CU als gewenste partner voor VVD

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Dit verbaast me ergens. De VVD komt op voor mensen die zich toch al wel redden. Het strookt totaal niet met de leer van Jezus. Hoezo wil het graag met de CU in zee, die wel voor de leer van Jezus wil gaan?

Het CDA laat ik als VVD Light even links liggen. Het daalt zo in de peilingen, dat het nu praktisch net zo klein is als de CU, met slechts 1 zetel verschil.
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door dingo »

Gait schreef: 09 sep 2021, 00:40 Dit verbaast me ergens. De VVD komt op voor mensen die zich toch al wel redden. Het strookt totaal niet met de leer van Jezus. Hoezo wil het graag met de CU in zee, die wel voor de leer van Jezus wil gaan?

Het CDA laat ik als VVD Light even links liggen. Het daalt zo in de peilingen, dat het nu praktisch net zo klein is als de CU, met slechts 1 zetel verschil.
VVD wil helemaal niets met de CU en speelt enkel een politiek spel om D66 te dwingen de CU te accepteren om zo een meerderheidskabinet te kunnen vormen in plaats van een minderheidskabinet.
Politiek gekonkel van de eerste orde, Mark houdt dat spel al jaren vol.
Spreuken 26:4
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

dingo schreef: 09 sep 2021, 00:45
Gait schreef: 09 sep 2021, 00:40 Dit verbaast me ergens. De VVD komt op voor mensen die zich toch al wel redden. Het strookt totaal niet met de leer van Jezus. Hoezo wil het graag met de CU in zee, die wel voor de leer van Jezus wil gaan?

Het CDA laat ik als VVD Light even links liggen. Het daalt zo in de peilingen, dat het nu praktisch net zo klein is als de CU, met slechts 1 zetel verschil.
VVD wil helemaal niets met de CU en speelt enkel een politiek spel om D66 te dwingen de CU te accepteren om zo een meerderheidskabinet te kunnen vormen in plaats van een minderheidskabinet.
Politiek gekonkel van de eerste orde, Mark houdt dat spel al jaren vol.
Dat geloof ik graag, maar het komt op mij over alsof een demoon met een engel gaat samen werken. Licht en duisternis gaat toch niet samen?
Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Bonjour »

CU is lekker klein tov VVD. Lekker te manipuleren.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Snelheid »

Zou er echte democratie zijn in dit land en waar de kiezer voor gekozen heeft is de combinatie duidelijk......VVD, Partij Voor de Vrijheid ,CDA,BBB, en gedoger FvD,desnoods aan gevuld met CU.


Voorts zouden er helemaal geen partijen moeten bestaan want ze zijn een ramp voor een land.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 09 sep 2021, 09:21 CU is lekker klein tov VVD. Lekker te manipuleren.
Ja, maar kennelijk vinden ze het inhoudelijk wel interessant. De CU staat nog niet ver weg genoeg van hun idealen kennelijk.
Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Bonjour »

Gait schreef: 09 sep 2021, 23:08 De CU staat nog niet ver weg genoeg van hun idealen kennelijk.
Je beledigt de CU aardig met die opmerking.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 10 sep 2021, 04:17
Gait schreef: 09 sep 2021, 23:08 De CU staat nog niet ver weg genoeg van hun idealen kennelijk.
Je beledigt de CU aardig met die opmerking.
Ga je lekker?
Ik vind het merkwaardig dat de VVD met haar duistere leugens en alleen maar de genen die zichzelf wel redden ter zijde staan met een echte christelijke partij samen wil werken Zoals ik al zei als CU stemmer: het is alsof een demoon met een engel wil samen werken. Van de CU snap ik dat. Zij willen iets doen aan het verloederende Nederland, daarom stem ik heel bewust op hen. Maar de VVD komt in al mijn stemwijzers als het verste van mijn overtuigingen uit de bus. Als een partij die ik zelf echt als de slechtste van alle politieke partijen beschouw. Gewoon totaal NIET christelijk.

Graag respect voor mijn opvattingen. Ik reageer wel op jou, maar vertrouwen doe ik jou nog lang niet. Zie Feedback.

Als je niet met mij kunt omgaan en mij niet respecteerd, stop dan op mij te reageren!
Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Bonjour »

Ik vatte je opmerking als dat de CU dichtbij de idealen van de VVD stonden, wat ik een belediging vind.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Snelheid »

Veel liberalen zijn Katholiek of protestant zo niet net als Jesse Klaver praktiserend Katholiek,mensen die zeggen godsdienst en politiek moet men gescheiden houden.
Voorts de CU een linkse partij van rechts;tevens staan zij ver af van het liberale gedachtengoed.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 10 sep 2021, 08:03 Ik vatte je opmerking als dat de CU dichtbij de idealen van de VVD stonden, wat ik een belediging vind.
O, zo bedoelde ik dat niet. Trouwens, ons onderonsje is bijgelegd door bemiddeling van Trajecto. Mijn excuus dat ik zo veel TR's maakte, dat het te veel van het goede werd.

Ik redeneerde even vanuit de VVD. Wat zien zij in de christelijke idealen van de CU, dat ze erin mee gaan. Dat is voor mij wonderlijk
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Snelheid schreef: 10 sep 2021, 08:22 Veel liberalen zijn Katholiek of protestant zo niet net als Jesse Klaver praktiserend Katholiek,mensen die zeggen godsdienst en politiek moet men gescheiden houden.
Voorts de CU een linkse partij van rechts;tevens staan zij ver af van het liberale gedachtengoed.
Misschien komt dus nu echt naar boven drijven. Dat het vertrouwen breed in de politiek echt weg lijkt te zijn.
Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Bonjour »

Gait schreef: 10 sep 2021, 10:55
Bonjour schreef: 10 sep 2021, 08:03 Ik vatte je opmerking als dat de CU dichtbij de idealen van de VVD stonden, wat ik een belediging vind.
O, zo bedoelde ik dat niet. Trouwens, ons onderonsje is bijgelegd door bemiddeling van Trajecto. Mijn excuus dat ik zo veel TR's maakte, dat het te veel van het goede werd.

Ik redeneerde even vanuit de VVD. Wat zien zij in de christelijke idealen van de CU, dat ze erin mee gaan. Dat is voor mij wonderlijk
Ik vind de VVD de laatste tijd asociale kantjes hebben. CU staat stukken hoger in mij achting.
Maar ik denk niet dat de VVD meegaat in de idealen van de CU. Ze dulden ze in de regering, maar de CU moet er niet teveel aan het beleid willen veranderen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 10 sep 2021, 11:26
Gait schreef: 10 sep 2021, 10:55
O, zo bedoelde ik dat niet. Trouwens, ons onderonsje is bijgelegd door bemiddeling van Trajecto. Mijn excuus dat ik zo veel TR's maakte, dat het te veel van het goede werd.

Ik redeneerde even vanuit de VVD. Wat zien zij in de christelijke idealen van de CU, dat ze erin mee gaan. Dat is voor mij wonderlijk
Ik vind de VVD de laatste tijd asociale kantjes hebben. CU staat stukken hoger in mij achting.
Maar ik denk niet dat de VVD meegaat in de idealen van de CU. Ze dulden ze in de regering, maar de CU moet er niet teveel aan het beleid willen veranderen.
Dat zou je wel eens goed kunnen zien.
Geboren om lief te hebben.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door peda »

Tekenend voor de al-om situatie. Het compromis is out, het eigen gelijk in opvatting gaat met stip vooraan. Kijk naar de opkomst van de zeer kleine partijen, waarbij het Kleinste Gemene Veelvoud bij zeer velen de top prioriteit heeft bij het snel bereiken van de betere wereld naar eigen inzicht. Invoeren van gewenste veranderingen, kan tegenwoordig bij velen niet snel genoeg gaan, na de eigen dood is het immers voorbij met het eigen gelijk. Dat het KGV ( compromisloos ) denken ook de dood in de pot kan zijn, wordt weggewoven. De resultaten zijn te zien, in het politieke theater is inmiddels een ieder tegen de ander. Ga uit die solisten maar eens een daadkrachtige, eensgezinde ploeg vormen. Levensgevaarlijk voor de democratie zo'n situatie, omdat de roep om de Sterke Dictatorman, die het allemaal wel even snel ordent, steeds sterker wordt naarmate de KGV periode langer duurt. Zo leert althans de ervaring.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

De wantrouwen is groot. Te groot naar vooral VVD en CDA denk ik
Geboren om lief te hebben.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door peda »

Gait schreef: 15 sep 2021, 23:05 De wantrouwen is groot. Te groot naar vooral VVD en CDA denk ik
Normaal genomen zou er bij volledig vastgelopen politieke verhoudingen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven om de bevolking de mogelijkheid te geven zich over de situatie uit te spreken, maar aan die mogelijkheid wordt voorbijgegaan omdat er grote zorg en angst bestaat dat bij nieuwe verkiezingen nog meer zetels naar de vele splinterpartijen gaan, waardoor compromis bereide meerderheden voor een regeringsvorming onmogelijk worden. Van de regen in de drup.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

peda schreef: 16 sep 2021, 07:48
Gait schreef: 15 sep 2021, 23:05 De wantrouwen is groot. Te groot naar vooral VVD en CDA denk ik
Normaal genomen zou er bij volledig vastgelopen politieke verhoudingen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven om de bevolking de mogelijkheid te geven zich over de situatie uit te spreken, maar aan die mogelijkheid wordt voorbijgegaan omdat er grote zorg en angst bestaat dat bij nieuwe verkiezingen nog meer zetels naar de vele splinterpartijen gaan, waardoor compromis bereide meerderheden voor een regeringsvorming onmogelijk worden. Van de regen in de drup.
Klopt. Het is een drama
Geboren om lief te hebben.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Snelheid »

De CU heeft eindelijk zijn tanden laten zien Kaag weg eindelijk. :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Das top :)
Geboren om lief te hebben.
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Barnabas »

Bonjour schreef: 09 sep 2021, 09:21 CU is lekker klein tov VVD. Lekker te manipuleren.
Dat is een belediging aan het adres van de CU.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door dingo »

Barnabas schreef: 21 okt 2021, 21:01
Bonjour schreef: 09 sep 2021, 09:21 CU is lekker klein tov VVD. Lekker te manipuleren.
Dat is een belediging aan het adres van de CU.
De waarheid kan nooit een belediging zijn.
Spreuken 26:4
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Vertrokken user_7 »

Wat is tegenwoordig nog groot, als zelfs het CDA kleiner is dan de CU tegenwoordig?
Volgens mij is het land zo versplinterd, dat de CU nu een middenpartij is.
Geboren om lief te hebben.
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Barnabas »

dingo schreef: 21 okt 2021, 21:22
Barnabas schreef: 21 okt 2021, 21:01

Dat is een belediging aan het adres van de CU.
De waarheid kan nooit een belediging zijn.
Daar heb je wel een punt maar er spelen meer dingen mee.
Je moet iemand de waarheid kunnen zeggen en wat dat betreft heb je gelijk. Maar dan moet het die persoon ook wel aangaan. Er moet een persoonlijke reden zijn, een betrokkenheid die jou zelf aan gaat om iemand de waarheid te zeggen. Anders is het bemoeizucht.
De opmerking betrof bijvoorbeeld de CU. De CU is een groep christenen, zij belijden Christus en daarmee behoren zij tot een groep die dat ook doen. Iemand uit die groep behoort tot hen en voelt zich betrokken. Wanneer iemand een lid van je familie beledigd dan voelen alle leden van de familie dat omdat zij van elkaar houden en betrokken zijn bij elkaar.
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: CU als gewenste partner voor VVD

Bericht door Barnabas »

Gait schreef: 09 sep 2021, 01:08
dingo schreef: 09 sep 2021, 00:45
VVD wil helemaal niets met de CU en speelt enkel een politiek spel om D66 te dwingen de CU te accepteren om zo een meerderheidskabinet te kunnen vormen in plaats van een minderheidskabinet.
Politiek gekonkel van de eerste orde, Mark houdt dat spel al jaren vol.
Dat geloof ik graag, maar het komt op mij over alsof een demoon met een engel gaat samen werken. Licht en duisternis gaat toch niet samen?
De bijbel geeft enerzijds aan dat het koninkrijk van God niets heeft uit te staan met het koninkrijk van de duivel.
Jezus was ook een koning, een bestuurder dus, maar Hij had toch een hele bijzondere stijl van besturen. Hij sloot geen compromissen met de duivel. Hij ging volledig Zijn eigen weg zonder deel te nemen aan regeringskringen of lid te zijn van het sanhedrin, het joodse bestuursorgaan of contact te hebben met de romeinse bestuurders. Hij ging geheel zijn eigen weg.
Maar aan de andere kant zijn er vele voorbeelden van bestuurders die God eerden en op hoge posities zaten. Zoals Daniël, Jozef en Nehemia. Zij dienden God. Zij dienden onder heidense koningen. Het zal voor hen ook steeds zoeken geweest zijn om als Jezus te zijn en toch hun bestuurlijk werk te doen.
Deze mannen oefenden dus invloed uit in heidense landen maar zij deden dat namens God en probeerden recht te brengen. Soms kwamen zij daardoor in conflict met de omgeving. Daniël kwam in de leeuwenkuil terecht, zijn vrienden in een brandende oven. Jezus zelf werd ook gekruisigd.
Dus het lijkt mij wel goed wanneer de CU meeregeert zij het dat zij dan wel de christelijke normen in acht dienen te houden en niet verloochenen.
Het zal voor hen ook best een toer zijn om dat te doen. De keuze tussen Christus dienen en meeregeren.