De opname van de Gemeente

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Adinomis »

Ik vraag me af of de grote verdrukking in delen van de wereld al niet een feit is. Heel veel bijbelse profetieën plaatsen we in de toekomst, terwijl het heel aannemelijk lijkt dat deze al bezig zijn vervuld te worden. Op verschillende tijden en in verschillende werelddelen.
Het gaat er in deze tijd erger aan toe dan ooit tevoren. Lees de site van Open Doors. Als je het boek "Volharden in geloof" van Ronald Boyd-MacMillan (uitgave van Boekencentrum/Open Doors) leest, beleven de mensen die in zulke landen wonen dit ook als zodanig. Kan het nog erger dan het op dit moment in Noord Korea en Syrië gebeurt? Is het niet een verschijnsel dat over de wereld trekt en dat we niet precies in een tijdschema kunnen plaatsen?
Het gebeurt vooral daar waar christenen openlijk het geloof belijden in woorden en daden.
In het boek staat een gesprek tussen een Amerikaanse dominee en een Chinese huiskerkleider (A en C), wat natuurlijk alweer enige jaren geleden heeft plaatsgevonden. Ik kopieer een deel van dat gesprek:
De Amerikaanse dominee (A) vroeg:
welke bijbelboek is het meest waardevol voor u?

De Chinese dominee (C):
Nou, waarschijnlijk het boek Openbaringen, want….

A:
omdat het lijden u doet verlangen naar het einde van de wereld, en hoe u wordt gesterkt door het vooruitzicht hoe het zal eindigen: de overwinning van Christus?

C:
Dat ook, maar we hebben Openbaringen niet alleen nodig als een beschrijving van het einde van de wereld, we zien het ook als een beschrijving van de wereld van vandaag.

A:
Ik begrijp u niet. Het is toch duidelijk een boek dat ons vertelt hoe de wereld zal eindigen?

C:
Ik vertel u dat het ook een beschrijving is van de hedendaagse wereld. Het lijden heeft dit ons in China duidelijk gemaakt.
Het is duidelijk dat dit door de welvaart in Amerika voor u is ondergesneeuwd. Weet u, we hadden hier in China een keizer, met de naam Mao, en hij eiste niet alleen wat van hem was, maar ook wat van God is. Net zo als die keizer in de periode van de vroege kerk. Zoals in Openbaringen beschreven, gebruikte hij een beest (het communisme) om ons hiertoe te dwingen en een valse profeet (valse bisschoppen) om ons te bedriegen. Als we “met het getuigenis van het Lam” weerstand boden tegen deze afgodendienst, werden we gevangen genomen en gedood. Toen zagen we dat openbaringen een beschrijving geeft van de geestelijke oorlogvoering die altijd doorgaat en in elke samenleving, inclusief die van u.

A:
Maar zulke dingen gebeuren niet in het Amerika van vandaag. U zegt dat het door de welvaart voor ons verborgen is. Wat bedoelt u dan?

C:
Jazeker, het is duidelijk dat dit conflict plaatsvindt bij ons in China. Het kan u niet ontgaan zijn dat Mao zichzelf als een god presenteerde en verering eiste. Dus de sluier werd weggehaald en we zagen de wereld zoals die werkelijk is: een plaats waar afgoden zich door ons laten vereren. Maar het is niet zo duidelijk zichtbaar bij u in Amerika, omdat het heel subtiel gebeurt.

A:
Maar dat gebeurt bij ons waarschijnlijk niet. We zijn een christelijk land en we hebben een christelijke president.

C:
Ik vertel u dat de keizers en afgoden in uw samenleving net zo veel voorkomen als in ons land. Ze bevinden zich zelfs in uw kerken. Er zijn valse profeten die u vertellen dat afgodendienst bijbels is. Er zijn beesten die u ertoe dwingen. Uw keizer kan bijvoorbeeld wel eens geen persoon zijn, maar een denkbeeld.

(dan volgt een uitgebreid voorbeeld van een Amerikaans christelijk echtpaar)

Ze dachten dat ze vrij waren, maar ze waren slaven.
Ze vielen bijna van uitputting neer omdat ze iets moesten nastreven, namelijk de Amerikaanse Droom. Maar ze begrepen niet dat deze droom hun harten van Christus had afgestolen.”
Begrijpt u nu wat ik bedoel? Vervolging dwingt ons om ons te buigen voor God, maar degenen die de gloed van vervolging niet kennen, merken niet eens waarvoor ze zich buigen. Daarom moeten jullie luisteren naar de vervolgde kerk. Wij kunnen u het inzicht geven dat u in staat zal stellen de wereld met “apocalyptische ogen” te bekijken zodat u zelf iemand van de vervolgde kerk wordt. Dit is uw ware bestemming. Wij zijn de mensen die geroepen zijn om de afgoden te weerstaan.

A:
Hm, als het waar is wat u zegt, dan zou het “consumisme” een groter gevaar voor het geloof zijn dan het communisme.

C:
U hebt gelijk. Dit is het waar we hier bang voor zijn. De consumptiedrang neemt ons leven zo in beslag dat we nalaten de wereld te zien zoals die is: vol van afgoden die proberen de verering die God toekomt van ons af te stelen. Wij kunnen u helpen en u moet ook voor ons bidden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
meribel
Berichten: 2448
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:37
Man/Vrouw: V
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door meribel »

Ik vraag me af of de grote verdrukking in delen van de wereld al niet een feit is. Heel veel bijbelse profetieën plaatsen we in de toekomst, terwijl het heel aannemelijk lijkt dat deze al bezig zijn vervuld te worden. Op verschillende tijden en in verschillende werelddelen.
Ja dit geloof ik ook.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Special angel schreef:Tijd nodig voor wat?
Special Angel, ik kan dat niet uitleggen, en ik wil dat ook niet, niet hier.

het gaat niet. Het is voor mij op dit moment niet mogelijk. Als jij het wilt openen, doe dat dan, maar zet mij niet onder druk. (je bedoelt het goed, maar ik kan en wil daar hier niet op ingaan, voor wat en waarom).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Anja schreef:
Wilsophie schreef:O Anja ik ben het helemaal met S.A eens dat je dat prima kunt. Want het is waar dat het eigenlijk een onderwerp is van nà de opname voor het grootste gedeelte al denk ik dat wij als gelovigen de ontwikkelingen rondom deze politieke kwestie want het gaat om een koningshuis en om een prins de aanvang zeker zullen meemaken.
Als een ander het topic opent dan is het voor mij wat makkelijker om in te gaan op wat er bij de ander leeft, denk ik, want Ineke en ik zijn wat voorzichtiger geworden en willen graag voorkomen dat het overkomt als een "beter weten" terwijl het is "een zeker weten". ( haha zelf bedacht) :lol:
Okay. Geef mij alleen even de tijd. Ik zal vandaag een topic openen, maar ik heb even tijd nodig.

Topic is reeds door mij geopend.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

meribel schreef:
Ik vraag me af of de grote verdrukking in delen van de wereld al niet een feit is. Heel veel bijbelse profetieën plaatsen we in de toekomst, terwijl het heel aannemelijk lijkt dat deze al bezig zijn vervuld te worden. Op verschillende tijden en in verschillende werelddelen.
Ja dit geloof ik ook.
Zonder meer waar, maar het kan erger. In de VS staan de femakampen al klaar, en de lijkkisten ook. Dat is een objectief feit. Dat schijnt ook zo te zijn met guillotines. Ik zeg 'schijnt', want dit laatste heb ik nog niet objectief aantoonbaar kunnen vaststellen. Juist op christelijke fora mocht hier lange tijd niet over geschreven worden, wat enigszins begrijpelijk is, doch wat uiteindelijk niet houdbaar is, omdat de realiteit de censuur áltijd op zeker moment inhaalt. Net als ten tijde van het Dritte Reich, waarvan men nog altijd zegt 'wir haben es nicht gewusst', omdat men het wel degelijk wist, maar te lang de ogen voor heeft gesloten, omdat het te gruwelijk was om voor waar te zijn.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mar 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Gaitema »

meribel schreef:
Ik vraag me af of de grote verdrukking in delen van de wereld al niet een feit is. Heel veel bijbelse profetieën plaatsen we in de toekomst, terwijl het heel aannemelijk lijkt dat deze al bezig zijn vervuld te worden. Op verschillende tijden en in verschillende werelddelen.
Ja dit geloof ik ook.
Ik ook
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

ineke-kitty schreef:Gods Woord heeft ons de identiteit van de ' mens der zonde' al gegeven.
Er zijn 3 duidelijke titels die de Schrift ons geeft om zijn identiteit vast te stellen.

ten eerste: de Assyriër in Jesaja 10:24
ten tweedë: vorst of prins in Daniel 9:26
ten derde: koning van Babel in Jesaja 14:4

De komende 'mens der zonde' MOET alle drie deze titels dragen!.

Er is EEN man die in het bijbelse voorbeeld zou kunnen passen als 'de mens der zonde' , en de tijd zal het leren of deze man aan alle bijbelse criteria voldoet.

Deze man heet: Zijne koninklijke hoogheid kroonprins El Hassan Bin Talal.

Zoals Wilsophie al aangaf is meer informatie te vinden op internet over deze man , eveneens beschreven door Dr. Joe VanKoevering in zijn uiteenzetting over de: " Unveiling The Man of Sin".
Ik heb een documentaire hierover gezien en kan me niet alles herinneren meer, maar ik word vaak door niet christelijke mensen gewezen op begrippen als deze en de Maitreya en Benjamin Creme. En ook geloven veel Christen dat de sociale media zoals die zich nu ontwikkelt straks een werktuig zal zijn voor de satan om sommige dingen onmiddelijk wereldwijd bekend te maken.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Wilsophie schreef:
ineke-kitty schreef:Gods Woord heeft ons de identiteit van de ' mens der zonde' al gegeven.
Er zijn 3 duidelijke titels die de Schrift ons geeft om zijn identiteit vast te stellen.

ten eerste: de Assyriër in Jesaja 10:24
ten tweedë: vorst of prins in Daniel 9:26
ten derde: koning van Babel in Jesaja 14:4

De komende 'mens der zonde' MOET alle drie deze titels dragen!.

Er is EEN man die in het bijbelse voorbeeld zou kunnen passen als 'de mens der zonde' , en de tijd zal het leren of deze man aan alle bijbelse criteria voldoet.

Deze man heet: Zijne koninklijke hoogheid kroonprins El Hassan Bin Talal.

Zoals Wilsophie al aangaf is meer informatie te vinden op internet over deze man , eveneens beschreven door Dr. Joe VanKoevering in zijn uiteenzetting over de: " Unveiling The Man of Sin".
Ik heb een documentaire hierover gezien en kan me niet alles herinneren meer, maar ik word vaak door niet christelijke mensen gewezen op begrippen als deze en de Maitreya en Benjamin Creme. En ook geloven veel Christen dat de sociale media zoals die zich nu ontwikkelt straks een werktuig zal zijn voor de satan om sommige dingen onmiddelijk wereldwijd bekend te maken.

Er is een verschil tussen de politiek leider [= de vorst dan wel de prins ] en de 'geestelijk' leider , die in de Bijbel de 'valse profeet' wordt genoemd, namelijk de "Maitreya" die komt om een nieuwe religie te stichten.
Meer daarover in het topic over 'de mens der zonde' .
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Het topic 'de mens der zonde" is alweer gesloten, zonder dit met mij te overleggen.
Helaas wordt het mij op die manier onmogelijk gemaakt dit verder uit te diepen.
Jammer.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Vertrokken user_03 »

ineke-kitty schreef:Het topic 'de mens der zonde" is alweer gesloten, zonder dit met mij te overleggen.
Helaas wordt het mij op die manier onmogelijk gemaakt dit verder uit te diepen.
Jammer.
Even in feedback zetten, dat werkt beter!
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Trajecto »

Vervolgberichten afgesplist:
viewtopic.php?p=243305#p243305
Nulla aetas ad discendum sera