De opname van de Gemeente

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

ericjan schreef:
HarryK schreef:
Wilsophie schreef:Als er gelovigen op aarde zijn die het evangelie zouden kunnen prediken, hoeft God geen 2 getuigen sturen omdat er geen gelovigen zouden zijn en dat is precies de reden dat Hij die 2 getuigen stuurt.
Afgezien daarvan staat er dat de benauwdheid van Jacob zal komen en dat juist die dagen verkort zijn en dan gaat het met name over Israël. De gelovigen uit de heidenen en uit de Joden dus de Gemeente als het Lichaam van Christus wordt in dat verband niet genoemd.
En uit de dood opstaan is gewoon letterlijk uit de dood opstaan en niet de dood overleven dat is ook totaal niet de context van de opstanding uit de dood, overigens zal er een opstanding der doden zijn op de Jongste Dag en dat is dus een opstanding der doden en een opstanding uit de dood.
Bovendien wordt Christus de Eersteling genoemd die uit de dood en uit de doden opstond en er was ooit een Lazarus en een jongeling en een meisje die worden zo nooit genoemd omdat ze wel uit de dood opstonden, maar alsnog zouden sterven.
Het is een ander onderwerp, maar je kunt met het wegredeneren van de opstanding van Christus ook met woordgepuzzel niet de opname van de Gemeente wegredeneren om één vinding ( "rijkheid") .
Daarvoor zijn er nog meer argumenten om de opname van de Gemeente dan wel de toevergadering tot Hem aantonen.
We doen hier aan bijbelstudie.
En dan gaat er in beginsel om dat we bestuderen wat er staat.
En hier ging het over de betekenis van Openbaring 3:10.
Er wordt gesteld dat het woordje "UIT" in Openbaring 3 betekent dat we die verdrukking niet zullen meemaken.
Ik geef daartegen aan, o.a. met een voorbeeld van hetzelfde woord "UIT", hetzelfde taalgebruik, dat het eerder het tegenovergestelde betekent.
Je maakt het WEL mee.
We zullen God Zijn Wraak op de wereld niet meemaken, want vers 3:10 spreekt over verzoeken. En God verzoekt Zijn kinderen immers niet.
Zowel Joden als christenen zullen worden onthoofd staat in Openbaring 20, dat is iets heel anders dan de verzoeking niet meemaken.

Ericjan

de mensen uit Openbaring 20 behoren NIET tot de Gemeente, en zijn dus TIJDENS de grote verdrukking tot bekering gekomen. Dat staat er namelijk gewoon bij.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:
ericjan schreef:
HarryK schreef:
Wilsophie schreef:Als er gelovigen op aarde zijn die het evangelie zouden kunnen prediken, hoeft God geen 2 getuigen sturen omdat er geen gelovigen zouden zijn en dat is precies de reden dat Hij die 2 getuigen stuurt.
Afgezien daarvan staat er dat de benauwdheid van Jacob zal komen en dat juist die dagen verkort zijn en dan gaat het met name over Israël. De gelovigen uit de heidenen en uit de Joden dus de Gemeente als het Lichaam van Christus wordt in dat verband niet genoemd.
En uit de dood opstaan is gewoon letterlijk uit de dood opstaan en niet de dood overleven dat is ook totaal niet de context van de opstanding uit de dood, overigens zal er een opstanding der doden zijn op de Jongste Dag en dat is dus een opstanding der doden en een opstanding uit de dood.
Bovendien wordt Christus de Eersteling genoemd die uit de dood en uit de doden opstond en er was ooit een Lazarus en een jongeling en een meisje die worden zo nooit genoemd omdat ze wel uit de dood opstonden, maar alsnog zouden sterven.
Het is een ander onderwerp, maar je kunt met het wegredeneren van de opstanding van Christus ook met woordgepuzzel niet de opname van de Gemeente wegredeneren om één vinding ( "rijkheid") .
Daarvoor zijn er nog meer argumenten om de opname van de Gemeente dan wel de toevergadering tot Hem aantonen.
We doen hier aan bijbelstudie.
En dan gaat er in beginsel om dat we bestuderen wat er staat.
En hier ging het over de betekenis van Openbaring 3:10.
Er wordt gesteld dat het woordje "UIT" in Openbaring 3 betekent dat we die verdrukking niet zullen meemaken.
Ik geef daartegen aan, o.a. met een voorbeeld van hetzelfde woord "UIT", hetzelfde taalgebruik, dat het eerder het tegenovergestelde betekent.
Je maakt het WEL mee.
We zullen God Zijn Wraak op de wereld niet meemaken, want vers 3:10 spreekt over verzoeken. En God verzoekt Zijn kinderen immers niet.
Zowel Joden als christenen zullen worden onthoofd staat in Openbaring 20, dat is iets heel anders dan de verzoeking niet meemaken.

Ericjan

de mensen uit Openbaring 20 behoren NIET tot de Gemeente, en zijn dus TIJDENS de grote verdrukking tot bekering gekomen. Dat staat er namelijk gewoon bij.
Dat ben ik zo nog niet met je eens, waarin lees je dat dan?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

tsja, dit is " bijbelstudie" , en het is mij op dit moment in elk geval niet toebedeeld met Bijbelteksten te komen. De ervaring ( van openbaringen, vóórdat ik ook maar enige noemenswaardige bijbelkennis had) heeft mij geleerd dat zij die Hij macht gegeven heeft Kinderen Gods te worden ( De Gemeente, en die valt zeer beslist niet met enigerlei stenen kerk samen), inderdaad niet door de " grote verdrukking" gaan.

Aan die openbaringservaring heb ik geen twijfel, omdat een groot deel van de overige openbaringservaringen die ik kreeg reeds zijn uitgekomen. En al mijn openbaringservaringen bleken in de Bijbel te staan.

Doch ieder moet er voor zich maar een antwoord op vinden met de Bijbel in de hand, Ik herken De Waarheid, dankzij persoonlijke rechtstreekse ervaringen, die getoetst zijn aan de Bijbel ( door mijzelf achteraf, en ten tijde van de gebeurtenissen door een theoloog en een godsdienstpsycholoog). Doch omdat de Weg die Hij met mij is gegaan en gaat via ervaringen is gelopen en nog loopt, ben ik niet goed in staat mij veel tot teksten te wenden. Teveel in teksten duiken vergt bij mij namelijk een bepaalde mate van een bepaald soort hersencapaciteit die ik nodig heb om ten volle mijn Leven in Hem te ervaren. Zijn Leven te leven is voor mij belangrijker dan Zijn Leven te lezen. Dit bijt elkaar vast niet bij heel veel christenen, maar bij mij is dat tot op zekere hoogte wel het geval. Ik lees de Bijbel wel, maar in perioden, en alleen dat uit de Bijbel, wat op dat moment voor mijzelf nuttig is. Vanzelfsprekend toets ik wel alles aan de Bijbel. Doch als er iets niet klopt in de leer van sommige mensen, dan voel ik dat meteen. En dan ga ik altijd de Bijbel bestuderen.

En zo heeft ieder lid van Het Lichaam zijn en haar eigen bijdrage binnen Het Lichaam.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Het is belangrijk op te merken dat het niet alleen de verzoeking of de verdrukking is, waarvoor de Heer ons beloofd heeft te bewaren, maar het is de "ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal" [ Openb. 3:10].
Allen die bij de wereld horen, moeten dit uur doormaken.
Om voor dat uur bewaard te blijven, moet men uit de wereld weggenomen worden.

Het laatste gedeelte van Openb. 3:10 luidt: " om te verzoeken hen, die op de aarde wonen".
Zij die deze verdrukking moeten doormaken, zijn " zij" die op de aarde wonen".
Dit zijn mensen die zo worden aangeduid in dit boek [ Openb. 6:10; 8:13; 11:10; 12:12; 13:8, 12, 14; 14:6; 17:2,8].
Met de uitdrukking: "Zij die op de aarde wonen" wordt hier bedoeld: mensen die helemaal aards zijn in hun denken, aardse mensen dus.
Ze zijn in geen enkel opzicht hemelse mensen.
Er is geen sprake van dat de Gemeente, die gekocht is door het bloed van de Here Jezus Christus, hier op aarde moet blijven om dit mee te maken, zelfs niet als een beschermde toeschouwer.

Het verband waarin de tekst staat, veronderstelt dat de bewaring door Christus " voor de ure der verzoeking" allen geldt die het bevel bewaard hebben.
Zij zijn niet in "het uur der verzoeking" .
Zij gaan naar boven, door het roepen van de Heer, bij Zijn komst in de lucht.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

ineke-kitty schreef:Het is belangrijk op te merken dat het niet alleen de verzoeking of de verdrukking is, waarvoor de Heer ons beloofd heeft te bewaren, maar het is de "ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal" [ Openb. 3:10].
Allen die bij de wereld horen, moeten dit uur doormaken.
Om voor dat uur bewaard te blijven, moet men uit de wereld weggenomen worden.

Het laatste gedeelte van Openb. 3:10 luidt: " om te verzoeken hen, die op de aarde wonen".
Zij die deze verdrukking moeten doormaken, zijn " zij" die op de aarde wonen".
Dit zijn mensen die zo worden aangeduid in dit boek [ Openb. 6:10; 8:13; 11:10; 12:12; 13:8, 12, 14; 14:6; 17:2,8].
Met de uitdrukking: "Zij die op de aarde wonen" wordt hier bedoeld: mensen die helemaal aards zijn in hun denken, aardse mensen dus.
Ze zijn in geen enkel opzicht hemelse mensen.
Er is geen sprake van dat de Gemeente, die gekocht is door het bloed van de Here Jezus Christus, hier op aarde moet blijven om dit mee te maken, zelfs niet als een beschermde toeschouwer.

Het verband waarin de tekst staat, veronderstelt dat de bewaring door Christus " voor de ure der verzoeking" allen geldt die het bevel bewaard hebben.
Zij zijn niet in "het uur der verzoeking" .
Zij gaan naar boven, door het roepen van de Heer, bij Zijn komst in de lucht.
Dankjewel Ineke-Kitty, voor de samenvatting. Zo is het ook zoals ik het te ervaren kreeg.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Anja schreef:
ineke-kitty schreef:Het is belangrijk op te merken dat het niet alleen de verzoeking of de verdrukking is, waarvoor de Heer ons beloofd heeft te bewaren, maar het is de "ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal" [ Openb. 3:10].
Allen die bij de wereld horen, moeten dit uur doormaken.
Om voor dat uur bewaard te blijven, moet men uit de wereld weggenomen worden.

Het laatste gedeelte van Openb. 3:10 luidt: " om te verzoeken hen, die op de aarde wonen".
Zij die deze verdrukking moeten doormaken, zijn " zij" die op de aarde wonen".
Dit zijn mensen die zo worden aangeduid in dit boek [ Openb. 6:10; 8:13; 11:10; 12:12; 13:8, 12, 14; 14:6; 17:2,8].
Met de uitdrukking: "Zij die op de aarde wonen" wordt hier bedoeld: mensen die helemaal aards zijn in hun denken, aardse mensen dus.
Ze zijn in geen enkel opzicht hemelse mensen.
Er is geen sprake van dat de Gemeente, die gekocht is door het bloed van de Here Jezus Christus, hier op aarde moet blijven om dit mee te maken, zelfs niet als een beschermde toeschouwer.

Het verband waarin de tekst staat, veronderstelt dat de bewaring door Christus " voor de ure der verzoeking" allen geldt die het bevel bewaard hebben.
Zij zijn niet in "het uur der verzoeking" .
Zij gaan naar boven, door het roepen van de Heer, bij Zijn komst in de lucht.
Dankjewel Ineke-Kitty, voor de samenvatting. Zo is het ook zoals ik het te ervaren kreeg.

Graag gedaan Anja,
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Anja (oud account) »

Ik ben je héél dankbaar, heb al je berichten van deze topic opgeslagen in Word. Natuurlijk wist ik er al wel iets van, maar ik vind het heel fijn dat jij en Wilsophie de belangrijkste punten nog eens hebben aangeduid en samengevat. En die stroken met mijn openbaringservaringen (waar ik verder hier niet over spreek, want ik getuig niet van mijzelf maar van Hem).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Anja schreef:Ik ben je héél dankbaar, heb al je berichten van deze topic opgeslagen in Word. Natuurlijk wist ik er al wel iets van, maar ik vind het heel fijn dat jij en Wilsophie de belangrijkste punten nog eens hebben aangeduid en samengevat. En die stroken met mijn openbaringservaringen (waar ik verder hier niet over spreek, want ik getuig niet van mijzelf maar van Hem).

Ja, we zouden van Hem getuigen inderdaad en daarmee ook wat Hij ons heeft geopenbaard in Zijn Woord.
Daarom noemt de Bijbel het ook "zalige hoop" , wat niet betekent dat wij die geloven in de opname van de Gemeente er maar op hopen DAT het plaats zal vinden, maar de zekerheid hebben dat de Heer Zijn Gemeente zal wegnemen van deze aarde voordat die vreselijke periode van grote verdrukking zal aanvangen.
Daarmee zouden wij elkander vertroosten.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door HarryK »

ineke-kitty schreef:Het is belangrijk op te merken dat het niet alleen de verzoeking of de verdrukking is, waarvoor de Heer ons beloofd heeft te bewaren, maar het is de "ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal" [ Openb. 3:10].
Allen die bij de wereld horen, moeten dit uur doormaken.
Om voor dat uur bewaard te blijven, moet men uit de wereld weggenomen worden.

Het laatste gedeelte van Openb. 3:10 luidt: " om te verzoeken hen, die op de aarde wonen".
Zij die deze verdrukking moeten doormaken, zijn " zij" die op de aarde wonen".
Dit zijn mensen die zo worden aangeduid in dit boek [ Openb. 6:10; 8:13; 11:10; 12:12; 13:8, 12, 14; 14:6; 17:2,8].
Met de uitdrukking: "Zij die op de aarde wonen" wordt hier bedoeld: mensen die helemaal aards zijn in hun denken, aardse mensen dus.
Ze zijn in geen enkel opzicht hemelse mensen.
Er is geen sprake van dat de Gemeente, die gekocht is door het bloed van de Here Jezus Christus, hier op aarde moet blijven om dit mee te maken, zelfs niet als een beschermde toeschouwer.

Het verband waarin de tekst staat, veronderstelt dat de bewaring door Christus " voor de ure der verzoeking" allen geldt die het bevel bewaard hebben.
Zij zijn niet in "het uur der verzoeking" .
Zij gaan naar boven, door het roepen van de Heer, bij Zijn komst in de lucht.
Nee, dat wordt er dus niet bedoeld.
Er wordt gewoon bedoeld wat er staat: de mensen die op aarde wonen.
Het gaat niet over de manier van denken, maar gewoon om de locatie.

Hier wordt helemaal geen onderscheid gemaakt tussen ongelovigen (op aarde wonend) en gelovigen (niet van deze wereld) .
Psalm 1:1
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

HarryK schreef:
ineke-kitty schreef:Het is belangrijk op te merken dat het niet alleen de verzoeking of de verdrukking is, waarvoor de Heer ons beloofd heeft te bewaren, maar het is de "ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal" [ Openb. 3:10].
Allen die bij de wereld horen, moeten dit uur doormaken.
Om voor dat uur bewaard te blijven, moet men uit de wereld weggenomen worden.

Het laatste gedeelte van Openb. 3:10 luidt: " om te verzoeken hen, die op de aarde wonen".
Zij die deze verdrukking moeten doormaken, zijn " zij" die op de aarde wonen".
Dit zijn mensen die zo worden aangeduid in dit boek [ Openb. 6:10; 8:13; 11:10; 12:12; 13:8, 12, 14; 14:6; 17:2,8].
Met de uitdrukking: "Zij die op de aarde wonen" wordt hier bedoeld: mensen die helemaal aards zijn in hun denken, aardse mensen dus.
Ze zijn in geen enkel opzicht hemelse mensen.
Er is geen sprake van dat de Gemeente, die gekocht is door het bloed van de Here Jezus Christus, hier op aarde moet blijven om dit mee te maken, zelfs niet als een beschermde toeschouwer.

Het verband waarin de tekst staat, veronderstelt dat de bewaring door Christus " voor de ure der verzoeking" allen geldt die het bevel bewaard hebben.
Zij zijn niet in "het uur der verzoeking" .
Zij gaan naar boven, door het roepen van de Heer, bij Zijn komst in de lucht.
Nee, dat wordt er dus niet bedoeld.
Er wordt gewoon bedoeld wat er staat: de mensen die op aarde wonen.
Het gaat niet over de manier van denken, maar gewoon om de locatie.

Hier wordt helemaal geen onderscheid gemaakt tussen ongelovigen (op aarde wonend) en gelovigen (niet van deze wereld) .

Dat wordt er dus wel mee bedoeld. Mensen die op de aarde leven en ongelovig zijn, zijn in hun denken "aards" en dus niet hemels. De gelovigen zijn hemels in hun denken, en zijn reeds burgers van het hemels Koninkrijk, en hun denken is van boven, zoals er staat in Kol. 3:1,2: Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die BOVEN zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter[hand] Gods. BEDENKT de dingen die boven zijn, NIET.... die op de aarde zijn.
Er wordt dus wel degelijk onderscheid gemaakt tussen mensen die op de aarde wonen en gelovigen die een hemelse bestemming hebben.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3593
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door dingo »

ineke-kitty schreef:

Dat wordt er dus wel mee bedoeld. Mensen die op de aarde leven en ongelovig zijn, zijn in hun denken "aards" en dus niet hemels. De gelovigen zijn hemels in hun denken, en zijn reeds burgers van het hemels Koninkrijk, en hun denken is van boven, zoals er staat in Kol. 3:1,2: Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die BOVEN zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter[hand] Gods. BEDENKT de dingen die boven zijn, NIET.... die op de aarde zijn.
Er wordt dus wel degelijk onderscheid gemaakt tussen mensen die op de aarde wonen en gelovigen die een hemelse bestemming hebben.
Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.
Spreuken 26:4
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

dingo schreef:
ineke-kitty schreef:

Dat wordt er dus wel mee bedoeld. Mensen die op de aarde leven en ongelovig zijn, zijn in hun denken "aards" en dus niet hemels. De gelovigen zijn hemels in hun denken, en zijn reeds burgers van het hemels Koninkrijk, en hun denken is van boven, zoals er staat in Kol. 3:1,2: Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die BOVEN zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter[hand] Gods. BEDENKT de dingen die boven zijn, NIET.... die op de aarde zijn.
Er wordt dus wel degelijk onderscheid gemaakt tussen mensen die op de aarde wonen en gelovigen die een hemelse bestemming hebben.
Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.

Het gaat erom dat de gelovigen niet "aards' zijn in hun denken, en de ongelovigen DUS wel.
Bovendien zijn de gelovigen wel degelijk reeds burgers van het hemels Koninkrijk, want zij zijn vreemdelingen en bijwoners hier op aarde.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

De Gemeente van Eerstelingen dus die van Christus zijn is een uitzondering op de regels want het is een tussengeschoven bedeling, het is een verborgen bedeling die aan Paulus geopenbaard is binnen het kader van , positie nu, positie in de toekomst en de tijd van de opstanding ( niet op de Jongste Dag of de Dag des Heeren)
Paulus is een geheimenis ( musterion of mysterie) geopenbaard en heeft deze speciale bediening geschreven in zijn brieven aan gelovigen en niet aan de wereld.
Er wordt danook weinig gesproken over het kruis en het werk aan de wereld als de lijdende Knecht des Heeren, want dat was een werk aan de gehele mensheid, maar er wordt vnl. gesproken over het werk van Christus nu aan Zijn Gemeente als de grote Hogepriester naar een nieuwe ordening.
Wij gelovigen verschijnen niet voor de oordeelstroon op de Jongste Dag, maar voor de Rechterstoel van Christus op de dag van Christus.
Dat valt samen om en rond de toevergadering tot Hem niet op aarde, maar in de lucht.
Het is : "A meeting in the Air".
Op dit moment is Christus onze pleitbezorger en onze Hogepriester Die onze voeten wast en ons binnenste reinigt van dag tot dag, zodat wij vrijelijk tot Hem mogen naderen.
Ik heb gister die docu bekeken over die familie Phelpes de meest gehate family in Amerika en je zou zo graag deze idiote sekte willen vertellen van het Heil wat is verschenen aan alle mensen. De link gaf ene Storm op dit forum. De moeite waard.
Zij zijn heel erg overtuigd van de komst van de Here Jezus, maar passen dit zo afschuwelijk toe in hun boodschap naar de buitenwereld dat de rillingen over je heen lopen dat de duisternis mensen zo kapot kan maken.

Veel kerken kennen de positie niet van de gelovigen onder het nieuwe verbond en ze worstelen dag in dag uit met de wet die de dominee voorhoudt en die ze maar niet kunnen houden, ze worstelen met hun zonden en vooral die van de buurman en er is nauwelijks een blij leven in Christus en uit genade.
Dat is namelijk het nieuwe verbond.
Dat is het geheimenis van de gelovigen als Zijn Lichaam.
Natuurlijk is er ook een plan aan Israël en dat volgt zeker later op God's agenda maar dat is nu nog niet aan de orde.
Elke Jood en elke Hollander zal op grond van geloof behoren bij de Gemeente die als hemelburgers zullen toegevoegd worden lichamelijk ( veranderd) aan die positie waar ze geestelijk al zijn.

De andere docu die mij aangreep was die Belgische jongen die zijn leven moest laten beeindigen vanwege ondragelijk lijden( 24 jaar) en al 7 jaar botkanker.
Een uitzending van December vorig jaar op de RKK en die jongeman was zo lief, maar zo onzeker over een eventueel gaan naar de hemel. En wat had ik hem graag verteld van de zekerheid die Christus biedt. Helemaal een contrast met die vijandig sekte, maar geen zekerheid.
Heel ontroerend maar toch aan te bevelen.

Even een zijpad vanuit het dagelijks leven, want Ineke en anderen wat ben je rijk gezegend als je zeker weet en mag staan op de belofte dat je leven verborgen is in Christus bij God. NIemand rukt je uit Zijn Hand en niets kan je scheiden van die liefde Welke is in Christus Jezus.
Zelfs de dood niet. Dat is juist een verlossing. Hoe ik ook hecht aan mijn dierbaren, ik verlang ernaar om Hem te ontmoeten en de dierbaren die ons zijn voorgegaan, wat een vreugde zal dat wezen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Dingo schreef:Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.
dingo

Het is ook overdrachtelijk uiteraard, het gaat niet om "wonen" het gaat om ons denken wat naar Boven gericht is". Maar heel concreet is dat wij een positie aldaar hebben.
En schatten in de hemel zijn de schatten die eeuwigheidswaarde hebben. Aardse schatten vergaan maar hemelse schatten zijn een andere materie en zoals ik jou lees , lees jij het als aardse schatten in de hemel verzamelen, dat kan niet want ze horen daar niet thuis.
Het zijn geestelijke schatten, dus onzichtbaar en onzienlijk die behoren bij de geestelijke zegeningen uit Efeze 1.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Nog even....Kolosse lag vlak naast Laodicea en de brief aan één van hen daar werd bij verzocht om het ook aan de ander te laten lezen.
De Kolossenzen waren een voorbeeld voor Laodicea die schatten op aarde verzamelde en lauw waren.
De Kolossenzen waren gelovigen die leefde van de "hoop die in hen is". En dat is volgens vers 5 de hoop of schat die weggelegd is in de hemelen.
Paulus maakt daar ook zijn bediening bekend dat hij zal spreken over de hemelse dingen.

P.S. ik bedoel Kol 2 vers 1 waar Paulus grote zorgen heeft en ze uitspreekt over de Laodicenzen, en legt uit wat die schatten zijn Dingo en dat zijn de schatten van wijsheid en kennis die verborgen zijn.; Het zijn de Laodicenzen die God buiten de deur hebben gezet en daarom klopt Hij maar aan. Dat is niet bestemd voor ongelovigen, maar voor religieuzen en godsdienstigen en wettische mensen bestemd en vooral filosofische mensen en overlevering van mensen dus de wetenschap want het gaat over beginselen ( elementen staat er ) der wereld ( kosmos) en dan stelt Paulus de Kolossenzen als voorbeeld, zij leven "naar Christus". Christus in U de Hoop der Heerlijkheid ( dat is de opname van de Gemeente).
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3593
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door dingo »

Wilsophie schreef:
Dingo schreef:Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.
dingo

Het is ook overdrachtelijk uiteraard, het gaat niet om "wonen" het gaat om ons denken wat naar Boven gericht is". Maar heel concreet is dat wij een positie aldaar hebben.
En schatten in de hemel zijn de schatten die eeuwigheidswaarde hebben. Aardse schatten vergaan maar hemelse schatten zijn een andere materie en zoals ik jou lees , lees jij het als aardse schatten in de hemel verzamelen, dat kan niet want ze horen daar niet thuis.
Het zijn geestelijke schatten, dus onzichtbaar en onzienlijk die behoren bij de geestelijke zegeningen uit Efeze 1.
Ik lees het niet als aardse schatten naar de hemel brengen maar als gegeven dat we ondanks dat we burgers van een ander koninkrijk zijn we niet in dit leven zelf onze hemelse schatten naar de hemel kunnen brengen. Ik zie dus niet hoe je de tekst uit Kol. als basis voor een "opname" kan zien. Voor mij is dat ergens iets inlezen wat er niet staat.
Spreuken 26:4
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ericjan »

Te vaak wordt alles op 1 grote hoop gegooid in Openbaringen waarbij alles als de verdrukking wordt gezien, maar in Openbaring zijn 2 fasen te onderscheiden:
-1. De verzoeking (is NIET de verdukking) maar de verleiding van de antichrist en de valse profeet om de mensen te misleiden en hem te volgen.
-2. De verdrukking, de antichrist zal plots zijn ware gezicht tonen en dan zich voornamelijk tegen Israel keren en alle christenen die heb steunen. Beide groepen zullen omkomen.
-3. De Wraak van God op de wereld vanwege deze verdrukking en verdelen van ZIjn Beloofde Land Israel.

Door alles als een grote verzoeking te lezen gaan de bijbel-verzen elkaar tegen spreken zoals we in dit topic ondervinden.
Wanneer we deze 3 fasen wel lezen vallen alle verzen namelijk gewoon op hun plaats zonder de noodzaak kunstgrepen uit te voeren om het kloppend te krijgen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

dingo schreef:
Wilsophie schreef:
Dingo schreef:Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.
dingo

Het is ook overdrachtelijk uiteraard, het gaat niet om "wonen" het gaat om ons denken wat naar Boven gericht is". Maar heel concreet is dat wij een positie aldaar hebben.
En schatten in de hemel zijn de schatten die eeuwigheidswaarde hebben. Aardse schatten vergaan maar hemelse schatten zijn een andere materie en zoals ik jou lees , lees jij het als aardse schatten in de hemel verzamelen, dat kan niet want ze horen daar niet thuis.
Het zijn geestelijke schatten, dus onzichtbaar en onzienlijk die behoren bij de geestelijke zegeningen uit Efeze 1.
Ik lees het niet als aardse schatten naar de hemel brengen maar als gegeven dat we ondanks dat we burgers van een ander koninkrijk zijn we niet in dit leven zelf onze hemelse schatten naar de hemel kunnen brengen. Ik zie dus niet hoe je de tekst uit Kol. als basis voor een "opname" kan zien. Voor mij is dat ergens iets inlezen wat er niet staat.

Ik heb meerdere teksten aangereikt die over de opname van de Gemeente spreken, en de tekst uit Kol. geeft alleen maar aan dat wij niet behoren tot de "mensen die op de aarde zijn" en DUS " aards" zijn in hun denken.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:
dingo schreef:
Wilsophie schreef:
Dingo schreef:Op basis van Kol. 3:1-2 wat een fragment is van een veel langer betoog kun je dat niet stellen. Het valt namelijk in dezelfde categorie als verzamelt u geen schatten op aarde waar roest, de mot en dieven zijn maar verzamelt u schatten in de hemel. Dat laatste wil ook niet zeggen dat we al in de hemel wonen of kunnen komen om onze schatten te brengen.
dingo

Het is ook overdrachtelijk uiteraard, het gaat niet om "wonen" het gaat om ons denken wat naar Boven gericht is". Maar heel concreet is dat wij een positie aldaar hebben.
En schatten in de hemel zijn de schatten die eeuwigheidswaarde hebben. Aardse schatten vergaan maar hemelse schatten zijn een andere materie en zoals ik jou lees , lees jij het als aardse schatten in de hemel verzamelen, dat kan niet want ze horen daar niet thuis.
Het zijn geestelijke schatten, dus onzichtbaar en onzienlijk die behoren bij de geestelijke zegeningen uit Efeze 1.
Ik lees het niet als aardse schatten naar de hemel brengen maar als gegeven dat we ondanks dat we burgers van een ander koninkrijk zijn we niet in dit leven zelf onze hemelse schatten naar de hemel kunnen brengen. Ik zie dus niet hoe je de tekst uit Kol. als basis voor een "opname" kan zien. Voor mij is dat ergens iets inlezen wat er niet staat.

Ik heb meerdere teksten aangereikt die over de opname van de Gemeente spreken, en de tekst uit Kol. geeft alleen maar aan dat wij niet behoren tot de "mensen die op de aarde zijn" en DUS " aards" zijn in hun denken.
Dat is jou lezing van die verzen, maar voor mij is het een uitleg van woorden die er simpelweg niet woordelijk staat.
Voor mij geef je die verzen een uitleg die passen bij je theorie namelijk.

Iemand (ook ik) kan wel bijbel verzen aandragen, maar zo snel als iemand vervolgens gaat uitleggen wat er eigenlijk staat of bedoeld wordt is het oppassen geblazen.
Want dan is het niet meer woordelijk mbt wat in de bijbel staat, maar een uitleg van hoe iemand het leest en dat zijn 2 verschillende dingen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

ericjan schreef:Te vaak wordt alles op 1 grote hoop gegooid in Openbaringen waarbij alles als de verdrukking wordt gezien, maar in Openbaring zijn 2 fasen te onderscheiden:
-1. De verzoeking (is NIET de verdukking) maar de verleiding van de antichrist en de valse profeet om de mensen te misleiden en hem te volgen.
-2. De verdrukking, de antichrist zal plots zijn ware gezicht tonen en dan zich voornamelijk tegen Israel keren en alle christenen die heb steunen. Beide groepen zullen omkomen.
-3. De Wraak van God op de wereld vanwege deze verdrukking en verdelen van ZIjn Beloofde Land Israel.

Door alles als een grote verzoeking te lezen gaan de bijbel-verzen elkaar tegen spreken zoals we in dit topic ondervinden.
Wanneer we deze 3 fasen wel lezen vallen alle verzen namelijk gewoon op hun plaats zonder de noodzaak kunstgrepen uit te voeren om het kloppend te krijgen.

De grote verdrukking bestaat inderdaad uit 2 fasen, namelijk in 2x 3 1/2 jaar, eerst over Israel en daarna over de volkeren. Op de 2e helft van de 70e week zal de antichrist inderdaad zijn ware gezicht laten zien, dat bestrijd ik helemaal niet. Echter is de Gemeente dan reeds bij de Heer. Het gaat dus om de verdrukking die OVER Israel EN daarna eveneens over de volkeren zal komen.
Dit heeft niets te maken met "kunstgrepen" om het kloppend te krijgen.
Het heeft ALLES te maken met de verschillende bedelingen, en het Plan van God voor Israel, de Gemeente en de volkeren.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ineke-kitty »

Zoals Wilsophie al aangaf zullen de twee getuigen uit Openbaring 11:3-14 1260 dagen lang profeteren.
Op dat moment zijn zij de enige gelovigen op aarde.
Het is duidelijk dat deze twee getuigen echte mensen zijn, met de macht om wonderen te doen.
Zij prediken en getuigen tijdens de hele EERSTE helft van de grote verdrukking.

Als de Gemeente nog op aarde zou zijn, zou het niet nodig zijn geweest dat deze 2 getuigen door God gezonden worden om te prediken en te getuigen.

In Daniel 9:27 staat dat de antichrist een verbond zal sluiten van 7 jaar met het volk Israel.
Deze gebeurtenis is het BEGIN van de grote verdrukking.
De Gemeente is dan bij de Heer.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:
ericjan schreef:Te vaak wordt alles op 1 grote hoop gegooid in Openbaringen waarbij alles als de verdrukking wordt gezien, maar in Openbaring zijn 2 fasen te onderscheiden:
-1. De verzoeking (is NIET de verdukking) maar de verleiding van de antichrist en de valse profeet om de mensen te misleiden en hem te volgen.
-2. De verdrukking, de antichrist zal plots zijn ware gezicht tonen en dan zich voornamelijk tegen Israel keren en alle christenen die heb steunen. Beide groepen zullen omkomen.
-3. De Wraak van God op de wereld vanwege deze verdrukking en verdelen van ZIjn Beloofde Land Israel.

Door alles als een grote verzoeking te lezen gaan de bijbel-verzen elkaar tegen spreken zoals we in dit topic ondervinden.
Wanneer we deze 3 fasen wel lezen vallen alle verzen namelijk gewoon op hun plaats zonder de noodzaak kunstgrepen uit te voeren om het kloppend te krijgen.

De grote verdrukking bestaat inderdaad uit 2 fasen, namelijk in 2x 3 1/2 jaar, eerst over Israel en daarna over de volkeren. Op de 2e helft van de 70e week zal de antichrist inderdaad zijn ware gezicht laten zien, dat bestrijd ik helemaal niet. Echter is de Gemeente dan reeds bij de Heer. Het gaat dus om de verdrukking die OVER Israel EN daarna eveneens over de volkeren zal komen.
Dit heeft niets te maken met "kunstgrepen" om het kloppend te krijgen.
Het heeft ALLES te maken met de verschillende bedelingen, en het Plan van God voor Israel, de Gemeente en de volkeren.
Maar die bedelingen is ook niet meer dan een van de vele leren die er zijn. Daarmee is het geen vaststaand feit, laat staan ultieme waarheid.
Juist het moment van de Opname is alleen zeer discutabel. Uit eerder door mij aangedragen verzen in Openbaring 20 en 7 blijft dat zowel Joden als christenen uit de grote verdrukking komen, dus daaronder hebben geleden. Om dan gewoon te stellen dat het niet de gemeente is, is erg discutabel.

De wraak van God die volgt op de grote verdrukking, die zal de Joden en christenen niet raken, dat lijkt wel uit de bijbel.
Ook logisch, want waarom zou God Zijn kinderen waar Christus voor is gestorven straffen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:Zoals Wilsophie al aangaf zullen de twee getuigen uit Openbaring 11:3-14 1260 dagen lang profeteren.
Op dat moment zijn zij de enige gelovigen op aarde.
Het is duidelijk dat deze twee getuigen echte mensen zijn, met de macht om wonderen te doen.
Zij prediken en getuigen tijdens de hele EERSTE helft van de grote verdrukking.
In Openbaring 8 wordt het zevende zegel geopend waarna de wraak van God op de wereld begint.
ineke-kitty schreef:Als de Gemeente nog op aarde zou zijn, zou het niet nodig zijn geweest dat deze 2 getuigen door God gezonden worden om te prediken en te getuigen.
De 2 getuigen zijn dus ver na de grote verdrukking, want die doet de antichrist Israel en de wereld aan.
De 2 getuigen komen pas nadat God Zijn wraak op de antichrist en de wereld die hem aanbidt en steunt, om alsnog mensen tot inkeer te brengen.

Dus de opname zal voor de wraak van God zijn, maar niet voor de verzoeking (misleiding van de wereld) en de grote verdrukking door de antichrist.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Het lijkt erop dat je niet begrijpt dat de zegels van Openbaring niet t.a.v. de Gemeente is die allang is opgenomen. En dat maakt het communiceren erg moeilijk. Lees eens de volgorde van de jaarweken van Daniël
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De opname van de Gemeente

Bericht door Wilsophie »

Ericjan schreef:De 2 getuigen zijn dus ver na de grote verdrukking, want die doet de antichrist Israel en de wereld aan.
De 2 getuigen komen pas nadat God Zijn wraak op de antichrist en de wereld die hem aanbidt en steunt, om alsnog mensen tot inkeer te brengen.

Dus de opname zal voor de wraak van God zijn, maar niet voor de verzoeking (misleiding van de wereld) en de grote verdrukking door de antichrist.
Psalm 122:6
6 Bid om vrede voor Jeruzalem, laat het goed gaan met hen die u liefhebben.
De Bijbel leert heel duidelijk dat de 2 getuigen al heel snel aan het begin van de 70e week zullen optreden en als jij dat plaatst ver na de Grote Verdrukking begrijp ik hun functie niet want waartoe dient dat dan. God is zo lankmoedig dat Hij na de opname van de Gemeente nog steeds door 2 getuigen een ontkoming aanbiedt dus dat doet God toch niet als de verdrukking voorbij is?
Mensen breng je tot inkeer om hen voor iets te bewaren en de wereld aanbidt Hem niet.
Wat is de wraak van God anders dan de verzoeking van de wereld? Het woord "verzoeking " wordt niet gebruikt maar alla...
En eindelijk een Bijbeltekst, want daar kan ik wat mee. Dank je wel Psalm 122 vers 6.

Eerder zei ik dat de Psalmen altijd over Christus spreken dus ik zal consequent zijn uiteraard.
Maar lees het wel in het geheel.
Het is een lied van David waar hij zegt dat hij het huis des Heeren zal binnengaan en dat onze voeten zullen staan in de poorten van Jeruzalem.
Een stad waarheen de stammen opgaan en dat zijn altijd alle 12 stammen.
Mee eens?

Want dáár zijn de stoelen des gerichts maar wel op aarde en wij zijn hemelburgers en dus gaat het om de stoelen van David , en dan pas wordt gevraagd om te bidden om de vrede van Jeruzalem, niet aan ons hoor. Dat staat helemaal nergens. Wij bidden niet voor de vrede van Jeruzalem, waarom zouden we EricJan? Leg dat eens uit. Ik was een heiden toch?
Mee eens?
DAt is dus niet nu, en dat is een belofte uitsluitende voor alle 12 stammen dus voor een gelovige natie Israël.
Je zou deze Psalm toepassen op een gelovige natie Israël en dan alle 12 stammen.