Eindtijd en Corona

Discussie over de rol van christenen en christendom in de samenleving.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Maria K »

Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
In de Bijbel staat het goede, liefde en onschuld tegenover het kwaad, haat en vernietiging.
En wat dat brengt, als je je door het ene laat leiden en daardoor het andere veronachtzaamt.
Laat je door liefde leiden en het kwaad heeft geen kans.
Heb je veel aandacht voor het kwade en de slechte dingen die je ziet in het leven, dan maak je het daardoor nog groter en is er geen plaats voor meer voor liefde.

Juist de Bijbel leert je, dat het kwade vaak een reactie is op liefdeloosheid en egoïstisch gedrag.
Waarbij het gericht zijn op het ikke, je blind doet zijn voor de noden en de verantwoordelijkheid voor je naaste en de weg, die je hierin hebt te gaan.
Een strijd, die gestreden wordt zolang als er leven is.
En overgave, als je tot inzicht komt, dat het leven wat anders voor je in petto heeft.
Dan rest nog geloof, hoop en liefde.

Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid daarin te nemen.
Schuld afschuiven is er niet bij.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Maria K »

Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Ik ben bewust niet ingegaan op jouw 666 en Corona invullingen.
Ik denk, dat er genoeg in de Bijbel te vinden is over het zelf in gaan vullen van dingen, die je niet kunt weten.
Maar die teksten ken jij wsl. beter uit je hoofd dan ik.

En ook denk ik, dat heel veel heel domme mensen dat al deden gedurende de bijna 2000 jaren dat deze woorden rondwaren.
Vooral in tijden van ellende en het niet kunnen accepteren ervan, en zich verliezend in angsten voor het kwade.
Daarmee zo onnodig veel positieve gevoelens en ook energie verspillend, die juist zo nodig zijn in tijden van nood en in het leven van velen.

Geen geloof, hoop en liefde.
Maar het in eigen handen willen houden van dingen, die je niet bij machte bent in eigen hand te houden.
- Geloof in valse profeten.
- En daarmee alle hoop verliezend om alleen nog het oog op eigen ellende, en op het gedachte hiernamaals te richten.
Maar vooral en niet te vergeten:
- Geen liefde meer op kunnen brengen voor het leven, dat je is gegeven in al zijn aspecten.
Maar zich verliezen in illusies en hersenspinsels.
Hoe on-Bijbels.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Maria K schreef: 05 dec 2021, 17:28
Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Ik ben bewust niet ingegaan op jouw 666 en Corona invullingen.
Ik denk, dat er genoeg in de Bijbel te vinden is over het zelf in gaan vullen van dingen, die je niet kunt weten.
Maar die teksten ken jij wsl. beter uit je hoofd dan ik.

En ook denk ik, dat heel veel heel domme mensen dat al deden gedurende de bijna 2000 jaren dat deze woorden rondwaren.
Vooral in tijden van ellende en het niet kunnen accepteren ervan, en zich verliezend in angsten voor het kwade.
Daarmee zo onnodig veel positieve gevoelens en ook energie verspillend, die juist zo nodig zijn in tijden van nood en in het leven van velen.

Geen geloof, hoop en liefde.
Maar het in eigen handen willen houden van dingen, die je niet bij machte bent in eigen hand te houden.
- Geloof in valse profeten.
- En daarmee alle hoop verliezend om alleen nog het oog op eigen ellende, en op het gedachte hiernamaals te richten.
Maar vooral en niet te vergeten:
- Geen liefde meer op kunnen brengen voor het leven, dat je is gegeven in al zijn aspecten.
Maar zich verliezen in illusies en hersenspinsels.
Hoe on-Bijbels.
Ja!
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Het boek openbaring is door menselijke schrijvers opgetekend maar onder de regie van de schepper, daarin staan nuttige voorschriften maar word ook duidelijk wat de Schepper van ons verlangd en waar hij recht op heeft, dat is gehoorzaamheid, zo niet dan zwaait er wat, dat roepen mensen dan over zichzelf af, zoals bij de ballingschap en de verwoesting van Jeruzalem in jaar 70.
Kan nog meer voorbeelden noemen maar dit is om het te schetsen dat mensen voorbarig waren om de vervulling van 666 te zien is niet dom maar te hoopvol en teveel focussen op dingen die er niet zijn, zij zagen de vervulling van de profetie niet in hun leven .
Nu komen er zoveel dingen samen in kort tijdsbestek dat het zeer redelijk is om de vervulling van 666 te verwachten.
Kortom het boek toont liefde maar ook onderdanigheid aan de Schepper, en dat is met goede bedoelingen en echt niet te moeilijk.
Onbijbels is het ene wel aannemen en het andere niet en dat doet Maria K. Lijkt mij toch wel duidelijk, ook Willempie kan dat in gedachten nemen
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Antoon51 schreef: 05 dec 2021, 18:44 ook Willempie kan dat in gedachten nemen
Ik neem het Woord gewoon letterlijker dan jij dat doet. Jij beschouwt Armageddon blijkbaar als een geestelijke gebeurtenis. Ik begrijp het gewoon letterlijk, op een aanwijsbare plaats in Israël. Hoe en wanneer dat gaat plaatsvinden lees ik niet in de Bijbel. Ik weet zelfs niet zeker of dit vóór of na het duizendjarig rijk plaatsvindt of allebei. Het WTG weet het uiteraard allemaal precies. Proficiat! Maar mij overtuigen jullie niet met jullie overmoedige schijnzekerheden.
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Barnabas »

Antoon51 schreef: 05 dec 2021, 18:44 Het boek openbaring is door menselijke schrijvers opgetekend maar onder de regie van de schepper, daarin staan nuttige voorschriften maar word ook duidelijk wat de Schepper van ons verlangd en waar hij recht op heeft, dat is gehoorzaamheid, zo niet dan zwaait er wat, dat roepen mensen dan over zichzelf af, zoals bij de ballingschap en de verwoesting van Jeruzalem in jaar 70.
Kan nog meer voorbeelden noemen maar dit is om het te schetsen dat mensen voorbarig waren om de vervulling van 666 te zien is niet dom maar te hoopvol en teveel focussen op dingen die er niet zijn, zij zagen de vervulling van de profetie niet in hun leven .
Nu komen er zoveel dingen samen in kort tijdsbestek dat het zeer redelijk is om de vervulling van 666 te verwachten.
Kortom het boek toont liefde maar ook onderdanigheid aan de Schepper, en dat is met goede bedoelingen en echt niet te moeilijk.
Onbijbels is het ene wel aannemen en het andere niet en dat doet Maria K. Lijkt mij toch wel duidelijk, ook Willempie kan dat in gedachten nemen
Het getal 666 is inderdaad verbonden met het beest dat oorlog voert tegen de heiligen. Maar het getal is tevens verbonden aan de hoeveelheid goud die Salomo binnenkreeg per jaar. Dat verbind het getal ook met rijkdom door vrede en dienstbaarheid aan God. Het doet denken aan het Jeruzalem van de toekomst waarin de straten van goud zijn.
Het klopt dat satan een engel is die veel macht heeft en destructie brengt. Maar wanneer het teken van het beest aangebracht wordt is daar aan voorafgegaan dat God de zijnen een eigen teken gegeven heeft. Daarmee zijn zij verzegeld en veilig gesteld voor de invloed van de boze.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:14
Antoon51 schreef: 05 dec 2021, 18:44 ook Willempie kan dat in gedachten nemen
Ik neem het Woord gewoon letterlijker dan jij dat doet. Jij beschouwt Armageddon blijkbaar als een geestelijke gebeurtenis. Ik begrijp het gewoon letterlijk, op een aanwijsbare plaats in Israël. Hoe en wanneer dat gaat plaatsvinden lees ik niet in de Bijbel. Ik weet zelfs niet zeker of dit vóór of na het duizendjarig rijk plaatsvindt of allebei. Het WTG weet het uiteraard allemaal precies. Proficiat! Maar mij overtuigen jullie niet met jullie overmoedige schijnzekerheden.
Wij en meer mensen onderzoeken wat de schepper wil en van plan is, dat is niet overmoedig en geeft ook geen schijnzekerheid, de schepper wil dat wij zijn woord onderzoeken, dat staat ook opgetekend, dooronderzoek weten we nu meer maar niet alles, lang niet alles, daarom is het vanbelang om de geest van God te blijvenverzoeken om meer inzicht te verschaffen. Dat is volkomen Bijbels
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Bonjour »

Als er een forum was geweest tijdens de pestperiode, waren precies dezelfde berichten geplaatst.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Mart »

Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Dat staat je natuurlijk vrij te geloven. Iedere ramp levert helaas weer een nieuwe vloedgolf aan eindtijdsgelovigen op; dat is al eeuwen zo, maar als eens eerder gezegd, heeft de bijbelwetenschap echter aantoonbaar aanzienlijk sterkere kaarten aangaande het boek Openbaring: Apocalyptici zoals de gemeenschap van de Dode Zeerollen, de eerste christenen en vele anderen, geloofden dat JHWH de boosaardigen en het kwade op aarde zeer spoedig zou vernietigen en Zijn koninkrijk fysiek op aarde zou vestigen met de messias als Davidische koning. De Tempel van Herodes zou vernietigd worden en de Tempel van Jechezki'el zou gebouwd worden. Ja'akov (Jakobus), Sjim'on (Petrus) en Sja'oel (Paulus) werden gedood rond 70 n.Chr. toen het apocalyptische gedachtengoed nog levend was en in de tijd dat de auteur van Openbaring zijn werk schreef (rond 95 n.Chr), werden de christenen vervolgd door Nero en verwachtten ze nog steeds een zeer spoedige wederkomst van Christus. Onder de heerschappij van de Romeinse keizer Nero, van 54 tot 68 na Christus, vonden grote christenvervolgingen plaats, waar volgens de meerderheid van de tekstkritici en bijbelwetenschappers het nummer van het beest uit Openbaring 13:18 ook vandaan kwam.

Toendertijd waarde de Nero Redivivus legende rond die over de terugkomst van deze kwaadaardige keizer sprak, terwijl ''Babylon'' een bekend codewoord is voor de stad Rome en het Romeinse rijk in de Talmoed, 4 Ezra (3:1), de Apocalyps van Baroech (2:1), de Sibillijnse orakelen (5:159f) en eveneens Openbaring. Daar komt nog bovenop dat de manuscripten het nummer van het beest als zeshonderd zesenzestig weergeven: χξϛ (χ = 600, ξ = 60 en ϛ = 6) of als 616: (χιϛ of χιϲ) -- "Nero(n) Caesar" voldoet aan beide versies: נרון קסר‎ (666) en נרו קסר‎ (616). De wetenschap en tekstkritiek volgend, was Nero het beest en was die tijd de tijd van de opkomst van de antichrist. Daar komt het nummer van het beest vandaan, maar net zoals vrijwel alle andere apocalyptische voorspellingen uit die tijd, is het echter niet uitgekomen. Dat hoeft op zich echter geen probleem voor het christendom te zijn: men kan eveneens gewoon een metaforische uitleg geven.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Maria K »

Mart schreef: 06 dec 2021, 09:41 ..............maar net zoals vrijwel alle andere apocalyptische voorspellingen uit die tijd, is het echter niet uitgekomen.
En ook van latere tijden.
Dat hoeft op zich echter geen probleem voor het christendom te zijn: men kan eveneens gewoon een metaforische uitleg geven.
Zoals in vroeger tijde zo veel werd gedaan.
Ook in het OT zijn er genoeg teksten onbetwistbaar metaforisch bedoeld.
En tel alle woorden van Jezus eens na en zie hoeveel eraan gesproken zijn in de vorm van gelijkenissen en metaforische uitleggingen.

Mijn vraag blijft altijd, zowel vroeger en ook nu:
Waarom is er zoveel exegese, ook bij de JG, nodig om veel teksten begrijpbaar te maken?
Waarom wordt de ene tekst, die duidelijk tot doel had bepaalde dingen duidelijk te maken, gezien als een voorbeeld van uitleg en gelijkenis.
En waarom wordt een andere tekst, die zo mogelijk nog onbegrijpelijker is, letterlijk genomen?

Zie ook op het openbare forum
Dé Eindtijd
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Mart »

Maria K schreef: 06 dec 2021, 10:19 Waarom wordt de ene tekst, die duidelijk tot doel had bepaalde dingen duidelijk te maken, gezien als een voorbeeld van uitleg en gelijkenis.
En waarom wordt een andere tekst, die zo mogelijk nog onbegrijpelijker is, letterlijk genomen?
Dat hangt af van de gelovige. Als men levensjaren heeft geïnvesteerd in iets, laat men het niet graag los. Er zijn moedige christenen die nog steeds vasthouden aan een jonge aarde van 6000 jaar oud en geloven in 6 scheppingsdagen, maar met het oprukken van de wetenschap zijn dat er procentueel steeds minder geworden. Als een letterlijke uitleg niet meer functioneert, dan is een metaforische uitleg de uitweg en men is vrij daarin te geloven.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Mart schreef: 06 dec 2021, 09:41
Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Dat staat je natuurlijk vrij te geloven. Iedere ramp levert helaas weer een nieuwe vloedgolf aan eindtijdsgelovigen op; dat is al eeuwen zo, maar als eens eerder gezegd, heeft de bijbelwetenschap echter aantoonbaar aanzienlijk sterkere kaarten aangaande het boek Openbaring: Apocalyptici zoals de gemeenschap van de Dode Zeerollen, de eerste christenen en vele anderen, geloofden dat JHWH de boosaardigen en het kwade op aarde zeer spoedig zou vernietigen en Zijn koninkrijk fysiek op aarde zou vestigen met de messias als Davidische koning. De Tempel van Herodes zou vernietigd worden en de Tempel van Jechezki'el zou gebouwd worden. Ja'akov (Jakobus), Sjim'on (Petrus) en Sja'oel (Paulus) werden gedood rond 70 n.Chr. toen het apocalyptische gedachtengoed nog levend was en in de tijd dat de auteur van Openbaring zijn werk schreef (rond 95 n.Chr), werden de christenen vervolgd door Nero en verwachtten ze nog steeds een zeer spoedige wederkomst van Christus. Onder de heerschappij van de Romeinse keizer Nero, van 54 tot 68 na Christus, vonden grote christenvervolgingen plaats, waar volgens de meerderheid van de tekstkritici en bijbelwetenschappers het nummer van het beest uit Openbaring 13:18 ook vandaan kwam.

Toendertijd waarde de Nero Redivivus legende rond die over de terugkomst van deze kwaadaardige keizer sprak, terwijl ''Babylon'' een bekend codewoord is voor de stad Rome en het Romeinse rijk in de Talmoed, 4 Ezra (3:1), de Apocalyps van Baroech (2:1), de Sibillijnse orakelen (5:159f) en eveneens Openbaring. Daar komt nog bovenop dat de manuscripten het nummer van het beest als zeshonderd zesenzestig weergeven: χξϛ (χ = 600, ξ = 60 en ϛ = 6) of als 616: (χιϛ of χιϲ) -- "Nero(n) Caesar" voldoet aan beide versies: נרון קסר‎ (666) en נרו קסר‎ (616). De wetenschap en tekstkritiek volgend, was Nero het beest en was die tijd de tijd van de opkomst van de antichrist. Daar komt het nummer van het beest vandaan, maar net zoals vrijwel alle andere apocalyptische voorspellingen uit die tijd, is het echter niet uitgekomen. Dat hoeft op zich echter geen probleem voor het christendom te zijn: men kan eveneens gewoon een metaforische uitleg geven.
Het is wat jij denkt dat voorspellingen uit openbaring niet bevestigd worden, maak er geen ja of nee spelletje van , toch als een klassiek muziekstuk komt alles zamen in harmonie, opbouw van wereldmachten, verloop van oorlogen, tijdsvereffeningen en nog veel meer, dat was niet of minder in eerdere tijden toen men ook de uitkomst van 666 verwachtte.

Zoals alle profetie uit het OT. Uitgekomen is, vele met een dubbele vervulling die ook nog eens bevestigd werden door Petrus en andere Apostelen in de brieven en hun tweede en laatste vervulling in openbaring hebben zoals nieuwe hemelen en nieuwe aarde, dit zit wel zo ongelooflijk goed in elkaar, dat alleen een Schepper die alles overziet er voor verantwoordelijk kan zijn.

Neemt niet weg dat het mogelijk nu ook niet met 666 te maken kan hebben, maar de tekenen wijzen er wel op.
Jehova's getuigen wijzen al tientallen jaren op de eindtijd daar hebben we Corona niet voor nodig, overigens ben ik een Vremde eend in de Bijt, JG als organisatie moet niets hebben van de profetie 666, afzonderlijke personen kunnen zoiets onderzoeken en ook tot resultaat komen, dat is mijn mening.
Laatst gewijzigd door Antoon51 op 06 dec 2021, 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Mart »

Mijn bijdrage betreft slechts de bijbelwetenschap. Het staat je verder vrij te geloven in een dubbele vervulling.
Antoon51 schreef: 06 dec 2021, 11:12 Neemt niet weg dat het mogelijk nu ook niet met 666 te maken kan hebben, maar de tekenen wijzen er wel op.
Datzelfde werd gezegd bij iedere plaag en vrijwel alle ingrijpende rampen -- dat zal nog wel een tijdje zo doorgaan.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door peda »

De eindtijd is zo'n 2000 jaren geleden met ingang van het eerste pinksterfeest ( Handelingen ) ingegaan, zo een geloofsvisie. Wanneer Jezus uit de hemel terugkomt op aarde is dan de vraag. Over dat tijdstip zegt Openbaring in mijn optiek niets.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Antoon51 schreef: 05 dec 2021, 23:03
Willempie schreef: 05 dec 2021, 19:14

Ik neem het Woord gewoon letterlijker dan jij dat doet. Jij beschouwt Armageddon blijkbaar als een geestelijke gebeurtenis. Ik begrijp het gewoon letterlijk, op een aanwijsbare plaats in Israël. Hoe en wanneer dat gaat plaatsvinden lees ik niet in de Bijbel. Ik weet zelfs niet zeker of dit vóór of na het duizendjarig rijk plaatsvindt of allebei. Het WTG weet het uiteraard allemaal precies. Proficiat! Maar mij overtuigen jullie niet met jullie overmoedige schijnzekerheden.
Wij en meer mensen onderzoeken wat de schepper wil en van plan is, dat is niet overmoedig en geeft ook geen schijnzekerheid, de schepper wil dat wij zijn woord onderzoeken, dat staat ook opgetekend, dooronderzoek weten we nu meer maar niet alles, lang niet alles, daarom is het vanbelang om de geest van God te blijvenverzoeken om meer inzicht te verschaffen. Dat is volkomen Bijbels
Ik heb helemaal niets tegen jou persoonlijk hoor en ik lees je berichten gewoon voor wat ze waard zijn. Mijn reactie doelde meer op het WTG, dat een heel andere visie hanteert dan de meeste andere christenen die de Bijbel lezen en biddend bestuderen.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Willempie schreef: 06 dec 2021, 12:34
Antoon51 schreef: 05 dec 2021, 23:03

Wij en meer mensen onderzoeken wat de schepper wil en van plan is, dat is niet overmoedig en geeft ook geen schijnzekerheid, de schepper wil dat wij zijn woord onderzoeken, dat staat ook opgetekend, dooronderzoek weten we nu meer maar niet alles, lang niet alles, daarom is het vanbelang om de geest van God te blijvenverzoeken om meer inzicht te verschaffen. Dat is volkomen Bijbels
Ik heb helemaal niets tegen jou persoonlijk hoor en ik lees je berichten gewoon voor wat ze waard zijn. Mijn reactie doelde meer op het WTG, dat een heel andere visie hanteert dan de meeste andere christenen die de Bijbel lezen en biddend bestuderen.
Inderdaad een andere visie, maar Jezus had ook een andere visie dan de meeste mensen om hem heen, hij moest door een traditie heenbreken. Ik geloof je verder op je woord dat veel gelovigen die niet mijn richting hebben ook biddend studeren
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Antoon51 schreef: 06 dec 2021, 15:19
Willempie schreef: 06 dec 2021, 12:34

Ik heb helemaal niets tegen jou persoonlijk hoor en ik lees je berichten gewoon voor wat ze waard zijn. Mijn reactie doelde meer op het WTG, dat een heel andere visie hanteert dan de meeste andere christenen die de Bijbel lezen en biddend bestuderen.
Inderdaad een andere visie, maar Jezus had ook een andere visie dan de meeste mensen om hem heen, hij moest door een traditie heenbreken. Ik geloof je verder op je woord dat veel gelovigen die niet mijn richting hebben ook biddend studeren
Dank je.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Vertrokken user_7 »

Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Nee. Ik geloof dat het getal 666 slaat op de werken van de mensheid, waarvan Openbaringen zegt dat het de merkteken van het beest is. Dat wil zeggen, de mensheid handeld en denkt naar de aard van satan. Op zichzelf gericht, hard, zonder genade, meedogenloos, met een verschroeid geweten behandeld het de naaste niet uit liefde, niet zoals broers en zussen met elkaar volgens God om moeten gaan.
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Gait schreef: 15 dec 2021, 17:51
Antoon51 schreef: 04 dec 2021, 12:19 Iedereen staat onder regie van Satan, hij beheerst de wereld, neemt ook een actie positie in, in het bijbelboek openbaring en de profetie 666 waarvan ik vermoed dat het met de Corona epidemie te maken heeft, tot zover even.
Nee. Ik geloof dat het getal 666 slaat op de werken van de mensheid, waarvan Openbaringen zegt dat het de merkteken van het beest is. Dat wil zeggen, de mensheid handeld en denkt naar de aard van satan. Op zichzelf gericht, hard, zonder genade, meedogenloos, met een verschroeid geweten behandeld het de naaste niet uit liefde, niet zoals broers en zussen met elkaar volgens God om moeten gaan.
We weten het niet 100 procent zeker, maar de aanwijzingen naar de 666 profetie zijn er wel, tot nu toe is er niets wat het echt tegenspreekt, het enigste wat het dan wel in vraag zet is onze emotie, die emotie houdt ons voor dat dat ondenkbaar is, dat onze regeerders niet tot iets in staat zijn wat de profetie inhoudt, namelijk de bevolking zwaar in de maling nemen, toch leert de geschiedenis anders, complot op complot, oorlog op oorlog uitgelokt met bedrog, maar de meeste mensen willen het niet zien, de schrift spreekt daar ook over, ik zal nog een keer met teksten komen, nu ben ik met tablet, gaat moeilijk maar is te doen, morgen denk ik.
Ik kan het wel in mijn woorden schrijven, er staat verberg u in de holen, maar de holen geven geen bescherming, met holen word bedoelt regeringen die geen raad weten.

Die gelijkenis werd gebruikt bij de val van samaria, bij de val van Jeruzalem in het jaar 70 en staat dus ook in openbaring voor de val van de huidige politiek.
Het ging om stabiele wereldlijke stelsels die in korte tijd verdwenen, we hoeven gewoon niet vreemd te kijken als zoiets weer aan de knikker is
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Vertrokken user_7 »

Antoon51 schreef: 22 dec 2021, 17:43
Gait schreef: 15 dec 2021, 17:51

Nee. Ik geloof dat het getal 666 slaat op de werken van de mensheid, waarvan Openbaringen zegt dat het de merkteken van het beest is. Dat wil zeggen, de mensheid handeld en denkt naar de aard van satan. Op zichzelf gericht, hard, zonder genade, meedogenloos, met een verschroeid geweten behandeld het de naaste niet uit liefde, niet zoals broers en zussen met elkaar volgens God om moeten gaan.
We weten het niet 100 procent zeker, maar de aanwijzingen naar de 666 profetie zijn er wel, tot nu toe is er niets wat het echt tegenspreekt, het enigste wat het dan wel in vraag zet is onze emotie, die emotie houdt ons voor dat dat ondenkbaar is, dat onze regeerders niet tot iets in staat zijn wat de profetie inhoudt, namelijk de bevolking zwaar in de maling nemen, toch leert de geschiedenis anders, complot op complot, oorlog op oorlog uitgelokt met bedrog, maar de meeste mensen willen het niet zien, de schrift spreekt daar ook over, ik zal nog een keer met teksten komen, nu ben ik met tablet, gaat moeilijk maar is te doen, morgen denk ik.
Ik kan het wel in mijn woorden schrijven, er staat verberg u in de holen, maar de holen geven geen bescherming, met holen word bedoelt regeringen die geen raad weten.

Die gelijkenis werd gebruikt bij de val van samaria, bij de val van Jeruzalem in het jaar 70 en staat dus ook in openbaring voor de val van de huidige politiek.
Het ging om stabiele wereldlijke stelsels die in korte tijd verdwenen, we hoeven gewoon niet vreemd te kijken als zoiets weer aan de knikker is
Wat ik geloof, dat het niet voor niets is dat heel erg veel voor 666 wordt aangezien. Valse kerkleiders, regeerders, het geld, de economie, het internet, de popmuziek, onze westerse globalisering, het New Age denken etc..
Daarom geloof ik dat 666 staat voor het actief zijn van satans aard in de mensen.
Geboren om lief te hebben.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

En toch, ondanks alles wat er gebeurt, blijft de positieve boodschap gewoon bestaan. Geen mens en geen duivel kan die teniet doen. We hebben alle reden ons te blijven verblijden in het evangelie, het goede nieuws. Geen zorgen maar gewoon blijven vertrouwen. God, de Schepper van hemel en aarde, en alles dat daarop en daaronder is, heeft alles in Zijn hand, tot in de allerkleinste details.

https://youtu.be/aHw_2YxqP_0
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Willempie »

Vandaag een interessante discussie gehad met een academicus die vanaf het begin heel veel heeft onderzocht m.b.t. Corona-19. Wat ik hoor is dat er ontzettend veel wetenschappers zijn die intensief onderzoek doen naar de oorsprong, aard en oplossingen (medicijnen). De media verzwijgt ze, hetgeen alleen maar verklaard kan worden doordat er nog maar ruim een handvol organisaties zijn die de media beheren en dus uitmaken wat we wel of niet moeten vernemen. Dat is een onderwerp op zich en daarom laat ik dat nu maar even voor wat het is. Wat bijna niemand weet, omdat dat hier niet in het nieuws komt, is dat er nog steeds onderzoek gaande is naar de mogelijkheid dat het virus ontsnapt is uit het laboratorium in Wuhan dat zich o.a. bezig houdt met het ontwikkelen van biologische wapens. Er zijn inmiddels een heel aantal wetenschappers die hiervan zijn overtuigd. Ik had nog veel meer geschreven maar heb dat weer verwijderd. Dat is misschien voor later. Voor diegenen die denken dat ik onzin verkondig:

https://youtu.be/xCtV271B-BY
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Antoon51 »

Ook interessant is dat Credible weer in de lucht is
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd en Corona

Bericht door Vertrokken user_7 »

Zag het ja
Geboren om lief te hebben.