De Sabbat voor christenen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10095
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Messenger »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Jij noemt iemand die anders gelooft dan jij al een ongelovige.
Ik heb niks met de Bijbel, ook niet met Jezus (alleen van gehoord, nooit gekend). Maar ik ben wel gelovig in een God van onvoorwaardelijke liefde en ik maak me geen zorgen over het hiernamaals. Voor niemand's hiernamaals maak ik me zorgen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Messenger schreef: 26 sep 2018, 08:55
ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Jij noemt iemand die anders gelooft dan jij al een ongelovige.
Ik heb niks met de Bijbel, ook niet met Jezus (alleen van gehoord, nooit gekend). Maar ik ben wel gelovig in een God van onvoorwaardelijke liefde en ik maak me geen zorgen over het hiernamaals. Voor niemand's hiernamaals maak ik me zorgen.
Geloven kunnen mensen inderdaad in van alles en nog wat, Sinterklaas, UFO's en wat al niet meer, allemaal gelovigen wat dat betreft, daarin heb je volkomen gelijk. In volledigheid schhot ik tekort, gelovige Christenen dekt alleen de lading. En daarin schiet onze ermbarmeliojke Nederlandse taal tekort, het Engelse faith (geloof in vertrouwen) is het enige dat telt.

Zoals G'd zegt in Zijn WOord:
Johannes 5:47 Maar als u zijn Schriften niet gelooft, hoe zult u Mijn woorden geloven?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11 Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Je wordt nu toch echt boos op je eigen woorden.
Je geeft zelf aan dat ze er geen aandacht voor hebben, ik stel dat dat niet logisch is gezien wat je in dezelfde bijdrage ook meldt.........en dan ga je al weer helemaal los.
"WAAATTTT......geen aandacht ????""
Nou ja, dat stelde je dus zelf.
Volgens mij weet je zelf niet altijd meer wat je telkens in al je boosheid roept. Je bent zo druk met anderen onderuit schoffelen.......
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 09:39
Messenger schreef: 26 sep 2018, 08:55
ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Jij noemt iemand die anders gelooft dan jij al een ongelovige.
Ik heb niks met de Bijbel, ook niet met Jezus (alleen van gehoord, nooit gekend). Maar ik ben wel gelovig in een God van onvoorwaardelijke liefde en ik maak me geen zorgen over het hiernamaals. Voor niemand's hiernamaals maak ik me zorgen.
Geloven kunnen mensen inderdaad in van alles en nog wat, Sinterklaas, UFO's en wat al niet meer, allemaal gelovigen wat dat betreft, daarin heb je volkomen gelijk. In volledigheid schhot ik tekort, gelovige Christenen dekt alleen de lading. En daarin schiet onze ermbarmeliojke Nederlandse taal tekort, het Engelse faith (geloof in vertrouwen) is het enige dat telt.

Zoals G'd zegt in Zijn WOord:
Johannes 5:47 Maar als u zijn Schriften niet gelooft, hoe zult u Mijn woorden geloven?
Geloven betekent: het bestaan ervan waarschijnlijk achten. Dus niet zeker weten, maar waarschijnlijk achten. Dat geldt ook voor het geloven in de christelijke God: het bestaan ervan waarschijnlijk achten. Je kunt er, zoals jij, allerlei sentimentele waarden aan hechten. Maar daarmee houd je jezelf alleen maar voor de gek. In ieder geval heb je je dan nooit beziggehouden met de beperkingen van het menselijke kenvermogen.
Only dead fish go with the flow
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

Bkijft grappig of triest eigenlijk

De wereld van iemand die in Zijn Woord gelooft als de enige waarheid die je vrij maakt is 180 graden tov de wereld van iemand die alles behalve dat gelooft.
Beide kunnen argumenten voorbrengen die voor beide logisch maar ook waar zijn.

Alsof je vanuit een compleet ander koninkrijk spreekt waar andere wetten zijn!
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

Raymond B schreef: 26 sep 2018, 10:03 Blijft grappig of triest eigenlijk

De wereld van iemand die in Zijn Woord gelooft als de enige waarheid die je vrij maakt is 180 graden tov de wereld van iemand die alles behalve dat gelooft.
Beide kunnen argumenten voorbrengen die voor beide logisch maar ook waar zijn.

Alsof je vanuit een compleet ander koninkrijk spreekt waar andere wetten zijn!
Jij bent ook al aan het zwart-wit-denken geslagen. Het lijkt wel een plaag hier. Argumenten zijn er niet aan te dragen. Ook niet voor jouw visie. Zo ja, wat zijn ze dan?
Van onszelf weten we niets. Er zijn wel verschillende bronnen die spreken van een weg naar vrijheid. Misschien nog wel de meeste uit de Oosterse hoek.
Jij doet net alsof de christelijke visie de enige weg is naar bevrijding en dat er verder niets anders is. Blijkbaar heb je je in de andere visies niet verdiept. Het gevolg is een eenzijdige (beperkte) visie.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20623
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door peda »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Dat een echte atheist, die ook geen enkele behoefte voelt om zich af te zetten tegen opvattingen over de voor hem/haar niet bestaande idee God, zich niet gaat bewegen op een forum geloofsgesprek, is voor mij wel duidelijk. Als ware naturalist, vermeerder je jouw kennis eerder door deelname aan een forum dat zich bezig houdt met natuurwetenschap. Als agnost, die naar eigen opvatting, niets kan weten Over de Identiteit van het Mysterie, is deelname aan een geloofsforum van betekenis om kennis te verkrijgen over de verschillende Imago's van God/ het Goddelijke die zoal worden aangehouden. Onder zo'n Imago vallen dan vanzelfsprekend uitspraken over na de dood. Omdat de uitspraken over na-de-dood weer totaal uiteenlopend zijn, resteert wederom voor de agnost het "'niet-weten "' Wanneer over de gehele wereld de na-de-dood invulling op dezelfde wijze zou worden ervaren, dan zou in mijn ogen, ook zonder hemel-toerisme , die volledig uniforme ervaring wel sterk aan kracht winnen. Nu blijft het voor mij gewoon "" niet-weten ". Overigens is het hebben van een geloof, geen minimaal klein randverschijnsel, maar van grote betekenis voor het leven van miljarden op deze aardkloot. Alleen jammer dat het geloven in een enorme pluriformiteit plaats vindt. De God van de Verwarring, is boeiend om te bestuderen, maar in mijn ogen ook niet meer.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 26 sep 2018, 10:28
ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
Dat een echte atheist, die ook geen enkele behoefte voelt om zich af te zetten tegen opvattingen over de voor hem/haar niet bestaande idee God, zich niet gaat bewegen op een forum geloofsgesprek, is voor mij wel duidelijk. Als ware naturalist, vermeerder je jouw kennis eerder door deelname aan een forum dat zich bezig houdt met natuurwetenschap. Als agnost, die naar eigen opvatting, niets kan weten Over de Identiteit van het Mysterie, is deelname aan een geloofsforum van betekenis om kennis te verkrijgen over de verschillende Imago's van God/ het Goddelijke die zoal worden aangehouden. Onder zo'n Imago vallen dan vanzelfsprekend uitspraken over na de dood. Omdat de uitspraken over na-de-dood weer totaal uiteenlopend zijn, resteert wederom voor de agnost het "'niet-weten "' Wanneer over de gehele wereld de na-de-dood invulling op dezelfde wijze zou worden ervaren, dan zou in mijn ogen, ook zonder hemel-toerisme , die volledig uniforme ervaring wel sterk aan kracht winnen. Nu blijft het voor mij gewoon "" niet-weten ". Overigens is het hebben van een geloof, geen minimaal klein randverschijnsel, maar van grote betekenis voor het leven van miljarden op deze aardkloot. Alleen jammer dat het geloven in een enorme pluriformiteit plaats vindt. De God van de Verwarring, is boeiend om te bestuderen, maar in mijn ogen ook niet meer.
Boeken van mensen die uittredingen hebben of hebben gehad geven best wel een tamelijk uniform beeld over het leven na de dood. Dus wat je zegt, gaat volgens mij niet helemaal op.
Maar als je je als niet-christen bezig houdt met het leven na de dood, dan is dat natuurlijk niet in de eerste plaats, omdat je hem knijpt als een dief. Dat is echt onzin.
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 26 sep 2018, 10:03 Bkijft grappig of triest eigenlijk

De wereld van iemand die in Zijn Woord gelooft als de enige waarheid die je vrij maakt is 180 graden tov de wereld van iemand die alles behalve dat gelooft.
Beide kunnen argumenten voorbrengen die voor beide logisch maar ook waar zijn.

Alsof je vanuit een compleet ander koninkrijk spreekt waar andere wetten zijn!
Dat klopt. Voor beide zijn er argumenten te bedenken en iedereen maakt daar zijn/haar eigen keuze in.
inderdaad alssof je in complete verschillende werelden zit.

Het trieste begint pas als de mensen van die verschillende werelden de andersgelovige (figuurlijk) de hersens inslaat, bestrijdt, onderuitschofflt, affakkelt of anderszins denigrerend is.
Helaas doe jij dat.
Je zou je ook kunnen verwonderen over de veelheid van gedachten. Je zou daar ook van kunnen genieten.
Helaas kies jij daar niet voor. En zo ontstaat er een hoop ellende.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

HJW schreef: 26 sep 2018, 10:44
Raymond B schreef: 26 sep 2018, 10:03 Bkijft grappig of triest eigenlijk

De wereld van iemand die in Zijn Woord gelooft als de enige waarheid die je vrij maakt is 180 graden tov de wereld van iemand die alles behalve dat gelooft.
Beide kunnen argumenten voorbrengen die voor beide logisch maar ook waar zijn.

Alsof je vanuit een compleet ander koninkrijk spreekt waar andere wetten zijn!
Dat klopt. Voor beide zijn er argumenten te bedenken en iedereen maakt daar zijn/haar eigen keuze in.
inderdaad alssof je in complete verschillende werelden zit.

Het trieste begint pas als de mensen van die verschillende werelden de andersgelovige (figuurlijk) de hersens inslaat, bestrijdt, onderuitschofflt, affakkelt of anderszins denigrerend is.
Helaas doe jij dat.
Je zou je ook kunnen verwonderen over de veelheid van gedachten. Je zou daar ook van kunnen genieten.
Helaas kies jij daar niet voor. En zo ontstaat er een hoop ellende.
Het trieste begint als mensen zich de relativiteit van hun eigen denkbeelden niet realiseren. Dat ze niet kunnen bedenken dat het misschien wel eens niet waar is, en dat niet zij, maar een ander gelijk heeft. Dat is een vermogen dat je als mens in je leven moet verwerven. Maar sommigen lukt dat nooit.
Only dead fish go with the flow
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

HJW

Niet alleen praat je uit je n..
Je hebt ook al waanideeen.
Dat omdat ik alleen maar vanuit de Bijbel reageer waar ik dan vervolgens wordt beschuldigd dat dat alleen mijn visie is?

Ik constateer hier een feit zoals de Bijbel dat ook zegt oa hier in Deut.
4 Gij daarentegen, die den HEERE, uw God, aanhingt, gij zijt heden allen levende.
5 Ziet, ik heb u geleerd de inzettingen en rechten, gelijk als de HEERE, mijn God, mij geboden heeft; opdat gij alzo doet in het midden des lands, waar gij naar toe gaat, om het te erven.
6 Behoudt ze dan, en doet ze; want dat zal uw wijsheid en uw verstand zijn voor de ogen der volken, die al deze inzettingen horen zullen, en zeggen: Dit grote volk alleen is een wijs en verstandig volk!

Dus ik zie het probleem niet! de Bijbel geeft aan dat JHWH diegene wijs maakt om Zijn Woord te kennen, die niet alleen van Zijn Woord hebben gehoord maar het ook doen.
Dus als jij zoiemand ben? hartstikke mooi dan wordt je door Hem wijs gemaakt in Zijn Woord. en Hij zal je zijn geheimen openbaren.
Doe je dat niet? ook goed wordt maar wijs uit waar vandaan je ook je wijsheid vandaan haalt maar claim niet dat je maar ook iets zal snappen van wat de Bijbel zegt.
Sterker nog Peda noemt Hem de god van verwarring! klinkt volkomen normaal wat dat is Hij voor diegene die alleen maar van Hem gehoord hebben en Hem niet kennen. Een God van geweld, verwarring en afdwingen.
Maar voor mij is Hij een liefdevolle Vader, Geneesheer, Schepper en de Koning der koningen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 26 sep 2018, 11:25 HJW

Niet alleen praat je uit je n..
Je hebt ook al waanideeen.
Dat omdat ik alleen maar vanuit de Bijbel reageer waar ik dan vervolgens wordt beschuldigd dat dat alleen mijn visie is?
Kijk aan, de inhoudelijke argumenten worden vervangen door de persoonlijke aanvallen. Ik ga daar niet in mee, ik houd het inhoudelijk.
Je leest niet goed: je hebt een eigen visie ontwikkeld gebaseerd op bijbelteksten. Jouw visie is één van de vele visies die er zijn. En veel aanhangers van die verschillende visies claimen dat zij door de Heilige Geest geleid worden.
Ik beschuldig je nergens van, ik constateer dat je onderdeel bent van een brede waaier aan visies op de bijbel.
Dat jij dat als beschuldiging ziet, kan alleen maar als jij denkt dat jouw visie de enige juiste is.
Dus ik zie het probleem niet! de Bijbel geeft aan dat JHWH diegene wijs maakt om Zijn Woord te kennen, die niet alleen van Zijn Woord hebben gehoord maar het ook doen.
Prima als jij dat vindt. Als dat voor jou werkt......
Doe je dat niet? ook goed wordt maar wijs uit waar vandaan je ook je wijsheid vandaan haalt maar claim niet dat je maar ook iets zal snappen van wat de Bijbel zegt.
Ik snap wel dat je mij, met de bijbel in de hand, als discussiepartner wilt diskwalificeren. Het is echter jouw visie en die is niet zaligmakend.
Sterker nog Peda noemt Hem de god van verwarring! klinkt volkomen normaal wat dat is Hij voor diegene die alleen maar van Hem gehoord hebben en Hem niet kennen. Een God van geweld, verwarring en afdwingen.
Daar heeft Peda wel gelijk in. Als je ziet hoe ontzettend veel verschillende visies er mogelijk zijn op basis van bijbelteksten, dan mag je de auteur daar wel op aanspreken. Die had dan beter zijn werk moeten doen.
En al die visies claimen de enige waarheid te zijn. Enig idee hoeveel gelovigen elkaar de tent uitvechten op basis van die verschillende visies ? En jj doet daar ook aan mee.
peda
Berichten: 20623
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 11:14
Het trieste begint als mensen zich de relativiteit van hun eigen denkbeelden niet realiseren. Dat ze niet kunnen bedenken dat het misschien wel eens niet waar is, en dat niet zij, maar een ander gelijk heeft. Dat is een vermogen dat je als mens in je leven moet verwerven. Maar sommigen lukt dat nooit.
Swaab heeft het er over dat bij gevoelens van spiritualiteit ( w.o. God en meditatie ) het lichaam in verhoogde mate eigen geluks hormonen aanmaakt.
Waarom zou je je aan de werking van de gelukshormonen onttrekken en inruilen voor een leven zonder ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 26 sep 2018, 09:50 Je wordt nu toch echt boos op je eigen woorden.
Boos? Wie? Ik? Als ik boos wordt zijn de rapen gaar............ het is maar wat een mens gewend is.
Geen enkele reden heb ik om boos op jou te zijn hier op het forum.
Voor mij zijn de andere forum deelnemers niet meer dan getypte reacties waarop ik weer kan reageren, of niet. :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 26 sep 2018, 11:38
Raymond B schreef: 26 sep 2018, 11:25 HJW

Niet alleen praat je uit je n..
Je hebt ook al waanideeen.
Dat omdat ik alleen maar vanuit de Bijbel reageer waar ik dan vervolgens wordt beschuldigd dat dat alleen mijn visie is?
Kijk aan, de inhoudelijke argumenten worden vervangen door de persoonlijke aanvallen. Ik ga daar niet in mee, ik houd het inhoudelijk.
Je leest niet goed: je hebt een eigen visie ontwikkeld gebaseerd op bijbelteksten. Jouw visie is één van de vele visies die er zijn. En veel aanhangers van die verschillende visies claimen dat zij door de Heilige Geest geleid worden.
Dit kul argument wordt steeds ingezet, maar hoe kan iemand die gewoon citeert de woorden met copy-paste uit de Schrift nu daarmee zijn eigen visie brengen? Dat stellen is de grootse onzin die er is, alleen wil men er niets van weten dat G'd Zijn Woord onfeilbaar is.

G'd zet het al in de Schrift, wie de Schrift niet geloofd, gelooft niet in Christus.
Johannes 5:47 Maar als u zijn Schriften niet gelooft, hoe zult u Mijn woorden geloven?

Voor jou HJW is dat duidelijk, je komt er ook ronduit vooruit.
Dat respecteer ik dan weer meer dan degenen die zich christen vinden maar de Schrift niet geloven als feilloos Woord van G'd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 12:29 Boos? Wie? Ik? Als ik boos wordt zijn de rapen gaar............ het is maar wat een mens gewend is.
Geen enkele reden heb ik om boos op jou te zijn hier op het forum.
Laat ik dan zeggen dat je verbaast reageert op woorden die je zelf schrijft.
Eerst schrijf je: ze hebben geen aandacht
En even later schrijf je: geen aandacht ?
En dat is dan opvallend.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 12:37 Dit kul argument wordt steeds ingezet, maar hoe kan iemand die gewoon citeert de woorden met copy-paste uit de Schrift nu daarmee zijn eigen visie brengen? Dat stellen is de grootse onzin die er is, alleen wil men er niets van weten dat G'd Zijn Woord onfeilbaar is.
Hoe kan het dat er zoveel verschillende denominaties zijn met elk hun eigen geloof, terwijl ze allemaal uit de schrift citeren, maar toch verschillende waarheden naar voren brengen ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 08:11
HJW schreef: 25 sep 2018, 15:30
ericjan schreef: 25 sep 2018, 15:22
Uit ervaring met atheisten weet ik dat juist de handnekkigsten en degenen die het daadwerkelijk bestrijden als het ter sprake komt, of op fora, juist diep van binnen doodsangsten uitstaan voor de dood. De twijdel vreet hen op.
Gewone attheisten willen zich namelijk nog niet eens verdiepen in de materie, voor hen is voorbij en dood hetzelfde, ze besteden er geen aandacht aan.
Doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteedt ? Tja........logica is ook een vak.
Geen aandacht?
Kijk eens hier op het forum hoeveel tijd de ongelovigen besteden aan wat na de dood zal gebeuren.
Dat is het hem nu juist, ze knijpen hem als een dief.
Een echte attheist is al snel verveeld op een forum als dit, als zo iemand al de moeite neemt om te reageren of zelfs een account te maken.
HJW schreef: 26 sep 2018, 13:09
ericjan schreef: 26 sep 2018, 12:29 Boos? Wie? Ik? Als ik boos wordt zijn de rapen gaar............ het is maar wat een mens gewend is.
Geen enkele reden heb ik om boos op jou te zijn hier op het forum.
Laat ik dan zeggen dat je verbaast reageert op woorden die je zelf schrijft.
Eerst schrijf je: ze hebben geen aandacht
En even later schrijf je: geen aandacht ?
En dat is dan opvallend.
@ HJW.
Even de tekst erbij nemen.
Ik gaf aan dat veel attheisten juist WEL heel veel aandacht besteden aan wat er na de dood zal komen als gevolg van angst voord e dood en twijfel. Hier op het forum alleen al hoeveel tijd er door ongelovigen wordt besteed aan het onderwerp.
Ik stelde juist dat de echte attheist er geen aandacht noch tijd aan wil besteden, voor hen is dood dood en alles over en uit.

Dus jou reactie doodsbang voor iets waar je geen aandacht aan besteed raakte al kant noch wal.

De spraakerwarring zal gekomen zijn door de deinitie ongelovige, die voor jou anders is dan voor mij.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 13:21 @ HJW.
Even de tekst erbij nemen.
Ik gaf aan dat veel attheisten juist WEL heel veel aandacht besteden aan wat er na de dood zal komen als gevolg van angst voord e dood en twijfel. Hier op het forum alleen al hoeveel tijd er door ongelovigen wordt besteed aan het onderwerp.
Ik stelde juist dat de echte attheist er geen aandacht noch tijd aan wil besteden, voor hen is dood dood en alles over en uit.
Veel atheisten, juiste atheisten, echte atheisten, hardnekkige atheisten.......het is allemaal wat. En hardnekkige atheisten zijn dan blijkbaar weer geen echte atheisten.
Hans Klok is er niks bij.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 26 sep 2018, 13:24
ericjan schreef: 26 sep 2018, 13:21 @ HJW.
Even de tekst erbij nemen.
Ik gaf aan dat veel attheisten juist WEL heel veel aandacht besteden aan wat er na de dood zal komen als gevolg van angst voord e dood en twijfel. Hier op het forum alleen al hoeveel tijd er door ongelovigen wordt besteed aan het onderwerp.
Ik stelde juist dat de echte attheist er geen aandacht noch tijd aan wil besteden, voor hen is dood dood en alles over en uit.
Veel atheisten, juiste atheisten, echte atheisten, hardnekkige atheisten.......het is allemaal wat. En hardnekkige atheisten zijn dan blijkbaar weer geen echte atheisten.
Hans Klok is er niks bij.
Je probeert eromheen te kletsen HJW, dudielijkd at jij je aangesproken voelt met het doodsbang zijn voor de dood, al ben jij in jou defenitie geen ongelovige. Heel begrijpelijk overigens, want ik zou in jou geval ook peentjes zweten.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 14:37
HJW schreef: 26 sep 2018, 13:24
ericjan schreef: 26 sep 2018, 13:21 @ HJW.
Even de tekst erbij nemen.
Ik gaf aan dat veel attheisten juist WEL heel veel aandacht besteden aan wat er na de dood zal komen als gevolg van angst voord e dood en twijfel. Hier op het forum alleen al hoeveel tijd er door ongelovigen wordt besteed aan het onderwerp.
Ik stelde juist dat de echte attheist er geen aandacht noch tijd aan wil besteden, voor hen is dood dood en alles over en uit.
Veel atheisten, juiste atheisten, echte atheisten, hardnekkige atheisten.......het is allemaal wat. En hardnekkige atheisten zijn dan blijkbaar weer geen echte atheisten.
Hans Klok is er niks bij.
Je probeert eromheen te kletsen HJW, dudielijkd at jij je aangesproken voelt met het doodsbang zijn voor de dood, al ben jij in jou defenitie geen ongelovige. Heel begrijpelijk overigens, want ik zou in jou geval ook peentjes zweten.
Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
Only dead fish go with the flow
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 15:19 Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
In Christus vertrouwen betekent automatisch dat angst er niet hoeft te zijn voor de dood. Ik ondanks mijn zonden en tekortkomingen weet mij veilig in Zijn Armen dankzij Zijn Kruisoffer dat ik heb geaccepteerd middels de doop door onderdompeling onder water waar alle Eer is aan Christus Zelf en GEEN enkele bij mijn persoon.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 14:37 Je probeert eromheen te kletsen HJW, dudielijkd at jij je aangesproken voelt met het doodsbang zijn voor de dood, al ben jij in jou defenitie geen ongelovige. Heel begrijpelijk overigens, want ik zou in jou geval ook peentjes zweten.
Je fantasie gaat weer met je op de loop. Het wordt een patroon.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 26 sep 2018, 15:47
Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 15:19 Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
In Christus vertrouwen betekent automatisch dat angst er niet hoeft te zijn voor de dood. Ik ondanks mijn zonden en tekortkomingen weet mij veilig in Zijn Armen dankzij Zijn Kruisoffer dat ik heb geaccepteerd middels de doop door onderdompeling onder water waar alle Eer is aan Christus Zelf en GEEN enkele bij mijn persoon.
Dat bedoel ik dus met krampachtig vasthouden aan je geloof om de angst te bestrijden. Ik denk dat de meeste mensen hier aanwezig daar geen last van hebben. Die kunnen gewoon vrijelijk en in vertrouwen geloven in een liefdevolle en vergevingsgezinde God, zonder met horror-story's opgescheept te zitten, zoals jij. Die belijden hun geloof in vreugde terwijl jij in een kramp leeft.
Only dead fish go with the flow