Trump maakt Amerika weer groot!

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Trump maakt Amerika weer groot!

Bericht door Gaitema »

dingo schreef:
09 mei 2020, 21:40
Autisme in zijn algemeenheid is geen ziekte. Het is het beste te vergelijken met een streepjescode, bij de een zijn sommige streepjes wat dikker dan bij een ander. Daarbij is het autisme spectrum zo breed dat je er feitelijk in zijn algemeenheid niet iets over kan zeggen.
Dat klopt helemaal. :)
Wat ik deel met passie, dring ik niet op. :)

Gaitema

Bericht door Gaitema »

HJW schreef:
09 mei 2020, 23:26
Gaitema schreef:
09 mei 2020, 23:25
Vast wel. Ik wil namelijk geen onvrede, maar vrede. :)
Zijn we het aan het einde van de dag ook nog eens zomaar eens. Ik heb hetzelfde streven.
En daarmee ga ik nu pitten.
Ver voorbij mijn bedtijd.
ga ik de film af kijken :D

dingo

Bericht door dingo »

HJW schreef:
09 mei 2020, 21:43
dingo schreef:
09 mei 2020, 21:40
Autisme in zijn algemeenheid is geen ziekte. Het is het beste te vergelijken met een streepjescode, bij de een zijn sommige streepjes wat dikker dan bij een ander. Daarbij is het autisme spectrum zo breed dat je er feitelijk in zijn algemeenheid niet iets over kan zeggen.
https://www.ziekten.nl/ziektebeeld/autisme/
Autisme is een ziekte die gevolg is van een stoornis in het functioneren van de hersenen. Kern van de aandoening is dat de samenhang tussen verschillende waarnemingen niet wordt gevoeld.

Maar hoe het ook zij:
homosexualiteit is heel wat anders dan autisme.
Het is absurd om die twee met elkaar te vergelijken.
Dat het iets anders is dan homoseksualiteit klopt. Maar over welk vorm van autisme gaat het bij die website? Een klassieke autist is echt iets anders dan PDD-NOS of een asperger of ADD of ADHD. Daarom is de definitie van die site veel te algemeen en waarschijnlijk alleen van toepassing op klassiek autisme.
En terugkomend op Trump, de man vertoont duidelijk narcistische trekjes.
A Highway to Hell but only a Stairway to Heaven says a lot about anticipated traffic volume.

Snelheid

Bericht door Snelheid »

Jerommel schreef:
09 mei 2020, 22:47
HJW schreef:
09 mei 2020, 22:15
Jerommel schreef:
09 mei 2020, 22:11
Daarna heb je ook nog akelige PB's gestuurd en je reageert nog steeds.
Nadat ik hier op de site heb aangegeven dat we elkaar niet meer moeten lastig vallen, ben ik ook gestopt met pb. Je leutert.
Je liegt.
Maar jij niet zeker...
Daarom ook beter om te stoppen.
Stop dan als je wilt stoppen.
Maar je citeert me zelf in jouw bijdrage. :| :?:
Gewoon kappen nu.
Nou, kap dan ook.
Kunnen we het er anders niet eens in het gepaste topic Hoe reageren we op elkaar in een forum met divers-denkende forummers? over hebben?
Ik vergeef je jouw gedrag.
Nee,is totaal zinloos.
Gewoon kappen nu.
Kap zelf maar.
Je bent hier op een forum met mensen die je niet zelf uit kiest.
Ik ook.
Wij allemaal.
Niemand bepaalt voor een ander waar ie wel of niet op mag reageren.
Inderdaad.

Vrije meningsuiting van standpunten is toch heel moeilijk voor velen hier,de een gaat bepalen wat hij of zij mag zeggde regels blijft van dit forum mag alles gezegd of gevonden worden ,daar is nou juist een forum voor,en een ieder komt hier vrijwillig.Oja wie is de baas hier ......................laat dat nou de Moderator zijn.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef:
09 mei 2020, 23:24
Piebe Paulusma schreef:
09 mei 2020, 23:16
Beste Gaitema, in het NT worden niet alleen homoseksuelen de toegang tot het Koninkrijk ontzegd!

'Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen en dergelijke; van dewelke ik u tevoren zeg, gelijk ik ook tevoren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.' (Gal. 5:21)

Indien jij nijdig wordt van homoseksuelen, dan ontzeg je mogelijk jezelf de toegang tot het Koninkrijk. En misschien gaat een homoseksueel jou wel voor in het Koninkrijk Gods.
Piebe, je hebt iets verkeerds gelezen. Ik heb in mijn kennissenkring een homoseksueel christelijk stel zitten, die samen wonen en elke zondag naar de kerk gaan (op deze coronatijd na). Ik beschouw ze gewoon als mijn zusters in de Heer.
Dat doet me deugd maar broeders zal je bedoelen! ;)
Say hi to the bad guy

HJW

Bericht door HJW »

dingo schreef:
09 mei 2020, 23:29
Dat het iets anders is dan homoseksualiteit klopt. Maar over welk vorm van autisme gaat het bij die website? Een klassieke autist is echt iets anders dan PDD-NOS of een asperger of ADD of ADHD. Daarom is de definitie van die site veel te algemeen en waarschijnlijk alleen van toepassing op klassiek autisme.
En terugkomend op Trump, de man vertoont duidelijk narcistische trekjes.
De discussie over autisme is gestopt. Vind ik ook prima.
Geen halszaak.
Trump is een narcist pur sang.

HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef:
09 mei 2020, 23:28
HJW schreef:
Gaitema schreef:
Zijn we het aan het einde van de dag ook nog eens zomaar eens. Ik heb hetzelfde streven.
Veel plezier !

Gaitema

Bericht door Gaitema »

HJW schreef:
09 mei 2020, 23:41
Gaitema schreef:
09 mei 2020, 23:28
HJW schreef:
Gaitema schreef:
Veel plezier !
Dank je! Welterusten

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Piebe Paulusma schreef:
09 mei 2020, 23:38
Gaitema schreef:
09 mei 2020, 23:24
Piebe Paulusma schreef:
09 mei 2020, 23:16
Beste Gaitema, in het NT worden niet alleen homoseksuelen de toegang tot het Koninkrijk ontzegd!

'Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen en dergelijke; van dewelke ik u tevoren zeg, gelijk ik ook tevoren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.' (Gal. 5:21)

Indien jij nijdig wordt van homoseksuelen, dan ontzeg je mogelijk jezelf de toegang tot het Koninkrijk. En misschien gaat een homoseksueel jou wel voor in het Koninkrijk Gods.
Piebe, je hebt iets verkeerds gelezen. Ik heb in mijn kennissenkring een homoseksueel christelijk stel zitten, die samen wonen en elke zondag naar de kerk gaan (op deze coronatijd na). Ik beschouw ze gewoon als mijn zusters in de Heer.
Dat doet me deugd maar broeders zal je bedoelen! ;)
Het betreft twee vrouwen :)

Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Jerommel schreef:
09 mei 2020, 18:57
BdO schreef:
09 mei 2020, 17:47
Dus jij kijkt ook neer op normale vrouwen en dat is de schuld van mannen.
Gelukkig voor de vrouwen dat er een normale Jerommel is die voor ze kan uitmaken wat normale vrouwen zijn. :w
8-) :lol: :lol: :lol:

Jerommel schreef:
09 mei 2020, 21:32
BdO schreef:
09 mei 2020, 20:39

Natuurlijk of traditioneel dan,
Moet je eens zien hoe ze daar op neer kijkt.
Volgens mij is mijn vrouw een hele natuurlijke vrouw. Ze is moeder en heeft een baan. Niks mis mee toch?
:thumb1:
Ik denk dat natuurlijke vrouwen en natuurlijke mannen dan ook heel prima in staat zijn om samen de rollen naar eigen goeddunken in te vullen.
Fijn dat jouw vrouw ook bijdraagt aan het inkomen van een hoop mensen die hulp uit de gezamelijke pot nodig hebben. :flower1:

Jerommel schreef:
09 mei 2020, 09:37
Nee, en zo is het ook in onze tijd.
Mijn punt is dat feminisme neer kijkt op traditionele vrouwen en tegelijk de mannen de schuld geeft van 'de natuurlijke orde', die dan 'slecht' is.
Een traditioneel gezin is dan slecht in de ogen van het feminisme.
Feminisme gaat om gelijke rechten voor mannen en vrouwen.
Niks meer en niks minder.
Doorgeslagen malloten.. sja.. die kom je in alle gelederen nou eenmaal tegen. C'est la vie.

Rolverdelingen kunnen dankzij Vrouwe Justitia naar ieders eigen natuur ingevuld worden.
Ik heb een nieuwtje voor je: Dat kunnen de meeste mensen helemaal zelf. :idea:

Daar hebben veel mensen dan ook helemaal geen boeken uit ver vervlogen tijden bij nodig om ze te vertellen wat hun natuurlijke rol of aard zou moeten inhouden.
Sommige mensen hebben daar wel behoefte aan.
Mijn vermoeden is dat dat ook niet zonder reden is.
Er zijn nou eenmaal zowel mannen als vrouwen met natuurlijk leiderschap en een flink stel hersenen. En mannen en vrouwen met andere kwaliteiten. Dat is de natuur en die is divers.
Dus phew.. hoe moet ik dat nou zo vriendelijk mogelijk uitleggen?
Ik ben een vrouw. Eentje die behoorlijk goed is opgeleid. Altijd gewerkt heeft en idd in leidinggevende posities.
Ik kijk niet neer op mannen of vrouwen die wat minder goed kunnen meekomen.
Ik kijk zeer zeker niet neer op vrouwen of mannen die andere keuzes maken, vanwege hun natuur of wat voor reden zij daar ook voor mogen hebben.

Ik kijk wel neer op doorgedraaide types die een ander denken te kunnen vertellen wat hun rol of natuur of aard zou moeten zijn.
Helemaal als dat types zijn waar niet alleen ik, maar (naar mijn inschatting) vele vele vrouwen.... heel natuurlijk ...heel superieur aan zijn.
Vinden jullie het heel erg.. Jerommel en Gaitema e.a. dat jullie natuurlijke orde gebrabbel.. bij mij vooral de slappe lach opwekt. :lol:
En naar ik vermoed.. niet alleen bij mij :kiss1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Petra

Bericht door Petra »

Messenger schreef:
09 mei 2020, 23:09
Beste mensen ik stop ermee, ik heb niet de minste behoefte een Gaitema steeds tegen te komen hier. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Het spijt me maar als mijn bloed begint te koken ga ik mijn vertier elders zoeken.
Nou jaaaaa zeg Messenger toch... kokend bloed is wel een ziekte denk ik hoor!
Je laat je toch geen enge ziektes aanpraten? :idea:

Houd je fijn vast aan Godin/Vrouwe Justitia!
Misschien helpt dit om er een beetje om te kunnen lachen?

:kiss1:

👼

🙈

🙉

🙊

💏

💑

🥰

😍

😘

🧸

🥳

:flower1:

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Petra schreef:
10 mei 2020, 03:54
Jerommel schreef:
BdO schreef:
Gelukkig voor de vrouwen dat er een normale Jerommel is die voor ze kan uitmaken wat normale vrouwen zijn. :w
8-) :lol: :lol: :lol:

Jerommel schreef:
BdO schreef:

Volgens mij is mijn vrouw een hele natuurlijke vrouw. Ze is moeder en heeft een baan. Niks mis mee toch?
:thumb1:
Ik denk dat natuurlijke vrouwen en natuurlijke mannen dan ook heel prima in staat zijn om samen de rollen naar eigen goeddunken in te vullen.
Fijn dat jouw vrouw ook bijdraagt aan het inkomen van een hoop mensen die hulp uit de gezamelijke pot nodig hebben. :flower1:

Jerommel schreef:
Mijn punt is dat feminisme neer kijkt op traditionele vrouwen en tegelijk de mannen de schuld geeft van 'de natuurlijke orde', die dan 'slecht' is.
Waarom geef je dan zo'n cynische karikatuur van traditionele vrouwen?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Petra

Bericht door Petra »

Jerommel schreef:
10 mei 2020, 05:33
Petra schreef:
10 mei 2020, 03:54
Jerommel schreef:
Waarom geef je dan zo'n cynische karikatuur van traditionele vrouwen?
Lees nou eens je eigen tekst met je punt.
En vraag je nou eens af wie er hier een karikatuur neerzet.

En als je dan toch bezig bent..
Vraag je ook af waarom er behoefte is om met het Bijbelse boek in de hand mannen en vrouwen in een bepaalde orde en rol te dwingen.

I.p.v. mannen en vrouwen naar hun natuurlijke aard ZELF hun orde te laten bepalen.

Vraag je dan vervolgens eens af of het nou goed of kwaad doet.. dat 'natuurlijke orde' gebrabbel met mannen als hoofd van de orde.
Dat is nou eenmaal niet hoe de natuur in werkelijkheid in mekaar zit.

Je zal als man, in het normale huidige NL, nou eenmaal een vrouw als baas kunnen hebben of krijgen. Of op je werk gepasseerd kunnen worden door een vrouw. Gewoon omdat zij beter functioneert of betere leidinggevende kwaliteiten heeft.
Je kan een vrouwelijke partner treffen die nou eenmaal intelligenter is of beter de kar kan trekken dan jij.
Misschien is dat voor sommige mannen bedreigend maar dan moet je met je zelf aan de slag. Dat kun je doen door mevrouw te dwingen om huisvrouw te zijn of omlaag te halen omdat jij haar niet bij kan benen, maar hoe eerlijk is dat?
Dan kun je beter met jezelf aan de slag om je eigenwaarde niet te ontlenen aan je ranglijst/status/plek in de pikorde maar andere kwaliteiten. Misschien ben je een fantastische huisman. Niks mis mee. Tenzij.. je wordt verteld dat je dan niet goed genoeg bent omdat je als hoofd moet fungeren, zelfs als je natuur dat helemaal niet aankan.

Als je nou mijn punt begrijpt.. dan snap je dat die zgn. 'natuurlijke orde' mensen in een onnatuurlijke orde kan dwingen.
Volg je natuur is heel wat natuurlijker dan vooraf invullen wat die natuur zou moeten inhouden. :idea:
Laatst gewijzigd door Petra op 10 mei 2020, 07:45, 4 keer totaal gewijzigd.

Messenger

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef:
09 mei 2020, 18:25
Je hebt geen zelf inzicht. Je oordeeld dat ik nonsens spreek. Dat ik grof beledigend ben, maar ik geef gewoon weer wat de wetenschap zegt.
Nee je geeft niet gewoon weer wat de wetenschap zegt. Herhaaldelijk is je door anderen gevraagd waar dat wetenschappelijk bewijs te vinden is. JIJ beweert het dus JIJ moet dat bewijzen met echt wetenschappelijke bronnen. Zolang je dat niet doet ben je gewoon grof aan het beledigen.
Gaitema schreef: Daarnaast zei de vriendelijke stem (die mijn vrouw oordeeld als de stem van God) tegen haar: "Ik heb niets tegen homoseksualiteit. Het is alleen een afwijking, zoals een handicap. Het gaat om de naastenliefde tussen mensen." Iets in die geest.
Meestal luisteren mensen naar de stemmetjes in hun eigen hoofd of verbeelding, maar jij luistert naar de stemmetjes van jouw vrouw.
Gaitema schreef: Homoseksualiteit wordt bepaald door jouw hormoonhuishouding.
Kom maar op met wetenschappelijk bewijs.
Gaitema schreef: Ook ASS is een afwijking. Ik zie dat niet als oordelen en oordelen op een rechtvaardige wijze is ook goed.
Waar ben jij afgestudeerd als neuroloog of psychiater? Je kletst gewoon uit je nek.
Gaitema schreef: Ik constateer dat een homoseksueel gewoon geen heteroseksueel is.
Klopt het zijn twee verschillende seksuele identiteiten.
Gaitema schreef: Dat is geen waarde oordeel..Ik ben immers voor het homo huwelijk zelfs en voor homoseksuele omgang, binnen liefdevolle verhoudingen. Wel tegen elke vorm van begeerte dat tegen de liefde in gaat. Zoals het naar de hoeren gaan of one night stands. Vreemd gaan en dat door vlezige begeertes.
Oh je bent zo ruimdenkend! Geweldig hoor! En toch ben je veroordelend want je stelt homo's gelijk aan naar de hoeren gaan.
Gaitema schreef: Maar ik snap jou niet. De zonde en het verkeerde bestaat volgens jou toch niet? Alles is toch goed volgens God?
Voor God is dat zo.
Gaitema schreef: Waarom ben jij dan tegen mij? En oordeel jij over mij? Waarom ontneemt jij mij de ruimte mijn overtuiging te delen? Waarom zie jij mijn opvattingen als "fout", terwijl jouw God alles als goed ziet, zelfs moord en verkrachtingen zijn volgens jouw God goed. Maar als ik zeg dat door afwijkingen in de hersenen "SOMS" homoseksualiteit volgens de wetenschap ontstaat, of het idee dat je in het verkeerde lichaam zit, dan is op eens jouw wereld te klein.
Ik ben God niet. Ik ben een zich empirisch ervarende individuatie van God. In mijn huidige vorm oordeel ik zeker als jij een abjecte overtuiging deelt. Je bent grof beledigend en dit bij herhalingen. Op het moment dat het weer jeukt bij je begin je weer opnieuw met je beledigende en domme 'wetenschappelijke' nonsens. En dan 'bewijs' je het op de stemmetjes van je vrouw die volgens jou van God komen.
Gaitema schreef: Je lijkt zo wel een Farizeeër, je legt mij een last op die je zelf niet dragen wilt.
En dan ga je schelden. Je mixt jouw bijbel met mijn geloof die niets met elkaar te maken hebben.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef:
08 mei 2020, 23:04
Homoseksualiteit en ADD, ADHD, ASS... allemaal hersen afwijkingen.
Homoseksualiteit is net zo gezond als heteroseksualiteit. De waarde van goede seks wordt m.i. enorm onderschat, en ongeacht iemands geaardheid is seks supermooi. Je poneert homoseksualiteit als een stoornis in het functioneren van de hersenen. Het zou voor homofielen enorm beledigend zijn als het niet zo vreselijk lachwekkend was :lol: :lol: :lol: :lol:
Daarnaast zei de vriendelijke stem (die mijn vrouw oordeeld als de stem van God) tegen haar: "Ik heb niets tegen homoseksualiteit. Het is alleen een afwijking, zoals een handicap.
Je vrouw hoort stemmen?
Je lijkt zo wel een Farizeeër, je legt mij een last op die je zelf niet dragen wilt.
Begin je er nou in dit topic ook al over?
Wees realistisch

Messenger

Bericht door Messenger »

Mart schreef:
10 mei 2020, 07:54
Gaitema schreef:
Homoseksualiteit is net zo gezond als heteroseksualiteit. De waarde van goede seks wordt m.i. enorm onderschat, en ongeacht iemands geaardheid is seks supermooi. Je poneert homoseksualiteit als een stoornis in het functioneren van de hersenen. Het zou voor homofielen enorm beledigend zijn als het niet zo vreselijk lachwekkend was :lol: :lol: :lol: :lol:
Heteroseksualiteit is een prima afwijking, mits je het niet praktiseert zonder voorbehoedsmiddelen.
Het heeft gigantische overbevolking tot gevolg, hetgeen als een kwaadaardige ziekte is voor deze planeet.
Als je onverhoopt kinderen mocht krijgen en zij ongehoorzame tieners worden, dien je ze te stenigen buiten de stadspoorten.

En volgens mij is dat wetenschappelijk aangetoond. Want het staat in de bijbel en het heb op feesboek gestaan.[/sufferdmodus off]
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Mart

Bericht door Mart »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 08:12
Heteroseksualiteit is een prima afwijking, mits je het niet praktiseert zonder voorbehoedsmiddelen.
Het heeft gigantische overbevolking tot gevolg, hetgeen als een kwaadaardige ziekte is voor deze planeet.
Als je onverhoopt kinderen mocht krijgen en zij ongehoorzame tieners worden, dien je ze te stenigen buiten de stadspoorten.

En volgens mij is dat wetenschappelijk aangetoond. Want het staat in de bijbel.[/sufferdmodus off]
Absoluut :). De stem van mijn vriendin kan het allemaal bevestigen, dus is het waar ;)
Wees realistisch

HJW

Bericht door HJW »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 08:12
Zoals Herman Finkers het al zei:
Zwangerschap is de meest voorkomende sexueel overdraagzame aandoening......

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 06:54
Gaitema schreef:
Je hebt geen zelf inzicht. Je oordeeld dat ik nonsens spreek. Dat ik grof beledigend ben, maar ik geef gewoon weer wat de wetenschap zegt.
Nee je geeft niet gewoon weer wat de wetenschap zegt. Herhaaldelijk is je door anderen gevraagd waar dat wetenschappelijk bewijs te vinden is. JIJ beweert het dus JIJ moet dat bewijzen met echt wetenschappelijke bronnen. Zolang je dat niet doet ben je gewoon grof aan het beledigen.
Gaitema schreef: Daarnaast zei de vriendelijke stem (die mijn vrouw oordeeld als de stem van God) tegen haar: "Ik heb niets tegen homoseksualiteit. Het is alleen een afwijking, zoals een handicap. Het gaat om de naastenliefde tussen mensen." Iets in die geest.
Meestal luisteren mensen naar de stemmetjes in hun eigen hoofd of verbeelding, maar jij luistert naar de stemmetjes van jouw vrouw.
Gaitema schreef: Homoseksualiteit wordt bepaald door jouw hormoonhuishouding.
Kom maar op met wetenschappelijk bewijs.
Gaitema schreef: Ook ASS is een afwijking. Ik zie dat niet als oordelen en oordelen op een rechtvaardige wijze is ook goed.
Waar ben jij afgestudeerd als neuroloog of psychiater? Je kletst gewoon uit je nek.
Gaitema schreef: Ik constateer dat een homoseksueel gewoon geen heteroseksueel is.
Klopt het zijn twee verschillende seksuele identiteiten.
Gaitema schreef: Dat is geen waarde oordeel..Ik ben immers voor het homo huwelijk zelfs en voor homoseksuele omgang, binnen liefdevolle verhoudingen. Wel tegen elke vorm van begeerte dat tegen de liefde in gaat. Zoals het naar de hoeren gaan of one night stands. Vreemd gaan en dat door vlezige begeertes.
Oh je bent zo ruimdenkend! Geweldig hoor! En toch ben je veroordelend want je stelt homo's gelijk aan naar de hoeren gaan.
Gaitema schreef: Maar ik snap jou niet. De zonde en het verkeerde bestaat volgens jou toch niet? Alles is toch goed volgens God?
Voor God is dat zo.
Gaitema schreef: Waarom ben jij dan tegen mij? En oordeel jij over mij? Waarom ontneemt jij mij de ruimte mijn overtuiging te delen? Waarom zie jij mijn opvattingen als "fout", terwijl jouw God alles als goed ziet, zelfs moord en verkrachtingen zijn volgens jouw God goed. Maar als ik zeg dat door afwijkingen in de hersenen "SOMS" homoseksualiteit volgens de wetenschap ontstaat, of het idee dat je in het verkeerde lichaam zit, dan is op eens jouw wereld te klein.
Ik ben God niet. Ik ben een zich empirisch ervarende individuatie van God. In mijn huidige vorm oordeel ik zeker als jij een abjecte overtuiging deelt. Je bent grof beledigend en dit bij herhalingen. Op het moment dat het weer jeukt bij je begin je weer opnieuw met je beledigende en domme 'wetenschappelijke' nonsens. En dan 'bewijs' je het op de stemmetjes van je vrouw die volgens jou van God komen.
Gaitema schreef: Je lijkt zo wel een Farizeeër, je legt mij een last op die je zelf niet dragen wilt.
En dan ga je schelden. Je mixt jouw bijbel met mijn geloof die niets met elkaar te maken hebben.
Ik ervaar bijzonder weinig inlevingsvermogen bij jou en je oordeeld veel over mijn positieve bijdragen. Je zuigt me compleet leeg en handeld absoluut niet naar de geaardheid van de God die jij beschrijft. Denk jij nu werkelijk dat God zo over mij zou praten, als jij dat doet?
Dat heeft Hij tot mij nog nooit gedaan!
Ik wil dat je me met rust laat, want ik ervaar jou als een trol. En absoluut niet als liefdevol.

BdO

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
BdO schreef:
Jerommel schreef:
BdO schreef:
Jerommel schreef:
Ik zou het anders zeggen maar ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Dat is misschien een tijd geleden de overheersende teneur geweest (wat ook wel weer begrijpelijk was in een tijd waarin heel raar werd gedaan over vrouwen met een baan), maar volgens mij is dat al lang niet meer zo.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef:
Gaitema schreef:
Daarnaast zei de vriendelijke stem (die mijn vrouw oordeeld als de stem van God) tegen haar: "Ik heb niets tegen homoseksualiteit. Het is alleen een afwijking, zoals een handicap.
Je vrouw hoort stemmen?
Je lijkt zo wel een Farizeeër, je legt mij een last op die je zelf niet dragen wilt.
Ben jij nummer 4? Is dit een hobbie op dit forum? Gaitema intimideren en boos maken?
Dan ben ik ook met jou uitgesproken. Gaat snel zo.
Ik wil dat je me met rust laat en me niet meer langer intimideert.

Messenger

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef:
10 mei 2020, 09:30
Ik ervaar bijzonder weinig inlevingsvermogen bij jou en je oordeeld veel over mijn positieve bijdragen. Je zuigt me compleet leeg en handeld absoluut niet naar de geaardheid van de God die jij beschrijft. Denk jij nu werkelijk dat God zo over mij zou praten, als jij dat doet?
Dat heeft Hij tot mij nog nooit gedaan!
Ik wil dat je me met rust laat, want ik ervaar jou als een trol. En absoluut niet als liefdevol.
Ik ben als mens niet als de God waar ik in geloof. God zal je niet tot de orde roepen, hoe je ook uit je nek kletst.

Jouw bijdragen aangaande homoseksualiteit zijn allesbehalve positief en allesbehalve liefdevol.
Ik laat je met rust wanneer je de schofferingen achterwege laat, inzake homoseksualiteit.

Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef:
10 mei 2020, 09:34
Mart schreef:
Gaitema schreef:
Je vrouw hoort stemmen?
Ben jij nummer 4? Is dit een hobbie op dit forum? Gaitema intimideren en boos maken?
Je poneert homoseksualiteit als een stoornis in het functioneren van de hersenen en ziet het als intimidatie dat dit een absurde stelling wordt gevonden? Wauw!
Ik wil dat je me met rust laat en me niet meer langer intimideert.
Het is niet aan jou om voor een ander te bepalen niet op jouw opmerkingen te reageren. Die vrijheid heb je niet.
Wees realistisch

Messenger

Bericht door Messenger »

Dat er al 5 mensen worden genoemd die allemaal 'tegen' Gaitema zijn, roept in hem geen zelf-reflexie op om eens naar zijn eigen schrijfsels te kijken in relatie met de gegeven kritiek.

Jerommel

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef:
10 mei 2020, 06:54
Gaitema schreef:
Of is het aanstellerij om het als grove beledigingen op te vatten?
Er is namelijk niet veel voor nodig om een groot deel van de leden te doen stijgeren en van schande te doen spreken.
Met name de zogenaamde vrijdenkers hebben daar last van.
Het gaat dan meestal om een aantal trewoorden die mensen triggert, en het maakt dan dikwijls ook niet meer uit wat je dan eigenlijk zegt en of je het verduidelijkt.

Het zij zo..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W

Plaats reactie