Wel, ik nodig je dan uit om aan de hand van de Bijbel aan te tonen dat deze verduidelijkingen in de NWV niet stroken met de leer van de gehele bijbel.Yolanda_dB schreef:Ik ook.Alpha schreef:Ik baseer mijn visie gewoon op de Bijbel, hoor.
Alleen voeg ik geen woorden toe om mijn mening sluitend te krijgen.
Verder nodig ik je uit om de toevoegingen in 1 Joh. 5:7, Bijbels gezien correct is.
Ik kan zo een tiental Bijbel teksten laten zien, die het tegendeel laten zien.
Voor de goede orde, dit is de tekst waar ik het over heb:
7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. SV.
Toon aan dat het Bijbels correct is om Gods naam JHWH in Heere te veranderen.
SV zegt hierover in Gen 2:4 dit:
Wettstein ontdekte dat in 1 Timótheüs 3:16 het Griekse woord OC veranderd was door in de O een streepje te zetten. Zo werd “HIJ” veranderd in “God”.de HEERE God
Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.
Zo staat dan in de SV : “God is geopenbaard in het vlees”.
De NWV geeft het wel correct weer: ”Hij werd openbaar gemaakt in het vlees”.
In 1730 “schreef hij “Prolegomena” , waar hij aantoonde dat de “aanvaarde tekst” verouderd was en niet op zuivere grondteksten was gebaseerd.
Dat is de tekst waarop de SV is gebaseerd.
Door de vondst van vele artefacten is het nu mogelijk om de oorspronkelijke tekst te achterhalen.
De NWV is daarom up to date.
Natuurlijk is alles wat afwijkt van de SV “onbetrouwbaar”.Yolanda_dB schreef: En ik geef aan dat Jezus dat dus niet zegt.
En ik geef aan dat "het begin van de schepping door God" hetzelfde betekent als wanneer er staat dat "Alles" (en niet al het andere) door het Woord is geschapen.
Jezus is "het begin van de schepping" betekent dat alles zijn oorsprong heeft in de scheppende kracht van het Woord.
Johannes 1:3 zegt het nog duidelijker.
(SV): Alle dingen zijn door hetzelve (= het Woord) gemaakt, en zonder hetzelve (= het Woord) is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.
Alles.
Alle dingen.
Geen ding niet.
Geen ruimte om "de Zoon" daar buiten te laten.
Vandaar mijn conclusie to agree to disagree.
Ik lees de bijbel zonder 'logische' toevoegingen om de tekst duidelijker te maken.
In de NWV zijn wel logische toevoegingen gedaan, en zodanig dat de vertaling wat mij betreft onbetrouwbaar is.
Er zijn hele studies op het internet te vinden, waar iedere afwijking van de SV als “vals” wordt bestempeld.
Johannes 1:
3 Alle dingen zijn door bemiddeling van hem ontstaan, en zonder hem is zelfs niet één ding ontstaan. Wat is ontstaan
4 door bemiddeling van hem, was leven, en het leven was het licht der mensen. NWV.
Vandaar dat Hij meesterwerker wordt genoemd.
Waarom is hier bemiddeling toegevoegd?
Hierom!
1 Timotheüs 2:
5 Want er is één God en één middelaar tussen God en mensen, een mens, Christus Jezus,
Jezus vervult zijn rol als bemiddelaar tussen de mens en JHWH God.
Jezus kan zichzelf niet geschapen hebben en kan zichzelf niet hebben opgewekt.
De Bijbel toont aan dat alleen JHWH almachtig is.
De titel “El Sjaddai” wordt NOOIT voor Jezus gebruikt.
Johannes 20:
17 Jezus zei tot haar: „Klem u niet langer aan mij vast. Want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en zeg hun: ’Ik stijg op naar mijn Vader en UW Vader en naar mijn God en UW God.’” NWV
17 Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en [tot] Mijn God en uw God. SV
17 Jezus zei tegen haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar Mijn Vader, maar ga naar Mijn broeders en zeg tegen hen: Ik vaar op naar Mijn Vader en uw Vader, en naar Mijn God en uw God. HSV.
Jezus heeft dus dezelfde God en Vader als wij!