De Sabbat voor christenen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 16:21
ericjan schreef: 26 sep 2018, 15:47
Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 15:19 Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
In Christus vertrouwen betekent automatisch dat angst er niet hoeft te zijn voor de dood. Ik ondanks mijn zonden en tekortkomingen weet mij veilig in Zijn Armen dankzij Zijn Kruisoffer dat ik heb geaccepteerd middels de doop door onderdompeling onder water waar alle Eer is aan Christus Zelf en GEEN enkele bij mijn persoon.
Dat bedoel ik dus met krampachtig vasthouden aan je geloof om de angst te bestrijden. Ik denk dat de meeste mensen hier aanwezig daar geen last van hebben. Die kunnen gewoon vrijelijk en in vertrouwen geloven in een liefdevolle en vergevingsgezinde God, zonder met horror-story's opgescheept te zitten, zoals jij. Die belijden hun geloof in vreugde terwijl jij in een kramp leeft.
Hoe kan een mens in kramp leven als ie zich veilig voelt in de Armen van Christus?
Als er al van angst sprake zou zijn dan is dat plaatsvervangend voor degenen die Zijn Erfenis niet zullen ontvangen straks, het is dan meer een kwestie van medelijden met degenen die (zichzelf) hebebn wijsgemaakt dat ze de Erfenis met voorwaarden zullen ontvangen toch wel onvoorwaardelijk zullen ontvangen. Daarbij alle aanwijzingen die G'd erover heeft gegeven in Zijn feilloze Woord in de Schrift, af te breken tot een woord van mensen over G'd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 09:02
Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 16:21
ericjan schreef: 26 sep 2018, 15:47
Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 15:19 Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
In Christus vertrouwen betekent automatisch dat angst er niet hoeft te zijn voor de dood. Ik ondanks mijn zonden en tekortkomingen weet mij veilig in Zijn Armen dankzij Zijn Kruisoffer dat ik heb geaccepteerd middels de doop door onderdompeling onder water waar alle Eer is aan Christus Zelf en GEEN enkele bij mijn persoon.
Dat bedoel ik dus met krampachtig vasthouden aan je geloof om de angst te bestrijden. Ik denk dat de meeste mensen hier aanwezig daar geen last van hebben. Die kunnen gewoon vrijelijk en in vertrouwen geloven in een liefdevolle en vergevingsgezinde God, zonder met horror-story's opgescheept te zitten, zoals jij. Die belijden hun geloof in vreugde terwijl jij in een kramp leeft.
Hoe kan een mens in kramp leven als ie zich veilig voelt in de Armen van Christus?
Als er al van angst sprake zou zijn dan is dat plaatsvervangend voor degenen die Zijn Erfenis niet zullen ontvangen straks, het is dan meer een kwestie van medelijden met degenen die (zichzelf) hebebn wijsgemaakt dat ze de Erfenis met voorwaarden zullen ontvangen toch wel onvoorwaardelijk zullen ontvangen. Daarbij alle aanwijzingen die G'd erover heeft gegeven in Zijn feilloze Woord in de Schrift, af te breken tot een woord van mensen over G'd.
Als iemand zo overtuigd is van zijn ideeën, en niet snapt dat het alleen maar een geloof en dus niet zeker, dan houdt het op. Daar valt niet mee te praten.
Het zou kunnen dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je veilig bent in de armen van Christus. Of zelfs dat Jezus ooit echt heeft bestaan. De kans dat Jezus slechts een fictieve romanfiguur uit het verleden is, is vrij groot. Bewijs voor zijn bestaan is er niet.
Jouw zekerheden zijn maar schijnzekerheden. Je bent goedgelovig, zoals men dat noemt. Mogelijk zal er een dag komen dat je dat je beseft.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 27 sep 2018, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:14 Het is niet uitgesloten dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je veilig bent in de armen van Christus. Of zelfs dat Jezus ooit echt heeft bestaan. De kans dat Jezus slechts een fictieve romanfiguur uit het verleden is, is vrij groot. Bewijs voor zijn bestaan is er niet.
Er komt nog wel een moment in je leven dat je gaat twijfelen, al kun je je dat nu nog niet voorstellen. Zulke zekerheden zijn maar schijnzekerheden. Er zal een dag komen dat je dat je beseft.
Wie mag wandelen het de Heer, ervaart Zijn aanwezigheid in het leven en herkent duidelijk Zijn grote en kleine wonderen als antwoord op gebed.
Gebed is dan een tweerichtingsverkeer Zijn antwoorden hoor je niet maar voel je op een zeer bijzonder wijze. Dus geloof is zeker weten zonder enige twijfel.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:21
Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:14 Het is niet uitgesloten dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je veilig bent in de armen van Christus. Of zelfs dat Jezus ooit echt heeft bestaan. De kans dat Jezus slechts een fictieve romanfiguur uit het verleden is, is vrij groot. Bewijs voor zijn bestaan is er niet.
Er komt nog wel een moment in je leven dat je gaat twijfelen, al kun je je dat nu nog niet voorstellen. Zulke zekerheden zijn maar schijnzekerheden. Er zal een dag komen dat je dat je beseft.
Wie mag wandelen het de Heer, ervaart Zijn aanwezigheid in het leven en herkent duidelijk Zijn grote en kleine wonderen als antwoord op gebed.
Gebed is dan een tweerichtingsverkeer Zijn antwoorden hoor je niet maar voel je op een zeer bijzonder wijze. Dus geloof is zeker weten zonder enige twijfel.
Als iemand zo overtuigd is van zijn ideeën, en niet snapt dat het alleen maar een geloof is, en dus niet zeker, dan houdt het op. Daar valt niet mee te praten.
Evenals sommige anderen hier besef jij niet dat onze zintuigen ons een vals beeld van de werkelijkheid voorspiegelen en dat we dus niet op hen kunnen vertrouwen als het gaat om het ontdekken van de waarheid. Wij krijgen geen correcte informatie binnen. En andere informatie is er niet. Het blijft dus een kwestie van gokken. Daarom kan een mens geen definitieve uitspraken doen over de werkelijkheid. Als je dat wel doet, zoals jij, dan hou je jezelf feitelijk voor de gek. Het duurt even voordat iemand dat in de gaten heeft. Ik vrees dat dat bij jou nooit gaat lukken.
Een kind van drie twijfelt ook geen moment aan het idee dat kabouters echt bestaan. Het vermogen om daar aan te twijfelen zit nog niet in zijn hersenen. Dus kan hij niet twijfelen. Zo moeten we het doen met de hersenen die we hebben. Jij ook. Ook jij bezit blijkbaar niet het vermogen om afstand te nemen van je ideeën. Het zit blijkbaar niet ingebouwd in je brein. Daarom heeft een gesprek hierover niet veel zin.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 27 sep 2018, 10:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:21 Wie mag wandelen het de Heer, ervaart Zijn aanwezigheid in het leven en herkent duidelijk Zijn grote en kleine wonderen als antwoord op gebed.
Gebed is dan een tweerichtingsverkeer Zijn antwoorden hoor je niet maar voel je op een zeer bijzonder wijze. Dus geloof is zeker weten zonder enige twijfel.
Zo ervaren moslims en hindoes het ook. Ook vanuit een zeker weten.......En daarmee is voor hen duidelijk dat Brahma of Allah de waarheid zijn.
Vanuit de heilige geschriften: de Koran danwel de Veda's.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:28
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:21
Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:14 Het is niet uitgesloten dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je veilig bent in de armen van Christus. Of zelfs dat Jezus ooit echt heeft bestaan. De kans dat Jezus slechts een fictieve romanfiguur uit het verleden is, is vrij groot. Bewijs voor zijn bestaan is er niet.
Er komt nog wel een moment in je leven dat je gaat twijfelen, al kun je je dat nu nog niet voorstellen. Zulke zekerheden zijn maar schijnzekerheden. Er zal een dag komen dat je dat je beseft.
Wie mag wandelen het de Heer, ervaart Zijn aanwezigheid in het leven en herkent duidelijk Zijn grote en kleine wonderen als antwoord op gebed.
Gebed is dan een tweerichtingsverkeer Zijn antwoorden hoor je niet maar voel je op een zeer bijzonder wijze. Dus geloof is zeker weten zonder enige twijfel.
Als iemand zo overtuigd is van zijn ideeën, en niet snapt dat het alleen maar een geloof is, en dus niet zeker, dan houdt het op. Daar valt niet mee te praten.
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:28
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:21
Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:14 Het is niet uitgesloten dat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je veilig bent in de armen van Christus. Of zelfs dat Jezus ooit echt heeft bestaan. De kans dat Jezus slechts een fictieve romanfiguur uit het verleden is, is vrij groot. Bewijs voor zijn bestaan is er niet.
Er komt nog wel een moment in je leven dat je gaat twijfelen, al kun je je dat nu nog niet voorstellen. Zulke zekerheden zijn maar schijnzekerheden. Er zal een dag komen dat je dat je beseft.
Wie mag wandelen het de Heer, ervaart Zijn aanwezigheid in het leven en herkent duidelijk Zijn grote en kleine wonderen als antwoord op gebed.
Gebed is dan een tweerichtingsverkeer Zijn antwoorden hoor je niet maar voel je op een zeer bijzonder wijze. Dus geloof is zeker weten zonder enige twijfel.
Als iemand zo overtuigd is van zijn ideeën, en niet snapt dat het alleen maar een geloof is, en dus niet zeker, dan houdt het op. Daar valt niet mee te praten.
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Evenals sommige anderen hier besef jij niet dat onze zintuigen ons een vals beeld van de werkelijkheid voorspiegelen en dat we dus niet op hen kunnen vertrouwen als het gaat om het ontdekken van de waarheid. Wij krijgen geen correcte informatie binnen. En andere informatie is er niet. Het blijft dus een kwestie van gokken. Daarom kan een mens geen definitieve uitspraken doen over de werkelijkheid. Als je dat wel doet, zoals jij, dan hou je jezelf feitelijk voor de gek. Het duurt even voordat iemand dat in de gaten heeft. Ik vrees dat dat bij jou nooit gaat lukken.
Een kind van drie twijfelt ook geen moment aan het idee dat kabouters echt bestaan. Het vermogen om daar aan te twijfelen zit nog niet in zijn hersenen ingebouwd. Dus kan hij niet twijfelen. Zo moeten we het doen met de hersenen die we hebben. Jij ook. Ook jij bezit blijkbaar niet het vermogen om afstand te nemen van je ideeën. Het zit blijkbaar niet ingebouwd in je brein. Daarom heeft een gesprek hierover niet veel zin.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Nou, ik ben ook christen geweest en heb het achter mij gelaten, omdat ik tot de ontdekking kwam dat het allemaal in mijn eigen hoofd zat, o.a. onder invloed van ingeprente dogma's en gewenning zoals je bent opgegroeid ..toen ik het losliet was ik pas echt vrij om breder en helderder zelf te denken.
Dus laat die vergelijking maar....om te veronderstellen dan andersdenkenden doof zijn...
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

callista schreef: 27 sep 2018, 10:43
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Nou, ik ben ook christen geweest en heb het achter mij gelaten, omdat ik tot de ontdekking kwam dat het allemaal in mijn eigen hoofd zat, o.a. onder invloed van ingeprente dogma's en gewenning zoals je bent opgegroeid ..toen ik het losliet was ik pas echt vrij om breder en helderder te denken.
Dus laat die vergelijking maar....om te veronderstellen dan andersdenkenden doof zijn...
Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:46
callista schreef: 27 sep 2018, 10:43
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Nou, ik ben ook christen geweest en heb het achter mij gelaten, omdat ik tot de ontdekking kwam dat het allemaal in mijn eigen hoofd zat, o.a. onder invloed van ingeprente dogma's en gewenning zoals je bent opgegroeid ..toen ik het losliet was ik pas echt vrij om breder en helderder te denken.
Dus laat die vergelijking maar....om te veronderstellen dan andersdenkenden doof zijn...
Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
Dat geijkte antwoord had ik al verwacht...dus daar verras je mij niet mee.. :w
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 27 sep 2018, 10:47
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:46
callista schreef: 27 sep 2018, 10:43
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Nou, ik ben ook christen geweest en heb het achter mij gelaten, omdat ik tot de ontdekking kwam dat het allemaal in mijn eigen hoofd zat, o.a. onder invloed van ingeprente dogma's en gewenning zoals je bent opgegroeid ..toen ik het losliet was ik pas echt vrij om breder en helderder te denken.
Dus laat die vergelijking maar....om te veronderstellen dan andersdenkenden doof zijn...
Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
Dat geijkte antwoord had ik al verwacht...dus daar verras je mij niet mee.. :w
Het is een beetje zonde van je tijd om met een kind van drie te gaan discussiëren over het bestaan van sinterklaas. Ik geloof het verder wel.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

Ja..je hebt gelijk.....ik wilde me er eerst ook buiten houden.....maar steeds weer blijkt dat het een vergeefse poging is.
Het is praten tegen een dove om maar in de terminologie van ericjan te blijven.... :geek: :clown:
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:50
callista schreef: 27 sep 2018, 10:47
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:46
callista schreef: 27 sep 2018, 10:43
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40
LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Nou, ik ben ook christen geweest en heb het achter mij gelaten, omdat ik tot de ontdekking kwam dat het allemaal in mijn eigen hoofd zat, o.a. onder invloed van ingeprente dogma's en gewenning zoals je bent opgegroeid ..toen ik het losliet was ik pas echt vrij om breder en helderder te denken.
Dus laat die vergelijking maar....om te veronderstellen dan andersdenkenden doof zijn...
Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
Dat geijkte antwoord had ik al verwacht...dus daar verras je mij niet mee.. :w
Het is een beetje zonde van je tijd om met een kind van drie te gaan discussiëren over het bestaan van sinterklaas. Ik geloof het verder wel.
Tegen een dove spreken zoals ik hier doe met jou is evenzo nutteloos, jij zult het toch nooit gaan horen helaas.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:46 Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
Dit argument is vergelijkbaar met het argument van satan:
dit kun je namelijk ook overal voor inzetten.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40 LOL, nee hoor, andersom, jij kan niet begrijpen of zelfs maar een voorstelling maken hoe het is om met de Heer te wandelen.
Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Zo zeggen ook de moslim en de hindoe. En die vinden jou dan weer doof.......
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:40 Zoals wanneer ik iemand probeer uit te leggen die doof hoe, hoe prachtig muziek kan zijn.
De dove zal er zich geen voorstelling van kunnen maken en zelfs ervan maken dat anderen zich de muziek verbeelden.
Zo is het christendom bijvoorbeeld de klassieke muziek, is islam de hiphop en het hindoeisme is bijvoorbeeld de rock 'n roll.
Jij blijkt dan doof te zijn als het gaat om hiphop en/of rock 'n roll.
Je ontkent het bestaan ervan, het is drekmuziek, van hout en steen.
Terwijl de moslim gewoon hiphopt en de hindoe gewoon rock 'n rollt.

Jij bent selectief doof.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

Er wordt oa diverse keren gemeld dat mensen die de hindu of moslim of een ander geloof volgen, dezelfde zekerheid en geloof ervaren.
Dat kan mischien in landen zoals Nederland waar dit zo lijkt, hoe vredig hoe lieflijk.
Duidelijk hebben diegene die dit zeggen nooit in de landen van herkomst de mensen bezocht, die dit oa vanuit hun cultuur zijn opgelegd.
Duidelijk hebben diegene geen flauw benul dat de vrede die de Bijbel noemt totaal niet lijkt op de zg vrede van die religies.
Er wordt met hetzelfde gemak de Bijbel aangehaald als boeken van religies waarvan de Bijbel een afschuw heeft.
En dan denkt men dat deze dezelfde waarde heeft, of dat het over hetzelfde gaat.

Natuurlijk zijn er ook mensen die een soort van 'spritiuele' ervaring hebben met andere geloven het zou gek zijn als dit niet zo was.
Maar waar je je water haalt daar wordt je ook mee gevoed, maw de keuze van je bron bepaald alles.

En voor diegene die hierop commentaar leveren, misschien is het nuttig om eerst te definieren wat oa vrede, liefde, geloof, heilig, etc zijn.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:53
Zolderworm schreef: 27 sep 2018, 10:50
callista schreef: 27 sep 2018, 10:47
ericjan schreef: 27 sep 2018, 10:46 Duidelijk voorbeeld van een mens die op eigen kracht probeerde te geloven en waar G'd het NIET in het hart gelegd heeft. Dan lukt het dus niet.
Dat geijkte antwoord had ik al verwacht...dus daar verras je mij niet mee.. :w
Het is een beetje zonde van je tijd om met een kind van drie te gaan discussiëren over het bestaan van sinterklaas. Ik geloof het verder wel.
Tegen een dove spreken zoals ik hier doe met jou is evenzo nutteloos, jij zult het toch nooit gaan horen helaas.
Kinderlijke welles-nietes-dicussies op het niveau Eric-Jan kunnen me niet zo boeien.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

Raymond B schreef: 27 sep 2018, 11:31 Er wordt oa diverse keren gemeld dat mensen die de hindu of moslim of een ander geloof volgen, dezelfde zekerheid en geloof ervaren.
Dat kan mischien in landen zoals Nederland waar dit zo lijkt, hoe vredig hoe lieflijk.
Duidelijk hebben diegene die dit zeggen nooit in de landen van herkomst de mensen bezocht, die dit oa vanuit hun cultuur zijn opgelegd.
Duidelijk hebben diegene geen flauw benul dat de vrede die de Bijbel noemt totaal niet lijkt op de zg vrede van die religies.
Er wordt met hetzelfde gemak de Bijbel aangehaald als boeken van religies waarvan de Bijbel een afschuw heeft.
En dan denkt men dat deze dezelfde waarde heeft, of dat het over hetzelfde gaat.

Natuurlijk zijn er ook mensen die een soort van 'spritiuele' ervaring hebben met andere geloven het zou gek zijn als dit niet zo was.
Maar waar je je water haalt daar wordt je ook mee gevoed, maw de keuze van je bron bepaald alles.
De vraag is: hoe weet je dit zo zeker? Volgens mij verzin je het ter plekke.
Only dead fish go with the flow
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 27 sep 2018, 11:31 Er wordt oa diverse keren gemeld dat mensen die de hindu of moslim of een ander geloof volgen, dezelfde zekerheid en geloof ervaren.
Dat kan mischien in landen zoals Nederland waar dit zo lijkt, hoe vredig hoe lieflijk.
Duidelijk hebben diegene die dit zeggen nooit in de landen van herkomst de mensen bezocht, die dit oa vanuit hun cultuur zijn opgelegd.
Duidelijk hebben diegene geen flauw benul dat de vrede die de Bijbel noemt totaal niet lijkt op de zg vrede van die religies.
Er wordt met hetzelfde gemak de Bijbel aangehaald als boeken van religies waarvan de Bijbel een afschuw heeft.
En dan denkt men dat deze dezelfde waarde heeft, of dat het over hetzelfde gaat.

Natuurlijk zijn er ook mensen die een soort van 'spritiuele' ervaring hebben met andere geloven het zou gek zijn als dit niet zo was.
Maar waar je je water haalt daar wordt je ook mee gevoed, maw de keuze van je bron bepaald alles.

En voor diegene die hierop commentaar leveren, misschien is het nuttig om eerst te definieren wat oa vrede, liefde, geloof, heilig, etc zijn.
Jij neemt de bijbel als uitgangspunt en fikt daarmee de anderen geloven af. Zo pakken een aantal moslims ook de Koran en fikken daarmee oa het christendom af. Volledig vergelijkbaar. Want de moslim zegt: duidelijk hebben diegene geen flauw benul van de vrede die de Koran noemt en is het christendom opgelegd. En met hetzelfde gemak worden boeken aangehaald waarvan de Koran een afschuw heeft.
En dan denken die mensen dat het dezelfde waarde heeft.

Dat jij dat niet ziet, geeft de beperktheid van jouw blik aan.

Jij zult ongetwijfeld een eigen definitie hebben van vrede en liefde en heilig, die keurig ingekleurd is door jouw persoonlijke geloof.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

Zolderworm,

eigenlijk buiten mijn zin om.
Ik ben geboren in zo'n gezin, Het grote merendeel van mijn familie doet nog steeds aan offeren ed.
Ik ben en heb tot mij 16de ongeveer zelf de zogenaamde 'wat ik toen dacht goede' en kwade ervaren.
Verder hoef ik niet te gaan, anders wordt het nog aantrekkelijk om dat op te zoeken.
Ik ben niet zomaar en in 1 keer tot de conclusie gekomen om ipv al die religies, meningen en boeken, om de God van de Bijbel een kans te geven.
Dat ging niet zonder gevaar, scheiding en ook niet in korte tijd maar gedurende jaren.

Daarom doe ik wat ik hier doe, ik spreek uit eigen ervaring en daarom zeg ik wat ikhier zeg omdat ik zoveel dingen herken waarvan ik weet dat het leugens zijn.
En nog wat, als iemand (nog) geen angst ervaard door te 'spelen' of te proeven met/van deze religies, dan zit je er gewoon nog niet ver in.
Ik ken namelijk geeneen die zonder angst zoiets doen vanuit hun cultuur /opvoeding, JHWH en Zijn Woord is het enige die leven geeft.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

HJW

je maakt precies mijn punt maar dat zie je echt niet he!
en voor de laatste keer het is niet alleen mijn visie, maar wel Bijbels.
Blijkbaar ben je niet op de hoogte wat de' oude' schriftgeleerden, rabbijnen uit de eerste eeuw, hedendaagse geleerden van oa Engeland en israel zeggen vanuit hun onderzoekingen.
Maar geen punt, mij hoor je dit hier niet meer naar jou zeggen, je wilt het niet horen alleen maar jouw eigen ideeen.
HJW
Berichten: 5999
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 27 sep 2018, 12:08 Maar geen punt, mij hoor je dit hier niet meer naar jou zeggen, je wilt het niet horen alleen maar jouw eigen ideeen.
Ik zou het als een "leugen" kunnen bestempelen dat ik alleen maar mijn eigen ideeen wil horen. Opvallend is dat jij doet wat je mij verwijt. Je staat niet open voor andere gedachten dan alleen die van jou.
Ik heb hier al meerdere keren aangegeven dat ik bijvoorbeeld respect heb voor het katholieke geloof, alhoewel ik daar niet in geloof.
Ik zie dat veel mensen daar hun troost in vinden en ik zie welk nut dat geloof voor velen heeft. Zo zie ik dat ook binnen de islam (waar ik zelf nog wel het minste mee heb van alle godsdiensten die ik enigszins ken) en het hindoeisme.

Dus waar jij vandaan haalt dat ik alleen mijn eigen ideeen wil horen, is een raadsel en het is onjuist.

Ik zag je bijdrage richting Zolderworm.
Ik begrijp het pad dat je gegaan bent en wens je veel geluk met het geloof wat je nu gevonden hebt en wat voor jou geen angst meer met zich mee brengt.
De cruciale fout die je maakt is: je maakt je eigen persoonlijke beleving tot de absolute norm. JIJ hebt dat zo ervaren en DUS geldt dat voor iedereen.
En daar ga je dan stevig de mist in.
Zo ken ik ook verhalen van mensen die protestant waren en met hel/verdoemenis waren opgegroeid. Met veel angst. Zij zijn boeddhist geworden en hebben daar de rust en de vrede gevonden die jij in het christendom hebt gevonden.
Ik gun hen in dezelfde mate het geluk en de rust in het boeddhisme die ik jou gun in jouw vorm van christendom.

Probleem bij jou is dat je zo vol oordeel en negativteit zit richting anderen. Gun die ander toch ook eens wat ruimte om zijn/haar geluk te vinden.
Jij hebt JOUW geluk gevonden, niet HET geluk. Dat is veel breeder.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

Raymond B schreef: 27 sep 2018, 12:01 Zolderworm,

eigenlijk buiten mijn zin om.
Ik ben geboren in zo'n gezin, Het grote merendeel van mijn familie doet nog steeds aan offeren ed.
Ik ben en heb tot mij 16de ongeveer zelf de zogenaamde 'wat ik toen dacht goede' en kwade ervaren.
Verder hoef ik niet te gaan, anders wordt het nog aantrekkelijk om dat op te zoeken.
Ik ben niet zomaar en in 1 keer tot de conclusie gekomen om ipv al die religies, meningen en boeken, om de God van de Bijbel een kans te geven.
Dat ging niet zonder gevaar, scheiding en ook niet in korte tijd maar gedurende jaren.

Daarom doe ik wat ik hier doe, ik spreek uit eigen ervaring en daarom zeg ik wat ikhier zeg omdat ik zoveel dingen herken waarvan ik weet dat het leugens zijn.
En nog wat, als iemand (nog) geen angst ervaard door te 'spelen' of te proeven met/van deze religies, dan zit je er gewoon nog niet ver in.
Ik ken namelijk geeneen die zonder angst zoiets doen vanuit hun cultuur /opvoeding, JHWH en Zijn Woord is het enige die leven geeft.
Ja, maar je bent niet op een geloofsforum gekomen om alleen maar te getuigen van je geloof en te doen alsof het allemaal zeker is. Maar ook om je te verplaatsen in de mensen die het gesprek met je aangaan, maar een andere mening hebben. Je bijvoorbeeld te verplaatsen in de gedachten van anderen hier, die zeggen dat het allemaal niet werkelijk zo zeker is, en dat je het (op basis van het verleden) voor jezelf tot zekerheid hebt verklaard. Ik denk dat je, in gesprek met hen, ook met argumenten moet komen waarom het zo zeker zou zijn. Ik heb je meermaals om argumenten gevraagd. Maar tot op heden is het nul-komma-nul wat jou betreft. In dat geval kan dit gesprek me gewoon niet boeien. Het is dan niet eens een gesprek. In persoonlijke getuigenissen ben ik niet zo geïnteresseerd.
Only dead fish go with the flow
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

Zolderworm,
Misschien verward je mij met ieman anders? en zo niet dan heb ik het gemist.
Waar wilde je een argument over hebben?