Israël en de gemeente

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Martha schreef: 17 sep 2018, 15:38 Dan heeft u zichzelf buiten gesloten. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, Het Lichaam, geen zaligheid. Wie als mens zijn eigen lichaam haat is geen eenheid in zichzelf. Wie het Lichaam van Christus haat kan niet met Hem in Eenheid zijn.
Gelukkig heeft het Lichaam van Christus NIETS te maken met de zogenaamde "heilige" RKK kerk.
Wie woordelijk leest en alles in de Schrift aanvaart herkent de hoer van babylon in de "heilige" kerk.

Zij doet zich voor als Zijn vrouw/bruid, terwijl ze dat niet is, gelijk een dame van lichte zeden.

Dus Gelukkig mag in een nietig onderdeel zijn van Christus Zijn Lichaam en NIET van de "heilige" hoer van babylon.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Afschuwelijk die vergelijking....bbbrrr.... :?
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Laatst gewijzigd door peda op 17 sep 2018, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovige plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar ik vermoed dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. Daar spelen wel andere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Ja, absurd...Babylonië was zeer welvarend destijds en ver vooruit op allerlei gebied..

https://nl.wikipedia.org/wiki/Babyloni%C3%AB
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Dr D. Holwerda betrekt de Hoer uit Openbaring op het Jeruzalem uit de eerste eeuw.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef: 17 sep 2018, 16:26
peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken. De hoer van Openbaring 17 staat symbool voor de belichaming van satans rijk op aarde. Het is dus wel een zeer krachtige veroordeling van de dwaalweg. Maar omdat het inleesvertaling is vermoed dat ik dat de beroepsgelovigen van de RK Kerk er geen minuut langer minder om zullen slapen. In die contreien spelen momenteel wel andere, fors grotere problemen die inwerken op de nachtrust. :roll:
Dr D. Holwerda betrekt de Hoer uit Openbaring op het Jeruzalem uit de eerste eeuw.
Dat is mij zeer bekend beste Piebe, maar bij ericjan doet het preterisme in mijn ogen niet mee, anders zou hij de RKKerk anno 2018 niet verbinden met Babylon. Het is bekend dat ik theologisch het preterisme goede kaarten vind hebben.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

peda schreef: 17 sep 2018, 16:17 De hoer van Babylon kan iedere gelovige op de andersgelovende plakken.
Waarmee de betreffende 'gelovige' slechts het eigen ongeloof demonstreert. Brevet van onvermogen.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

ericjan schreef: 17 sep 2018, 15:44
Martha schreef: 17 sep 2018, 15:38 Dan heeft u zichzelf buiten gesloten. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, Het Lichaam, geen zaligheid. Wie als mens zijn eigen lichaam haat is geen eenheid in zichzelf. Wie het Lichaam van Christus haat kan niet met Hem in Eenheid zijn.
Gelukkig heeft het Lichaam van Christus NIETS te maken met de zogenaamde "heilige" RKK kerk.
Wie woordelijk leest en alles in de Schrift aanvaart herkent de hoer van babylon in de "heilige" kerk.

Zij doet zich voor als Zijn vrouw/bruid, terwijl ze dat niet is, gelijk een dame van lichte zeden.

Dus Gelukkig mag in een nietig onderdeel zijn van Christus Zijn Lichaam en NIET van de "heilige" hoer van babylon.
Wij geloven dat het rijk van de Diabolos over de hele wereld verspreid is, inclusief uw geliefde Jeruzalem en Israël.

En persoonlijk, dit dus geheel op mijn persoonlijke titel gezegd, geheel buiten de Heilige Kerk om dus, denk ik dat Israël heel goed in staat is om de volkeren die door onze Lieve Heer worden opgetrokken tegen Israël, zo boos te maken dat ze het zullen laten vallen. Persoonlijk denk ik dat de aanleiding de openbaarwording van de oorzaken achter 9/11 zal zijn. En persoonlijk acht ik het bijna onmogelijk dat de Mossad niets geweten heeft van wat er zou gebeuren. De Israëlische inlichtingendienst weet altijd alles en waarschuwt normaliter internationaal voor wel veel kleinere aanslagen. Dat zij van 9/11 niet van te voren op de hoogte was, acht ik nagenoeg uitgesloten.

Niets rechtvaardigt geweld tegen (het ook door mij geliefde) Israël of tegen wie dan ook. Maar als ik u was zou ik maar wat voorzichtiger worden in al uw boude veroordelingen, want het zou wel eens zo kunnen zijn dat u zelf zonder het te beseffen die zogenaamde hoer dient. Veroordeelt niet opdat gij niet veroordeeld worde.
Laatst gewijzigd door Martha op 17 sep 2018, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 13:14 De materie van Walsch neem ik wel serieuzer dan andere bronnen. Omdat het consistent is en zichzelf niet tegenspreekt en logisch is.
Niet helemaal. Hij geeft aan dat we overal mee mogen experimenteren en dat het om de ervaring gaat.
Maar o ja......geen sex voor het huwelijk en van de drugs afblijven.
En dan is hij ineens weer die Amerikaanse puritein.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

callista schreef: 17 sep 2018, 15:53 Afschuwelijk die vergelijking....bbbrrr.... :?
Ik wist niet dat dit soort types nog bestonden. Sektarisch gewauwel.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 17 sep 2018, 17:16
Messenger schreef: 17 sep 2018, 13:14 De materie van Walsch neem ik wel serieuzer dan andere bronnen. Omdat het consistent is en zichzelf niet tegenspreekt en logisch is.
Niet helemaal. Hij geeft aan dat we overal mee mogen experimenteren en dat het om de ervaring gaat.
Maar o ja......geen sex voor het huwelijk en van de drugs afblijven.
En dan is hij ineens weer die Amerikaanse puritein.
Bij mijn weten heeft hij geen puriteinse standpunten. Waar heb je dat dan gelezen?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 17:45 Bij mijn weten heeft hij geen puriteinse standpunten. Waar heb je dat dan gelezen?
Tja, ik heb ze een aantal jaren geleden gelezen, behalve dan Bij God thuis.
Ik kan me het deel en de bladzijde niet herinneren. Wel weet ik dat ik het toen zeeeeer opvallend vond.
Ik zal eens kijken of ik ergens nog iets terug kan vinden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 17 sep 2018, 17:58
Messenger schreef: 17 sep 2018, 17:45 Bij mijn weten heeft hij geen puriteinse standpunten. Waar heb je dat dan gelezen?
Tja, ik heb ze een aantal jaren geleden gelezen, behalve dan Bij God thuis.
Ik kan me het deel en de bladzijde niet herinneren. Wel weet ik dat ik het toen zeeeeer opvallend vond.
Ik zal eens kijken of ik ergens nog iets terug kan vinden.
"Thuis bij God" bedoel je denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat hij van die standpunten heeft. Ik ben bekend met bijna zijn hele werk en heb vele boeken diverse keren herlezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 18:03 "Thuis bij God" bedoel je denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat hij van die standpunten heeft. Ik ben bekend met bijna zijn hele werk en heb vele boeken diverse keren herlezen.
Uiteraard is dat de juiste titel.
ik had de woorden wel goed !!

Het viel mij toen zo op omdat het zo'n dissonant in het geheel was. Ik zat nu net even te kijken op internet en daar kan ik het niet terugvinden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 17 sep 2018, 18:07
Messenger schreef: 17 sep 2018, 18:03 "Thuis bij God" bedoel je denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat hij van die standpunten heeft. Ik ben bekend met bijna zijn hele werk en heb vele boeken diverse keren herlezen.
Uiteraard is dat de juiste titel.
ik had de woorden wel goed !!

Het viel mij toen zo op omdat het zo'n dissonant in het geheel was. Ik zat nu net even te kijken op internet en daar kan ik het niet terugvinden.
Ik zal je een beetje helpen: Ik denk dat je in de eerste boeken gelezen hebt dat Neale Donald Walsch er van uit ging dat God een probleem zou hebben met seks voor het huwelijk en met drugs. Dat stelde hij aan de orde op basis van wat hij had meegekregen uit zijn rooms-katholieke opvoeding.
Het antwoord van God in zijn boeken kwam er telkens op neer dat God niet oordeelt over ongeacht welke keuzes je maakt.

Het kan dus zijn (weet niet of dat zo is) dat je Walsch als puriteinse vragensteller hebt gelezen en werd verrast door het antwoord van God. Zit ik daarmee een beetje goed?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 19:10
Het kan dus zijn (weet niet of dat zo is) dat je Walsch als puriteinse vragensteller hebt gelezen en werd verrast door het antwoord van God. Zit ik daarmee een beetje goed?
In mijn herinnering niet. Ik blijf nog even zoeken.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

Ik heb ook even gezocht, maar over seks praat hij nogal vrij en open....dat dat alleen binnen een huwelijk zou moeten gebeuren kan ik niet ontdekken.
Maar misschien zoek je wat anders

https://www.youtube.com/watch?v=h1ZHp4W3UAo
https://www.youtube.com/watch?v=6eg9LAS7x3s
Laatst gewijzigd door callista op 17 sep 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

callista schreef: 17 sep 2018, 19:17 Ik heb ook even gezocht, maar over seks praat hij nogal vrij en open....dat dat alleen binnen een huwelijk zou moeten gebeuren kan ik niet ontdekken.
Maar misschien zoek je wat anders

https://www.youtube.com/watch?v=h1ZHp4W3UAo
https://www.youtube.com/watch?v=6eg9LAS7x3s
Dank voor het helpen zoeken.
Beginnende Alzheimer misschien ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door callista »

HJW schreef: 17 sep 2018, 20:08
callista schreef: 17 sep 2018, 19:17 Ik heb ook even gezocht, maar over seks praat hij nogal vrij en open....dat dat alleen binnen een huwelijk zou moeten gebeuren kan ik niet ontdekken.
Maar misschien zoek je wat anders

https://www.youtube.com/watch?v=h1ZHp4W3UAo
https://www.youtube.com/watch?v=6eg9LAS7x3s
Dank voor het helpen zoeken.
Beginnende Alzheimer misschien ?
Jij :?: :mrgreen: Voor zover ik kan beoordelen niet...en ik heb mensenkennis... ;)
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 18:03 "Thuis bij God" bedoel je denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat hij van die standpunten heeft. Ik ben bekend met bijna zijn hele werk en heb vele boeken diverse keren herlezen.
Ik trek voorlopig maar eens even mijn opmerking in. Ik heb het gezegd, maar kan het niet bewijzen, terug vinden, hard maken.
En dan trek ik de opmerking even in.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 sep 2018, 12:58 Helemaal mee eens. Het is tijd dat we de spirituele ontwikkeling van de handrem zetten.
Ik ben het er helemaal mee eens. Snap het alleen niet vanuit jouw optiek dat alles al volmaakt is. Waarom zou je een volmaakte ontwikkeling willen versnellen ?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 17 sep 2018, 21:42
Messenger schreef: 17 sep 2018, 12:58 Helemaal mee eens. Het is tijd dat we de spirituele ontwikkeling van de handrem zetten.
Ik ben het er helemaal mee eens. Snap het alleen niet vanuit jouw optiek dat alles al volmaakt is. Waarom zou je een volmaakte ontwikkeling willen versnellen ?
De spirituele ontwikkeling staat nog in de kinderschoenen.
Kijk naar de diverse religies en hoe deze allemaal erop prat gaan dat zij de enige juiste weg tot God zijn.
Geweld wordt niet geschuwd.
Er wordt nog steeds geloofd in een gebroken schepping en een zondeval.

De voornaamste reden om de spirituele ontwikkeling te versnellen is gelegen in de technologie die wél is doorontwikkeld.
Technologie waardoor massa vernietigingswapens zijn ontstaan en de mogelijkheid dat deze worden ingezet door lieden die strijden voor een heilige oorlog, mede op grond van religieuze verschillen.

Zolang de spiritualiteit achter blijft loopt deze planeet groot gevaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Martha »

De ronduit perverse losbollerige houding tegenover sexualiteit van meneer Walsch kunt u naluisteren op youtube. Even intikken sex and sexuality with Neale Donald Walsch. Met liefde en wijsheid heeft zijn boodschap daaromtrent niets te maken, enkel wellust en losbolligheid. Ieder met ook maar een klein beetje werkelijk 'spiritueel' inzicht snapt dit nog. En ja hoor, het mag allemaal, leef je uit. Maar wel op deze wereld, die is daar geschikt voor.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Messenger »

Martha schreef: 17 sep 2018, 23:23 De ronduit perverse losbollerige houding tegenover sexualiteit van meneer Walsch kunt u naluisteren op youtube. Even intikken sex and sexuality with Neale Donald Walsch. Met liefde en wijsheid heeft zijn boodschap daaromtrent niets te maken, enkel wellust en losbolligheid. Ieder met ook maar een klein beetje werkelijk 'spiritueel' inzicht snapt dit nog. En ja hoor, het mag allemaal, leef je uit. Maar wel op deze wereld, die is daar geschikt voor.
Ik kan me voorstellen dat mensen in een klooster, die een celibataire gelofte hebben afgelegd, wat zuur reageren op een God die stelt dat seks bedoeld is om plezier te hebben en er vreugde mee te beleven. Dat seks niet louter voor de voortplanting is.
En als zo'n God dan ook nog eens geen probleem heeft met homoseksualiteit, dan wordt al snel gesproken over perverse losbollerigheid. Tja, zelfs schaamte voor het eigen lichaam is geen issue voor God, die stelt dat het menselijk lichaam niet voor niets van die lekkere plekjes heeft.

Wat wel als pervers gezien kan worden is seks die door oudere of superieure mensen wordt misbruikt naar kinderen toe.
Binnen de rooms-katholieke kerk is dit helaas gemeengoed geworden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

Martha schreef: 17 sep 2018, 23:23 De ronduit perverse losbollerige houding tegenover sexualiteit van meneer Walsch kunt u naluisteren op youtube. Even intikken sex and sexuality with Neale Donald Walsch. Met liefde en wijsheid heeft zijn boodschap daaromtrent niets te maken, enkel wellust en losbolligheid. Ieder met ook maar een klein beetje werkelijk 'spiritueel' inzicht snapt dit nog. En ja hoor, het mag allemaal, leef je uit. Maar wel op deze wereld, die is daar geschikt voor.
Eerder gaf u aan een ander aan dat die niet moet oordelen.
Het valt mij op dat u als devoot katholiek er nogal aardig op los oordeelt. Geldt de oproep van Jezus om niet te oordelen niet voor u ?
En zalig de zachtmoedigen ? Want u maakt niet echt een heel zachtmoedige indruk. Het is nogal eens venijnig.