Welke werkelijkheid willen we?

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Anja schreef:En als het groen is en links, zal het vast wel goed zijn. :roll:
Is dat niet een beetje een oppervlakkige en ongenuanceerde uitspraak?
Had ik van jou niet verwacht, Anja! :P

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Anja schreef:En als het groen is en links, zal het vast wel goed zijn. :roll:
Is dat niet een beetje een oppervlakkige en ongenuanceerde uitspraak?
Had ik van jou niet verwacht, Anja! :P

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki :P . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqw
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Anja schreef:Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki :P . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqw
Mooie beeldspraak.
Ik heb groen en rood gemorst en dat is nog niet gemengd tot bruin.
En jij?
Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Hoi Wim,
Wim Nusselder schreef:
Anja schreef:Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki :P . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqw
Mooie beeldspraak.
Het was een grappige toevalligheid dat ik - na eerst in een hobbywinkel waar ik soms wat tekensupplies haal, tig keer tegen een Hiramekiboek te zijn aangelopen zonder het te kopen - door het maken van vlekken in mijn eigen tekenwerk weer aan dat boek dacht en het nét aan het opzoeken was, toen mij dit antwoord te binnen schoot op jouw grappige bericht :D .
Wim Nusselder schreef:Ik heb groen en rood gemorst en dat is nog niet gemengd tot bruin.
En jij?
Ik had blauw gemorst en heb er daarna nog groen en paars bij gemorst (naast elkaar, ook niet gemengd).
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee :) :flower1: .

Jij bent best wel okay 8-)

Met v&Vriendengroet ;) ,
Anja
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Fundamenteel »

Wim, sorry, ik kan daar niet op reageren.
Wel ga ik je de hele tekst meedelen waarin gepredikt wordt mensen te weren die de Zoon loochenen.
Er is genoeg informatie gecirculeerd die ons een kennis samenvat waarvoor we ons dienen te hoeden.

Ik heb contacten gehad met mensen die aan de grens wonen, met ordehandhavers en met politici.
Ik noem die vluchtelingen het paard van Troy. Er zijn slachtoffers, maar evengoed daders.

2 Johannes 7-13
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.
Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.
Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon.
Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Want die tot hem zegt: Zijt gegroet, die heeft gemeenschap aan zijn boze werken.
Ik heb veel aan ulieden te schrijven, doch ik heb niet gewild door papier en inkt; maar ik hoop tot ulieden te komen, en mond tot mond met u te spreken, opdat onze blijdschap volkomen moge zijn.
U groeten de kinderen van uw zuster, de uitverkorene. Amen.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

@Fundamenteel,

Ik ben het 100 % met je eens waar het de islam betreft en ik ben van mening dat de Westerse overheden een hele boterberg op het hoofd hebben.

Toch zijn niet al die mensen slechte mensen. Het citaat dat jij noemt en dat ik jou zelf eerder óók gaf maar dan met betrekking tot de leer van het WTG (want zij :!: brengen een ander Evangelie, niet de moslims, want die brengen helemaal geen Evangelie) is helder. Doch er staat nog wel wat meer in de Bijbel. Bijvoorbeeld:
2 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Zie ook: https://www.kerken.com/afdelingen/preac ... achId=1264

Jezus leerde ons óók:
Mat. 10: 28 - 31 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader. En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld. Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven.
Wat mij betreft mag je voor "hel" dodenrijk lezen en niet Dantes kookpot, even goed is Gehenna, zo blijkt uit Jezus' woorden, geen plek waar we zouden willen zijn, zie: viewtopic.php?f=25&t=2961
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?
Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee :) :flower1: .
Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Fundamenteel schreef:
2 Johannes 7-13 schreef:Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Je hoeft moslims en Jehovah's Getuigen niet in huis te halen, maar ik lees hierin niet dat je ze bij de grens van je land tegen zou moeten houden.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat een onbegrip spreekt er toch uit de laatste reacties. Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?
Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee :) :flower1: .
Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ja, als ze willen mogen ze tot de Vader gaan en Jezus aannemen. Niemand komt tot de Vader dan door Jezus de Christus. Ook moslims en jg mogen zich bekeren.

Het Koninkrijk van God is voor iedere gelovige. Niet (alleen) voor de 144000 van de zogenaamde "hemelse klasse" van het wtg of de mensen met de grootste mijters in het vaticaan en de rest die maar door de verdrukking heen zou moeten en dan het duizendjarige rijk in. Dat is een vals evangelie, net zo vals als het schijnevangelie dat ze brengen, waarin ze Onze God, namelijk Jezus Christus, loochenen en van Hem slechts een mens maken en een engel die inwisselbaar zou zijn met de aartsengel Michaël, in plaats van God die Zélf het Offer brengt. En net zo vals als alle geboden die ze bij de Bijbel erbij hebben verzonnen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?
Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee :) :flower1: .
Wim Nusselder schreef:Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?
Anja schreef:Ja, als ze willen mogen ze ...
Tot daar kan ik je volgen, in de context van dit topic, waarin ik niet met theologie bezig was, maar met christendom in de samenleving.
Ik wil als christen een ongedeelde wereld, zonder muren die mensen verdelen, zonder machtsstrijd, zonder groepsegoïsme en zonder de beste willen zijn ten koste van anderen.
Een wereld waarin vertrouwen en altruïsme de toon zetten en de basis vormen voor hoop.
Dat sprak je aan, tot op zekere hoogte.
Ik bouw graag verder op wat je aansprak.
(Ik denk dat God ook zo'n wereld wil, maar zolang mensen niet iets compleet anders beweren hoef ik niet zo nodig in gesprek over de onderbouwing daarvan, niet in dit topic.)

Ik heb het niet over de ideeën van moslims en Jehovah's Getuigen; een belangrijk deel daarvan spreekt noch mij, noch jou aan.
Ik heb het over de mensen die toevallig in de 'moslim-inkt' of de 'WTG-inkt' vielen voordat ze Gods doek bevlekten.
Die mensen zijn méér dan alleen 'moslim' of 'Jehovah's Getuige'; God kan daar vast méér mee dan ze alleen daarop beoordelen.
Misschien dat je beter begrijpt wat ik bedoel als je dit filmpje bekijkt, over de 'hokjes' waarin we elkaar plaatsen en dat er daarnaast nog zoveel anders is wat we met elkaar (kunnen) delen.
Kun je daar wat mee?
Kunnen -in die zin- ook moslims en Jehovah's Getuigen meedoen in God's regenboog, als onvolkomen mensen, vlekken waar God wat van probeert te maken?
Ja, wie weet dat de tekening waar Hij ze in verwerkt een soort 'bekering' inhoudt.
Aan mijn vlek valt ook genoeg bij te werken, vermoed ik.
Ik ben niet de Tekenaar; wie ben ik dat ik zou weten welke plek God hen (en mij) heeft toebedacht op Zijn doek?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Fundamenteel »

Piebe 2.2 schreef:Wat een onbegrip spreekt er toch uit de laatste reacties. Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.
Al wie de zoon loochent dienen wij toegang te ontzeggen. Het is het leger van de anti christ.
Mohammed is de valse profeet aka anti christ.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Fundamenteel »

Anja schreef:@Fundamenteel,

Ik ben het 100 % met je eens waar het de islam betreft en ik ben van mening dat de Westerse overheden een hele boterberg op het hoofd hebben.

Toch zijn niet al die mensen slechte mensen. Het citaat dat jij noemt en dat ik jou zelf eerder óók gaf maar dan met betrekking tot de leer van het WTG (want zij :!: brengen een ander Evangelie, niet de moslims, want die brengen helemaal geen Evangelie) is helder. Doch er staat nog wel wat meer in de Bijbel. Bijvoorbeeld:
2 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Er zijn wellicht veel onwetende moslims die niet weten wat hun ideologie daadwerkelijk inhoud.
Maar als je verhuist naar een Christelijk land, pas je u daarop aan. Wie dat niet doet maar het land naar zich aanpast is bezig aan een invasie.
Dus welke werkelijkheid willen we? Het islamiseren van het vrije Westen of een harde vuist er tegen?
Het is gebleken dat deze cultuur "dictators" nodig heeft om niet uit te breken waarna totale anarchie de overhand neemt.

Doe beroep op de bijbel, lees in de openbaringen over het leger van de anti christ en waar deze zou ontstaan.
Ik hoed mij daartegen.

Vergeet niet dat er op 2 miljard zielen er maar miljoental nodig zijn om de wereld te ontwrichten. Laat dat nu net degene zijn die de ideologie wel in beeld hebben en ze doelbewust praktiseren.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Piebe Paulusma »

Fundamenteel schreef:
Piebe 2.2 schreef:Wat een onbegrip spreekt er toch uit de laatste reacties. Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.
Al wie de zoon loochent dienen wij toegang te ontzeggen. Het is het leger van de anti christ.
Mohammed is de valse profeet aka anti christ.
Als jij dat geloven wilt moet je dat lekker doen. Ik houd het liever bij de feiten, wat minder sensationeel maar wel echt.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Piebe 2.2 schreef:Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Fundamenteel schreef:Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.
Je kunt in de Bijbel boodschappen voor alle tijden herkennen.
Herkennen, want die boodschappen krijgen we ook via andere weg: in de natuur, in ons hart, in de relaties met andere mensen.
Waar ik het in dit topic over probeer te hebben is wat we kunnen herkennen in elkaar, in elkaars idealen van de werkelijkheid waarin we willen leven.
De vraag wat de Bijbel zegt en hoe dat te interpreteren voor deze tijd kunnen we beter in de subforums Bijbelgesprek en Thema's uit de Bijbel bespreken.

Ik geloof dat we de idealen die we delen waar (of -voor zover het al bestaat- zichtbaarder) kunnen maken.
Dat waarover we onderling overhoop liggen als mensen keert zich ten slechte, hoe mooi (en vanuit een ander perspectief: verwerpelijk) de afzonderlijke idealen en ideologieën ook zijn.
Dan is niet God de tekenaar, maar satan, de uiteendrijver, bij wijze van spreken.

Als onze joods-christelijke traditie teloor lijkt/dreigt te gaan, dan ligt dat niet in de eerste plaats aan de (relatief kleine aantallen) moslims die ons land binnenkomen, maar aan de secularisatie, aan het loslaten van die traditie door onszelf.
Het Romeinse Rijk werd ook niet onder de voet gelopen doordat de Germaanse barbaren zo sterk waren, maar omdat het eigen politieke en sociaal-economische systeem en de eigen cultuur verzwakten.

Nederland is bovendien geen cultuur die op zichzelf staat, die afgeschermd kan worden van 'vreemde smetten' van buiten.
Ons politieke en sociaal-economische systeem en onze cultuur die onze welvaart en ons welzijn mogelijk maken zijn in hoge mate internationaal vervlochten, juist in een relatief klein en van handel afhankelijk land.
'Muren bouwen' om Nederland, om Europa, om de Nederlandse of Europese cultuur is niet wat God wil en is niet wat politiek en economisch gaat werken, althans niet ten goede.

Gastvrijheid is iets wat gewaardeerd wordt in alle culturen, zeker ook in de christelijke én moslimtradities.
Dé manier om te zorgen dat mensen integreren is ze gastvrij op te nemen.
Dé manier om de kwalijke kanten van 'culturen' te versterken is door mensen vast te pinnen op hun cultuur (nog erger: ideologie, zelfs als het helemaal geen 'ideologische mensen' zijn), door ze alleen als gekenmerkt door die cultuur te benoemen.
Dat brengt ook het slechtste in onze eigen cultuur naar boven: de betweterige (ideologische want theologie verabsoluterende!) dominee, de slechts op eigen belang uit zijnde koopman.
Grenzen trekken en muren bouwen, letterlijk en figuurlijk, past hoe dan ook noch bij onze cultuur, noch bij ons welbegrepen eigenbelang.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:
Anja schreef:@Fundamenteel,

Ik ben het 100 % met je eens waar het de islam betreft en ik ben van mening dat de Westerse overheden een hele boterberg op het hoofd hebben.

Toch zijn niet al die mensen slechte mensen. Het citaat dat jij noemt en dat ik jou zelf eerder óók gaf maar dan met betrekking tot de leer van het WTG (want zij :!: brengen een ander Evangelie, niet de moslims, want die brengen helemaal geen Evangelie) is helder. Doch er staat nog wel wat meer in de Bijbel. Bijvoorbeeld:
2 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Er zijn wellicht veel onwetende moslims die niet weten wat hun ideologie daadwerkelijk inhoud.
Maar als je verhuist naar een Christelijk land, pas je u daarop aan. Wie dat niet doet maar het land naar zich aanpast is bezig aan een invasie.
Mee eens, Fundamenteel. Gewoon waar.

Daar hoef ik Openbaringen niet voor te lezen, omdat ik hetzelfde op andere wijze langs dezelfde Weg, te weten kreeg. Maar ik heb Openbaring zeker wel gelezen.

Het is alleen zo: al wie hiertegen waarschuwden , werden niet alleen door ex-christenen die zich voor atheisten uitgeven en die zichzelf goede mensen vinden, maar ook door christenen die zichzelf zulke goede mensen vonden onder de dekmantel van de naam van Jezus, uitgekotst, uitgescholden, en gebannen. Ook bij God is het een keer welletjes geweest, de wereld gaat het ondervinden, dat staat voor mij als een paal boven water. "Eerst de jood maar ook de griek", zegt de Bijbel. Ik zei het vroeger zo: "zodra de wereld Israël uitlevert aan de zogenaamde Palestijnen, wordt de wereld uitgeleverd aan de islam". De Bijbel zegt het simpeler en korter "eerst de jood maar ook de griek". De mensen móeten het ondervinden, Fundamenteel,want ze hebben niet willen luisteren en dat willen ze nog steeds niet, ze zijn niet gaan staan in en voor hun christelijke Cultuur en Identiteit. En jij en ik en anderen als wij, zijn toch de racisten. https://www.youtube.com/watch?v=6Za4JRBe0c8 ; https://www.youtube.com/watch?v=bd79_X5_jNI . Dus ik laat ze tegenwoordig maar gaan, het heeft geen zin meer.

Naar mijn beleving is Nederland nog zo lang van islamitische aanslagen gespaard gebleven, omdat een groot genoeg deel (vaak geen christenen in naam) wél voor de eigen Cultuur en Identiteit ging staan, en we een politieke figuur hadden met een groot genoege "muil" - om het op zijn plat Rotterdams te zeggen. Dat schrikt af. En wat ze ook geprobeerd hebben via illegaal geregelde processen en naar mijn mening onrechtmatige beslissingen tegen de heer Wilders, het is hen Goddank nog niet gelukt de man buiten werking te stellen. (Ter verheldering van "illegaal geregelde processen" en "onrechtmatige beslissigngen": mensen ronselen in moskeeën om formuliertjes in te vullen die je daar zelf bent gaan brengen, is wat mij betreft net zo'n illegale overheidsbezigheid als jezelf in de Kamer als politicus afsplitsen van een door het volk gekozen partij om te gaan ageren voor een eigen niet door het volk gekozen partij (zoals bijvoorbeeld "Denk". En de uitkomst van het laatstgevoerde proces vind ik net zo illegaal en onrechtmatig, nationaliteit gauw als ras definiëren om te kunnen veroordelen, dit was in mijn optiek het openlijke einde van de Nederlandse rechtstaat, het niet openlijke einde was in mijn optiek al veel eerder, namelijk kort voor en tijdens de moord op onze Pimmetje Fortuyn).

Zodra de weerhouder weg is, slaan de wolven toe. Zo gaat dat altijd overal, en ook nu.

Dit is wat Nederland heeft gewild, in navolging van de "oude" leiders, die zelfs uitkeringsloketten maakten in moskeeën (Utrecht, 1 voor vrouwen en 1 voor mannen, geheel naar islamitische wens), terwijl onze minder valide ouderen die met blote handen dit land tot bloedens toe hebben opgebouwd, zelf maar moesten zorgen dat ze bij een uitkeringsinstantiet terechtkwamen.

Nederland koos. Nederland kiest. Jij en ik en alle islamcritici, zijn Nederland niet.

Tegelijkertijd moeten we niet alle mensen als slecht zien. Maar je kunt mensen gewoon een tijdelijke opvang bieden, met medische zorg, voedsel, en een dak boven het hoofd, zoals het altijd is geweest. Ook dit is er stiekem ingeslopen, dat vluchtelingen gelijk maar een permanente verblijfsvergunning zouden moeten krijgen. Dat is eerder niet zo geweest, maar de mensen slikken het als zoete koek allemaal.

De massa denkt dat ze de islam kunnen appeasen door een stuk van Israël aan hen te geven. In werkelijkheid
a) wil de islamitische wereld helemaal geen stuk van Israël maar wil Israël geheel uitmoorden (de mensenmoorder vanaf den beginne, dit keer niet komende vanuit het Duitsland van de jaren dertig, maar vanuit de directe buren in het Midden Oosten in het derde millennium)
b) appeasen betekent in de islamitische cultuur een zwaktebod en onderwerping en heeft geen vrede tot gevolg maar een bloedbad. Als de leider van een roedel is verzwakt, is aangeschoten, vreten de wolven hem op.

De valse kerk doet hieraan mee in den brede. Niet alleen een deel van de top van de RKK en de evangelische keken, maar alle kerken die weigeren voor Christus te gaan staan. Maar hier culmineert het toch wel, vind ik: https://www.jihadwatch.org/2015/08/musl ... -to-mosque

Zie ook: viewtopic.php?f=9&t=2710&hilit=aqsa&start=1400#p160157 Zie hoe deze huichelaars hun kruis hebben afgedaan. Het zou naar mijn mening beter geweest zijn als ze er nooit een hadden gedragen.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 14 feb 2017, 13:34, 15 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Als onze joods-christelijke traditie teloor lijkt/dreigt te gaan, dan ligt dat niet in de eerste plaats aan de (relatief kleine aantallen) moslims die ons land binnenkomen, maar aan de secularisatie, aan het loslaten van die traditie door onszelf.
Nee hoor, want juist de (vermeende) seculieren kwamen wel op voor hun christelijke cultuur en Identiteit, ook al noemen ze die niet zo, en komt die niet altijd overeen met wat de kerk als christelijk ziet (zoals een keer per week in de kerk zitten, liefst op zondag). https://www.youtube.com/watch?v=6Za4JRBe0c8 Juist de kerk weigerde lange tijd het Onderscheid tussen de islam en het christendom onder ogen te zien. Toen de (valse) kerk de politiek door de voordeur binnenhaalde, vloog de Heilige Geest door het raam naar buiten, ook op dit punt.

Bovendien is het ook nu juist de (valse) kerk die de islam binnenhaalt. :(
Wim Nusselder schreef:Grenzen trekken en muren bouwen, letterlijk en figuurlijk, past hoe dan ook noch bij onze cultuur, noch bij ons welbegrepen eigenbelang.
En dat is ook flauwekul. Maar ontdek het dan maar. Grenzeloosheid is geen deugd, Wim. Ook en wellicht wel juist niet in Christus. Een Christen heeft sterke grenzen en wat je nu naar voren brengt is naar mijn mening niet des Christus. Nergens in de Bijbel staat dat je je land door een ander volk met een andere godheid onder de voet moet laten lopen. Dat te benoemen is niet racistisch. We hebben het ook niet over rassen, maar over nationaliteiten en ideologieën.

Bij jou mag "iedereen meedoen". Bij God gelukkig niet. Onze Vader haalt Goddank alleen Christus binnen. Zelfs in de religieuze filosofie van het verre oosten weet men dit (tat tvam asi), en ook in de mystieke traditie kent men dit. In de mystieke traditie kennen we het verhaal van iemand die op Gods deur klopt en vraagt te worden binnengelaten:
" Wie is daar?" vraagt God.
"Ik ben het".
"Ga weg!" antwoordt God.
Dezelfde persoon komt later terug en klopt nogmaals op de deur:
"Wie is daar?" vraagt God.
"Gij zijt het."
"Kom binnen", antwoordt God.

Dus welke werkelijkheid ik wil? Gods Werkelijkheid. Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord, dat God heeft toebereid voor hen die Hem liefhebben. Ik wil zijn bij Hem en bij Wie Hij binnenlaat in Zijn Koninkrijk, want alleen Daar is geen duisternis, want Hij laat die niet binnen. Hij laat alleen Binnen, die door de smalle Poort zijn binnengaan, door de Weg, de Waarheid en het Leven.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 14 feb 2017, 13:25, 6 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Ik ben niet de Tekenaar; wie ben ik dat ik zou weten welke plek God hen (en mij) heeft toebedacht op Zijn doek?
Wordt het dan niet eens hoog tijd dat je je Bijbel in Zijn geheel en serieus gaat lezen :?: :arrow: :idea:

Het lijkt erop dat je wel degelijk denkt dat je de Tekenaar bent, want je lijkt mensen ertoe te willen leiden andere goden en een ander Evangelie te omarmen, denkende dat jij in je eentje Het Lichaam bent die weet wat goed is.

Wij zeiden daar vroeger van (in en over het wereldje der spiritueel ongebondenen) "In liefde en in licht, sla ik allebei je ogen dicht".
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Anja schreef:Het lijkt erop dat je wel degelijk denkt dat je de Tekenaar bent, want je lijkt mensen ertoe te willen leiden andere goden en een ander Evangelie te omarmen, denkende dat jij in je eentje Het Lichaam bent die weet wat goed is.
Die gedachten ben ik bij mezelf nog niet tegengekomen.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Anja schreef:Het lijkt erop dat je wel degelijk denkt dat je de Tekenaar bent, want je lijkt mensen ertoe te willen leiden andere goden en een ander Evangelie te omarmen, denkende dat jij in je eentje Het Lichaam bent die weet wat goed is.
Die gedachten ben ik bij mezelf nog niet tegengekomen.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Dat geloof ik. Evenwel is het m.i. ook zo dat dat de maakbaarheidsgedachte ook goedbedoelende Christenen nog wel eens wil gaan overheersen. Als men daar te ver in gaat, haalt men echter willens en wetens de moordenaars van zijn eigen kinderen binnen...... (niet alleen fysiek maar ook spiritueel, en dat is een grotere zaak dan de fysieke).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Anja (oud account) »

Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?
Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee :) :flower1: .
Wim Nusselder schreef:Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?
Anja schreef:Ja, als ze willen mogen ze ...
Tot daar kan ik je volgen, in de context van dit topic, waarin ik niet met theologie bezig was, maar met christendom in de samenleving.
Ik wil als christen een ongedeelde wereld, zonder muren die mensen verdelen, zonder machtsstrijd, zonder groepsegoïsme en zonder de beste willen zijn ten koste van anderen.
Een wereld waarin vertrouwen en altruïsme de toon zetten en de basis vormen voor hoop.
Dat sprak je aan, tot op zekere hoogte.
Ik heb geleefd in die wereld, Wim, in die wereld zonder die strijd, zonder egoïsme, en zonder vakjes, zonder hebzucht, zonder etc. Het bleek uiteindelijk op dit ondermaanse niet te werken. Want jij en ik beheersen de ander niet. Nooit. Wij zijn inderdaad de Tekenaar niet, en soms zouden we die Tekenaar wel willen zijn. Maar op het moment dat we dat zouden willen, zetten we eigenlijk weer onze troon boven die van de Tekenaar. En dat is als dat uit altruïsme gebeurt nog niet zo'n heel groot probleem (in deze genadetijd), maar het is uiteindelijk een heilloze weg. Mij en de mijnen is gebleken dat je door de wolven wordt opgevroten als je de weg van volkomen (zo volkomen mogelijk althans) altruïsme gaat. Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Dat zijn niet zomaar loze woorden van de Here Jezus in de Heilige Schrift, geen grapje, geen politiek "werelds" verhaaltje..... (om een keer een woord van de jg te gebruiken), maar bittere en tegelijkertijd zoete realiteit. Bitter omdat wij kleine mensen in onze huidige toestand in de gevallen wereld niet meer kunnen zijn en doen dan een druppel op een inmiddels in brand staande plaat. En zoet, omdat de duisternis het Licht niet heeft kunnen vastgrijpen en Zijn Koninkrijk dus niet teniet kon doen. Wij kunnen de wereld het beste helpen door tot Onze Heer Jezus te gaan en ons te laten veranderen. In onze nieuwe toestand zullen wij m.i. veel meer kunnen betekenen voor de mensen dan in onze huidige gebroken cq gevallen staat :arrow: :idea:
Wim Nusselder schreef:Ik bouw graag verder op wat je aansprak.
(Ik denk dat God ook zo'n wereld wil, maar zolang mensen niet iets compleet anders beweren hoef ik niet zo nodig in gesprek over de onderbouwing daarvan, niet in dit topic.)
Ik geloof ook dat God zo'n wereld wil. Doch wie laat die eigenschappen uit zich wegwassen? Wie laat Christus in zich woning maken? Wie geeft zich over aan Onze Vader?
Wim Nusselder schreef:Ik heb het niet over de ideeën van moslims en Jehovah's Getuigen; een belangrijk deel daarvan spreekt noch mij, noch jou aan.
Ik heb het over de mensen die toevallig in de 'moslim-inkt' of de 'WTG-inkt' vielen voordat ze Gods doek bevlekten.
Die mensen zijn méér dan alleen 'moslim' of 'Jehovah's Getuige'; God kan daar vast méér mee dan ze alleen daarop beoordelen.
Misschien dat je beter begrijpt wat ik bedoel als je dit filmpje bekijkt, over de 'hokjes' waarin we elkaar plaatsen en dat er daarnaast nog zoveel anders is wat we met elkaar (kunnen) delen.
Kun je daar wat mee?
Kunnen -in die zin- ook moslims en Jehovah's Getuigen meedoen in God's regenboog, als onvolkomen mensen, vlekken waar God wat van probeert te maken?
Ja, wie weet dat de tekening waar Hij ze in verwerkt een soort 'bekering' inhoudt.
Aan mijn vlek valt ook genoeg bij te werken, vermoed ik.
Ik ben niet de Tekenaar; wie ben ik dat ik zou weten welke plek God hen (en mij) heeft toebedacht op Zijn doek?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Dat ben ik in grote lijnen met je eens.Edoch :!: als ik Herodes op het kindje dat door het geboortekanaal richting de kribbe gaat, af zie rennen, dan spreek ik mij zo lang ik kan zo luid en duidelijk als ik kan uit. Geen groter vergif , naar mijn mening, voor de individu die het spirituele cq geestelijke geboortekanaal doorgaat dan het wtg op 1 en het vaticaan op 2 (dan heb ik het uitdrukkelijk over eglisisme) , (en al die vormen van religie die de relatie in de weg staan) wat mij betreft, en dat is niet onderhandelbaar voor en bij mij. Vroeger hield ik jg altijd de hand boven het hoofd, dat kan ik nu echt niet meer doen, want dan ga ik naar mijn ervaring echt tegen Christus in. Het wtg maakt meer kapot dan u lief is. Veel meer. Ik geloof wel dat Christus leeft in sommige individuele jg. Doch men kan op het pad van de realisatie van Christus m.i. geen twee heren (blijven) dienen.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 14 feb 2017, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Fundamenteel »

De bruggen zijn reeds opgeblazen Wim, de wereld is er nu anders aan toe. Alles is veranderd en we staan voor een golf van terrorisme waarvan we het tipje van de ijsberg nog niet gezien hebben. Men plant groots.
Bent u opgegroeid in een multiculwijk Wim? Woont U in een multiculwijk?
De situatie is intussen zo complex ontwikkeld dat ik die discussie beu gestreden ben. Ik kan er ellenlange teksten aan kwijt, met naamvernoeming, moskeeën, radicale imams die door Europa reizen.
Concreet: De radicale islam heeft het overgenomen, we zijn omsingeld en de vijand is ook binnen alles aan het ontwrichten. Is daar al reeds jaren succesvol met bezig.

Wel zo is dat Anja. En uiteraard zijn niet alle mensen slecht in die cultuur. Maar dat maakt die cultuur niet minder slecht.
Ik heb in een ander topic een youtubefilmpje gepost waar een jong koppel infiltreert in een "gematigde" moslimbuurt. Het is gewoon huiveringwekkend. Hoe men over de dood bezig is rondom kinderen, alsof het de normaalste zaak is. Vrouwen aanhoren hoe ze gestenigd moeten worden bij overspel en vragen nog leuk hoe ze gedetailleerd gestenigd moeten worden. Imams die afraden te integreren en noem maar op.
https://www.youtube.com/watch?v=niUE9wB90DE
Dat is wel de kortversie. De mainstream media vertoonde dit in lang.
Het spreekt voor zich dat de linkse politieke correcten snel met de racisten of facisten kaart afkomen. Maar in feite zijn zij de facisten, zij hebben ons jaren hun bestuur door de strot geramd tegen de democratie in.

Moge Europa even geshockt zijn als Amerika na de verkiezingen.

Mattheüs 10:16 Zie, Ik zend u als schapen midden onder wolven; weest dan voorzichtig als slangen en argeloos als duiven.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Anja,
Anja schreef:Ik heb geleefd in die wereld, Wim, in die wereld zonder die strijd, zonder egoïsme, en zonder vakjes, zonder hebzucht, zonder etc. Het bleek uiteindelijk op dit ondermaanse niet te werken.
Ik leef daar nog steeds, meestal.
Het werkt voor mij nog steeds, meestal.
Anja schreef:Wij kunnen de wereld het beste helpen door tot Onze Heer Jezus te gaan en ons te laten veranderen.
Wie weet heb ik dat wel gedaan.
'Living in the virtue of that life and the power that took away the occasion of all wars' in de woorden van George Fox in 1651.
('Levend bij de gratie van het leven en de kracht die alle aanleiding tot oorlog weg heeft genomen.')
Anja schreef:In onze nieuwe toestand zullen wij m.i. veel meer kunnen betekenen voor de mensen dan in onze huidige gebroken cq gevallen staat
Eens.
Anja schreef:Ik geloof ook dat God zo'n wereld wil. Doch wie laat die eigenschappen uit zich wegwassen? Wie laat Christus in zich woning maken? Wie geeft zich over aan Onze Vader?
Ik doe mijn best om (in andere, modernere, Quaker terminologie) 'to take heed to the promptings of love and truth in your hearts. Trust them as the leadings of God whose Light shows us our darkness and brings us to new life.'
(dus 'om te letten op de ingevingen van liefde en waarheid in mijn hart en die te vertrouwen als de vingerwijzingen van God, wiens Licht ons onze tekortkomingen toont en ons tot nieuw leven brengt.')
Anja schreef:Dat ben ik in grote lijnen met je eens. Edoch :!: als ik Herodes op het kindje dat door het geboortekanaal richting de kribbe gaat, af zie rennen, dan spreek ik mij zo lang ik kan zo luid en duidelijk als ik kan uit.
Waarom spreek je je uit tegen de wereld die je niet wilt (daarmee de realiteit daarvan bevestigend) in plaats van vóór de wereld die je wilt?
Daarmee maak je Gods Rijk zichtbaar.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Fundamenteel schreef:De bruggen zijn reeds opgeblazen Wim, de wereld is er nu anders aan toe.
Ik leef niet in de wereld die jij beschrijft en wil daar ook niet in leven.
Fundamenteel schreef:Bent u opgegroeid in een multiculwijk Wim? Woont U in een multiculwijk?
Nee, ik werk wel in multicultureel Amsterdam-Oost, schuin boven een moskee.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Welke werkelijkheid willen we?

Bericht door Wim Nusselder »

Wim Nusselder schreef:De vraag wat de Bijbel zegt en hoe dat te interpreteren voor deze tijd kunnen we beter in de subforums Bijbelgesprek en Thema's uit de Bijbel bespreken.
Discussie (slechts) op basis van verwijzingen naar de Bijbel is dus niet echt de bedoeling in dit subforum, al kan een enkele verwijzing in het kader van een breder verhaal soms zinvol zijn.