Israël en de gemeente

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 22:04 De spirituele ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen.
Kijk naar de diverse religies en hoe deze allemaal erop prat gaan dat zij de enige juiste weg tot God zijn.
Geweld wordt niet geschuwd.
Er wordt nog steeds geloofd in een gebroken schepping en een zondeval.

De voornaamste reden om de spirituele ontwikkeling te versnellen is gelegen in de technologie die wél is doorontwikkeld.
Technologie waardoor massa vernietigingswapens zijn ontstaan en de mogelijkheid dat deze worden ingezet door lieden die strijden voor een heilige oorlog, mede op grond van religieuze verschillen.

Zolang de spiritualiteit achter blijft loopt deze planeet groot gevaar.
Je mist even wat ik bedoel. Je stelde eerder dat alles volmaakt is en God niet oordeelt en dat wij God zijn die zich zo breed mogelijk wil ervaren.
Dan is het geloof in een zondeval toch ook een door God gekozen ervaring die door Zijn emanaties wordt uitgevoerd ?
Technologie is in Gods ogen dan toch ook perfect ?
Zou het zo zijn dat in de goddelijke ogen massa vernietigingswapens gewoon onderdeel uitmaken van perfectie en empirisch verlangen ?

Dat Martha de kuisheid op zich heeft genomen, is dan toch onderdeel van het empirische verlangen ?
Als God zich zo breed mogelijk wil ervaren, dan zal hij zowel kuisheid als genieten van seks opnemen in zijn programma ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Deze omvangrijke verbuiging van de waarheid was en is het werk van het geestelijke Babylon, de grote hoer die de ware gemeente en Lichaam van Yeshua Christus (de zonen Gods) vervolgt, zoals we zien in Openbaring 17:6: “En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing”.

Het evangelie van Yeshua is een blijde boodschap maar het evangelie van het Vaticaan liet velen een blik in de hel werpen. Dat is niet zo vreemd want: het Vaticaan is een werelds en occult instituut met een religieus masker! Yeshua zei in Lucas 6:43: “Immers, er is geen goede boom, die slechte vrucht voortbrengt, noch ook een slechte boom, die goede vrucht voortbrengt”. Als zoiets gruwelijks als een Inquisitie, de homofilie binnen kloosters en vaticaan en het kindermisbruik op grove schaal, de vrucht is van de roomse kerk moet het voor een ieder (die zijn gezond verstand nog gebruikt) toch te bevatten zijn dat we hier met een zeer slechte boom van doen hebben.

In haar zucht naar macht zal ze bereid zijn om samen te werken met islam, Yeshua nog verder verloochenend en degraderend tot slechts een profeet en hulpje van mohammed, onder het mon van schijnvrede en schijn vroomheid.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 08:23 Als zoiets gruwelijks als een Inquisitie, de homofilie binnen kloosters en vaticaan en het kindermisbruik op grove schaal, de vrucht is van de roomse kerk moet het voor een ieder (die zijn gezond verstand nog gebruikt) toch te bevatten zijn dat we hier met een zeer slechte boom van doen hebben.
En wat zijn dan de vruchten van jouw boom ?
Verbitterdheid, woede, agressie, oordelen, onverdraagzaamheid.
Wat zegt dat over jouw boom ?
Handig om misschien nog eens het verhaal van de splinter en de balk te lezen ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 10:07
ericjan schreef: 18 sep 2018, 08:23 Als zoiets gruwelijks als een Inquisitie, de homofilie binnen kloosters en vaticaan en het kindermisbruik op grove schaal, de vrucht is van de roomse kerk moet het voor een ieder (die zijn gezond verstand nog gebruikt) toch te bevatten zijn dat we hier met een zeer slechte boom van doen hebben.
En wat zijn dan de vruchten van jouw boom ?
Verbitterdheid, woede, agressie, oordelen, onverdraagzaamheid.
Wat zegt dat over jouw boom ?
Handig om misschien nog eens het verhaal van de splinter en de balk te lezen ?
Wanneer je de moeite zou nemen om terug te lezen dan zal je diverse malen reacties kunnen lezen waarin in aangeef een zonige mens te zijn die Yesua Zijn genade hard nodig heb, waardoor ik het met BEIDE handen aanvaard heb. Zoals dikwijls geschreven, niets menselijks is mij vreemd, ik praat zonden niet goed in de geest van welke tijd dan ook, ik stel nergens dat ik niet zondig.
Maar dit ging over een "christelijke" kerkgenootschap die al eeuwen lang niet deugt en de christelijke naam door het slijk haalt vanwege haar gruwelijke daden in verleden en heden en ongetwijfeld de toekomst.

Voor wie de Schrift niet aanvaarden wil zal het een Verbitterd, woedend, agressief, oordelend, onverdraagzaam boek schijnen inderdaad.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 18 sep 2018, 06:57
Messenger schreef: 17 sep 2018, 22:04 De spirituele ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen.
Kijk naar de diverse religies en hoe deze allemaal erop prat gaan dat zij de enige juiste weg tot God zijn.
Geweld wordt niet geschuwd.
Er wordt nog steeds geloofd in een gebroken schepping en een zondeval.

De voornaamste reden om de spirituele ontwikkeling te versnellen is gelegen in de technologie die wél is doorontwikkeld.
Technologie waardoor massa vernietigingswapens zijn ontstaan en de mogelijkheid dat deze worden ingezet door lieden die strijden voor een heilige oorlog, mede op grond van religieuze verschillen.

Zolang de spiritualiteit achter blijft loopt deze planeet groot gevaar.
Je mist even wat ik bedoel. Je stelde eerder dat alles volmaakt is en God niet oordeelt en dat wij God zijn die zich zo breed mogelijk wil ervaren.
Dan is het geloof in een zondeval toch ook een door God gekozen ervaring die door Zijn emanaties wordt uitgevoerd ?
Technologie is in Gods ogen dan toch ook perfect ?
Zou het zo zijn dat in de goddelijke ogen massa vernietigingswapens gewoon onderdeel uitmaken van perfectie en empirisch verlangen ?

Dat Martha de kuisheid op zich heeft genomen, is dan toch onderdeel van het empirische verlangen ?
Als God zich zo breed mogelijk wil ervaren, dan zal hij zowel kuisheid als genieten van seks opnemen in zijn programma ?
God maalt inderdaad niet om de keuzes die we als mensen maken. God kent de uiteindelijke uitkomst en deze is perfect.

Het gaat erom of we als mensen wel willen geloven in onze slechtheid door de zondeval. Of dat we ons van deze ideologie distantiëren.
Ook technologische ontwikkelingen en ontdekkingen zijn geen issue voor God. Zelfs niet als we die inzetten om de planeet te vernietigen. Of iemand kuisheid op zich neemt of als losbandig seksbeest wil leven is geen issue voor God.

De unieke empirische ervaringen van alle individuaties (zielen) vormen de totale of collectieve ervaring van God.
De ervaring van God is dus zo breed mogelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 18 sep 2018, 10:33 God maalt inderdaad niet om de keuzes die we als mensen maken. God kent de uiteindelijke uitkomst en deze is perfect.

Het gaat erom of we als mensen wel willen geloven in onze slechtheid door de zondeval. Of dat we ons van deze ideologie distantiëren.
Ook technologische ontwikkelingen en ontdekkingen zijn geen issue voor God. Zelfs niet als we die inzetten om de planeet te vernietigen. Of iemand kuisheid op zich neemt of als losbandig seksbeest wil leven is geen issue voor God.

De unieke empirische ervaringen van alle individuaties (zielen) vormen de totale of collectieve ervaring van God.
De ervaring van God is dus zo breed mogelijk.
Als het geen issue is, waarom spreek je Martha er dan op aan ?
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 10:23 Wanneer je de moeite zou nemen om terug te lezen dan zal je diverse malen reacties kunnen lezen waarin in aangeef een zonige mens te zijn die Yesua Zijn genade hard nodig heb, waardoor ik het met BEIDE handen aanvaard heb. Zoals dikwijls geschreven, niets menselijks is mij vreemd, ik praat zonden niet goed in de geest van welke tijd dan ook, ik stel nergens dat ik niet zondig.
Maar dit ging over een "christelijke" kerkgenootschap die al eeuwen lang niet deugt en de christelijke naam door het slijk haalt vanwege haar gruwelijke daden in verleden en heden en ongetwijfeld de toekomst.

Voor wie de Schrift niet aanvaarden wil zal het een Verbitterd, woedend, agressief, oordelend, onverdraagzaam boek schijnen inderdaad.
Splinter en balk. Jezus roept jou op om met jezelf bezig te zijn. Niet te oordelen, je vijand lief te hebben.
Wat je niet doorhebt is dat jij zelf de christelijke naam door het slijk haalt. Door verbitterd te zijn en de bijbel te misbruiken voor je eigen verbittering. Om de bijbel als wapen te gebruiken om anderen af te fakkelen.
Heeft allemaal niets met de leer van Jezus te maken. Het is je eigen persoonlijkheid die dat doet.
En in plaats van jezelf eens aan te pakken, ben je alleen bezig met het affakkelen van anderen.
En daarmee verloochen je Jezus.

Geef anders eens aan waar Jezus aangeeft dat je zo met anderen dient om te gaan zoals jij doet.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 10:43
Geef anders eens aan waar Jezus aangeeft dat je zo met anderen dient om te gaan zoals jij doet.
Mattheüs 10:34
Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Ik veroordeel niemand, het is niet aan mij om mensen te veroordelen.
Enige wat ik kan doen en doe is wijzen op de Schrift, waarin G'd Zijn Woord heeft laten opnemen.

Wanneer mensen dan ervoor kiezen om G'd Zijn Woord in de Schrift niet als van hem afkomstig af te doen, maar door mensen over Hem geschreven, dan zijn er 2 keuzes:
-1. Schijnheilig meepraten terwijl ze op hun afgrond aflopen, de schijn van vrede en liefde ophouden om terug lieg gevonden te worden.
-2. Niet schijnheilig meepraten maar blijven waarschuwen uit pure naastenliefde om trachten te voorkomen dat men verder loopt hun afgrond tegemoet. Ook al maakt je dat als niet geliefd bij de toehoorders.

Doorgaans tracht ik derhalve om zo algemeen mogelijk te houden, al zal dit ongetwijfeld wel vaker fout gaan dan mij wenselijk is.
Echter in zijn algemeenheid de Schrift hanterend heeft G'd Zijn Woord in de Schrift zo gemaakt dat het de mensen recht in het hart treft en een ieder zichzelf goed herkent (ook al wil die gene dat niet).


12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.

Hebreeen 4
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 18 sep 2018, 10:39
Messenger schreef: 18 sep 2018, 10:33 God maalt inderdaad niet om de keuzes die we als mensen maken. God kent de uiteindelijke uitkomst en deze is perfect.

Het gaat erom of we als mensen wel willen geloven in onze slechtheid door de zondeval. Of dat we ons van deze ideologie distantiëren.
Ook technologische ontwikkelingen en ontdekkingen zijn geen issue voor God. Zelfs niet als we die inzetten om de planeet te vernietigen. Of iemand kuisheid op zich neemt of als losbandig seksbeest wil leven is geen issue voor God.

De unieke empirische ervaringen van alle individuaties (zielen) vormen de totale of collectieve ervaring van God.
De ervaring van God is dus zo breed mogelijk.
Als het geen issue is, waarom spreek je Martha er dan op aan ?
Ik ben een mens en maal wel om de keuzes die we maken. Martha spreekt mij ook er op aan. Dat is wat mensen doen.
Als mensen hebben we ook menselijke wetten, normen en waarden. En gezien de diversiteit van meningen wordt daar verschillend over gedacht. We hebben allemaal een eigen vrije willetje. Dat is soms lastig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 08:23
peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Deze omvangrijke verbuiging van de waarheid was en is het werk van het geestelijke Babylon, de grote hoer die de ware gemeente en Lichaam van Yeshua Christus (de zonen Gods) vervolgt, zoals we zien in Openbaring 17:6: “En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing”.

Het evangelie van Yeshua is een blijde boodschap maar het evangelie van het Vaticaan liet velen een blik in de hel werpen. Dat is niet zo vreemd want: het Vaticaan is een werelds en occult instituut met een religieus masker! Yeshua zei in Lucas 6:43: “Immers, er is geen goede boom, die slechte vrucht voortbrengt, noch ook een slechte boom, die goede vrucht voortbrengt”. Als zoiets gruwelijks als een Inquisitie, de homofilie binnen kloosters en vaticaan en het kindermisbruik op grove schaal, de vrucht is van de roomse kerk moet het voor een ieder (die zijn gezond verstand nog gebruikt) toch te bevatten zijn dat we hier met een zeer slechte boom van doen hebben.

In haar zucht naar macht zal ze bereid zijn om samen te werken met islam, Yeshua nog verder verloochenend en degraderend tot slechts een profeet en hulpje van mohammed, onder het mon van schijnvrede en schijn vroomheid.

Goedemiddag meneer Eric Jan,

Och, het is best mogelijk dat de hoer betrekking heeft op de Kerk. Uw exegese schiet alleen schromelijk tekort als u denkt dat God erg anti-hoer is.

U schijnt verder te vergeten dat het toch echt joods Israël is die de afgodstempel in Jeruzalem bouwt en de antichrist installeert. De zetel van Satan zal in Jeruzalem staan.

Hoe moeilijk het ook te verteren mag zijn, de Vader doet alle dingen medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Dat betekent dus dat de holocaust, hoe gruwelijk ook, een groter kwaad moet hebben voorkomen. De rol van de joden in de opkomst van het communisme al eens onderzocht? Zulke lieverdjes zijn het ook weer niet. Wel heel religieus. Schrijven het woord God niet en zo. Heel religieus. En zelfvoldaan.

Iemand met ook maar een beetje inzicht in de Heilige Schrift weet dat het niemand minder is dan God Zelf die het volk in verdrukking brengt. Wat een rotgod? Uw geliefde jodendom gaat u niet redden. Eerder onderwerpen, als het aan Israël ligt.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Martha schreef: 18 sep 2018, 11:42
ericjan schreef: 18 sep 2018, 08:23
peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Deze omvangrijke verbuiging van de waarheid was en is het werk van het geestelijke Babylon, de grote hoer die de ware gemeente en Lichaam van Yeshua Christus (de zonen Gods) vervolgt, zoals we zien in Openbaring 17:6: “En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing”.

Het evangelie van Yeshua is een blijde boodschap maar het evangelie van het Vaticaan liet velen een blik in de hel werpen. Dat is niet zo vreemd want: het Vaticaan is een werelds en occult instituut met een religieus masker! Yeshua zei in Lucas 6:43: “Immers, er is geen goede boom, die slechte vrucht voortbrengt, noch ook een slechte boom, die goede vrucht voortbrengt”. Als zoiets gruwelijks als een Inquisitie, de homofilie binnen kloosters en vaticaan en het kindermisbruik op grove schaal, de vrucht is van de roomse kerk moet het voor een ieder (die zijn gezond verstand nog gebruikt) toch te bevatten zijn dat we hier met een zeer slechte boom van doen hebben.

In haar zucht naar macht zal ze bereid zijn om samen te werken met islam, Yeshua nog verder verloochenend en degraderend tot slechts een profeet en hulpje van mohammed, onder het mon van schijnvrede en schijn vroomheid.

Goedemiddag meneer Eric Jan,

Och, het is best mogelijk dat de hoer betrekking heeft op de Kerk. Uw exegese schiet alleen schromelijk tekort als u denkt dat God erg anti-hoer is.

U schijnt verder te vergeten dat het toch echt joods Israël is die de afgodstempel in Jeruzalem bouwt en de antichrist installeert. De zetel van Satan zal in Jeruzalem staan.
Die afgoden tempel staat er al, de Al-Aqsamoskee (rotskoepel) van de islam is er al gebouwd.
Want de Joden aanbidden Dezelfde G'd als christenen. Dankzij Yeshua Zijn Offer is G'd van Israel nu OOK de G'd vanuit de heidenen.
Een Joodse tempel die onze christelijke G'd aanbidt kan dus NOOIT een afgodstempel zijn. Hiermee gat die hele vervangingstheologie al mank.
Martha schreef: 18 sep 2018, 11:42Hoe moeilijk het ook te verteren mag zijn, de Vader doet alle dingen medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Dat betekent dus dat de holocaust, hoe gruwelijk ook, een groter kwaad moet hebben voorkomen. De rol van de joden in het communisme al eens onderzocht? Zulke lieverdjes zijn het ook weer niet. Wel heel religieus. Schrijven het woord God niet en zo. Heel religieus.
Zo herkenbaar hoe Joden-haat bij jou je laat zoeken naar zaken om Joden de schuld te geven.

G'd trekt Zijn oogappel Israel niet voor omdat ze zulke lievertjes zijn, nooit geweest ook, maar hierom:

28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
Romeinen 11

6 Want u bent een heilig volk voor de HEERE, uw God. De HEERE, uw God, heeft ú uitgekozen uit alle volken op de aardbodem om voor Hem tot een volk te zijn dat Zijn persoonlijk eigendom is.
7 Niet omdat u groter was dan al de andere volken heeft de HEERE liefde voor u opgevat en u uitgekozen, want u was het kleinste van al de volken.
8 Maar vanwege de liefde van de HEERE voor u, en om de eed die Hij uw vaderen gezworen had, in te acht te nemen, heeft de HEERE u met sterke hand uitgeleid en heeft Hij u verlost uit het slavenhuis, uit de hand van de farao, de koning van Egypte.

Deuteronomium 7
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun 'vereniging' met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0

Volgens mij sprak Christus nogal specifiek van de synagoge van Satan.

Romeinen 2,28-29 Want niet híj is Jood die het in het openbaar is, en niet dát is besnijdenis die in het openbaar in het vlees plaatsvindt, maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen, maar uit God.

Jesaja 29,13 De Heere zei: Omdat dit volk tot Mij nadert met zijn mond en zij Mij eren met hun lippen, maar hun hart ver van Mij houden, en hun vrees voor Mij slechts een aangeleerd gebod van mensen is.

De vroege Kerk werd vervolgd en vermoord door de joden (Paulus was aanvankelijk zelf zo'n vervolger) en uit Jeruzalem en uit Israël verjaagd.
Laatst gewijzigd door Martha op 18 sep 2018, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun vereniging met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:19
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun vereniging met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.

Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Laatst gewijzigd door Martha op 18 sep 2018, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun 'vereniging' met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0

Volgens mij sprak Christus nogal specifiek van de synagoge van Satan.

Romeinen 2,28-29 Want niet híj is Jood die het in het openbaar is, en niet dát is besnijdenis die in het openbaar in het vlees plaatsvindt, maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen, maar uit God.

Jesaja 29,13 De Heere zei: Omdat dit volk tot Mij nadert met zijn mond en zij Mij eren met hun lippen, maar hun hart ver van Mij houden, en hun vrees voor Mij slechts een aangeleerd gebod van mensen is.
Ik versta onder copuleren wat anders.
Het is christelijke propaganda tegen de joden en iedereen daarvoor waarschuwt...... :naughty:
Nathanael Kapner is een straatevangelist....een christen dus wel te verstaan..een opruier.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:22
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:19
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun vereniging met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.

Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Het is wat u er van maakt, u maakt ervan dat ze met die bewegingen tijdens het bidden met seks bezig zijn.
U moet wel enorm seksueel gefrustreerd zijn om deze perceptie te hebben.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

callista schreef: 18 sep 2018, 12:22
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun 'vereniging' met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0

Volgens mij sprak Christus nogal specifiek van de synagoge van Satan.

Romeinen 2,28-29 Want niet híj is Jood die het in het openbaar is, en niet dát is besnijdenis die in het openbaar in het vlees plaatsvindt, maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen, maar uit God.

Jesaja 29,13 De Heere zei: Omdat dit volk tot Mij nadert met zijn mond en zij Mij eren met hun lippen, maar hun hart ver van Mij houden, en hun vrees voor Mij slechts een aangeleerd gebod van mensen is.
Ik versta onder copuleren wat anders.
Het is christelijke propaganda tegen de joden en iedereen daarvoor waarschuwt...... :naughty:
Nathanael Kapner is een straatevangelist....een christen dus wel te verstaan..een opruier.
En u bent, naar eigen zeggen, een ongelovige. Toch is niet alles wat u zegt onwaar.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 De vroege Kerk werd vervolgd en vermoord door de joden (Paulus was aanvankelijk zelf zo'n vervolger) en uit Jeruzalem en uit Israël verjaagd.
De RKK heeft eeuwenlang redelijk de weg andersom genomen. Bescheidenheid is op zijn plaats.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:26
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:22
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:19
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun vereniging met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.

Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Het is wat u er van maakt, u maakt ervan dat ze met die bewegingen tijdens het bidden met seks bezig zijn.
U moet wel enorm seksueel gefrustreerd zijn om deze perceptie te hebben.
Of u heeft gewoon weinig kennis van het jodendom en joodse mystiek (kabbala) en licht en duisternis daarin.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

Martha schreef: 18 sep 2018, 11:42 Hoe moeilijk het ook te verteren mag zijn, de Vader doet alle dingen medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Dat betekent dus dat de holocaust, hoe gruwelijk ook, een groter kwaad moet hebben voorkomen. De rol van de joden in de opkomst van het communisme al eens onderzocht? Zulke lieverdjes zijn het ook weer niet. Wel heel religieus. Schrijven het woord God niet en zo. Heel religieus. En zelfvoldaan.
Ronduit verwerpelijk deze tekst.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:30
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:26
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:22
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:19
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 Vanaf 2minuut 50,copulerende joden in hun vereniging met de 'sjechina' https://m.youtube.com/watch?v=XUCUNyo_0k0
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.

Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Het is wat u er van maakt, u maakt ervan dat ze met die bewegingen tijdens het bidden met seks bezig zijn.
U moet wel enorm seksueel gefrustreerd zijn om deze perceptie te hebben.
Of u heeft gewoon weinig kennis van het jodendom en joodse mystiek (kabbala) en licht en duisternis daarin.
Tja van priesters, bisschoppen en kardinalen die copuleren met kinderen heb ik geen beelden, want dat zou strafbaar zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Martha schreef: 18 sep 2018, 11:42.

Hoe moeilijk het ook te verteren mag zijn, de Vader doet alle dingen medewerken ten goede voor hen die Hem liefhebben. Dat betekent dus dat de holocaust, hoe gruwelijk ook, een groter kwaad moet hebben voorkomen. De rol van de joden in de opkomst van het communisme al eens onderzocht? Zulke lieverdjes zijn het ook weer niet. Wel heel religieus. Schrijven het woord God niet en zo. Heel religieus. En zelfvoldaan.

Iemand met ook maar een beetje inzicht in de Heilige Schrift weet dat het niemand minder is dan God Zelf die het volk in verdrukking brengt. Wat een rotgod? Uw geliefde jodendom gaat u niet redden. Eerder onderwerpen, als het aan Israël ligt.
U bent bereid de meest vreemde zaken te geloven, als het God maar verschoont.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Martha schreef: 18 sep 2018, 12:22 Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Kunt u mij aangeven op welke lering van Jezus u zich baseert met dit soort veroordelingen ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Messenger schreef: 18 sep 2018, 13:05
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:30
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:26
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:22
Messenger schreef: 18 sep 2018, 12:19
Wat een demonisering dit verhaal, met alle respect, volledig gestoord.

Misschien voor een deel, maar wat ze daar staan te doen is nogal duidelijk. En de Talmoedjoodse visie op niet-joden is al net zo gestoord.
Het is wat u er van maakt, u maakt ervan dat ze met die bewegingen tijdens het bidden met seks bezig zijn.
U moet wel enorm seksueel gefrustreerd zijn om deze perceptie te hebben.
Of u heeft gewoon weinig kennis van het jodendom en joodse mystiek (kabbala) en licht en duisternis daarin.
Tja van priesters, bisschoppen en kardinalen die copuleren met kinderen heb ik geen beelden, want dat zou strafbaar zijn.
Martha heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hang. :lol:
Kabbalah heeft niets met orthodox Jodendom van doen. Een orthodoxe Jood wil eveneens NIETS weten van kabalah.

Vergelijkbaar met Johava getuigen binnen het Christendom.
Voor iemand die er niets van begrijp allemaal hetzelfde, maar voor de insider totaal verschillend.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 12:27
Martha schreef: 18 sep 2018, 12:12 De vroege Kerk werd vervolgd en vermoord door de joden (Paulus was aanvankelijk zelf zo'n vervolger) en uit Jeruzalem en uit Israël verjaagd.
De RKK heeft eeuwenlang redelijk de weg andersom genomen. Bescheidenheid is op zijn plaats.
Inderdaad HJW, daarbij kreeg Paulus van Yeshua Zelf de opdracht om het evnaglie dat Hij aan Israel gegeven had, nu OOK aan de heidenen te brengen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.