Wel of niet een coalitie met Forum voor Democratie ?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Wel of niet een coalitie met Forum voor Democratie ?

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef:
17 feb 2020, 18:38
hopper schreef:
17 feb 2020, 12:43
Snelheid schreef:
17 feb 2020, 11:31
Als er nu verkiezingen zouden zijn heeft FvD 16 zetels en dat gaan er meer worden ,en in een democratie wat Nl zegt te zijn(nog maar de vraag ) en waar meerdere partijen zijn zullen de winnende partijen altijd een coalitie moeten vormen dus ook met de respectabele partij FvD.
Het CDA corrumpeert zichzelf als ze gaan regeren met de FVD. Ik vind dat op zich niet erg, want je zult begrijpen dat ik geen CDA stemmer ben.
Het is alleen zo dat VVD en CDA communicerende vaten zijn. Dat betekent nog meer groei voor Rutte en de zijnen.

In het CDA zitten (of zaten) mensen met een christelijk hart. Maar van de zijlijn bekeken zijn zij een zware minderheid aan het worden in het CDA.
Regeren met FVD kan het vertrek van de laatste hart-christenen betekenen.
Dan kunnen die laatste paar CDA'ers met een christelijk hart mooi overstappen naar de CU. Krijgen ze D66 er gratis bij.
Begrijp ik dat je neerkijkt op de CU hieruit? D66 is altijd de lijm tussen het CDA en de VVD geweest. Iets waar ik altijd van gewalgt heb. D66 en de CU zijn totaal geen communiserende vaten. Ze staan lijnrecht tegen over elkaar, zoals de VVD tegen over PVDA.
CDA heeft met de VVD zijn ziel aan de Mammon verkocht.
Wat ik deel met passie, dring ik niet op. :)

Gaitema

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
17 feb 2020, 21:16
Gaitema schreef:
17 feb 2020, 21:14
callista schreef:
16 feb 2020, 13:17
Gandhi had inzicht...
Maar kennelijk niet in wie Jezus is en ook niet in christenen.
Wel in wie Jezus was....dat zeg ik.....maar hij zag dat niet terug in de meeste christenen
Dus een christen zou hij nooit worden.
Dan heeft hij dus niet door wie Jezus "IS", anders zou hij wel een christen zijn geworden.

fries77

Bericht door fries77 »

Gaitema schreef:
17 feb 2020, 22:15

Begrijp ik dat je neerkijkt op de CU hieruit? D66 is altijd de lijm tussen het CDA en de VVD geweest. Iets waar ik altijd van gewalgt heb. D66 en de CU zijn totaal geen communiserende vaten. Ze staan lijnrecht tegen over elkaar, zoals de VVD tegen over PVDA.
Neerkijken op de CU is niet het goede woord.

Veel CU stemmers stemmen op die partij omdat ze de koers van het CDA niet de juiste vinden. Vervolgens stappen ze in een coalitie met D66, de partij die m.i. het verst van zowel de CU als het CDA afstaat.

Daardoor komen bepaalde zaken "in de ijskast" te staan. Dat kun je niet nog eens 4 jaar gaan doen en het zijn ook geen onderwerpen waar je makkelijk tot een compromis komt.

Het volgende kabinet zal dus bestaan uit CDA met alles links daarvan, of CDA met alles rechts daarvan.
Effe wachten... Pizza !

Gaitema

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef:
18 feb 2020, 05:39
Gaitema schreef:
17 feb 2020, 22:15

Neerkijken op de CU is niet het goede woord.

Veel CU stemmers stemmen op die partij omdat ze de koers van het CDA niet de juiste vinden. Vervolgens stappen ze in een coalitie met D66, de partij die m.i. het verst van zowel de CU als het CDA afstaat.

Daardoor komen bepaalde zaken "in de ijskast" te staan. Dat kun je niet nog eens 4 jaar gaan doen en het zijn ook geen onderwerpen waar je makkelijk tot een compromis komt.

Het volgende kabinet zal dus bestaan uit CDA met alles links daarvan, of CDA met alles rechts daarvan.
Ja dus, dat is toch een ramp? Het CDA doet altijd maar water bij de wijn om te kunnen mee regeren. Mensen stemmen puur traditiegetrouw CDA, omdat ze uit een CDA nest komen. Zo begon ik ook. Maar al snel kwam ik er achter dat deze partij VVD light is. Als ik de stemwijzer doe, dan zie ik dat ik meer gemeen heb met de PVV dan de VVD. Sterker nog, de VVD staat helemaal onder aan. Elke keer weer en het CDA wordt door stemwijzer sterk afgeraden. De CU komt er meestal juist als de sterkste uit de bus. En wil je nu eenmaal invloed hebben, dan moet je mee regeren. Een andere mogelijkheid is er niet.
Nee, het zegt mij niks dat het CDA straks mee doet. Lege kerken met grijze koppen stemmen er op. Over 20 jaar is het CDA niks meer.

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Met pijn in mijn hart, zeg ik het. Liever heb ik dat het CDA en de CU naar elkaar toe groeien en eens samen kunnen gaan, maar dat zit er niet in.

Plaats reactie