Israël en de gemeente

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 15:21
ericjan schreef: 03 okt 2018, 15:18
Waarom zou iemand tijd besteden aan onzinnige vragen met bijbedoelingen?
Alles mag gevraagd worden maar er bestaat gelukkig ook geen verplichting om op vragen te antwoorden.
Waarom besteed jij dan zoveel aandacht aan dit alles ?
Misschien heb ik deze week meer tijd dan Raymond?
Niet iedereen hier op het forum leeft van een uitkering hoor en doet dit om de tijd te doden en pure verveling. :lol:
En niet iedereen hier heeft het geluk een baan te hebben waarin weinig te doen is wanneer alles onder controle is en op rolletjes loopt.
Laatst gewijzigd door ericjan op 03 okt 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 14:52
peda schreef: 03 okt 2018, 14:27 Het punt van nagenoeg alle forums is dat steeds dezelfde mensen elkaar vele jaren lang ontmoeten en dat de inbreng over en weer op termijn te weinig kwaliteit heeft om bij een ander nog verschuivingen in de basis overtuiging tot stand te brengen. Over welk thema je het ook hebt, in de kortste tijd zijn er geen "' pareltjes "' meer maar begint de herhaling van de zetten die per definitie tot een patstelling leiden. Het is net als bij politici waar ook na de kortste tijd het gesprek een herhaling wordt van eerdere uitspraken en standpunten. Het helpt geen fluit om het opstarten van een eigen forum te overwegen. In de kortste tijd beginnen de deelnemers aldaar precies dat gedrag te vertonen wat jou hier niet aanstaat.
Tenzij je een forum (bedoel niet dit forum voordat de huilers aan gaans laan) hard gaat scheiden in delen en waar het onmogelijk is om in de andere categorie te posten.
Een zwart deel voor de ongelovigen die er met elkaar gedachten kunnen uitwisselen over de vermeende onzin van geloof, G'd Tesua, Schrift.
Een deel grijs deel voor hen die wel in iets geloven, sinterklaas, kerstman, maanmannetjes of een (af)god.
Een wit deel voor hen die getrouw zijn aan de Schrift als G'd Zijn onfeilbare Woord.

Ik weet zeker dat de ongelovigen het eesrte ermee gaan stoppen omdat hen de lol zal ontbreken om te stoken en zo aandacht te krijgen.

Duidelijkheidshalve en voordat de huilers beginnen met janken, doel ik hier op niemand in het bijzonder Het is een algemene stelling !
Goedemiddag meneer Eric Jan,

Gelukkig is er voor zo'n indeling niet gekozen. In onze optiek verwart u een geloofsgesprekforum met een kerk. U zou zich eigenlijk beter gewoon kunnen aansluiten bij een kerk. Liefst bij de Rooms Katholieke Kerk natuurlijk, maar ik begrijp dat dat voor u een brug te ver is. Een protestantse kerk naar uw keuze kan in ieder geval ook voorzien in een basis waarin u zich thuis kunt voelen en door voorgangers en geloofsgenoten gesteund mag weten in uw verdere geloofsontwikkeling. Persoonlijk geloof ik dat u dan wat rustiger zult kunnen staan in uw geloof, zodat u andere visies niet meer als een bedreiging hoeft te ervaren. :flower1:
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als deze strijd voortgaat en ook als u zou vertrekken. Daarom deel ik mijn visie met u, opdat uw geloofszekerheid zich op harmonieuze wijze mag ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door Martha op 03 okt 2018, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Ik hoop dat niemand hier vertrekt en dat iedereen blijft....niemand uitgezonderd.... :)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door coby »

callista schreef: 03 okt 2018, 14:56
Raymond B schreef: 03 okt 2018, 14:52 Verder niets zinnig te melden he calista?
moeilijk he, een gefundeerd antwoord geven!
Jawel...ik heb net een leuke baret gekocht en een paar nieuwe oorringen. 8-)

Afbeelding
Oh leuk!!
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Martha schreef: 03 okt 2018, 15:28
ericjan schreef: 03 okt 2018, 14:52
peda schreef: 03 okt 2018, 14:27 Het punt van nagenoeg alle forums is dat steeds dezelfde mensen elkaar vele jaren lang ontmoeten en dat de inbreng over en weer op termijn te weinig kwaliteit heeft om bij een ander nog verschuivingen in de basis overtuiging tot stand te brengen. Over welk thema je het ook hebt, in de kortste tijd zijn er geen "' pareltjes "' meer maar begint de herhaling van de zetten die per definitie tot een patstelling leiden. Het is net als bij politici waar ook na de kortste tijd het gesprek een herhaling wordt van eerdere uitspraken en standpunten. Het helpt geen fluit om het opstarten van een eigen forum te overwegen. In de kortste tijd beginnen de deelnemers aldaar precies dat gedrag te vertonen wat jou hier niet aanstaat.
Tenzij je een forum (bedoel niet dit forum voordat de huilers aan gaans laan) hard gaat scheiden in delen en waar het onmogelijk is om in de andere categorie te posten.
Een zwart deel voor de ongelovigen die er met elkaar gedachten kunnen uitwisselen over de vermeende onzin van geloof, G'd Tesua, Schrift.
Een deel grijs deel voor hen die wel in iets geloven, sinterklaas, kerstman, maanmannetjes of een (af)god.
Een wit deel voor hen die getrouw zijn aan de Schrift als G'd Zijn onfeilbare Woord.

Ik weet zeker dat de ongelovigen het eesrte ermee gaan stoppen omdat hen de lol zal ontbreken om te stoken en zo aandacht te krijgen.

Duidelijkheidshalve en voordat de huilers beginnen met janken, doel ik hier op niemand in het bijzonder Het is een algemene stelling !
Goedemiddag meneer Eric Jan,

Gelukkig is er voor zo'n indeling niet gekozen. Maar ik begrijp uw emoties wel. In onze optiek verwart u een geloofsgesprekforum met een kerk. U zou zich eigenlijk beter gewoon kunnen aansluiten bij een kerk. Liefst bij de Rooms Katholieke Kerk natuurlijk, maar ik begrijp dat dat voor u een brug te ver is. Een protestantse kerk naar uw keuze kan ook voorzien in een basis waarin u zich thuis kunt voelen en gesteund mag weten in uw verdere geloofsontwikkeling. Persoonlijk geloof ik dat u dan wat rustiger zult kunnen staan in uw geloof, zodat u andere visies niet meer als een bedreiging hoeft te zien. :flower1:
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als deze strijd voortgaat en ook als u zou vertrekken. Daarom deel ik mijn visie met u, opdat uw geloofszekerheid zich op harmonieuze wijze mag ontwikkelen.
Wanneer ik de indruk mocht ehbben gewekt te willen stoppen dan is dat onjuist hoor Martha, want ik heb een Olifantenhuid.
Ook verwar ik dit forum niet met een kerkgenootschap, waar immers is de voorganger? Zelfs de RKK doet het beter dan dit forum wat dat betreft. :D

Vanuit mijn online bijbelstudie groepen heb ik de ervaring dat wanneer men niet vanuit een zelfde grondbeginsel zaken afbakend, dat in een studie storend werkt. Dus daar is bijvoorbeeld het uitgangspunt duidelijk, zoals de Schrift is het feiloze Woord van G'd. Wie dat steunt kan en mag bijdragen leveren aan de studiegroep met de Schrift als basis. Wie herhaaldelijk de fout ingaat wordt verwijderd en is niet meer welkom.
Dus aan die behoefte word ik al ruimschoots voorzien en is niet hetgeen ik hier zoek.
Wel maakt deze ervaring mij duidelijk waarom discussies hier op het forum niet lopen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Afschuwelijk...alle hoofden dezelfde kant op en zo niet dan kun je op*********weg met u...heel christelijk...
Gruwelijk...om bij in slaap te vallen...
Gelukkig is het hier anders..en interessanter..halleluja!!
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

callista schreef: 03 okt 2018, 15:42 Afschuwelijk...alle hoofden dezelfde kant op en zo niet dan kun je op*********weg met u...heel christelijk...
Gruwelijk...om bij in slaap te vallen...
Gelukkig is het hier anders....halleluja!!
Alle tijd van de wereld Callista en ook dan worden er typefoutjes gemaakt.....
En ja, in zo een setting valt er niet te stoken inderdaad, voor iemand als jij erg slaapverwekkend, dat begrijp ik volledig.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Wat ben jij toch een begripvolle man....de droom van iedere vrouw.... :roll:
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

Ik ben van de duizend bloemen, dus ook ik zie niet graag een vertrek van welke bloem dan ook. Wat mij wel boeit is het zoeken naar pareltjes in het bloemveld welke Godsdienst of levensbeschouwing de bloem ook moge vertegenwoordigen. Hoe leuk of hoe onleuk wij elkaar onderling vinden en elkaar schriftelijk laten weten, reken ikzelf niet tot de pareltjes. Pareltjes kunnen voor mij zijn goede argumenten en creatieve onderbouwingen voor standpunten en die hoeven in hun uitwerking totaal niet te passen op mijn persoonlijke inzichten of behoeften. In tegendeel juist opvattingen die diagonaal staan op mijn eigen preferenties hebben mijn voorkeur. Handengeklap van gelijk denkenden onder elkaar, boeit mij helemaal niet. Hieronder versta ik niet de solidariteit met Coby onder haar huidige moeilijke omstandigheden, daar is het fijn dat iedereen op gelijke wijze denkt.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 15:36
Wanneer ik de indruk mocht ehbben gewekt te willen stoppen dan is dat onjuist hoor Martha, want ik heb een Olifantenhuid.
Ook verwar ik dit forum niet met een kerkgenootschap, waar immers is de voorganger? Zelfs de RKK doet het beter dan dit forum wat dat betreft. :D

Vanuit mijn online bijbelstudie groepen heb ik de ervaring dat wanneer men niet vanuit een zelfde grondbeginsel zaken afbakend, dat in een studie storend werkt. Dus daar is bijvoorbeeld het uitgangspunt duidelijk, zoals de Schrift is het feiloze Woord van G'd. Wie dat steunt kan en mag bijdragen leveren aan de studiegroep met de Schrift als basis. Wie herhaaldelijk de fout ingaat wordt verwijderd en is niet meer welkom.
Dus aan die behoefte word ik al ruimschoots voorzien en is niet hetgeen ik hier zoek.
Wel maakt deze ervaring mij duidelijk waarom discussies hier op het forum niet lopen.
Goedemiddag meneer Eric Jan,

Online bijbelstudieclubjes zijn beslist geen vervanging voor de Werkplaats van de heilige aartsvader Jozef, te weten Kerk en apostolaat. Door de Kerk leren wij Jezus kennen, met Hem om te gaan, en leren we om ons deel van het gezin van God te weten en daarin onszelf te zijn, zonder onszelf te hoeven overschreeuwen. Uw positie binnen de Gemeente kennen en ervaren, kan de rust en de training brengen, op basis waarvan men alle bloemen kan laten staan, zonder zich bedreigd te voelen of de noodzaak te ervaren om te moeten 'waarschuwen'.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Martha schreef: 03 okt 2018, 15:52
ericjan schreef: 03 okt 2018, 15:36
Wanneer ik de indruk mocht ehbben gewekt te willen stoppen dan is dat onjuist hoor Martha, want ik heb een Olifantenhuid.
Ook verwar ik dit forum niet met een kerkgenootschap, waar immers is de voorganger? Zelfs de RKK doet het beter dan dit forum wat dat betreft. :D

Vanuit mijn online bijbelstudie groepen heb ik de ervaring dat wanneer men niet vanuit een zelfde grondbeginsel zaken afbakend, dat in een studie storend werkt. Dus daar is bijvoorbeeld het uitgangspunt duidelijk, zoals de Schrift is het feiloze Woord van G'd. Wie dat steunt kan en mag bijdragen leveren aan de studiegroep met de Schrift als basis. Wie herhaaldelijk de fout ingaat wordt verwijderd en is niet meer welkom.
Dus aan die behoefte word ik al ruimschoots voorzien en is niet hetgeen ik hier zoek.
Wel maakt deze ervaring mij duidelijk waarom discussies hier op het forum niet lopen.
Goedemiddag meneer Eric Jan,

Online bijbelstudieclubjes zijn beslist geen vervanging voor de Werkplaats van de heilige aartsvader Jozef, te weten Kerk en apostolaat. Door de Kerk leren wij Jezus kennen, met Hem om te gaan, en leren we om ons deel van het gezin van God te weten en onszelf te zijn.
Helaas zijn er meer kerkgenootschappen te vinden die de mens verder van Christus afbrengen dan dichterbij.
Ik ken voorbeelden waar men na het ervaren van wonderen door G'd gedaan, in twijfel werden getrokken door de kerk.

Deze kerkgenootschap had zendelingen elders, maar zaten vanwege kerkverlating erg krap.
Bepaalde kosten moesten worden betaald anders had het gevolgen voor bepaalde kinderen daar. Alleen was dat geld er niet.
Dus de zendelingen baden en baden voor G'd Zijn Hulp.
Op de laatste dag voor het consequenties zou krijgen kwam ik online voor mijn bijbelstudiegroep.
Een pop-up kwam op van deze zendelingen en wat ze deden.
Zoals gebruikelijk vroeg ik in gebed OF het een teken was van G'd voor mij.
Na de online bijbelstudie sloot ik de computer af en stond nog een rekenmachine open met een bedrag, een typsch niet afgerond bedrag.
In mijn hart voelde ik Zijn antwoord, DIT is het bedrag dat men van nodig heeft vandaag.
Dus maakte ik dat bedrag over naar deze zendelingen, zonder hen te kennen verder.
De volgende dag krijg ik een berichtje van deze zendelingen om mij te bedanken voor de gift en hoe ik wist van het bedrag dat ik had overgemaakt wist? Want het pas op de Euro precies het bedrag dat men moest overmaken. Halleluja, dat is een wonder.
Dat doet dan beiden kanten goed en we voelden beiden G'd Zijn Hand aan het werk.
Maar toen men dit wonder in hun kerk melden werd het afgedaan als toeval.
Gelukkig is deze kerkgenootschap zelf ten onder gegaan en zijn de zendelingen onder dak ergens anders.


Dan is men veel beter af zonder kerk, immers het Lichaam van Christus is niet de of een kerk.
Samen online bidden en studeren in Zijn Woord brengt mij en enkelen die ook nog kerkgaand zijn, dichterbij Christus.
Zeker wanneer men woonachtig is in het bekrompen Nederland en daar kerkgaand zou moeten worden.
Dan is het beter internationaal te gaan.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

peda schreef: 03 okt 2018, 15:48 Ik ben van de duizend bloemen, dus ook ik zie niet graag een vertrek van welke bloem dan ook. Wat mij wel boeit is het zoeken naar pareltjes in het bloemveld welke Godsdienst of levensbeschouwing de bloem ook moge vertegenwoordigen. Hoe leuk of hoe onleuk wij elkaar onderling vinden en elkaar schriftelijk laten weten, reken ikzelf niet tot de pareltjes. Pareltjes kunnen voor mij zijn goede argumenten en creatieve onderbouwingen voor standpunten en die hoeven in hun uitwerking totaal niet te passen op mijn persoonlijke inzichten of behoeften. In tegendeel juist opvattingen die diagonaal staan op mijn eigen preferenties hebben mijn voorkeur. Handengeklap van gelijk denkenden onder elkaar, boeit mij helemaal niet. Hieronder versta ik niet de solidariteit met Coby onder haar huidige moeilijke omstandigheden, daar is het fijn dat iedereen op gelijke wijze denkt.
Uw visie en standpunt deel ik geheel. :flower1:
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

callista schreef: 03 okt 2018, 15:31 Ik hoop dat niemand hier vertrekt en dat iedereen blijft....niemand uitgezonderd.... :)
Zo is dat. :flower1:

Die baret staat u trouwens goed. Zelf heb ik er vroeger in de winter ook wel eens zo een gedragen. Toen sneeuwde het heel hard en bezocht ik een kerstmarkt. Behalve dat het leuk staat houdt het het hoofd ook lekker warm en met lange haren eronderuit staat het extra leuk.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 03 okt 2018, 14:27
Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 14:14

Verder lijkt het mij wijselijk deze zinloze discussie te staken. Als het zo moet begin ik mijn eigen forum wel want ik heb geen zin in dit nutteloze gekijf.
Piebe,

Het punt van nagenoeg alle forums is dat steeds dezelfde mensen elkaar vele jaren lang ontmoeten en dat de inbreng over en weer op termijn te weinig kwaliteit heeft om bij een ander nog verschuivingen in de basis overtuiging tot stand te brengen. Over welk thema je het ook hebt, in de kortste tijd zijn er geen "' pareltjes "' meer maar begint de herhaling van de zetten die per definitie tot een patstelling leiden. Het is net als bij politici waar ook na de kortste tijd het gesprek een herhaling wordt van eerdere uitspraken en standpunten. Het helpt geen fluit om het opstarten van een eigen forum te overwegen. In de kortste tijd beginnen de deelnemers aldaar precies dat gedrag te vertonen wat jou hier niet aanstaat.
Ja, daar heb je helaas gelijk in.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Martha schreef: 03 okt 2018, 16:41
callista schreef: 03 okt 2018, 15:31 Ik hoop dat niemand hier vertrekt en dat iedereen blijft....niemand uitgezonderd.... :)
Zo is dat. :flower1:

Die baret staat u trouwens goed. Zelf heb ik er vroeger in de winter ook wel eens zo een gedragen. Toen sneeuwde het heel hard en bezocht ik een kerstmarkt. Behalve dat het leuk staat houdt het het hoofd ook lekker warm en met lange haren eronderuit staat het extra leuk.
Dank je Martha. :flower1:
Ja..ik zie er natuurlijk wel ietsje :roll: anders uit dan het meiske op de foto, maar toch staat het leuk vind ik ook [met mijn haren er onderuit, zij het wel iets korter] ...en lekker warm en bovendien houdt het de haren bij elkaar ...lekker trendy ook....
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Trajecto »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 08:47 De naam geloofsgesprek past niet bij hetgeen deze website voor staat.
De ongetwijfeld goede bedoelingen van de forum leiders kan niet voorkomen dat het (inmiddels) een tool van de vijand van G'd en Yeshua is geworden. Ten aanzien van het evangelie en bijbelvast christendom en faith in G'd doet het meer kwaads dan goed. Wie niet standvastig is in faith zal door dit forum nog verder van het evangelie afkomen te staan en mogelijk de Reddingsboei van Christus gaan missen.
Moet ik het goed vinden dat het forum in diskrediet gebracht wordt?
Wat doe je hier wanneer je kennelijk geen voeling met het forum hebt en niet gelooft in geestelijke ontwikkeling en verheffing in een gezamenlijk zoeken en het daarbij niet steeds met elkaar eens zijnd maar wel met respect voor elkaar.
Is het je bedoeling dit forum off-line te krijgen?
Ik geef je nog een kans op deze zaken te reageren, maar het kan niet zo zijn dat een forummer onbeperkt de gelegenheid krijgt het forum te ondermijnen.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 03 okt 2018, 15:31 Ik hoop dat niemand hier vertrekt en dat iedereen blijft....niemand uitgezonderd.... :)
Een zeer christelijke houding voor een atheïst! ;)

Maar met zo'n instelling blijf ik zeker. :kiss1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

:D

Het is je geraden.... ;)
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Yolanda_dB »

Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 08:35
ericjan schreef: 03 okt 2018, 07:54 @ Yolanda,
Laat je niet uit de tent lokken, bepaalde forum deelnemers loeren hierop zodat je over de schreef zal gaan en je een ban zal krijgen.
Nee hoor, of Yolanda al of niet een ban krijgt interesseert me geen lor. Liever niet, want dan zijn we hier tijdelijk een kleurrijk figuur kwijt. Ik denk dat het niet de bedoeling is om eigen voorwaarden voor een gesprek te stellen. Maar goed, iemand heeft natuurlijk het recht om over iets niet te willen praten. Het lijkt me ook erg lastig om het standpunt te verdedigen dat je gelooft in een God die mede oproept tot het plegen van genocide.
En er maar over door blijven zeuren, terwijl ik toch meer dan 1 keer duidelijk heb aangegeven waarom.
En jij elke keer dat negeert.
Zielig.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Trajecto schreef: 03 okt 2018, 18:47
ericjan schreef: 03 okt 2018, 08:47 De naam geloofsgesprek past niet bij hetgeen deze website voor staat.
De ongetwijfeld goede bedoelingen van de forum leiders kan niet voorkomen dat het (inmiddels) een tool van de vijand van G'd en Yeshua is geworden. Ten aanzien van het evangelie en bijbelvast christendom en faith in G'd doet het meer kwaads dan goed. Wie niet standvastig is in faith zal door dit forum nog verder van het evangelie afkomen te staan en mogelijk de Reddingsboei van Christus gaan missen.
Moet ik het goed vinden dat het forum in diskrediet gebracht wordt?
Wat doe je hier wanneer je kennelijk geen voeling met het forum hebt en niet gelooft in geestelijke ontwikkeling en verheffing in een gezamenlijk zoeken en het daarbij niet steeds met elkaar eens zijnd maar wel met respect voor elkaar.
Is het je bedoeling dit forum off-line te krijgen?
Ik geef je nog een kans op deze zaken te reageren, maar het kan niet zo zijn dat een forummer onbeperkt de gelegenheid krijgt het forum te ondermijnen.
Beste Trajecto,
Laat het duidelijk zijn voor je dat ik geheel niet mijn intentie heb om dit forum te ondermijnen noch om het forum off-line te krijgen. Daar zouden veel efficientere methodes voor kunnen worden ingezet, immers. Nee ik deel hier slechts mijn oprechte mening op basis van vrije meningsuiting. Zonder schelden of persoonlijk iemand te beledigen. Gelijk een medewerker het recht zou hebben om zich te beklagen over een gang van zaken binnen een bedrijf. Als directie kan je je dan ook persoonlijk aangevallen voelen, maar het is gericht tegen de functie, niet de persoon. Ik zie oprecht dat je of jullie ongetwijfeld goede bedoelingen hier van het forum, om bij te dragen tot "geestelijke ontwikkeling en verheffing in een gezamenlijk zoeken ewaarbij men niet steeds met met elkaar eens zal zijn, maar wel met respect voor elkaar" te beheren. MAAR, het resultaat is helaas dat iemand die al zou twijfelen in zijn of haar geloof, hier die twijfel voornamelijk gevoed zal zien en zelden vanaf geholpen, waardoor men NOG verder van Zijn Genade af zal komen te staan. Of ernstiger nog, van het geloof afvallen en daarmee een zonde begaan waarvan G'd zegt in zijn Woord dat het 1 van de 2 is die niet meer vergeven wordt. Persoonlijk ga ik er vanuit dat het jou/jullie intententie absoluut niet is om hieraan mee te werken, maar de feiten liggen er.
Misschien proberen om je niet (persoonlijk) aangevallen te voelen, maar op je "functie? En dan niet aangevallen voelen, maar kritische noot ontvangen waar je misschien iets mee kunt in de toekomst? Uiteindelijk kwam het terloops ter sprake en is mijn reactie een volledige eerlijke mening zonder enige bijbedoelingen. Maar mocht je je na het lezen van mijn uitleg nog steeds gekwetst blijven voelen, zoals je in je reactie laat zien nu, dan biedt ik je daarvoor mijn excuses aan.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 12:06
Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 09:06
ericjan schreef: 03 okt 2018, 09:03
Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 08:51 En hier zijn ze volgens mij in de meerderheid. Daar zal je dus mee moeten leren omgaan als je hier blijft. Vroeger hadden we nog een apart gedeelte voor orthodoxen. Maar dat is afgeschaft. Maar daar zou je je misschien gelukkig hebben gevoeld.
Wanneer ik mij ongelukkig zou voelen zou ik hier niets meer posten, don't worrie ;)

Zoals de Schrift herhaaldelijk waarschuwt is de wereld niet van Christus en G'd.
Tel daarbiij de vele waarschuwingen voor zelfbedachte leer buiten de Schrift in relatie met het forum:

19 Wij weten dat wij uit God zijn en dat de hele wereld in het boze ligt.gebed
1 Johannes 5

9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.
Johannes 17
Ik geef geen cent voor de bijbel. Allemaal zelfverzonnen onzin. Nou ja, bijna alles, los van geschiedkundige feiten, het evangelieverhaal als afspiegeling van het individuatieproces en mogelijk het transfiguratieproces, en wat kabbalistische feiten. Nou ja, best veel kabbalistische feiten. Maar niet als morele richtlijn. En vooral niet dat gedoe over zonde en verloren zijn. De vraag is: waarom plaats je jezelf onnodig in zo'n strak keurslijf? Het lijkt me erg benauwend.
Probeer een beetje respect op te brengen voor mensen die wel waarde hechten aan de Bijbel, want we leven in een vrij land. Maar als je het zo stelt: ik geef ook geen cent voor jouw onzin en je zogenaamde uittredingsverhalen verwijs ik zonder ze te lezen naar het rijk der fabelen. Sterker nog, ik zou het waarderen als je je kop er over hield voortaan.
We leven inderdaad in een vrij land. En daarom is het geheel en al geoorloofd om te zeggen dat je gedeelten van de Bijbel zelfverzonnen onzin vindt, zonder meteen veroordeeld te worden tot gebrek aan respect. Je mag hier gewoon zeggen wat je denkt.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 04 okt 2018, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

Yolanda_dB schreef: 03 okt 2018, 23:18
Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 08:35
ericjan schreef: 03 okt 2018, 07:54 @ Yolanda,
Laat je niet uit de tent lokken, bepaalde forum deelnemers loeren hierop zodat je over de schreef zal gaan en je een ban zal krijgen.
Nee hoor, of Yolanda al of niet een ban krijgt interesseert me geen lor. Liever niet, want dan zijn we hier tijdelijk een kleurrijk figuur kwijt. Ik denk dat het niet de bedoeling is om eigen voorwaarden voor een gesprek te stellen. Maar goed, iemand heeft natuurlijk het recht om over iets niet te willen praten. Het lijkt me ook erg lastig om het standpunt te verdedigen dat je gelooft in een God die mede oproept tot het plegen van genocide.
En er maar over door blijven zeuren, terwijl ik toch meer dan 1 keer duidelijk heb aangegeven waarom.
En jij elke keer dat negeert.
Zielig.
Zoals gezegd gelden hier alleen de voorwaarden van het forum. Verder zijn er geen voorwaarden. Zielig is het als je geen argumenten hebt voor het geloof in een God die bij gelegenheid niet schroomt om opdracht te geven tot genocide, en dat je daarom van alles verzint om onder een discussie uit te komen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

Martha schreef: 03 okt 2018, 13:39
ericjan schreef: 03 okt 2018, 13:24
Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 12:06
Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 09:06 Ik geef geen cent voor de bijbel. Allemaal zelfverzonnen onzin. Nou ja, bijna alles, los van geschiedkundige feiten, het evangelieverhaal als afspiegeling van het individuatieproces en mogelijk het transfiguratieproces, en wat kabbalistische feiten. Nou ja, best veel kabbalistische feiten. Maar niet als morele richtlijn. En vooral niet dat gedoe over zonde en verloren zijn. De vraag is: waarom plaats je jezelf onnodig in zo'n strak keurslijf? Het lijkt me erg benauwend.
Probeer een beetje respect op te brengen voor mensen die wel waarde hechten aan de Bijbel, want we leven in een vrij land. Maar als je het zo stelt: ik geef ook geen cent voor jouw onzin en je zogenaamde uittredingsverhalen verwijs ik zonder ze te lezen naar het rijk der fabelen. Sterker nog, ik zou het waarderen als je je kop er over hield voortaan.
AMEN ! Ik waardeer met je mee, want ik geloof er evenmin een snars van.
Net als dat geleuter over Kabbalah, Kabbalisten die ik ken herkennen er geen Kabbalah in.

Maar goed elk soort geloof mag hier worden besproken, zelfs geloof in marsmannetjes of maanmannetjes dus.
Meneer Zolderworm heeft waarschijnlijk toch Iets meer van de Bijbel en de Joodse Mystiek, de leer van Kabbala, begrepen dan u kunt bevroeden.

De Joodse Mystiek, Leer der Kabbala, in een notendop: door zijn ongecorrigeerde eigenschappen (in het christendom zonden genoemd) verwerft het fijnstoffelijk lichaam van een mens astrale sluiers. Die sluiers vormen de qlipoth en maken dat hij de Ware Zijnsgrond niet kan ervaren.
Ja, dat klopt volgens mij precies!
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Zolderworm schreef: 04 okt 2018, 22:12 Ja, dat klopt volgens mij precies!
Geeft de kabbala ook aan hoe de sluiers weer verwijderd kunnen worden ?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: 04 okt 2018, 21:55
Piebe Paulusma schreef: 03 okt 2018, 12:06
Zolderworm schreef: 03 okt 2018, 09:06 Ik geef geen cent voor de bijbel. Allemaal zelfverzonnen onzin. Nou ja, bijna alles, los van geschiedkundige feiten, het evangelieverhaal als afspiegeling van het individuatieproces en mogelijk het transfiguratieproces, en wat kabbalistische feiten. Nou ja, best veel kabbalistische feiten. Maar niet als morele richtlijn. En vooral niet dat gedoe over zonde en verloren zijn. De vraag is: waarom plaats je jezelf onnodig in zo'n strak keurslijf? Het lijkt me erg benauwend.
Probeer een beetje respect op te brengen voor mensen die wel waarde hechten aan de Bijbel, want we leven in een vrij land. Maar als je het zo stelt: ik geef ook geen cent voor jouw onzin en je zogenaamde uittredingsverhalen verwijs ik zonder ze te lezen naar het rijk der fabelen. Sterker nog, ik zou het waarderen als je je kop er over hield voortaan.
We leven inderdaad in een vrij land. En daarom is het geheel geoorloofd om te zeggen dat je gedeelten van de Bijbel zelfverzonnen onzin vindt. Met respect heeft dat niets te maken. Je mag hier gewoon zeggen wat je denkt.
Een christen die luistert naar Christus is jou in het geheel niet tot last, want het grootste gebod is heb je naaste lief als jezelf en behandel anderen zoals jij ook behandelt wilt worden. Dergelijke normen en waarden profiteert iedereen van en dat is geen onzin.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende