Waarom zijn zo weinig Christenen verontwaardigd over de behandeling van vreemdelingen en migranten?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
fries77
Man/Vrouw: M

Re: Waarom zijn zo weinig Christenen verontwaardigd over de behandeling van vreemdelingen en migranten?

Bericht door fries77 »

HJW schreef:
20 feb 2020, 18:40
fries77 schreef:
20 feb 2020, 18:34

Dat zou dus altijd een land aan de buitengrens moeten zijn.
Tenzij je met een boot Griekenland bereikt, je nergens meldt en op weg gaat.....
Heb je helemaal gelijk in. Zou je wel om meerdere redenen strafbaar moeten stellen.
Effe wachten... Pizza !

Tin
Moderator

Re: Waarom zijn zo weinig Christenen verontwaardigd over de behandeling van vreemdelingen en migranten?

Bericht door Tin »

hopper schreef:
20 feb 2020, 17:17
HJW schreef:
20 feb 2020, 17:10
hopper schreef:
20 feb 2020, 17:09
En ik word blij van nieuwe culturen in ons land. Ik kan mensen uit verre landen gewoon in mijn eigen woonplaats ontmoeten.
Is in dit geval dan ook beter voor het milieu. Hoef jij niet elke keer het vliegtuig in om ze daar te ontmoeten. :clown:
En ik heb toch al een hekel aan vliegen. Win-win!
Ik vrees dat qua duurzaamheid het feit dat Hopper niet graag vliegt niet opweegt tegen het feit dat al die gelukszoekers waar Hopper even een babbeltje dichtbij huis mee kan maken, wanneer ze hier het geluk gevonden hebben, heel graag een aantal keer terug naar hun familie/ geboortegrond willen. Een zeer logische wens.
Maar dus heel veel meer vliegverkeer....
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.

HJW

Bericht door HJW »

Tin schreef:
20 feb 2020, 19:59

Ik vrees dat qua duurzaamheid het feit dat Hopper niet graag vliegt niet opweegt tegen het feit dat al die gelukszoekers waar Hopper even een babbeltje dichtbij huis mee kan maken, wanneer ze hier het geluk gevonden hebben, heel graag een aantal keer terug naar hun familie/ geboortegrond willen. Een zeer logische wens.
Maar dus heel veel meer vliegverkeer....
Je bedoelt Hopper.....

Tin: O ja, sorry, gewijzigd.
Hopper doet me denken aan de merknaam KLM Cityhopper, maar daar zal hij dus niet van zijn ;)

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Ik vind de term gelukszoeker zo'n rare uitdrukking, helemaal vanwege de negatieve connotatie.

Zijn we niet allemaal gelukszoeker?
Heeft de ene mens er meer recht op om geluk te zoeken dan de ander?

Mag ik mijn eigen geluk zoeken waar ik maar wil?
Mag je van jezelf je eigen geluk zoeken?

Is de plek waar je geboren werd bepalend voor waar je jouw geluk mag vinden?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

peda

Bericht door peda »

Petra schreef:
21 feb 2020, 01:53
Ik vind de term gelukszoeker zo'n rare uitdrukking, helemaal vanwege de negatieve connotatie.

Zijn we niet allemaal gelukszoeker?
Heeft de ene mens er meer recht op om geluk te zoeken dan de ander?

Mag ik mijn eigen geluk zoeken waar ik maar wil?
Mag je van jezelf je eigen geluk zoeken?

Is de plek waar je geboren werd bepalend voor waar je jouw geluk mag vinden?
Je mag uiteraard je geluk zoeken op het erf van een ander. Het probleem is dan wel dat je voor de toegang bent aangewezen op welwillendheid. De volksverhuizingen uit het verre verleden waar met wapengeweld ( veelal met succes ) de "' claim "' werd ondersteund, is voorbij. Welwillendheid is bij de niet-willen-delers ook ver te zoeken. Als je economische vluchteling-tandarts bent, of vluchteling- I T deskundige, of vluchteling- medisch onderlegd, dan gaan de deuren wel open. Maar voor de vluchteling-schoonmaker is er in de "' herberg "' geen plaats. De weinige wereldverbeteraars kunnen politiek gezien geen vuist maken.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Zo te lezen wonen de meesten hier een goede wijken en mooie buurten,laat men maar is gaan praten met mensen in volkswijken mensen die 4 hoog achter wonen,die hun wijk door al die zogenaamde vluchtelingen zeer onveilig is geworden met veel overlast in alles op zichten,een middagje met deze mensen praten zal deze draad er heel anders uit gaan zien.
Aan politieke correctheid heeft men niets en houdt men zichzelf voor de gek.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Snelheid schreef:
21 feb 2020, 13:17
Zo te lezen wonen de meesten hier een goede wijken en mooie buurten,laat men maar is gaan praten met mensen in volkswijken mensen die 4 hoog achter wonen,die hun wijk door al die zogenaamde vluchtelingen zeer onveilig is geworden met veel overlast in alles op zichten,een middagje met deze mensen praten zal deze draad er heel anders uit gaan zien.
Aan politieke correctheid heeft men niets en houdt men zichzelf voor de gek.
We hebben hier een aantal huizen waar vluchtelingen in wonen. Maar zij zijn het niet die de wijk onveilig maken. We hebben geen last van hen.
Only dead fish go with the flow

peda

Bericht door peda »

Talloze redenen doen de ronde, maar het feit blijft dat maar weinigen willen inschikken voor de vluchteling-schoonmaker. Ook al maakt hij/zij de buurt niet onveilig, volgt taal cursussen, wil integreren enz, enz. De bereidheid ontbreekt gewoon, zoals ook de bereidheid tot delen ontbreekt bij diegenen die een leuke erfenis krijgen binnen hun familie stamboom. Daar weegt ook het verkregen recht sterker als de behoeftigheid van anderen. Het is dat de overheid via de erfbelasting een verplichte afdracht regelt, anders werd het bedrag van de afdracht ook nog geincasseerd.

Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Contacteer:

Bericht door Wim Nusselder »

Zolderworm schreef:
20 feb 2020, 11:48
Dan heeft ze nog geboft.
Dat realiseert ze zich maar al te goed.
Ze is erg blij dat ze hier kan wonen.

Wij zouden ons meer mogen realiseren dat we boffen en niet moeten klagen over migranten...

Wim Nusselder
Contacteer:

Snelheid schreef:
20 feb 2020, 16:52
de meeste zogenaamde vluchtelingen zijn gelukzoekers en meer niet.
Wie zelf geen geluk zoekt werpe de eerste steen.
Wie erkend wordt als vluchteling is meer dan een gelukzoeker.

Wim Nusselder
Contacteer:

peda schreef:
21 feb 2020, 09:45
Je mag uiteraard je geluk zoeken op het erf van een ander.
Zolang we eigen 'erven' claimen en niet echt gastvrij zijn houden we problemen.
De aarde is ons gezamenlijk in leen gegeven, door onze kinderen.
Eigendom is diefstal.

Wim Nusselder
Contacteer:

Snelheid schreef:
Zo te lezen wonen de meesten hier een goede wijken en mooie buurten,laat men maar is gaan praten met mensen in volkswijken mensen die 4 hoog achter wonen,die hun wijk door al die zogenaamde vluchtelingen zeer onveilig is geworden met veel overlast in alles op zichten
Ja, de sociaal-economische ongelijkheid in onze samenleving (onder de oorspronkelijke bewoners) maakt het een stuk lastiger om als samenleving gastvrij te zijn en een passende bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Daar moet ook wat aan gebeuren, soms eerst, in elk geval tegelijkertijd.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Wim Nusselder schreef:
22 feb 2020, 08:33
Snelheid schreef:
Zo te lezen wonen de meesten hier een goede wijken en mooie buurten,laat men maar is gaan praten met mensen in volkswijken mensen die 4 hoog achter wonen,die hun wijk door al die zogenaamde vluchtelingen zeer onveilig is geworden met veel overlast in alles op zichten
Ja, de sociaal-economische ongelijkheid in onze samenleving (onder de oorspronkelijke bewoners) maakt het een stuk lastiger om als samenleving gastvrij te zijn en een passende bijdrage te leveren aan een betere wereld.
Daar moet ook wat aan gebeuren, soms eerst, in elk geval tegelijkertijd.
Laat men eerst maar is zorgen dat die sociaal-economische ongelijkheid op geheven wordt,armen zal je altijd houden maar hoe het nu is is niet normaal voor een van de allerrijkste landen ter werd en een wereldmacht,Men zou kunnen zeggen;eigen volk eerst.Voorts een andere regering zou zeer geboden zijn die ook weer het ministerie van volkshuisvesting in ere hersteld.Alleen dat dat jongen mensen geen huis meer kunnen kopen en dat de man/vrouw metklein inkomen op straat komen te staan door dat de normale dingen niet meer te betalen zijn,een van de voorbeelden van de problemen in dit land enz enz enz.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Storm

Bericht door Storm »

@Snelheid,
Of ...eigen volk ook. Want natuurlijk krijg je scheve gezichten als "eigen volk'' lang op de wachtlijst staat voor woningen en geen huis krijgen. Ze denken dan nogal eens; "asielzoekers hebben zo een huis", meestal is dat niet waar. De asielzoekers hebben al een hele weg afgelegd via allerlei opvangcentra. Het is een hele klus dat besef ik, huizen bouwen wordt moeilijker vanwege het stikstof beleid. En omdat er Polen moeten komen om ze te bouwen. ;)
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

hopper

Bericht door hopper »

Snelheid schreef:
22 feb 2020, 11:55

Laat men eerst maar is zorgen dat die sociaal-economische ongelijkheid op geheven wordt,armen zal je altijd houden maar hoe het nu is is niet normaal voor een van de allerrijkste landen ter werd en een wereldmacht,Men zou kunnen zeggen;eigen volk eerst.Voorts een andere regering zou zeer geboden zijn die ook weer het ministerie van volkshuisvesting in ere hersteld.Alleen dat dat jongen mensen geen huis meer kunnen kopen en dat de man/vrouw metklein inkomen op straat komen te staan door dat de normale dingen niet meer te betalen zijn,een van de voorbeelden van de problemen in dit land enz enz enz.
En wat moeten mensen zoals ik die geen eigen volk hebben?
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

Storm

Bericht door Storm »

@hopper,
Ik heb ook niet zoveel op met ;

1. Wien Neêrlandsch bloed door d’aderen vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
Wiens hart voor land en koning gloeit,
Verheff’ den zang als wij:
Hij stell’ met ons, vereend van zin,
Met onbeklemde borst,
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst.

Maar mijn geboortestadje daar moeten ze niet aankomen. ;) Ook hier wonen nieuwe of toekomstige Nederlanders, en de verdeling is evenredig heb ik begrepen.

Ben jij even blij dat je uit Niemandsland komt. :)

peda

Bericht door peda »

hopper schreef:
22 feb 2020, 12:25
Snelheid schreef:
22 feb 2020, 11:55

En wat moeten mensen zoals ik die geen eigen volk hebben?
Zoals de Boeddha,

Je omringen met discipelen die de "' stille getuige "', het Nirwana-ik materieel volledig verzorgen. Discipelen als het eigen volk.
De Boeddha zonder hem materieel verzorgende discipelen, had wellicht nooit verheven inspiratie aan het nageslacht nagelaten.
De materiele kommer en kwel bij de discipelen, het Nirwana-ik volledig vrijgesteld van al het wereldse.

Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Wim Nusselder schreef:
22 feb 2020, 08:30
Zolang we eigen 'erven' claimen en niet echt gastvrij zijn houden we problemen.
De aarde is ons gezamenlijk in leen gegeven, door onze kinderen.
Maar waarom moet dat hier op zo'n klein stukje grond? We wonen in het dichtst bevolkte land van Europa. Het grootste probleem vind ik echter de islam met z'n haat-ideologie, z'n haat-imams en z'n dagelijkse terreur. Islamcritici moeten voortdurend beveiligd worden. Vergeet nooit de massaslachting in de Bataclan en meer van dat soort gruweldaden.

Wim Nusselder schreef:Eigendom is diefstal.
Jij hebt geen eigendommen? En geen verzekering tegen diefstal?
VS vreest tekort aan hamburgers.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Storm schreef:
22 feb 2020, 12:33
@hopper,

Met onbeklemde borst,
Voor vaderland en vorst.

Maar mijn geboortestadje daar moeten ze niet aankomen. ;) Ook hier wonen nieuwe of toekomstige Nederlanders, en de verdeling is evenredig heb ik begrepen.

Niets mis mee met het oorspronkelijke Volkslied van Nederland.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

hopper

Bericht door hopper »

Storm schreef:
22 feb 2020, 12:33
@hopper,

Met onbeklemde borst,
Voor vaderland en vorst.

Weet je Storm? Ik vind dat we een mooie gemeenschap hebben in Nederland. We hebben de vreemdeling altijd opgevangen en zodoende zijn we allemaal vreemdeling in eigen land. Het is i.m.o. juist waardevol die cultuur van 'de ander omarmen'. Dominante cultuur is dwang. En dat dwingende zie ik juist terug in dat boreale gezwets. Nu zou ik in de contramine kunnen gaan beweren dat we juist méér vreemdelingen moeten opvangen. Maar in het niet-doen zie ik dat het 'goed is'.

Met vriendelijke groet, de heer Niemand, wonende op de nergensstraat.

Wie wandelt met niemand, wandelt met iedereen.

PS Daarnaast ben ik toch wel weer zo chauvinistisch om van mijn land te houden in kennendheid.
De enige reden daarin ligt verscholen in dankbaarheid dat mijn wiegje op zo'n mooi stukje Aarde stond.
Werk niet vooruit, zend niet uit, sta naar binnen. Roemeens-joodse dichter Paul Celan

hopper

Bericht door hopper »

peda schreef:
22 feb 2020, 12:40

Zoals de Boeddha,

Je omringen met discipelen die de "' stille getuige "', het Nirwana-ik materieel volledig verzorgen. Discipelen als het eigen volk.
De Boeddha zonder hem materieel verzorgende discipelen, had wellicht nooit verheven inspiratie aan het nageslacht nagelaten.
De materiele kommer en kwel bij de discipelen, het Nirwana-ik volledig vrijgesteld van al het wereldse.
De 'discipelen' van de stille getuige wonen noch hier, noch daar en toch weer overal.
Ik kén ze niet, maar ik ontmoet ze in ontkennendheid.
Dat is het mysterie. Iedereen is welkom, toch komen er maar weinig om 'asiel' vragen.
Dat klopt ook wel, want er hoeft niet eens om gevraagd te worden.
Iedereen is er 'thuis'.

Voor de christenen onder ons: het is in het huis van de Vader.

ben db bd

Bericht door ben db bd »

even terug naar blz.1, waar storm schreef:
Het kan allemaal niet, maar ik kan ook de economische vluchtelingen goed begrijpen. Wonen in landen waar ze weinig tot niets hebben en dan weten dat het in de westerse landen beter is
ja natuurlijk kan ik dat ook helemaal begrijpen. Van hun kant gezien, geef ik ze ook groot gelijk ... Nou, wel beter zou het m.i. zijn als ze hun krachten in zouden zetten voor hun eigen volk thuis natuurlijk, in plaats van hier komen parasiteren, waar ze alleen maar van nut kunnen zijn ten behoeve van de hoog door links geroemde 'umvolkung'.
zolderworm schreef als reactie op mij:
Nou, Thierry snapte niet eens dat de controleurs in de trein controleurs waren en dat ze gewoon hun werk deden, en begon maar gelijk z'n discriminerende en laag-bij-de-grondse opmerkingen te spuien. Dus of we in die man nou vertrouwen moeten hebben? Thierry is zo'n mannetje dat zijn ego belangrijker vindt dan de waarheid. In de VS zit er nog zo een.
Maar goed, je hebt het goed opgeschreven, al ben ik het er niet helemaal mee eens. Blijkbaar heb jij nooit een oorlogssituatie moeten meemaken zoals in Syrië, dat je er zo gemakkelijk over denkt. Maar zeker zijn een deel van de asielzoekers economische vluchtelingen. Maar de vraag is: heb jij ooit geleefd in dat soort landen waarin alleen een kleine rijke minderheid het voor het zeggen heeft, en de meeste jongeren niet eens een baan kunnen vinden, laat staan een leven kunnen opbouwen?
Om onderaan te mogen beginnen, zeg ik eerlijk dat ik geboren ben in het dorp en ook aan de weg, naar mijn familie genoemd. En nu woon ik maar één eiland verder, in de wei, tussen de schapen en de zwanen. Mijn baan had ik te danken aan de moffen, welke de binnenstad platgebombardeerd hadden, waardoor er toezieners nodig waren voor 185 + 16 in meerwerk scholen welke 'weder'opgebouwd moesten worden. Vliegen doe ik uiteraard niet (ik heet geen Jetten), dus ver weg kwam ik nooit, maar wel heb ik in de hongerwinter de mensen dood voor de deur zien ineen zakken. (Kijk maar niet jonchie, zei m'n moeder dan.)
Een kleine rijke minderheid die het voor het zeggen heeft, neem ik hier uiteraard ook waar. Ook ik ga regelmatig voor jan met de korte achternaam stemmen, daar krijgt Thierry voorlopig ook nog geen grip op, omdat jullie hém niet stemmen ;)
Wel heb ik mateloos respect voor de kennis en inzichten van Thierry, samen met nog een paar miljoen anderen die het snappen.

Maar o die walgelijke mainstreammedia !!, volkomen verkocht aan die kleine groep rijke stinkerds, welke ook aan de wieg van de denkpolitie van Kajsa Ollongren staan, waardoor wij zo uitermate selectief geïnformeerd worden.
Neem nou die écht verwarde man, welke om zich heen moordde, omdat hij geschiffeld was, waar ik nu reeds 4 dagen links oneindig herhaaldelijk over geïnformeerd moet worden door Duitsland en dus ook Nederland. Ja, hij was extreem rechts, maar had niks met AfD te maken hoor, door wiens opkomst hij zo geworden zou zijn, volgens onze indoctrinatiekanalen.
Zou die Duitse politieofficier welke per ongeluk 's mans afkomst durfde te noemen al ontslagen zijn? Dat zal best hé?
Duitsland telt 51 terroristische overvallen, lees ik in de alternatieve 'nep'nieuws media. En ja, deze kwam van rechts. Weet je vanwaar die ander 50 kwamen? Sssst, daar hebben we het schunnig niet over. En oei, vorig jaar waren er wel 3 rechtse overvallen, en linkse maar 26.

Waarom er zo veel christenen verontwaardigd zijn over de behandeling, dus voortrekking van vreemde migranten? Denk aan woningtoewijzing en nog veel meer aan de m.i. D66 'klassenjustitie', enz. (ik daag u uit daar eerlijke studie van te maken!)
Zag u linkse Thijs EO bij de rechtse christenen pro Trump in Amerika? Gewoon zielig vond ik het, zo weinig snapte hij ervan, na zoveel jaren te zijn gehersenspoeld.
En hoe was het nou met die controleurs? Waren dat nou echt niet óók Marokkanen? Mag niet, maar zou je je dan niet makkelijker vergissen?

Storm

Bericht door Storm »

@ben db db,

Je bent niet meer zo jong als je de oorlog bewust hebt meegemaakt. Je noemt de Duitsers nog moffen, iets wat ik in Putten nauwelijks gehoord hebben hoewel er daar veel mannen weggevoerd zijn en nooit terug kwamen. Ook de broer van mijn schoonmoeder, maar het woord moffen hoor ik niet meer, na 75 jaar.
Ja je inzetten voor je eigen volk gebeurd ook nog wel; maar de voorbeelden zijn genoemd; geen werk, geen mogelijkheden. Natuurlijk zijn er gelukszoekers zoals jij ze noemt die het graag beter voor zichzelf zien; jij gebruikt de naam "parasiteren" rot woord, maar goed ik ken ook Nederlanders die de kantjes er aflopen.
Maar ze zijn er de onruststokers, niemand ontkent dat. Dat het nieuws eenzijdig is; mij valt het niet op. Eerder werd de nationaliteit er nog bij genoemd, dat vond ik pas discrimineren.

Thijs in Amerika bij de Trump stemmers, ik heb de documentaire met belangstelling gekeken. Christenen die overal stonden te bidden wanneer Trump aanwezig was; ik werd er onpasselijk van. Voor mij een opgeblazen vertoning. Thijs van de Brink begreep de Trump stemmers best op sommige punten vooral als ze vonden dat het beter ging; ja en beter is meestal voor jezelf beter. Dat Trump een onbeschaafde, immorele gladjanus is - vergeef mij het woord- dat doet er dan even niet toe. Hij laat een muur bouwen zodat de Mexicanen niet over kunnen lopen; eigen volk eerst. Wie was het eigen volk ook alweer? Oh ja de Indianen die later in reservaten konden gaan wonen.

hopper

Bericht door hopper »

ben db bd schreef:
22 feb 2020, 14:55

Wel heb ik mateloos respect voor de kennis en inzichten van Thierry, samen met nog een paar miljoen anderen die het snappen.

Ik heb ook respect voor het inzicht van 'Thierry'.

Maar veel 'zien' doet hij niet.

Gesloten