Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Re: Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
26 apr 2021, 14:39
Tja, je belemmert door deze mening je toegang tot Gods koninkrijk.
Nee hoor, ik ben al in God's koninkrijk.

"Het Koninkrijk God's is in u en om u heen. Het is niet zozeer een gebouw van hout of steen. Til een steen op en u zult Mij vinden."

Wederom gaat het om de alomtegenwoordigheid van God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

coby2 schreef:
20 apr 2021, 10:36
Messenger schreef:
20 apr 2021, 10:28
Petra schreef:
20 apr 2021, 03:05
Alpha schreef:
12 apr 2021, 14:56

Joh 1: 8 Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken. NWV.
Maar dan is ie er al meer dan tweeduizend jaar mee bezig.
Wat zou dan de reden zijn dat de Zoon van God Zijn doel maar niet haalt?

En als Jezus Zijn doelstelling maar niet kan halen.. wat zegt dat dan ?
Is Jezus dan te zwak of te lui of de Duivel te sterk .. Hoe zit dat???
De Duivel (hoofdletter, serieus?) is mogelijk machtiger omdat het lang zal duren voordat de Duivel verslagen is.
Dat geeft twijfels omtrent de almacht, onkwetsbaarheid en volmaaktheid van God.

Het geeft sowieso te denken : Of de Duivel bestaat alleen in het hoofd van gelovigen, of God heeft daadwerkelijk een probleem met die Duivel.

Wat maakt God nu God? Ik denk onder meer de almacht. Want zonder die almacht is God het aanbidden niet waard.
Serieus? Ik heb liever een niet almachtige God die algoed is, dan een niet algoede almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
God zou iedereen kunnen dwingen Hem te aanbidden als een Kim Yung Un, maar dat ligt niet in Zijn aard.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering.
Je hebt van God een vrije wil gekregen, dus dwingt hij niemand.

De naam van God is JHWH (Jehovah of Jahweh), Gods zoon heet Jezus.
Jezus zei: Maar laat niet mijn wil gebeuren, maar die van u.’ Lukas 22:42b.

Johannes 20:17 Jezus zei tegen haar: ‘Houd me niet vast, want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en vertel hun: “Ik stijg op naar mijn Vader en jullie Vader en naar mijn God en jullie God.”’ NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
26 apr 2021, 14:54
Alpha schreef:

"Het Koninkrijk God's is in u en om u heen. Het is niet zozeer een gebouw van hout of steen. Til een steen op en u zult Mij vinden."

Je interpreteert "wishfull", niet wat de Bijbel werkelijk leert.

● Gods Koninkrijk heeft regeerders, onderdanen, wetten en een mandaat om de wil van God in de hemel en op aarde uit te voeren (Mattheüs 6:10; Openbaring 5:10).
● Gods regering of Koninkrijk zal regeren over alle „volken, nationale groepen en talen” op aarde (Daniël 7:13, 14).
De autoriteit om te regeren komt niet van de onderdanen maar rechtstreeks van God (Psalm 2:4-6; Jesaja 9:7).
● Jezus zei tegen zijn trouwe apostelen dat ze samen met hem in het Koninkrijk der hemelen „op tronen” zouden zitten (Lukas 22:28, 30).
● Het Koninkrijk heeft vijanden en zal die vernietigen (Psalm 2:1, 2, 8, 9; 110:1, 2; 1 Korinthiërs 15:25, 26).

Lukas 17:
21 De mensen zullen niet zeggen: “Kijk hier!” of: “Daar!” Want kijk! Gods Koninkrijk is in jullie midden.’ NWV
21 En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u. HSV.
21 Ook zal men niet zeggen: zie, hier is het of daar! Want zie, het Koninkrijk Gods is bij u. NBG.

Jezus sprak hier tegen de farizeeën, een groep religieuze leiders die tegenstanders van hem waren en meewerkten aan zijn terechtstelling.

Jezus was de toekomstige koning, die zij wilden ombrengen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Petra schreef:
21 apr 2021, 04:49
coby2 schreef:
20 apr 2021, 10:36
Messenger schreef:
20 apr 2021, 10:28
Petra schreef:
20 apr 2021, 03:05
Alpha schreef:

Joh 1: 8 Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken. NWV.
Maar dan is ie er al meer dan tweeduizend jaar mee bezig.
Wat zou dan de reden zijn dat de Zoon van God Zijn doel maar niet haalt?

En als Jezus Zijn doelstelling maar niet kan halen.. wat zegt dat dan ?
Is Jezus dan te zwak of te lui of de Duivel te sterk .. Hoe zit dat???
De Duivel (hoofdletter, serieus?) is mogelijk machtiger omdat het lang zal duren voordat de Duivel verslagen is.
Dat geeft twijfels omtrent de almacht, onkwetsbaarheid en volmaaktheid van God.

Het geeft sowieso te denken : Of de Duivel bestaat alleen in het hoofd van gelovigen, of God heeft daadwerkelijk een probleem met die Duivel.

Wat maakt God nu God? Ik denk onder meer de almacht. Want zonder die almacht is God het aanbidden niet waard.
Serieus? Ik heb liever een niet almachtige God die algoed is, dan een niet algoede almachtige. Die zou juist mijn aanbidding niet waard zijn.
God zou iedereen kunnen dwingen Hem te aanbidden als een Kim Yung Un, maar dat ligt niet in Zijn aard.
De duivel heeft zoveel macht hier op aarde als mensen hem geven en dan nog alleen omdat God lankmoedig is en wacht op de oogst, want Hij wil niet dat iemand verloren gaat. God/Jezus is niet lui of zwak. De mens is lui en zwak. 1 man bad voor Wales, zowat de hele dag, elke dag en bijna heel Wales kwam tot bekering.
Hoezo heeft de Duivel zoveel macht? Wie heeft al die macht uit handen gegeven dan?
Waarom zit God dan maar een beetje lankmoedig af te wachten? Is ie lui of bang of moe of weet ie niks beters te bedenken?
Waarom werpt ie niet gewoon die Duivel naar de Duivelse oorden?
Waarom slingerde God de Duivel naar de aarde in the first place? Wat is daar Algoed aan ???
Waarom is Jezus al meer dan tweeduizend jaar in de weer met Zijn Doel om de Duivel te bestrijden?

Waarom laten zowel God als Jezus het aan de mensheid over om al weet ik hoeveel duizenden jaren lang die Duivel te bevechten ?

Hoezo is de mens lui en zwak?
Welke mens? Ikke niet!
Ik wil die strijd met de Duivel wel aan hoor, ik wil best wel Jezus helpen om Zijn doel te halen als ie dat zelf niet kan. Maar sja...waarom negeer je God? Vroeg een kennisje me 's. Zal wel in mijn spambox zitten dan ofzo zei ik met een knipoog. God/Jezus/Duivel etc ; ik zie ze niet en ik hoor ze niet..tenzij.. als Godin/God/jezus/Allah nou werkelijk de mensheid in beweging willen krijgen dan maak je je bekend aan de hele mensheid met een eenduidige boodschap. Simpeler dan dat kan ik het niet bedenken, dus Waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan ?
Satan betwist de rechtmatige heerschappij van JHWH.
Hij wil ook aanbeden worden, wat blijkt uit Jezus confrontatie met hem in de woestijn.

Luk 4:
5 Daarop nam de Duivel hem mee naar een hooggelegen plaats en liet hem in een ogenblik alle koninkrijken van de bewoonde aarde zien.
6 Toen zei de Duivel tegen hem: ‘Ik zal je de macht geven over al deze koninkrijken met hun pracht en praal, want die is mij in handen gegeven en ik geef die aan wie ik maar wil.
7 Als je me aanbidt, is het allemaal van jou.’
8 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.

1 Joh 5:19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. NWV.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
26 apr 2021, 14:59
Je hebt van God een vrije wil gekregen, dus dwingt hij niemand.
Dan zou je moeten begrijpen dat je niet kunt zondigen en je niet geoordeeld wordt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Alpha

Bericht door Alpha »

Laura schreef:
21 apr 2021, 14:52
callista schreef:
12 apr 2021, 15:05
Alpha schreef:

En dat schijnt nog steeds niet gebeurd te zijn, alle verhalen zo lezende.

Johannes 8:44 trouwens...puur antisemitisme...."Uw vader is de duivel"...
En zo verwijst er daar wel meer naar.
"Wie de Zoon niet heeft heeft de Vader niet" etc...enz...
Dus jij beschuldigt Jezus en de bijbel van antisemitisme? Zou je het christelijk geloof en de bijbel eigenlijk helemaal willen verbieden? Of zou je zo ver niet willen gaan? Het zijn hele zware beschuldigingen die je doet, begrijp je dat wel? Zou het zo kunnen zijn dat je de Joden gebruikt voor je eigen hekel aan het christendom?
Ach, Satan heeft vele helpers gerekruteerd.

Een volmaakt mens, een jood, die antisemiet is? :(
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:07
Messenger schreef:
Alpha schreef:

De Bijbel is voor mij niet gezaghebbend. Er staan veel onjuistheden in.
Alpha

Bericht door Alpha »

Biker2 schreef:
21 apr 2021, 16:12
Het is inderdaad moeilijk om met gelovigen een gesprek te hebben, het gaat al gauw de kant op van het eigen gelijk, en ze behoren natuurlijk allemaal tot een andere club,
Onherstelbaar geprogrammeerd zijn ze bijna allemaal.
Ik had als "gelovige homo" contact proberen te maken zonder bijbedoelingen met ander homo's uit de refo gezindte ,verwachtende dat zij allen door hun geaardheid wel gedwongen waren om wat meer "outside the box" te gaan denken, maar nee hoor. Volgzaam en gedrild houden ze vast aan de subcultuur die ze er in hun tienerjaren middels de catechesatie lessen ingegoten kregen.
Ongelovigen zijn inderdaad geprogrammeerd, maar niet onherstelbaar!

Wanneer iemand de moeite zou willen nemen om de bijbel zelf te bestuderen, dan kan hij deze tekst vinden:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt, maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
26 apr 2021, 15:20
Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:07
Messenger schreef:
Alpha schreef:

De Bijbel is voor mij niet gezaghebbend. Er staan veel onjuistheden in.
Beweringen doen is erg makkelijk en erg gebruikelijk hier.

Veel mensen accepteren de Bijbelse normen en waarden niet.
Het gevolg daarvan kan je dagelijks in de krant lezen.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:29

Beweringen die vanzelfsprekend zijn gaan voor de Bijbel uit.

De dagelijkse gevolgen van de vrije wil lees je in de krant en zie je op het nieuws, zowel de daden uit liefde als de daden uit haat en angst.

Er zijn ook christenen en Jehova's Getuigen die de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Biker2

Bericht door Biker2 »

Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:23
Biker2 schreef:
Het is inderdaad moeilijk om met gelovigen een gesprek te hebben, het gaat al gauw de kant op van het eigen gelijk, en ze behoren natuurlijk allemaal tot een andere club,
Ik had als "gelovige homo" contact proberen te maken zonder bijbedoelingen met ander homo's uit de refo gezindte ,verwachtende dat zij allen door hun geaardheid wel gedwongen waren om wat meer "outside the box" te gaan denken, maar nee hoor. Volgzaam en gedrild houden ze vast aan de subcultuur die ze er in hun tienerjaren middels de catechesatie lessen ingegoten kregen.

Wanneer iemand de moeite zou willen nemen om de bijbel zelf te bestuderen, dan kan hij deze tekst vinden:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt, maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Klopt, maar de gereformeerde wordt ingeprent dat zelfs je berouw een vorm van eigen initiatief is, en alles moet van God komen, en zelfs geloof wordt door Hem geschonken. Vervolgens komt hun hoogmoedige leer, die wel eens even zegt hoe God werkt, het verder uitleggen.
Biker2

Bericht door Biker2 »

Messenger schreef:
22 apr 2021, 11:40
Biker2 schreef:
22 apr 2021, 09:37
Petra schreef:
22 apr 2021, 02:24
Messenger schreef:
21 apr 2021, 16:28
Biker2 schreef:
Hey leuk, ben niet the only gay in town. 8-)
Kijk nou.. een Gay ont-moeting ontmoeting. 🥳
Voorlopig zit ik nog 10.000 km verwijderd van NEEderland ;-)
Komt mooi uit want ik ben alleen in voor een LAT-relatie! :lol:
Ik heb de LAT wat hoger liggen en doe alleen platonische vriendschappen. Mijn ongewervelde huisdier ligt aan de ketting. :lol:
Biker2

Bericht door Biker2 »

Bastiaan73 schreef:
22 apr 2021, 12:00
coby2 schreef:
22 apr 2021, 08:50
Petra schreef:
22 apr 2021, 02:31
Hoezo gaven zij door te zondigen de heerschappij over aan satan? Wiens beslissing was dat dan?
Hadden Adam en Eva zelf gezegd tegen de Duivel.. alstublieft wij geven jou de heerschappij? Nee dat zeiden ze helemaal niet.
Het was God die dat besloot en dat zei. Niet Adam en Eva.

Is de Duivel nou verslagen of niet?
Of is ie een beetje verslagen?
Hoe kan een verslagen entiteit nog steeds macht krijgen dan?
Heeft Jezus de Duivel alleen maar voor zichzelf verslagen en niet voor de gehele mensheid?
Als de duivel nog steeds macht kan krijgen en op aarde heerst, dan was dat kruisigen toch een nutteloze actie, had ie dat net zo goed kunnen laten. Wat heeft het dan wel voor nut gehad?
Nee zij gaven het gewoon uit handen. Zij werden slaaf van de zonde/satan door te zondigen. Toen was hij de baas. Hij is over mij helemaal niet de baas. Hij heeft geen macht. Jezus heeft hem verslagen aan het kruis. Alleen kan ie wel christenen uitmoorden in andere landen, door middel van mensen die hem volgen.
Wat het voor nut heeft gehad? Dat kreng kon me lastig vallen en nu niet meer. Om met peda te spreken: halleluja! Vraag de bezetene van Gadara eens wat voor nut het heeft gehad.
Hoi Coby,

Was God volgens jou op de hoogte van de aanwezigheid van de slang in het paradijs?
Een slang met poten is geen slang, die poten verdwenen en voor straf kruipt het secreet nu.
Bastiaan73
Contacteer:

Bericht door Bastiaan73 »

Biker2 schreef:
27 apr 2021, 08:11
Bastiaan73 schreef:
22 apr 2021, 12:00
coby2 schreef:
22 apr 2021, 08:50
Petra schreef:
22 apr 2021, 02:31
Hoezo gaven zij door te zondigen de heerschappij over aan satan? Wiens beslissing was dat dan?
Hadden Adam en Eva zelf gezegd tegen de Duivel.. alstublieft wij geven jou de heerschappij? Nee dat zeiden ze helemaal niet.
Het was God die dat besloot en dat zei. Niet Adam en Eva.

Is de Duivel nou verslagen of niet?
Of is ie een beetje verslagen?
Hoe kan een verslagen entiteit nog steeds macht krijgen dan?
Heeft Jezus de Duivel alleen maar voor zichzelf verslagen en niet voor de gehele mensheid?
Als de duivel nog steeds macht kan krijgen en op aarde heerst, dan was dat kruisigen toch een nutteloze actie, had ie dat net zo goed kunnen laten. Wat heeft het dan wel voor nut gehad?
Nee zij gaven het gewoon uit handen. Zij werden slaaf van de zonde/satan door te zondigen. Toen was hij de baas. Hij is over mij helemaal niet de baas. Hij heeft geen macht. Jezus heeft hem verslagen aan het kruis. Alleen kan ie wel christenen uitmoorden in andere landen, door middel van mensen die hem volgen.
Wat het voor nut heeft gehad? Dat kreng kon me lastig vallen en nu niet meer. Om met peda te spreken: halleluja! Vraag de bezetene van Gadara eens wat voor nut het heeft gehad.
Hoi Coby,

Was God volgens jou op de hoogte van de aanwezigheid van de slang in het paradijs?
Een slang met poten is geen slang, die poten verdwenen en voor straf kruipt het secreet nu.
Da's geen antwoord op de vraag maar toch bedankt Coby!
Messenger

Bericht door Messenger »

Biker2 schreef:
27 apr 2021, 08:08
Ik heb de LAT wat hoger liggen en doe alleen platonische vriendschappen. Mijn ongewervelde huisdier ligt aan de ketting. :lol:
Idem hier, al zestien jaar alleen platonisch. Maar heb wel meer huidhonger sinds corona. 8-)
De LAT daarvoor ligt te hoog bij mij, maar andersom is er ook geen seksuele interesse meer. :roll:
Laatst gewijzigd door Messenger op 27 apr 2021, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
peda

Bericht door peda »

Biker2 schreef:
27 apr 2021, 08:06
Klopt, maar de gereformeerde wordt ingeprent dat zelfs je berouw een vorm van eigen initiatief is, en alles moet van God komen, en zelfs geloof wordt door Hem geschonken. Vervolgens komt hun hoogmoedige leer, die wel eens even zegt hoe God werkt, het verder uitleggen.

Inderdaad zijn er geloofsstromingen die de visie volgen dat God Zich in de Openbaring volledig heeft vastgelegd. Geen millimeter verschuiving is toegestaan anders is God een leugenaar die Zijn Eigen Woord niet volgt. Dan moet je wel beschikken over de Enige en Juiste uitleg van Openbaringsteksten waarover verschil van inzicht zou kunnen bestaan met andere gelovigen, maar daarin is ook voorzien. De eigen juistheid wordt immers allemaal en voortdurend opnieuw bevestigd door De H Geest, het God-Kanaal waarover de geloofsstroming beschikt. Enige twijfel, welneen, voortdurende bevestiging, door de Hoogste Instantie Zelve. Anderen, met een afwijkende visie, volgen niet de Juiste Weg, met als gevolg het begaan van de niet te vergeven zonde, deze "' geloofsdwalers"' zijn derhalve ver verwijderd van God. Basta !!
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
26 apr 2021, 14:10
Dit bericht heb je ook al 1000x geplaatst.
Wel even bijhouden wat je kopieert.
Is het einde der tijden al nabij?
Peda schreef:
Er is bevraging, er komt antwoord, het antwoord slaat niet aan. Vervolgens opnieuw precies dezelfde vraag herhaling, precies hetzelfde antwoord, het precies hetzelfde antwoord slaat niet aan. Vervolgens ....... Een vicieuze cirkel.
Het antwoord op het einde van de „tijden der heidenen” kan je uitgebreid vinden in de encyclopedie "Inzicht in de schrift"
Te vinden op JW.ORG.

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200000316
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef:
26 apr 2021, 15:35
Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:29

Beweringen die vanzelfsprekend zijn gaan voor de Bijbel uit.

De dagelijkse gevolgen van de vrije wil lees je in de krant en zie je op het nieuws, zowel de daden uit liefde als de daden uit haat en angst.

Er zijn ook christenen en Jehova's Getuigen die de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Iemand die de Bijbelse normen en waarden niet accepteert kan geen JG worden.

De Bijbel is duidelijk:

Johannes 17:
15 Ik vraag u niet om hen uit de wereld weg te nemen, maar om over hen te waken vanwege de goddeloze.
16 Ze zijn geen deel van de wereld, net zoals ik geen deel van de wereld ben.

Jakobus 4:4 Trouwelozen, weten jullie niet dat vriendschap met de wereld vijandschap met God betekent? Iedereen die een vriend van de wereld wil zijn, maakt zich dus tot een vijand van God.

1 Johannes 5:19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Biker2 schreef:
27 apr 2021, 08:06
Alpha schreef:
26 apr 2021, 15:23
Biker2 schreef:

Kerkleer is helaas aantoonbaar vermengt met leringen die niet afkomstig zijn uit de Bijbel.
Nic

Bericht door Nic »

Alpha schreef:
27 apr 2021, 11:57
callista schreef:
Peda schreef:
Er is bevraging, er komt antwoord, het antwoord slaat niet aan. Vervolgens opnieuw precies dezelfde vraag herhaling, precies hetzelfde antwoord, het precies hetzelfde antwoord slaat niet aan. Vervolgens ....... Een vicieuze cirkel.
Het antwoord op het einde van de „tijden der heidenen” kan je uitgebreid vinden in de encyclopedie "Inzicht in de schrift"
Te vinden op JW.ORG.

Het is mij opgevallen dat jij meestal 1 keer per week op GG zit.
Is dit een soort afspraak (taak) die jij namens de JG doet.
De meesten JGs gaan toch 1x per week langs de deur (als taak).
Kun je daar wat over vertellen?

Ps pure belangstelling hoor, ik volg nl als hobby, religieuze stromingen met speciaal aandacht voor stromingen die gerelateerd zijn aan het Christendom .
We zijn slechts wetenschappers :geek:
hopper

Bericht door hopper »

Alpha schreef:
27 apr 2021, 12:05
Kerkleer is helaas aantoonbaar vermengt met leringen die niet afkomstig zijn uit de Bijbel.
Je kunt het ook anders zeggen. De bijbel is vermengd met oude kennis over het Licht.
Geeft niks, in het OT hing men nog polytheïstische religie aan heb ik van Mart begrepen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Nic schreef:
27 apr 2021, 12:14
Alpha schreef:
callista schreef:
Peda schreef:
Te vinden op JW.ORG.

Ps pure belangstelling hoor, ik volg nl als hobby, religieuze stromingen met speciaal aandacht voor stromingen die gerelateerd zijn aan het Christendom .
Jezus gaf aan ieder gelovige opdracht om het goede nieuws te verkondigen. — Matth. 28:19.

Dat doe ik.

Iedere Jg getuigt dus van zijn geloof.
Zij doen dat dagelijks, als dat mogelijk is.
Op dit moment wordt er niet meer van huis tot huis gegaan i.v.m. de pandemie.
Men zoekt andere manieren om het goede nieuws te brengen.
Sommige doen dat via b.v. Zoom.
Anderen bellen mensen op.

Richt je belangstelling eens op datgene wat de Bijbel leert.
Een interessant begin is deze brochure en neem vooral de bijbel er bij.
De titel is: "Voor eeuwig gelukkig".

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeke ... belcursus/

Je kunt deze brochure als PDF downloaden.
Nic

Bericht door Nic »

Alpha schreef:
27 apr 2021, 12:33
Nic schreef:
27 apr 2021, 12:14
Alpha schreef:
callista schreef:
Peda schreef:
Te vinden op JW.ORG.

Jezus gaf aan ieder gelovige opdracht om het goede nieuws te verkondigen. — Matth. 28:19.

Dat doe ik.

Iedere Jg getuigt dus van zijn geloof.
Zij doen dat dagelijks, als dat mogelijk is.
Op dit moment wordt er niet meer van huis tot huis gegaan i.v.m. de pandemie.
Men zoekt andere manieren om het goede nieuws te brengen.
Sommige doen dat via b.v. Zoom.
Anderen bellen mensen op.

Richt je belangstelling eens op datgene wat de Bijbel leert.
Een interessant begin is deze brochure en neem vooral de bijbel er bij.
De titel is: "Voor eeuwig gelukkig".

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeke ... belcursus/

Je kunt deze brochure als PDF downloaden.
Ik vroeg of jouw wekelijks bezoek aan dit forum bekend is bij de JG.
Doe je het als taak en registreer je dat in jouw gedane taken (sorry echt geen idee hoe dat binnen de JG werkt).
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Alpha

Bericht door Alpha »

hopper schreef:
27 apr 2021, 12:30
Alpha schreef:
27 apr 2021, 12:05
Je kunt het ook anders zeggen. De bijbel is vermengd met oude kennis over het Licht.
Geeft niks, in het OT hing men nog polytheïstische religie aan heb ik van Mart begrepen.
Je praat m.i. kennelijk anderen na, zonder dat je weet waarover het gaat.

De Bijbel is nog steeds up to date.
Dingen die nu om ons heen gebeuren, werden op meerdere Schriftplaatsen voorzegt.

De Joden waren door de schepper uitgekozen als verbondsvolk.
Wanneer zij afweken van het geloof of heidense religies volgden stond daar een sterke sanctie op.

Jeremia 32:35 Bovendien hebben ze de offerhoogten van Baäl gebouwd in het Dal van de Zoon van Hinnom om hun zonen en hun dochters als offer te verbranden voor Molech, iets wat ik hun niet had geboden. Het was nooit in mijn hart opgekomen zoiets afschuwelijks van ze te vragen en zo Juda tot zondigen aan te zetten.”

Wiki: "Dal van Hinnom".
Gehenna (Hebreeuws: גהנום, גהנם, Grieks γέεννα, Aramees גִהַנָא) is afgeleid van de naam van het smalle, rotsachtige Dal van Hinnom (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom), ten zuiden van Jeruzalem. In oudere Nederlandse bijbelvertalingen wordt Gehenna vaak vertaald met 'hel'.

Tijdens het koningschap van Salomo werd in de vallei Moloch vereerd met het brengen van kinderoffers.[1] Het betrof hier eerstgeboren kinderen die levend in het vuur werden geworpen. In de Bijbel werd dit een gruwel genoemd en werd gezegd dat God woedend werd op Salomo en hem vervloekte. De details werden echter niet opgeschreven, maar zijn bekend van de geschiedschrijving van de Ammonieten.

Sommigen zijn van menig dat het om die reden later de plaats werd waar vuilnis werd verbrand.[bron?] Afval, vuil en lijken van dieren en verachte misdadigers werden geworpen in het vuur van gehenna, ofwel het Dal van Hinnom. Gewoonlijk werd al wat in dit dal werd geworpen door vuur vernietigd, volledig opgebrand. Het vuur werd dag en nacht brandend gehouden met behulp van fosfor en de geur was van verre te ruiken.
In de encyclopedie "Inzicht in de schrift" kan je die informatie uitgebreider vinden.
https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200002031
Laura
Man/Vrouw: V

Bericht door Laura »

callista schreef:
Heb je niet bijgehouden wat er in Israël allemaal gebeurd? 14 van de 18 Iraanse raketten van Russische makelij uit Syrië afgevuurd zijn eergisteren weer op Israëlisch grondgebied terechtgekomen. De vermaarde Iron Dome heeft ze niet weten te onderscheppen. In Jeruzalem is het oorlog tussen orthodoxe joden en moslims. Netanyahu maakt zich op voor elk scenario. Er staan er inmiddels in heel Israël 150.000 raketten opgesteld omdat ze van alle kanten oorlog verwachten. Vroeg genoeg voor je?

Ik geloof dat God geduldig is geweest omdat hij liever niet wil dat er iemand verloren gaat maar liever heeft dat allen tot geloof komen. Zoals 2Petrus. 3 dat zegt in vers 8 en 9, dat geloof ik persoonlijk:

2 Petrus 3: 8-9
Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
Laatst gewijzigd door Laura op 27 apr 2021, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie