Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Moderatie: het moderatieteam
hopper
Man/Vrouw: M

Re: Kun je met gelovigen eigenlijk wel een gesprek hebben?

Bericht door hopper »

Messenger schreef:
06 mei 2021, 14:59
hopper schreef:
06 mei 2021, 14:56
Het lijkt me maar een treurniswekkend bestaan, de hele dag je mening opdringen aan anderen.
Ik moest ooit voor mijn werk bedrijven bellen en interesse wekken voor onze producten. Ik was er niet geschikt voor en deed dit heel kort.
Ik denk dat het voor mij als een soort van prostitutie zou voelen. De hele dag maar leugenachtig doen gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Messenger

Bericht door Messenger »

hopper schreef:
06 mei 2021, 15:04
Messenger schreef:
06 mei 2021, 14:59
hopper schreef:
06 mei 2021, 14:56
Het lijkt me maar een treurniswekkend bestaan, de hele dag je mening opdringen aan anderen.
Ik moest ooit voor mijn werk bedrijven bellen en interesse wekken voor onze producten. Ik was er niet geschikt voor en deed dit heel kort.
Ik denk dat het voor mij als een soort van prostitutie zou voelen. De hele dag maar leugenachtig doen gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Was toen geen vorm van oplichting, maar het was niks voor mij. Enthousiast blijven bellen als mensen de hoorn erop gooien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Storm schreef:
06 mei 2021, 09:27
Petra schreef:
06 mei 2021, 06:22
Storm schreef:
04 mei 2021, 11:04
@Tin,
Jij, Zolderworm, Nic etc hebben gelijk er is geen dialoog, geen discussie. Dus ik snap het wel, maar als ze bij mij langs de deur komen dan probeer ik toch tenminste ze "fatsoenlijk'' te woord te staan; of ik zeg dat ik geen belangstelling heb. :)
Als jullie denken dat het fatsoenlijker of beschaafder is om met elkaar Alpha te bespreken dan in reacties met hemzelf.. verschillen wij daarover enorm van mening. Ook om hem steeds in de maling te nemen over zijn werkbriefjes vind ik not done.
Imo is wat jullie doen onbeschofter dan zijn preken over de JG leer. Samenspannen over de rug van Alpha versterkt natuurlijk de onderlinge band maar mijn gedachte is dat je er als mens niet van opknapt. Vandaar dat ik daar niet aan mee doe.
Mochten zijn preken niet wenselijk of ontoelaatbaar zijn, zeg het tegen hem of laat de moderatie daar dan wat aan doen.
@Petra,
Ik voel mij niet aangesproken.
viewtopic.php?p=343822#p343822.
Dat weet ik Storm.
Daarom baalde ik toen ik je mee zag heulen en de meute nog gelijk gaf ook.
Het past imo niet bij jou, daar ben je te goed voor. :kiss1:

Zolderworm schreef:
06 mei 2021, 08:13
Petra schreef:
Storm schreef:
@Tin,
Jij, Zolderworm, Nic etc hebben gelijk er is geen dialoog, geen discussie. Dus ik snap het wel, maar als ze bij mij langs de deur komen dan probeer ik toch tenminste ze "fatsoenlijk'' te woord te staan; of ik zeg dat ik geen belangstelling heb. :)
Als jullie denken dat het fatsoenlijker of beschaafder is om met elkaar Alpha te bespreken dan in reacties met hemzelf.. verschillen wij daarover enorm van mening. Ook om hem steeds in de maling te nemen over zijn werkbriefjes vind ik not done.
Imo is wat jullie doen onbeschofter dan zijn preken over de JG leer. Samenspannen over de rug van Alpha versterkt natuurlijk de onderlinge band maar mijn gedachte is dat je er als mens niet van opknapt. Vandaar dat ik daar niet aan mee doe.
Mochten zijn preken niet wenselijk of ontoelaatbaar zijn, zeg het tegen hem of laat de moderatie daar dan wat aan doen.
Wij hebben ook veel samenspraak over Petra. Maar dan op PB-niveau. Grapje.
Ik herinner me o.a. die kaakklem van HJW nog maar al te goed. Dat bevestigde dat er idd. ook hier achter de schermen praatje-bak plaatsvindt. Maar goed, jij was tenminste zo oprecht om hem het geroddel recht in zijn gezicht te zeggen. Dat waardeer ik dan weer wel.
Ik kijk nergens meer van op wat fora betreft. Als ik iets geleerd heb is het dat er liever óver mensen dan mét mensen wordt gesproken. Uiteraard zijn de wandelgangenpraatjes smeuïg. Mijn ding was het niet, wordt het ook niet. Dus al word ik ook van dit forum geflikkerd, ik zal me daartegen blijven uitspreken.

Zolderworm schreef:
Maar het is zo dat iemand die iedereen die een andere mening heeft dan hij, naar de verdommenis stuurt, niet op veel sympathie hoeft te rekenen.
Joh... what else is new.
Waarom denk je dat gelovigen zo graag het 'blije' nieuws verspreiden? Omdat ze echt het gevoel hebben dat ze mensen moeten redden.
Daarom heb ik minder moeite met Alpha dan met degenen die vooral met hun eigen redding of superieuriteit of hogere moraal e.d. in de weer zijn.
Maar wees dan zo heldhaftig om dat tegen hem te zeggen of te melden wat je niet aanstaat. Tenminste.. dat is hoe ik erin sta.
Het is dat samenspannen met die schijnheilige zgn. grappenmakerij of ogenschijnlijke onschuld wat bij mij zo'n -misselijkmakend -wat -heb je- 't metersdik- achter-de ellebogen- gevoel geeft.
Maar hé, smaken verschillen. Dat eerlijke open vizier en die directheid van mij wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. Sommigen mensen zijn er zelfs een beetje bang voor.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef:
07 mei 2021, 03:59
Storm schreef:
06 mei 2021, 09:27
Petra schreef:
Storm schreef:
@Tin,
@Petra,
Ik voel mij niet aangesproken.
viewtopic.php?p=343822#p343822.
Dat weet ik Storm.
Daarom baalde ik toen ik je mee zag heulen en de meute nog gelijk gaf ook.
Het past imo niet bij jou, daar ben je te goed voor. :kiss1:

Zolderworm schreef:
Petra schreef:
Storm schreef:
@Tin,
Wij hebben ook veel samenspraak over Petra. Maar dan op PB-niveau. Grapje.
Ik herinner me o.a. die kaakklem van HJW nog maar al te goed. Dat bevestigde dat er idd. ook hier achter de schermen praatje-bak plaatsvindt. Maar goed, jij was tenminste zo oprecht om hem het geroddel recht in zijn gezicht te zeggen. Dat waardeer ik dan weer wel.
Ik kijk nergens meer van op wat fora betreft. Als ik iets geleerd heb is het dat er liever óver mensen dan mét mensen wordt gesproken. Uiteraard zijn de wandelgangenpraatjes smeuïg. Mijn ding was het niet, wordt het ook niet. Dus al word ik ook van dit forum geflikkerd, ik zal me daartegen blijven uitspreken.

Zolderworm schreef:
Maar het is zo dat iemand die iedereen die een andere mening heeft dan hij, naar de verdommenis stuurt, niet op veel sympathie hoeft te rekenen.
Joh... what else is new.
Waarom denk je dat gelovigen zo graag het 'blije' nieuws verspreiden? Omdat ze echt het gevoel hebben dat ze mensen moeten redden.
Daarom heb ik minder moeite met Alpha dan met degenen die vooral met hun eigen redding of superieuriteit of hogere moraal e.d. in de weer zijn.
Maar wees dan zo heldhaftig om dat tegen hem te zeggen of te melden wat je niet aanstaat. Tenminste.. dat is hoe ik erin sta.
Het is dat samenspannen met die schijnheilige zgn. grappenmakerij of ogenschijnlijke onschuld wat bij mij zo'n -misselijkmakend -wat -heb je- 't metersdik- achter-de ellebogen- gevoel geeft.
Maar hé, smaken verschillen. Dat eerlijke open vizier en die directheid van mij wordt ook niet door iedereen gewaardeerd. Sommigen mensen zijn er zelfs een beetje bang voor.
Ik denk dat ik dat wel tien keer tegen hem gezegd. En er was een tijd dat ik tegenover hem bijna niets anders deed dan zeggen wat me niet aanstaat.
Maar het is beetje lastig om dat mijn totaal-overzicht terug te vinden, omdat je niet op berichten aan Alpha kunt zoeken. Misschien deze viewtopic.php?p=318542#p318542
Hij heeft mij er op een bepaald moment ook diverse keren van beticht van de spaghetti-monster-groep te zijn. Ik heb hem verschillende keren uitgelegd dat ik dat niet ben. Maar hij begon er telkens weer over. Dat is ergerlijk.
Ik denk overigens dat hij ons niet wil redden als hij zegt dat we ten onder gaan, maar z'n gelijk wil halen. Ik ben jaren lang bevriend geweest met een Jehovah Getuige (woont inmiddels in Turkije), maar die heeft mij nog nooit willen redden. Die aanvaardde gewoon dat ik destijds een ander geloof had (Rozenkruisers). Over dat ik me zou moeten bekeren, omdat ik anders ten onder zou gaan, heeft hij het nooit gehad.
Only dead fish go with the flow
Fluitketel

Bericht door Fluitketel »

Ik had vanmorgen nog een gesprek met iemand die vindt dat dit niet kan en derhalve ook liever niet omgaat met mensen die niet gelovig zijn. Ingewikkeld. Alsof het geloof het enige is waar je het over kan hebben. Als mensen vragen aan me hebben, dan wil ik deze best beantwoorden. Er heerst vaak een vertekenend beeld over gelovige mensen. Zo kreeg ik al eens te horen of dat wel kon, om als christen op een seculiere partij te stemmen.
Antwoord een zot niet naar zijn dwaasheid.
Storm

Bericht door Storm »

Fluitketel, gelukkig kan dat! :thumb1: Er zijn gelovigen in alle soorten en maten .
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Fluitketel schreef:
07 mei 2021, 08:02
Ik had vanmorgen nog een gesprek met iemand die vindt dat dit niet kan en derhalve ook liever niet omgaat met mensen die niet gelovig zijn. Ingewikkeld. Alsof het geloof het enige is waar je het over kan hebben. Als mensen vragen aan me hebben, dan wil ik deze best beantwoorden. Er heerst vaak een vertekenend beeld over gelovige mensen. Zo kreeg ik al eens te horen of dat wel kon, om als christen op een seculiere partij te stemmen.
Een Christen praat met iedereen en waarom om dat hij/zij in de vrijheid staat.Dat men zich thuis voelt bij de huisgenoten Gods is niets mis mee,maar dat sluit niet de ander uit die niet gelooft;voorts elk gesprek begint bij en met...... Luisteren......

Wij houden van de ontmoeting met mensen wie ze ook zijn, en met de een kan men vriendschap hebben en met de ander niet.Zo is het leven en de moeite waard om geleefd te worden.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Fluitketel schreef:
Het hangt ervan vanaf hoe de gelovige in zijn geloof staat en de niet-gelovige in zijn niet-geloven. Als beiden beseffen dat hun visie wel eens niet juist zou kunnen zijn en dat het maar een visie is, dan is een gesprek heel goed mogelijk. Zodra een van beiden het idee heeft dat zijn visie de absolute onbetwijfelbare waarheid is, wordt het een probleem.
We hebben hier ook mensen gehad die hun totale levensgeluk lieten afhangen van hun geloof. Die wellicht het leven niet aankonden zonder geloof. Een gesprek met dezulken is bijzonder lastig. Dan heb je als anders- of niet-gelovige al gauw iets verkeerds gezegd.
Only dead fish go with the flow
Petra

Bericht door Petra »

Fluitketel schreef:
Storm schreef:
07 mei 2021, 11:10
Fluitketel, gelukkig kan dat! :thumb1: Er zijn gelovigen in alle soorten en maten .
Ja idd. En.. ongelovigen in alle soorten en maten.

@Eva.. hoe ben jij opgevoed wat religie betreft, is je familie ook gelovig ?
Waarom ben je christen geworden?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Alpha

Bericht door Alpha »

Bonjour schreef:
03 mei 2021, 18:18
Alpha schreef:
03 mei 2021, 12:42
Bonjour schreef:
28 apr 2021, 20:33
De kans dat je andere mensen besmet na een infectie neemt gigantisch af. Ook zal je niet meer een ziekenhuisbed innemen. Ik denk dat het heel belangrijk is.
De besmetting van jongeren neemt gigantisch toe. :(
Natuurlijk. Door de vaccinaties nam het aantal besmettingen af onder ouderen en vervolgens hebben we de scholen weer open gedaan en namen de besmettingen weer toe, met een andere samenstelling.
De jongeren willen feesten en nemen daardoor een groot risico.
Alpha

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:
03 mei 2021, 19:39
Alpha schreef:
03 mei 2021, 13:47
Zolderworm schreef:
03 mei 2021, 12:46
Alpha schreef:
03 mei 2021, 12:43
Zolderworm schreef:
03 mei 2021, 11:46

Jullie hoeven niet bang te zijn. Want jullie krijgen nu je anti-psychotische medicatie. :lol: :lol: :lol:
Zou het niet verstandig zijn als je die medicatie eerst zelf opmaakt?
Het is altijd zo jammer dat jouw zogenaamde grappen altijd zo weinig oorspronkelijk zijn. Je drijft mee op de grap van een ander.
Sorry, maar ik ben er niet op uit om te grappen. Ik reflecteer je.
Nee, maar het is leuk als je zelf wat verzint en niet mijn grap na-aapt.
ik aap jouw verzinsels niet na.
Alpha

Bericht door Alpha »

Nic schreef:
03 mei 2021, 19:56
Lijkt me ook makkelijker om een maandagmiddag op een forum te folderen, dan dat je langs de deuren moet gaan.
Hoewel nu mag niemand langs de deuren, maar Alpha kan hier nog wel zijn ‘taak’ uitvoeren.

Er zijn overigens ook lieve JGs (dat zijn dan weer vrouwen (Barnabas)) en die schrijven nu persoonlijke brieven, omdat ze niet langs kunnen komen.
Kijk dat is weer andere koek.
Het is een vorm van onzelfzuchtige naastenliefde om mensen op de hoogte te brengen van de komst van de "nieuwe aarde".
Door nauwkeurige kennis kan iedereen zien dat er al vele profetieën zijn uitgekomen.
De "Koning van het noorden" is nu zeer actief.
Alpha

Bericht door Alpha »

Nic schreef:
03 mei 2021, 20:18
hopper schreef:
03 mei 2021, 20:08
Misschien is op een forum langs de deuren gaan wel voor mensen die hun sporen hebben verdiend?
Als beloning voor 40 jaar trouwe dienst door wind en weer?
Het valt niet te weten.
Alpha lijkt me eerder iemand die met computer-deuren kan om gaan.
Is best een aardige kerel, maar hij komt steeds een beetje boos (en streng) over.
Ik ben niet boos en ook niet streng.
Ik wens iedereen een plaatsje op "de nieuwe aarde".
Wat is er mis met een aarde waar nooit meer oorlog zal zijn?

Jes 2:
1 Dit is wat Jesaja, de zoon van Amoz, heeft gezien over Juda en Jeruzalem:
 2 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen
en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen alle volken stromen.
 3 Vele volken zullen komen en zeggen:‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.
 4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:
03 mei 2021, 23:00
Storm schreef:
03 mei 2021, 22:39
Met die bozigheid van Alpha valt het wel mee, hij wordt hier ook niet aardig maar soms respectloos benaderd.
Wat omgekeerd ook wel het geval is, omdat hij geen andere meningen accepteert dan die van hem, en hij iedereen die er anders over denkt eigenwijs vindt en feitelijk nogal zondig en verdorven, en deze mensen voorspelt dat zij na de dood ten onder zullen gaan. Dit omdat zij niet geloven wat hij gelooft. Dat werkt er ook niet aan mee hem sympathiek te vinden.
Je mag best anders denken, je hebt tenslotte een vrije wil.
Ik vindt het jammer als mensen eigenwijs zijn en het Bijbelse goede nieuws negeren.

Er zijn daar vele voorbeelden te vinden van mensen die ook eigenwijs waren.
Dat kostte in het jaar 70 1.100.000 mensen het leven.
Alpha

Bericht door Alpha »

Nic schreef:
03 mei 2021, 23:24
Storm schreef:
Met die bozigheid van Alpha valt het wel mee, hij wordt hier ook niet aardig maar soms respectloos benaderd.
Hij doet me een beetje denken aan een bollenboer waar ik ooit voor werkte in de vakantie.
Was je al de hele ochtend bezig met rooien, kwam hij wel even 5 min. voor doen hoe het moest.
Daarna zag je hem de hele dag niet meer.

Later in een cursus ging het over het sorteren van blauwe en rode kralen. :)
Iemand speelde de kralenbaas. Die vertelde ook even hoe het allemaal moest.

Zelfde gevoel, hier bij die maandagmiddagsessies van Alpha. Sorry Alpha, mijn probleem.
Je ziet wat je wilt zien.
Alpha

Bericht door Alpha »

Laura schreef:
03 mei 2021, 23:59
Met sommige dingen van Alpha ben ik het niet helemaal eens maar ik lees hem wel graag en ik vind hem juist helemaal niet bozig. Ik vind dat hij alles heel rustig vertelt en dat hij gevat reageert. Hij heeft veel degelijke bijbelkennis en inzicht. En hij blijft gewoon rustig bij zijn standpunt. En hij legt het geduldig uit. Je kunt veel van hem leren vind ik.
Wanneer iemand het niet met mij eens is, dat ik het verkeerd zou hebben, sta ik daar altijd voor open.

Het grote probleem is de profetie van Paulus in 1 Tim. 4:1-3.
Hij voorzegt dan mensen leringen zullen aanhangen, die niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Een middeleeuwse hervormer klaagde: "Wanneer ik deze dingen afschaf, hou ik geen volgelingen meer over".

Mensen willen zelf bepalen wat goed en wat kwaad is.
Je ziet dan ook dat steeds vaker dat de Bijbelse normen worden genegeerd of afgezwakt.
Alpha

Bericht door Alpha »

Storm schreef:
04 mei 2021, 09:35
Nic schreef:
Storm schreef:
Hij doet me een beetje denken aan een bollenboer waar ik ooit voor werkte in de vakantie.
Was je al de hele ochtend bezig met rooien, kwam hij wel even 5 min. voor doen hoe het moest.

Zelfde gevoel, hier bij die maandagmiddagsessies van Alpha. Sorry Alpha, mijn probleem.
Allemaal waar, Alpha is de Jehova getuige die langs de deur - in dit geval langs het forum- gaat. Hij gelooft dat hij GELIJK heeft en hoop mensen te redden voor de nieuwe aarde, zoiets .
Sorry, ik toon slechts datgene wat de Bijbel leert, zonder buiten Bijbelse toevoegingen.

Ik kan geen mensen redden, ik kan slecht mensen helpen te begrijpen wat de Bijbel werkelijk leert.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tin schreef:
04 mei 2021, 10:48
Storm schreef:
Nic schreef:
Storm schreef:

Allemaal waar, Alpha is de Jehova getuige die langs de deur - in dit geval langs het forum- gaat. Hij gelooft dat hij GELIJK heeft en hoop mensen te redden voor de nieuwe aarde, zoiets .
Net als jij heb ik ook wel een zekere sympathie voor Alpha.
En voor Jehova's in het algemeen trouwens.
Bots je aan tegen de onmogelijkheid tot communicatie, en dat doe je automatisch wanneer het over geloofsonderwerpen gaat (we hadden lange tijd een JG in onze vriendenkring, was echt een hele lieve vriendin in de gewone omgang, ook mee op vakantie geweest) wordt het lastig.
Het is nu eenmaal frustrerend te merken dat een ander wel vol van zijn eigen gelijk is, maar werkelijk op geen enkele manier in staat is in een echte communicatie met je te treden en open staan voor wat je zegt.
Afgezien daarvan zie ik ook wel eens berichten van Alpha die ik schaar onder 'onaangename grapjes'.
En dat past dan weer niet in mijn beeld van JG, dat gebaseerd is op 'ik weet het en luister niet naar de ander', maar ook een imago is van 'beleefdheid'.
Ik ga niet uit van allerlei meningen, die variëren van persoon tot persoon.
Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel leert.
callista

Bericht door callista »

Alpha schreef:
10 mei 2021, 12:31
Laura schreef:
03 mei 2021, 23:59
Met sommige dingen van Alpha ben ik het niet helemaal eens maar ik lees hem wel graag en ik vind hem juist helemaal niet bozig. Ik vind dat hij alles heel rustig vertelt en dat hij gevat reageert. Hij heeft veel degelijke bijbelkennis en inzicht. En hij blijft gewoon rustig bij zijn standpunt. En hij legt het geduldig uit. Je kunt veel van hem leren vind ik.
Wanneer iemand het niet met mij eens is, dat ik het verkeerd zou hebben, sta ik daar altijd voor open.

Het grote probleem is de profetie van Paulus in 1 Tim. 4:1-3.
Hij voorzegt dan mensen leringen zullen aanhangen, die niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Een middeleeuwse hervormer klaagde: "Wanneer ik deze dingen afschaf, hou ik geen volgelingen meer over".

Mensen willen zelf bepalen wat goed en wat kwaad is.
Je ziet dan ook dat steeds vaker dat de Bijbelse normen worden genegeerd of afgezwakt.
Paulus heeft dat niet geschreven...
Dat werd geschreven na zijn dood.
Het betreft hier de pastorale brieven, waar ook Titus toe behoort...100-150 Titus

100-150 1 Timoteüs
100-150 2 Timoteüs
Alpha

Bericht door Alpha »

Petra schreef:
05 mei 2021, 02:33
Ik denk dat ik één van de weinige ben hier die Alpha vriendelijk te woord blijft staan en het zelfs voor hem heb opgenomen. Ik vind het ook leuker om met hem te praten dan over hem.
Mijn gedachte: Aangezien er zovelen geloven of zelfs zeker weten dat ze gelijk hebben, waarom hij dan niet. Ik zie het grote verschil niet tussen hem en vele anderen. Ik heb ook al zo vaak geschreven dat als je niet zou denken dat je het ware geloof hebt.. zou je logischerwijs een andere overtuiging aanhangen en je daarover uitspreken.

Maar goed, ik denk dan ook dat geloofsonderwerpen vooral botsen tussen gelovigen onderling en met gelovigen die niet zo verdraagzaam/tolerant zijn.
En met anti-theisten botst het daarom uiteraard ook.
Vandaar dat ikzelf overtuigd ben van het goeie van de weg van possibilianisme of agnosticisme. Ik denk dat het humanistisch gedachtegoed daar makkelijker in past omdat het je niet uitmaakt wie er het grootste gelijk claimt (het enige ware geloof) als je ten diepste van mening bent dat... hét niet te weten is.
Hoeveel Jezus geloven heeft Jezus ingesteld?
Leerde hij dat je in naam van God anders denkenden mag doden?

Pilatus stelde: "Wat is waarheid"?

Joh 18:
38 Daarop zei Pilatus: ‘Wat is waarheid?’
Na dat te hebben gezegd, ging hij weer naar buiten. Hij zei tegen de Joden: ‘Ik vind niets waaraan hij schuldig is. NWV.

Hij toonde hier dat hij wist dat Jezus de waarheid sprak.
Bastiaan73

Bericht door Bastiaan73 »

Alpha schreef:
10 mei 2021, 12:34
Storm schreef:
Nic schreef:
Storm schreef:

Sorry, ik toon slechts datgene wat de Bijbel leert, zonder buiten Bijbelse toevoegingen.

Ik kan geen mensen redden, ik kan slecht mensen helpen te begrijpen wat de Bijbel werkelijk leert.
Slecht? :clown:

Dan zul je ook andere en oudere vertalingen moeten gebruiken en niet klakkeloos uitgaan van de zeer gekleurde en gebrekkige NWV. Op welke codex is deze eigenlijk gebaseerd?

Uit nieuwsgierigheid: ben je opgegroeid in een JG gezin of zelf op latere leeftijd JG geworden?
callista

Bericht door callista »

Alpha was eerst Nederlands Hervormd en is later bekeerd tot de JG.
Alpha

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef:
05 mei 2021, 07:26
Storm schreef:
@Tin,
De mensen doen al gewoon niet open als de mensen van het wachttoren genootschap aan de deur komen;het erge is dat men dan ook kleine kinderen ziet die mee gesjouwd worden. Dat zou niet mogen.

Maar het is net als bij de Mormonen het zijn geen Christenen ze maken gebruik van Christelijke elementen,mede ook gezien hun opstelling naar anderen mensen .
Jezus werd door zijn ouders grondig onderwezen in de Thora.

Luk 2:
46 Uiteindelijk vonden ze hem na drie dagen in de tempel, waar hij tussen de leraren zat. Hij luisterde naar ze en stelde ze vragen.
47 Iedereen die hem hoorde, bleef zich verbazen over zijn inzicht en zijn antwoorden. NWV.

Jg doen dat ook, zij onderwijzen hun kinderen uit de Bijbel, zodat zij weten wat zij geloven.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef:
10 mei 2021, 12:45
Snelheid schreef:
05 mei 2021, 07:26
Storm schreef:
@Tin,
De mensen doen al gewoon niet open als de mensen van het wachttoren genootschap aan de deur komen;het erge is dat men dan ook kleine kinderen ziet die mee gesjouwd worden. Dat zou niet mogen.

Maar het is net als bij de Mormonen het zijn geen Christenen ze maken gebruik van Christelijke elementen,mede ook gezien hun opstelling naar anderen mensen .
Jezus werd door zijn ouders grondig onderwezen in de Thora.

Luk 2:
46 Uiteindelijk vonden ze hem na drie dagen in de tempel, waar hij tussen de leraren zat. Hij luisterde naar ze en stelde ze vragen.
47 Iedereen die hem hoorde, bleef zich verbazen over zijn inzicht en zijn antwoorden. NWV.

Jg doen dat ook, zij onderwijzen hun kinderen uit de Bijbel, zodat zij weten wat zij geloven.
Klopt; de JGs leren hun kinderen uit hun eigen vervalste en verdraaide bijbel net als de Mormonen dat doen.JG ,s en Mormonen hebben dan ook niets met echt Christendom te maken ze maken gebruik van christelijke elementen en meer niet.Een zelf verzonnen religie die mensen onderdrukt en harteloos is.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Alpha

Bericht door Alpha »

callista schreef:
10 mei 2021, 12:45
Alpha was eerst Nederlands Hervormd en is later bekeerd tot de JG.
Toen ik volwassen was, kreeg ik belangstelling voor de bijbel en ik wilde weten wat die "rare" gasten kwamen doen.
Toen kerkleden kwamen collecteren, uitte ik mijn verwondering, dat ze mij wel konden vinden voor geld, maar niet voor mij als persoon.
Dat werd doorgegeven en ca. een half jaar later kwam een ouderling (niet de predikant) op bezoek.
Hij nodigde mij uit voor kerkbezoek en voor een Bijbelstudie.

Ik ben één keer naar de kerk gegaan, maar heb mij wel opgegeven voor de Bijbel studie.
Ik heb dat ongeveer een jaar gedaan.
Ik heb daar ervaren dat je eeuwig kon studeren, maar nimmer tot kennis zou komen.
Het was erg onsamenhangend. Er werd een willekeurig Bijbelboek geprikt en werd een stukgelezen.
Ieder kon zijn mening geven en de studieleider voegde zijn mening aan toe.

Uiteindelijk boden Jg mij een Bijbelstudie aan, die ik accepteerde.
Mijn doel was hen te kunnen vertellen, wat zij met hun "leuren" verkeerd deden.

De studie ging vanuit de bijbel en werd daar voortdurend naar verwezen.
Geen willekeurige persoonlijke meningen dus.
De afspraak was dat ik het zou melden, als ik "lid" zou willen worden.
Dat duurde ca. 2 jaar en dat was voor hen best moeilijk.

Vervolgens wordt dan gekeken of je begrijpt, wat je gelooft.
Op die manier wordt een impulsieve, emotionele aanmelding voorkomen.
Er is nooit druk uitgeoefend, wel was men erg belangstellend naar mijn vorderingen.
Vanwege mijn introversie was dat voor mij een grote stap.
Plaats reactie