Vraag aan gelovigen.

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Re: Vraag aan gelovigen.

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef:
02 aug 2020, 13:55
Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 10:45
Omdat alles vervuld is dat geschreven staat in het OT (Luk. 21:22) in de dagen van de apostelen. En Paulus deed niks anders uit het OT citeren en het op de eindtijd betrekken waarin zij leefden. In de online Statenvertaling staan de verwijzingen er allemaal bij.

Dus waarom is een claim heden te dage falsifieerbaar? Simpelweg vanwege de tijd waarin we leven.
Ik zie het anders, maar het is iig een consistent verhaal !!
Hoe zie jij dat als preterist trouwens ?
Blijft de aarde eindeloos doordraaien met de huidige omstandigheden ?
Of komt er een eindtijd zonder de fysieke wederkomst ?
Of......?
Wij geloven dat de eindtijd geweest is en dat de aarde voor eeuwig zal doordraaien, in navolging van de oude Prediker.

'Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.' (Pred 1,4)
No comment

HJW

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 15:04
Wij geloven dat de eindtijd geweest is en dat de aarde voor eeuwig zal doordraaien, in navolging van de oude Prediker.

'Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.' (Pred 1,4)
Oké. En het behouden worden. Is dat het hemelse ?
Geloven jullie in een hel ? Zo ja, hoe zien jullie dat ?

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

hopper schreef:
02 aug 2020, 12:14
Dat is jouw geloof, daarom ben je ook atheïst. Maar je kunt mij niet jouw geloof verwijten.
Alles wat jij zeg is jouw overtuiging. Maar jij bent zo'n narcist dat jij niet doorhebt dat het slechts een overtuiging is.
Omdat jij meent het veld der overtuiging te zijn ontstegen.

En zodra mensen jou verwijten hoogmoedig te zijn zeg je "hoogmoed ziet hoogmoed". Een soort "wat je zegt ben jezelf"..

Terwijl je zelf wel Trump narcisme verwijt en elders schreef je zelfs "mensen die niet inzien dat Trump een narcist is, dat ligt aan die mensen". Terwijl, als je jouw logica volgt de mensen die Trump als narcist zien zelf narcistisch zijn. Want "narcist ziet narcist, schoonheid ziet schoonheid, lelijkheid ziet lelijkheid".. Maar goed, als het op kritiek op anderen aankomt dan is het niet "narcist ziet narcist".. Dat is onlogisch, ik hoop dat je dat ziet.

Ik geloof niet in jouw overtuigingen. Iemand die lelijk is kan heel duidelijk Doutzen Kroes als schoonheid zien. Dit zie je overal. Mensen die zichzelf niet mooi vinden zien in anderen schoonheid. Dus jouw zweverige denken is heel duidelijk niet de werkelijkheid.

peda

Bericht door peda »

Hallo Atheist,

Het is redelijk simpel om bij anderen op persoonlijke inschatting subjectief te concluderen dat zij veel verkondigen behoudens de waarheid en vervolgens zelve in gebreke te blijven De "" Waarheid "" in de schijnwerper te plaatsen. Bij alles wat een gelovige inbrengt, volgt bij jou als standaard antwoord "" nietes "'.

callista
Man/Vrouw: V

Bericht door callista »

peda schreef:
02 aug 2020, 15:46
Hallo Atheist,

Het is redelijk simpel om bij anderen op persoonlijke inschatting subjectief te concluderen dat zij veel verkondigen behoudens de waarheid en vervolgens zelve in gebreke te blijven De "" Waarheid "" in de schijnwerper te plaatsen.

Bij alles wat een gelovige inbrengt, volgt bij jou als standaard antwoord "" nietes "'.
Dat laatste lijkt mij een ad-hominem.
Je brengt het als een feit....
In een discussie is het vrij normaal dat men het niet met elkaar eens is...anders is er n.l. geen discussie mogelijk en wordt het een theekransje...

hopper

Bericht door hopper »

Ik kan Atheïst niet erg serieus nemen. Soms probeer ik het nog wel eens met hem, maar achteraf vraag ik me telkens weer af waarom?
Misschien is dit ook wel een ad-hominem.
De waarheid beminnen betekent de leegte verdragen, en dus de dood aanvaarden. (Simone Weil)

callista

Bericht door callista »

hopper schreef:
02 aug 2020, 16:29
Ik kan Atheïst niet erg serieus nemen. Soms probeer ik het nog wel eens met hem, maar achteraf vraag ik me telkens weer af waarom?
Hij jou ook niet denk ik....dus dan staan jullie quitte :mrgreen:

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

peda schreef:
Hallo Atheist,

Het is redelijk simpel om bij anderen op persoonlijke inschatting subjectief te concluderen dat zij veel verkondigen behoudens de waarheid en vervolgens zelve in gebreke te blijven De "" Waarheid "" in de schijnwerper te plaatsen. Bij alles wat een gelovige inbrengt, volgt bij jou als standaard antwoord "" nietes "'.
sorry, maar wat *** je dom?
Tevens heb ik geen idee wat je met al die loze woorden precies bedoelt, wel weet ik dat jij je steevast op mij en andere atheisten fixeert en dat je altoos kritiek hebt op wat ongelovigen zeggen. Ik zou zeggen, houdt daar eens mee op..

Maar goed, dat is een gratis tip. Doe ermee wat je wilt.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

hopper schreef:
Ik kan jou ook niet serieus nemen. Jij bent net iemand als welke gelovige dan ook die meent dat zijn geloof geen geloof is maar een zeker weten. HJW heeft ook al aangetoond waar de contradictie van jouw geloof zit. Namelijk dat je wel over Trump terecht beweert dat Trump een narcist is, maar dat als jij kritiek krijgt je het met een "wat je zegt ben jezelf" (althans zo lees ik het als mensen beweren "schoonheid ziet schoonheid, lelijkheid ziet lelijkheid, narcisme ziet narcisme, ego ziet ego") van je af schudt.

En nogmaals, als je zelf ervan overtuigd bent uit de wereld van overtuigingen te zijn dan is dat ook een overtuiging. Net zoals ik mijn overtuiging heb en een gelovige diens overtuiging.

Nog in een ander topic heb ik je al tig malen verteld dat de joden geloofden in een opstanding des lichaams vandaar hun eeuwige grafrust. Geloofde Paulus in een wederopstanding uit den doden. Zelfs de Jezus uit de evangelieen geloofde dit.

Maar je blijft maar steeds dezelfde kolen gaar stoven. Alsof jij Jezus volgt en de christenen niet. Nu beweerde je zelfs dat de opstanding uit de doden met een lichaam pas in 325 in het christendom is getreden. Terwijl Openbaring in 100nC geschreven is en die heeft het er al over.

Dus wanneer zie je in dat jouw bewering 1 foutje heeft? Of ben je overtuigd van jouw foutloosheid?

peda

Bericht door peda »

callista schreef:
02 aug 2020, 16:26
peda schreef:
Hallo Atheist,

Het is redelijk simpel om bij anderen op persoonlijke inschatting subjectief te concluderen dat zij veel verkondigen behoudens de waarheid en vervolgens zelve in gebreke te blijven De "" Waarheid "" in de schijnwerper te plaatsen.

Bij alles wat een gelovige inbrengt, volgt bij jou als standaard antwoord "" nietes "'.
Dat laatste lijkt mij een ad-hominem.
Je brengt het als een feit....
In een discussie is het vrij normaal dat men het niet met elkaar eens is...anders is er n.l. geen discussie mogelijk en wordt het een theekransje...
Hallo Callista,

Niet eens zijn, volledig akkoord, maar wel interesse voor elkaars standpunten. Ontbreekt die interesse dan schrijf je een lezing over het hoofd van de gesprekspartner heen. Wanneer de ene partij alleen maar wil praten over kamperen aan zee en de ander het alleen maar wil hebben over berg beklimmen en er is verder geen enkele interesse voor elkaars hobby dan zie ik geen gesprek plaats vinden. Beiden houden dan lezingen waarbij de gesprekspartner fungeert als figurant op het discussie toneel. Jij ziet dan wellicht een boeiend gesprek tussen beiden ontstaan, maar ik luister naar 2 lezingen waar noch de ene noch de ander enige inbreng heeft in de lezing van de ander.

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

peda schreef:
02 aug 2020, 16:43
Hallo Callista,

Niet eens zijn, volledig akkoord, maar wel interesse voor elkaars standpunten. Ontbreekt die interesse dan schrijf je een lezing over het hoofd van de gesprekspartner heen. Wanneer de ene partij alleen maar wil praten over kamperen aan zee en de ander het alleen maar wil hebben over berg beklimmen en er is verder geen enkele interesse voor elkaars hobby dan zie ik geen gesprek plaats vinden. Beiden houden dan lezingen waarbij de gesprekspartner fungeert als figurant op het discussie toneel. Jij ziet dan wellicht een boeiend gesprek tussen beiden ontstaan, maar ik luister naar 2 lezingen waar noch de ene noch de ander enige inbreng heeft in de lezing van de ander.
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen? De ene brengt uit de Bijbel iets naar voren, de ander brengt iets anders uit dezelfde bijbel naar voren om de bewering te ontkrachten. Dit heeft met kamperen en berg beklimmen niks te maken. Het is 1 en hetzelfde onderwerp.

De discussie tussen hopper en mij is overigens wel eentje op twee niveaus. De een op het niveau van het aardse en tastbare en de ander zegt dezelfde dingen maar bedoelt iets heel anders. Als een Belg het over poepen heeft dan gebruikt hij ook dezelfde woorden als een Nederlander maar bedoelt iets heel anders :clown:

callista

Bericht door callista »

Atheist2 schreef:
02 aug 2020, 16:49
Als een Belg het over poepen heeft dan gebruikt hij ook dezelfde woorden als een Nederlander maar bedoelt iets heel anders :clown:
:mrgreen:
Datzelfde geldt ook voor het woord "kuisen" :geek:

hopper

Bericht door hopper »

callista schreef:
02 aug 2020, 16:30
hopper schreef:
Hij jou ook niet denk ik....dus dan staan jullie quitte :mrgreen:
En dat is goed!
De waarheid beminnen betekent de leegte verdragen, en dus de dood aanvaarden. (Simone Weil)

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

callista schreef:
02 aug 2020, 16:53
:mrgreen:
Datzelfde geldt ook voor het woord "kuisen" :geek:
Dat heb ik eens opgezocht, en het blijkt dat ik dezelfde betekenis eraan geef als DE Belg :clown:

Weer geleerd dat het geen officiele term is in Nederland.

hopper

Bericht door hopper »

Over één ding ben ik het wel eens met Atheïst: "De discussie tussen hopper en mij is overigens wel eentje op twee niveaus."
Ik acteer op een totaal ander niveau dan Atheïst.

Maar dat gaat net zo goed op voor exoterische christenen. Atheïst is gewoon een exoterische atheïst!

Voel ik mij te goed voor het niveau van Atheïst? Welnee! Ik heb dat niveau achter me gelaten, dat is alles.

Piebe Paulusma

HJW schreef:
02 aug 2020, 15:17
Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 15:04

Oké. En het behouden worden. Is dat het hemelse ?
Geloven jullie in een hel ? Zo ja, hoe zien jullie dat ?
Wij geloven niet dat een genadige God zijn eigen schepselen voor eeuwig pijnigt. Eveneens citeer ik hier Prediker: 'de doden weten niets'.
No comment

HJW

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 18:18

Wij geloven niet dat een genadige God zijn eigen schepselen voor eeuwig pijnigt. Eveneens citeer ik hier Prediker: 'de doden weten niets'.
Dat klinkt een stuk beter dan het klassieke christendom.

Piebe Paulusma

HJW schreef:
02 aug 2020, 19:15
Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 18:18

Dat klinkt een stuk beter dan het klassieke christendom.
Absoluut! :)
No comment

HJW

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 19:38
Als we niet uitkijken gaan we elkaar straks nog aardig vinden.
😇🤪

Piebe Paulusma

HJW schreef:
02 aug 2020, 19:51
Piebe Paulusma schreef:
😇🤪
Dan kunnen we misschien nog eens inhoudelijke gesprekken voeren i.p.v. kibbelen! ;)
No comment

Atheist2

Bericht door Atheist2 »

Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 19:54
HJW schreef:
Piebe Paulusma schreef:
😇🤪
Dan kunnen we misschien nog eens inhoudelijke gesprekken voeren i.p.v. kibbelen! ;)
Met jou erbij hoeven we daar niet bang voor te zijn

Storm

Bericht door Storm »

Atheist2 schreef:
02 aug 2020, 20:18
Piebe Paulusma schreef:
02 aug 2020, 19:54
HJW schreef:
Piebe Paulusma schreef:
😇🤪
Met jou erbij hoeven we daar niet bang voor te zijn
Jammer dat Mart er niet is kon hij weer wat ad honimens melden. Heb je nog wat te vragen aan gelovigen atheist2, of inhoudelijke gesprekken? Dit topic is; vragen aan gelovigen of aan niet of anders gelovigen.

Mijn vraag aan Atheist 2; zou jij de vragen die Christiaan stelt in het topic; zelfbeschikking eigen lichaam, misschien willen invullen?
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

Petra

Bericht door Petra »

Storm schreef:
02 aug 2020, 23:22
Jammer dat Mart er niet is kon hij weer wat ad honimens melden. Heb je nog wat te vragen aan gelovigen atheist2, of inhoudelijke gesprekken? Dit topic is; vragen aan gelovigen of aan niet of anders gelovigen.

Lieve schat... dat is een ad hominem in een ad hominem. Doet me denken aan zo'n matroesjka poppetje. :lol:
Maar.... omdat jij van mij al de Godinnenstatus hebt gekregen.. heb ik het je bij voorbaat al vergeven hoor! 🥰
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Petra

Bericht door Petra »

Wesley schreef:
02 aug 2020, 10:18
In de vraag die je stelt zit een vooronderstelling dat het leven uit het niets kan ontstaan. Maar om toch je vraag te beantwoorden. Als de mens zelf uit dood materiaal leven kan scheppen, dan valt het hele christendom als een kaartenhuis in elkaar.
Neee toch zeker!

Dat is al gebeurd hoor...* in 1952 via chemische verbindingen en in 2010 kunstmatig leven.

En zie daar.. er is helemaal niks in elkaar gestort. :lol:
Bedenk je ook maar dat wat de mens ook zal scheppen of kunnen scheppen dat helemaal niks zegt over wie of wat de mens zelf al of niet geschapen heeft.

Ik zeg; lekker blijven geloven dus in Zeus of Allah of God of Freya of Wodan, of ...wie je ook maar zin in hebt. :thumb1:
Ik moet er niet aan denken dat een ander/onschuldige zou moeten boeten voor mijn daden, zou ik vreselijk onrechtvaardig vinden. Ik hang 100keer liever zelf aan dat kruis dan dat een ander dat voor me moet opknappen.
En ik ben nogal gek op vrouwen. Misschien omdat Petra ook zo'n gezellige badplaats op Lesbos is :D wie weet, maar mijn voorkeur gaat i.i.g. uit naar de heilige Godin Vrouwe Justitia. 🥰

En dat allemaal met innige dank aan "Gaia" ; Moeder aarde **

*
https://wibnet.nl/natuur/onbekende-orga ... t-leven-is
Tijdens een beroemd experiment maakte de natuurkundige Stanley Miller biomoleculen van simpele chemische verbindingen, waarmee hij het ontstaan van het leven nabootste.
https://www.scientias.nl/doorbraak-wete ... ren-leven/
Vannacht werd bekend dat wetenschappers erin geslaagd zijn om kunstmatig leven te creëren. Ze maakten de eerste synthetische, levende cel vanuit niets

**
https://wibnet.nl/natuur/onbekende-orga ... t-leven-is
De biosfeer is één groot organisme

Op 30 december 1968 deelde NASA de beroemdste foto van de ruimte uit de geschiedenis.

De wereld stond ervan versteld – de foto van de kleine, blauwe oase tegen de donkere oneindige ruimte werd een iconisch symbool dat de boodschap van milieu- en vredesbewegingen uitdroeg: om beter te zorgen voor onze kwetsbare plek in het heelal.

Het beeld ademde zowel de tijdgeest van ‘peace, love and harmony’ als het wereldbeeld van de Gaiatheorie, genoemd naar het Griekse woord voor ‘Moeder Aarde’.

Daarin is het leven niet zomaar een verzameling van soorten, maar één wereldwijd organisme, ook wel de biosfeer genoemd, dat uit aarde, water, atmosfeer en leven bestaat.

De biosfeer is zelfregulerend en zoekt constant het optimale evenwicht voor het leven..
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas

Storm

Bericht door Storm »

Petra schreef:
03 aug 2020, 05:35
Storm schreef:
02 aug 2020, 23:22

Lieve schat... dat is een ad hominem in een ad hominem. Doet me denken aan zo'n matroesjka poppetje. :lol:
Maar.... omdat jij van mij al de Godinnenstatus hebt gekregen.. heb ik het je bij voorbaat al vergeven hoor! 🥰
Ik hoef geen godinnenstatus, liever niet. En ik zal er ook opletten. Maar "vragen aan gelovigen'' is wat anders dan melden wat een foute foei geloven is. :kiss1:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.

Plaats reactie