Het bedrog van de evolutieleer

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
EdVaessen
Man/Vrouw: M

Re: Het bedrog van de evolutieleer

Bericht door EdVaessen »

Inktvlam schreef:
11 nov 2020, 10:15
EdVaessen schreef:
10 nov 2020, 23:26
Inktvlam schreef:
10 nov 2020, 21:46
Dat zul je dan moeten bewijzen dat je gecompliceerde functionele machines kunt bouwen zonder een intelligentie. Ik ken geen enkel voorbeeld.
Jij kent geen voorbeeld van een intelligentie die ooit in een ver verleden biologische wezens heeft geschapen. Je hebt alleen je Bijbel die zoiets beweert.
Dus staan beide mogelijkheden open. Biologische wezens kunnen door een intelligentie ontworpen zijn of ze kunnen door natuurlijke oorzaken ontstaan zijn. Biologische wezens en machines hebben met elkaar gemeen dat ze complex zijn. Maar die gemeenschappelijkheid in dat opzicht zegt nog niets over hun oorsprong. Het zou een valse analogie zijn.
Beide mogelijkheden staan helemaal niet open. Want je kunt geen enkel voorbeeld geven van een complexe functionele machine geproduceerd door blinde natuurkrachten.
Dat is niet belangrijk want zoals gezegd kun jij geen voorbeeld geven van een biologische machine die ooit door een intelligentie werd geschapen.

Je maakt twee fouten.
Ten eerste gebruik je een valse analogie. Omdat door mensen gemaakte, complexe machines duidelijk een intelligente ontwerper kennen, meen je dat dat ook moet gelden voor complexe machines van biologische aard.

Ten tweede verschuif je de bewijslast. Ik hoef niet te bewijzen dat biologische machientje door een natuurlijk proces tot stand zijn gekomen. Bij de huidige stand van de wetenschap weten we hier ook veel te weinig over. Jij moet bewijzen dat het niet kan door natuurlijke processen.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

EdVaessen schreef:
11 nov 2020, 14:14
Ten eerste gebruik je een valse analogie. Omdat door mensen gemaakte, complexe machines duidelijk een intelligente ontwerper kennen, meen je dat dat ook moet gelden voor complexe machines van biologische aard.
Valse analogie? Jij durft. Zullen we ons gewoon baseren op de logica? Het gaat tegen alle logica in dat bijvoorbeeld bij ATP synthase zomaar zonder tussenkomst van een intelligentie een wieltje, as en dynamo ontstaan is. Precies de juiste benodigdheden. Als intelligentie er niets mee te maken heeft, hoe is het dan mogelijk? Dat schreeuwt om een verklaring. En dat geldt voor elk moleculair machientje, de biologische klok, kinesine (het werkpaard van de cel), enz.
https://www.discovery.org/a/14791/
https://evolutionnews.org/2013/02/molecular_machi_1/

EdVaessen schreef:Ten tweede verschuif je de bewijslast. Ik hoef niet te bewijzen dat biologische machientje door een natuurlijk proces tot stand zijn gekomen. Bij de huidige stand van de wetenschap weten we hier ook veel te weinig over.
Dat is wel makkelijk, van alles beweren, maar niks onderbouwen. Blijft de vraag: als het bewijs ontbreekt waarom geloof je er dan in? Het verstand wil toch ook bevredigd worden. Als een bepaalde mening of geloof nergens op gebaseerd is, dan is het niks waard.

EdVaessen schreef:Jij moet bewijzen dat het niet kan door natuurlijke processen.
Ik ken geen enkel voorbeeld dat het wel kan. Dat is voor mij voldoende bewijs.
Zonder de bal kun je niet winnen. (Johan Cruyff)
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Inktvlam schreef:
11 nov 2020, 19:22
EdVaessen schreef:
Valse analogie? Jij durft. Zullen we ons gewoon baseren op de logica? Het gaat tegen alle logica in dat bijvoorbeeld bij ATP synthase zomaar zonder tussenkomst van een intelligentie een wieltje, as en dynamo ontstaan is. Precies de juiste benodigdheden. Als intelligentie er niets mee te maken heeft, hoe is het dan mogelijk? Dat schreeuwt om een verklaring. En dat geldt voor elk moleculair machientje, de biologische klok, kinesine (het werkpaard van de cel), enz.
Als je het niet meer weet, dan doe je maar een beroep op logica. Volgens mij een wanhoopsdaad.
EdVaessen schreef:Ten tweede verschuif je de bewijslast. Ik hoef niet te bewijzen dat biologische machientje door een natuurlijk proces tot stand zijn gekomen. Bij de huidige stand van de wetenschap weten we hier ook veel te weinig over.
Dat is wel makkelijk, van alles beweren, maar niks onderbouwen. Blijft de vraag: als het bewijs ontbreekt waarom geloof je er dan in? Het verstand wil toch ook bevredigd worden. Als een bepaalde mening of geloof nergens op gebaseerd is, dan is het niks waard.
Alsof jij je mening dat er sprake is van intelligent design onderbouwt. Ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien. Kritiek leveren op de evolutietheorie is geen onderbouwing van intelligent design. Dat zijn twee verschillende dingen.
EdVaessen schreef:Jij moet bewijzen dat het niet kan door natuurlijke processen.
Er zijn ruim acht miljoen voorbeelden van het feit dat het wel kan. Alleen jij denkt dat het niet kan. Meer is het niet.
Only dead fish go with the flow
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Inktvlam schreef:
EdVaessen schreef:
Het is geen kwestie van durven maar van redeneren. Dat jij je niet kunt voorstellen dat bij ATP synthase zomaar zonder tussenkomst van een intelligentie een wieltje, as en dynamo ontstaan is zegt weinig over wat mogelijk is. Het is weinig meer dan 'kijk us hoe ontzettund ingewikkuld. Daar moet toch intulligentie bij komen kijken, toch? Bloemkoleuh...'
Ik beweer niets. Jij beweert en doet dat zonder bewijsvoering.
Dat mag je denken. Maar het is geen bewijs. Het is verschuiving van de bewijslast.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:
11 nov 2020, 19:29
Inktvlam schreef:
EdVaessen schreef:
Als je het niet meer weet, dan doe je maar een beroep op logica. Volgens mij een wanhoopsdaad.
Beroep doen op de logica is een wanhoopsdaad?
Voor een kolderworm wel.

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
Er zijn ruim acht miljoen voorbeelden van het feit dat het wel kan. Alleen jij denkt dat het niet kan. Meer is het niet.
Laat maar zien die voorbeelden.
Zolderworm

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 11:21
Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
EdVaessen schreef:
Voor een kolderworm wel.

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
Ik zou zeggen: reageer eens met argumenten in plaats van scheldpartijen. Ook zo'n zwaktebod.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:
12 nov 2020, 12:37
Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
EdVaessen schreef:
Voor een kolderworm wel.

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:
Ik zou zeggen: reageer eens met argumenten in plaats van scheldpartijen. Ook zo'n zwaktebod.
Kom op met die voorbeelden !
Jij hebt nooit anders gedaan dan schelden.
Liever stond ik je helemaal niet te woord, maar je zoekt mij steeds op.
Zolderworm

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 12:55
Zolderworm schreef:
12 nov 2020, 12:37
Inktvlam schreef:
Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef:

Voor een kolderworm wel.

Zolderworm schreef:
Inktvlam schreef: Ik ken geen enkel voorbeeld dat het wel kan. Dat is voor mij voldoende bewijs.
Kom op met die voorbeelden !
Jij hebt nooit anders gedaan dan schelden.
Liever stond ik je helemaal niet te woord, maar je zoekt mij steeds op.
Voorbeelden dat de evolutietheorie werkt. Dacht je nou echt dat een of andere schepper al deze dieren stuk voor stuk ontworpen heeft?

aal, aap, alk, ani, ara, beo, big, boa, bok, bot, dar, das, dog, emt, gul, gup, hen, hop, jak, kat, kea, ket, kip, koe, lam, las, ooi, ork, pad, pos, puf, pui, pul, ral, ram, rat, ree, rob, rog, sik, uil, ulk, vee, vis, vlo, vos, yak, ajam, apin, avel, beer, bolk, coco, daas, dodo, dole, domp, dors, duif, eend, egel, eker, elft, emoe, empe, ever, ezel, fint, fret, fuut, gaai, gans, gaur, geep, geit, gems, gent, gier, gnoe, gors, grit, haai, haan, haas, haft, heek, hert, hoen, hond, hors, hurk, ibis, ieme, kaka, kalf, kauw, keek, kiwi, kneu, knot, kori, krem, kret, kril, krok, lama, lauw, lynx, mees, muis, naga, neet, orka, paca, paco, pauw, piel, pier, pink, poes, pony, poon, prik, raaf, rhea, rund, sapi, snep, snip, spin, tiet, unau, valk, vink, welp, wesp, wink, wolf, worm, wouw, wulk, wulp, wurm, zalm, zeug, addax, adder, agame, alver, arend, baars, beest, bever, bizon, bongo, boxer, cavia, chita, cobra, corgi, degoe, dingo, eiber, eland, emelt, fitis, forel, gazel, gekko, genet, giraf, griet, gront, havik, husky, indri, kater, katje, kever, kluut, knoet, koala, konijn, kraai, leeuw, nerts, oehoe, oeloe, oeros, okapi, otter, paard, panda, poema, schol, sfinx, skunk, smelt, sneep, snoek, sprot, steur, stier, tapir, tijger, uiver, vlieg, vogel, voorn, wants, wezel, winde, zeboe, zebra, zeelt, zwaan, aaltje, aarvis, aastor, aasvis, aeolis, alpaca, amoebe, ancona, angora, anolis, anubis, apollo, aquila, argala, ashaai, aurata, barbar, barzoi, basset, beluga, boefje, boever, bokser, boktor, bolder, bonobo, bosaap, bosuil, botuil, brasem, bremze, buffel, buldog, butoor, canard, cheeta, chique, cicade, coccus, collie, concha, condor, coyote, cypers, daguil, dikbil, dikkop, doffer, dogger, donkey, dorade, dorser, dotter, draver, duivin, eenoog, ekster, elrits, etalon, ezelin, fazant, feniks, fokvee, fregat, galmug, galmijt, gander, gibbon, giebel, goffer, griend, grutto, hamman, harder, haring, hommel, hommer, homvis, horzel, hospes, huiler, hummer, iguana, impala, insect, jaguar, kameel, kanoet, karper, kataal, katuil, katvis, kikker, koedoe, kokkel, lapper, lasser, meivis, merrie, najade, nandoe, narwal, neefje, nekton, ocelot, oester, onager, oorrob, ooruil, paapje, paling, paniki, panter, pauwin, pelser, pietje, pikker, pimpel, pirana, pisces, pitoor, pitvis, platje, poedel, poelje, poliep, pollak, potvis, putoor, putter, python, ramlam, reebok, reiger, remora, roedel, rolaap, roller, rotvis, schaap, schram, serval, smient, specht, spiril, spriet, starre, stekel, steker, struis, taenia, tarbot, tarpan, tikker, toekan, topper, tortel, trekos, triton, tukker, uiltje, varaan, varken, veulen, vinval, vinvis, visser, visuil, vosaap, walrus, walvis, wapiti, wentel, werkos, wimber, wisent, witkop, witoog, witvis, wolaap, wolvee, wolvin, wombat, wouter, wuiten, wurger, wijdbek, zaagje, zander, zanger, zeeaal, zeefijt, zeekat, zeekoe, zeemos, zeepok, zeerob, zeevis, zouter, zwaluw, aakster, aalgeer, aalkwab, aalpuit, aardbok, aardtor, aardvlo, aasbeer, aaseter, aasgier, aasraaf, abalone, achdari, acilius, acouchy, actinia, adelaar, adelvis, afghaan, aglossa, agrotis, alcyone, alcyoon, alestes, algazel, alkuone, aloeate, amadine, amelong, amfibie, amprooi, amprool, anhinga, anthias, apekool, apterix, arabier, aracari, arenvis, arkduif, armadil, aurelia, averano, axolotl, babouin, bachmat, badjing, baillet, balgmijt, bandeng, bandrob, bandvis, bangana, bangoer, banteng, barbeel, baribal, baviaan, beestje, behemer, bekisar, beloega, bentive, bergrat, bergvos, bobtail, bodaars, boeboet, boedeng, boerong, bokking, bolaars, bolworm, bomhond, boniter, bonting, bontmot, bontoog, bonttor, bonzing, boomaap, boomhop, boommus, boomuil, boortor, bosduif, bosgeit, bosgems, bosgors, boshoen, boshond, bosmier, bosmuis, bosnimf, bosslak, bossnip, bosspin, bosvink, boswesp, botluis, botprik, botskop, botvink, bouvier, briluil, broeang, brommer, broncho, bruinel, brulaap, buizerd, bulhond, bulldog, bultrug, bunzing, butskop, capparo, caracal, carniva, casarca, cawdata, centaur, cheetah, chelone, cheviot, chirote, chitala, coandoe, colomba, corella, cyclops, dakhaas, damhert, dansmug, dasbrak, dashond, dazerik, defassa, dikhuid, dikmuil, diplure, diptera, djemmel, dodaars, doegong, doejong, doghond, dopluis, dorsvis, doverik, draaier, drossel, duinpad, egelbek, egelrog, egelvis, elegant, eoliden, epizoen, eremiet, everdas, everdis, evervis, fretkat, galwesp, garnaal, garoeda, gaviaal, gazelle, geeltje, ghangza, gieraal, giraffe, girelle, glasaal, goerami, gorango, gorilla, goudaal, goudkam, goudkat, goudmol, goudoog, goudvis, goudvos, gracula, grasmot, grasmus, grasuil, grasvis, gribbel, griffon, grizzly, grofaal, grondel, grootje, grouper, guanaco, guanaoo, guanero, guereza, guingam, gularis, haagmus, haairog, haaivis, haakbek, haanvis, hackney, hagedis, halcyon, halfaap, hamster, heihaas, heilbot, helmins, helmkop, hoatzin, hommerd, hoprups, houting, houttor, hozebek, huisaap, huisbok, huishen, huiskat, huismus, huisrat, hylidae, igoeana, ikstern, inamboe, inktvis, jabiroe, jacamar, jakhals, jassana, kaaiman, kaketoe, kalkoen, kambing, kamneus, kamster, kanarie, kantjil, kapirat, karakol, karbouw, kardoes, kariboe, karkiet, kateker, katfret, kathaai, kavalje, kelawar, ketoepa, kieviet, kikvors, klamper, klander, klipdas, kolibri, kongoni, kreukel, lampong, landrat, luismijt, maikong, makreel, manabey, meelmot, meeltor, meeraal, meerkat, meerkol, meermin, meertje, meerval, melkkoe, meminna, mengkas, menorca, mensaap, merinos, mesheft, mesttor, meuning, nereide, neusaap, neuston, neusvis, nimfale, nongans, nymfale, octopus, oeakari, oerrund, olievis, olifant, oogworm, oorgier, oorkwal, oorworm, oorwurm, opkijker, opossum, paardje, pagadet, pampano, pardoen, parkiet, pauwoog, pauwvis, pavedet, pegasus, pelhoen, peloeng, pelsmot, pelsrob, pescado, pestrat, phaeton, phoenix, piepauw, pincher, pinguin, pipidae, piranha, pirhana, pitbull, pitohui, plakker, platbek, platkop, platoek, platter, platvis, plevier, ploegos, pluvier, poehaan, poelvis, poetaal, pointer, poolkat, poolvis, poolvos, pootvis, potskop, prianha, prikvis, primaat, pringer, proteus, protozo, puiloog, puitaal, pulcher, punaise, pursang, quetzal, quinnat, raafvis, ramskop, ranidae, raninae, ransuil, raphoen, rasbora, rasdier, rashoen, rashond, reegeit, reehert, reekalf, reidomp, relmuis, rendier, reptiel, riemvis, rietkat, roestje, rolspin, rondbek, roodkop, roodmus, roodvin, roodvos, rosella, rotgans, rotsmus, rouwmug, rouwrio, rouwtor, saimiri, sapajou, scharft, serpent, sloeghi, smirrel, smousje, snapper, snebaal, snipvis, snoever, snotaap, snotolf, snuiver, soepkip, soerili, soerill, soeslik, soesoek, soldaat, spaniel, spanner, species, spekbok, spektor, sperwer, spinaap, spinner, spinvis, spitser, spreeuw, stamuil, stapper, stenops, stentor, sterbot, steriel, sterlet, stermol, stofmijt, stokvis, stokvos, strever, stuiker, surikat, surillo, tarsius, teledoe, tembaki, tembang, termiet, terrier, testado, tienarm, tinamoe, tinamus, titapia, tjitjak, toepaja, toetoer, tonslak, torenka, torillo, torpedo, trekker, trekrat, trekvis, trepang, trilrog, tripang, tripsen, trochus, tubifex, tuinaap, tumbler, twenter, twinter, uienmot, uilvalk, umbrine, urodela, vaaraal, vaarkoe, valduif, vampier, vanessa, veelarm, veelvin, veenmol, veiling, veldmus, veldral, velduil, vetgans, vibrion, vicunha, vieroog, vigogne, visdief, viseter, visgier, visluis, visvalk, vlinder, vosgans, voshaai, vuurpad, wachtel, wallaby, wanakal, wasbeer, wasluis, watoesi, weeraal, weerlam, weervis, wegmier, wegwesp, wergoel, westaap, whippet, wiervis, wiewouw, wigtong, wilster, wipmuis, witeend, witgors, withert, withoen, witkuif, witneus, witpoot, witsnor, witvoet, woelboa, woelpad, woelrat, woelwad, woerhen, wolluis, wolmuis, wouwaap, wrakvis, wratvis, wijnduif, zaagbek, zaagrog, zaagvis, zakmuis, zakspin, zakvors, zandaal, zandboa, zandmol, zandmug, zandrat, zandtor, zandvlo, zandvos, zeebeer, zeeblei, zeedier, zeeeend, zeeegel, zeeever, zeefbek, zeegans, zeegier, zeehaai, zeehaan, zeehaas, zeehond, zeekalf, zeeklit, zeekoet, zeekrab, zeekwal, zeelier, zeemuis, zeenimf, zeepaap, zeepier
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 12 nov 2020, 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Zolderworm

eekhoorn, eekkatte, eenhoorn, eidebaar, eierslak, elzenbus, eneasrat, engelvis, ensatina, entozoon, epicrium, escargot, ezelhaas, filomeel, flamingo, fluitbek, fossakat, fruitmot, fytofaag, gaffeler, galvlieg, gambirat, gambusia, gammauil, ganzerik, garangan, gedrocht, geelgors, geelpens, geelpoot, geelvink, geervalk, genetkat, giervalk, gifslang, gladhaai, gladneus, glanskop, glimworm, goeanako, goeramie, goudduif, goudhaan, goudhaas, goudmees, goudmond, goudpelt, goudsnip, goudvink, goudwesp, goudwolf, goudworm, goudzalm, graafpad, graanmot, grafworm, granilla, grasbuik, grasgans, grashoen, grasluis, grasmier, grasmuis, grasrups, grassnip, grasvink, groentje, grootbek, grootoor, grotevos, grijpgier, guacharo, guaribos, haagpuit, haakvink, haakworm, haaregel, haarkwal, haarworm, hagenaar, halcyoon, halmwesp, hamerkop, hapvogel, hardworm, hazewind, helmkrab, helmslak, heremiet, hertmuis, hexazona, hombaars, hondsaap, hoornaar, hoornuil, houtduif, houtluis, houtmade, houtmier, houtsnip, houtvink, houtworm, huidworm, huisdier, huisduif, huiseend, huisgeit, huishaan, huishoen, huishond, huismuis, huisspin, ielregel, jodenvis, kakariki, kalander, kameleon, kamkever, kantjiel, karakoel, karekiet, karwijmot, kasintoe, kasuaris, katvogel, kazuaris, kegelrob, kelpgans, ketazalm, kinkajoe, kiwikiwi, klauwaap, klauwier, klauwpad, kleermot, kleihaas, klipgeit, klompvis, koebeest, koetjing, konijnvis, krijtstem, kwabmeun, kwakvors, kweekvis, kweevink, labrador, loopeend, mangabey, moefflon, mopshond, muilezel, mijnvogel, naaldvis, nachtaap, nachtuil, nauplius, nautilus, negenoog, negeraap, negervis, neptunus, netgiraf, netslang, netwants, neusbeer, neusdier, neusduif, neushaai, nibander, nijlshoek, oeraluil, ombervis, omnivoor, ooievaar, organist, ortolaan, ossenoog, otterkat, ouistiti, owcharka, oxotlatl, paalworm, padawang, papegaai, parasiet, pekinees, pelikaan, penhoren, perentak, peurworm, pilamnus, pilchard, pingoein, pissebed, planetus, plankton, platbuik, platgoed, plathoef, platluis, platster, platworm, plooimug, pluimmug, pluimvee, plymouth, poelarde, poelmees, poelslak, poelsnip, poetsvis, pofadder, pommelee, poolbeer, poolhaas, poolhond, postduif, poteling, poularde, povertje, predator, pronkbok, pronkfee, pronkrug, proturen, rafelvis, raivogel, ralkraan, ralvogel, ratelaar, reduvine, regenvis, resusaap, rididiel, riemworm, rietgans, rietgors, riethoen, rietluis, rietmees, rietsnip, rietvink, rietwouw, rifbaars, ringduif, ringrups, ringvalk, ringworm, rioolrat, rodespin, rodewesp, roelroel, roerdomp, rolslang, roodhand, roofwesp, rosmalos, rouwmees, ruigpoot, sardelle, satanaap, schelvis, selajoer, slankaap, sliptong, smalbuik, smaldier, smalneus, snotdolf, snuitaap, snuitmot, snuittor, snuitvis, spaanvis, spalling, spanrups, spatzalm, speervis, speetaal, spekdief, spekeend, spiering, spiesbok, spinapen, spinjoel, spinjoen, spinkrab, spintmijt, spitsbek, spitskop, spitsrat, spitsvin, spookaap, spookvis, spoorrat, spreivis, sprokker, sprosser, spuitvis, staander, stadsmus, staleend, standvis, stareend, starriet, steekmug, steekpad, steeloog, steenbok, steendog, steenmus, steenuil, steenvis, steepler, steiloor, stekworm, stinkbok, stinkdas, stofluis, stompaap, stoomvis, stootvis, stormvis, surikate, tarantel, telpaard, thargeit, tjelling, tjiftjaf, tjiktjak, tjoetoet, toefvink, toerakan, toetvink, toikgans, tolhoorn, tolhoren, tolkgans, tonnetje, toonhaai, torenuil, tovervis, trapgans, trappist, trekdier, trekduif, trekhond, trekmier, trekvalk, trichine, trilworm, troeboek, tseetsee, tuinmier, tuinslak, tureluur, tylopoda, tijgervis, ubiquist, uietrips, unguliet, univalve, vaandoek, valegier, vedermot, veelpoot, veenmier, veenpuit, veerluis, veldduif, veldhaas, veldhoen, veldmier, veldmuis, veldslak, veldspin, veldvink, vetkever, vetvogel, viltluis, vinkmees, visarend, viscacha, visotter, visvogel, vlagzalm, vlasvink, vlekzalm, vlotspin, vlugpoot, voedster, volbloed, vorskwab, vospaard, vosrekel, vuurneon, vuurvink, vijvervis, waaiduif, waaieend, waakhond, wallaroo, wanderoe, wandluis, warragal, watemoen, waterboa, waterbok, waterkip, watermot, watermug, waterral, waterrat, waterree, waterrot, watertor, watervlo, weduwaal, weduwaap, weegluis, weekdier, weerhaan, weerwolf, weeskind, weeuwtje, weivogel, werkdier, werkmier, werkster, werkwesp, wespspin, weverbok, wevertje, wezeldas, wezeling, wildekat, wildvang, wildzang, wilgemug, windhond, witbaard, witgatje, woelmuis, woerhaan, wolbeest, wolfspin, wolkever, wolvlieg, wormslak, woudduif, woudezel, woudsnip, yoeroemi, zaadgans, zaageend, zaagwesp, zaagzalm, zadelpad, zadelrob, zakkever, zakstrot, zandhaai, zandhaas, zandhoen, zandmier, zandogen, zandprik, zandtong, zandwesp, zandworm, zanggors, zeeadder, zeeappel, zeearend, zeebaars, zeeblaas, zeebliek, zeedalia, zeedraad, zeedraak, zeedruif, zeeengel, zeefauna, zeeforel, zeefwesp, zeehoorn, zeehoren, zeekatje, zeelaars, zeeleeuw, zeelelie, zeemeeuw, zeenaald, zeenetel, zeeotter, zeepaard, zeeslang, zeesnoek, zeestern, zeeveder, zeevogel, zeezeelt, zeilkwal, zesender, zonnedas, zonneral, zonnevis, zoogdier, zoophiet, zorrillo, zoutevis, zuigworm, zwartkop, zwartoor, zwartvis, zwartvos, zweepaal, zweetvos, zwemkrab, aalduiker, aalkwabbe, aalmoeder, aalpieper, aalreiger, aalvissen, aarbeimijt, aardslang, aasvreter, addaxgeit, aeneasrat, aepyornis, afvaleter, agaatpeer, agaatslak, agapornis, agriotype, ailanthus, akkergans, akkermeer, akkermuis, akkerslak, akkerwesp, algeneter, alievogel, alkalipad, alligator, alpenbeer, alpengeit, alpenhaas, alpenkauw, alpenraaf, amphioxus, ananasmijt, anderling, andesgans, angorakat, anjoemara, ankerworm, anopheles, aoudwinde, apenarend, appaloosa, appelvink, arendgier, arendsrog, arkschelp, armadillo, arminiaan, armpoliep, avondvalk, azuurmees, baanloper, baardtrap, bamboerat, bancahoen, bandrekel, barracuda, bastbaard, bastkever, batracher, beauceron, bedengeit, beekforel, beensnoek, belemniet, belonidae, berenjong, bergadder, bergforel, berggoean, bergkraai, bergleeuw, bergmerel, bergnyala, bergpaard, bergtapir, bergzebra, berkshire, beverluis, bezaantje, binturong, blespaard, bloedhond, bobbejaan, bodemdier, boenglons, boerenaal, boerenmus, bokschaap, bolognees, bolstaart, bonietvis, boomdraak, boomkever, boomloper, boomslang, boomvogel, boomwants, boomwever, boorkever, boorspons, boorvlieg, bootshaak, bosduiker, bosduivel, boserebia, bosfazant, boskikker, boskoraal, boskrekel, bosmarmot, bospiraat, bosruiter, bosslaper, bosvarken, boszanger, boterhond, brakelhen, brakelkip, brandeend, brandgans, brandhert, brandmees, brandmuis, breedneus, bremvlieg, brilslang, brilstern, brilvogel, bromkever, bromvlieg, bronforel, bronsduif, bruinerat, brulvogel, buffelvis, buideldas, buidelmol, buidelrat, butterfly, cabramont, camelidae, carnivoor, carnivora, ceradotus, cetaceeen, chanchito, chihuahua, chlamydia, cimmarone, congeraal, congozalm, daasvlieg, dagslaper, dagzwaluw, dakotapad, dalmatier, damagezel, dambordje, dansvlieg, deerhound, dekhengst, dennenuil, deukkopje, diefkever, dikbilkoe, diklipvis, discusvis, djingetai, dobermann, dodekopje, dompelaar, domphoorn, donauzalm, donderaal, donderkop, donderpad, doopbaars, doornhaai, doornslak, draadworm, draaihals, drakenkop, drekkever, drekvlieg, drugshond, druifluis, duikerbok, duikvogel, duinkever, duivelaap, duivelvis, duivenvlo, dwergbolk, dwergeend, dwergezel, dwerggans, dwerggeit, dwerggors, dwerghert, dwerghond, dwergkees, dwergmaki, dwergmuis, dwergpika, dwergpipa, dwergstem, dwergtong, dwergvalk, dwergwels, dwergzebu, dziladier, edentatae, eendvogel, eenwinter, eidereend, eidergans, eikelmuis, eikelvink, eikenblad, eikenpage, ellerling, elzenbuus, empidonax, engerling, enterokok, erwtkever, everzwijn, ezelshert, fazanthen, fluiteend, franjeaap, franjelip, franjevis, fritvlieg, gaasvlieg, geitenbok, gelebaars, gemzenbok, gierarend, giervogel, gieteling, gitaarrog, glasbaars, glyptodon, gordelmol, goudarend, goudbaars, gouddanio, goudentor, goudforel
goudkever, goudmerel, goudvlieg, goudvogel, goudvoorn, goudwinde, goudzeelt, graafwesp, grasbijter, grassnoek, grasvogel, graswants, gratenvis, grauwgors, grauwvink, greyhound, griffioen, grindewal, groending, groenepad, groenling, groenvink, grondduif, halmvlieg, halskever, hamerhaai, hamerling, harnasman, harnaspad, haverkneu, hawaigans, hazelhoen, hazelmuis, hazelworm, heggenmus, heideslak, heikikker, heikrekel, helmhokko, hemcicade, hemisinae, hertenbok, hertogvis, hesseling, hoedslang, hoelzwaan, holenbeer, holenduif, holenspin, hollander, holtedier, hondenvlo, hondshaai, hondstong, honingdas, hoofdluis, hooiwagen, hoornkoet, hoornslak, hufonidae, huisvlieg, huisvogel, huzaaraap, hyenahond, iepenpage, iguanodon, jachtspin, juffervis, julikever, junglekat, junikever, juweelvis, kaasvlieg, kabeljauw, kakkerlak, kamduiker, kameeltje, kamoester, kamschelp, kamvinger, kangoeroe, katoenrat, katpardel, kattenvlo, kelderrat, kleerluis, klimbaars, klokvogel, klopkever, kwaakeend, lachstern, lavameeuw, muskusbok, mijnenhond, naaktslak, nachtazer, nachtdier, nachtraaf, nebbeling, neontetra, neonvisje, nestdotje, nesteling, nestvogel, neteldier, netlijster, netpython, neushoorn, neushoren, neuskopje, neusvogel, nimmerzat, noordvink, oliekever, olifantje, oogkoraal, oogstmier, oorfazant, oranjetip, oranjeuil, orpington, ovenvogel, paardhert, paardmens, pachyderm, paddenvis, pampahert, pampahoen, pampaskat, panharing, pannenvis, panterkat, panterpad, papiermot, pardelkat, parelhaan, parelhoen, pariahond, parlevink, pasganger, passagier, pauwenoog, pavedette, peenvlieg, pelskever, pestbacil, pestvogel, pharaorat, pielepoot, piepeling, pieterman, pimpernel, pincetvis, pinduiker, pinkstier, pinkvaars, plaagdier, plaatvink, planarien, plantdier, plantevlo, plantluis, platwants, ploegdier, plooiwesp, pneumokok, poelvogel, poliepvis, pontianak, poolschar, postpaard, preivlieg, proefdier, pronghorn, pronkeend,
Zolderworm

pronkneus, prooidier, proteidae, protozoon, prijsstier, pseudidae, puikelaar, purperkop, purpervis, pijlpalpje, raadsheer, raafvogel, racepaard, ralreiger, rammelaar, rattenvlo, regendaas, regenworm, regenwulp, regenwurm, renkikker, reuzenoor, reuzenpad, reuzenrat, reuzenrog, reuzenuil, rhesusaap, riddervis, rietkever, rietvogel, rifmurene, rifreiger, ringadder, ringelaar, ringelmus, ringmerel, ringslang, rinoceros, rivieraal, roetvoorn, rolmarter, roodbaard, roodborst, roofvijand, rotskonijn, saharavos, salangaan, schildpad, slankbeer, smakevers, smalkever, smeerling, smelleken, smoushond, snaarworm, snavelvis, sneeuwman, sneeuwmug, sneeuwmus, sneeuwuil, snoekdors, snuitbeer, snuitdier, sompvogel, speerhaai, spekkever, speurhond, spierhaai, spieshert, spilgioen, spinnekop, spitshond, spitsmuil, spitsmuis, spitswesp, spitszalm, spoelworm, spookdier, spookmaki, spoorgans, spoorgors, spotmeeuw, spotmerel, spotvogel, springaaf, springaal, springaap, springbok, springtor, springvis, spuitworm, staanbarm, staartaap, staartfee, staartvis, stalvlieg, stamvader, standwild, stapvogel, steenbarm, steenbolk, steenbrak, steenduif, steenezel, steengans, steengeit, steenhaai, steenhoen, steenslak, steenvalk, stegomyia, stekeling, stekelrat, stekelrog, stekelrug, stekeltje, stekelvis, steltpoot, steppekat, steppevos, steurkrab, stierkalf, stinkdier, stinkhaan, stinkmuis, stinkwesp, straatmus, strandvlo, strontvis, stroomvis, stuithoen, sumatraan, telganger, tellenaar, termieten, tetrapode, tjakalang, tjelepoek, togavirus, tongschar, torenduif, torenkauw, torenslak, torenvalk, totemdier, traphoorn, traphoren, trekbeest, trekpaard, trekvogel, triploide, tsiepgors, tufduiker, tuimelaar, tuinkever, tuinmerel, tylopodae, tijgerpels, tijgerspin, uienvlieg, uilzwaluw, vaarskalf, vachtegel, vachtluis, vaderdier, valkennet, valkkever, varkendas, varkenvis, vechthaan, vechthond, veelvraat, vetstaart, vetweider, viltvlieg, vinduiker, vinkarper, vioolspin, visdiefje, visduivel, visreiger, vleerhond, vleermuis, vleeseter, vlokreeft, vogelhond, vogelspin, volgtijger, voskoesoe, vosmerrie, vosseeend, vriesgans, vuurkever, vuurvlieg, vuurwants, vijgensnip, vijvernimf, waadvogel, waaiermot, waaiertje, waaiervis, wachthond, wachtluis, walduiker, walgvogel, walvisaas, wangoerie, warmbloed, waterdier, waterhert, waterhoen, waterhond, waterluis, waternimf, waterraaf, waterslak, watersnep, watersnip, waterspin, waterwild, waterworm, weduweaap, weduwspin, weidemier, welsummer, wentelaar, werkpaard, wespvlieg, wevervink, wezelhond, wiedenaal, wiedewaal, wielewaal, wiewouter, wigstaart, wildeeend, wimpelaal, wimpelvis, wintermug, wipstaart, withandje, witkopaap, witstaart, wittemier, woelewaal, wolfbaars, wolfshond, wolfsspin, wolverene, woodchuck, wormslang, wortelrat, woudaapje, woudhopje, woudkever, woudvogel, wouwaapje, wrakbaars, wratkever, wratslang, wyandotte, wijdoogbot, xenarthra, yorkshire, zaadvogel, zaagbaars, zaagkever, zaagvlieg, zakdrager, zalmforel, zandadder, zandbaars, zandkever, zandloper, zandoogje, zangvogel, zebravink, zebrawolf, zeebanket, zeebrasem, zeebuidel, zeecipres, zeecypres, zeeduiker, zeeduivel, zeejonker, zeekarper, zeekoning, zeekreeft, zeemossel, zeeoester, zeepaling, zeeputter, zeeschede, zeeschelp, zeeschuim, zeetortel, zeevarken, zeewaaier, zeezwaluw, zeilvlieg, zeresvink, zesvoeter, zichtdier, zilveraal, zilveraap, zilvermot, zilverpel, zilvervis, zilvervos, zomergast, zomerzalm, zonneroos, zonnester, zuigervis, zwaangans, zwaardvis, zwaluwvis, zwamkever, zwarterat, zwartgors, zwarthand, zwartmees, zwartneus, ijszeebeer, zweepspin, zweepworm, zweethond, zwemkever, zwemvogel, zwemwants, zwerfgast, zwerfhond, aalgrondel, aalmeerval, aardbeimijt, aardduivel, aardhommel, aardkrekel, aardvarken, aardzwaluw, aarleguaan, aarsvoeter, aasgarnaal, accidentje, adderslang, aeronautje, afgodslang, akerdissie, akervarken, alpenbijter, alpenforel, alpenkraai, altaskever, amandelmot, amoersnoek, andalusier, anemoonvis, angorageit, angoragelt, angstbijter, angwantibo, anjertrips, anjervlieg, antropoide, appelgrauw, appelmotje, appelwants, arguskapel, argusvogel, aspisadder, atlaskever, baarsvisje, baramoenda, basiliscus, beermarter, bergfazant, bergkikker, bergschaap, bezaargeit, bezoargeit, blindslang, blindwants, bloemenvis, bloemkever, bloemwants, bodenrenke, boeboekuil, boekenluis, boekenworm, boeroendek, boksharing, bonenkever, boomekster, boomhakker, boomkikker, boomklever, boomkrekel, boommarter, boomoester, boompieper, boompikker, boomslaper, boomsmient, boomzesoog, boomzwaluw, boormossel, borstelkop, borstelrat, boscelspin, bosdikkaak, bosfluiter, boshoender, boskalkoen, boskikvors, bosmeester, bosolifant, boswachter, boszandoog, bosijsvogel, boterkapel, braakvogel, brakelhaan, brakelhoen, brandvogel, breedbaard, brilduiker, broodkever, broodspons, bruinebeer, bruinoogje, brulkikker, buidelbeer, buideldier, buidelhaas, buidelhond, buidelkrab, buidelmees, buidelmuis, buidelwolf, buisharing, bukentauer, bullekopje, bulterrier, bijkolibrie, caramoeree, carmabivis, cascavelle, cavicornia, cefalopode, chimpansee, chinchilla, chiroptera, chirurgvis, chrysalide, circusdier, citroentje, cloacadier, cochenille, commensaal, congobaars, dagpauwoog, dagvlinder, dalmatiner, davidshert, demoiselle, dennenrups, diamantrug, diefduiker, diensthond, diepzeevis, dikbekfuut, dikbilrund, dikhuidige, dinosaurus, dinoterium, discuszalm, distelvink, doktersvis, dolkkikker, domansduim, donausteur, donderbolt, donderbout, doodgraver, doornvisje, draaikever, draakvlieg, driestaart, dromedaris, drukkervis, duikereend, duikergans, duikerhoen, duimpalpje, duinduiker, duinpieper, duinputter, duivelsaap, duivelspot, duivelsrog, duivenluis, duivenvalk, dunbekwulp, dwergaapje, dwergarend, dwergbaars, dwergmeeuw, dwergoehoe, dwergotter, dwergpaard, dwergstern, dwergzeboe, edelkarper, edelkoraal, edelmarter, edelvarken, eenhoevige, eenhoomvis, efemeriden, egeltenrek, egelvarken, eierdrager, ekstergans, elzenpuist, elzenvlieg, entomoliet, erwtekever, erwtenworm, eskimohond, eskimowulp, fazantduif, fazanthaan, fazanthoen, floridamot, franjehaai, geelbuikje, gemsbuffel, gierzwaluw, glanskever, glasaaltje, glycymeris, glyptodont, goenoenger, gordeldier, gordelmuis, goudbrakel, goudbrasem, gouddropje, goudfazant, goudharder, goudkarper, goudkievit, goudlijster, graankever, grasduiker, grasharing, grashopper, grasjonker, graskarper, graspieper, grastapuit, graszanger, grauwegans, grauwegors, grauwepoon, grizzybeer, griijskopje, groeninkel, groenvlieg, grondbaars, grondeling, grotelibel, grottenvis, guineaworm, haarkikker, hamervogel, hamsterrat, hanenschop, harddraver, haringhaai, hartschelp, havikarend, hazelskink, heidekever, heifluiter, heihaantje, heihagedis, heivlinder, hennepvink, herfstspin, hertebeest, hertogsuil, hertogsvis, hoefganger, hondenluis, hondenteek, hondsvlieg, hongerwesp, honingbeer, hooiwipper, hoornbeest, hoornslang, houtkapper, huisinsect, huiskrekel, huismarter, huismoeder, huisvarken, huiszwaluw, hutiaconga, huzarenaap, hynobiidae, ichtyofaag, igoeanodon, indigovink, isabelbeer, ivoormeeuw, jaagharing, janvangent, jerseyrund, jufferduif, jupitervis, kalkoenvis, kameelgeit, kamervlieg, kamhagedis, kaneelduif, kapucijnaap, katrielmus, kattenluis, keelduiker, keizergans, keizersvis, kelderspin, kerkzesoog, keverdoder, kiekendief, klapekster, klapperral, klapperrat, klauwaapje, koerspaard, krulpalpje, kwaadvogel, kwalpoliep, kwastsnoek, kwikharing, kwikstaart, lijmspuiter, meeuwjager, mendjangan, minotaurus, morgenrood, muskuseend, nachtaapje, nachtegaal, nachtratel, nachtvogel, nachtwitje, najaarskat, napjesslak, natiepaard, negendoder, nerietslak, nesthokker, nestkuiken, nestsleper, nestzitter, netgiraffe, neushorzel, neuskikker, nonvlinder, noordkaper, oeverloper, olijfshoorn, olijfshoren, ombervogel, onechtepad, ongedierte, oogdiertje, oogvlekpad, orangoetan, oranjepoot, orgelvogel, ossendoder, paardenmug, pacassovis, padgrondel, palmroller, palmtortel, paloloworm, panterhaai, panterhaan, pantservis, papierwesp, paradijsmus, pardellynx, pauwfazant, pauwstaart, pekingeend, penseelvis, pepervogel, perkoetoet, phylboxera, piepkuiken, pikolpaard, pimpelmees, pinnipedia, piroplasma, pistooltje, plaatshert, plantenvlo, platschelp, platsnavel, platstaart, ploegpaard, plompelori, poedelhond, poelkikker, poelpiraat, poelreiger, poelruiter, poliepkwal, prachtduif, prachtlori, prachtvink, prairiepad, prenadilla, prikkebeen, prikvissen, pronkadder, pronkpaard, pronkvogel, purperhoen, purperkoet, purperslak, pyjamaspin, raltimalia, ratelslang, regenbrems, regenvlieg, regenvogel, reigervalk, renkoekoek, resusaapje, reuzenbeer, reuzenhaai, reuzenibis, reuzenkrab, reuzenmier, rhinoceros, ribbenkwal, rietkikker, rietzanger, rietzwaluw, ringdieren, ringelduif, ringelgans, ringelmees, ringelrups, ringfazant, ringkreeft, rivierkrab, riviernimf, rivierprik, roodsnavel, rotsklever, rotszwaluw, rottweiler, rouwtapuit, rundergems, sabelbliek, salamander, salemprang, salmonella, sandalwood, saoebamier, savannevos, schipperke, schijnvirus, sebagozalm, sertularia, slijkekster, smalneuzen, smalstaart, smoddervis, smousbaard, snatereend, snaveldier, sneeuwgans, sneeuwgeit, sneeuwgors, sneeuwhaas, sneeuwhoen, sneeuwmuis, sneeuwvink, snipstruis, snoekbaars, snoekbroed, snoeksteur, snuitkever, snuitvlieg, soayschaap, somaliezel, spechtmees, speelvogel, speldenvis, sperweruil, spiegelrog, spiegelvis, spinnenkop, spirocheet, spitsvogel, spitvarken, spoelhoorn, spoelhoren, spookaapje, spoorwezel, spreeuwkop, spreischol, springhaas, springmuis, springspin, springworm
sprinkhaan, staafwants, staartduif, staartmees, stadzwaluw, stafylokok, stammerrie, standvogel, steekvlieg, steekvogel, steenarend, steenbaars, steenkraai, steenloper, steenmeeuw, steenschol, steenserat, stekelbuik, stekelhaai, stekelmuis, steltkluut, steltloper, steltvogel, steltwants,
Zolderworm

steltzwaan, steppeezel, steppehoen, steppehond, steppelynx, stepperund, steppewolf, sterkoraal, stermerrie, stinkvogel, stinkwants, stippelmot, stofluisje, stokstaart, stootvogel, stormmeeuw, stormvogel, straaldier, straalworm, straathond, strandgast, strandkrab, strandsnip, strandwolf, streptokok, stroomnimf, struishoen, struismees, suikergast, tabaksrups, tabaktrips, tandbrasem, tandharing, tandkarper, tandwalvis, tangpalpje, taxuskever, teenganger, tenggiling, tepelhoorn, tepelhoren, terroeboek, tjampeling, tjeboeroet, toiletspin, topboorder, toppereend, torenkopje, torenkraai, torpedovis, tortelduif, tovervogel, traagloper, trekkervis, trommelaar, trommelvis, trommetvis, trompetter, trompetvis, tuinekster, tuinhommel, tuinslaper, tweeknopje, uilskuiken, uitvlieger, urosalpinx, vaandrager, vechtarend, vedervlieg, veenpiraat, veenschaap, veldduiker, veldkrekel, venstermug, verfmossel, vertebraat, viervoeter, vingerdier, vinkendief, vioolkever, vishagedis, visitemier, vledermuis, vleesvlieg, vleugelrog, vlinderpop, vlindervis, vlijkikvors, vorkstaart, vosseneend, vossenjong, vroegeling, vuurstaart, waaierduif, waaiereend, waaierhoen, waardvogel, walvishaai, wapenvlieg, wapitihert, warenkever, wasanemoon, wateradder, waterbaars, waterbrems, waterkever, waterkonijn, waterloper, waterslang, watertiran, watervogel, waterwants, weerschaap, weidevogel, welingsang, wenteltrap, wespendief, wespenvalk, wevervogel, wigwamspin, wikkelneus, wildebeest, wildecavia, wilgengors, windbreker, wintereend, wintergast, winterzalm, witkopeend, witkopgier, witkopgors, witkopsaki, witliphert, witneusaap, witoogeend, witpootaap, witrugeend, wittevlieg, woekerdier, woestijnkat, wolzwevers, wonderdier, wonderlamp, wortelkwal, woudduivel, woudzanger, wijdemantel, wijfjeseend, zaagstaart, zaaioester, zadelpaard, zakanemoon, zandgraver, zandschelp, zandzwaluw, zangcicade, zebrapaard, zebravisje, zeeadelaar, zeeamandel, zeeanemoon, zeebarbeel, zeebarbier, zeeboompje, zeedraakje, zeeeenhoom, zeegarnaal, zeegrondel, zeehagedis, zeekikvors, zeekoekoek, zeelamprei, zeemeerman, zeemeermin, zeemeerval, zeemonster, zeeolifant, zeepaardje, zeeserpent, zeevlinder, zielendier, zilverlint, zilvervlek, zilverwesp, zilverzalm, zingcicade, zomermeter, zomervogel, zonnebaars, zonnekever, zonnepaard, zonnevogel, zoolganger, zuiginsect, zuigkarper, zwartblaar, zwartemees, zwartewouw, zwartgatje, zwartkapje, zwartkopje, zwartmeeuw, zweefvlieg, zwerfvogel, aalscholver, aardparkiet, adelaarsrog, adelaarsvis, afgodsslang, agaatuiltje, akkerhommel, alektowever, alpenboktor, alpenmarmot, amargosapad, amazonemier, ammonshoorn, amoerpanter, andescondor, andeskikker, angoracavia, antillenboa, argusfazant, avonddikbek, azaraagoeti, baardwalvis, bananeneter, banjokikker, bankivahoen, basterdrups, basterdspin, beerbaviaan, berggazelle, berggorilla, bergkanarie, bladhaantje, bladkikvors, bladvlinder, blarenbijter, blauwekster, blauwlipaap, blauwpaapje, blauwpieper, blauwschaap, blauwschild, blauwspecht, blauwstaart, bloedcicade, bloeddropje, bloedfazant, bloedkoraal, bloedzuiger, bloemzuiger, bobakmarmot, bodempollan, boeksharing, boerenknoop, boerenpaard, boeroendoek, bontemantel, bontespecht, boomhagedis, boomkikvors, boomklipdas, boomklopper, boomkruiper, boomkwartel, boomrenspin, boomsluiper, boomzakspin, boratsjoeng, borsteldier, borstelegel, borstelrups, borstelworm, bosantilope, bosleenheer, bosmierspin, bosmuisspin, boswevertje, boswolfspin, bottersnoek, bovenlander, brandbrasem, breedneuzen, brilgrasmus, brillangoer, brilzeeeend, brilzeekoet, broekekster, brokkelster, bruinehyena, bruinstaart, brulkikvors, buffelwever, buitelarend, bultrugzalm, bijtendeluis, catarrhinia, cephalopoda, chinookzalm, christusvis, circuspaard, citroenvink, coloradopad, damagazelle, dasypodidae, dekvogeltje, denappelvis, diamantvink, dikbilstier, dinosaurier, doeroecoeli, dolkkikvors, dollarvogel, donkereneon, donsvlinder, doodskopaap, doolhofspin, doorncicade, doornpalpje, doornstaart, doortrekker, duikermerel, duikerwants, duingazelle, duinhagedis, duinkampoot, duinrenspin, duizendpoot, dunbekmeeuw, dwergbuffel, dwergcicade, dwergduiker, dwerggalago, dwergkikker, dwergooruil, dwergpoedel, dwergpotvis, dwergsirene, dwergspioen, dwergvarken, dwergvinvis, dwergwalvis, eekhoornaap, eekhoornvis, eendendoder, eenhoorntje, eenhoornvis, egaalpootje, eikegalwesp, eikenboktor, elzehaantje, emoesluiper, eremietkrab, erwtenkever, ezelsveulen, fazantenhen, fidjikikker, floersvlieg, fluitbekvis, fluitervink, fluitkikker, fluitsnipje, fluitwurger, fluweeleend, fluweelslak, ganzenarend, garendiefje, geelbekeend, geelborstje, geelbuikpad, geelkeeltje, geelkopgier, geelpootaap, geseldrager, geweervogel, gierbuizerd, gierparkiet, gierstvogel, gilamonster, gladdeslang, glansfazant, glasgrondel, glaskikvors, glasmeerval, glasvlinder, glazenmaker, gletsjervlo, goudbandmul, goudbarbeel, goudborstje, goudhaantje, goudhamster, goudkeeltje, goudkoekoek, goudmakreel, goudoogdaas, goudparkiet, goudplevier, goudvlekrio, goudvlinder, graafkikker, graankieken, graskampoot, graskikvors, grasknarper, grasparkiet, grassluiper, graszakspin, grauwfazant, grauwpieper, grauwspecht, grauwstaart, grauwtsjirt, grizzlybeer, groefsnavel, groenharing, groenkauwer, groenspecht, grondduifje, grondlijster, grootoogrog, grotelijster, grotemantel, grotemarene, grotepiraat, grotesirene, gymnophiona, haarkikvors, halsbandaap, halsbandmus, hamermossel, hangoorgeit, haviksarend, heesterslak, helmkwartel, hemelkikker, herautslang, herdershond, hertenstier, hesperornis, hoendergans, hoenderkoet, holenkikker, holothurien, hondjakhals, hondskopaap, honigzuiger, honingvogel, hooibeestje, hooivlinder, hoorndrager, hoornfazant, hoornkikker, hoornkreeft, hoornpalpje, hoornsnavel, hoornstaart, hoornzwaluw, horsmakreel, houtboorder, houtkropper, huisjesslak, hyacinthara, hystricidae, ichthyophis, indianenvis, indigovogel, irisvlinder, jackdempsey, japanseluis, jufferkraan, juweelkever, juweelvogel, kakkenestje
kalkmijnspin, kalkoengier, kampersteur, kanoetvogel, kashmirgeit, kasjmirgeit, katoenkever, katoenvogel, kegelpalpje, keizerlibel, kersenvlieg, kisutchzalm, klappereend, klauwschelp, kookvlinder, korthoomkoe, kortoorhaas, kringlijster, kwalleneter, kwartelhond, kwartelvalk, kweekmerrie, lilliputter, maasaigiraf, mantelmeeuw, myrmecofiel, naaktkarper, nachtinsect, nachtreiger, nachtuiltje, nachtzwaluw, nagelpalpje, nanderbaars, napoleontje, nestvlieder, neuskakatoe, nevelpanter, nylkrokokil, nijlkrokodil, oerangoetan, oeverpieper, oeverzwaluw, olifantsvis, oranjekapel, oranjetipje, oranjewever, ossenpikker, ottermarter, paardendaas, paardenluis, paardenwesp, pampastruis, panterslang, pantserdier, pantserhaai, papatacimug, papegaaialk, papegaaivis, paradepaard, parasolmier, parelduiker, parelmossel, pareloester, pareltortel, pauwkalkoen, pauwkoekoek, pekelharing, pelobatidae, pelodytidae, pepervreter, perforaatje, perlhoender, pillenkever, pincheaapje, pirrewitter, pisangvogel, plaaginsect, planteneter, plantenluis, platkopworm, platneusaap, pluimdrager, pluimstaart, poelepetaat, poelkikvors, politiehond, poppenrover, populierbok, prachtbeest, prachtkever, prachtspint, prairiehoen, prairiehond, prairiewolf, prieelvogel, priemstaart, proboscidia, procyonidae, pruimenpage, quadrupeden, randwantsen, rattenbever, rechthoekje, reformpaard, republikein, resedawitje, reuzenbaars, reuzendanio, reuzeneland, reuzenkever, reuzenotter, reuzenpanda, reuzenslang, reuzenstern, ridderforel, rietkikvors, rietsluiper, rietzakspin, ringhagedis, rivierbaars, rivierforel, rotspinguin, rijstklander, sabelmarter, safraanvink, sargassovis, sawahkikker, schaalhoorn, schallijster, schotvarken, schijnlijster, schijnpaapje, skolopender, slagershond, slangenaald, slangkopvis, slankjuffer, sluieradder, slurfdieren, smalneusaap, smaragdkoet, smidskikker, snavelbekje, snavelvlieg, sneeuwvogel, snipkwartel, snortamarin, snuffelhond, snuitdieren, soldatenara, soldatenvis, spartelrups, speenvarken, speetjesaal, spekbokking, spiegeleend, spiegelmees, spiegelpauw, spierzwaluw, spitsdolfin, sponskoraal, spookkikker, springkever, springpaard, springwants, sprokkelaar, staalvinkje, stamboekvee, steenekster, steenhommel, steenkarper, steenkreeft, steenmarter, steenoester, steenpaapje, steenschaap, steenzwaluw, stegosaurus, stekelbaars, stekeldraak, stekelhoorn, stekelhoren, stekelrugje, stekelspoor, steppearend, steppepaard, steppezebra, sterhagedis, sterrenslak, steurharing, stierkikker, stoottandje, stoppelgans, stormzwaluw, stpietervis, straatveger, strandgaper, strandloper, strandvogel, strobokking, strontvlieg, struisvogel, strijdhengst, suikerkever, suikervogel, sultanshoen, tabakskever, tabaksroker, tabaksvirus, tapijtboktor, toendrawolf, torenzwaluw, trekhamster, trekkersvis, trimtrampje, tripanozoom, troeteldier, trommelduif, truffelhond, tsetsevlieg, tsjaadgiraf, tuimelvisje, tuinfluiter, tuinrenspin, turkenvogel, tijgerkikker, uilpapegaai, ultrasaurus, uraeusslang, urntjeswesp, valdeurspin, valezakspin, valkkoekoek, valkparkiet, varkensluis, veldbewoner, veldkikvors, veldtjakker, venusschelp, vierbandbok, vierogenvis, vildershond, vingerkever, vingerotter, vinkenbijter, vinvoetigen, vlaamsegaai, vleerhonden, vlekbekeend, vlekvinzalm, vliegeneter, voorspeller, vosmangoest, vrachtpaard, vrouwenlori, vruchtvlieg, vuilbroeder, vuurbuikpad, vuurhaantje, vuurvliegen, vuurvliegje, vuurvlinder, waaierkever, waaierspons, wachtelhond, wapendrager, wasbeerhond, waterbremze, waterbuffel, waterfazant, waterjuffer, waterkieken, waterpieper, waterzwaluw, watoesirund, wegmierspin, weidepieper, wespvlinder, winterkraai, wintervogel, wisselpaard, witborstnon, witkeelgors, witneussaki, witoogmeeuw,
Zolderworm

witschouder, witvoetmuis, woestijnkink, wolgazander, wolhaargems, wolhandkrab, wortelvlieg, wraakharing, wrattenibis, zaagbekeend, zadeldrager, zandvliegje, zebraduiker, zeeanjelier, zeeeenhoorn, zeeeenhoren, zeeluipaard, zeepapegaai, zeezoogdier, zevenslaper, zevenzanger, zielenvogel, zilveraapje, zilverbaars, zilverbekje, zilverkever, zilverleeuw, zilvermeeuw, zilvervisje, zilverwinde, zizelmarmot, zomererebia, zomertaling, zompzakspin, zonnereiger, zostervirus, zuidpoolkip, zuiggrondel, zwaardsteur, zwartekraai, zwartevlieg, zwartpoeper, zwartstaart, zwerfekster, aardappelmot, aardappelvlo, aardeekhoorn, aardmannetje, aardpapegaai, aardveelpoot, addertandvis, adelaarsjong, agaatvlinder, alpengeeltje, alpenhaagmus, anatosaurier, andeskikvors, antennebaars, antillenvors, antilopehaas, apostelvogel, appelbladvlo, appelboorder, archeopterix, argusvlinder, aspergevlieg, avondpauwoog, azuurcotinga, baardgrondel, baardhagedis, baardzeehond, babkagrondel, bandcivetkat, bastaardwouw, bergbeekeend, bisschopsaap, bladkoninkje, blauwereiger, blauwevinvis, blauwkeeltje, blauwrugzalm, blauwvleugel, bloesemkever, bodembroeder, boerenkarper, boerenzwaluw, bontdikkopje, bonterenspin, bontezakspin, boogschutter, boomblauwtje, boomeekhoorn, boomlopertje, boorpissebed, bosleeuwerik, bosplatkopje, bosschildpad, bosspitsmuis, bosvleermuis, botervlinder, bouwmannetje, braamsluiper, braamvlinder, brabandertje, bradypodidae, brahmapoetra, breedneusaap, brilpelikaan, bronskoekoek, brontosaurus, bruinkeeltje, bruinkopgors, bruinkopmees, buffelpikker, buidelkikker, buidelmarter, buitenzwaluw, burgemeester, canadesegans, carolinaeend, cholerabacil, cilinderhaak, cistuszanger, citroentetra, clownbarbeel, clownrasbora, cochinzanger, colibacterie, cycloraninae, dakschildpad, dambordvlieg, dennenboktor, diamantbaars, diamantkever, diamantslang, diamantvogel, dianameerkat, diklipharder, dodemansduim, doorkijkkopje, doornastrild, doorndraaier, doornenkroon, doornhagedis, doornkruiper, doornmeerval, doornsluiper, drakenkopvis, driebandzalm, drietongetje, droomvlinder, duikerkoning, duinbekmeeuw, duinkrabspin, duinwolfspin, duivelsklauw, dunlipharder, dwergbarbeel, dwerggoerami, dwerggrondel, dwerghagedis, dwergkikvors, dwergmeerkat, dwergmeerval, dwergmuntjak, dwergpelsrob, dwergpincher, dwergrasbora, dwergsiamang, dwergspektor, dwergtoepaja, dwergzeebeer, dwergijsvogel, dybowskihert, echinococcus, ectoparasiet, edelpapegaai, eekhoornmuis, eeltvoetigen, eendagsvlieg, eendenkuiken, eendenmossel, eikelgalwesp, eikengalwesp, eikenpokluis, ektoparasiet, elzenhaantje, eremietkever, erwtengalmug, evenhoevigen, ezelspinguin, fazantenhaan, fazantenhoen, fjordenpaard, fluitkikvors, fluitplevier, fotobacterie, gammavlinder, ganzenschelp, geaderdwitje, geelvintonijn, geitantilope, geitenmelker, gelehoutrups, gelemuisspin, gelezeebaars, gewoneduiker, gierzeearend, girafgazelle, glanskolibri, glanskopmees, glansparkiet, glansspreeuw, glazenwasser, goliathkever
goochelarend, gordelbrasem, gordelstaart, goudkammetje, goudkroontje, goudoogbrems, graanklander, grantgazelle, grasmarpissa, graswolfspin, grauwkeeltje, groenekikker, groenendaler, groenespecht, grondbarbeel, grondhagedis, grootooregel, grotedikkaak, groterenspin, grotezaagbek, haarboskever, hardkopadder, haringkoning, harlekijneend, heidehaantje, heiderenspin, heidevlinder, heidewachtel, heidezakspin, helmbasilisk, helmkasuaris, heremietibis, hermafrodiet, hersenkoraal, hertantilope, hertenbuffel, hessischemug, hippopotamus, holenkikvors, honingzuiger, huismuisspin, huissteatoda, huiswevertje, iepenhaantje, isabeltapuit, jacobvlinder, jagoearoendi, japansevlieg, kaaimansnoek, kafferbuffel, kameelschaap, kaneeltaling, kangoeroerat, kardinaalvis, karmozijnvink, katoendiefje, keizersarend, kersenbilder, kersenpikker, klauwkikvors, kleinepiraat, klipspringer, lincolnshire, muskusboktor, nachtpauwoog, nachttrekker, nachtvlinder, napoleonsvis, nestparasiet, neusgalgspin, noordzeekrab, oeverzakspin, olifantslang, ongeluksgaai, oogsierkopje, oranjekaakje, paardenkopje, paardenspons, paardenvlieg, palmeekhoorn, papaverbijtje, papegaaiduif, paramosbokje, parasolvogel, parforcehond, partikeleter, pauwoogbaars, pelikaanvoet, penseelaapje, penseelkever, perenbladvlo, perenetwants, perezaagwesp, pestbacterie, pietvanvliet, pilatusvisje, pisangvreter, pistoolkever, planktondier, planktoneter, platputkopje, platyrrhinia, plesiosaurus, pneumococcus, poetsgarnaal, poetsgrondel, popelspinner, poppenvreter, posthoorntje, posthorentje, potloodvisje, poulepintade, prachtlijster, prachtmakaak, prachtpalpje, prachtsnavel, prairiepaard, pteropodidae, pterosaurier, purperreiger, purperschelp, pyjamaapogon, raderdiertje, regenboogboa, regenboogvis, regenkoekoek, regenkwartel, reuzengalago, reuzenkikker, reuzenkreeft, reuzenmossel, reuzenreiger, reuzenvaraan, rietmarpissa, rimpelkikker, rivieraaltje, rivierkreeft, rivierpaling, rivierzwaluw, rodeneusbeer, rolstaartaap, roodnekwever, rijstkalender, sangkimjoeng, sawahkikvors, schuttersvis, sinthubertus, sluierstaart, smidskikvors, snavellipvis, sneeuwpanter, sneeuwputter, sneeuwschaap, snipmesvisje, snotterbaars, spaansevlieg, spiegelkever, spiegelotter, spiegelplaty, spinnendoder, spinnenjager, spitsmuismol, sponsgalwesp, spookkikvors, spoorkoekoek, sporenkievit, springhengst, springkikker, springstaart, sprokkelworm, staartkikker, staartvoeter, stamboekdier, steenboorder, steenkneuter, steenvliegen, stegocephaal, stekelvarken, stekendeluis, steppekievit, steppeschaap, steurgarnaal, stierkikvors, stinkbunzing, stinkhagedis, stompneusaap, straalpoliep, strandharing, strandputter, strandruiter, strandschelp, strandzwaluw, streepfazant, stijfsteeltje, topleeuwerik, treurspreeuw, tritonshoorn, tritonshoren, trompetvogel, trompetzwaan, tuinaardslak, tuiniervogel, tuinkoninkje, tuinwolfspin, turksetortel, tijgerbarbeel, valemierspin, varkensbeest, vechtkwartel, veenwolfspin, veldwolfspin, venstervlieg, vierhandigen, vingerpalpje, vlagcichlide, vleermuisvis, vliegbarbeel, vliegendevis, vliegendhert, vliegendoder, vliegkikvors, vogelbekdier, volierevogel, vuurvogeltje, vijfvingervis, waaierkoraal, waaierstaart, walangsangit, wallisergeit, wandgedierte, waterbewoner, waterfluiter, waterhoentje, waterkikvors, waterkliever, watermonster, wateropossum, waterspreeuw, waterijsvogel, weidezakspin, welshterrier, wilgenboktor, wimpeldrager, wimpelpalpje, winterkoning, winterslaper, wintertaling, winterzanger, witbaardgnoe, withandaapje, witiippekari, witkopreiger, witkoptapuit, witkruingors, witneuscoati, witrugspecht, witsnuitbeer, witteolifant, witwangstern, woestynskink, zaadkevertje, zadeljakhals, zakvleermuis, zandmuisspin, zandspiering, zandveelpoot, zeedonderpad, zeekomkommer, zeenaaktslak, zeeschildpad, zeevleermuis, zeevlokreeft, zeggezakspin, zeilvinmolly, zilverbrakel, zilverenmaan, zilverfazant, zilvergibbon, zilverkikker, zilverreiger, zoetwatervis, zomervlinder, zonnediertje, zonnekampoot, zoutwatervis, zwaarddrager, zwaardschede, zwaardwalvis, zwaluwstaart, zwanenmossel, zwartblaffer, zwartekammug, zwartemantel, zwarteruiter, zwartespecht, zwartkopeend, zwartkopgors, zwartkoplori, zwartkopmees, zwartnerfpad, zwartvoetkat, zweepdiertje, aalbessendief, aalbessenwesp, aalsalamander, aardbeikikker, aardheikikker, aardspinnetje, addaxantilope, addermannetje, addervrouwtje, adderzeenaald, adippevlinder, aglajavlinder, akkeraardslak, akkermannetje, akkerwoelmuis, alpensteenbok, ambrosiakever, andesflamingo, antilopewijfje, apollovlinder, appelbladluis, appelschimmel, appelzaagwesp, baardkameleon, baardmannetje, balkansperwer, bandschildpad, bastaardarend, basterdstruis, bergkangoeroe, blaaskopvlieg, bladmineerder, bladrandkever, blauwehaagmus, blauwfazantje, blauwkroontje, blauwweeskind, bleekblauwtje, bloedklauwier, bloemenkusser, bloemkrabspin, bodemtandkaak, boksnuitkever, bonenbladluis, bontzandoogje, boomkangoeroe, boomleeuwerik, boomspitsmuis, boomzebraspin, boonzaaiertje, bootsmannetje, bosboomkikker, boskaardespin, boskleinoogje, bosrietzanger, bossneeuwhoen, bossprinkhaan, bosstekelpoot, bostongpalpje, bramengalwesp, brazzameerkat, breedbandzalm, breedbekprion, brileidereend, briljantkever, brouwerspaard, bruinblauwtje, bruindikkopje, bruinekikvors, bruinewegmier, brummeldiefje, buffelkopeend, buidelkikvors, buidelspreeuw, cephalophinae, ceylonbarbeel, ceylonolifant, champignonmug, chineesjoosje, chineseduivel, chocoladehaai, citrusmotluis, cockerspaniel, coloradokever, congoeekhoorn, cultuurvolger, dennenlotrups, dennenrenspin, dennenspanner, dennenspinner, dennenzakspin, diamantfazant, diepzeeduivel, dikbekpinguin, dikbekzeekoet, dikkopvlinder, diklipgoerami, distelvlinder, dolksteekduif, donderbeestje, doodskopaapje, doodsmannetje, doosschildpad, drieteenmeeuw, druivensteker, dwergantiloop, dwergblauwtje, dwergcichlide, dwergdikkopje, dwergkameleon, dwergmangoest, dwergmuismaki, dwergpapegaai, dwergtijgerkat, eendagskuiken, eikenbladspin, eilandbarbeel, elandantiloop, elzenbladwesp, fazantkoekoek, fluitjesmaker, fluwelenkopje, fijnzaagpalpje, geeibrauwgors, geelknevelaap, geelpootmeeuw, geelrugagoeti, geelrugduiker, gevlektegriet, gevlektehyena, gewoneblinker, gewonekampoot, gewonemijnspin, gewonerenspin, gewonezakspin, gierparelhoen, gigantosaurus, gladioletrips, goliathkikker, graanhalmwesp, grasleeuwerik, grauwschimmel, grieksekikker, grondeekhoorn, grootblauwtje, grootdikkopje, grootoogbaars, grootoogtonijn, grotehuisspin, grotesteatoda, grotetrilspin, grotezeenaald, grijskopspecht, grijzehuisspin, halsbandwever, hamasmannetje, hangnestvogel, harigwevertje, harnasmeerval,
Zolderworm

harpoenreiger, heideblauwtje, heidemuisspin, heidesteatoda, helmparelhoen, herculeskever, hondskopslang, honingkoekoek, horzelvlinder, houtbutoortje, houtleeuwerik, houtsluipwesp, huiskakkerlak, huisspitsmuis, huiszebraspin, jachtluipaard, jacobevertsen, jacobsvlinder, johanneskever, juffertjesvis, kalkkokerworm, kamsalamander, kangoeroemuis, karbonkelzalm, kaskaardespin, kasspringspin, kassprinkhaan, keelzakkikker, keizertamarin, klokspinnetje, krieuwelmugje, kwakkelkoning, kwartelkoning, kwastvinsnoek, kwelderschaap, mantelmangabe, napoleonnetje, neptunusbeker, netelkoninkje
nicaraguahaai, nummervlinder, nyasacichlide, oeverwolfspin, onrustvlinder, paardenhorzel, paardenkopvis, pagodespreeuw, palmrolmarter, pantoffelslak, pantserkreeft, parasietvlieg, pelikaansvoet, perzikdopluis, pillendraaier, pimpaljoentje, pimpampoentje, platkopharder, pluimgedierte, poolkabeljauw, porseleinhoen, porseleinslak, posthoornslak, posthorenslak, prachtbarbeel, prachtrenspin, prachtvlinder, prairiemarmot, processiemier, processierups, productiedier, puntzeebrasem, purperspreeuw, purpervlinder, rechteblinker, reuzeninktvis, reuzenluiaard, reuzenpinguin, rhacophoridae, rietkruisspin, rietstrekspin, rimpelkikvors, ringzeebrasem, riviergrondel, rolstaartbeer, rossewoelmuis, royalantilope, sabelantilope, schreeuwvogel, schuimbeestje, smalbekkikker, smalbekpaling, snaveldragers, sneeuwkalkoen, snoekcichlide, soepschildpad, spaansekikker, spekesgazelle, spekvleermuis, spiegelkarper, spitskrokodil, spookkreeftje, spoorwiekgans, sporendiertje, springkikvors, staafbacterie, staartkikvors, steenwolfspin, stekelkampoot, stekelmakreel, stekelmeerval, stengelaaltje, steppebunzing, steppekampoot, steppeolifant, stoombooteend, strandplevier, streepbarbeel, streepjesspin, struikklipdas, suikerrietmot, topaasborstje, tragelaphinae, tropenbewoner, troskieuwigen, tseetseevlieg, tuberkelbacil, tussakvlinder, tijgerblauwtje, vanilleinsect, varkenskikker, veldleeuwerik, veldmestkever, veldspitsmuis, vermomdewants, veuvecoquette, victoriabaars, viervleklibel, vliegendehond, vliegenvanger, vlinderhondje, voorspanpaard, wachtelkoning, wandelendblad, wandelendetak, waterantiloop, waterkippetje, waterzoogdier, weideputkopje, weidewolfspin, wilgenhaantje, wilgezaagwesp, wimperdiertje, wintervlinder, wisseldiertje, withandgibbon, witjesvlinder, witkeeltaling, witkopspreeuw, witstaartgnoe, witstaarthert, witwanggibbon, woestijnwaraan, wratsierkopje, wrattenkaakje, wrattigevenus, wijfjesolifant, zandleeuwerik, zandloopkever, zandregenworm, zebracichlide, zeeschorpioen, zeesprinkhaan, zigzagvlinder, zilverbladvis, zilverkikvors, zilverplevier, zoetwatergeep, zoetwaterkrab, zoetwaterslak, zwaluwplevier, zwartebosmier, zwarterenspin, zwartkoppiton, zwartnonnetje, zwartschimmel, zwartvintonijn, aardappelkever, aardbeivlinder, adderringslang, adelaarssnavel, adonisblauwtje, aesculaapslang, agaatpeerhoorn, akkerleeuwerik, akkerzandkever, akkerzandloper, allemansvriend, alligatorsnoek, alpenleeuwerik, amazonelongvis, amberhoornslak, ambystomatidae, amerikaansepad, antoniusvarken, apothekerskink, appelbloedluis, artemisvlinder, augustinuskrab, azijnschorpioen, baardgrasvogel, baardvleermuis, bandsteltkluut, barasinghahert, bergchinchilla, bergpanterspin, bergsalamander, bergwangzakrat, bermgroefkopje, bladsprietigen, blauwkoplipvis, blauwrugduiker, bleekhaarkopje, blekekogelspin, bloedvlektetra, boaconstrictor, boldubbelkopje, bombardeerspin, bontbekplevier, bontefruroliet, boomgierzwaluw, boomkwikstaart, boommiereneter, boomsprinkhaan, bootmansharing, boskamstaartje, brandingsbaars, breedbekkikker, breedbekpaling, breedkopwombat, brillenkaaiman, brilsalamander, broeikaskikker, brokaatbarbeel, bronsalamander, bronskoptaling, bruinzandoogje, buideleekhoorn, caretschildpad, cicadeachtigen, citroenvlinder, cultuurvlieder, dennenbladwesp, dennenknoprups, dennenpapegaai, dennensnuittor, diadeemmeerkat, dodemansvinger, donkerbolkopje, donkerwevertje, doodkloppertje, doodskopaapjes, doopvontschelp, driestreepspin, drieteenspecht, duikerantilope, duikstormvogel, duinspringspin, dwergfluithaas, dwerggifkikker, dwergspitsmuis, dwergvleermuis, egalekabelspin, eikebladroller, ellipswaterbok, erwtenbladluis, flageoletvogel, fluweelhoentje, geelbuikspecht, geelkaardertje, geelpootruiter, gelekwikstaart, gelesalamander, gevlektelipvis, gevlektepitvis, gewoneaardrups, gewonealikruik, gewonehuisspin, gewonelynxspin, gewonemuisspin, gewonetandkaak, gewonewolfspin, gewoonwevertje, gladtandpalpje, goudbaardvogel, goudkopparkiet, goudvenstertje, graanblaaspoot, graanloopkever, grauweklauwier, groenekrabspin, grootbekkikker, grootkoolwitje, grootkopharder, grotsalamander, grottenbarbeel, grijskopcasarca, hagedisbuizerd, halsbandpecari, hangbuikvarken, harigemuisspin, harnasmannetje, harttongkikker, hazelnootkever, heideleeuwerik, heidemestkever, heremietkreeft, hessischevlieg, hondenlintworm, hondsvleermuis, honingpapegaai, hoornleeuwerik, hoornmestkever, huidzakdiertje, huiskaardespin, huisspringspin, hunterantilope, indischetapier, isabelklauwier, kameroenkikker, karakoelschaap, kardinaalbaars, kardinaaltetra, karetschildpad, karrookkorhaan, keerkringvogel, kleinerietgans, koninginnepage, lantaarndrager, meekrapvlinder, morinelplevier, myobatrachinae, mijnwerkersworm, naaktzoolwezel, nachtroofvogel, nachtvleermuis, netvleugeligen, neushoornkever, neushoornvogel, neushorenkever, neushorenvogel, newfoundlander, nilgirilangoer, ondervoorbijter, onevenhoevigen, onweersbeestje, onweersvliegje, oppervlaktevis, orpheusgrasmus, otterspitsmuis, oudewijfjeskaak, paddenstoelmug, palmgierzwaluw, pantserhagedis, pantsermeerval, papiernautilus, paradijscasarca, paradijsmonarch, parasiethommel, perenboomvlieg, perzikbladluis, piempaljoentje, piempampoentje, pitbullterrier, plaatkieuwigen, platgroefkopje, plattekrabspin, pluimcelpoliep, politikonzoion, prachtlynxspin, prachtmierspin, prairiewoelpad, pruikspinnetje, przwalskipaard, regenboogforel, reuzenalbatros, reuzeneekhoorn, reuzenhoutwesp, reuzenkoeskoes, reuzenkolibrie, reuzenooievaar, ringstaartmaki, roodlipgrondel, scharlakenluis, scharrelvarken, scheefstaander, schelvisduivel, schildmuisspin, schildpadkever, schorskrabspin, schorsmarpissa, schorssteatoda, schreeuwkikker, schijfhoornslak, schijfhorenslak, smalgroefkopje, smaragdhagedis, snavelinsecten, snavelkrokodil, sneeuwluipaard, snoekalligator, spechtpapegaai, speetjespaling, sperwergrasmus, spookloopkever, staartblauwtje, staartvlekzalm, stamboekhengst, stamboekmerrie, stekelombervis, steppeantilope, stinkschildpad, stompekrabspin, struikwielspin, struiskazuaris, suikereekhoorn, topaaskolibrie, treksprinkhaan, trompetanemoon, tuingroefkopje, tuinsluipertje, uilekopmeerkat, veldrietzanger, veldschorpioen, veldsprinkhaan, vierhoomschaap, vliegendedraak, vliegendespeld, vlinderbarbeel, vuursalamander, waaierpapegaai, warmbloedpaard, watergaasvlieg, waterroofkever, waterschildpad, waterspitsmuis, watervalkikker, watervleermuis, weideplatkopje, wigstaartarend, witbuikrotgans, witoorouistiti, witteneushoorn, witvlakvlinder, woestijngrasmus, woestijnplevier, woestijnrenmuis, wolnekooievaar, wormsalamander, wortelboorders, wratsalamander, zadelzeebrasem, zakrupsvlinder, zandspringspin, zebramangoeste, zebrazeebrasem, zeeduizendpoot, zeehondenvirus, zeestekelbaars, zeildoktersvis, zilverouistiti, zoetwaterforel, zoetwaternaald, zoionpolitikon, zoolsalamander, zwartbekzwaluw, zwarteboneluis, zwartegalgspin, zwartkopreiger, zwartkopzanger, zwartrugduiker, zwartvinkarper, aardappelaaltje, aardbeibladwesp, achterkieuwigen, admiraalvlinder, afgeknottegaper, ailantusvlinder, airedaleterrier, alpengierzwaluw, alpensalamander, alpensneeuwhoen, amethistspreeuw, andesgierzwaluw, angelustorentje, appelbladroller, appelschildluis, appelspintkever, appelstippelmot, aristoteleshaai, armstekelkikker, aspergekevertje, augustijnhaantje, balearenhagedis, bedektkieuwigen, berkshirevarken, bladfluitkikker, blauwlipmeerkat, bleekhaakpalpje, bleekkleinoogje, bleeklangpalpje, bleekvisgraatje, bloedlipgrondel, bodemgroefkopje, bodemkaardertje, bodemspringspin, boerenachtegaal, bootsmansharing, breedkopzeewolf, brilaalscholver, bronwielwebspin, bruineeikenpage, bruinkaardertje, bruinkopkruiper, bruinruggoudmus, buidelslaapmuis, buidelspitsmuis, chevronzwartkop, dennenscheerder, dennenstrekspin, dikpootbolkopje, doodshoofdaapje, doodskloppertje, draaihalskikker, driehoekwebspin, drieknobbelspin, dubbelsierkopje, dwergcanadagans, dwergchimpansee, dwergkeizersvis, dwergmiereneter, dwergtandkarper, dwergzeepaardje, dwergzonnebaars, eekhoornvlinder, eikelbuidelmuis, eikelsnuitkever, eikenbladroller, elegantputkopje, erwtenkrabbetje, erwtenpikkertje, flaphoornkikker, geelbandsgordel, geelbuikvuurpad, geelkeelslijmvis, gehaakteblinker, gekkoglaskikker, gemsbokantilope, gestreeptehyena, gevlekteblinker, gevlektezeewolf, gewonestrekspin, goldenretriever, goudenbodemspin, goudengifkikker, goudenloopkever, grauwzwartemier, groenejachtspin, groenkaardertje, groenpootruiter, grondkleinoogje, groothaarpalpje, groottandkikker, grotekaardespin, grotepanterspin, grotwielwebspin, grijzekwikstaart, haakhangmatspin, halfvleugeligen, halsbandaracari, hariggroefkopje, harnasspinnetje, heidekaardertje, heiderichelkaak, heideringelrups, herculesvlinder, hersenblaasworm, hoenderachtigen, honduraskalkoen, hoogveenblinker, hoornratelslang, huisdwergzesoog, huisspiraalspin, iepenspintkever,
Zolderworm

indischeolifant, kameelhalsvlieg, kardinaalsvogel, kieuwsalamander, killdeerplevier, klappereekhoorn, klauwsalamander, klompvoetkikker, kruisboomkikker, muskusspitsmuis, myrmecophagidae, nachtrichelkaak, neusballonkopje, nevelsalamander, nylghauantiloop, oranjezandoogje, paardenspringer, paarlemoerkapel, paterdavidshert, pauwoogcichlide, perenscheutwesp, persianerschaap, perspectiefslak, pigmentbacterie, populierhaantje, prachtkogelspin, przewalskipaard, puntlipneushoom, reuzenbastkever, reuzenhoedslang, reuzenkangoeroe, reuzenroofmeeuw, reuzenzeezwaluw, rivierdonderpad, rivierschildpad, roodborsttapuit, roodbuikmeerkat, roodkopklauwier, roodkopmangabey, roodlakenvelder, roodstuitzwaluw, schelpkokerworm, schemeringsdier, scherpemarpissa, schildersmossel, schildpadreiger, schorretandkaak, schorrewolfspin, schorsdwergspin, schorszebraspin, schroefbacterie, schubsalamander, spadesprinkhaan, spanrupsvlinder, sparrenbladluis, spiegeldikkopje, spinselbladwesp, spitsbuideldier, spooksprinkhaan, spreeuwschimmel, springkangoeroe, springspitsmuis, steppeschubdier, stinksprinkhaan, stomphoekpalpje, strandleeuwerik, tabaksmineerder, trilhaardiertje, tuinhangmatspin, tweeknobbelspin, tweevleugeligen, tijgersalamander, uhligskogelspin, valewielwebspin, veelknobbelspin, veenbesblauwtje, veenhooibeestje, veenmoswolfspin, voorjaarserebia, vroedmeesterpad, vroegeakkertrip, vuilnisbakkeras, vuurgoudhaantje, waternachtegaal, waterrietzanger, watersalamander, waterschorpioen, weekschildkever, weidestekelpoot, wilgehoutgalmug, wilgeroosgalmug, wimperspitsmuis, witbandkruisbek, witbandzeearend, witborstijsvogel, witbuikzandhoen, witstaartkievit, witvleugelstern, zadelsprinkhaan, zoetwatereenoog, zoetwatermossel, zoetwaterpoliep, zuidershuisspin, zwartbruinewouw, zwarteneushoorn, zwartkaardertje, zwartkeeltapuit, zwartvoetmarter

Kortom, dacht je nou echt dat een of andere schepper al deze dieren stuk voor stuk ontworpen heeft?
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Met alleen maar dierennamen noemen ben je er niet.
Je moet bewijzen dat het producten van de ET zijn.

De evolutiestamboom is gesneuveld dus het kan nooit gaan om de ET.
Lees over de microRNA's
viewtopic.php?p=311630#p311630

Het filmpje met Craig Venter. Er is geen stamboom.
viewtopic.php?p=307942#p307942

Geen bewijs voor macro-evolutie Punt 15
viewtopic.php?p=257988#p257988
http://www.veritas-ucsb.org/library/ori ... ution.html
Zolderworm

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 14:00

Lees over de microRNA's

Bewijs jij eerst maar eens dat Inteligent Design klopt. Dat heb je nog niet gedaan. En dat gaat je ook niet lukken ook.
Jij probeert te bewijzen dat vla in de melkfabriek wordt gemaakt door te bewijzen dat het niet in de fietsenfabriek wordt gemaakt.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:Kortom, dacht je nou echt dat een of andere schepper al deze dieren stuk voor stuk ontworpen heeft?
Daar kun je absoluut zeker van zijn. Alleen een superintelligentie kan zo'n grote variatie en enorme creativiteit en complexiteit aan de dag leggen. Een blind proces kan alleen maar chaos veroorzaken, dat proces weet niet eens wat bijvoorbeeld ogen en vleugels zijn. Laat staan dat convergentie mogelijk is.
Zolderworm

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 14:28
Zolderworm schreef:Kortom, dacht je nou echt dat een of andere schepper al deze dieren stuk voor stuk ontworpen heeft?
Daar kun je absoluut zeker van zijn. Alleen een superintelligentie kan zo'n grote variatie en enorme creativiteit en complexiteit aan de dag leggen. Een blind proces kan alleen maar chaos veroorzaken, dat proces weet niet eens wat bijvoorbeeld ogen en vleugels zijn. Laat staan dat convergentie mogelijk is.
Als jij persoonlijk zegt dat het absoluut zeker is, dan is dat geen bewijs. Dat is alleen maar een mening. De aanhangers van de evolutietheorie moeten hun standpunt bewijzen, maar jij hoeft dat niet. Dat gaat natuurlijk niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Inktvlam schreef:
'Grote variatie'
'Enorme creativiteit en complexiteit'.
Nou nou nou.
Wezenlijk niet meer dan 'ik voel dat het te ingewikkeld is'.
Wetenschappelijke potten breek je daarmee alvast niet.
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 14:00

Lees over de microRNA's

Kan je het ook in je eigen woorden vertellen? Zo nee, waarom zouden we aannemen dat je snapt wat je links precies vertellen?
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

EdVaessen schreef:
12 nov 2020, 18:42
Inktvlam schreef:
'Grote variatie'
Nou nou nou.
Heb je al een voorbeeld kunnen vinden van een gecompliceerde functionele machine geproduceerd door blinde ongeleide richtingloze natuurkrachten?
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:
12 nov 2020, 15:02
Inktvlam schreef:
Als jij persoonlijk zegt dat het absoluut zeker is, dan is dat geen bewijs. Dat is alleen maar een mening. De aanhangers van de evolutietheorie moeten hun standpunt bewijzen, maar jij hoeft dat niet. Dat gaat natuurlijk niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.
De bewijzen heb ik al vele malen gegeven. Convergenties zijn bijvoorbeeld een prachtig voorbeeld. Maar is er volgens jou geen verschil tussen een intelligente en niet-intelligente oorzaak? Kan wel-intelligentie hetzelfde presteren als niet-intelligentie? Als intelligente of niet-intelligente oorzaak onmogelijk kan worden vastgesteld dan kan men wel stoppen met de archeologie, de forensische wetenschap en het SETI-programma.
En als er geen onderscheid is tussen verstandelijk begaafd en zwakzinnig waarom stoppen we zwakzinnigen dan nog in een gesticht? En een achtergelaten briefje in het Nederlands van een huisgenoot kan dus evengoed het resultaat zijn van natuurlijke selectie?
Maar als jij vindt dat logica een wanhoopsdaad is dan wordt het weer een onmogelijke discussie.
Verder zit ik nog steeds te wachten op bewijzen voor de ET. Je had zogenaamd miljoenen voorbeelden. Ik zie alleen maar dierennamen, maar geen enkel bewijs.
Zolderworm

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 19:13
Zolderworm schreef:
12 nov 2020, 15:02
Inktvlam schreef:
De bewijzen heb ik al vele malen gegeven. Convergenties zijn bijvoorbeeld een prachtig voorbeeld. Maar is er volgens jou geen verschil tussen een intelligente en niet-intelligente oorzaak? Kan wel-intelligentie hetzelfde presteren als niet-intelligentie? Als intelligente of niet-intelligente oorzaak onmogelijk kan worden vastgesteld dan kan men wel stoppen met de archeologie, de forensische wetenschap en het SETI-programma.
En als er geen onderscheid is tussen verstandelijk begaafd en zwakzinnig waarom stoppen we zwakzinnigen dan nog in een gesticht? En een achtergelaten briefje in het Nederlands van een huisgenoot kan dus evengoed het resultaat zijn van natuurlijke selectie?
Maar als jij vindt dat logica een wanhoopsdaad is dan wordt het weer een onmogelijke discussie.
Verder zit ik nog steeds te wachten op bewijzen voor de ET. Je had zogenaamd miljoenen voorbeelden. Ik zie alleen maar dierennamen, maar geen enkel bewijs.
Convergenties bewijzen uiteraard niet de schepping, maar het feit dat de natuur voor dezelfde soort oplossing zorgt bij dezelfde problematiek. Er wordt zelfs beweerd dat aliens er niet veel anders uitzien dan onze zoogdieren, met dezelfde zintuigen, wijze van voortbewegen enzovoort.
We weten niet of er sprake is van een intelligente of niet-intelligente oorzaak. Feitelijk weten we helemaal niet hoe het leven op Aarde zich heeft ontwikkeld. Maar we hebben er wel theorieën over. ET is een van die theorieën. Intelligent Design is niet echt een theorie, maar een gedachte. Dus we weten helemaal niet of er sprake is van of een intelligente of een niet-intelligente oorzaak. Er zou bijvoorbeeld ook sprake kunnen zijn van emanatie in de stofsfeer van een in de eeuwigheid geworteld systeem. Dus zoals beschreven in de kabbala. Het is maar een idee. Sowieso is er enkel eeuwigheid. De ervaring van tijd is alleen maar verbonden met ons bewustzijn. Dan is er geen sprake van schepping, maar van altijd aanwezig zijn, zij het emanerend naar het materieel niveau.
We zitten hier te wachten op jouw bewijs van intelligent design. En dat komt maar niet. Je kunt niet van de ander eisen dat hij met een bewijs komt, als je zelf niet met een bewijs komt. Zo simpel is het.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Zolderworm schreef:
12 nov 2020, 20:08
Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 19:13
Convergenties bewijzen uiteraard niet de schepping, maar het feit dat de natuur voor dezelfde soort oplossing zorgt bij dezelfde problematiek. Er wordt zelfs beweerd dat aliens er niet veel anders uitzien dan onze zoogdieren, met dezelfde zintuigen, wijze van voortbewegen enzovoort.
We weten niet of er sprake is van een intelligente of niet-intelligente oorzaak. Feitelijk weten we helemaal niet hoe het leven op Aarde zich heeft ontwikkeld. Maar we hebben er wel theorieën over. ET is een van die theorieën. Intelligent Design is niet echt een theorie, maar een gedachte. Dus we weten helemaal niet of er sprake is van of een intelligente of een niet-intelligente oorzaak. Er zou bijvoorbeeld ook sprake kunnen zijn van emanatie in de stofsfeer van een in de eeuwigheid geworteld systeem. Dus zoals beschreven in de kabbala. Het is maar een idee. Sowieso is er enkel eeuwigheid. De ervaring van tijd is alleen maar verbonden met ons bewustzijn. Dan is er geen sprake van schepping, maar van altijd aanwezig zijn, zij het emanerend naar het materieel niveau.
We zitten hier te wachten op jouw bewijs van intelligent design. En dat komt maar niet. Je kunt niet van de ander eisen dat hij met een bewijs komt, als je zelf niet met een bewijs komt. Zo simpel is het.
Convergentie bewijst ID. Het evolutieproces weet niet eens wat een oog is of echolocatie en toch wordt het herhaalde malen opnieuw uitgevonden. Oplossing voor problematiek is ook een onzinnige bewering, alleen een intelligentie weet van problematiek en is in staat daar een oplossing voor te bedenken. Verder nog steeds geen bewijs voor de ET gezien. Komt dat nog?
EdVaessen

Bericht door EdVaessen »

Inktvlam schreef:
12 nov 2020, 19:11
EdVaessen schreef:
12 nov 2020, 18:42
Inktvlam schreef:
'Grote variatie'
Nou nou nou.
Heb je al een voorbeeld kunnen vinden van een gecompliceerde functionele machine geproduceerd door blinde ongeleide richtingloze natuurkrachten?
Dat is niet belangrijk. Ik heb immers al geschreven dat jij met geen voorbeeld kan komen van een biologische machine die door een intelligentie is geschapen.
Nee, je breekt echt geen wetenschappelijke potten.
Je fouten blijven dezelfde:
1. je gebruikt een valse analogie
2. je gebruikt het argument van onwetendheid.
Plaats reactie