De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door JW88 »

Was ik hier maar moderator, dan zag het er allemaal een stuk anders uit dat is wel zeker....

Maar je mag alles tegen mij zeggen hoor, ik vind het prima, ik ben niet zo snel beledigd (eigenlijk helemaal nooit zelfs), wie harde kritiek heeft moet zelf ook kunnen incasseren, dus dat kan ik heel goed, niet zoals andere mensen hier trouwens.... dan moet je achteraf dus niet zielig lopen dus als iemand ook harde kritiek op jou heeft, iedereen mag voor zijn mening uitkomen en in mijn ogen alles zeggen.

Maar zogenaamde gebedsgenezing is iets waar ik heeeeel slecht tegen kan! Dat vind ik bijna misdadig eigenlijk..
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Wajehie »

Bijzonder , er zijn mensen die van het woord gebedsgenezing ziek worden ipv beter :mrgreen:
God kan ook nu genezen maar dat speelt mi niet meer zo, het gaat om de redding.
En ben onbehoorlijk achterdochtig als het om 'gebedsgenezing' gaat en nog meer als het een kwestie van keihard bidden/vertrouwen of het pas kan gebeuren op een speciale locatie.

Toen ging het (tijdelijk) om de boodschap te versterken maar het gaat mi nu niet om genezing maar om redding etc. etc.
Eerst zo
Handelingen 19
11 En God deed buitengewone krachten door de handen van Paulus,
12 zo zelfs dat, als de zweetdoeken of de doeken die hij om zijn middel droeg, van zijn lichaam op de zieken gelegd werden, de ziekten van hen weken en de boze geesten uit hen weggingen
en Paulus kwam later niet verder dan :
1 Timotheüs 5
Drink niet langer alleen water, maar gebruik een kleine hoeveelheid wijn, voor uw maag en uw veelvuldige kwalen.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Tin »

JW88 schreef:Was ik hier maar moderator, dan zag het er allemaal een stuk anders uit dat is wel zeker....
Ja, dat lijkt me wel duidelijk.
Dan zou het gewoon iets zijn waar slechts één visie leidend was. Omdat alles nu eenmaal zo is al het is en niet anders. Toch?
Het totaal off topic, maar ik ben echt benieuwd hoe je zoiets voor je ziet.
Overigens: Forumnieuws niet gelezen?
Je doet tenslotte wel mee aan dit forum en zou je toch ook eens een keertje wél aan de insteek ervan kunnen houden.

Overigens: heeft men hier wel eens gehoord van psychosomatische achtergronden van ziek zijn?
Zou de discussie zomaar ineens wat minder zwart/wit door kunnen worden.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Ik heb getwijfeld of ik nog zou reageren.... Er is sprake van een twistzieke sfeer, er wordt gespot. Het is het werk van de duivel zaken om te keren. Genezen we niet, dan is het onze eigen schuld, dus vinden er geen genezingen meer plaats. Het cynisme druipt ervan af....

Het is overduidelijk dat er wonderbaarlijke genezingen plaatsvinden, vroeger, nu en in alle tijden. Genezing van lichaam, ziel en geest, waarbij de genezing van het lichaam van ondergeschikt belang is, maar natuurlijk wensen we dit allemaal (?). En, het gebeurt, dat zijn de feiten. Waarom het niet altijd gebeurt? Omdat er soms gespot wordt! Omdat mensen soms niet bidden, of kwalijk bidden (Jakobus 4). Soms, omdat men er niet in gelooft. Men gelooft in leer die genezingen toeschrijft aan de duivel of plaatst in een andere tijd. Kwalijk en ronduit slecht, zo werkt onze Hemelse Vader niet! God is onze Geneesheer. Zijn Geest geeft ons de Gaven! Hoogmoed en/of geldzucht (als daar al sprake van is) van bepaalde gebedsgenezers doen daar niks aan af!

Wie HEM zoekt zal Zijn Liefde steeds meer zien! De Gaven, ook de Gave van genezing ontvangen we om elkaar te helpen. God verwacht nederigheid. Sommigen ontvangen de Gave van Genezing om de wereld te bereiken, om HEM te loven en prijzen, alles uit Liefde! Jaag naar deze Liefde, streef (ijver!) naar Zijn Gaven (1 Korinthiërs 14). Degenen die blijven hangen in een abstract geloof, ontvangen, zoals de schriftgeleerden helemaal niks!

Het jagen naar de Liefde en het streven naar de Gaven geeft vrede in je hart! De Geest geeft gaven aan diegene die nederig is, die naar vrede zoekt! Geloof hierin! De Liefde is het meest! Er zijn mensen die smeken om genezing. Het is de taak voor (ons?) Christenen ons open te stellen voor deze Gaven! Onze harten openen, zodat de wereld HEM kan ervaren, ook in lichamelijke genezing! ZO werkt onze Hemelse Vader! Onze God is ook onze Geneesheer, zowel van ons lichaam, onze ziel en onze geest!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door pyro »

Modbreak pyro: De opvattingen van de gespreksdeelnemers liggen zover uit elkaar, dat voortzetting niet zinvol is omdat het slechts de bestaande controverses zou aanwakkeren.

Deze draad blijft om genoemde reden gesloten.

Het verkondigen van de opvatting dat bij een eventueel uitblijven van wonderbaarlijke genezing de schuld bij de zieke zou liggen, wordt overigens niet toegestaan.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)