Vermaak Uzelve

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Petra
Man/Vrouw: V

Vermaak Uzelve

Bericht door Petra »

Als je kinderen hebt heb je er natuurlijk al een dagtaak aan om je christelijke kindertjes steeds weer achter het behang te plakken en ze daar vervolgens weer achtervandaan te krabbelen.
Verder zit je natuurlijk het grootste deel van de dag braaf aan het werk of in de bijbel te lezen of online preekjes te luisteren. ;)

Die paar minuten die je over hebt kun je natuurlijk net zulke dolle dingen bedenken als de atheïsten. Het hele huis zepen en soppen bijvoorbeeld. Een potje schaken. Nog een keer het huis zepen en soppen dan maar. Weer verliezen met dat stomme schaken en een stomme FB kwis. :lol:
Dammen dan maar?

Enfin... wat doen jullie om jezelf bezig te houden in en om het huis :?:

Nog leuke natuurlijke tips misschien? :idea: :flower1: :praying1:

Op jacht naar stopwoordjes bv., die van mij vallen denk ik niet zo op, maar die van jullie natuurlijk wel.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

HJW
Man/Vrouw: M

Re: Vermaak Uzelve

Bericht door HJW »

Voor mij is er niet veel veranderd.
Ik werk gewoon full-time, zij het dan nu vanuit huis.

En de avonden gaan net als anders. Ik ben graag thuis en dat is nog steeds zo.

Storm

Bericht door Storm »

Ik vermaak me prima! En mijn klein-kinderen ook tot nu toe. Iedere dag ga ik een eind wandelen en dat kan hier nog zonder al te veel mensen tegen te komen. Het is heerlijk weer dus dat maakt het wel makkelijker. De lente...het gaat gewoon door, de natuur is prachtig!

Vanaf nu komen de kinderen niet tegelijk, en met 2 meter afstand.

S'middags op de fiets met 3 dikke truien aan om te zingen bij zorgcentra of zieken en ouderen thuis ( in de tuin). S Avonds lekker op de bank hangen en t.v kijken.
Tussen door wat klusjes, maar ik ben niet zo'n poetser, dus dat is met een half uur per dag wel gepiept.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef:
25 mar 2020, 05:49
Als je kinderen hebt heb je er natuurlijk al een dagtaak aan om je christelijke kindertjes steeds weer achter het behang te plakken en ze daar vervolgens weer achtervandaan te krabbelen.
Verder zit je natuurlijk het grootste deel van de dag braaf aan het werk of in de bijbel te lezen of online preekjes te luisteren. ;)
Met duct-tape en touw kom je een heel eind : https://clubvanontaardemoeders.nl/
Petra schreef: Die paar minuten die je over hebt kun je natuurlijk net zulke dolle dingen bedenken als de atheïsten. Het hele huis zepen en soppen bijvoorbeeld. Een potje schaken. Nog een keer het huis zepen en soppen dan maar. Weer verliezen met dat stomme schaken en een stomme FB kwis. :lol:
Dammen dan maar?

Enfin... wat doen jullie om jezelf bezig te houden in en om het huis :?:
Veel tijd gaat op aan geloofsgesprek. Veel telefoneren, boodschapjes doen elke dag (heb geen auto en moet minstens 2 km lopen), huishouden, neuspeuteren (en handenwassen!), tv kijken, netflix of npostart.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Voor mij is er (nog) weinig veranderd.
Ik zit al jaren werkloos thuis...
https://www.youtube.com/watch?v=gFgohPpu0rE&list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

hopper

Bericht door hopper »

Voor mij is er ook weinig veranderd. Ik was altijd al stille getuige en dat ben ik nog steeds.
Ik ben getuige van het ontluiken van de natuur net zoals andere jaren. De koolmeesjes hebben nesteldrang, de planten beginnen overal weer te groeien en te bloeien. De natuur heeft geen weet van corona en trekt zich er derhalve ook niks van aan. De hond en de katten doen ook hetzelfde als wat ze altijd al doen. (Weinig spannends dus)

In denk dat ik wat meer netflix, om al het gezemel over corona te ontwijken.
Het onbewuste komt tot bewust-zijn-van-zich-zelf, door zich bewust te worden van iets anders.

Tin
Moderator

Bericht door Tin »

Jerommel schreef:
25 mar 2020, 16:30
Voor mij is er (nog) weinig veranderd.
Ik zit al jaren werkloos thuis...
... in je zoals altijd zwaarmoedige eerlijkheid die ik altijd heel aanstekelijk vind. :flower1:
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.

Tin
Moderator

Bericht door Tin »

Als we Petra niet hadden om wanneer het bij ons nacht is wat nieuwe bijbelvriendelijke topics te openen. :)

Tja, leven wel anders en draai nog niet zo kunnen vinden.
Ik bedoel: er is veel te doen waar nu misschien mooi de gelegenheid voor is, maar nog niet erg toe gekomen.

Maar er is steeds wel wat.
Nu is deurbel kapot.
Dus vandaag nieuwe uitgezocht op internet en vrijdag ophalen en installeren.
Ophalen bij de buurtgroenteman ipv thuis laten bezorgen, want ik kan de bel niet horen. :clown:

Internet geeft trouwens ook problemen.

Veel (corona) tv kijken.
Heb jaaaren nauwelijks tv gekeken.

Echtgenote kan op sterk aanraden van de arts beter sowieso niet de deur uit. Dus niet naar de twee oude mensen die ze normaal helpt. Wegens gezondheid en medicatie.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.

Petra

Bericht door Petra »

Messenger schreef:
25 mar 2020, 11:15
Petra schreef:
25 mar 2020, 05:49
Met duct-tape en touw kom je een heel eind : https://clubvanontaardemoeders.nl/
Whoehahha.. ik zie op Fb veel dinnetjes met tips. Vooral de -allemaal om 8 uur ff flink gillen voor de ouders- is populair.

Petra

Bericht door Petra »

Tin schreef:
25 mar 2020, 18:39
Als we Petra niet hadden om wanneer het bij ons nacht is wat nieuwe bijbelvriendelijke topics te openen. :)

Tja, leven wel anders en draai nog niet zo kunnen vinden.
Ik bedoel: er is veel te doen waar nu misschien mooi de gelegenheid voor is, maar nog niet erg toe gekomen.
Klusjes in huis dus. Altijd gezellig. Zo'n man die met zo'n gereedschapsriem met van die -handige Harrie- attributen door het huis gaat, heeft wel wat.. :D

Ik vroeg me eigenlijk vooral af of de oude ambachten weer van stal gehaald worden; breien, punniken, macrameeën, hamertje-tik, weven, enzo.
En ouwerwetse spelletjes; puzzelen, ganzenbord, mens erger je niet.

Vooral die laatste lijkt me wel een aardige nu. :lol:

HJW

Bericht door HJW »

Petra schreef:
26 mar 2020, 02:04

Ik vroeg me eigenlijk vooral af of de oude ambachten weer van stal gehaald worden; breien, punniken, macrameeën, hamertje-tik, weven, enzo.
En ouwerwetse spelletjes; puzzelen, ganzenbord, mens erger je niet.
We krijgen gewoon een baby-boom over 9 maanden.....
Maar dan wel van de valsspelers. Want als je 1,5 meter afstand moet houden.....

hopper

Bericht door hopper »

Ik denk dat veel echte lieden na een week ophokken sneller elkaar in de haren vliegen dan dat ze kinderen gaan verwekken.
Het onbewuste komt tot bewust-zijn-van-zich-zelf, door zich bewust te worden van iets anders.

callista

Bericht door callista »

hopper schreef:
26 mar 2020, 08:01
Ik denk dat veel echte lieden na een week ophokken sneller elkaar in de haren vliegen dan dat ze kinderen gaan verwekken.
:lol:
Dat vermoed ik ook.
Geen babyboom, maar meer scheidingen misschien...

callista

Bericht door callista »

Maar goed, na de Spaanse griep was er ook een babyboom, maar dat waren ook andere tijden.
Verder was er weinig vertier en vermaeck en ook minder mogelijkheden om zwangerschappen te voorkomen
Centrale verwarming was er ook niet.

Maar misschien zit het ook wel in de natuur en gebeurt het min of meer onbewust.
Wanneer er veel doden vallen, zal dat ook weer aangevuld moeten worden als een natuurlijk verweer...
Zo van..ons krijg je niet klein....
Tot weer de volgende pandemie of epidemie de kop opsteekt.

pyro

Bericht door pyro »

Thuiswerken. Tussen de middag een wandelingetje als de zon schijnt, wat de laatste dagen zo is maar binnenkort weer natte sneeuw :? , dus gauw genieten nu het nog kan :w
Ik heb een sneller wifi-modem besteld zodat hopelijk binnenkort het hele gezin genoeg bandbreedte heeft om ieder hun eigen Netflix te streamen. Ook nog een noise cancelling headphone besteld om eventuele herrie te vermijden, je kan maar nooit weten :roll:
's Ochtends de afwas doen en thee zetten voor het hele spul dat nog op bed ligt. 's Avonds vroeg naar bed. :|
De Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals

callista

Bericht door callista »

Tja ...dat is nu voor veel mensen de realiteit en dat lijkt mij vreselijk moeilijk.
Het vraagt ook veel creativiteit en inspanning om het allemaal toch leefbaar te maken en te houden in goede harmonie.... :|
Mede omdat niemand weet hoe lang het kan duren.

Die onzekerheid komt er nog eens bovenop.

HJW

Bericht door HJW »

pyro schreef:
26 mar 2020, 08:38
Thuiswerken. Tussen de middag een wandelingetje als de zon schijnt, wat de laatste dagen zo is maar binnenkort weer natte sneeuw :? , dus gauw genieten nu het nog kan :w
Ik heb een sneller wifi-modem besteld zodat hopelijk binnenkort het hele gezin genoeg bandbreedte heeft om ieder hun eigen Netflix te streamen. Ook nog een noise cancelling headphone besteld om eventuele herrie te vermijden, je kan maar nooit weten :roll:
's Ochtends de afwas doen en thee zetten voor het hele spul dat nog op bed ligt. 's Avonds vroeg naar bed. :|
Veel is herkenbaar.
Thuis werken. We zijn echter met zijn tweetjes, dus das wel rustig.
Idd ‘s morgens afwassen en vroeg erin.

HJW

Bericht door HJW »

hopper schreef:
Sneu als je zo’n huwelijk hebt.
Werk nu twee weken thuis en daar komen er wellicht nog 8 bij.
Wij vinden het wel gezellig.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen. Anders kon ik laten zien hoe ik lekker aan m'n nieuwe schilderij werk.
Only dead fish go with the flow

pyro

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef:
26 mar 2020, 11:39
Jammer dat je hier geen foto's kunt plaatsen. Anders kon ik laten zien hoe ik lekker aan m'n nieuwe schilderij werk.
url staat aan. gebruik een image upload service. 8-)

Messenger

Bericht door Messenger »

Het lijkt me ook leuk als we humoristische cartoons kunnen plaatsen, maar ik meen dat dit nu niet kan?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

callista

Bericht door callista »

Niet in dit subforum, wel o.a. elders hier...

Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

pyro schreef:
26 mar 2020, 11:46
Zolderworm schreef:
Nee, dat vind ik niet leuk. Ik wil hier rechtstreeks in beeld.
Only dead fish go with the flow

pyro

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef:
26 mar 2020, 11:57
pyro schreef:
26 mar 2020, 11:46
Zolderworm schreef:
Nee, dat vind ik niet leuk. Ik wil hier rechtstreeks in beeld.
Je kan het ook in je profielfoto zetten, da's rechtstreeks. Alleen formaat en resolutie zijn een beetje van de minkukels dan :|

hopper

Bericht door hopper »

HJW schreef:
26 mar 2020, 09:48
hopper schreef:
Sneu als je zo’n huwelijk hebt.
Werk nu twee weken thuis en daar komen er wellicht nog 8 bij.
Wij vinden het wel gezellig.

Ik bemoei alleen met mijn eigen huwelijk. En gezien ik niet veel haar heb om in te vliegen en mijn vrouw niet erg mobiel is blijft alles heel hier.
En ook een babyboom verwacht ik niet in huize Hopper.

Plaats reactie