De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 02 okt 2018, 09:53 De Schrift geeft de voorwaarden aan voor gebedsverhoring.
Ik ken de situatie niet evenals de mensen die het betrof.
Rest mij te vertrouwen dat G'd de Vader in ZIjn Alwijsheid gegronde redenen had om niet te reageren.
Dit vind ik dus echt eng sektarisch gewauwel.
En het is natrappen naar de mensen die oprecht bidden en die het gebed niet verhoord hebben gekregen.
O.....God vond het niet nodig dat jouw lijden zou stoppen en je zal wel niet goed gebeden hebben.
Enge types......
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 02 okt 2018, 09:54
ericjan schreef: 02 okt 2018, 09:53
callista schreef: 02 okt 2018, 09:44 Ik ken een paar mensen die hebben zich een ongeluk gebeden....dag en nacht.
Eentje ervan was mijn oom en een andere een vriendin...

Ze werden niet verhoord...de hemel bleek van koper......
Beiden hebben zelfmoord gepleegd
Mijn oom door ophanging en mijn vriendin door het water in te lopen waar we altijd als kind gingen zwemmen
De Schrift geeft de voorwaarden aan voor gebedsverhoring.
Ik ken de situatie niet evenals de mensen die het betrof.
Rest mij te vertrouwen dat G'd de Vader in ZIjn Alwijsheid gegronde redenen had om niet te reageren.
Ik vind dit een zeer kwalijke uitspraak.... :naughty:
Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Tja......moeten we idd eigenlijk ook niet doen. Wij geven hem het podium om zijn sektarische geneuzel te spuien.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 02 okt 2018, 10:17
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Tja......moeten we idd eigenlijk ook niet doen. Wij geven hem het podium om zijn sektarische geneuzel te spuien.
Ik vind het jammer dat Ericjan een religie volgt die geen genade lijkt te kennen, want ik weet door zijn bijdragen in mijn fitnesstopic dat hij een prima kerel kan zijn.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:33 Ik vind het jammer dat Ericjan een religie volgt die geen genade lijkt te kennen, want ik weet door zijn bijdragen in mijn fitnesstopic dat hij een prima kerel kan zijn.
Op andere gebieden kan het best een prima vent zijn. Daar twijfel ik niet aan.
Maar als het over geloof gaat, wordt het een blinde fanaat.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door ericjan »

callista schreef: 02 okt 2018, 10:07 Het laatste wat ik ben is een Moraalridderin.... :lol:
Nou laat je je wel erg kennen ericjan...wordt een beetje zielig zo... :cry:
Misschien heb je toch een zielen spiegel nodig?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door callista »

ericjan schreef: 02 okt 2018, 10:46
callista schreef: 02 okt 2018, 10:07 Het laatste wat ik ben is een Moraalridderin.... :lol:
Nou laat je je wel erg kennen ericjan...wordt een beetje zielig zo... :cry:
Misschien heb je toch een zielen spiegel nodig?
Verklaar je nader...hier schiet mijn intelligentie tekort...
Maar mocht je misschien zelfreflectie bedoelen.....dan is je reactie overbodig
Laatst gewijzigd door callista op 02 okt 2018, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:33 Ik vind het jammer dat Ericjan een religie volgt die geen genade lijkt te kennen, want ik weet door zijn bijdragen in mijn fitnesstopic dat hij een prima kerel kan zijn.
De voorwaarden van deze genade in Christus staan duidelijk vermeld in de Schrift en die verloochen ik niet omwille van het zoete broodjes bakken.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Jij moet (net als veel christenen misleid in theologie) nog leren wat verschil is tussen Genade in Christus ontvangen en G'd Zijn Zegen in hete leven ontvangen. G'd Zijn Genade is niet gelijk aan Zijn Zegen.
In genade van Christus staan betekent niet automatisch bescherming ontvangen.

Zeker als christen moeten we eens ophouden om G'd overal de schuld van te geven ipv naar onszelf te kijken en zelfonderzoek te doen.
Waarom antwoord G'd niet? Waarom overkomt hetgeen mij overkomt? Heb ik misschien iets verkeerd gedaan? Waarom reageert G'd wel bij andere christenen en niet bij mij? Ligt dat aan G'd? Of heeft G'd daarvoor goede redenen?

Je trefkt G'd zijn Alwetendheid en Almacht in twijfel.
Zoals veel christenen wil je de werkelijke G'd niet kennen en zet tegelijkertijd Yeshua op een zogenaamd voetstuk.
Maar wat zegt Christus daarover?
eerste en meest belangrijke gebod?
37 Jezus zei tegen hem: U zult de Heere, uw God, liefhebben met heel uw hart, met heel uw ziel en met heel uw verstand.
38 Dit is het eerste en het grote gebod.
39 En het tweede, hieraan gelijk, is: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.
40 Aan deze twee geboden hangt heel de Wet, en de Profeten.

Mattheus 22

Als christen kunnen we niet G'd verachten (of G'd uit de OT) en dat proberen te compenseren met schijn naastenliefde.
Immers beide geboden zijn aan elkaar gelijk, maar het eerste gebod is niet om niets als eerste genoemd.

Wie G'd liefheeft zonder naaste liefde heeft Christus niet.
Wie de naaste liefheeft zonder G'd lief te hebben (en Hem overal de schuld van geeft) heeft Christus niet.
Beiden zijn noodzakelijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Piebe Paulusma »

Niet ik zeg dat mijn vader is gestorven door gebrek aan geloof, maar dat zeg jij. Dus niet ik geef God de schuld, maar jij. Wel consequent blijven, Ericjan! ;)

Ik zou zeggen, maak dan nog maar een kruis waar je hem nogmaals op kruisigt! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Martha »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 11:12 Niet ik zeg dat mijn vader is gestorven door gebrek aan geloof, maar dat zeg jij. Dus niet ik geef God de schuld, maar jij. Wel consequent blijven, Ericjan! ;)

Ik zou zeggen, maak dan nog maar een kruis waar je hem nogmaals op kruisigt! :lol:
Zo is dat. Welvaartsevangelisme is gewoon een ketterij. Een ketterij die is ontstaan omdat de oorspronkelijke zonde ( erfzonde) niet is begrepen, en niet ten volle wordt erkend (inzicht) door hen. Ieder mens wordt ooit ziek, ieder mens veroudert, en ieder mens sterft. En wie dat gebruikt om gelovigen (en niet zelden ongelovigen) de leugen aan te smeren dat het een gevolg zou zijn van niet religieus genoeg leven, die dient een andere god, de grote aanklager. Vrijwel alle heiligen waren ziek. En ieder mens blijft zolang hij in het stoffelijk lichaam is, onderhevig aan de gevolgen van de oorspronkelijke zonde. Wij zijn behouden en bevrijd maar ons lichaam is nog niet verlost.

Mt 7, 22-23 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Serieus? Knettergek. Schofterig. In zo'n kerk zat ik ooit een jaar. Had een voorganger kanker of zo en niemand wist ervan want pssssst psssssst niemand mocht het weten, of ze zouden denken dat ie niet genoeg geloof had. Doet me denken aan die blinde. Heeft hij gezondigd of z'n ouders? Erg.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door callista »

coby schreef: 02 okt 2018, 19:56
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Serieus? Knettergek. Schofterig. In zo'n kerk zat ik ooit een jaar. Had een voorganger kanker of zo en niemand wist ervan want pssssst psssssst niemand mocht het weten, of ze zouden denken dat ie niet genoeg geloof had. Doet me denken aan die blinde. Heeft hij gezondigd of z'n ouders? Erg.
Inderdaad vreselijk...dat je onder zo'n zwaar juk moet leven. :?
Ik ben ze meestal wel voor....sowieso...toen ik hoorde dat ik kanker had zei ik tegen iedereen...ook tegen de artsen.
Zo, fijn....ik ben nu een kankerlijer....en zal er mee moeten dealen...dan had ik maar niet moeten roken...het is zo..
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Gaitema »

laat ik ook een visie delen.

Wonderen gebeuren "soms", niet altijd. Waarom weet niemand. God zal zo Zijn redenen hebben.
Hij is een soevereine God. Hij hoeft zich niet voor ons te verantwoorden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 02 okt 2018, 20:31
coby schreef: 02 okt 2018, 19:56
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:15 Niks van aantrekken, geen mens kan in de agenda van God kijken. Het is de energie niet eens waard je aan zulke evangelische nonsense te ergeren. Een zogenaamde christen wist mij te vertellen dat mijn vader kanker kreeg door een gebrek aan geloof. Het zijn schelle cimbalen die nog moeten leren wat genade is.
Serieus? Knettergek. Schofterig. In zo'n kerk zat ik ooit een jaar. Had een voorganger kanker of zo en niemand wist ervan want pssssst psssssst niemand mocht het weten, of ze zouden denken dat ie niet genoeg geloof had. Doet me denken aan die blinde. Heeft hij gezondigd of z'n ouders? Erg.
Inderdaad vreselijk...dat je onder zo'n zwaar juk moet leven. :?
Ik ben ze meestal wel voor....sowieso...toen ik hoorde dat ik kanker had zei ik tegen iedereen...ook tegen de artsen.
Zo, fijn....ik ben nu een kankerlijer....en zal er mee moeten dealen...dan had ik maar niet moeten roken...het is zo..
Heb je kanker callista?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De gemeente heeft de samenleving niets te bieden

Bericht door callista »

Nou Gaitema....
Dat was vorig jaar......nu anderhalf jaar geleden...........toen ben ik geopereerd aan een tumor in mijn kaak en heeft men deze kunnen verwijderen..
Nu moet ik om de 4 maanden terugkomen voor controle
Ik ben er tot nu toe nog genadig van afgekomen... :)