De opname van de Gemeente

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Special angel »

Anja schreef:
De Heilige Geest IN jou, Harry, weerhoudt. Misschien is je dat nog nooit eerder opgevallen, maar hoe sterker je je bewust bent van je identiteit in Christus, hoe sterker jouw aanwezigheid weerhoudend werkt op het kwaad dat door de mensen in je buurt wil werken. Niet alleen de Heilige Geest in jou, maar ook de engelenschare die om je heen is, werkt weerhoudend.

Je hoeft het niet van mij aan te nemen. Ik ben maar een meisje van de pratkijk en ik kan het je niet met bijbelteksten vertellen, doch wil het je toch ter overdenking meegeven.

Kinderen met gedragsproblemen worden bijvoorbeeld ook rustiger en beheersbaarde als ze in de buurt zijn van die persoon. Dat ben jij niet, dat is Hij die in jou leeft.
Wat is pratkijk??
Je hoeft ook niet alles met bijbelteksten te zeggen.
Vooral de laatste zin ben ik het helemaal mee eens !!
De kracht van Gods HEILIge geest is zo wonderbaar zo krachtig daar kan niets en niemand tegen op!
Tegelijkertijd niet te verklaren, ongrijpbaar,onmisbaar, maar werkelijkheid.
Mooie tekst over de geest:

"Bedrinkt u niet aan wijn waarin bandeloosheid is maar Wordt daarentegen vol van de heilige geest!! " wat is de bijbel mooi hè!
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door HarryK »

ineke-kitty schreef:Ja, Wil, daar was ik zeker nog aan toegekomen als ik de vrijheid daartoe had gekregen, zonder meteen aangevallen te worden met allerlei zogenaamde "tegenargumenten".
Mijn ervaring echter op verschillende fora is, dat zodra ik een topic open over onderwerpen die niet algemeen bekend zijn onder christenen, ze meteen afgedaan worden als zijnde "mijn visie" , terwijl ik slechts met de Schriftplaatsen erbij aantoon, dat het Gods Eigen plan betreft met de, in dit geval, de opname van de Gemeente.
Jouw "vrijheid" is je ontnomen vanwege "aanvallen" met "zogenaamde" tegenargumenten??!!
Die "zogenaamde" tegenargumenten waren vragen over de juistheid van jouw bijbelcitaten, gebaseerd op eveneens bijbelcitaten.
Dus als iemand aangeeft dat jij bijbelteksten (mogelijk) verkeerd uitlegt, en dat ondersteunt met bijbelteksten, dan is dat een aanval en een beperking van jouw vrijheid?
En als iemand op basis van de bijbel kritiek uit, is dat "zogenaamd"?
:roll:
Nou ja, elke serieuze reactie hierop is op de persoon, dus ik volsta met Afbeelding
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Mooi praktische toepassing van Anja.

Misschien mag ik even een gedeelte zijdelings aanhalen over het begrip "heiligen en engelen" . Zowel Zach 14 als Matth 16 vullen elkaar i deze aan want beide gaan over de komst in heerlijkheid en de eerste zegt dat dat met alle heiligen zal zijn en de tweede zegt dat het met al Zijn engelen zal zijn en voorzichtig concludeer ik dat de heiligen inmiddels engelen zijn.
Ik zal dat aantonen. 6 dagen na de uitspraak die heel bijzonder is uit Matth. 16 vers 28 waar het gaat om sommigen die de dood niet zullen smaken voordat zij de Zoon des mensen hebben zien komen in Zijn koninklijke waardigheid nam de Heiland Petrus, Jacobus en Johannes mee een hoge berg op in de eenzaamheid en Zijn gedaante veranderde voor hun ogen en zie daar kwamen ook Mozes en Elia bij en Petrus wilde 3 tenten opslaan en toen kwam die bekende uitspraak vanuit een lichtende wolk. "Dit is Mijn Zoon de Geliefde enz...hoort naar Hem en prompt vielen zij op hun knieeën voorover wel te verstaan en aanbaden Hem en toen de Heer en oprichtte ( altijd een beeld van opstanding, God doet nooit iemand vallen of achterover duwen) en toen zagen zij JEZUS alleen.
We zien dat de Heer verandert in een Goddelijke gestalte, zoals beschreven in Openbaring 1 vers 14,15. Johannes viel ook op zijn knieën.
Drie discipelen waren getuige van deze geweldige manifestatie waarover de Heer dus sprak in Math. 16 vers 28, hij beloofde hen deze gebeurtenis.
Want hier verandert de Zoon des Mensen in een Koninklijke waardigheid, gezien zijn kleding.
Deze vraag heeft mij via een ander forum een jaar lang beziggehouden en we kwamen er niet uit, maar zo zie je maar dat God op serieuze "zoekers" altijd een antwoord geeft.

Het is goed om dus aaan te geven dat er vele teksten spreken over al de heilige van engelen. En soms spreekt de Bijbel over Zijn heilige tienduizenden.
En ik ben ervan overtuigd en kan dat verder aantonen met Bijbelgedeelten, maar dit is even belangrijk, maar niet het onderwerp dat het altijd over de Gemeente gaat en soms over Israël.
Het wordt ook soms heerscharen genoemd.Met name in deze brieven gebruik Paulus ook de term "de dag des Heeren. Dan komt de Here Jezus als een "vlammend vuur". Hij kwam namelijk allereerst voor Israël voor de Zijnen, en in de hele Handelingentijd kregen de Zijnen alsnog de kans om Hem aan te nemen via vele predikingen en wonderen.
Het is heel logisch dat men in die dagen ook het Koninkrijk verwachtte.
De Psalmen spreken heel veel over de verdrukkingen en het gebed in de verdrukking van Israël , Psalm 79 vers 9,13. Jesaja 13 vers 9 en 10 spreekt expliciet over deze vreselijke dagen waar de zondaars van de aarde worden weggedaan. Het koninkrijk op aarde zal danook uiteindelijk alleen bestaan uit gelovigen want de één zal weggenomen worden en de ander zal op de aarde blijven en hoewel vaak anders beweerd wordt is de laatste het beste af.. We zien ook Wie een einde maakt aan die Grote Verdrukking maar ook wie hen dat doet overkomen want een Zwaard zal uit Zijn mond gaan en Hij zal de heidenen regeren met ijzeren staf en met de persbak van wij vol gramschap en toorn. En op Zijn kleed staat Zijn naam.
Koning der Koningen en Heer der Heeren.

Ik ga zo naar de ochtenddienst van de Bijbelstudie en zal daarna desgewenst verder gaan. Mits er hier vragen over zijn. Want ik kan een aantal dingen dan plaatsen in het topic "De Dag des Heeren".
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

HarryK schreef:
ineke-kitty schreef:Ja, Wil, daar was ik zeker nog aan toegekomen als ik de vrijheid daartoe had gekregen, zonder meteen aangevallen te worden met allerlei zogenaamde "tegenargumenten".
Mijn ervaring echter op verschillende fora is, dat zodra ik een topic open over onderwerpen die niet algemeen bekend zijn onder christenen, ze meteen afgedaan worden als zijnde "mijn visie" , terwijl ik slechts met de Schriftplaatsen erbij aantoon, dat het Gods Eigen plan betreft met de, in dit geval, de opname van de Gemeente.
Jouw "vrijheid" is je ontnomen vanwege "aanvallen" met "zogenaamde" tegenargumenten??!!
Die "zogenaamde" tegenargumenten waren vragen over de juistheid van jouw bijbelcitaten, gebaseerd op eveneens bijbelcitaten.
Dus als iemand aangeeft dat jij bijbelteksten (mogelijk) verkeerd uitlegt, en dat ondersteunt met bijbelteksten, dan is dat een aanval en een beperking van jouw vrijheid?
En als iemand op basis van de bijbel kritiek uit, is dat "zogenaamd"?
:roll:
Nou ja, elke serieuze reactie hierop is op de persoon, dus ik volsta met Afbeelding
Wat betekent die smiley als die " volstaat"?

Als dat echt zo is, zoals je die woorden gebruikt want iedereen heeft een eigen stijl en ik doe ook, want het overkomt mij ook zonder kwade bedoelingen dan word ik direct gecorrigeerd door de moderatie. Het is opvallend hoe vaak dat bij mij is gebeurd en hoe weinig bij Ineke, dus is het wellicht een goede tip, om niet het recht in eigen handen te nemen en dat over te laten aan de moderatie, nu is men op Ineke "losgelaten" om zoals jij het zelf nu beschrijft haar aan te vallen en dat had niet mogen gebeuren want daar is de moderatie mans genoeg voor en een aantal mensen gaan graag op hun stoel zitten heb ik gemerkt.
Ik lees in bovenstaand geval alleen maar aanvallen van persoonlijke aard en nergens een eerlijke vraag om betere uitleg.
Ineke is bereid om met veel geduld alle Bijbelse vragen te beantwoorden, maar als je geprikkeld wordt door persoonlijke beledigingen dan is dat bij haar en mij ook de natuurlijke mens die opspeelt, maar tegelijkertijd zijn christenen geen doetjes en sulletjes en kunnen dergelijke dingen veel pijn doen.
Even tussendoor want ik moet nu naar de dienst.
Tot straks en een fijne gezegende kerkdienst, waar dan ook!
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door HarryK »

Wilsophie schreef:Wat betekent die smiley als die "volstaat"?
Dat is een smiley die boos en verontwaardigd is.
Wilsophie schreef:Als dat echt zo is, zoals je die woorden gebruikt want iedereen heeft een eigen stijl en ik doe ook, want het overkomt mij ook zonder kwade bedoelingen dan word ik direct gecorrigeerd door de moderatie. Het is opvallend hoe vaak dat bij mij is gebeurd en hoe weinig bij Ineke, dus is het wellicht een goede tip, om niet het recht in eigen handen te nemen en dat over te laten aan de moderatie, nu is men op Ineke "losgelaten" om zoals jij het zelf nu beschrijft haar aan te vallen en dat had niet mogen gebeuren want daar is de moderatie mans genoeg voor en een aantal mensen gaan graag op hun stoel zitten heb ik gemerkt.
Ik lees in bovenstaand geval alleen maar aanvallen van persoonlijke aard en nergens een eerlijke vraag om betere uitleg.
De woorden en opmerkingen die zij gebruikt, gaan (laat ik er maar bij zetten: ONDER ANDERE) over mij.
En ik zie niet waar ik haar "aangevallen heb van persoonlijke aard" of haar persoonlijk heb beledigd.
En daar laat ik dit gepraat "over" iemand anders bij.
Psalm 1:1
Piebe

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Piebe »

Waar kan ik deze opname terughoren? Ik ben wel benieuwd naar het gezang van de gemeente. :D
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Wilsophie schreef:Mooi praktische toepassing van Anja.

Misschien mag ik even een gedeelte zijdelings aanhalen over het begrip "heiligen en engelen" . Zowel Zach 14 als Matth 16 vullen elkaar i deze aan want beide gaan over de komst in heerlijkheid en de eerste zegt dat dat met alle heiligen zal zijn en de tweede zegt dat het met al Zijn engelen zal zijn en voorzichtig concludeer ik dat de heiligen inmiddels engelen zijn.
Ik zal dat aantonen. 6 dagen na de uitspraak die heel bijzonder is uit Matth. 16 vers 28 waar het gaat om sommigen die de dood niet zullen smaken voordat zij de Zoon des mensen hebben zien komen in Zijn koninklijke waardigheid nam de Heiland Petrus, Jacobus en Johannes mee een hoge berg op in de eenzaamheid en Zijn gedaante veranderde voor hun ogen en zie daar kwamen ook Mozes en Elia bij en Petrus wilde 3 tenten opslaan en toen kwam die bekende uitspraak vanuit een lichtende wolk. "Dit is Mijn Zoon de Geliefde enz...hoort naar Hem en prompt vielen zij op hun knieeën voorover wel te verstaan en aanbaden Hem en toen de Heer en oprichtte ( altijd een beeld van opstanding, God doet nooit iemand vallen of achterover duwen) en toen zagen zij JEZUS alleen.
We zien dat de Heer verandert in een Goddelijke gestalte, zoals beschreven in Openbaring 1 vers 14,15. Johannes viel ook op zijn knieën.
Drie discipelen waren getuige van deze geweldige manifestatie waarover de Heer dus sprak in Math. 16 vers 28, hij beloofde hen deze gebeurtenis.
Want hier verandert de Zoon des Mensen in een Koninklijke waardigheid, gezien zijn kleding.
Deze vraag heeft mij via een ander forum een jaar lang beziggehouden en we kwamen er niet uit, maar zo zie je maar dat God op serieuze "zoekers" altijd een antwoord geeft.

Het is goed om dus aaan te geven dat er vele teksten spreken over al de heilige van engelen. En soms spreekt de Bijbel over Zijn heilige tienduizenden.
En ik ben ervan overtuigd en kan dat verder aantonen met Bijbelgedeelten, maar dit is even belangrijk, maar niet het onderwerp dat het altijd over de Gemeente gaat en soms over Israël.
Het wordt ook soms heerscharen genoemd.Met name in deze brieven gebruik Paulus ook de term "de dag des Heeren. Dan komt de Here Jezus als een "vlammend vuur". Hij kwam namelijk allereerst voor Israël voor de Zijnen, en in de hele Handelingentijd kregen de Zijnen alsnog de kans om Hem aan te nemen via vele predikingen en wonderen.
Het is heel logisch dat men in die dagen ook het Koninkrijk verwachtte.
De Psalmen spreken heel veel over de verdrukkingen en het gebed in de verdrukking van Israël , Psalm 79 vers 9,13. Jesaja 13 vers 9 en 10 spreekt expliciet over deze vreselijke dagen waar de zondaars van de aarde worden weggedaan. Het koninkrijk op aarde zal danook uiteindelijk alleen bestaan uit gelovigen want de één zal weggenomen worden en de ander zal op de aarde blijven en hoewel vaak anders beweerd wordt is de laatste het beste af.. We zien ook Wie een einde maakt aan die Grote Verdrukking maar ook wie hen dat doet overkomen want een Zwaard zal uit Zijn mond gaan en Hij zal de heidenen regeren met ijzeren staf en met de persbak van wij vol gramschap en toorn. En op Zijn kleed staat Zijn naam.
Koning der Koningen en Heer der Heeren.

Ik ga zo naar de ochtenddienst van de Bijbelstudie en zal daarna desgewenst verder gaan. Mits er hier vragen over zijn. Want ik kan een aantal dingen dan plaatsen in het topic "De Dag des Heeren".
Zéér hartelijk dank!!! Wat je schrijft is waar..... (weet ik uit ervaring, waar ik niet over spreken kan en zal).

Bedankt voor wie jij bent. En voor je doorzettingsvermogen tegen de verdrukking in, in deze topic om ons mee te nemen in de bijbelstudie die jij geeft.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Piebe

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Piebe »

Tot na de Bijbelstudie dan maar, meer Bijbelstudie na de Bijbelstudie. :D
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Piebe schreef:Waar kan ik deze opname terughoren? Ik ben wel benieuwd naar het gezang van de gemeente. :D
Zou je het even aan Zolderworm willen vragen, ik kan het niet vinden en Zolderworm noemde het woord "dronken" dus ik heb dat als zoekwoord gebruikt, maar kan het niet vinden, het is een filmpje op You tube van de zwaarste kerk van Nederland, maar meer weet ik niet meer.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:
Piebe schreef:Waar kan ik deze opname terughoren? Ik ben wel benieuwd naar het gezang van de gemeente. :D
Zou je het even aan Zolderworm willen vragen, ik kan het niet vinden en Zolderworm noemde het woord "dronken" dus ik heb dat als zoekwoord gebruikt, maar kan het niet vinden, het is een filmpje op You tube van de zwaarste kerk van Nederland, maar meer weet ik niet meer.
Ik heb even bij mijn "geschiedenis" gekeken. Het is http://youtu.be/n_mXgtTl-8U
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Op verzoek van Wilsophie wil ik nog enige aanvulling geven wat dit onderwerp betreft.

Een van de zwakste argumenten om de leer van de opname VOOR de grote verdrukking af te wijzen is, dat we de Gemeente zouden moeten voorbereiden op de komende verdrukking. Want anders zouden christenen niet in staat zijn het lijden van die verschrikkelijke tijd te doorstaan.
Men veronderstelt dat de Gemeente van vandaag zo tevreden is met zichzelf, dat zij zal bezwijken onder de aanvallen van de antichrist.
Of dat ze gedesillusioneerd zal worden als ze verwacht opgenomen te worden VOOR de grote verdrukking en op zekere dag uit haar droom ontwaakt en ondervindt dat ze zich in de verdrukking bevindt.
Sommigen beweren zelfs dat degenen die de hoop op de opname VOOR de verdrukking verkondigen, aangevallen zullen worden door boze christenen, als zal blijken dat zij toch door de verdrukking moeten gaan.

Zo'n pessimistische gedachte neemt niet alleen de hoop op de opname weg, maar doet ook tekort aan de versterkende dienst van de Heilige Geest. Als de Gemeente inderdaad door de verdrukking heen zou moeten gaan, dan zou de Heilige Geest ons niet in de steek laten.
Fil. 4:19 zou dan niet uit de Bijbel weggescheurd hoeven te worden, want God zou nog steeds in al onze behoeften voorzien.
Bovendien, hoe zouden we ons moeten voorbereiden op zo'n tijd van verdrukking?
Natuurlijk zouden we meer Bijbelteksten uit ons hoofd kunnen leren, maar om dit te doen hebben we niet de dreiging van de grote verdrukking nodig.

Allen zijn het er over eens dat tijdens de grote verdrukking mensen gered zullen worden. Deze heiligen van de verdrukking zullen moeten lijden vanwege hun liefde voor Christus. De Heilige Geest zal deze martelaren bovennatuurlijke genade verlenen om trouw te zijn tot de dood.
Het schijnt mij belachelijk toe om te geloven dat als God zal zorgen voor deze pasbekeerde gelovigen, de christenen van NU gewaarschuwd moeten worden , omdat als zij niet voorbereid zijn op de grote verdrukking , zij eronder zullen bezwijken.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Inderdaad, ik heb weer veel mogen leren van een broeder uit Vroomshoop. Heb ook weer antwoorden gekregen op vragen die ik had.

Ik ga weer terug naar de Thess. brief en wil nog even noemen dat de aarde zal wankelen inclusief de bewoners in Hag. 2 vers 7 en dan zegt God daarbij, "terwijl ik de pilaren heb vastgezet ( Psalm 75 vers 4) , dat is natuurlijk iets wat bij het Bijbels wereldbeeld behoort, maar ik geloof dat er vlak na de opname van de Gemeente dus waar de 6e bedeling begint al dit soort merkwaardig soorten van aardebevingen zullen plaatsvinden. Men maakt nu grappen over Groningen, maar ik denk dat er dan weinig wordt gelachen om het wankelen van de aarde. De sterren en de sterrenbeelden zullen niet stralen en de zon is bij haar opgang verduisterd en de maan zal haar licht niet geven, je moet je voorstellen hoe griezelig en angstig dat zal zijn voor de mensheid op aarde. De hemelen die naar mijn inzicht en visie de begrenzing van de aarde zijn zullen dus mee bewegen en de aarde zal bij het wankelen van de hemel, van haar plaats wijken. Jesaja 13 vers 9-13.
Indrukwekkende woorden als wij bedenken dat de Bijbel zegt dat God liefde is.
En toch ligt deze verbolgenheid en toorn in Zijn liefde opgesloten want alleen zo kan Hij tot Zijn doel komen, lees Jesaja 54 vers 10, in Mattheus 24 vertelt de Here Jezus ook hierover en alles omvat : 'De Dag des Heeren", en het is bepaald niet lichtzinnig om erover heen te stappen dat veel kerken denken dat het over de Zondag gaat. Ik ken hun motivatie niet, maar de Bijbel zou dit toch wel aardig benoemen waarom men dat doet.
Ik ga daar niet op in, want ik wil niet naar kerken sneren, daar is het te ernstig voor.

Maar alle volkeren zullen beven voor Zijn aangezicht en verbleken van angst. Joél 2 vers 6. En Zefanja zegt dat alles vernietigd zal worden 1 vers 15.
Als Jeruzalem met legerkampen omsingeld is dan is deze verwoesting nabij en wee de zwangeren en de zoogenden in die dagen.
Het zou goed zijn als men zich daar eens in zou verdiepen i.p.v. mw Borst die gestorven is als hoofdonderwerp van het nieuws maakt, want SyrIë staat in brand en Gog en Magog is zeer onrustig vanweg de Krim. Het duurt niet lang of er zal een verbond gesloten van 10 staten., om het kleine Israël volgens de profetie te belegeren waarbij de grootmachten betrokken worden.
Maar dan de vertroosting ui 2 Thess 2 gericht aan gelovigen:

"Maar wij verzoeken u broeders, m.b.t. de komst van ONZE Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert hetzij door een geestuiting, hetzij door een prediking hetzij door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heeren reeds aanbrak. Laat niemand u misleiden op welke wijze danook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet zodat hij zich in de tempel God zet,om te laten zien dat hij en god is.

Zoals HarryK al constateerde gaat het hier niet om de gemeente, en ook niet om de Heilige Geest.. Over de mens der zonde heeft Ineke veel nieuwsinformatie over wie dat zou kunnen zijn. Want de beschrijving van deze prins van koninklijke huize is schoon van aangezicht en zijn CV staat ik meen in Jesaja, maar dat weet ik niet zeker, het gaat over "The man of Sin" ook op internet te zoeken voor informatie.

Hij is dus al in verborgenheid ergens aanwezig maar nog niet openbaar want dat gebeurt bij de opname van de Gemeente.
Ik denk dat wij nog wel meemaken dat via radio, tv en internet de Maitreya als voorbode één en ander zal bekend maken.
Of dat via politieke weg of via een algemene religieuze wereldkerk gaat weet ik niet.

In ieder geval zendt God hen ( dat kunnen nooit de gelovigen zijn) tegelijkertijd een geest van dwaling, opdat zij die man zullen geloven en dan sluit Paulus af met de vertroosting voor de gelovigen.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken door de geliefde broeders dat God u als eerstelingen ( dat zijn wij ook) Zich uitverkoren heeft tot behoudenis in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid. Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus enz... lees verder in 2 Thess. 2 vers 1-17.

Ik kan hier niets ander van maken dat Paulus de onrust wegneemt voor het meemaken van die erge Dag des Heeren en Paulus legt uit dat voordat die vreselijke dag aanbreekt er eerst verschillende dingen plaatsvinden. Daarom is zijn waarschuwing voor de misleiders nog steeds van kracht in onze tijd.
Satan gebruikt uitingen van een valse geest
Hij gebruikt een valse prediking
Hij gebruikt een valse brief.
En ook nu zijn er valse christussen en valse profeten en daarom is een ernstige waarschuwing voor zichzelf noemende profeten zeer op zijn plaats. Satan is immers de god van deze eeuw. 2 Kor. 4 vers 4 , ook satan gebruikt surrogaat Bijbelwoorden en surrogaat wonderen, want later schrijft Paulus en dat zie ik ook om mij heen gebeuren : "dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, omdat hun oor verwend is naar eigen begeerte zich tal van leraren zullen bijeenhalen zodat zij hun oor van de waarheid afkeren en zich naar verdichtsels keren, 2 Tim 4 vers 3,4.

Het gaat dan ook niet over zomaar mensen, maar over de mensen die zich in de kring van gelovigen bevinden. En dat maakt het zo ernstig.
Theologen die niet meer geloven van de Bijbel en alles met waanwijze woorden wegverklaren.
Vroeger betrouwbare leraars, maar nu onder invloed van de moderne wetenschap en niet meer uit de voeten kunnen met bijvoorbeeld Genesis 1 en de opstanding van Christus en de krachtige oproep van Paulus ook aan ons is om vooral in het spoor der waarheid te blijven en Paulus zou dat nooit kunnen zeggen als de waarheid niet bestaat zoals velen inmiddels napraten.
Over de vereniging met Hem, zal ik terugkomen, maar niet alles tegelijk, want het is veel materie.
Ik ben dus geen theoloog, maar wel een Theofiel. ;)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Wilsophie schreef:Inderdaad, ik heb weer veel mogen leren van een broeder uit Vroomshoop. Heb ook weer antwoorden gekregen op vragen die ik had.

Ik ga weer terug naar de Thess. brief en wil nog even noemen dat de aarde zal wankelen inclusief de bewoners in Hag. 2 vers 7 en dan zegt God daarbij, "terwijl ik de pilaren heb vastgezet ( Psalm 75 vers 4) , dat is natuurlijk iets wat bij het Bijbels wereldbeeld behoort, maar ik geloof dat er vlak na de opname van de Gemeente dus waar de 6e bedeling begint al dit soort merkwaardig soorten van aardebevingen zullen plaatsvinden. Men maakt nu grappen over Groningen, maar ik denk dat er dan weinig wordt gelachen om het wankelen van de aarde. De sterren en de sterrenbeelden zullen niet stralen en de zon is bij haar opgang verduisterd en de maan zal haar licht niet geven, je moet je voorstellen hoe griezelig en angstig dat zal zijn voor de mensheid op aarde. De hemelen die naar mijn inzicht en visie de begrenzing van de aarde zijn zullen dus mee bewegen en de aarde zal bij het wankelen van de hemel, van haar plaats wijken. Jesaja 13 vers 9-13.
Indrukwekkende woorden als wij bedenken dat de Bijbel zegt dat God liefde is.
En toch ligt deze verbolgenheid en toorn in Zijn liefde opgesloten want alleen zo kan Hij tot Zijn doel komen, lees Jesaja 54 vers 10, in Mattheus 24 vertelt de Here Jezus ook hierover en alles omvat : 'De Dag des Heeren", en het is bepaald niet lichtzinnig om erover heen te stappen dat veel kerken denken dat het over de Zondag gaat. Ik ken hun motivatie niet, maar de Bijbel zou dit toch wel aardig benoemen waarom men dat doet.
Ik ga daar niet op in, want ik wil niet naar kerken sneren, daar is het te ernstig voor.

Maar alle volkeren zullen beven voor Zijn aangezicht en verbleken van angst. Joél 2 vers 6. En Zefanja zegt dat alles vernietigd zal worden 1 vers 15.
Als Jeruzalem met legerkampen omsingeld is dan is deze verwoesting nabij en wee de zwangeren en de zoogenden in die dagen.
Het zou goed zijn als men zich daar eens in zou verdiepen i.p.v. mw Borst die gestorven is als hoofdonderwerp van het nieuws maakt, want SyrIë staat in brand en Gog en Magog is zeer onrustig vanweg de Krim. Het duurt niet lang of er zal een verbond gesloten van 10 staten., om het kleine Israël volgens de profetie te belegeren waarbij de grootmachten betrokken worden.
Maar dan de vertroosting ui 2 Thess 2 gericht aan gelovigen:

"Maar wij verzoeken u broeders, m.b.t. de komst van ONZE Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert hetzij door een geestuiting, hetzij door een prediking hetzij door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heeren reeds aanbrak. Laat niemand u misleiden op welke wijze danook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet zodat hij zich in de tempel God zet,om te laten zien dat hij en god is.

Zoals HarryK al constateerde gaat het hier niet om de gemeente, en ook niet om de Heilige Geest.. Over de mens der zonde heeft Ineke veel nieuwsinformatie over wie dat zou kunnen zijn. Want de beschrijving van deze prins van koninklijke huize is schoon van aangezicht en zijn CV staat ik meen in Jesaja, maar dat weet ik niet zeker, het gaat over "The man of Sin" ook op internet te zoeken voor informatie.

Hij is dus al in verborgenheid ergens aanwezig maar nog niet openbaar want dat gebeurt bij de opname van de Gemeente.
Ik denk dat wij nog wel meemaken dat via radio, tv en internet de Maitreya als voorbode één en ander zal bekend maken.
Of dat via politieke weg of via een algemene religieuze wereldkerk gaat weet ik niet.

In ieder geval zendt God hen ( dat kunnen nooit de gelovigen zijn) tegelijkertijd een geest van dwaling, opdat zij die man zullen geloven en dan sluit Paulus af met de vertroosting voor de gelovigen.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken door de geliefde broeders dat God u als eerstelingen ( dat zijn wij ook) Zich uitverkoren heeft tot behoudenis in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid. Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus enz... lees verder in 2 Thess. 2 vers 1-17.

Ik kan hier niets ander van maken dat Paulus de onrust wegneemt voor het meemaken van die erge Dag des Heeren en Paulus legt uit dat voordat die vreselijke dag aanbreekt er eerst verschillende dingen plaatsvinden. Daarom is zijn waarschuwing voor de misleiders nog steeds van kracht in onze tijd.
Satan gebruikt uitingen van een valse geest
Hij gebruikt een valse prediking
Hij gebruikt een valse brief.
En ook nu zijn er valse christussen en valse profeten en daarom is een ernstige waarschuwing voor zichzelf noemende profeten zeer op zijn plaats. Satan is immers de god van deze eeuw. 2 Kor. 4 vers 4 , ook satan gebruikt surrogaat Bijbelwoorden en surrogaat wonderen, want later schrijft Paulus en dat zie ik ook om mij heen gebeuren : "dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, omdat hun oor verwend is naar eigen begeerte zich tal van leraren zullen bijeenhalen zodat zij hun oor van de waarheid afkeren en zich naar verdichtsels keren, 2 Tim 4 vers 3,4.

Het gaat dan ook niet over zomaar mensen, maar over de mensen die zich in de kring van gelovigen bevinden. En dat maakt het zo ernstig.
Theologen die niet meer geloven van de Bijbel en alles met waanwijze woorden wegverklaren.
Vroeger betrouwbare leraars, maar nu onder invloed van de moderne wetenschap en niet meer uit de voeten kunnen met bijvoorbeeld Genesis 1 en de opstanding van Christus en de krachtige oproep van Paulus ook aan ons is om vooral in het spoor der waarheid te blijven en Paulus zou dat nooit kunnen zeggen als de waarheid niet bestaat zoals velen inmiddels napraten.
Over de vereniging met Hem, zal ik terugkomen, maar niet alles tegelijk, want het is veel materie.
Ik ben dus geen theoloog, maar wel een Theofiel. ;)
Amen!

Wat betreft je laatste alinea: Yep, en ook die zijn verspreid over de wereld. O.a. te herkennen aan de hysterie die er soms optreedt in de wereld (zowel op als buiten het forum) als er over de Goede Boodschap wordt gesproken, en de haat die het noemen van de naam van de Here Jezus opwekt. Het zij zo.

Wat de Bijbel zegt over "the man of sin" is mij bekend hoor. Bedankt voor de reminder! Maarja, de Heer zal de dolik uittrekken bij de oogst En als wij mensen dat eerder doen, dan kan men de oogst schaden, die ook deels in die kring van gelovigen aanwezig is. Doch erover spreken aan de hand van de aanwijzingen in de Bijbel is een goede zaak. :)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Gods Woord heeft ons de identiteit van de ' mens der zonde' al gegeven.
Er zijn 3 duidelijke titels die de Schrift ons geeft om zijn identiteit vast te stellen.

ten eerste: de Assyriër in Jesaja 10:24
ten tweedë: vorst of prins in Daniel 9:26
ten derde: koning van Babel in Jesaja 14:4

De komende 'mens der zonde' MOET alle drie deze titels dragen!.

Er is EEN man die in het bijbelse voorbeeld zou kunnen passen als 'de mens der zonde' , en de tijd zal het leren of deze man aan alle bijbelse criteria voldoet.

Deze man heet: Zijne koninklijke hoogheid kroonprins El Hassan Bin Talal.

Zoals Wilsophie al aangaf is meer informatie te vinden op internet over deze man , eveneens beschreven door Dr. Joe VanKoevering in zijn uiteenzetting over de: " Unveiling The Man of Sin".
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Dank je wel Ineke, mocht je nog wat kwijt willen over de CV van de mens der zonde, dan houd ik me aanbevolen, want daar weet ik niet veel van af.

O onze berichten hebben elkaar gekruist.
Ik ben zelf zo benieuwd eigenlijk naar jouw versie. :oops:
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 16 mar 2014, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

ineke-kitty schreef:Op verzoek van Wilsophie wil ik nog enige aanvulling geven wat dit onderwerp betreft.

Een van de zwakste argumenten om de leer van de opname VOOR de grote verdrukking af te wijzen is, dat we de Gemeente zouden moeten voorbereiden op de komende verdrukking. Want anders zouden christenen niet in staat zijn het lijden van die verschrikkelijke tijd te doorstaan.
Men veronderstelt dat de Gemeente van vandaag zo tevreden is met zichzelf, dat zij zal bezwijken onder de aanvallen van de antichrist.
Of dat ze gedesillusioneerd zal worden als ze verwacht opgenomen te worden VOOR de grote verdrukking en op zekere dag uit haar droom ontwaakt en ondervindt dat ze zich in de verdrukking bevindt.
Sommigen beweren zelfs dat degenen die de hoop op de opname VOOR de verdrukking verkondigen, aangevallen zullen worden door boze christenen, als zal blijken dat zij toch door de verdrukking moeten gaan.

Zo'n pessimistische gedachte neemt niet alleen de hoop op de opname weg, maar doet ook tekort aan de versterkende dienst van de Heilige Geest. Als de Gemeente inderdaad door de verdrukking heen zou moeten gaan, dan zou de Heilige Geest ons niet in de steek laten.
Fil. 4:19 zou dan niet uit de Bijbel weggescheurd hoeven te worden, want God zou nog steeds in al onze behoeften voorzien.
Bovendien, hoe zouden we ons moeten voorbereiden op zo'n tijd van verdrukking?
Natuurlijk zouden we meer Bijbelteksten uit ons hoofd kunnen leren, maar om dit te doen hebben we niet de dreiging van de grote verdrukking nodig.

Allen zijn het er over eens dat tijdens de grote verdrukking mensen gered zullen worden. Deze heiligen van de verdrukking zullen moeten lijden vanwege hun liefde voor Christus. De Heilige Geest zal deze martelaren bovennatuurlijke genade verlenen om trouw te zijn tot de dood.
Het schijnt mij belachelijk toe om te geloven dat als God zal zorgen voor deze pasbekeerde gelovigen, de christenen van NU gewaarschuwd moeten worden , omdat als zij niet voorbereid zijn op de grote verdrukking , zij eronder zullen bezwijken.
De oorzaak van een dergelijk pessimistisch denken is m.i. dat sommige mensen in platte tekst en verstand zijn blijven hangen, en niet in de praktijk is gaan kijken hoe God al die tijd met die mens heeft gewandeld.

Het Koninkrijk van God is in u. En het is onder de mensen. Altijd geweest. Maar veel mensen zien het niet.

Ook als men altijd alleen maar met zijn neus in de Bijbel heeft gezeten, ziet men het niet, want Hij Leeft!

Deze mevrouw geeft een paar hele goede voorbeelden aan de hand van haar eigen leven, hoe God met mensen werkt. En dat doet Hij met alle mensen, maar ze weten het niet. Een video: http://www.joyce-meyer.nl/voor-elke-dag ... /watch/35/

Zelf heb ik het net zo meegemaakt. En meer dan dat. God doet Wonderen. Ook vandaag de dag. Om dat te ontdekken moet men met nieuwe ogen leren zien. Alles gaan zien alsof men het voor het éérst ziet. Erover lezen of horen kan een gevoel opwekken van binnen, een glorend weten, dat er meer achter deze wereld zit dan de mensen denken; doch het zelf gaan ervaren is het enige wat m.i. zekerheid oplevert. Dat vergt gewaarzijn. En niet blijven hangen in het horizontale en in alles wat zogenaamd 'zielig' is. De Here Jezus zei óók "laat de doden hun doden begraven", tegen mensen die eerst nog een begrafenis wilden afwerken. Was dat harteloos? Kwetsend? Neen! Want wat afsterft is de oude mens. Waar mensen om huilen (en dat mag hoor, oceanen heb ik gehuild, vele jaren) is de oude mens. Huilen is goed, maar niet zielig doen. Gewoon ervaren, en loslaten. Laat maar komen en laat de tranen ook weer gaan. Het droogt vanzelf op.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mar 2014, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Het is ook een geloofsbeleving van alle dag en zoals je ergens ook schrijft een duidelijk onderscheid tussen de natuurlijk mens en de geestelijke mens.
De één wandelt in aanschouwen en de ander in geloof o.a. en opmerkelijk hoe de Heilige Geest de gelovige in heel de waarheid leidt.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Wilsophie schreef:Het is ook een geloofsbeleving van alle dag en zoals je ergens ook schrijft een duidelijk onderscheid tussen de natuurlijk mens en de geestelijke mens.
De één wandelt in aanschouwen en de ander in geloof o.a. en opmerkelijk hoe de Heilige Geest de gelovige in heel de waarheid leidt.
Yep. Doch geloof sluit aanschouwen niet uit, en aanschouwen sluit geloof niet uit. Dat zijn allemaal tegenstelllingen die geen tegenstellingen zijn, maar complementair aan elkaar. Je geestelijke ogen gaan op gegeven moment open. Maar je moet bereid zijn om dingen los te laten, om te 'go with the flow'.

Het enige wat m.i. verschilt is de volgorde van de dingen bij de mensen. De geestelijke ogen van de een gaan eerder open dan van de ander, terwijl de Bijbelkennis van die ander eerder aanwezig is dan bij die een. En bij een derde gaat het hart eerder open dan de geestelijke ogen of de kennis van de Bijbel.

De linkerhand en de rechterhand en de hand en de voet van Het Lichaam, dat is eenheid in verscheidenheid, maar dan in de goede zin van het woord.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mar 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Wilsophie schreef:Dank je wel Ineke, mocht je nog wat kwijt willen over de CV van de mens der zonde, dan houd ik me aanbevolen, want daar weet ik niet veel van af.

O onze berichten hebben elkaar gekruist.
Ik ben zelf zo benieuwd eigenlijk naar jouw versie. :oops:

: quote Wilsophie: Ik ben zelf zo benieuwd eigenlijk naar jouw versie.

Ik denk dat het beter is daar een apart topic over te openen, aangezien het thema hier de opname van de Gemeente betreft.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Special angel »

Joyce Meyer is een van de bekendste beroemdste christelijke ( s)prekers op dit moment. Zij heeft een aantal zeer mooie quotes gelanceerd. Ik ken haar niet persoonlijk maar haar preken zijn vaak echt inspirerend. Ongeacht wat je achtergrond is. Preken van haar zijn online te beluisteren. Het zet je aan tot bijbelstudie.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

ineke-kitty schreef:
Wilsophie schreef:Dank je wel Ineke, mocht je nog wat kwijt willen over de CV van de mens der zonde, dan houd ik me aanbevolen, want daar weet ik niet veel van af.

O onze berichten hebben elkaar gekruist.
Ik ben zelf zo benieuwd eigenlijk naar jouw versie. :oops:

: quote Wilsophie: Ik ben zelf zo benieuwd eigenlijk naar jouw versie.

Ik denk dat het beter is daar een apart topic over te openen, aangezien het thema hier de opname van de Gemeente betreft.
Ik ben ook benieuwd eigenlijk. Ik gaf aan dat het mij bekend was, om de reden dat uit een ander bericht van mij elders men zou kunnen denken dat dat niet zo is. Niet omdat ik het niet wil lezen, gráág!!!!!!!!!!!!!!! :)

Please? Ik durf niet zo goed een topic te openen, want ik kan dat niet zo goed. Anderen kunnen veel beter formuleren op dat gebied (ieder zijn gaven he).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Special angel »

Iedereen kan en mag een topic openen ! Dat kan jij ook anja !! Eventueel kan de crew je ook helpen hoor!!
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

O Anja ik ben het helemaal met S.A eens dat je dat prima kunt. Want het is waar dat het eigenlijk een onderwerp is van nà de opname voor het grootste gedeelte al denk ik dat wij als gelovigen de ontwikkelingen rondom deze politieke kwestie want het gaat om een koningshuis en om een prins de aanvang zeker zullen meemaken.
Als een ander het topic opent dan is het voor mij wat makkelijker om in te gaan op wat er bij de ander leeft, denk ik, want Ineke en ik zijn wat voorzichtiger geworden en willen graag voorkomen dat het overkomt als een "beter weten" terwijl het is "een zeker weten". ( haha zelf bedacht) :lol:
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Wilsophie schreef:O Anja ik ben het helemaal met S.A eens dat je dat prima kunt. Want het is waar dat het eigenlijk een onderwerp is van nà de opname voor het grootste gedeelte al denk ik dat wij als gelovigen de ontwikkelingen rondom deze politieke kwestie want het gaat om een koningshuis en om een prins de aanvang zeker zullen meemaken.
Als een ander het topic opent dan is het voor mij wat makkelijker om in te gaan op wat er bij de ander leeft, denk ik, want Ineke en ik zijn wat voorzichtiger geworden en willen graag voorkomen dat het overkomt als een "beter weten" terwijl het is "een zeker weten". ( haha zelf bedacht) :lol:
Okay. Geef mij alleen even de tijd. Ik zal vandaag een topic openen, maar ik heb even tijd nodig.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Special angel »

Tijd nodig voor wat?
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!