Hetgeen je raakt

In dit subforum bestuderen we de christelijke leer en praten we erover wat het betekent in ons leven.
In dit subforum geldt de Apostolische Geloofsbelijdenis.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding
» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.
Plaats reactie
Gaitema
Man/Vrouw: M

Hetgeen je raakt

Bericht door Gaitema »

Waar ik ook benieuwd naar ben, is wat jou aan jouw geloof of levensbeschouwing persoonlijk raakt, inspireerd of gepassioneerd maakt. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Laat je passie horen! :)
Hemelburger
Snelheid

Re: Hetgeen je raakt

Bericht door Snelheid »

Er is zoveel wat het leven rij maakt zeer rijk in totaliteit.

https://youtu.be/SU5YBI4U9a4

https://youtu.be/t4R-EdjhX-Y

Hier houden wij even bij. :praying1:
VERITAS VOS LIBERRABIT.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Indrukwekkend is het :D

Mooie lied ook. Heel mooie heldere ware Woorden. Ik geloof (als het over profetie gaat) dat God in de eerste plaats door de bijbel en zang tot ons spreekt.
Hemelburger
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Ik wou dat ik een mooi verhaal voor je had, maar het zit er even niet in.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Gaitema schreef:
29 mei 2020, 22:03

Mooie lied ook. Heel mooie heldere ware Woorden. Ik geloof (als het over profetie gaat) dat God in de eerste plaats door de bijbel en zang tot ons spreekt.
Het zijn gezongen voorbeden.
VERITAS VOS LIBERRABIT.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Snelheid schreef:
29 mei 2020, 23:38
Gaitema schreef:
29 mei 2020, 22:03

Het zijn gezongen voorbeden.
Ja, heel mooi :flower1:
Hemelburger
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
29 mei 2020, 22:35
Ik wou dat ik een mooi verhaal voor je had, maar het zit er even niet in.
Misschien komt dat nog :)
Hemelburger
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Zelf ben ik onder de indruk van Gods trouw en genade. Hij koestert geen wrok, ergert zich niet aan ons kapot. Hij kijkt echt voorbij aan onze gebreken en alleen Hij begrijpt me.

Als mensen me pijn doen, kwetsen, me vervelend en naar vinden, om me moeten lachen, en me maar naïef, dom en ondoordacht vinden. Een amateur, onkundig, niet ingewijd, achterlijk en stom. Wanneer ze me zwak vinden, redeloos en negatief. Wanneer ze boos op me zijn en me negeren. Wanneer ze over me brullen en het liefst met stenen gooien...
Vind ik God. Hij tilt me in Zijn armen op en koestert me als een kostbare parel, Hij helpt me in Zijn stilte en rust. Buiten het gebrul van de volken geeft Hij me vrede. Hij accepteerd me volledig en vol geduld kneed Hij me met Zijn Liefde naar Zijn beeld.
Daarom wil God denk ik ook dat we geen beeld van Hem maken, Hij wil zelf van ons een beeld van Hem maken.

Hij leidt ons aan Zijn hand, zo naar het beloofde land en reinigt me. Maakt me nieuw en oordeeld niet, want Hij alleen begrijpt ons.

Eén liefdevolle blik van Jezus aannemen, gaat boven alle belijdenissen, geschreven door anderen

Laat Hem binnen stromen.
Hemelburger
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Zoals anderen, en één die er een topic om begon, raakt jouw geloofsbeleving mij.

En misschien is dat ook wel wat me het meest raakt aan het Christelijke geloof:
Getuigenissen van Christelijke gelovigen.
Dat kan ook een passionele preek zijn, dus niet alleen persoonlijke ervaringen.
Maar dan zie ik dat God leeft en zijn volk met Hem.
Dat schept dan weer vertrouwen in Hem, ook al heb ik zelf niet veel bij te dragen aan dergelijke getuigenissen, want mijn persoonlijke ervaringen als gelovige zijn voornamelijk beproevingen en het gevoel van afstand tot Hem.
Geeft verder ook niet, het is wat het is.
Ik heb het vertrouwen dat alles uiteindelijk goed komt met de hele schepping, dat er een Plan is en een Weg met de ultieme bestemming, en dat God alles in allen zal zijn.
Zijn Wil geschiede.
Prima. :thumb1:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Dat komt zeker goed. Daar ben ik overtuigd van. :flower1:
Hemelburger
Peter79

Bericht door Peter79 »

Gaitema schreef:
29 mei 2020, 19:32
Waar ik ook benieuwd naar ben, is wat jou aan jouw geloof of levensbeschouwing persoonlijk raakt, inspireerd of gepassioneerd maakt. Waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Laat je passie horen! :)
Ik zie veel schoonheid in de taal van het geloof. God schept door te spreken, de mens bepaalt zijn plaats, maakt het tot zijn thuis door het namen te geven, woorden die iets aanduiden.

Met deze woorden worden weer nieuwe werelden geschapen; ook de mens is schepper. Oude verhalen worden aangepast, zodat woorden nieuwe betekenissen krijgen. De taal van het geloof heeft transformatieve kracht: mensen kijken zich in de spiegel en gooien hun leven over een andere boeg.

De werkelijkheid waarnaar de taal van het geloof verwijst, bestaat ook zonder die verwijzende woorden. Het is daarom dat oude verhalen kunnen worden aangepast, oude woorden worden vervangen door nieuwe, en geloof gestalte krijgt in vreemde talen en culturen.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Peter79 schreef:
01 jun 2020, 08:20
Gaitema schreef:
29 mei 2020, 19:32
Ik zie veel schoonheid in de taal van het geloof. God schept door te spreken, de mens bepaalt zijn plaats, maakt het tot zijn thuis door het namen te geven, woorden die iets aanduiden.

Met deze woorden worden weer nieuwe werelden geschapen; ook de mens is schepper. Oude verhalen worden aangepast, zodat woorden nieuwe betekenissen krijgen. De taal van het geloof heeft transformatieve kracht: mensen kijken zich in de spiegel en gooien hun leven over een andere boeg.

De werkelijkheid waarnaar de taal van het geloof verwijst, bestaat ook zonder die verwijzende woorden. Het is daarom dat oude verhalen kunnen worden aangepast, oude woorden worden vervangen door nieuwe, en geloof gestalte krijgt in vreemde talen en culturen.
Het Woord van God. Het vertaalwerk naar cultuur en talen is een kunst apart. Zeker is culturen verschillen. Ik heb respect voor de vertalers.
Hemelburger
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Ook een lied dat raakt:
Heer, wees mijn gids

https://youtu.be/PAEcPZlj-gk

Kippenvel. Zo is het met mij ook gegaan
Hemelburger
Gaitema

Bericht door Gaitema »

En deze dan? Een blinde zanger, en iemand die zijn broertje voor zijn ogen zag omkomen in zijn jeugd, zingen samen tot Jezus:
https://www.youtube.com/playlist?list=R ... playnext=1

Ontroerend toch?
God is met de bedroefden van hart om ze te troosten en geeft zicht in de ogen van mensen die niet kunnen zien.
Hemelburger
Snelheid

Bericht door Snelheid »

https://youtu.be/w8fVgqTtPfA

https://youtu.be/r3H5f7oePQE

Mensen worden daar zeer diep door geraakt en zij helen van alle pijn en verdriet wat omslaat in grote vreugde. :praying1: :praying1: :praying1:
VERITAS VOS LIBERRABIT.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Moeten ze wel latijn kunnen 8-)
Hemelburger
Plaats reactie