Wel of niet een coalitie met Forum voor Democratie ?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
fries77
Man/Vrouw: M

Re: Wel of niet een coalitie met Forum voor Democratie ?

Bericht door fries77 »

Gaitema schreef:
15 feb 2020, 23:14
Wat ik liever zie is een Linksere CDA met CU en Groen Links en SP. Maar die halen de meerderheid niet.
Gelukkig niet nee. Dan kunnen we Nederland wel door het afvoerputje gooien namelijk.
Effe wachten... Pizza !

Gaitema

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef:
16 feb 2020, 07:59
Gaitema schreef:
15 feb 2020, 23:14
Wat ik liever zie is een Linksere CDA met CU en Groen Links en SP. Maar die halen de meerderheid niet.
Gelukkig niet nee. Dan kunnen we Nederland wel door het afvoerputje gooien namelijk.
Hoezo? Nederland is nu al om je dood voor te schamen. De zwakkeren zijn steeds meer de dupe. Alles is kapot bezuinigd onder Mart Rutte. De huizenmarkt zit compleet op slot, 60 procent van de Nederlanders willen minder vluchtelingen toe laten en het CDA doet daaraan gewoon mee en dan heb ik het alleen over het zichtbare.
Er moet veel meer geld naar de zorg, onderwijs en defentie. Minder geld naar de EU. De woningmarkt moet van het slot af en de sociale huursector moet weer open gegooid worden voor iedereen die wil en vluchtelingen moeten liefdevoller ontvangen worden. En wie gaat dat betalen? Zij die zichzelf verreiken over de ruggen van anderen.
Wat ik deel met passie, dring ik niet op. :)

fries77

Bericht door fries77 »

Ik stem CDA en ben het ook niet altijd met het huidige kabinetsbeleid eens.

Wat vluchtelingen betreft: Opvangen in de regio. Met een Nederlandse euro daar kun je een stuk meer doen dan hier.

Het VVD-beleid van vooral de staatsschuld aflossen en weinig investeren mag inderdaad wel eens anders. Het geld klotst bij de muren omhoog in Nederland en er mag wel eens geïnvesteerd worden.

Maar de coalitie die jij voorstelt zou aanvulling nodig hebben van nog enkele linkse partijen. En dan gaan er op ethisch vlak zaken veranderen die je als CDA en CU niet aan je kiezers kunt verkopen.
Effe wachten... Pizza !

BdO

Bericht door BdO »

hopper schreef:
12 feb 2020, 15:00
https://www.trouw.nl/opinie/wel-of-niet ... ~be2037c5/

Hoe kijken de christenen hier tegen het samenwerken met "een beetje racistische partijen" aan?
De samenwerking met de PVV leverde het CDA al bijna een partijscheuring op.
Want van oudsher willen christenen natuurlijk wel het 'goede' doen.

Christen-zijn in de kerk is eenvoudiger dan christen-zijn in de praktijk.
In zekere zin is het Christendom natuurlijk wel racistisch. Het "maar ook de Griek" wordt toch nog altijd vooraf gegaan door het "eerst de Jood".
ZIJ, Zij lijdt, want Haar Zoon lijdt OPNIEUW op de snijtafels van jouw chirurgen!

Gaitema

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef:
16 feb 2020, 08:50
Ik stem CDA en ben het ook niet altijd met het huidige kabinetsbeleid eens.

Wat vluchtelingen betreft: Opvangen in de regio. Met een Nederlandse euro daar kun je een stuk meer doen dan hier.

Het VVD-beleid van vooral de staatsschuld aflossen en weinig investeren mag inderdaad wel eens anders. Het geld klotst bij de muren omhoog in Nederland en er mag wel eens geïnvesteerd worden.

Maar de coalitie die jij voorstelt zou aanvulling nodig hebben van nog enkele linkse partijen. En dan gaan er op ethisch vlak zaken veranderen die je als CDA en CU niet aan je kiezers kunt verkopen.
Ik zeg ook, dat er geen meerderheid is voor mijn droom. Er zitten hier te veel rijken die VVD stemmen en te veel oelewappers die PVV en FvD stemmen. Daarnaast drijft het CDA steeds verder van haar linker kamp (waar ik uit kom) af. Locaal had ik altijd CDA gestemd in het CDA bolwerk Gemeente Hellendoorn. Provintiaal deed ik dat ook. Landelijk slechts één keer. Tegenwoordig stem ik landelijk alleen nog CU.

hopper

Bericht door hopper »

BdO schreef:
16 feb 2020, 09:50
hopper schreef:

Hoe kijken de christenen hier tegen het samenwerken met "een beetje racistische partijen" aan?

In zekere zin is het Christendom natuurlijk wel racistisch. Het "maar ook de Griek" wordt toch nog altijd vooraf gegaan door het "eerst de Jood".

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet. Het lijkt mij dat christelijke politiek gevoerd moet worden naar het woord van JC. De term 'christenen' verwijst immers naar Christus.

En het vergt niet veel bijbelkennis om vast te stellen dat JC geen racistische boodschap had, maar een (mede)menselijke.
Gééf om de verdrukte medemens.
Lord, help me be the kind of person my dog thinks i am.

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Het gaat niet over JC maar over het christendom
En dat is wat anders imho...
Gandhi had enorm veel respect voor JC, maar een christen zou hij nooit worden omdat hij JC niet terugzag en herkende in het christendom en zijn volgers.

BdO

Bericht door BdO »

hopper schreef:
16 feb 2020, 09:57
BdO schreef:
16 feb 2020, 09:50
hopper schreef:

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet. Het lijkt mij dat christelijke politiek gevoerd moet worden naar het woord van JC. De term 'christenen' verwijst immers naar Christus.

En het vergt niet veel bijbelkennis om vast te stellen dat JC geen racistische boodschap had, maar een (mede)menselijke.
Gééf om de verdrukte medemens.
Ja vast, maar stellen dat het gedachtegoed van de apostel Paulus niet tot het Christendom behoort omdat het niet van Jezus Christus zelf was is een wat beperkte visie op het Christendom, die ik weliswaar toejuich, maar waar binnen het Christendom vaak toch anders tegenaan wordt gekeken.
ZIJ, Zij lijdt, want Haar Zoon lijdt OPNIEUW op de snijtafels van jouw chirurgen!

hopper

Bericht door hopper »

callista schreef:
16 feb 2020, 10:01
Gandhi had enorm veel respect voor JC, maar een christen zou hij nooit worden omdat hij JC niet terugzag en herkende in het christendom en zijn volgers.
Je kan het christendom niet los zien van JC. Men bedrijft politiek met een christelijke visie. En die visie is geschonken door degene die zich JC heeft genoemd. Of hij daadwerkelijk bestaan heeft doet er niet eens toe.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
16 feb 2020, 10:01
Dat is dan heel dom van Gandhi. Daarmee toont hij aan blind te zijn op dat vlak.

callista

Bericht door callista »

Gandhi had inzicht...

Gaitema

Bericht door Gaitema »

peda schreef:
16 feb 2020, 14:00
Bonjour schreef:
16 feb 2020, 13:52
peda schreef:
16 feb 2020, 13:30
Gelukkig iemand die in kan zien dat er twee tegelijkertijd gelijk kunnen hebben.
Hebben ze tegelijkertijd gelijk? Als er 2 tegengestelde beweringen zijn, kunnen ze natuurlijk nooit tegelijk waar zijn. Doch op een plek waar een dogma tot waarheid wordt verheven, kan de waarheid bij de ene bewering liggen, terwijl op de plek waar dat dogma niet heerst, ligt de waarheid bij de ander. Dat is niet tegelijkertijd, maar het is meer iets "In een beschermde omgeving geldt de ene waarheid, daarbuiten de andere".
En gelijk hebben heeft dus niet altijd met de waarheid te maken. In dit geval meer met een autoriteit die gelijk verstrekt.
Ik schreef daarom waarheid met een kleine ( w ). De subjectieve waarheid dus en die is weer afhankelijk van de bril op de neus. Voor een buitenstaander is het uiteraard zeer lastig om door twee brillen tegelijk te kijken. Maar ik heb het mij in de loop van de tijd enigermate aangeleerd. Zo spreek ik als agnost nauwelijks over Waarheid, omdat ik zelfs een persoonlijk "' bestaan "' in een Matrix omgeving bij een superieure programmering niet zou weten te ontdekken. Maar met een coalitie met Forum voor Democratie heeft het niets te maken, ook al omdat ik het Forum voor Democratie niet in staat acht superieure prestaties te leveren.
Weet je wat het ook is met al die partijen, dat het volk behoefte heeft aan een "Verlosser". Christenen vertrouwen op Jezus en stemmen vandaar uit. Er zijn er echter ook (vreemd genoeg ook christenen) die de verlossing verwachten bij charismatische politieke leiders. Dat vind ik heel gevaarlijk voor de staat en samenleving. Men gaat van teleurstelling naar teleurstelling en zoeken hun heil in steeds extremistischer middelen. Uiteindelijk stemmen ze op een dag ook in met een flink wapengekletter en zijn we weer terug bij af.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 16 feb 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

hopper schreef:
12 feb 2020, 17:11
Snelheid schreef:
12 feb 2020, 16:36

Het is niet zo moeilijk in deze zogenaamde rechtstaat Nederland is de partij die wint gaat regeren, de een opvolgende partijen regeren mee.
De kwestie is: kun je je als christen je met racisme in laten?
Ach wat is racisme; tegen woordig is alles racisme in deze lange tenen samenleving,om het minste en geringste staat heel de boel op tilt. :naughty:
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Volgens de politiek Barometer als er nu verkiezingen zouden zijn komt het FvD 16 zetels.
Kortom tel uit je winst.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Daarbij vindt ruim de helft van de Nederlanders het prima om met hen te regeren. Ruim 60 procent vindt dat Nederland minder vluchtelingen moet opnemen en ongeveer 90 procent vindt dat er in Nederland onvoldoende huizen zijn om vluchtelingen op te nemen.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 16 feb 2020, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Peiling kan ik alleen niet terug vinden. Wel de partijstandpunten: https://www.ad.nl/nieuws/hoeveel-vlucht ... ~aaab819e/

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Gaitema schreef:
16 feb 2020, 22:12
Peiling kan ik alleen niet terug vinden. Wel de partijstandpunten: https://www.ad.nl/nieuws/hoeveel-vlucht ... ~aaab819e/
En dit: https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... vd-en-pvv/

Nic

Bericht door Nic »

Christenen aan de macht?
https://www.youtube.com/watch?v=2-PtpQ_4UJ0 (Iets wat gedateerd)
We zijn slechts wetenschappers... :geek:

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Nic schreef:
17 feb 2020, 07:34
Christenen aan de macht?
https://www.youtube.com/watch?v=2-PtpQ_4UJ0 (Iets wat gedateerd)
Met niet Christenen aan de macht zakt dit land steeds verder weg.

[modbreak Peter79: Een aantal off-topicberichten is afgesplitst naar een nieuw topic. Hier graag weer on-topic verder]
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Als er nu verkiezingen zouden zijn heeft FvD 16 zetels en dat gaan er meer worden ,en in een democratie wat Nl zegt te zijn(nog maar de vraag ) en waar meerdere partijen zijn zullen de winnende partijen altijd een coalitie moeten vormen dus ook met de respectabele partij FvD.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

peda

Bericht door peda »

Snelheid schreef:
17 feb 2020, 11:31
Als er nu verkiezingen zouden zijn heeft FvD 16 zetels en dat gaan er meer worden ,en in een democratie wat Nl zegt te zijn(nog maar de vraag ) en waar meerdere partijen zijn zullen de winnende partijen altijd een coalitie moeten vormen dus ook met de respectabele partij FvD.
Wanneer een coalitie uit het midden niet meer in staat is om een meerderheid aan stemmen te verkrijgen, dan wordt het uiterst lastig. Zie in ons buurland Duitsland de situatie in Thuringen. En die situatie speelt daar nog niet eens op nationaal niveau, maar quasi op provinciaal level. In Duitsland is er in politiek opzicht over deze situatie een enorme heibel, waarbij zelfs de super-groten in de nationale arena hun schijnbaar onaantastbare rol aan het verspelen zijn. De FvD hier is lang niet zo"' besmet "' voor andere partijen in Nederland als de twee die opereren aan de beide uiterste flanken in Thuringen. Er is in Nederland dus nog sprake van goede hoop op een acceptabel compromis. Kijken hoe het in beide landen wordt opgepakt.

hopper

Bericht door hopper »

Snelheid schreef:
Het CDA corrumpeert zichzelf als ze gaan regeren met de FVD. Ik vind dat op zich niet erg, want je zult begrijpen dat ik geen CDA stemmer ben.
Het is alleen zo dat VVD en CDA communicerende vaten zijn. Dat betekent nog meer groei voor Rutte en de zijnen.

In het CDA zitten (of zaten) mensen met een christelijk hart. Maar van de zijlijn bekeken zijn zij een zware minderheid aan het worden in het CDA.
Regeren met FVD kan het vertrek van de laatste hart-christenen betekenen.

fries77

Bericht door fries77 »

hopper schreef:
17 feb 2020, 12:43
Snelheid schreef:
Het CDA corrumpeert zichzelf als ze gaan regeren met de FVD. Ik vind dat op zich niet erg, want je zult begrijpen dat ik geen CDA stemmer ben.
Het is alleen zo dat VVD en CDA communicerende vaten zijn. Dat betekent nog meer groei voor Rutte en de zijnen.

In het CDA zitten (of zaten) mensen met een christelijk hart. Maar van de zijlijn bekeken zijn zij een zware minderheid aan het worden in het CDA.
Regeren met FVD kan het vertrek van de laatste hart-christenen betekenen.
Dan kunnen die laatste paar CDA'ers met een christelijk hart mooi overstappen naar de CU. Krijgen ze D66 er gratis bij.
Effe wachten... Pizza !

Gaitema

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
16 feb 2020, 13:17
Gandhi had inzicht...
Maar kennelijk niet in wie Jezus is en ook niet in christenen.

callista

Bericht door callista »

Gaitema schreef:
17 feb 2020, 21:14
callista schreef:
16 feb 2020, 13:17
Gandhi had inzicht...
Maar kennelijk niet in wie Jezus is en ook niet in christenen.
Wel in wie Jezus was....dat zeg ik.....maar hij zag dat niet terug in de meeste christenen
Dus een christen zou hij nooit worden.

Plaats reactie