Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 15 mei 2020, 15:03
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2020, 14:41
De preterist heeft zeker niet alle antwoorden maar hanteert een ander uitgangspunt. Ik vroeg je laatst al de vraag eens om te draaien: waarom laat God het goede toe? Het uitgangspunt dat ik bezig op basis van de Schrift is dat de wereld in de boze ligt en dat er slechts vrede is op Gods heilige berg.
Piebe,

Ik volg het Godsbeeld van het merendeel van de filosofen. Daar wordt God verbonden met het Meest Edele dat gedacht kan worden en dat wordt uitgedrukt door het woord Liefde. Een Boze God is niet het meest Edele en dat denkbeeld volg ik dus niet. De wereld ligt inderdaad in de boze, dat is in de bijbel gemotiveerd beschreven, maar ook in de bijbel wordt het laatste boek niet afgerond met de positie dat Eeuwige Boosheid, Chaos en Lijden ( niet Edel ) het laatste woord voor deze wereld zullen zijn.
Let wel: ik zeg niet dat God nog boos is, want ik weet dat hij zich door Christus met de mensheid verzoend heeft. Ik zeg - naar wat ik meen uit de Schrift te hebben opgemaakt - dat Christus geen wereldvrede kwam brengen.

'vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u.' (Joh 14,27)

Dat de wereld in de boze ligt betekent niet dat ik daar in meega. We zijn hier slechts tijdelijk en de dingen die niet vergaan met de tijd is waar ik op focus.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2020, 14:29
hopper schreef: 15 mei 2020, 14:27
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2020, 14:05 Niemand weet waar we heengaan na het sterven behalve degene die dood was en weer levend werd maar die geloven ze niet! :D


Geloof is iets aan nemen zonder bewijs.
Dat doen er maar weinig hoor.

Dus zit er niks anders op dan zelf dood te gaan en weer levend te worden.
Zelf dood gaan ontkomen we niet aan inderdaad. Een flinke beker die we allemaal moeten en zullen drinken, proost!

Ik bedoel natuurlijk te sterven tijdens het leven.

http://hermanherbers.nl/leren-sterven/
Leert sterven eer ghij sterft, soo conet ghij sterven als gij sterft.
“Deze tekst kan mystiek geïnterpreteerd worden: het oude lichaam sterft als het ware af wanneer een christen wordt wedergeboren. Sterven valt vervolgens minder zwaar. Er ontstaat immers een nieuw leven in vereniging met God.”

Kingsley:
“Voor ons schijnt de dood slechts het Niets te betekenen, een toestand waarin wij alles achter ons moeten laten, maar zij betekent ook een volheid die men nauwelijks kan vatten, een plaats waar alles in verbinding met alles staat en niets verloren gaat. Om dat te ervaren moet men in staat zijn zich de wereld van de doden bewust te worden.”
Plato (427-347) maakte een onderscheid tussen de ideeënwereld en de zintuiglijke wereld. Alle dingen zijn een afschaduwing van de ideeën of begrippen. Onze ziel bevond zich voor de geboorte in de ideeënwereld en beschikte daar over volmaakte kennis. Vanaf de geboorte zijn de ideeën sluimerend in onze ziel aanwezig. Door met onszelf een dialoog te voeren, is het mogelijk de toestand van de ziel vóór onze geboorte te bereiken, een toestand die ze ook na onze dood zal hebben. Voor Plato is het doel van de filosofie daarom te ‘leren sterven’. Filosofie richt ons op de ware werkelijkheid en oefent ons in het loslaten van de lichamelijkheid om te voorkomen dat de onsterfelijkheid van de ziel in gevaar komt. Ware filosofen oefenen zich in het sterven. De dood is voor hen geen verschrikking. Als wij sterven worden lichaam en ziel van elkaar gescheiden. Hierop kunnen wij ons voorbereiden door ons tijdens ons leven geestelijk van ons lichaam los te maken.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door peda »

Hallo Hopper,

De mogelijke wereld na de dood waar jij naar verwijst, is dermate totaal verschillend van de huidige wereld hier, dat ik over die andere wereld eigenlijk weinig nadenk. Hier weet ik hoe ik leef, in de wereld hierna is voor mij de herkenbaarheid nihil. Ik wacht maar of met welk "'ik"" ik aldaar zal ontwaken. Peda of een voor peda onkenbare Pade. Zolderworm vulde mijn zienswijze aan met geen belangstelling hebben "" voor "". Bij mij gaat het erom geen "" feeling "" hebben met een personage/identiteit dat mijn ego-ik niet kent. Wel belangstelling, maar geen herkenbaarheid.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Inktvlam »

Petra schreef: 15 mei 2020, 02:45 Maaaaar...

Of het nou OT of NT of tenach.. of verschillende of hetzelfde.. is.
Punt blijft dat er imo niks kan bestaan onder dat God dat geschapen heeft.
Vandaar dat ik me afvraag...

Waarom oh waarom oh waarom... zou God een tegenstander hebben geschapen :?:
Hoe kom je op dat onzalige idee? En voer je dat nog uit ook. ???
En waarom doe je daar niks aan als dat catastrofaal blijkt te zijn?
En waarom stuurt God die dan ook nog 's naar de aarde als ie er al last van had in de hemel :?:

En waarom laat God hem dan de boel overnemen of kwade werken verrichten of whatever... :?:

Waarom oordeelt God niet over de Duivel?
WAAROM flikkerde God de satan/duivel niet gewoon de hel in :?: :idea:
Lucifer (lichtdrager) was eerst eerst goed, maar heeft daarna vrijwillig Gods goede orde verlaten heeft. De materiële wereld is door God geschapen om nog iets van Lucifers ziel te redden. Alles wat nu materie is, was de ziel van Lucifer en zijn gevallen engelen. De materie zelf is daarom niets anders dan iets geestelijks dat gericht en uit zichzelf verhard is. Het is een uiterst grove en zware huid of omhulling van het geestelijke. De materie is gericht en veroordeeld en uit nood geboren na de val van Lucifer.
De gelijkenis van de verloren zoon geeft een goed beeld. Satan is de verloren zoon, elk mens afzonderlijk is de verloren zoon, de hele materiële schepping is de verloren zoon. Alles moet terugkeren naar het Vaderhuis. Maar Satan zal niet in z'n geheel terugkeren, zijn ziel is te versnipperd in de materie.

Dat alles wordt uitvoerig uitgelegd in het werk van Lorber. Een goede samenvatting is te vinden in het boek van Kurt Eggenstein: De profeet Jakob Lorber.
Lees vanaf: De schepping van de geesten – de val van een deel van de geesten onder leiding van Lucifer – en de schepping van het universum als gevolg van Lucifers val.
https://zelfbeschouwing.info/profeetjakoblorber.htm
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

peda schreef: 15 mei 2020, 16:33 Hallo Hopper,

De mogelijke wereld na de dood waar jij naar verwijst, is dermate totaal verschillend van de huidige wereld hier, dat ik over die andere wereld eigenlijk weinig nadenk. Hier weet ik hoe ik leef, in de wereld hierna is voor mij de herkenbaarheid nihil. Ik wacht maar of met welk "'ik"" ik aldaar zal ontwaken. Peda of een voor peda onkenbare Pade. Zolderworm vulde mijn zienswijze aan met geen belangstelling hebben "" voor "". Bij mij gaat het erom geen "" feeling "" hebben met een personage/identiteit dat mijn ego-ik niet kent. Wel belangstelling, maar geen herkenbaarheid.
Peda, de mens leeft in de kenbare wereld in een illusionaire toestand. Lang verhaal kort: de mens denkt dat hij 'vorm' is. Gezien het feit dat jij als vorm eindig bent is sterven onvermijdelijk. Dat sterven kan al plaats vinden tijdens het leven. Wat eigenlijk ook de kern is van het Christus-verhaal.

Maar ook daar zien we de christenen weer verheugd opspringen: Jezus is gestorven voor onze zonden, Jippie!!!
Ook christenen klampen zich vast aan het ego/vorm en de illusies. Zij willen het ego laten overleven in een hiernamaals.
Wat domweg onmogelijk is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 15 mei 2020, 14:32
Ik heb zelf ook geen bevredigend antwoord op de theodicee en ben ook in de omvangrijke literatuur over het thema nog nooit een algemeen erkend acceptabel antwoord tegengekomen. Het preterisme van Piebe geeft m.i. ook geen antwoord, daar ligt de eindtijd weliswaar achter ons in de tijd, maar de ellende in de stoffelijke wereld is er nog steeds. De theodicee vraagt nu juist om een antwoord "" waarom lijden in deze wereld kennelijk eeuwig moet duren, wanneer een Almachtige God daaraan wel een einde kan maken"'. Of God daarbij al of niet vanuit Goddelijk Zicht laakbaar Handelt, behoort als onderdeel ook tot de theodicee. Maar met de topic titel heeft het onderwerp niets te maken.
De ziel, een individuatie van God, stelt uit vrije wil diens agenda op (een soort bucketlist) van gebeurtenissen-gevoelens-omstandigheden die de ziel empirisch wenst te ervaren via de geest en het lichaam.

Ik beschreef eerder al een soort levensweg-dvd waar alle mogelijke vrije keuzes en uitkomsten staan voor het avontuur dat we allen, meestal in onwetendheid, empirisch ervaren.

Er wordt een vertrekpunt gekozen door de ziel, waardoor veel keuzes en uitkomsten niet fysiek realiteit kunnen worden.
Een vertrekpunt kan levensaanvang betekenen in een koninklijke familie of een levensaanvang in een minder gefortuneerde familie. Bijvoorbeeld een arm of rijk land. Een geboorteplek op een vredige plaats of in oorlogsgebied.
Ook kan het vertrekpunt een lichamelijke of geestelijke handicap inhouden of andere zaken.
Bepaald kan zijn bij het vertrekpunt dat bepaalde hobbels zullen worden genomen in het leven.

Als de ziel empirisch wil ervaren, is dat niet alleen op een vreugdevolle positieve manier. De ervaring die de ziel verlangt kan diepe dalen en grote hoogten betekenen.

Daarom, vooral omdat de geest doorgaans niet op de hoogte is van de zielsagenda, is het wijs niet te oordelen over de mee- en tegenvallers in het leven van een mens.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2020, 15:11
peda schreef: 15 mei 2020, 15:03
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2020, 14:41
De preterist heeft zeker niet alle antwoorden maar hanteert een ander uitgangspunt. Ik vroeg je laatst al de vraag eens om te draaien: waarom laat God het goede toe? Het uitgangspunt dat ik bezig op basis van de Schrift is dat de wereld in de boze ligt en dat er slechts vrede is op Gods heilige berg.
Piebe,

Ik volg het Godsbeeld van het merendeel van de filosofen. Daar wordt God verbonden met het Meest Edele dat gedacht kan worden en dat wordt uitgedrukt door het woord Liefde. Een Boze God is niet het meest Edele en dat denkbeeld volg ik dus niet. De wereld ligt inderdaad in de boze, dat is in de bijbel gemotiveerd beschreven, maar ook in de bijbel wordt het laatste boek niet afgerond met de positie dat Eeuwige Boosheid, Chaos en Lijden ( niet Edel ) het laatste woord voor deze wereld zullen zijn.
Let wel: ik zeg niet dat God nog boos is, want ik weet dat hij zich door Christus met de mensheid verzoend heeft. Ik zeg - naar wat ik meen uit de Schrift te hebben opgemaakt - dat Christus geen wereldvrede kwam brengen.

'vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u.' (Joh 14,27)

Dat de wereld in de boze ligt betekent niet dat ik daar in meega. We zijn hier slechts tijdelijk en de dingen die niet vergaan met de tijd is waar ik op focus.
Inderdaad de meesten in West Europa leven in het eeuwigdurend heden de grote fopspeen.Heerlijk dat er aan deze aarde een einde komt weg met alle rotzooi en opnieuw beginnen ,begonnen aan het Levendschenkend Kruis.Heerlijk die tijdelijkheid hier naar het eeuwige en leven.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 12 mei 2020, 13:26
Alpha schreef: 12 mei 2020, 13:21 Vandaar dat ik mijn geestelijke wapenrusting aan heb en mijn zinnen bij elkaar kan houden.
Je wapenuitrusting functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving. Daarbuiten ben je zo lek als een mandje.
Helaas leert de Bijbel het anders.

Ef 6:11 Trek de complete wapenrusting van God aan, zodat je stand kunt houden tegen de listen van de Duivel. NWV
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:35
Mart schreef: 12 mei 2020, 13:26
Alpha schreef: 12 mei 2020, 13:21 Vandaar dat ik mijn geestelijke wapenrusting aan heb en mijn zinnen bij elkaar kan houden.
Je wapenuitrusting functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving. Daarbuiten ben je zo lek als een mandje.
Helaas leert de Bijbel het anders.

Ef 6:11 Trek de complete wapenrusting van God aan, zodat je stand kunt houden tegen de listen van de Duivel. NWV
Precies wat Mart zegt.
Zulks functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving......daarbuiten gelukkig niet meer.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mei 2020, 13:46
Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:23
Messenger schreef: 25 apr 2020, 09:57
Alpha schreef: 25 apr 2020, 00:46
Messenger schreef: 04 apr 2020, 09:16 Ik stelde al eerder dat we wezens zijn die bestaan uit lichaam, geest en ziel.

Het lichaam als voertuig/instrument, de geest als uitvoerder (op empirische wijze) en de ziel als architect/vormgever.

We weten in onze huidige vorm dat bij het sterven het lichaam total-loss is. Je kunt het begraven, cremeren of op andere wijze compact maken.

Voor wat betreft de geest, die blanco qua kennis ter wereld kwam na verwekking door zijn/haar ouders, zou deze naar de hemel gaan.

De ziel, die overal en in alle tijd bestaat, was bij ons op Aarde maar ook in die hemel.

Zoals ik eerder zei dat je na het sterven wordt herenigd met al je dierbaren, komt omdat de zielen van de dierbaren die nog leefden toen jij zelf stierf òòk in de hemel zijn. Je gaat dus dood, mensen aan het bed wenen om het verlies van jou, en zodra je beseft dat je nog steeds bestaat word je groots onthaald door al jouw dierbaren in ongekende vreugde en blijdschap.

Het lichaam is stuk. De middenklasser is total-loss. Maar zoals jij er 1 had die uniek was, ontworpen door jouw ziel, kan vanwege datzelfde ontwerp een nieuw exemplaar vervaardigd worden op elke gewenste leeftijd. Zodat elke geest die jou tot een bepaald moment heeft gekend, jou ook kan herkennen in de hemel. En knuffelen, liefhebben, omhelzen etc.

En dat kan instantaan, niet via de Aardse weg van conceptie/embryo/foetus/baby/peuter/kleuter/tiener etc.

Dat is mogelijk volgens mij na het sterven.
De Bijbel leert echter
Ik ga de discussies niet telkens herhalen omdat uit alle macht wordt vastgehouden aan de bijbel als God's enige en laatste Woord. De bijbel is als een soort van overwoekerend Zevenblad dat zich niet laat uitroeien en telkens weer opnieuw de kop op steekt.
Kijk eens naar de teksten betreffende Noach?
Als jij nu eens uitlegt wàt precies ik daarin moet ontdekken? En dan liefst in eigen woorden, kan niet moeilijk zijn als je een echte bijbeldeskundige bent.
M.i. is dat gewoon duidelijk.

Noach bouwde een ark om te overleven.
Hij had te horen gekregen dat JHWH zou ingrijpen.
Doordat engelen gemeenschap hadden gehad met mooie vrouwen, was er een onwenselijke mix ontstaan, dat uitmondde in geweld en terreur.

De mensen in Noach's omgeving zagen dat hij jarenlang bezig was een ark te bouwen.
Hij bracht hen op de hoogte van Gods voornemen.
Ook zagen zij dat er vele dieren de ark binnen gingen.
Dat zou toch duidelijk geweest moeten zijn, dat er iets ophanden was.

Maar helaas: Zij besteedden daar geen aandacht aan.
Hun reactie wordt in deze tekst beschreven:

Mt 24:
37 De aanwezigheid van de Mensenzoon zal zijn als de tijd van Noach.
38 Want in de tijd vóór de vloed aten en dronken de mensen, mannen trouwden en vrouwen werden uitgehuwelijkt, tot de dag dat Noach de ark in ging.
39 En ze hadden er geen aandacht voor totdat de vloed kwam en ze allemaal wegvaagde. Zo zal ook de aanwezigheid van de Mensenzoon zijn. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 05 jun 2020, 11:39
Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:35
Mart schreef: 12 mei 2020, 13:26
Alpha schreef: 12 mei 2020, 13:21 Vandaar dat ik mijn geestelijke wapenrusting aan heb en mijn zinnen bij elkaar kan houden.
Je wapenuitrusting functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving. Daarbuiten ben je zo lek als een mandje.
Helaas leert de Bijbel het anders.

Ef 6:11 Trek de complete wapenrusting van God aan, zodat je stand kunt houden tegen de listen van de Duivel. NWV
Precies wat Mart zegt.
Zulks functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving......daarbuiten gelukkig niet meer.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zie de opmerking over Noach.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Allemaal dreigementen....ik sla daar niet van achterover....
De zondvloed zoals beschreven in de Bijbel is op die manier beschreven nooit gebeurd.....
Sintvloed heeft namelijk niets met de zonde van de mens te maken...
Trouwens een God, die dat zou uitvoeren---al Zijn geschapen schepselen, inclusief mensen, kinderen en dieren---- is een sadist en geen liefdevolle God..

Maar een God die Zijn eigen tekortkomingen presenteert....en uit nijd de hele mikmak vernietigt.
Laatst gewijzigd door callista op 05 jun 2020, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 12 mei 2020, 14:04
Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:39Lukas werd kort na 33 een volgeling van Jezus, hij was geen heiden meer.
Hij kende vele apostelen persoonlijk en onderzocht de gebeurtenissen omtrent Jezus.
Hij ondervroeg vele ooggetuigen.
Hij werd door Paulus de geliefde arts genoemd.
Of je Lukas - die geen Jood was - al dan niet ''heiden'' noemt, neemt helemaal nergens weg dat Paulus claimt een Farizeeër te zijn en een voormalig student van de grote Gamli'el, terwijl zijn reisgenoot Lukas zelfs suggereert dat Paulus lid was geweest van het Sanhedrien, het allerhoogste joodse orgaan in Jeruzalem. Iets dat vrijwel iedere bijbelwetenschapper en tekstkriticus meteen aanvecht. Dat Lukas een dergelijke rol aan Paulus toekent, is bewijs dat hij geen idee had van de plaats die deze wetgevende rechterlijke instantie in de Judaese samenleving innam, en wordt later eveneens tegengesproken door hemzelf, als Paulus - bij zijn eigen verdediging voor het Sanhedrien - moet uitleggen dat hij een Farizeeër is.

De Farizeeërs waren zeer populair bij het volk en stonden recht tegenover de Sadduceeën, die de Romeinen steunden. Beide groepen kwamen slechts in het Sanhedrien samen om te stemmen over hallachische kwesties, maar stonden ook in het Sanhedrien tegenover elkaar. Dat veroorzaakt een tweede contradictie: Paulus claimt christenen te hebben vervolgd in opdracht van de hogepriester, wat onder Romeins bestuur sowieso vrij onmogelijk was. Maar nog relevanter daarbij is, dat een Farizeeër nooit zou werken in opdracht van een Sadduceesche hogepriester. Blijkbaar realiseerde de auteur van Handelingen zich niet dat een Farizeeër niet in dienst is van de politie van de Sadduceesche hogepriester.

Een ander probleem vormt, dat wanneer Paulus naar de bijbel verwees, hij gewoonlijk passages aanhaalde zoals ze voorkomen in de Septuagint (de Griekse vertaling) en niet zoals de Hebreeuwse tekst luidt (zoals bijv. in de Dode Zeerollen). Ook dat is in tegenspraak met de claim dat hij een Farizeesche student van de grote Gamli'el was.
Lukas was een arts, hij had een hoge opleiding en ondervraagde vele ooggetuige en schreef dat op.
Ik heb geen enkele reden om aan de inhoud van de Bijbel te twijfelen, vandaar dat ik niet mee ga met het ongeloof van de meerderheid.

Alleen Noach en zijn gezin geloofden nog en overleefden.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:51
callista schreef: 05 jun 2020, 11:39
Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:35
Mart schreef: 12 mei 2020, 13:26
Alpha schreef: 12 mei 2020, 13:21 Vandaar dat ik mijn geestelijke wapenrusting aan heb en mijn zinnen bij elkaar kan houden.
Je wapenuitrusting functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving. Daarbuiten ben je zo lek als een mandje.
Helaas leert de Bijbel het anders.

Ef 6:11 Trek de complete wapenrusting van God aan, zodat je stand kunt houden tegen de listen van de Duivel. NWV
Precies wat Mart zegt.
Zulks functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving......daarbuiten gelukkig niet meer.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zie de opmerking over Noach.
Alpha, besef je nou niet dat niemand je hier nog serieus neemt. Ik bewonder je vasthoudendheid, alhoewel ik ook denk dat je dit min of meer in opdracht doet. En ik weet dat je een goed en zorgzaam mens bent. Maar probeer nou eens aansluiting te vinden bij de mensen hier, in plaats van hier solistisch je verhaal te proclameren. Ik wil niet vervelend zijn, maar aan één papegaai heb ik wel genoeg. Die staat hier in de woonkamer. En hij heet geen Lorre.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 05 jun 2020, 11:55 Allemaal dreigementen....ik sla daar niet van achterover....
De zondvloed zoals beschreven in de Bijbel is op die manier beschreven nooit gebeurd.....
Sintvloed heeft namelijk niets met de zonde van de mens te maken...
Trouwens een God, die dat zou uitvoeren---al Zijn geschapen schepselen, inclusief mensen, kinderen en dieren---- is een sadist en geen liefdevolle God..
Nogmaals, Nogmaals, Nogmaals, ik dreig niet en heb ook niet die intentie.

Ik wijs op de gevolgen van een bepaalde instelling.
Loop je door rood, zijn de gevolgen voor jou.

Het resultaat van opstand tegen de schepper is om je heen duidelijk te zien.
Dat wil je zo houden?
Dan zal geen mens het overleven.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 05 jun 2020, 11:58
Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:51
callista schreef: 05 jun 2020, 11:39
Alpha schreef: 05 jun 2020, 11:35
Mart schreef: 12 mei 2020, 13:26 Je wapenuitrusting functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving. Daarbuiten ben je zo lek als een mandje.
Helaas leert de Bijbel het anders.

Ef 6:11 Trek de complete wapenrusting van God aan, zodat je stand kunt houden tegen de listen van de Duivel. NWV
Precies wat Mart zegt.
Zulks functioneert nog slechts binnen een beveiligde omgeving......daarbuiten gelukkig niet meer.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zie de opmerking over Noach.
Alpha, besef je nou niet dat niemand je hier nog serieus neemt. Ik bewonder je vasthoudendheid, alhoewel ik ook denk dat je dit min of meer in opdracht doet. En ik weet dat je een goed en zorgzaam mens bent. Maar probeer nou eens aansluiting te vinden bij de mensen hier, in plaats van hier solistisch je verhaal te proclameren. Ik wil niet vervelend zijn, maar aan één papegaai heb ik wel genoeg. Die staat hier in de woonkamer. En hij heet geen Lorre.
Hallo beste Papegaai.

Moeilijk te begrijpen is het niet wat ik schrijf, ik hou het eenvoudig.
Zoals ik al schreef werd Noach ook niet serieus genomen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

hopper schreef: 12 mei 2020, 14:36
Alpha schreef: 12 mei 2020, 13:14
hopper schreef: 12 mei 2020, 12:39
Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:34
In de encyclopedie "Inzicht in de schrift" toont wat het begrip hemel in de Bijbel betekent.
Je kan dat hier vinden:

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200001949
Daar staan vele definities, dat schiet ook niet erg op. Ik hou het wel bij Jezus die zei dat het Koninkrijk Gods in mij is.
Dan weet ik wat er bedoeld wordt.
De context leert echter wat anders.
Je leest wat je wilt lezen.

Lukas 17:
20 De farizeeën vroegen hem wanneer Gods Koninkrijk zou komen. Hij antwoordde: ‘Het Koninkrijk van God komt niet op een opvallende manier.
21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden. NWV.
Klopt, dat Koninkrijk is gewoon in ons midden. Ik verblijf er dagelijks.
de nuance ontgaat je kennelijk.

Jezus is de koning van Gods koninkrijk en hij verbleef op dàt moment in hun midden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 05 jun 2020, 12:00
callista schreef: 05 jun 2020, 11:55 Allemaal dreigementen....ik sla daar niet van achterover....
De zondvloed zoals beschreven in de Bijbel is op die manier beschreven nooit gebeurd.....
Sintvloed heeft namelijk niets met de zonde van de mens te maken...
Trouwens een God, die dat zou uitvoeren---al Zijn geschapen schepselen, inclusief mensen, kinderen en dieren---- is een sadist en geen liefdevolle God..
Nogmaals, Nogmaals, Nogmaals, ik dreig niet en heb ook niet die intentie.

Ik wijs op de gevolgen van een bepaalde instelling.
Loop je door rood, zijn de gevolgen voor jou.

Het resultaat van opstand tegen de schepper is om je heen duidelijk te zien.
Dat wil je zo houden?
Dan zal geen mens het overleven.
Blijf maar geloven op jouw manier, maar anderen daarvan te overtuigen lukt je niet....
Daarvoor zijn er teveel contradicties, mythes en literaire constructies....
Bovendien toon je eigenlijk alleen je eigen angst....en die wil je doorgeven.
Ik ben daar immuun voor.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 14 mei 2020, 01:10
Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:19
Openbaring 12:
7 En er brak oorlog uit in de hemel: Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak. De draak en zijn engelen vochten terug,
8 maar ze werden verslagen, en er was voor hen geen plaats meer in de hemel.
9 De grote draak werd daarom neergeworpen, de oorspronkelijke slang, degene die Duivel en Satan wordt genoemd, die de hele bewoonde aarde misleidt. Hij werd neergeworpen naar de aarde en zijn engelen werden samen met hem neergeworpen.

Satan is hier dus uit de hemel verbannen en verblijft nu in de aardse omgeving.
Hemeltjelief... was het in de hemel ook al oorlog? :shock:
Wat een narigheid. Ik had de stille hoop dat er nog ergens een hemels oorlogsvrij oord zou zijn.

Waarom oh waarom heeft God die ellendeling geschapen :?:
En hem na het ontdekken van Zijn fout niet gewoon naar de hel gestuurd i.p.v. naar de aarde?
Dan had de mensheid helemaal geen last gehad van die kwade invloed. :idea:


Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:19
Jezus geeft o.a. in Mt 24 een beschrijving van de gebeurtenissen op aarde in de eindtijd.

6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde.
7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.
Nog meer oorlogen?
Het ene koninkrijk tegen het andere ????
Oorlog in andere werelden dan ook nog :o
Waar komt al die oorlogszucht toch vandaan? :evil:
Johannes 18:
36 Jezus antwoordde: ‘Mijn Koninkrijk is geen deel van deze wereld.



Alpha schreef: 12 mei 2020, 12:19
De meeste mensen zullen geen aandacht aan deze waarschuwingen schenken, net als de mensen in Noach's tijd.
Ze zagen Noach jaren lang aan de ark bouwen, zagen dieren naar binnen gaan.
Ook zij negeerden de gebeurtenissen en verdronken.
En wat kun je dan precies doen of laten als je wel aandacht aan al deze waarschuwingen schenkt?
Oorlog voeren ?
Moet je kwaadwillenden hun gang latengaan, of grijp je in?
Moet je veelplegers ondersteunen?
Je deur wagenwijd openzetten, zodat inbrekers minder werk hebben?

De bijbel leert dit:

Luk 21:
29 Toen vertelde hij hun een illustratie: ‘Kijk eens naar de vijgenboom en alle andere bomen.
30 Als je ziet dat ze in de knop staan, weet je dat het bijna zomer is.
31 Zo weten jullie ook, als jullie die dingen zien gebeuren, dat Gods Koninkrijk nabij is. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 mei 2020, 09:02 Jesaja 14:12 is een spotlied op de koning van Babel en verwijst naar Venus...de Morgenster...
Wie zich zichzelf zo verhoogt zou weleens lelijk en diep kunnen vallen
Jes 14:12 Zoon van de dageraad, stralende,uit de hemel ben je gevallen!
Jij die volken overwonnen hebt, geveld lig je op aarde!

Jesaja maakt hier inderdaad de koning van Babylon belachelijk.
De koning van Babylon werd pas na zijn val op een spottende manier de schijnende genoemd.
Hoogmoed komt dus ten val.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 09:04
Petra schreef: 14 mei 2020, 03:01
Messenger schreef: 14 mei 2020, 01:23 God vrezen was nuttiger dan God liefhebben.
Is dat niet het grootste wonder.
Waarom zou je daar behoefte aan hebben als je toch al almachtig bent?
Het is een menselijke beslissing om God te vrezen. God heeft daar zelf geen behoefte aan.

Met angst kun je beter heersen dan met liefde, dat wisten machthebbers destijds al.

In de huidige tijd, vooral in democratische delen van de wereld, wordt God steeds minder gevreesd. Velen zetten God gewoon aan de kant, bij het oud vuil. Anderen, die evenmin waarde hechten aan de oude godsbeelden, passen hun godsbeeld aan naar een meer vriendelijker en volmaakte God.
Vrezen heeft hier de betekenis van respect, respecteren.

En inderdaad in deze wereld is respect voor God en voor elkaar ver te zoeken.
Je hebt nog steeds niet door dat JHWH niet dè heerser is van deze wereld.
JHWH oefent geen dwang uit, maar is geduldig met u.
De keuze is met God samenwerken of niet.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Gaat iedereen direct naar de hemel?

Bericht door Snelheid »

Gaitema schreef: 09 mei 2019, 10:05
Anja schreef: 08 mei 2019, 20:59

De afdeling die jij hemel noemt, noemen wij het dodenrijk. Ook al is die nog zo liefdevol.
De RKK geloofd niet in reïncarnatie. En het dodenrijk gaat niet iedereen naar toe en is ook niet liefdevol.
De Ware Kerk leert het volgende.................. iedereen kan in de Hemel komen die Hem de Verrezen Heer en Verlosser hebben aan genomen en zich tot Hem Jezus de Christus bekeerd hebben; Genade wordt totaal kosteloos aan geboden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door hopper »

Alpha schreef: 05 jun 2020, 12:04 de nuance ontgaat je kennelijk.

Jezus is de koning van Gods koninkrijk en hij verbleef op dàt moment in hun midden.
Dan heb jij het over een denkbeeldig Gods Koninkrijk. In het echte Gods Koninkrijk heb ik Jezus nog nooit gezien, logisch, die is ook al 2000 jaar dood als hij daadwerkelijk bestaan heeft.

In het echte Gods Koninkrijk ontmoeten de Christussen elkaar in elkaar. De enige Koning is daar Liefde. Dat is de Ene zelf.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat gebeurt er na het sterven; waar gaan we heen?

Bericht door Alpha »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 12:09 "Ha satan" is Hebreeuws en betekent "de tegenstander".
Inderdaad ook wel tegenstrever.
Hij saboteert Gods voornemen en betwist de rechtmatigheid van Gods heerschappij.
Vandaar dat hij mag proberen de macht over te nemen.
Zijn tijd zit er nagenoeg op en hij weet dat! (Openb. 12:12)
.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Gaat iedereen direct naar de hemel?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 05 jun 2020, 12:26
Gaitema schreef: 09 mei 2019, 10:05
Anja schreef: 08 mei 2019, 20:59

De afdeling die jij hemel noemt, noemen wij het dodenrijk. Ook al is die nog zo liefdevol.
De RKK geloofd niet in reïncarnatie. En het dodenrijk gaat niet iedereen naar toe en is ook niet liefdevol.
De Ware Kerk leert het volgende.................. iedereen kan in de Hemel komen die Hem de Verrezen Heer en Verlosser hebben aan genomen en zich tot Hem Jezus de Christus bekeerd hebben; Genade wordt totaal kosteloos aan geboden.
Als er ergens voorwaarden aan zijn verbonden heeft het geen enkele waarde...
Dan is het woord "Genade" betekenisloos....