Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 13:44
Messenger schreef: 29 mar 2021, 13:43
peda schreef: 29 mar 2021, 13:36 Hallo Alpha,

Waar kan ik boeken voor een toeristische hemel trip om met eigen ogen te kijken of het klopt?
Iedereen maakt een hemeltrip. Je hoeft het niet te boeken, je hoeft er niks voor te doen behalve (bijna) sterven.
We worden allemaal automatisch ingescheept voor de allermooiste
Die leer is NIET uit de Bijbel afkomstig.
Kun je nagaan hoe de bijbel daarin tekortschiet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Michelangelo schreef: 23 mar 2021, 20:05
Messenger schreef: 23 mar 2021, 19:58
Michelangelo schreef: 23 mar 2021, 17:10
Messenger schreef: 23 mar 2021, 17:01 Volgens mij is er slechts de stoffelijke dood, het afwerpen van het stoffelijk overschot.
De geest gaat met het metafysisch lichaam door (in wat we zien als de hemel) en de ziel, de architect/Godsvonk, creëert een nieuwe geest en een nieuw stoffelijk lichaam. Er is geen wederkomst nodig, deze cyclus vindt altijd al plaats naar mijn idee.
Als een christen sterft leeft hij voort in God's herinnering. Noem het maar een databank.
Als iemand sterft, is zijn/haar empirische ervaring deel van de totale empirische ervaring van God. Doordat iemand zijn/haar leven ervoer, kreeg God in de expressie van die persoon de gelegenheid zich te ervaren.
Michelangelo schreef: Na Christus' wederkomst krijgt de gelovige een nieuw lichaam vergelijkbaar met dat van Jezus na Zijn opstanding.
De bijbel ondersteund niet het idee dat onze dierbare overledenen nu in de hemel zijn als geestelijke wezens.
De wederkomst is niet van belang, evenmin het feit of iemand wel/niet gelooft.
De bijbel schiet wel vaker tekort, een deel van ons drieledig wezen (de ziel) is alomvattend en dus zowel hier als in de hemel.
Daarom zul je in de hemel worden begroet door al je dierbaren, ook door hen die nog leefden terwijl je stierf.
Ik gun jou je visie. Maar ga nou niet zeggen dat de bijbel tekort schiet. De strikte scheiding tussen hemel en aarde met hun bewoners is ons opgedrongen. Grieks Romeinse godenwereld etc. De bijbel staat met voeten op vaste, aardse grond. Misverstanden ontstaan veelal door het consequent negeren van het oude testament.
Misverstanden ontstaan door indoctrinatie van buiten Bijbelse leer.

De leer van b.v. de Griekse veerman is daar een voorbeeld van.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 29 mar 2021, 13:55
Alpha schreef: 29 mar 2021, 13:44
Messenger schreef: 29 mar 2021, 13:43
peda schreef: 29 mar 2021, 13:36 Hallo Alpha,

Waar kan ik boeken voor een toeristische hemel trip om met eigen ogen te kijken of het klopt?
Iedereen maakt een hemeltrip. Je hoeft het niet te boeken, je hoeft er niks voor te doen behalve (bijna) sterven.
We worden allemaal automatisch ingescheept voor de allermooiste
Die leer is NIET uit de Bijbel afkomstig.
Kun je nagaan hoe de bijbel daarin tekortschiet.
Wishfull thinking.
Je kan niets bedenken wat niet in de Bijbel is behandeld.
Zie het bovenstaande.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Piebe Paulusma schreef: 23 mar 2021, 22:01
EdVaessen schreef: 23 mar 2021, 20:38
Michelangelo schreef: 23 mar 2021, 17:10 Als een christen sterft leeft hij voort in God's herinnering. Noem het maar een databank. Na Christus' wederkomst krijgt de gelovige een nieuw lichaam vergelijkbaar met dat van Jezus na Zijn opstanding.
De bijbel ondersteund niet het idee dat onze dierbare overledenen nu in de hemel zijn als geestelijke wezens.
Hoe ziet jouw moeder uit in de hemel? Uiterlijk zoals jij haar kende bij het leven?
Er is Eén die weet hoe het in de hemel is en die belaster jij voortdurend. Niet zo slim! :w
Niet zo slim, als je denkt dat er maar één is, die het weet.
Behalve JHWH en zijn zoon zijn er myriaden maal myriaden engelen, die het ook weten.
Zelfs Satan en zijn demonen engelen weten hoe het daar was.
Zij sidderen, omdat zij weten, dat zij nog maar een korte tijd hebben.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 13:57
Messenger schreef: 29 mar 2021, 13:55 Kun je nagaan hoe de bijbel daarin tekortschiet.
Wishfull thinking.
Je kan niets bedenken wat niet in de Bijbel is behandeld.
Zie het bovenstaande.
Ik heb al eerder uitgelegd dat de bijbel feilbaar mensenwerk is van lang geleden. Het doet God geen recht vind ik.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 23 mar 2021, 23:08
Michelangelo schreef: 23 mar 2021, 20:05
Messenger schreef: 23 mar 2021, 19:58 De wederkomst is niet van belang, evenmin het feit of iemand wel/niet gelooft.
De bijbel schiet wel vaker tekort, een deel van ons drieledig wezen (de ziel) is alomvattend en dus zowel hier als in de hemel.
Daarom zul je in de hemel worden begroet door al je dierbaren, ook door hen die nog leefden terwijl je stierf.
Ik gun jou je visie. Maar ga nou niet zeggen dat de bijbel tekort schiet. De strikte scheiding tussen hemel en aarde met hun bewoners is ons opgedrongen. Grieks Romeinse godenwereld etc. De bijbel staat met voeten op vaste, aardse grond. Misverstanden ontstaan veelal door het consequent negeren van het oude testament.
Er is geen scheiding tussen hemel en Aarde. We zijn één met alles.
Misverstanden ontstaan juist door de bijbel.
Dat ontstaat juist, doordat men de Bijbel niet goed leest.
Veel mensen zijn geïndoctrineerd met buiten Bijbelse leringen en gebruiken.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 29 mar 2021, 14:03
Alpha schreef: 29 mar 2021, 13:57
Messenger schreef: 29 mar 2021, 13:55 Kun je nagaan hoe de bijbel daarin tekortschiet.
Wishfull thinking.
Je kan niets bedenken wat niet in de Bijbel is behandeld.
Zie het bovenstaande.
Ik heb al eerder uitgelegd dat de bijbel feilbaar mensenwerk is van lang geleden. Het doet God geen recht vind ik.
Ik heb al tig keer aangetoond, dat dat niet klopt.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

je kunt wel steeds proberen mensen die teksten door de strot te duwen als zijn DE Waarheid, maar er zijn legio mensen die er anders over denken.
Maar daar schijn jij geen belangstelling voor te hebben......
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Je neemt alles maar aan.
Ook de foute en zelfbedachte dateringen van de Bijbelboeken....door ze allemaal vòòr 70 te plaatsen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 14:09
Messenger schreef: 29 mar 2021, 14:03 Ik heb al eerder uitgelegd dat de bijbel feilbaar mensenwerk is van lang geleden. Het doet God geen recht vind ik.
Ik heb al tig keer aangetoond, dat dat niet klopt.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV
Je kan het WC-eendverhaal weer afsteken, de bijbel is geschreven en geredigeerd door feilbare mensen die meenden geïnspireerd te zijn door God. Het is niet waar omdat het waar is omdat de bijbel het zegt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 23 mar 2021, 23:47
Michelangelo schreef: 23 mar 2021, 20:05 Misverstanden ontstaan veelal door het consequent negeren van het oude testament.
Dit snap ik niet.
Dat is toch juist waarom het Christendom zich afsplitste van het Jodendom. Het NT breekt toch met het OT.
Dus het is toch juist de bedoeling om veel OT dingen te negeren. Denk ik ff snel aan: Besnijdenis, offeren, stenigen, incest, tig-bijvrouwen.
De Bijbel is aantoonbaar één geheel.

Mensen hebben die scheiding aangebracht door het Hebreeuwse deel oud en het Griekse deel nieuw te verklaren.

God is niet dood en heeft geen testament geschreven of laten schrijven.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 29 mar 2021, 14:14
Alpha schreef: 29 mar 2021, 14:09
Messenger schreef: 29 mar 2021, 14:03 Ik heb al eerder uitgelegd dat de bijbel feilbaar mensenwerk is van lang geleden. Het doet God geen recht vind ik.
Ik heb al tig keer aangetoond, dat dat niet klopt.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest. NWV
Je kan het WC-eendverhaal weer afsteken, de bijbel is geschreven en geredigeerd door feilbare mensen die meenden geïnspireerd te zijn door God. Het is niet waar omdat het waar is omdat de bijbel het zegt.
Een plee figuur denkt zo.
Begrijpen lezen is best moeilijk, hè?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 14:16
Messenger schreef: 29 mar 2021, 14:14 Je kan het WC-eendverhaal weer afsteken, de bijbel is geschreven en geredigeerd door feilbare mensen die meenden geïnspireerd te zijn door God. Het is niet waar omdat het waar is omdat de bijbel het zegt.
Een plee figuur denkt zo.
Begrijpen lezen is best moeilijk, hè?
Dat merk ik dat je begrijpend lezen best moeilijk vindt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Als alles al voorgekauwd is hoef je zelf niet meer na te denken...
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 24 mar 2021, 01:06 Veel christenen willen wel breken met de joden. Maar dat gaat niet. De hele bijbel is joods, Jezus is een jood. Israël is God's uitverkorene. Dus door daarmee te breken, breek je met God en zet men zichzelf buitenspel. Het NT breekt nergens met het OT.CITAAT.

Hoe krijg je het verzonnen...... je hebt duidelijk je eigen verzonnen leer.

Toen het voorhang scheurde in de tempel was het gedaan met het oude OT het nieuwe was en is aan gebroken NT door overwinnen van Jezus de Christus aan het Levendschenkend Kruis. Liefde en rechtvaardigheid en bekering en Hem na volgen is de weg van de mensen op naar de eeuwigheid;zie de Zaligsprekingen.Kortom;Deo servire vera libertas.
Israël heeft zijn uitverkoren positie verloren.
Vandaar dat in het jaar 70 Jeruzalem met de grond is gelijk gemaakt.
Zij hadden Gods huis tot schande gemaakt, vandaar de Jezus de Joodse leiders addergebroed noemde.
Jezus volgelingen herkende Jezus profetie en vluchtten naar de Bergen van Judea.
De andere in Jeruzalem kwamen om.

Grappig dat in het Latijn stauros met Crux Simplex word vertaald, het bekende kerkkruis met Crux Immissa.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 29 mar 2021, 14:21 Als alles al voorgekauwd is hoef je zelf niet meer na te denken...
Van jouw CD rom geplukt?
Helaas voor jou kan ik zelf na denken en kan onderscheiden wat fictie is en wat niet.
Ik onderbouw altijd mijn beweringen en daarom ben ik geen marionet.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Michelangelo schreef: 24 mar 2021, 01:13
Snelheid schreef: 24 mar 2021, 01:06 Veel christenen willen wel breken met de joden. Maar dat gaat niet. De hele bijbel is joods, Jezus is een jood. Israël is God's uitverkorene. Dus door daarmee te breken, breek je met God en zet men zichzelf buitenspel. Het NT breekt nergens met het OT.CITAAT.

Hoe krijg je het verzonnen...... je hebt duidelijk je eigen verzonnen leer.

Toen het voorhang scheurde in de tempel was het gedaan met het oude OT het nieuwe was en is aan gebroken NT door overwinnen van Jezus de Christus aan het Levendschenkend Kruis. Liefde en rechtvaardigheid en bekering en Hem na volgen is de weg van de mensen op naar de eeuwigheid;zie de Zaligsprekingen.Kortom;Deo servire vera libertas.
Vervangingstheologie. Hardnekkig verschijnsel.
God geeft Zijn volk nooit op. Wij, de natiën, zijn uitgenodigd om mee te doen. Jezus: redding is uit de joden.
Wen er maar aan!
Dus er is geen nieuw verbond ingesteld door Jezus?
Daardoor konden ALLE mensen gezegend worden.

Gal 3:8 Het Schriftgedeelte voorzag dat God heidenen rechtvaardig zou verklaren door geloof en heeft daarom vooraf aan Abraham het goede nieuws bekendgemaakt, namelijk: ‘Via jou zullen alle volken gezegend worden. (Genesis 18:18) NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 24 mar 2021, 09:03
Michelangelo schreef: 24 mar 2021, 08:59
hopper schreef: 24 mar 2021, 08:34
Michelangelo schreef: 24 mar 2021, 01:13
Vervangingstheologie. Hardnekkig verschijnsel.
God geeft Zijn volk nooit op. Wij, de natiën, zijn uitgenodigd om mee te doen. Jezus: redding is uit de joden.
Wen er maar aan!
Jezus is redding uit de ik-illusie.
Als je met ik illusie bedoeld dat wij onszelf niet kunnen redden dan heb je gelijk.
We zijn wel zelf verantwoordelijk voor onze keuze.
We hoeven niet gered te worden, we zijn onkwetsbaar. Slechts in stoffelijke zin gaan we dood, maar als delen van God blijven we eindeloos bestaan en veranderen we slechts van vorm.
Inderdaad.

Genesis 3:19 Je zult je in het zweet werken om brood te eten, totdat je terugkeert naar de grond, want daaruit ben je genomen. Stof ben je en tot stof zul je terugkeren.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 24 mar 2021, 10:19
Michelangelo schreef: 24 mar 2021, 08:59
hopper schreef: 24 mar 2021, 08:34
Michelangelo schreef: 24 mar 2021, 01:13
Vervangingstheologie. Hardnekkig verschijnsel.
God geeft Zijn volk nooit op. Wij, de natiën, zijn uitgenodigd om mee te doen. Jezus: redding is uit de joden.
Wen er maar aan!
Jezus is redding uit de ik-illusie.
Als je met ik illusie bedoeld dat wij onszelf niet kunnen redden dan heb je gelijk.
We zijn wel zelf verantwoordelijk voor onze keuze.
We kunnen het 'onszelf' nooit redden. Dat is de intrinsieke boodschap van Jezus. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.
Dat mag best wel wat serieuzer genomen worden dan al dat gefantaseer over een hiernamaals of een terugkeer naar weet ik veel waar.
Juist al dat gefantaseer over wat er gebeurd na het sterven houdt de mens in de ik-illusie.

Daarom snap ik gelovigen ook niet zo goed. Ik lees niks dan fantasieën over het hiernamaals en de leer van Jezus hangt er maar een beetje bij.
Alsof je die leer van Jezus er maar een beetje bij doet.
Ik kijk in ieder geval uit naar een herstelde aarde.
Ook dit is een toekomstfantasie.
het is een belofte, die Jezus heeft gedaan.
Hij kwam niet om gediend te worden, maar om te dienen.
Vandaar dat hij in het openbaar ieder gebrek genas en zelfs toonde dat hij meerdere mensen uit de dood kon opwekken.
Iedere jood, behalve de sadduceeën, geloofde in de opstanding en Jezus bewees dat dat klopte.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 14:36
Messenger schreef: 24 mar 2021, 09:03 We hoeven niet gered te worden, we zijn onkwetsbaar. Slechts in stoffelijke zin gaan we dood, maar als delen van God blijven we eindeloos bestaan en veranderen we slechts van vorm.
Inderdaad.
Zie je wel, zo komen we ergens!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 24 mar 2021, 20:15
callista schreef: 23 mar 2021, 12:19 Ik niet aan jou en dat zal ook nooit gebeuren....never :thumb1:
Alpha reageert doorgaans als een kind van vier. Dat maakt hem juist zo snoezig.
‘Gij hebt deze dingen voor wijzen en intellectuelen zorgvuldig verborgen en ze aan kleine kinderen geopenbaard.’ — LUK. 10:21. NWV.
peda
Berichten: 20458
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door peda »

Heel goed dat het Besturend Lichaam zonder zelve te beschikken over praktische ervaring, precies aan haar devoten kan vertellen, wat anderen nooit te weten komen. Zelf geef ik de voorkeur aan een toeristisch bezoek aan de hemel om zelf te weten van de hoed en de rand; dat heb ik liever als het volgen van de niet op praktijk gebaseerde mening van een aantal Jg opperhoofden.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 29 mar 2021, 16:04 Heel goed dat het Besturend Lichaam zonder zelve te beschikken over praktische ervaring, precies aan haar devoten kan vertellen, wat anderen nooit te weten komen. Zelf geef ik de voorkeur aan een toeristisch bezoek aan de hemel om zelf te weten van de hoed en de rand; dat heb ik liever als het volgen van de niet op praktijk gebaseerde mening van een aantal Jg opperhoofden.
Nou een toeristisch bezoek zal niet gaan voor zo ver wij weten,maar voor de rest heb je gelijk.En aan opperhoofden van dat soort kan men beter niet luisteren,je geldbeursje raakt er leeg van en het persoonlijk leven pakken ze van hen die zich dat af laten pakken.Voorts zo ver wij weten,zal het goed toeven zijn in de Hemelse Gewesten wat wil je nog meer :D Geloof en grijp het Eeuwige Leven. En bekering en staan in de zeker heid van de Heilige Drievuldigheid.Gewoon doen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 29 mar 2021, 14:48
Zolderworm schreef: 24 mar 2021, 20:15
callista schreef: 23 mar 2021, 12:19 Ik niet aan jou en dat zal ook nooit gebeuren....never :thumb1:
Alpha reageert doorgaans als een kind van vier. Dat maakt hem juist zo snoezig.
‘Gij hebt deze dingen voor wijzen en intellectuelen zorgvuldig verborgen en ze aan kleine kinderen geopenbaard.’ — LUK. 10:21. NWV.
Ja, ook zo'n onzincitaat. Het is echt helemaal niets die Bijbel.
Het is hier trouwens verboden om bijbelcitaten als bewijs te gebruiken. Weet je dat nou nog niet?
Jij mag hier alle regels overtreden, maar de moderatie grijpt niet in. Reden waarom ik hier ook bijna nooit meer kom.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Trajecto »

Dicht voor de moderatie.
Nulla aetas ad discendum sera