Israël en de gemeente

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door pyro »

Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 14:14 Zolderworm weet best dat er hier gebruikers zijn die wel waarde hechten aan de Bijbel, dus hij schoffeert bewust en lokt daarmee een reactie uit.

Verder lijkt het mij wijselijk deze zinloze discussie te staken. Als het zo moet begin ik mijn eigen forum wel want ik heb geen zin in dit nutteloze gekijf.
Ken je de usenet groepen van het vroege internet tijdperk? Daar ging het vaak toe op een manier die me aan dit soort discussies doet denken. Bij openlijke confrontatie tussen sterk verschillende idealen zie je dit soort gedrag telkens terugkeren. Kennelijk toch iets diep menselijks. Maar de echte rock bottom vind ik wel de flame wars zoals je die vroeger op ongemodereerde usenet forums tegenkwam. Dat was het hoogtepunt (of dieptepunt, hoe je het bekijkt) van de strijd om een soort hegemonie over het betreffende forum. Tendenzen in die richting worden sterker naarmate een groep meer zichzelf gaat modereren, grappig is dat toch...
Niet dat ik nou direct terug verlang naar 'die goeie ouwe tijd' overigens.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

pyro schreef: 03 okt 2018, 14:33
Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 14:14 Zolderworm weet best dat er hier gebruikers zijn die wel waarde hechten aan de Bijbel, dus hij schoffeert bewust en lokt daarmee een reactie uit.

Verder lijkt het mij wijselijk deze zinloze discussie te staken. Als het zo moet begin ik mijn eigen forum wel want ik heb geen zin in dit nutteloze gekijf.
Ken je de usenet groepen van het vroege internet tijdperk? Daar ging het vaak toe op een manier die me aan dit soort discussies doet denken. Bij openlijke confrontatie tussen sterk verschillende idealen zie je dit soort gedrag telkens terugkeren. Kennelijk toch iets diep menselijks. Maar de echte rock bottom vind ik wel de flame wars zoals je die vroeger op ongemodereerde usenet forums tegenkwam. Dat was het hoogtepunt (of dieptepunt, hoe je het bekijkt) van de strijd om een soort hegemonie over het betreffende forum. Tendenzen in die richting worden sterker naarmate een groep meer zichzelf gaat modereren, grappig is dat toch...
Niet dat ik nou direct terug verlang naar 'die goeie ouwe tijd' overigens.
Omdat de eigen overtuiging nagenoeg altijd als veruit superieur wordt gezien als de overtuiging van de ander, zit je razendsnel in de door jou genoemde fase van de zelf moderatie, waarbij het taalgebruik steeds grover wordt. Het is gewoon eigen aan forums, ik zie het overal plaatsvinden. Je moet er mee kunnen leven of geen deel meer willen uitmaken van een forum. Trajecto moet er gewoon opletten dat bijdragen die te sterk naast de pot plassen verwijderd worden, los van persoonlijke vriendschapsbanden.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

En in die Bijbel staan inderdaad nogal aardig wat contradicties......interpolaties, etc....naast bepaalde geschiedkundige zaken...dat dan ook wel weer...

Een typische uitspraak, is er uberhaubt een basis van deze conclusies, zou je kunnen vragen?
Vraag me af of we hier een zinnig en duidelijk argument op krijgen?
Of wederom een staaltje onzinnig gezwets?
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

peda schreef: 03 okt 2018, 14:44 Omdat de eigen overtuiging nagenoeg altijd als veruit superieur wordt gezien als de overtuiging van de ander, zit je razendsnel in de door jou genoemde fase van de zelf moderatie, waarbij het taalgebruik steeds grover wordt.
Superioriteitsgevoelens zijn een groot euvel, ook als het om opvattingen gaat.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:45 En in die Bijbel staan inderdaad nogal aardig wat contradicties......interpolaties, etc....naast bepaalde geschiedkundige zaken...dat dan ook wel weer...

Een typische uitspraak, is er uberhaubt een basis van deze conclusies, zou je kunnen vragen?
Vraag me af of we hier een zinnig en duidelijk argument op krijgen?
Of wederom een staaltje onzinnig gezwets?
Ja, is genoeg van te vinden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:45 En in die Bijbel staan inderdaad nogal aardig wat contradicties......interpolaties, etc....naast bepaalde geschiedkundige zaken...dat dan ook wel weer...

Een typische uitspraak, is er uberhaubt een basis van deze conclusies, zou je kunnen vragen?
Vraag me af of we hier een zinnig en duidelijk argument op krijgen?
Of wederom een staaltje onzinnig gezwets?
a...Raymond...kun jij eens een poging wagen om juist te quoten?..dit lijkt nergens op....
b...Daar is voldoende onderzoek gedaan door bijbelwetenschappers en -onderzoekers.....verdiep je daar eens in.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

en ja hoor het eerste gezwets is binnen
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:50 en ja hoor het eerste gezwets is binnen
Nee..dan vergis je je...dat was er al eerder...... :geek: :w
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

peda schreef: 03 okt 2018, 14:27 Het punt van nagenoeg alle forums is dat steeds dezelfde mensen elkaar vele jaren lang ontmoeten en dat de inbreng over en weer op termijn te weinig kwaliteit heeft om bij een ander nog verschuivingen in de basis overtuiging tot stand te brengen. Over welk thema je het ook hebt, in de kortste tijd zijn er geen "' pareltjes "' meer maar begint de herhaling van de zetten die per definitie tot een patstelling leiden. Het is net als bij politici waar ook na de kortste tijd het gesprek een herhaling wordt van eerdere uitspraken en standpunten. Het helpt geen fluit om het opstarten van een eigen forum te overwegen. In de kortste tijd beginnen de deelnemers aldaar precies dat gedrag te vertonen wat jou hier niet aanstaat.
Tenzij je een forum (bedoel niet dit forum voordat de huilers aan gaans laan) hard gaat scheiden in delen en waar het onmogelijk is om in de andere categorie te posten.
Een zwart deel voor de ongelovigen die er met elkaar gedachten kunnen uitwisselen over de vermeende onzin van geloof, G'd Tesua, Schrift.
Een deel grijs deel voor hen die wel in iets geloven, sinterklaas, kerstman, maanmannetjes of een (af)god.
Een wit deel voor hen die getrouw zijn aan de Schrift als G'd Zijn onfeilbare Woord.

Ik weet zeker dat de ongelovigen het eesrte ermee gaan stoppen omdat hen de lol zal ontbreken om te stoken en zo aandacht te krijgen.

Duidelijkheidshalve en voordat de huilers beginnen met janken, doel ik hier op niemand in het bijzonder Het is een algemene stelling !
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

Verder niets zinnig te melden he calista?
moeilijk he, een gefundeerd antwoord geven!
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:50 en ja hoor het eerste gezwets is binnen
Grappig....als er aangegeven wordt dat er voldoende te vinden is en dat bijbelwetenschappers en -onderzoekers daar voldoende onderzoek naar hebben gedaan.......dan geef je al direct aan dat het gezwets is, zonder dat er een voorbeeld genoemd wordt.
Tja......
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

peda schreef: 03 okt 2018, 14:44 Trajecto moet er gewoon opletten dat bijdragen die te sterk naast de pot plassen verwijderd worden, los van persoonlijke vriendschapsbanden.
Echt? ;)
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

En daar is nr 2 zonder inhoud
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

slaande op HJW
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:52 Verder niets zinnig te melden he calista?
moeilijk he, een gefundeerd antwoord geven!
Jawel...ik heb net een leuke baret gekocht en een paar nieuwe oorringen. 8-)

Afbeelding
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:54 En daar is nr 2 zonder inhoud
En zo ben jij bezig om Jezus te promoten en te laten zien wat het christendom voor jou in de praktijk inhoudt.
Jij zult vast bij een hoop mensen belangstelling weten te wekken voor het christendom.
Je laat zien nog steeds erg in de cultuur te zitten van de godsdienst waar je uit gekomen bent.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

Calista en HJW inhoudelijk geen argumenten, maar wel constant om bewijzen vragen?
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 15:06 Calista en HJW inhoudelijk geen argumenten, maar wel constant om bewijzen vragen?
Ik onderbouw alles. Ik stel je ook vragen, maar dan sla je op de vlucht.
Ga eens in op de 6 vragen die ik je gesteld heb en die je stelselmatig ontwijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 15:06 Calista en HJW inhoudelijk geen argumenten, maar wel constant om bewijzen vragen?
Ik heb een duidelijk antwoord gegeven...lees maar terug.
Als jij serieus wilt praten over bepaalde thema's is het toch wel een eerste vereiste dat je je in het een en ander verdiept hebt o.a. aangaande de Bijbel....als basiskennis welteverstaan...

En leren quoten...ga daar maar eens op oefenen
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Raymond B »

HAHAHa, koekje van Eigen deeg en ze zijn na twee opmerkingen al gepikeerd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Nou nee hoor....totaal niet...dat zou je wel willen...
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 15:12 HAHAHa, koekje van Eigen deeg en ze zijn na twee opmerkingen al gepikeerd.
Ik vraag je gewoon om het inhoudelijk te houden en eens in te gaan op gestelde vragen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 15:09
Raymond B schreef: 03 okt 2018, 15:06 Calista en HJW inhoudelijk geen argumenten, maar wel constant om bewijzen vragen?
Ik onderbouw alles. Ik stel je ook vragen, maar dan sla je op de vlucht.
Ga eens in op de 6 vragen die ik je gesteld heb en die je stelselmatig ontwijkt.
Waarom zou iemand tijd besteden aan onzinnige vragen met bijbedoelingen?
Alles mag gevraagd worden maar er bestaat gelukkig ook geen verplichting om op vragen te antwoorden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 15:18
Waarom zou iemand tijd besteden aan onzinnige vragen met bijbedoelingen?
Alles mag gevraagd worden maar er bestaat gelukkig ook geen verplichting om op vragen te antwoorden.
Waarom besteed jij dan zoveel aandacht aan dit alles ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 15:18
HJW schreef: 03 okt 2018, 15:09
Raymond B schreef: 03 okt 2018, 15:06 Calista en HJW inhoudelijk geen argumenten, maar wel constant om bewijzen vragen?
Ik onderbouw alles. Ik stel je ook vragen, maar dan sla je op de vlucht.
Ga eens in op de 6 vragen die ik je gesteld heb en die je stelselmatig ontwijkt.
Waarom zou iemand tijd besteden aan onzinnige vragen met bijbedoelingen?

Alles mag gevraagd worden maar er bestaat gelukkig ook geen verplichting om op vragen te antwoorden.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...........