Wat is de meerwaarde van God?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Wat is de meerwaarde van God?

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
01 apr 2020, 17:29
Gaitema schreef:
01 apr 2020, 16:50
Jerommel schreef:
01 apr 2020, 09:32
Petra schreef:
01 apr 2020, 05:30
Jerommel schreef:
31 mar 2020, 22:36
Desalniettemin, ik heb ook een Christelijke kijk op de zaak.
En dat is dat dit een stuk Oordeel van God is, omdat de blanke Europeaan zijn rug naar God heeft toe gekeerd.
De ellende die dit veroorzaakt zal ons hopelijk weer tot Hem doen keren, zoals dat ook vaak met Israel gebeurde in het Oude Testament.
Wat denk jij dat er concreet zal veranderen of verbeteren als de blanke Europeaan massaal tot Hem keert?
"Gezegend is het land wiens God de Heere is."
Het is niet mogelijk, want mocht het gebeuren, dan heeft Jezus gelogen. Immers is de weg tot het leven smal en slechts weinigen vinden hem.
Misschien is de weg wel zo smal dat alleen Jezus hem vond en er niet van af week.
En zodoende is Hij voor ons de weg tot de vader.
Door de doop zijn we op de weg. Wij zijn dan gestorven aan ons zelf en met Hem opgestaan uit de dood.
Maargoed, desalniettemin, het Oordeel is over ieder individue, naar zijn / haar werken en Gratie voor wie in Hem gelooft.
Dat spreek ik niet tegen.
Maar in de Bijbel staat veel taal over het oordelen van volken, en zeker ook Israel, maar dat is niet HET Oordeel voor individuen, maar wel een oordeel van God over volken / koningen op aarde.
En zo bedoel ik ook dat Bijbel vers in dit geval (en zo is het ook bedoeld in de Bijbel).
Ja, dan is er maar één Christelijke natie hè en dat heet "het Koninkrijk der Hemelen" met Jezus als koning. Meer zijn er niet. Alles wat Jezus niet onder Zijn heerschappij heeft, ligt onder het oordeel.
Ik geloof niet dat meer mensen uit "christelijke" landen naar de hemel gaan, dan mensen uit "Islamitische" landen. Ik geloof des al niet te min dat enkel via Jezus mensen in de hemel komen. Voor de moslims is het daarom moeilijker Hem te vinden en juist "daarom" dienen wij deze vluchtelingen ook Christus' liefde te betonen, opdat we vurige kolen op hun hoofden stapelen en ze nog op een dag zouden kunnen bekeren. In Libanon bijvoorbeeld is 1 op de 5 inwoners een vluchteling uit Syrië, maar de kerken daar stromen er nu wel vol met moslims die hun geloof in de Islam verloren hebben en de opwekking onder hen is dan ook groot.

Of wat dacht je van Iran, daar zijn nu mogelijk een miljoen christenen, waarvan de meesten bestaan uit bekeerde ex moslims. Ook in Nederland bestaat er een Iraanse kerk. Ik meen in Lelystad. In Enschede zit er een allochtonenkerk die door een Turk is opgericht, die van de Islam tot het christendom bekeerd is, ten gevolge van straatevangelisten die voor hem baden. Daarop kwam Gods Heilige Geest over hem.
Dat is goed om te horen.
Geeft ook hoop.
Het plaatst alles ook weer in een ander perspectief.
Maar tegelijk is wat ik zei helaas ook waar.
En als het aan Brussel ligt dan komen er nog veeeel meer...
Adolf Erdogan heeft er al een paar miljoen klaar staan...
Dat het er 4 miljoen zijn (Zo veel zitten er in Turkije) staat los van hun geloof. Daar zitten ook Christenen en toekomstige christenen tussen.
Dat is ook een ander probleem. Namelijk, het worden er steeds meer en meer en meer. Dat hoort bij de eindtijds weeën. Berichten van oorlogen, natuurgeweld en epidemieën (pandemie) zullen voor de wederkomst van Christus steeds heviger worden. En ja, het loopt uit de hand. Ik lees ook van miljoenen vluchtelingen in Afrikaanse landen. Hebben we daar ook oog voor? Of kijken we alleen naar wat Nederland binnen komt?
Ik geloof dat de bron daarvan, van die ellende vooral puur handel en heerszucht is. Met oorlogen wordt geld verdient.
De vogelvanger ving me in zijn net. Het net is gescheurd en ik? Ik ben ontkomen.
HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
Destructief, omdat een paar bobo's dat zo willen.
Dat geldt overigens ook voor de oorlogen in hun eigen landen en de westerse bommen die er vallen.

En dat is dat dit een stuk Oordeel van God is, omdat de blanke Europeaan zijn rug naar God heeft toe gekeerd.
De ellende die dit veroorzaakt zal ons hopelijk weer tot Hem doen keren, zoals dat ook vaak met Israel gebeurde in het Oude Testament.
Hier spreek je jezelf tegen.
Of het zijn bobo's die het willen of het is God die aan de slag is.

Als het God is die aan de slag is, dan zijn de bobo's dus niets anders dan instrumenten in Gods hand.
Wie ben jij om je daar tegen te verzetten, want dan verzet je je tegen God.
In dat geval heeft het ook helemaal geen zin om je te verzetten tegen de omvolking, want God doet toch wat Hij wil.
Je verzet is dan geheel misplaatst.
Als je echt gelooft dat het God is, staak dan je verzet tegen de omvolking, want dat is dan helemaal het probleem niet.

Dan moet je oproepen tot bekering.
Dat is een fundamenteel andere insteek.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
01 apr 2020, 19:29
Jerommel schreef:
Destructief, omdat een paar bobo's dat zo willen.
Dat geldt overigens ook voor de oorlogen in hun eigen landen en de westerse bommen die er vallen.

Hier spreek je jezelf tegen.
Nee hoor.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
HJW

Bericht door HJW »

Jerommel schreef:
01 apr 2020, 20:32
Nee hoor.
Zijn het de bobo’s die het willen of is het God die aan de slag is ?
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
01 apr 2020, 19:20
Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
Petra schreef:
01 apr 2020, 05:30

Wat denk jij dat er concreet zal veranderen of verbeteren als de blanke Europeaan massaal tot Hem keert?
Het is niet mogelijk, want mocht het gebeuren, dan heeft Jezus gelogen. Immers is de weg tot het leven smal en slechts weinigen vinden hem.
Misschien is de weg wel zo smal dat alleen Jezus hem vond en er niet van af week.
Door de doop zijn we op de weg. Wij zijn dan gestorven aan ons zelf en met Hem opgestaan uit de dood.
Maargoed, desalniettemin, het Oordeel is over ieder individue, naar zijn / haar werken en Gratie voor wie in Hem gelooft.
Maar in de Bijbel staat veel taal over het oordelen van volken, en zeker ook Israel, maar dat is niet HET Oordeel voor individuen, maar wel een oordeel van God over volken / koningen op aarde.
En zo bedoel ik ook dat Bijbel vers in dit geval (en zo is het ook bedoeld in de Bijbel).
Ja, dan is er maar één Christelijke natie hè en dat heet "het Koninkrijk der Hemelen" met Jezus als koning. Meer zijn er niet. Alles wat Jezus niet onder Zijn heerschappij heeft, ligt onder het oordeel.
Okee, maar ik zie dat anders voor wat betreft de volken op aarde.
Maar misschien werkt het niet meer zo sinds Christus' Missie.
Aan de andere kant zijn de Arabische landen sinds Islam (wat uitgesproken anti-Christelijk is) ook niet meer wat ze geweest waren..
Ik geloof niet dat meer mensen uit "christelijke" landen naar de hemel gaan, dan mensen uit "Islamitische" landen. Ik geloof des al niet te min dat enkel via Jezus mensen in de hemel komen. Voor de moslims is het daarom moeilijker Hem te vinden en juist "daarom" dienen wij deze vluchtelingen ook Christus' liefde te betonen, opdat we vurige kolen op hun hoofden stapelen en ze nog op een dag zouden kunnen bekeren. In Libanon bijvoorbeeld is 1 op de 5 inwoners een vluchteling uit Syrië, maar de kerken daar stromen er nu wel vol met moslims die hun geloof in de Islam verloren hebben en de opwekking onder hen is dan ook groot.

Of wat dacht je van Iran, daar zijn nu mogelijk een miljoen christenen, waarvan de meesten bestaan uit bekeerde ex moslims. Ook in Nederland bestaat er een Iraanse kerk. Ik meen in Lelystad. In Enschede zit er een allochtonenkerk die door een Turk is opgericht, die van de Islam tot het christendom bekeerd is, ten gevolge van straatevangelisten die voor hem baden. Daarop kwam Gods Heilige Geest over hem.
Dat is goed om te horen.
Geeft ook hoop.
Dat het er 4 miljoen zijn (Zo veel zitten er in Turkije) staat los van hun geloof. Daar zitten ook Christenen en toekomstige christenen tussen.
Dat is ook een ander probleem. Namelijk, het worden er steeds meer en meer en meer. Dat hoort bij de eindtijds weeën. Berichten van oorlogen, natuurgeweld en epidemieën (pandemie) zullen voor de wederkomst van Christus steeds heviger worden. En ja, het loopt uit de hand. Ik lees ook van miljoenen vluchtelingen in Afrikaanse landen. Hebben we daar ook oog voor? Of kijken we alleen naar wat Nederland binnen komt?
Nou, we wonen tenslotte in Nederland, en we hebben een vergelijkbare cultuur als andere Europese landen.
Daar is mischien niet veel meer van over door de ons via de media aangereikte cultuur en dito onderwijs, maar toch is er een band en is Europa ons leefgebied, van oudsher.
Ik zie dat niet graag naar de knoppen gaan, en ik ben blij dat ik geen dochters heb, om het zo maar te zeggen.
(ik heb ook geen zonen by the way..)
Ik geloof dat de bron daarvan, van die ellende vooral puur handel en heerszucht is. Met oorlogen wordt geld verdient.
Tja, banken...
"Every war is a banker's war"
Verder nog wat trefwoorden:
Kalergi Plan
Holodomor
Weimar republiek.
Verder ga ik er maar niet op in, anders word ik ook nog voor anti ... uitgemaakt...
Jerommel

Bericht door Jerommel »

HJW schreef:
01 apr 2020, 20:42
Jerommel schreef:
01 apr 2020, 20:32
Nee hoor.
Zijn het de bobo’s die het willen of is het God die aan de slag is ?
HJW, een mens kan 2 conflicterende visies ergens op hebben.
Dat maakt niet dat die persoon zichzelf tegenspreekt.
Het kan zelfs dat ze allebei waar zijn.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
01 apr 2020, 20:48
Gaitema schreef:
01 apr 2020, 19:20
Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Jerommel schreef:

Okee, maar ik zie dat anders voor wat betreft de volken op aarde.
Maar misschien werkt het niet meer zo sinds Christus' Missie.
Aan de andere kant zijn de Arabische landen sinds Islam (wat uitgesproken anti-Christelijk is) ook niet meer wat ze geweest waren..

Dat is goed om te horen.
Geeft ook hoop.
Nou, we wonen tenslotte in Nederland, en we hebben een vergelijkbare cultuur als andere Europese landen.
Daar is mischien niet veel meer van over door de ons via de media aangereikte cultuur en dito onderwijs, maar toch is er een band en is Europa ons leefgebied, van oudsher.
Ik zie dat niet graag naar de knoppen gaan, en ik ben blij dat ik geen dochters heb, om het zo maar te zeggen.
(ik heb ook geen zonen by the way..)
Tja, banken...
"Every war is a banker's war"
Verder nog wat trefwoorden:
Kalergi Plan
Holodomor
Weimar republiek.
Verder ga ik er maar niet op in, anders word ik ook nog voor anti ... uitgemaakt...
Ik zit niet in deze termen, maar ik geloof dat de hele wereld al sinds de zondeval overheerst wordt door satan. Wat je het voormalige midden Oosten noemt, was toen het "Romeinse Rijk" vooral met de oosters katholieke deel. Ook al een holle gepleisterde graf dat in de storm als een ongefundeerde huis in elkaar donderde. Net als de kerk van het Westen. Daar heeft satan een Islam masker op en hier een "seksuele revolutie/van God los" masker. Twee lakens. Één pak. En ik moet zeggen, meer moslims bekeren er tot het christendom dan onze seculieren. Eenmaal van God los, is de weg haast niet meer terug. Voor een moslim is het gemakkelijker Jezus te vinden, dan voor iemand die door de westerse verlichting is heen gegaan.

Ik maak me trouwens geen zorgen over onze dochter. Ik vertrouw haar Jezus toe. Haar grootste verleiding zal denk ik wel juist de autochtone Nederlandse man zijn. Moslimmannen (heb ik van een turkse collega) gaan meestal niet om met Nederlandse "ontspoorde" vrouwen en zoeken vrouwen meestal in eigen kringen, omdat ze nog normen en waarden kennen.
De vogelvanger ving me in zijn net. Het net is gescheurd en ik? Ik ben ontkomen.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
01 apr 2020, 22:13
Ik zit niet in deze termen, maar ik geloof dat de hele wereld al sinds de zondeval overheerst wordt door satan.
Misschien is dat ook genoeg.
Ik ben met gemengde gevoelens de laatste jaren toch weer bezig met 'de wereld' omdat het tij aan het keren is voor de gevestigde orde.
Althans, daar lijkt het op.
Maar het leidt me toch ook af van God.
Wat je het voormalige midden Oosten noemt, was toen het "Romeinse Rijk" vooral met de oosters katholieke deel. Ook al een holle gepleisterde graf dat in de storm als een ongefundeerde huis in elkaar donderde. Net als de kerk van het Westen. Daar heeft satan een Islam masker op en hier een "seksuele revolutie/van God los" masker. Twee lakens. Één pak. En ik moet zeggen, meer moslims bekeren er tot het christendom dan onze seculieren.
Dat verbaast me eigenljk niet.
Eenmaal van God los, is de weg haast niet meer terug. Voor een moslim is het gemakkelijker Jezus te vinden, dan voor iemand die door de westerse verlichting is heen gegaan.
Dat geloof ik ook.

Ik maak me trouwens geen zorgen over onze dochter. Ik vertrouw haar Jezus toe. Haar grootste verleiding zal denk ik wel juist de autochtone Nederlandse man zijn. Moslimmannen (heb ik van een turkse collega) gaan meestal niet om met Nederlandse "ontspoorde" vrouwen en zoeken vrouwen meestal in eigen kringen, omdat ze nog normen en waarden kennen.
Hmm..
Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar er is veel criminaliteit en vrouwen misbruik aan de hand dat niet in het nieuws komt.
Blanke vrouwen voelen zich met recht onveilig vanwege de vluchtelingen.
Nou ja, mijn bezwaar tegen het beleid mag duidelijk zijn.
Logischerwijs neemt ethnisch nationalisme onder de blanken toe.
In Polen en Hongarije en nog wat Europese landen zijn ze kennelijk wel wijs genoeg om de grenzen dicht te houden.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
01 apr 2020, 22:49
Gaitema schreef:
Ik zit niet in deze termen, maar ik geloof dat de hele wereld al sinds de zondeval overheerst wordt door satan.
Ik ben met gemengde gevoelens de laatste jaren toch weer bezig met 'de wereld' omdat het tij aan het keren is voor de gevestigde orde.
Wat je het voormalige midden Oosten noemt, was toen het "Romeinse Rijk" vooral met de oosters katholieke deel. Ook al een holle gepleisterde graf dat in de storm als een ongefundeerde huis in elkaar donderde. Net als de kerk van het Westen. Daar heeft satan een Islam masker op en hier een "seksuele revolutie/van God los" masker. Twee lakens. Één pak.
Ik vind jullie allebei lastig te snappen hoor.
Jullie vertrouwen op God toch?
Als satan de wereld overheerst.. dan zal God daar toch wel een bedoeling mee hebben?
Als God dat anders zou willen zou Hij daar toch wel wat aan doen?

Hoe kunnen Gods werken in je aardse bestaan nou afleiden van God? Is dat dan omdat je het niet eens bent met God's werken? Of heb je dan niet genoeg vertrouwen in God?

P.S.
Ikzelf ben niet bang voor vluchtelingen, allochtonen, immigranten, emigranten etc. (Mijn dochter en zoon ook niet trouwens). Ik ben er immers zelf eentje. :)
Waar ik wel bang voor ben zijn mensen die haat en verdeeldheid zaaien en daarbij zelfs geweld niet schuwen om hun God een handje te helpen. Helaas wil het al of niet aanhangen van de beste religie daar nogal eens reden voor zijn.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Wat je het voormalige midden Oosten noemt, was toen het "Romeinse Rijk" vooral met de oosters katholieke deel. Ook al een holle gepleisterde graf dat in de storm als een ongefundeerde huis in elkaar donderde. Net als de kerk van het Westen. Daar heeft satan een Islam masker op en hier een "seksuele revolutie/van God los" masker. Twee lakens. Één pak. En ik moet zeggen, meer moslims bekeren er tot het christendom dan onze seculieren.
Eenmaal van God los, is de weg haast niet meer terug. Voor een moslim is het gemakkelijker Jezus te vinden, dan voor iemand die door de westerse verlichting is heen gegaan.
Dat geloof ik ook.

Hmm..
Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar er is veel criminaliteit en vrouwen misbruik aan de hand dat niet in het nieuws komt.
In Polen en Hongarije en nog wat Europese landen zijn ze kennelijk wel wijs genoeg om de grenzen dicht te houden.
En dat begrijp ik dus van je niet. Ondanks dat je geloofd dat er goede mensen zitten onder vluchtelingen en je weet wat de bijbel daar over zegt (mensen in nood helpen), ben je voor het sluiten van grenzen (Niet christelijk) vanwege angst (middel van satan) voor enkele verkeerde mensen, terwijl er meer blanke mannen in het uitgaansleven onze vrouwen misbruiken en uit onze kerken zuigen. (Het echte gevaar)
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Petra schreef:
02 apr 2020, 03:13
Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Wat je het voormalige midden Oosten noemt, was toen het "Romeinse Rijk" vooral met de oosters katholieke deel. Ook al een holle gepleisterde graf dat in de storm als een ongefundeerde huis in elkaar donderde. Net als de kerk van het Westen. Daar heeft satan een Islam masker op en hier een "seksuele revolutie/van God los" masker. Twee lakens. Één pak.
Ik vind jullie allebei lastig te snappen hoor.
Jullie vertrouwen op God toch?
Ik zeker 😊
Als satan de wereld overheerst.. dan zal God daar toch wel een bedoeling mee hebben?
Als God dat anders zou willen zou Hij daar toch wel wat aan doen?
Klopt. Mee eens.

Hoe kunnen Gods werken in je aardse bestaan nou afleiden van God? Is dat dan omdat je het niet eens bent met God's werken? Of heb je dan niet genoeg vertrouwen in God?
God staat satans werk toe om ons te lauteren. In de bijbel staat dat als ze Jezus vervolgd hebben, ze ook ons zullen vervolgen. De knecht is niet meer als zijn meester. Verder is het zo dat de bijbel ook zegt dat ze ons negeren. In Islamitische landen vervolgen ze christenen, in Nederland is er meer sprake van negeren en maken christenen het ook elkaar moeilijk. En dat maakt de verleiding groot om steeds meer van je geloof prijs te geven en het vertrouwen in God te verliezen.
P.S.
Ikzelf ben niet bang voor vluchtelingen, allochtonen, immigranten, emigranten etc. (Mijn dochter en zoon ook niet trouwens). Ik ben er immers zelf eentje. :)
Ik ook niet. Mijn ex was trouwens Rwandees, een Tutsi en mijn vrouw is van joodse kom af.
Ik zelf voel me als een tukker in het midden van het land ook wel import. Ik de bijbelbeld denken ze toch ook nog eens, dat een tukker doorgaans minder of niet christelijk is. Zeker als ik zeg dat ik uit Nijverdal kom, want daar zijn geen refo kerken.

Waar ik wel bang voor ben zijn mensen die haat en verdeeldheid zaaien en daarbij zelfs geweld niet schuwen om hun God een handje te helpen. Helaas wil het al of niet aanhangen van de beste religie daar nogal eens reden voor zijn.
Daarom schaam ik me ook vaak voor mijn geloofsgenoten en ook voor de toon die het CDA en de SGP ten aanzien van vluchtelingen aanslaan. Maar ook stoort het me dat de PVV en FvD de term "joods christelijke" cultuur en "cultuurchristenen" in de mond nemen, om zichzelf er mee te identificeren. Terwijl ze juist tegen deze morele cultuur in handelen, door de minste broeders van Jezus die honger hebben, dorst hebben (fysiek en naar de gerechtigheid) en zo in de kou laten staan, uit belang van het eigen volk eerst. Hoewel het met ons eigen volk het ook slecht gaat, dus ik snap het stemvee ook wel.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
02 apr 2020, 05:21
Jerommel schreef:
Gaitema schreef:
Dat geloof ik ook.

Hmm..
En dat begrijp ik dus van je niet. Ondanks dat je geloofd dat er goede mensen zitten onder vluchtelingen en je weet wat de bijbel daar over zegt (mensen in nood helpen), ben je voor het sluiten van grenzen (Niet christelijk) vanwege angst (middel van satan) voor enkele verkeerde mensen, terwijl er meer blanke mannen in het uitgaansleven onze vrouwen misbruiken en uit onze kerken zuigen. (Het echte gevaar)
Het punt is dat het illegalen instroom beleid, de omvokings agenda, totaal lak heeft aan de bevolking.
Het brengt ook niet het beste in de 'vluchtelingen' naar boven.
Een mens zet zijn voordeur ook niet open zodat iedere vreemdeling zomaar je huis in kan komen.
Ik kan de 'vluchtelingen' het niet eens kwalijk nemen dat ze hier heen komen voor meer welvaart.
Ik neem het de bobo's in Brussel kwalijk dat ze onze nationale voordeuren open zetten en gewoon sch... lak hebben aan de rechtmatige bewoners.
Het is hier overigens ook al dicht bevolkt, en in de thuislanden van de 'vluchtelingen' niet.

Mijn probleem is dus dat we aktief verzadigd worden met mensen die geen respect hebben voor waar ze heen worden gesluisd.
We worden gewoon genaaid en ook niet goed ingelicht door de bobo media.

Ik begrijp helemaal wat je zegt hoor Gait, maar ik vind jouw kijk op de zaak ook wel wat naief en mogelijk op basis van beperkte informatie.
Blanke mannen vormen geen 'grooming gangs'.
Blanke mannen zien blanke vrouwen niet als waardeloos of als hoeren.

Waarom zijn 90% van de 'vluchtelingen' mannen van rond de 30?
Mart

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
02 apr 2020, 11:51
Ik kan de 'vluchtelingen' het niet eens kwalijk nemen dat ze hier heen komen voor meer welvaart.
Natuurlijk niet. Ze zijn medemensen, zijn net zoals wijzelf. Ze willen overleven. Anderen zoeken betere omstandigheden in deze rijke wereld. Er is zat geld.
Ik neem het de bobo's in Brussel kwalijk dat ze onze nationale voordeuren open zetten en gewoon sch... lak hebben aan de rechtmatige bewoners. Het is hier overigens ook al dicht bevolkt, en in de thuislanden van de 'vluchtelingen' niet.
Ik neem het de bobo's kwalijk dat ze het geld naar de allerrijksten hebben laten gaan en dat 60% van de wereld-economie bij de rijkste 0,1% ligt en we niet eens onschuldige anderen meer kunnen helpen -- ook al zouden we willen. Ik neem het ze kwalijk dat vele linkse vrienden zich nu gedwongen voelen om tegen hun zin rechts te stemmen, want van de gelukszoekende multinationals valt niets te verwachten en van de onschuldige vluchteling vallen nog enkele broodnodige centjes af te pakken voor hen en hun geliefden. Ik neem het de bobo's kwalijk dat ik anderen niet meer kan helpen, omdat het geld volledig op is en ik in de schulden kom, terwijl er zo'n enorme rijkdom is. Ja, laten we vooral blijven wijzen naar de vluchtelingen.
Wees realistisch
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Mart schreef:
02 apr 2020, 12:04
Jerommel schreef:
Natuurlijk niet. Ze zijn medemensen, zijn net zoals wijzelf. Ze willen overleven. Anderen zoeken betere omstandigheden in deze rijke wereld. Er is zat geld.
Ze zouden beter hun eigen landen moeten opbouwen.
Messenger

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef:
02 apr 2020, 12:47
Mart schreef:
Jerommel schreef:
Met hulp en investeringen van de rijkere landen. Rijkdommen mogen best verdeeld worden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef:
02 apr 2020, 12:56
Jerommel schreef:
Mart schreef:
Jerommel schreef:
Met hulp en investeringen van de rijkere landen. Rijkdommen mogen best verdeeld worden.
Maar hoeft niet.
Ze hebben olie genoeg.
De hele wereld draait op olie.
Verder hebben ze er minder energie nodig omdat het er warmer is.
Ik ben wel voor hulp hoor, daar niet van.
Maar de hele wereld is corrupt omdat de 'power elite' corrupt is en niet om de bevolking geeft.
Zelfs de goede doelen organisaties zijn corrupt.
Mart

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
Ze zouden beter hun eigen landen moeten opbouwen...
... zei Farao.

Schaam je. Ik zou wensen dat jou en je nageslacht ooit hetzelfde zou overkomen als de arme sloebers die hier wanhopig op de poorten kloppen en dat men jou hetzelfde antwoord gaf als je hen geeft: dat je het land beter had moeten opbouwen. Maar dan ben je ineens een zielig menneke met smekende oogjes.
Laatst gewijzigd door Mart op 02 apr 2020, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees realistisch
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Mart schreef:
02 apr 2020, 13:48
Jerommel schreef:
... zei Farao.

Schaam je. Ik zou wensen dat jou en je nageslacht ooit hetzelfde zou overkomen als de arme sloebers die hier wanhopig op de poorten kloppen en dat men hetzelfde antwoord gaf als je hen geeft: dat je het land beter had moeten opbouwen. Maar dan ben je ineens een zielig menneke met een smekende oogjes.
Typische gebrainwashede reaktie..
Maar jij bent Joods toch?
Vind je dat Israel (de staat) ook haar grenzen moet openen?
Mart

Bericht door Mart »

Jerommel schreef:
02 apr 2020, 13:51
Mart schreef:
02 apr 2020, 13:48
Jerommel schreef:
... zei Farao.

Schaam je. Ik zou wensen dat jou en je nageslacht ooit hetzelfde zou overkomen als de arme sloebers die hier wanhopig op de poorten kloppen en dat men hetzelfde antwoord gaf als je hen geeft: dat je het land beter had moeten opbouwen. Maar dan ben je ineens een zielig menneke met een smekende oogjes.
Typische gebrainwashede reaktie..
Maar jij bent Joods toch?
Vind je dat Israel (de staat) ook haar grenzen moet openen?
Ik zou wensen dat jou ooit hetzelfde zou overkomen als de arme sloebers die hier wanhopig op de poorten kloppen en dat men jou hetzelfde antwoord gaf als je hen geeft: dat je het land beter had moeten opbouwen. Dat is de kern van alles dat ik je te zeggen heb.
Wees realistisch
Jerommel

Bericht door Jerommel »

[edit]-----------laat ook maar-----------[/edit]
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Petra schreef:

Moslims doen dat.
Jihad heet dat.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Jerommel schreef:
02 apr 2020, 14:07
Petra schreef:

Moslims doen dat.
Jihad heet dat.
Misschien ben je de christelijke jihads vergeten..
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel, ik houd me vast aan Matteüs 25:32-46. In de nood van de medemens een mogelijke broeder van Jezus zien en bij het helpen van hen, Jezus zelf te dienen.
Er zijn vele echte vluchtelingen.
Dat de elite dit veroorzaakt, maakt hen des te meer een echte vluchteling.

En mijn vrouw is ook christelijk- Joods en heeft de pest aan Israël , vanwege het geweld tegen onschuldige palestijnen. Zo als laatst, dat ze met een raket 4 Palestijnse kinderen beschoten op het strand en daarmee vier families met grote trauma's achter laat, om het verlies van hun kinderen. En dan zeggen ze: "we dachten dat het terroristen waren."
Ja ja..

Ze hecht dan ook totaal geen waarde aan haar joodse wortels, maar enkel aan het doen wat Jezus van ons vraagt. Vluchtelingen helpen is een droom van haar.

En tot slot: de seksuele revolutie heeft veel Nederlanders een hoop gebroken relaties, alleenstaande moeders en lege kerken bezorgt.
Denk ook aan pornoverslavingen. En het samenwonen, zonder elkaar trouw te beloven.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 02 apr 2020, 17:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

callista schreef:
02 apr 2020, 14:09
Jerommel schreef:
Petra schreef:

Moslims doen dat.
Jihad heet dat.
Het verschil is wel dat de Koran een Jihad kent dat zo uitgelegd kan worden, dat het betekend dat je heidenen, joden en christenen moet doden. Al zullen de meesten het geestelijk uitleggen.
De bijbel kent in het NT zo iets enkel op geestelijk niveau. Jezus voerde geen oorlog namelijk, maar Mohammed helaas wel.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:
02 apr 2020, 17:21
callista schreef:
02 apr 2020, 14:09
Jerommel schreef:
Petra schreef:

Moslims doen dat.
Jihad heet dat.
Het verschil is wel dat de Koran een Jihad kent dat zo uitgelegd kan worden, dat het betekend dat je heidenen, joden en christenen moet doden. Al zullen de meesten het geestelijk uitleggen.
Ja, aan niet Moslims leggen ze dat zo uit.
Ze mogen van hun profeet namelijk liegen als dat hun zaak helpt, bijvoorbeeld als ze ergens (nog) in de minderheid zijn.
De bijbel kent in het NT zo iets enkel op geestelijk niveau. Jezus voerde geen oorlog namelijk, maar Mohammed helaas wel.
Dat klopt.
Maar er is in de middeleeuwen ook gestreden tegen Moslims die in Europa ten strijde trokken.
Dat verloren de Moslims uiteindelijk.
Nu gaat de invasie op een heel andere manier.
Onze eigen regeringen veroozaken het nu.

Het is vrij simpel:
Zonder grenzen heb je (uiteindelijk) geen land.

Maar nogmaals, ik weet iet goed hoe ik er als Christen tegenover moet staan.
Het is een keuze tussen:
- allemaal maar laten gebeuren
- protesteren
Plaats reactie