n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:Indien de brief waar je uit citeert niet inmiddels tweeduizend jaar oud is zou je een punt hebben.
Waarom sterft mijn oom dan nu aan longkanker, als zijn lichaam al verheerlijkt is?
Het spijt me, maar jouw leer klopt niet. De wereld is nog steeds ziek en absoluutniet verheerlijkt.
Zolang mijn Marietje nog steeds met pijn een kind op de wereld moet zetten, zitten we nog steeds in de situatie van "na" de zondeval. Zo lang ik niet Jezus heb zien komen op de wolken, is Hij nog niet terug gekomen.
Deze wereld "is" nog in Babylon. Alleen wij leven in de vrijheid van Jezus Christus.
Waarom zou God immers niet de wereld terugvoeren tot de staat van "voor" de zondeval? Omdat jij dat niet geloven kan Piebe? Omdat jouw geloof niet verder rijkt dan jouw verstand aan kan, pas je de bijbel aan aan jouw beperkte voorstellingsvermogen? Zodat je God aanpast aan jouw denkbeelden? Zo creëer je een eigen fantasie God die niet bestaat.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Bericht door Rechtuit »

Gaitema schreef:
Piebe 2.2 schreef:Indien de brief waar je uit citeert niet inmiddels tweeduizend jaar oud is zou je een punt hebben.
Waarom sterft mijn oom dan nu aan longkanker, als zijn lichaam al verheerlijkt is?
Het spijt me, maar jouw leer klopt niet. De wereld is nog steeds ziek en absoluutniet verheerlijkt.
Zolang mijn Marietje nog steeds met pijn een kind op de wereld moet zetten, zitten we nog steeds in de situatie van "na" de zondeval. Zo lang ik niet Jezus heb zien komen op de wolken, is Hij nog niet terug gekomen.
Deze wereld "is" nog in Babylon. Alleen wij leven in de vrijheid van Jezus Christus.
Waarom zou God immers niet de wereld terugvoeren tot de staat van "voor" de zondeval? Omdat jij dat niet geloven kan Piebe? Omdat jouw geloof niet verder rijkt dan jouw verstand aan kan, pas je de bijbel aan aan jouw beperkte voorstellingsvermogen? Zodat je God aanpast aan jouw denkbeelden? Zo creëer je een eigen fantasie God die niet bestaat.
Oordeel niet op dat men niet geoordeeld wordt. :naughty: :naughty: :naughty:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Bericht door Wim Nusselder »

Gaitema schreef:Het spijt me, maar jouw leer klopt niet.
Rechtuit schreef:Oordeel niet op dat men niet geoordeeld wordt.
Kortom, zoals ik gisteravond schreef onder Balk en splinter: als je eerst vertelt wat je spijt, waarin je zelf tekortschiet, vergroot dat de kans dat Piebe open staat voor jouw kritiek op zijn leer.
Is ''leer' overigens voor jou van belang voor wat christendom de samenleving te bieden heeft?
Zo ja, waarom?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Yolanda_dB schreef:
Wim Nusselder schreef:In zekere zin moet het christendom kiezen voor secularisatie, voor het tegemoetkomen aan de manier van communiceren en aan de verwachtingen van niet-christenen, van het seculiere deel van de samenleving.
Misschien is het probleem van de kerken juist dat ze te veel seculariseren.
Dat ze zo veel mogelijk mee gaan met de wereld, maar daardoor (zeker vanuit de wereld bezien) zichzelf verloochenen, en daardoor ongeloofwaardig en dus onbetrouwbaar worden/zijn.
Het feit is dat @Wim de Kerk wil weg wil hebben want dat zegt hij in werkelijkheid,laat je niet bedotten door hem.
De Kerk die Katholiek is en Apostolisch kan zelfs niet zogenaamd seculariseren integendeel.De ware aap komt hier weer uit de mouw.opgepast. :!: :!: :!:
Ik denk dat de Broeder gelijk heeft gehad. "Groenlinks" wil ook de christelijke scholen afschaffen en dus de joods-christelijke wortels van onze cultuur afhakken.... en een christen kon volgens hem alleen op Groenlinks stemmen.:roll:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: n.a.v. Wat heeft christendom de samenleving te bieden?

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Allie schreef:Een betere vraag zou zijn: Wat heeft het christendom onze samenleving opgeleverd? Namelijk alle rechten die we nu hebben komen uit het christendom.
Juist...... en wie dat ontkent moet is naar een geneesheer. :!: :arrow: :arrow:
Zo is dat.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)