Vraag aan gelovigen.

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
Wesley
Man/Vrouw: M

Re: Vraag aan gelovigen.

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
14 sep 2020, 15:16
Wesley schreef:
07 sep 2020, 23:11
Vanuit een bijbels oogpunt, de zonde heerst. De wereld ontkomt er niet aan. De mens lost dit niet zelf op.
Uit ervaring weten we (de mens) dat we de wereld niet beter kunnen krijgen. We hebben nu redelijk veel geschiedenis achter de rug, waarbij wij zien dat wat wij ook doen, we kunnen het niet oplossen, niet uit onszelf, niet zonder God.
We kunnen het wel oplossen, maar we kiezen daar niet voor of we geloven dat we er niet zelf wat aan kunnen doen.
Wesley schreef: We hebben wel meer gemakken, meer luxe, maar de wereld is nog steeds een zooitje. 2020 bewijst maar weer dat er erg veel onrust heerst wereldwijd. (macht, geld, ongelijkheid, onderdrukking, oorlogen, honger, criminaliteit, drugs, etc....)
Die onrust dient de mens zélf te beëindigen. Als deel van God, geschapen naar God's beeld en gelijkenis, hebben wij dezelfde instrumenten als God.
Wesley schreef: Niet dat we niets moeten doen. Integendeel, volharden voor waar we voor staan is belangrijk. Een christen doet dat met God's hulp. En dit betekent niet dat een christen foutloos is, zeker niet. Men zegt wel, een kerk is niet een plek voor heiligen, maar een plek voor zondaren die het beseffen en dat weten ze niet zonder God kunnen.
We doen niets (en kiezen door niets te doen ook) en wachten op God's ingrijpen. Echter, aan de vrije wil wordt niet getornd.

Wij kiezen voor de wereld in haar huidige staat en die vrije keuze is heilig, ook al betekent dat de ondergang van de hele planeet.
Als ik de statistieken mag geloven, geschiedenis leert ons dat de mens dat niet kan.
Ik zou mijn geld niet leggen op dat de mens het voor elkaar krijgt om de wereld beter te maken.
Als je in een team samenwerkt, er is altijd wel een zwakke schakel te vinden.
In een bedrijf, er zijn altijd wel problemen.
In een famile, er zijn altijd wel problemen.
In een land, er zijn altijd wel problemen.
In de wereld, er zal altijd wel problemen zijn.
Probleem is de mens zelf, zondig hart.

Ik ben het probleem. Jezus Christus is de oplossing.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
15 sep 2020, 12:34
Als ik de statistieken mag geloven, geschiedenis leert ons dat de mens dat niet kan.
De mens heeft het nooit geprobeerd, nooit op de eigen krachten vertrouwd en altijd gedacht afhankelijk te zijn van een afstandelijke God.
Ik zou mijn geld niet leggen op dat de mens het voor elkaar krijgt om de wereld beter te maken.
Als je in een team samenwerkt, er is altijd wel een zwakke schakel te vinden.
Kwestie van durven proberen. Een enkele zwakke schakel is geen probleem.
In een bedrijf, er zijn altijd wel problemen.
In een famile, er zijn altijd wel problemen.
In een land, er zijn altijd wel problemen.
In de wereld, er zal altijd wel problemen zijn.
Probleem is de mens zelf, zondig hart.
De mens ziet zich als schepsel en ook nog als afgescheiden van de andere mensen.
Hooguit worden de leden van een gezin als eenheid gezien.
Ik ben het probleem. Jezus Christus is de oplossing.
Ik leg je hierboven uit dat deze opvatting jou niet dient.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
15 sep 2020, 12:54

De mens heeft het nooit geprobeerd, nooit op de eigen krachten vertrouwd en altijd gedacht afhankelijk te zijn van een afstandelijke God.
Bijzondere conclusie trek jij hier.
Dus de reden dat het op de wereld een zooitje is is omdat de mens nooit heeft geprobeerd, nooit op eigen kracht vertrouwd?

De bijbel zegt het tegenovergestelde. Vanaf het begin, Adam en Eva, was het probleem juist andersom, de mens die niet luisterde naar God en het op eigen houtje god probeerde te zijn. Adam die de hap nam uit de vrucht van kennis, opdat hij gelijk zou zijn aan God.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
15 sep 2020, 13:06
Messenger schreef:

Dus de reden dat het op de wereld een zooitje is is omdat de mens nooit heeft geprobeerd, nooit op eigen kracht vertrouwd?
Precies. Religie heeft altijd in de weg gezeten.
Wesley schreef: De bijbel zegt het tegenovergestelde. Vanaf het begin, Adam en Eva, was het probleem juist andersom, de mens die niet luisterde naar God en het op eigen houtje god probeerde te zijn. Adam die de hap nam uit de vrucht van kennis, opdat hij gelijk zou zijn aan God.
Precies doordat men dit blijft geloven zal de mens in de komende 20 jaar nagenoeg uitsterven, er verandert namelijk niets omdat de spiritualiteit op de handrem blijft staan terwijl deze planeet in diepe crisis verkeert.

En religie heeft veel afvalligen opgeleverd, mensen die al het Goddelijke afwijzen door verbittering in de religie en daarmee ook de eigen Goddelijke eigenschappen niet erkennen.

Maar geen nood, er is wel weer een andere levensvatbare plek in het heelal. Ik denk dat de Aarde voorafgegaan is door vele andere planeten die zijn verwoest door onwetende Godsvonken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
15 sep 2020, 13:18
Wesley schreef:
15 sep 2020, 13:06
Messenger schreef:

Precies. Religie heeft altijd in de weg gezeten.
Wesley schreef: De bijbel zegt het tegenovergestelde. Vanaf het begin, Adam en Eva, was het probleem juist andersom, de mens die niet luisterde naar God en het op eigen houtje god probeerde te zijn. Adam die de hap nam uit de vrucht van kennis, opdat hij gelijk zou zijn aan God.
Precies doordat men dit blijft geloven zal de mens in de komende 20 jaar nagenoeg uitsterven, er verandert namelijk niets omdat de spiritualiteit op de handrem blijft staan terwijl deze planeet in diepe crisis verkeert.

En religie heeft veel afvalligen opgeleverd, mensen die al het Goddelijke afwijzen door verbittering in de religie en daarmee ook de eigen Goddelijke eigenschappen niet erkennen.

Maar geen nood, er is wel weer een andere levensvatbare plek in het heelal. Ik denk dat de Aarde voorafgegaan is door vele andere planeten die zijn verwoest door onwetende Godsvonken.
Ik denk dat je eens eerlijk naar de statistieken moet gaan kijken.
Hoeveel mensen zijn religieus? Hoeveel regeringleiders zijn religieus? Worden deze aantallen steeds meer of juist steeds minder.
Kun van je alle menselijke beslissingen en de ellende die daaruit afkomstig zijn alle schuld leggen op religie?

De problemen in de wereld komen niet door religie, geloof, gebrek aan goede wil, gebrek aan actie.
De problemen in de wereld worden veroorzaakt door zondige harten van mensen, inclusief ikzelf.
De mens gaat de wereld niet redden, Jezus Christus heeft dat al gedaan.
Ik pleit ook niet voor dat mensen religieus moet worden. Geloof in Jezus Christus als Heer en Redder is de weg, en God zal je de weg wijzen.
callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

Wat merk ik daarvan?
De mens zal het toch zelf moeten doen en dan wel op allerlei gebied, qua milieu; eens stoppen met de ontbossing, met de enorme veestallen, veetransporten etc..enz..enz...
Religie heeft trouwens genoeg ellende veroorzaakt....haat en nijd, inquisitie, kruistochten....; elkaar het licht in de ogen niet kunnen...door al die dogma's
Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:
15 sep 2020, 13:36
Wat merk ik daarvan?
De mens zal het toch zelf moeten doen en dan wel op allerlei gebied, qua milieu; eens stoppen met de ontbossing, met de enorme veestallen, veetransporten etc..enz..enz...
Religie heeft trouwens genoeg ellende veroorzaakt....haat en nijd, inquisitie, kruistochten....; elkaar het licht in de ogen niet kunnen...door al die dogma's
Gelukkig ben jij heel verdraagzaam! LOL! :mrgreen:
No comment
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
15 sep 2020, 13:32

Hoeveel mensen zijn religieus? Hoeveel regeringleiders zijn religieus? Worden deze aantallen steeds meer of juist steeds minder.
Kun van je alle menselijke beslissingen en de ellende die daaruit afkomstig zijn alle schuld leggen op religie?
Mensen hoeven niet religieus te zijn om religieus beïnvloed te zijn.

De culturen overal ter wereld zijn religieus beïnvloed. Dat maakt dat zelfs niet-gelovigen daarmee behept zijn.
Wesley schreef: De problemen in de wereld komen niet door religie, geloof, gebrek aan goede wil, gebrek aan actie.
De problemen in de wereld worden veroorzaakt door zondige harten van mensen, inclusief ikzelf.
Ik pleit ook niet voor dat mensen religieus moet worden. Geloof in Jezus Christus als Heer en Redder is de weg, en God zal je de weg wijzen.
De wereld verkeert in diepe crisis en is helemaal nog niet gered. Jezus gaat dat ook niet doen. Wij zullen zelf het roer moeten omgooien. En de gedachte 'dat gaat de mens nooit lukken' is daarbij een ondermijnende gedachte die onze hoogste keuze in de weg staat.
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
15 sep 2020, 14:56
Wesley schreef:
15 sep 2020, 13:32

Mensen hoeven niet religieus te zijn om religieus beïnvloed te zijn.

De culturen overal ter wereld zijn religieus beïnvloed. Dat maakt dat zelfs niet-gelovigen daarmee behept zijn.
Wesley schreef: De problemen in de wereld komen niet door religie, geloof, gebrek aan goede wil, gebrek aan actie.
De wereld verkeert in diepe crisis en is helemaal nog niet gered. Jezus gaat dat ook niet doen. Wij zullen zelf het roer moeten omgooien. En de gedachte 'dat gaat de mens nooit lukken' is daarbij een ondermijnende gedachte die onze hoogste keuze in de weg staat.
Of is de gedachte dat het de mens wel lukt om de roer om te gooien de God's ondermijnende gedachte die onze redding in de weg staat?

Een religieus persoon steekt iemand neer, waar ligt het probleem? Religie? Nee, de zonde van de dader.
Een leider vermoord duizenden mensen onder de vlag van religie, wat is het probleem? Religie? Nee, de zonde van de leider.
Een christen pleegt ontucht, wat is het probleem? Religie? Nee, de zonde van de dader.
Religie is dood, de mens leeft en maakt keuzes om iets te geloven en zijn eigen verlangens en zondes te volgen ipv zijn geweten.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
15 sep 2020, 19:53
Messenger schreef:
Of is de gedachte dat het de mens wel lukt om de roer om te gooien de God's ondermijnende gedachte die onze redding in de weg staat?
Tot nog toe geloven de meeste mensen niet in hun eigen scheppingskracht en zien de meesten zich als schepsel in plaats van medeschepper. God heeft geen voorkeur in de uitkomst, vanwege de vrije wil wordt de diepe crisis waar we voor kiezen (ook door niet-besluiten) niet door God verholpen.
Petra

Bericht door Petra »

Robert Frans schreef:
15 sep 2020, 10:04
Een katholiek bruidspaar hoeft dan niet eerst naar het gemeentehuis en dan naar de kerk, maar kan beide verbonden (juridisch en kerkelijk) in één viering in de kerk sluiten, waarbij de priester of diaken als buitengewoon ambtenaar voor katholieken dient.
Ja, ook imo zou dat best moeten kunnen.

Robert Frans schreef:
15 sep 2020, 10:04
Het burgerlijk huwelijk wil ik dus niet afschaffen, maar alleen het begrip zelf. Zodat het betreffende verbond in de wet en dus door de overheid niet langer een huwelijk wordt genoemd, maar een andere, neutralere naam krijgt. Bijvoorbeeld het 'echtelijk samenlevingsverbond', ik noem maar wat. Daar mogen creatieve juristen zich dan wel over buigen, of gewoon het volk zelf.
Bruidsparen en ook omstanders kunnen dan zelf bepalen of zij het sluiten ervan een huwelijk willen noemen. Als dus bijvoorbeeld twee homo's het verbond sluiten, dan kunnen zij het vrijelijk een huwelijk blijven noemen, terwijl ik dat dan níét doe.
Ergo: als katholiek kan ik dan besluiten om enkel het kerkelijk huwelijk een huwelijk te noemen en dat juridische verbond dus weer niet, terwijl protestanten het juridische verbond weer wél een huwelijk zullen noemen, daar zij geen eigen huwelijken sluiten.
Dus als ik je goed begrijp wil je wel dat mensen kunnen trouwen maar is het enige euvel dat jij sommige huwelijken geen huwelijk wilt noemen.
Maar je treft daardoor wel een hoop mensen.
Ik ben ook bij de wet gehuwd. Dat heb ik niet zomaar gedaan maar omdat ik dat wilde. Ik vind het helemaal niet fijn als omstanders gaan bepalen hoe ze het willen noemen... en me dan maar niet getrouwd noemen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Robert Frans

Bericht door Robert Frans »

Petra schreef:
16 sep 2020, 03:31
Dus als ik je goed begrijp wil je wel dat mensen kunnen trouwen maar is het enige euvel dat jij sommige huwelijken geen huwelijk wilt noemen.
Ik ben ook bij de wet gehuwd. Dat heb ik niet zomaar gedaan maar omdat ik dat wilde. Ik vind het helemaal niet fijn als omstanders gaan bepalen hoe ze het willen noemen... en me dan maar niet getrouwd noemen.
Ik zie de seculiere visie en de katholieke visie op het huwelijk als twee gelijkwaardige visies, in die zin dat ze beiden niet objectief zijn en beiden voortkomen uit hele specifieke overtuigingen over mens en samenleving, liefde en seksualiteit. Het voornaamste verschil tussen de twee is dat ik van het laatste uiteraard geloof dat die het meest juist is (waarbij ik de seculiere visie dus slechts gedeeltelijk afwijs).
Door nu een bepaalde huwelijksvisie in de wet vast te leggen en zo te 'sanctioneren,' leg je als overheid aan een ieder echter een wettelijke definitie van het huwelijk op en worden bijvoorbeeld trouwambtenaren verplicht om die visie geheel uit te oefenen, ook als ze gewetensbezwaard zijn.
Doe je als overheid dat echter niet, dan is het voor de betreffende ambtenaren (die dan natuurlijk ook anders gaan heten) veel minder tot niet bezwaarlijk om die juridische verbintenis te sluiten tussen mensen waarvan zij vinden dat die niet kunnen huwen, omdat er dan immers geen sprake is van een huwelijk.

De bezwaren die je hebt kan ik me ook goed voorstellen, maar die zijn niet opgelost door jouw huwelijksvisie wettelijk vast te leggen. Want ook als de overheid jouw verbintenis een huwelijk noemt, dan zullen tegenstanders het nog altijd niet als zodanig erkennen en zullen zij dus bij hun standpunten blijven.
Door als overheid het begrip 'huwelijk' echter niet te gebruiken, kunnen tegenstanders zich in elk geval niet meer bij haar beklagen als jij zo'n verbond sluit. Want de overheid laat het dan immers vrij om het wel of geen huwelijk te noemen, waardoor zij geen poot hebben om op te staan en jij gewoon jouw huwelijk een huwelijk kunt blijven noemen.
Dus ja, het geeft mensen inderdaad de vrijheid om hun eigen visie op jouw verbintenis met je geliefde te hebben en dergelijke vrijheden kunnen altijd schuren. Maar het geeft de overheid ook de vrijheid om verschillende huwelijksvisies binnen de kaders van het strafrecht naast elkaar te laten bestaan, zonder haar burgers en ambtenaren op te leggen wat zij wel of niet een huwelijk zouden moeten noemen.
Vrede en alle goeds
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
15 sep 2020, 22:05
Wesley schreef:
15 sep 2020, 19:53
Messenger schreef:
Tot nog toe geloven de meeste mensen niet in hun eigen scheppingskracht en zien de meesten zich als schepsel in plaats van medeschepper. God heeft geen voorkeur in de uitkomst, vanwege de vrije wil wordt de diepe crisis waar we voor kiezen (ook door niet-besluiten) niet door God verholpen.
De god waar jij over praat is niet de God die ik ken.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
16 sep 2020, 20:31
Dat had ik al door. Misschien kun je die God leren kennen.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
Het is aantoonbaar dat er veelsoortige gelovigen bestaan die zeggen God te kennen, maar het onderling oneens zijn. Goden zijn daarentegen nergens aan te tonen.
Wees realistisch
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef:
16 sep 2020, 22:33
Wesley schreef:
Het is aantoonbaar dat er veelsoortige gelovigen bestaan die zeggen God te kennen, maar het onderling oneens zijn. Goden zijn daarentegen nergens aan te tonen.
Als mensen zeggen dat ze God kennen, dan vraag ik me af wat ik me daarbij moet voorstellen. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat je God kent. Maar ik heb nog niemand ontmoet, die me kan vertellen wat dat precies inhoudt.
Only dead fish go with the flow
hopper

Bericht door hopper »

Kennen heeft als hoofdbetekenissen 'onderscheiden, herkennen' en 'bekend, vertrouwd zijn met'.
Iemand die God kent, kent God als een object. Dat kan alleen maar denkbeeldig zijn.
Je schept je dan een beeld van God, die je vervolgens kent.
Net zoals ik in mijn hoofd mijzelf een beeld van Parijs kan scheppen die ik vervolgens ken.
(Ik zie de Eiffeltoren.)
Ik kan ook een beeld scheppen van een marsmannetje (groen natuurlijk) of een beeld scheppen van een inwoner van Ganymedes (blauw met 4 benen).

De menselijke vaardigheid om beelden te scheppen is oneindig.
Komende nacht ga ik het ook weer doen, ik heb het dromen genoemd;-)
Wat geen bestaan heeft kan nooit tot bestaan komen, en wat is kan nooit ophouden te bestaan.
Petra

Bericht door Petra »

Robert Frans schreef:
16 sep 2020, 09:18
Petra schreef:
16 sep 2020, 03:31
Ik zie de seculiere visie en de katholieke visie op het huwelijk als twee gelijkwaardige visies, in die zin dat ze beiden niet objectief zijn en beiden voortkomen uit hele specifieke overtuigingen over mens en samenleving, liefde en seksualiteit. Het voornaamste verschil tussen de twee is dat ik van het laatste uiteraard geloof dat die het meest juist is (waarbij ik de seculiere visie dus slechts gedeeltelijk afwijs).
Door nu een bepaalde huwelijksvisie in de wet vast te leggen en zo te 'sanctioneren,' leg je als overheid aan een ieder echter een wettelijke definitie van het huwelijk op en worden bijvoorbeeld trouwambtenaren verplicht om die visie geheel uit te oefenen, ook als ze gewetensbezwaard zijn.
Doe je als overheid dat echter niet, dan is het voor de betreffende ambtenaren (die dan natuurlijk ook anders gaan heten) veel minder tot niet bezwaarlijk om die juridische verbintenis te sluiten tussen mensen waarvan zij vinden dat die niet kunnen huwen, omdat er dan immers geen sprake is van een huwelijk.

De bezwaren die je hebt kan ik me ook goed voorstellen, maar die zijn niet opgelost door jouw huwelijksvisie wettelijk vast te leggen. Want ook als de overheid jouw verbintenis een huwelijk noemt, dan zullen tegenstanders het nog altijd niet als zodanig erkennen en zullen zij dus bij hun standpunten blijven.
Door als overheid het begrip 'huwelijk' echter niet te gebruiken, kunnen tegenstanders zich in elk geval niet meer bij haar beklagen als jij zo'n verbond sluit. Want de overheid laat het dan immers vrij om het wel of geen huwelijk te noemen, waardoor zij geen poot hebben om op te staan en jij gewoon jouw huwelijk een huwelijk kunt blijven noemen.
Dus ja, het geeft mensen inderdaad de vrijheid om hun eigen visie op jouw verbintenis met je geliefde te hebben en dergelijke vrijheden kunnen altijd schuren. Maar het geeft de overheid ook de vrijheid om verschillende huwelijksvisies binnen de kaders van het strafrecht naast elkaar te laten bestaan, zonder haar burgers en ambtenaren op te leggen wat zij wel of niet een huwelijk zouden moeten noemen.
Sja het klinkt niet onredelijk en in de praktijk zijn er ook zat mensen die niet huwen maar voor een geregistreerd partnerschap kiezen. (wat meer gelijk is aan huwen dan een samenlevingscontract) maar het euvel is dat een huwelijk standaard internationaal erkend wordt en een partnerschap niet.

Daarom kan de NL overheid wel de verschillende opties geven maar niet het huwelijk afschaffen, dan neem je mensen hun rechten af.

'Leuk' nieuwtje misschien voor jou ;) ; er wordt ook aan gewerkt om het nog ruimer te maken. Met vergaande aanbevelingen t.b.v. meeroudergezinnen en draagmoederschap e.d.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... 21ste-eeuw
Rapport van de Staatscommissie Herijking ouderschap "Kind en ouders in de 21ste eeuw"
Het EHRM benadrukt in zijn rechtspraak de ruime beoordelingsmarge van staten, juist vanwege de snelle ontwikkelingen in de medische wetenschap en het ontbreken van een duidelijke consensus in Europa. Daarbij wordt van de staten verwacht dat zij, gelet op die snelle ontwikkelingen, hun wetgeving voortdurend heroverwegen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
16 sep 2020, 22:08
Wesley schreef:
Ik heb gezocht naar God en God liet mij Hem vinden.
De god waar jij het over hebt heeft zich niets van zich laten horen.
Hoe heb jij die god leren kennen? Heb jij hem zelf gemaakt? Heeft deze god jou gemaakt?
Wesley

Bericht door Wesley »

Mart schreef:
Wesley schreef:
Een logisch conclusie is daarom ook. Of 1 van de vele geloven beschrijft God. Of geen van de vele geloven beschrijven God.
Een Schepper is wel aan te tonen.

Hoe toon je aan dat er een architect bestaat?
Hoe toon je aan dat er een programmeur bestaat?
Hoe toon je aan dat er een timmerman bestaat?

Wie zegt dat een boek met gesorteerde gegevens uit het niets kan ontstaan noemt men een idioot.
Wie zegt dat het leven met DNA (gesorteerde gegevens) uit het niets kan ontstaan noemt men een wetenschapper. Bizar.
Wesley

Bericht door Wesley »

Wesley schreef:
17 sep 2020, 11:42
Mart schreef:
Wesley schreef:
Een logisch conclusie is daarom ook. Of 1 van de vele geloven beschrijft God. Of geen van de vele geloven beschrijven God.
Een Schepper is wel aan te tonen.

Hoe toon je aan dat er een architect bestaat?
Hoe toon je aan dat er een programmeur bestaat?
Hoe toon je aan dat er een timmerman bestaat?

Wie zegt dat een boek met gesorteerde gegevens en structuur uit het niets kan ontstaan noemt men een idioot.
Wie zegt dat het leven met DNA (gesorteerde gegevens en structuur) uit het niets kan ontstaan noemt men een wetenschapper. Bizar.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
17 sep 2020, 11:38
Messenger schreef:
Wesley schreef:
Wees niet te snel met tevreden zijn met jouw zoekresultaat.
Wesley schreef: De god waar jij het over hebt heeft zich niets van zich laten horen.
Aan mij wel en ook aan Neale Donald Walsch. En via die boeken van Walsch aan vele miljoenen lezers over de hele wereld via prima marketing.
Wesley schreef: Hoe heb jij die god leren kennen? Heb jij hem zelf gemaakt? Heeft deze god jou gemaakt?
Ik heb God leren kennen op persoonlijke wijze en herkend als de God in de boeken van Neale Donald Walsch.
Mart

Bericht door Mart »

Wesley schreef:
Dat zeggen al die andere gelovigen eveneens, alleen zijn ze het onderling oneens. De veelsoortigheid aan verscheidene gelovigen is een feit, terwijl van de Goden zelf niets valt aan te tonen.
Laatst gewijzigd door Mart op 17 sep 2020, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Wees realistisch
Wesley

Bericht door Wesley »

Messenger schreef:
17 sep 2020, 11:48
Wesley schreef:
Messenger schreef:
Wesley schreef:
Wees niet te snel met tevreden zijn met jouw zoekresultaat.
Wesley schreef: De god waar jij het over hebt heeft zich niets van zich laten horen.
Aan mij wel en ook aan Neale Donald Walsch. En via die boeken van Walsch aan vele miljoenen lezers over de hele wereld via prima marketing.
Wesley schreef: Hoe heb jij die god leren kennen? Heb jij hem zelf gemaakt? Heeft deze god jou gemaakt?
Ik heb God leren kennen op persoonlijke wijze en herkend als de God in de boeken van Neale Donald Walsch.
Ik heb God leren kennen op persoonlijke wijze en herkend als de God in de boeken van o.a. Jesaja, Jeremia, Ezekiel, Matheus, Marcus, Lucas, Johannes en Paul. En God heeft zich aan mij geopenbaard door Jezus Christus, Zijn woord, de Heilige Geest.
Niet dat ikzelf zo bijzonder ben, maar God die zo genadig en liefdevol is.
Laatst gewijzigd door Wesley op 17 sep 2020, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Messenger

Bericht door Messenger »

Wesley schreef:
17 sep 2020, 12:01
Ik heb God leren kennen op persoonlijke wijze en herkend als de God in de boeken van o.a. Jesaja, Jeremia, Ezekiel, Matheus, Marcus, Lucas, Johannes en Paul.
God heeft je dus flink angst ingeboezemd dat je zoektocht geëindigd is?
Plaats reactie