Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 19 jan 2022, 23:42
Piebe Paulusma schreef: 19 jan 2022, 21:25
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Heb het topic zelf niet gelezen, maar met 541 views is er kennelijk wel interesse voor.
Spoken, duivels enz doen het altijd goed. Zie Haloween. Het voorstellend vermogen van de mens dat is me wat.
Maar sinds mijn kinderjaren ben ik niet meer bang voor spoken, de duivel en het monster onder mijn bed.

(Ga ik wel kijken? Ga ik niet kijken? Als ik niet kijk, dan is het mogelijk dat hij er legt. En als ik wel kijk dan is het mogelijk dat hij mij grijpt!)

Maar ja, je wordt volwassen hè.....
Eens. Zodra je de duivel ontmaskerd hebt en je realiseert dat je zelf verantwoordelijk bent, verlies je de interesse. Mij kan je in slaap kletsen met duivelverhalen.
hopper schreef: 19 jan 2022, 23:45
Schenk geen aandacht aan de duivel. Hoe meer je hem aandacht geeft, hoe dichter hij bij je komt.
Deze vond ik wel grappig, Uranopolitis doet niks anders dan de Duivel aandacht geven. Zou hij dat zelf door hebben?
:thumb1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 20 jan 2022, 08:13 Mijn denkbeelden zijn anders, maar dat boeit Uranopolitis helemaal niet want denkbeelden van diegenen die het toch niet gaan redden, zijn voor geen eurocent de moeite van het lezen, laat staan het volgen, waard.
:mrgreen:

Toch vraag ik me af hoe sommigen zo zeker weten dat ze het redden. Volgens mij is dat Jezus uit de hemel halen (Rom. 10:6).
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef: 20 jan 2022, 09:22
peda schreef: 20 jan 2022, 08:13 Mijn denkbeelden zijn anders, maar dat boeit Uranopolitis helemaal niet want denkbeelden van diegenen die het toch niet gaan redden, zijn voor geen eurocent de moeite van het lezen, laat staan het volgen, waard.
:mrgreen:

Toch vraag ik me af hoe sommigen zo zeker weten dat ze het redden. Volgens mij is dat Jezus uit de hemel halen (Rom. 10:6).
Waarom zouden er wedergeborenen tijdens hun aardse leven bestaan, als er na de dood voor hen geen goed perspectief zou zijn. Ik meen begrepen te hebben dat wedergeboren zijn een mooie uitgangspositie levert, om na de dood in de nabijheid van God te mogen verblijven. Er zijn bijbel teksten te vinden waarop de wedergeborenen zich voor hun persoonlijk Heil beroepen.
Laatst gewijzigd door peda op 20 jan 2022, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Messenger »

Voor de zoveelste keer verwijs ik naar Jesaja 45 vers 5 t/m 7:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.

6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Hieruit kun je opmaken dat de duivel totaal overbodig is. God neemt de verantwoording voor het kwaad.

Daarnaast : Geloof je werkelijk in een Almachtige God die een strijd (iets dat je kunt verliezen) moet leveren met een opponent?

Geloof je dat angst en haat sterker is dan de echte pure liefde van God?

God is alomtegenwoordig. Een misverstand is dat God buiten Zichzelf geschapen heeft, dat we als mensen en engelen buiten God, in afgescheidenheid leven. Maar als God alomtegenwoordig is, bestaat de schepping niet buiten God maar juist binnen God.
Dan zijn mensen en engelen niet geschapen, maar manifestaties van Gods Goddelijkheid. We zijn Godsdelen of Godsvonken.

De duivel is er door kerkelijke machthebbers vroeger bij verzonnen om de mensen bang te maken en bij de kerk (als veilige haven) te houden.

Alle Godsdelen kunnen keuzes maken vanuit de Liefde die zij werkelijk als Godsdeel zijn, of vanuit de angst die zij niet zijn. Angst is een creatie die het mogelijk maakt de Liefde te ervaren. Zonder angst kan Liefde niet worden ervaren.
Vandaar dat God in Jesaja 45 vers 7 nog eens benadrukt dat God verantwoordelijk is voor alle duisternis en het kwaad, omdat die eenmaal geschapen moesten worden om het Licht en den Vrede te kunnen ervaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door callista »

Messenger schreef: 20 jan 2022, 09:41
De duivel is er door kerkelijke machthebbers vroeger bij verzonnen om de mensen bang te maken en bij de kerk (als veilige haven) te houden.
Klopt helemaal........de duivel is dan ook een christelijk verzinsel... m.a.w. een dogma
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 20 jan 2022, 09:32
Piebe Paulusma schreef: 20 jan 2022, 09:22
:mrgreen:

Toch vraag ik me af hoe sommigen zo zeker weten dat ze het redden. Volgens mij is dat Jezus uit de hemel halen (Rom. 10:6).
Waarom zouden er wedergeborenen tijdens hun aardse leven bestaan, als er na de dood voor hen geen goed perspectief zou zijn. Ik meen begrepen te hebben dat wedergeboren zijn een mooie uitgangspositie levert. Ongetwijfeld zijn er bijbel teksten te vinden waarop de wedergeborenen zich voor hun persoonlijk Heil beroepen.
Ja als je zeker weet dat je wedergeboren bent, maar dat is alleen mogelijk door water en geest (Joh. 3:5) en dus niet alleen door water. :roll:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 20 jan 2022, 09:45
Messenger schreef: 20 jan 2022, 09:41
De duivel is er door kerkelijke machthebbers vroeger bij verzonnen om de mensen bang te maken en bij de kerk (als veilige haven) te houden.
Klopt helemaal........de duivel is dan ook een christelijk verzinsel... m.a.w. een dogma
Nooit gehoord van Beelzebul en nimmer gehinderd door kennis van zaken! Dagenlang horen we niks en dan verwacht je kwaliteit maar nee hoor! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Yours »

Uranopolitis schreef: 20 jan 2022, 07:26
Yours schreef: 19 jan 2022, 19:02 Dag Uranopolitis,

Waar komt je obsessie/fascinatie voor ‘de duivel’ toch vandaan?

viewtopic.php?f=124&t=4832
Dag Yours, Piebe, hopper
Er is geen obsessie, wel houd ik mijn ogen open voor de realiteit. We kunnen deze realiteit in dit leven paranormaal noemen, maar na onze scheiding van het lichaam is het niet meer zo paranormaal of bovennatuurlijk. Dan zullen we de demonen zien, en als we daar niet klaar voor zijn, dan zal onze schrik veel te groot zijn om te verdragen, maar we zullen niet flauwvallen of op een andere manier daaraan ontsnappen. Ze zullen ons in de hel proberen te werpen om van een grote leedvermaak te genieten van het onverdraaglijk lijden van de mensen in de hel. De ooggetuigen zeiden dat ook zij pijnigen voortdurend de mensen in de hel voor een leedvermaak, omdat groot is hun haat tegen mensen, aangezien we geschapen zijn naar Gods beeld, de Jezus Christus.
Geen aandacht geven aan de duivel wil zeggen geen relatie zoeken of onderhouden met duivel. Maar omdat hij zelf ons forceert om zijn wil te doen tot onze eigen verdoemenis, vaak zonder dat we het weten en beseffen, moeten we dat onder ogen zien en weerstand bieden. We moeten weten en begrijpen hoe we van dit gevaar behouden kunnen worden. We worden gered door Christus, maar Christus vraagt ons om onze actieve medewerking in de strijd tegen de zonde waartoe de demonen ons constant verleiden. Christus vraagt van ons de totale toewijding aan Hem, en dat kost ons wel heel wat moeite. Daarom moeten we de vijand kennen om onszelf van hem te beschermen. Ziezo, ik heb je gewaarschuwd voor de toekomst. Je kan niet meer zeggen dat je niet gewaarschuwd was.
:praying1:
Dank voor je reactie, Uranopolitis.

Uit het door mij vetgedrukte begrijp ik dat jij paranormale waarnemingen hebt. Waar je niet alleen nù maar ook nà dit leven mee geconfronteerd wordt, maar dan is het niet meer de 'bovennatuurlijk realiteit' zoals jij zegt, maar de 'natuurlijke realiteit'. En dan val je zoals jij schrijft ten prooi aan 'de demonen'.

Aangezien we oorzakelijk zijn aan onszelf moet 'die poort' daarnaar echter ook door het zelf geopend zijn. Dat is dan toch een kwestie van je daarvoor afsluiten? En daarmee is het dan toch klaar?
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door HJW »

Uranopolitis schreef: 20 jan 2022, 07:26 Dag Yours, Piebe, hopper
Er is geen obsessie, wel houd ik mijn ogen open voor de realiteit. We kunnen deze realiteit in dit leven paranormaal noemen, maar na onze scheiding van het lichaam is het niet meer zo paranormaal of bovennatuurlijk. Dan zullen we de demonen zien, en als we daar niet klaar voor zijn, dan zal onze schrik veel te groot zijn om te verdragen, maar we zullen niet flauwvallen of op een andere manier daaraan ontsnappen. Ze zullen ons in de hel proberen te werpen om van een grote leedvermaak te genieten van het onverdraaglijk lijden van de mensen in de hel. De ooggetuigen zeiden dat ook zij pijnigen voortdurend de mensen in de hel voor een leedvermaak, omdat groot is hun haat tegen mensen, aangezien we geschapen zijn naar Gods beeld, de Jezus Christus.
Dat wat je gelooft, creëer je ook.
Geloof je in een pijnigende duivel, dan zal die er zijn voor je.
Niet als realiteit, maar als gevolg van je eigen gedachten en overtuigingen.
Het is een keuze die je maakt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 20 jan 2022, 11:17
Uranopolitis schreef: 20 jan 2022, 07:26 Dag Yours, Piebe, hopper
Er is geen obsessie, wel houd ik mijn ogen open voor de realiteit. We kunnen deze realiteit in dit leven paranormaal noemen, maar na onze scheiding van het lichaam is het niet meer zo paranormaal of bovennatuurlijk. Dan zullen we de demonen zien, en als we daar niet klaar voor zijn, dan zal onze schrik veel te groot zijn om te verdragen, maar we zullen niet flauwvallen of op een andere manier daaraan ontsnappen. Ze zullen ons in de hel proberen te werpen om van een grote leedvermaak te genieten van het onverdraaglijk lijden van de mensen in de hel. De ooggetuigen zeiden dat ook zij pijnigen voortdurend de mensen in de hel voor een leedvermaak, omdat groot is hun haat tegen mensen, aangezien we geschapen zijn naar Gods beeld, de Jezus Christus.
Dat wat je gelooft, creëer je ook.
Geloof je in een pijnigende duivel, dan zal die er zijn voor je.
Niet als realiteit, maar als gevolg van je eigen gedachten en overtuigingen.
Het is een keuze die je maakt.
De mens is zijn eigen ergste vijand en blijft dat ook. Daarom vertrouw ik niemand, mezelf incluis.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door hopper »

Uranopolitis schreef: 20 jan 2022, 07:26
Yours schreef: 19 jan 2022, 19:02 Dag Uranopolitis,

Waar komt je obsessie/fascinatie voor ‘de duivel’ toch vandaan?

viewtopic.php?f=124&t=4832
Dag Yours, Piebe, hopper
Er is geen obsessie, wel houd ik mijn ogen open voor de realiteit. We kunnen deze realiteit in dit leven paranormaal noemen, maar na onze scheiding van het lichaam is het niet meer zo paranormaal of bovennatuurlijk. Dan zullen we de demonen zien, en als we daar niet klaar voor zijn, dan zal onze schrik veel te groot zijn om te verdragen, maar we zullen niet flauwvallen of op een andere manier daaraan ontsnappen.
Volgens het Tibetaans dodenboek klopt dat inderdaad. Het bewustzijn scheidt zich van het lichaam na de dood en dan zul jij geconfronteerd worden met de door jezelf geschapen duivels en demonen.

Dus mijn goede raad aan jou is: stop met die flauwekul. Duivels en demonen bestaan alleen in jouw voorstellingsvermogen.
De natuurlijke aard van jouw bewustzijn is leeg en kennend. Alles wat je gelooft, daarmee vul je zelf je eigen leegte.
Kortom, je doet het jezelf aan door dagenlang aan duivels en demonen te denken en binnen je eigen voorstellend vermogen te brengen.

Een geestelijk gezond mens gaat geen naspeuringen doen op internet of in boeken over duivels en demonen.
Die maakt er grapjes over omdat ze alleen maar in de wereld bestaan van hen die daar in geloven.....
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door hopper »

callista schreef: 20 jan 2022, 09:45
Messenger schreef: 20 jan 2022, 09:41
De duivel is er door kerkelijke machthebbers vroeger bij verzonnen om de mensen bang te maken en bij de kerk (als veilige haven) te houden.
Klopt helemaal........de duivel is dan ook een christelijk verzinsel... m.a.w. een dogma
Andere culturen kennen/kenden ze ook. Onze heidense voorouders kenden ook kwaadaardige wezens.
Gewoon omdat het een universele, menselijke eigenschap is om kwaadaardige wezens te bedenken.
En omdat mensen zelden onderzoeken hoe hun eigen geest werkt.

Zie het placebo-effect: als gelooft dat iets bestaat of werkt, dan bestaat of werkt het ook.
Daarom een hoeraatje voor de leegte , want die is vrij van iedere (zelf)schepping.
Die ziet wat geschapen is en duivels horen daar niet bij.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

Yours schreef: 20 jan 2022, 11:06
Uranopolitis schreef: 20 jan 2022, 07:26
Dag Yours, Piebe, hopper
Er is geen obsessie, wel houd ik mijn ogen open voor de realiteit. We kunnen deze realiteit in dit leven paranormaal noemen, maar na onze scheiding van het lichaam is het niet meer zo paranormaal of bovennatuurlijk. Dan zullen we de demonen zien, en als we daar niet klaar voor zijn, dan zal onze schrik veel te groot zijn om te verdragen, maar we zullen niet flauwvallen of op een andere manier daaraan ontsnappen. Ze zullen ons in de hel proberen te werpen om van een grote leedvermaak te genieten van het onverdraaglijk lijden van de mensen in de hel. De ooggetuigen zeiden dat ook zij pijnigen voortdurend de mensen in de hel voor een leedvermaak, omdat groot is hun haat tegen mensen, aangezien we geschapen zijn naar Gods beeld, de Jezus Christus.
Geen aandacht geven aan de duivel wil zeggen geen relatie zoeken of onderhouden met duivel. Maar omdat hij zelf ons forceert om zijn wil te doen tot onze eigen verdoemenis, vaak zonder dat we het weten en beseffen, moeten we dat onder ogen zien en weerstand bieden. We moeten weten en begrijpen hoe we van dit gevaar behouden kunnen worden. We worden gered door Christus, maar Christus vraagt ons om onze actieve medewerking in de strijd tegen de zonde waartoe de demonen ons constant verleiden. Christus vraagt van ons de totale toewijding aan Hem, en dat kost ons wel heel wat moeite. Daarom moeten we de vijand kennen om onszelf van hem te beschermen. Ziezo, ik heb je gewaarschuwd voor de toekomst. Je kan niet meer zeggen dat je niet gewaarschuwd was.
:praying1:
Dank voor je reactie, Uranopolitis.

Uit het door mij vetgedrukte begrijp ik dat jij paranormale waarnemingen hebt. Waar je niet alleen nù maar ook nà dit leven mee geconfronteerd wordt, maar dan is het niet meer de 'bovennatuurlijk realiteit' zoals jij zegt, maar de 'natuurlijke realiteit'. En dan val je zoals jij schrijft ten prooi aan 'de demonen'
Van iemand die 's ochtends om twaalf voor acht al hele epistels over de duivel schrijft zou je dat haast denken! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Zolderworm »

HJW schreef: 20 jan 2022, 08:29
Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 08:24
De duivel behoort hen toe die het kinderlijk denken praktiseren. Dezulken wentelen zich in de ultieme dualiteit. Goed en kwaad, dat hebben wij bedacht. Het universum maalt niet om goed en kwaad. Voor het universum is er alleen actie. En of wij daar nou het label aan hangen "goed" dan wel "kwaad" interesseert hem/haar geen fluit.
Wij willen het kwaad ook bestraft zien. Wat zou dat fijn zijn. Maar ook dat is een typsch menselijke behoefte. Ook daar heeft het universum maling aan. Verstandig zo'n universum.
Vraagje: een vrouw wordt verkracht. Moeten wij ons bij het universum aansluiten en er geen label aanhangen en de verkrachter laten lopen ?
Of gaan we de verkrachter bestraffen op deze aardbol ?
Ik heb het niet gehad over bestraffen op deze aardbol. Maar de verkrachter is niet goed bij zijn hoofd. Daar kan hij niets aan doen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 jan 2022, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 20 jan 2022, 08:47
Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 08:24
De duivel behoort hen toe die het kinderlijk denken praktiseren. Dezulken wentelen zich in de ultieme dualiteit. Goed en kwaad, dat hebben wij bedacht. Het universum maalt niet om goed en kwaad. Voor het universum is er alleen actie. En of wij daar nou het label aan hangen "goed" dan wel "kwaad" interesseert hem/haar geen fluit.
Wij willen het kwaad ook bestraft zien. Wat zou dat fijn zijn. Maar ook dat is een typsch menselijke behoefte. Ook daar heeft het universum maling aan. Verstandig zo'n universum.
De opvattingen van U. behoren voor mij puur tot de "' beelden "' wereld, die hoogtij vierden in de middel-eeuwen. Maar er zijn nog steeds hel en duivel volgers, die maling hebben aan andere opvattingen. Dat de kosmos overal maling aan heeft, daar ligt niet het verschil in visie. Het verschil is dat '' achter "' de onverschillige kosmos voor U. de niet onverschillige God zit. God rekent wel degelijk na de dood af en niet zo zuinig ook. Dan kun je in pure ellende nog eeuwenlang nadenken over de "' onverschillige "' kosmos, zo een andere "' afloop "" visie.
God straft niet en veroordeelt niet, want hij is zuivere liefde. Hij beschouwt de mens niet als een object dat in het vuur geworpen moet worden.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 16:26
God straft niet en veroordeelt niet, want hij is zuivere liefde. Hij beschouwt de mens niet als een object dat in het vuur geworpen moet worden.
Dat zou ook niet eens kunnen, want dan zou God buiten zichzelf treden om de mens als een object in het vuur te werpen.
Als God zuivere liefde is, dan verblijft hij louter en alleen in zichzelf (in die liefde).
Daarom moet de mens ook geen aandacht besteden aan al die zelfbedachte duivels en demonen, maar toetreden tot God.
God die alleen gekend kan worden als verenigende zelfmededeling.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 20 jan 2022, 17:14
Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 16:26
God straft niet en veroordeelt niet, want hij is zuivere liefde. Hij beschouwt de mens niet als een object dat in het vuur geworpen moet worden.
Dat zou ook niet eens kunnen, want dan zou God buiten zichzelf treden om de mens als een object in het vuur te werpen.
Als God zuivere liefde is, dan verblijft hij louter en alleen in zichzelf (in die liefde).
Daarom moet de mens ook geen aandacht besteden aan al die zelfbedachte duivels en demonen, maar toetreden tot God.
God die alleen gekend kan worden als verenigende zelfmededeling.
Precies.
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door HJW »

Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 16:23
Ik heb het niet gehad over bestraffen op deze aardbol. Maar de verkrachter is niet goed bij zijn hoofd. Daar kan hij niets aan doen.
Snap ik. Maar wat is het beste te doen op deze aardbol ?
Het universum volgen en er geen label van goed of kwaad aanhangen of wel veroordelen ?

Benieuwd naar je gedachten.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 20 jan 2022, 11:38
De mens is zijn eigen ergste vijand en blijft dat ook. Daarom vertrouw ik niemand, mezelf incluis.
Ook dat is dan een keuze die je maakt. De mens kan dan ook zijn grootste vriend zijn.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Yours »

Dag Uranopolitis,

Wat jij schrijft in je topic ‘Over de duivel” doet mij denken aan de schilderijen van Jeroen Bosch:

De Hooiwagen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hooiwagen-drieluik

en

De Zeven Hoofdzonden (van Jeroen Bosch of van een tijdgenoot/navolger van hem):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_Hoo ... childerij)
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Zolderworm »

HJW schreef: 21 jan 2022, 09:38
Zolderworm schreef: 20 jan 2022, 16:23
Ik heb het niet gehad over bestraffen op deze aardbol. Maar de verkrachter is niet goed bij zijn hoofd. Daar kan hij niets aan doen.
Snap ik. Maar wat is het beste te doen op deze aardbol ?
Het universum volgen en er geen label van goed of kwaad aanhangen of wel veroordelen ?

Benieuwd naar je gedachten.
Het beste is zo iemand op te sluiten, om de samenleving tegen zo iemand te beschermen. En te hopen dat hij tot bezinning komt en na zijn opsluiting een ander gedrag gaat tonen. Soms met behulp van therapie. Maar mensen die TBS hebben gekregen, veranderen niet vaak.
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door HJW »

Zolderworm schreef: 21 jan 2022, 16:13
Het beste is zo iemand op te sluiten, om de samenleving tegen zo iemand te beschermen. En te hopen dat hij tot bezinning komt en na zijn opsluiting een ander gedrag gaat tonen. Soms met behulp van therapie. Maar mensen die TBS hebben gekregen, veranderen niet vaak.
Helder
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 21 jan 2022, 09:38
Piebe Paulusma schreef: 20 jan 2022, 11:38
De mens is zijn eigen ergste vijand en blijft dat ook. Daarom vertrouw ik niemand, mezelf incluis.
Ook dat is dan een keuze die je maakt. De mens kan dan ook zijn grootste vriend zijn.
Het is meer wijs geworden door schade en schande. Maar er zijn nog wel enkele mensen die ik vertrouw. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 21 jan 2022, 16:22 De Satan bestaat niet, maar demonen wel. De meeste psychiatrische klachten hebben totaal niets met demonen te maken, maar met stoornissen in de hersenen. Slecht gedrag overigens ook niet. Soms kan een psychische stoornis iets van doen hebben met een overleden mens die zich vastklampt aan de ziel van iemand die nog hier op Aarde is. Dit kan met name wel eens leiden tot depressie.
Demonen proberen nogal eens energie van mensen te stelen. Maar dat lukt niet vaak als deze nog in hun lichaam zitten. Zelf heb ik meegemaakt dat een demon zich tijdens een uittreding aan mijn astrale lichaam vastkleefde in een poging energie te stelen. Hij trachtte waarschijnlijk te voorkomen dat ik mijn stoffelijke lichaam weer in ging. Het was een hele worsteling om me weer los te maken en weer terug te kunnen keren in mijn lijf. Tijdens die worsteling zag ik hem tweemaal van vorm veranderen. Voor mij was deze ervaring een teken dat ik met mijn uittredingen moest stoppen.
Blijkbaar bestaan de demonen van Uranopolitis wel degelijk.

Zie ook:
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... geest.html
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Gesprek naar aanleiding van topics van Uranopolitis

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 22 jan 2022, 10:50
Zolderworm schreef: 21 jan 2022, 16:22 De Satan bestaat niet, maar demonen wel. De meeste psychiatrische klachten hebben totaal niets met demonen te maken, maar met stoornissen in de hersenen. Slecht gedrag overigens ook niet. Soms kan een psychische stoornis iets van doen hebben met een overleden mens die zich vastklampt aan de ziel van iemand die nog hier op Aarde is. Dit kan met name wel eens leiden tot depressie.
Demonen proberen nogal eens energie van mensen te stelen. Maar dat lukt niet vaak als deze nog in hun lichaam zitten. Zelf heb ik meegemaakt dat een demon zich tijdens een uittreding aan mijn astrale lichaam vastkleefde in een poging energie te stelen. Hij trachtte waarschijnlijk te voorkomen dat ik mijn stoffelijke lichaam weer in ging. Het was een hele worsteling om me weer los te maken en weer terug te kunnen keren in mijn lijf. Tijdens die worsteling zag ik hem tweemaal van vorm veranderen. Voor mij was deze ervaring een teken dat ik met mijn uittredingen moest stoppen.
Blijkbaar bestaan de demonen van Uranopolitis wel degelijk.

Zie ook:
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/r ... geest.html
Ik weet niet wie dit artikel geschreven heeft. Maar hij of zij kletst wat af. Er zijn inderdaad demonen. Ze kunnen zich vastkleven aan je astrale lichaam als je aan het uittreden bent. Met als doel energie te stelen.
Gevallen van demonische bezetenheid ken ik niet.
Je moet echter een goed onderscheid maken tussen demonen en geesten van overleden mensen. Dat gebeurt hier niet. Geesten van overleden mensen kunnen zich in je aura vestigen en zo met name je stemming beïnvloeden.
Ze kunnen door therapeuten die daarin gespecialiseerd zijn, worden weggestuurd naar een goede astrale wereld.
Schizofrenie ten slotte heeft met demonen of bezettenheid totaal niets te maken. Het is hersenziekte, die in sommige gevallen zelfs erfelijk is.
Maar goed, je moet er ervaring mee hebben om het te weten. Dat heeft de schrijver van dit stuk volgens mij niet.
Only dead fish go with the flow