Re: Bijbelboek Openbaring

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door callista »

nicodemus zda schreef:Hallo Callista,

Dank voor je reactie!

Ik meende toch dat je zoiets had gemeld in het recente verleden!

Nu excuus er voor ik heb de, vermeend onjuiste, verwijzing weggehaald!

Hartelijke groet
hartelijk dank Nicodemus.. :smile:
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Beste vrienden,

Ik zie niemand als 'een vijand' want we hebben niet te strijden tegen mensen van vlees en bloed, maar tegen de duistere machten.........
Als we zo denken en er naar handelen, dan zijn we niet beter dan de inwoners van het Geestelijke Babylon denk ik!
Dus Adinomis, wees gerust! Toch wil ik een, algemene, opmerking maken.
Ik proef hier en daar en bepaalde vorm van Futurisme!
Futurisme is een gedachte die te vinden is in de meeste protestantse kerken, die hen ongeschikt maken als waarlijke vertegenwoordigers van de Allerhoogste god.
Het is daarom maar goed dat de Heer ons zegt dat het Koninkrijk der Hemelen in ons zal (kunnen) beginnen!

De Bijbel, spreekt in dat geval over 'de valse profeet'. Ze speelt de Staatskerk 'in de kaart' en helpt zo de Staatskerk aan de macht.
Immers de Staatskerk ontbreekt het aan geestelijk inzicht en probeert dus via ( de dochters van de protestantse bewegingen) te gebruiken als 'mede-christelijken' maar schetst hen
als dochters waarvan zij de Moederkerk is. Op die wijze ontleent zij dus haar Gezag over "alle koningen der aarde", die aan vele wateren zit!

De gemeente waar Jezus op wijst is allen die gemeente die een Geestelijke relatie met het Hemels Heiligdom onderhoudt...het Hemels Jeruzalem.
(Openbaring 1 t/m 22)

Het Futurisme ontkent namelijk het feit dat "de gemeente het ware Israël is en dat de profetieën van het Koninkrijk in het Oude Testament vervuld zijn in de Gemeente.

Het letterlijke Israël is namelijk door Jezus opgeheven en zal ook geen letterlijke taak of opdracht meer ontvangen.
Zij is als natie gebroken en zal niet weer heel gemaakt kunnen worden, zie: 1 Thess 2:16. Jezus heeft daarom ook nadrukkelijk aan hen gezegd; Dit Koninkrijk zal van u weggenomen worden en gegeven worden aan een ander volk "De Gemeente" die er de vruchten er van opbrengt zie 1 Petrus 2:9 en Matth 21:43.
Futuristen laten zich dus niet leiden door het Nieuwe Testament, die een Geestelijk Israël verkondigt, maar menen dat de leerstellingen nog steeds op het nationale Israël gbouwd moeten worden.
Dat is nu wat de Staatskerk van Rome wil. En dat is ook de reden waarom Jezuiten heel graag Bijbelonderricht van Protestantse bijbelleraars willen ontvangen. Niet tegenstaande dat zij er natuurlijk, als gelovige individu Geestelijke groei daarbij ervaren voor hen zelf!

Als we dus een Harmangedon (eindstrijd) op dezelfde gronden willen toepassen als de Futuristen menen te moeten voortbrengen, dan komen we met Openbaring in conflict, in het bijzonder met Openbaring 16.
De strijd als zijnde Harmangedon is dus geen strijd van mensen onderling tegen elkaar.....van vlees en bloed. Maar de strijd wordt door Christus Zelf gevoerd, een strijd tussen Satan en Jezus dus.
Jezus strijd voor de mens en is, met de mens daarin zoals Hij dat uitlegt in Gen.3. De woorden 'oorlog' en 'gevecht' komen wij dan ook voortdurend tegen de gehele bijbel door.

De strijd die de mens moet voeren is een strijd van een hele andere orde namelijk deze:

De ware rijkdom
Onderwijs dit alles en spoor ertoe aan. 3 Iemand die iets anders onderwijst en niet instemt met de heilzame woorden van onze Heer Jezus Christus en de leer van ons geloof, 4 is verblind. Zo iemand begrijpt niets, maar is ziek door zijn geredetwist en geruzie; dat leidt tot afgunst, onenigheid, laster en kwaadaardige verdachtmakingen, 5 en tot eindeloos gekrakeel tussen mensen van wie de geest verziekt is, die van de waarheid beroofd zijn en denken dat het geloof hun geldelijk gewin brengt. 6 Maar voor wie tevreden is met wat hij heeft, is het geloof grote winst. 7 Wij hebben niets in deze wereld meegebracht en kunnen er ook niets uit meenemen. 8 Wij hebben voedsel en kleren, laten we daar tevreden mee zijn. 9 Wie rijk wil worden, staat bloot aan verleiding, raakt in een valstrik en valt ten prooi aan dwaze en schadelijke begeerten die een mens in het verderf storten en ten onder doen gaan. 10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.
11 Maar jij, een dienaar van God, moet je hier verre van houden. Streef naar rechtvaardigheid, vroomheid, geloof, liefde, volharding en zachtmoedigheid. 12 Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd
De voorstelling van een Harmagedon als een militaire strijd in de nabije toekomst in het huidige Palestina heeft noch voor heden noch voor de toekomst (Future) Geestelijke waarde.
De Geestelijke jood of zoals je wilt de Geestelijke Christus strijd met de Geest van Christus...zonder geweld en zonder oorlog zoals op aarde gebeurt.
De voorstelling van een Harmangedon in Palestina is een idee van Satan; Er is ook geen enkele andere Staatskerk ooit geweest die zoveel menselijke strijd en leed heeft voortgebracht dan door te strijden "voor god"
door tegen mensen van vlees en bloed te strijden; de geloofsstrijd van hun Gezag, niet die van Christus!

Voorlopig tot zover, nu wil ik graag nog eens iets toevoegen aangaande Openbaring 20:1-11

Voor de 1000 jaren:

1. Christus komt weer na de 7 plagen.
2.Hij zal alle goddelozen vernietigen bij zijn komst. (Door de aanblik van Zijn aanschijns)
3. Satan zal zijn macht verloren zien gaan en daardoor 'gebonden' zijn. en op geheel verwoeste aarde achterblijven,
zodat hij voor 1 millennium (1000 jaar) geen enkel levend wezen, de mens, kan verleiden.
4.Christus zal alle mensen die Hem trouw gebleven zijn, aan de hand van hun loon, opwekken uit de dood.
5.Satan zal door een 'keten van omstandigheden' (een reeks maatregelen) gebonden zijn, hij kan niets meer doen!
6. In de Moederstad het hemels Jeruzalem zullen de verlosten samen met Jezus de nog slapende (en verloren) goddelozen oordelen.
Dat oordeel is een oordeel waarmee Jezus oordeelde, toen Hij voor de 'Opname' in datzelfde Heilig der Heiligen als Opper Priester 'Yom Kippur' hield voor alle mensen. (zie ook 1 Kor. 6:2-4)
De verlosten krijgen een aandeel daarin, omdat zij kunnen weten dat hun loon en dat van de goddelozen, eerlijk en in Gerechtigheid plaats gevonden heeft!


Punt 6 eindigt dus als volgt m.b.t. Openbaring 20:11
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.
Op de aarde is niets meer dat nog aan vroeger zal denken. De verlosten worden ingelicht over alle zaken die vanaf de Schepping gebeurd zijn, en ook zullen zij in de Ark het Eeuwig Verbond zien liggen met de 10 leefregels. De aarde heeft afgedaan. Het allerlaatste oordeel zal Christus, samen met de verlosten in vervulling doe gaan bij de terug keer en totale vernietiging van de laatste zaken: Satan en zijn Rijk.
Die aankondiging vinden we dus al terug in Openbaring 14: 6-12 gevallen, gevallen is het grote Babylon.

Hartelijke groet en een fijn weekend of prettige vakantie!
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Van de stichting Shoresh heb ik een kalender met Israëlische jaarindeling gecombineerd met onze kalender. Daarop stond iets wat ik wel interessant vond en hier wil delen.

Het gaat hierom:

De Hebreeuwse letter tav ת is ook het merkteken in Ezechiël 9:4. Iedereen die dit merkteken ת op zijn voorhoofd heeft zal worden gered. De oud-Hebreeuwse schrijfwijze van de tav is †


Ezech.9:3 De heerlijkheid van de God van Israël verhief zich van boven de cherub waarop Hij rustte, naar de drempel van het huis, en Hij riep naar de Man Die in linnen gekleed was, Die de schrijverskoker aan Zijn middel had.
4 En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden.
5 Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden.

Openb.7:1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.

Dit in tegenstelling tot de aanbidders van het beest, die ook een teken krijgen aan voorhoofd èn hand. De door God verzegelden uit Israël krijgen het teken alleen op hun voorhoofd. En als het klopt wat er op mijn kalender staat zou dat teken een kruis † kunnen zijn. Het gaat hier om de 144.000 uit de stammen van Israël. Hun verzegeling van Godswege zal hen in staat stellen een krachtig getuigenis te geven, ondanks verdrukking en gerichten. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam. En in hun mond is geen leugen gevonden, want zij zijn smetteloos voor de troon van God. (Op.14:5)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Zeer interessant wat je hebt aangehaald. vanmorgen heb ik, juist deze zaak nog eens bestudeerd/

Ik citeer jouw bijdrage:

Het gaat hierom:

De Hebreeuwse letter tav ת is ook het merkteken in Ezechiël 9:4. Iedereen die dit merkteken ת op zijn voorhoofd heeft zal worden gered. De oud-Hebreeuwse schrijfwijze van de tav is †
Ezech.9:3 De heerlijkheid van de God van Israël verhief zich van boven de cherub waarop Hij rustte, naar de drempel van het huis, en Hij riep naar de Man Die in linnen gekleed was, Die de schrijverskoker aan Zijn middel had.
4 En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden.
5 Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden.

Openb.7:1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.

Dit in tegenstelling tot de aanbidders van het beest, die ook een teken krijgen aan voorhoofd èn hand. (een Merkteken)De door God verzegelden uit Israël krijgen het teken alleen op hun voorhoofd. En als het klopt wat er op mijn kalender staat zou dat teken een kruis † kunnen zijn. Het gaat hier om de 144.000 uit de stammen van Israël. Hun verzegeling van Godswege zal hen in staat stellen een krachtig getuigenis te geven, ondanks verdrukking en gerichten. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam. En in hun mond is geen leugen gevonden, want zij zijn smetteloos voor de troon van God. (Op.14:5)
Nu ik denk dat we dat 'Merkteken' dat je hebt aangehaald moet zien als zij die wel zeggen dat ze het Lam volgen, maar spreken als de Draak
Want je hebt hier een heel bijzondere passage aangehaald als het gaat om het ontvangen van het Zegel van de levende God of het dragen van het 'Merkteken van het gezag van de Staatskerk'
Niet allen die zeggen tot Israël te behoren, zijn ook werkelijk deel van Israël. Niet allen die Here Here roepen, zullen deel hebben aan Jezus.

Het gaat hier wel degelijk om het teken tussen het (Geestelijke)) volk Israël; de Sabbat van het 4e gebod en het (Merk-) teken van de Staatskerk de zondag.
Keizer Constantijn aanbad de zon in de vorm van Apollo en was gewillig (maakte van de Katholieke Kerk een Staatskerk door hen de zon- dag op te leggen, en erkende) op die wijze Jezus Christus als een andere manifestatie van de Zonnegod te maken.
En op die manier kwam dus het heidendom de (reine) gemeente binnen. Geestelijke hongersnood werd dus door de Staatskerk zelf binnengebracht en resulteerde eveneens in de aanbidding van hongersnood en de noodzaak om 'armen zowel letterlijk als geestelijk' te gebruiken als middel tot zelfrechtvaardiging en manipulatie tot dwingend na te volgen.
De Staatskerk maakte vanaf dat moment de Kerk tot een middel van allerlei wetteloosheden:

1 Zon aanbidding
2 Handel van aangelegenheden die met 'god' te maken hadden (Lev. 19/Je 46/ Amos 6)
3 Bedrieglijk zakendoen met de wereld (Spr. 11/ Hosea12)
4. Oordeel (Kerkelijke gerechtshoven en opeisen van burgerlijke rechtspleging als ook invoeren van de biecht tegenover medemensen, als maatstaf voor onderdrukking) Dan 5 en Ps 6Door de zondag in de plaats te stellen van de Sabbat van het 4e gebod, haalde de Staatskerk het 'Zegel' weg van de 'wet' en ondermijndie op die wijze de gehele wet, om te kunnen onderhouden naar de Geest er van.
De zondag werd dus de spil van geboden, die door wetten en geboden van mensen, waren vervalst. Net zoals de Joden probeerden de wet van God, tot menselijke en natuurlijke wetten te maken. Gods Geest werd en wordt er zo aan onttrokken. Geen wonder dat de Staatskerk met en zekere trots kan zeggen dat de zondag het Merkteken van haar gezag is!
Het Merkteken van de Hoer, want door de punten 2 en 3 van het hierboven aangegeven overzichtje, bereikt de Staatskerk alle gemeenschappen van (gelijk welk) alle religieuze machten in de Wereld.
Ook de Joden van het natuurlijke Israël. Het gaat er namelijk, om of men het Hoofd van de Moederkerk als Gezag erkent. En dat heeft Israël o.a. in 2001 gedaan!
De Paus wordt als een Gezag erkent en is door de Joden hartelijk ontvangen, waardoor 'haar' gezag is erkend.
Door economische maatregelen zal dus de wereld verenigd worden tot een Nieuwe Wereld Orde Te beginnen op het terrein van de Staatskerk: Europa!

Daarin tegen is dus de Sabbat van het 4e gebod het Zegel waarmee de getrouwe Geestelijke Joden (dus ook de bekeerde griek) aan hun voorhoofden verzegelt worden als teken van eigendom!
Een Merkteken is een teken dat je toedicht tot dieren, een brandmerk. Dus de bokken zijn eigendom van het Beest en de Schapen zijn eigendom van het Lam.
Het Zegel is dus niet het Kruis, maar een Geestelijk teken dat verbonden is met de wet, de Thora de 10 leefregels. Tenslotte zegt de Allerhoogste dat we geen 'afgodsbeelden' mogen plaats vervangen!

Zegels of tekens zijn bevestigingen van de levende God van een relatie tussen de individu of een volk. Alleen de Sabbat van het 4e gebod draagt de Naam van de Wetgever en Schepper van hemel en aarde.
Het bevestigt Hem ook als de Eigenaar van de mens. De besnijdenis van het hart is dus een Geestelijke verbintenis, zoals in OT tijden de besnijdenis van de voorhuid een teken van het Verbond was.
Het Kruis op Golgotha was de bevestiging dat Jezus de Satan had overwonnen en dat ook wij door dat zelfde Kruis/Jezus kunnen overwinnen.
De 'verderfengel' die dat teken alleen aan de harten van mensen kan zien, kan dus aan dat Teken dat Zegel zien, of de mens een 'ware jood' is.
Net zoals dus de Joden bloed aan hun voorposten streken, om te laten zien aan de verderfengel dat zij de Allerhoogste toebehoorde alsook een teken voor anderen.
De Sabbat was toen nog een 'letterlijke' wet, maar het 'bloed' was een Geestelijk teken voor de Verderfengel en een Geestelijk teken van het begrijpen van de wet in die orde. In direct waren deze Getrouwen dus bereid om de verdrukking in te gaan en vervolging niet uit de weg. Feitelijk waren zij dus in Christus verbonden.

Iemand die dus geen bloed aan de voorpost had aangebracht en dus iemand die het Zegel van de Levende God in zijn leven niet kan aantonen als (Geestelijke inzetting) valt dus onder de wetteloosheid van het Grote Babylon: 1 Kor. 10:4 Deut 32:4.
Ik ben er niet van overtuigd dat de Joden het Kruis als teken van de Messias herkennen. Voor hen is Hij Koning en denk ik meer aan de letter die er ook inderdaad uitziet als een 'kroon'.
Bovendien kan ik mij herinneren dat Messiaanse Joden in Israël de 'wet' als teken tussen hen en Yeshua op een tafel hebben liggen, in plaats van een - †- als zodanig, tenzij er wellicht 'zondag vierende' Messiaanse joodse gemeenten zijn, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Anders niet! Zondag vieren hoort niet bij het Jodendom, niet wettisch noch Geestelijk!

Kruis= לחצות
Sabbat=שבת
Yeshua= ישוע

In de gevallen Sabbat en Yeshua zien we dat in beide woorden een kroon is aangeduid, de Sjien als de Kroon van Jezus en als deel van de naam Sabbat.
Jezus is dus Heer over de Sabbat. De tav is inderdaad ook deel van het Kruis en de Sabbat. Echter de Heer is niet op een Sabbat gekruisigd, maar 'in het midden van de week'.
Jezus/Yeshua is, aan het eind van de wekelijkse sabbat, precies 3 x 24 uur later, opgestaan uit het Graf.
Zoals je ziet is de tav als 'kruis' ook deel van de Sabbat in het woord. Dus De Sabbat van het 4e gebod wordt hier 'in Christus' volledig uitgedragen en uitgebeeld, als het Hebreeuws er op wil toepassen!
In dat opzicht hebben de (Messiaanse-) Joden die vanuit een Geestelijk fundament putten a.h.w. een 'meerwaarde' als zij hun OT in relatie tot het NT erkennen, als geheel.

Mijn in ziens is het daarom denk ik voor Joden belangrijker, dat zij "in Yeshua" de Thora eerder Geestelijk erkennen, dan dat zij naar het - † - in eerste instantie op zien.
Zeker omdat de Joden in OT tijden de wet letterlijk en op natuurlijke wijze probeerden invulling te geven. Ik meen dat Messiaanse Joden daarom de Thora als bron van het Geestelijke Israël in hun synagoghe
voordragen, in plaats van een Kruis, zoals de Christenen dat doen.
Kruis-Opstanding en Sabbat zijn dus in de essentie van het Geestelijke Israël besloten in de Gemeente zoals Efeze 2 aangeeft, zonder scheidsmuur en Geestelijk op grond van dezelfde Thora, omdat Jezus Heer is!
Christenen hebben alleen het Kruis, omdat zij op de Joden zijn geënt! (Vijgeboom)

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo,

Graag wil ik nog hetvolgende toevoegen.

Het Kruis is het teken van de Verzoening voor alle mensen...in Christus!.

De wet doet zonde kennen maar is, eveneens, de grondwet van het Hemels Koninkrijk.
Het zijn de bepalingen die aangeven hoe we ons Geestelijk gedragen in het Hemels Koninkrijk.
Omdat het om een Geestelijke toepassing gaat (het lichaam is immers een Tempel van de heilige Geest)
maar we hier in het geestelijke Babylon vertoeven, is het voor de Kinderen van de Allerhoogste god een groeiproces in Christus en tevens
een strijd.

Het teken van de Allerhoogste god in de wet, tussen mens en Hem is dus het 'rustpunt' van die wet, de wekelijkse Sabbat van het 4e gebod.
De wet én de Sabbat van het 4e gebod is dus een eeuwige inzetting, omdat het Het karakter van de Allerhoogste god weergeeft en de wet(-matigheid) waaraan Hij samen wil wonen
met -alle- hemelbewoners.

De wetmatigheid waaraan deze wereld zich wil onderwerpen is du een andere wet, ogenschijnlijk gelijkend met die van de Allerhoogste god, maar slechts op één punt verschillend, namelijk
het Sabbat gebod. Om dat gebod nog verder "met een deken van duisternis" te bedekken, is de gebodentafel van de Satan, door een Staatskerk veranderd.
Daardoor hebben -de- tijden en wetten van de Allerhoogste god een andere dimensie gekregen.

Het Merkteken van de Staatskerk is dus een politiek- kerkelijk teken geworden.
Het Zegel van de Allerhoogste wet is een altoos durend Teken tussen en Mij, -onveranderlijk!

We ontvangen dus geen zichtbaar teken op ons voorhoofd en zeker geen Kruis, want alleen Jezus heeft alles volbracht aan het Kruis.
Het Kruis is geen Verbondsteken (Mozes) maar een verzoeningsteken.
Het Zegel en de Verzegeling zijn dus Geestelijke maatstaven van erkenning van bezit! De eigenaar en het woongebied van het Zegel liggen vast.

Het Merkteken en zij dat , dat Merkteken ontvangen behoren tot een andere eigenaar, aan wie het woongebied en de eigenaar zijn verbonden.
De Staatskerk en haar Eigenaar!


Hartelijke groet
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef: Welke landen staan dan NIET onder leiding van de Satan? Hij is toch immers de Overste van deze wereld!
Het zijn toch ALLE koningen der aarde, die het Beest volgen en ALLE volkeren hebben laten drinken van de wijn van haar hoererij?
En het zijn toch ook allen; de grote, de rijken, de kinderen etc die de Satan (in eerste instantie -daardoor- navolgen)
Het eerste waar ik aan moest denken is koning David. Daarnaast aan Nebukatnezar en koning Agrippa.
Satan is wel de overste, maar God zelf stelt ieders leider aan. Zowel rechtvaardige als onrechtvaardige.
Wat zei Jezus ook al weer op de kruisweg?
Johannes 19: 7-11


7 De Joden zeiden: ‘Wij hebben een wet die zegt dat hij moet sterven, omdat hij zich de Zoon van God heeft genoemd.’ 8 Toen Pilatus dat hoorde werd hij erg bang. 9 Hij ging het pretorium weer in en vroeg aan Jezus: ‘Waar komt u vandaan?’ Maar Jezus gaf geen antwoord. 10 ‘Waarom zegt u niets tegen mij?’ vroeg Pilatus. ‘Weet u dan niet dat ik de macht heb om u vrij te laten of u te kruisigen?’ 11 Jezus antwoordde: ‘De enige macht die u over mij hebt, is u van boven gegeven. Daarom draagt degene die mij aan u uitgeleverd heeft de meeste schuld.’


Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Verder nog dit: ik heb veel gelezen wat je aanhaalde en van de late regen onder andere vind ik wel interessant om te lezen.
Er zullen altijd verschillen in visies zijn en rondom dat van het punctueel de sabbat volgen is zo'n heikel punt. Is het dan wijs om mensen min of meer een vloek over uit te spreken, door van hen te beweren dat ze geen geestelijk inzicht hebben en meerdere heren dienen?
Wie komt dat recht toe, dan enkel Jezus alleen? Wij zijn slechts mensen?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Adinomis schreef:Van de stichting Shoresh heb ik een kalender met Israëlische jaarindeling gecombineerd met onze kalender. Daarop stond iets wat ik wel interessant vond en hier wil delen.

Het gaat hierom:

De Hebreeuwse letter tav ת is ook het merkteken in Ezechiël 9:4. Iedereen die dit merkteken ת op zijn voorhoofd heeft zal worden gered. De oud-Hebreeuwse schrijfwijze van de tav is †


Ezech.9:3 De heerlijkheid van de God van Israël verhief zich van boven de cherub waarop Hij rustte, naar de drempel van het huis, en Hij riep naar de Man Die in linnen gekleed was, Die de schrijverskoker aan Zijn middel had.
4 En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden.
5 Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden.
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
4 De Ene zegt tot hem: trek dwars door de stad, dwars door Jeruzalem,-
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
4 De Ene zegt tot hem: trek dwars door de stad, dwars door Jeruzalem,-
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Dat is zeker bijzonder! De Naardense Bijbelvertaling staat ook bekend als heel dicht bij het oorsponkelijke, ook al heeft dat tot gevolg dat de zinnen niet altijd zo soepel verlopen.
Maar dat is jouw geweldige ontdekking Gaitema!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Van Openbaring 20 ga ik overigens bij nadenken toch mee in het idee van dat het een aankomende periode betreft, maar voor de variatie wil ik ook even kijken wat het "handboek bij de bijbel" en " gelukkig gereformeerd" beschrijft.

In de "Handboek bij de bijbel" staat:

20 Het duizendjarige rijk; Satan overwonnen; het laatste oordeel

De 'duizend jaar" (millennium) van dit hoofdstuk worden nergens elders in de bijbel genoemd en geen enkel ander hoofdstuk in de bijbel heeft aanleiding gegeven tot zoveel verhitte debatten over de betekenis. Maar enige zaken zijn duidelijk.
• Johannes ziet Satan onder de strenge controle van God (1-3)
• Hij ziet de zielen van de martelaren, niet elke christen (en dat is belangrijk voor de vervolgde vroege kerk), herrezen om 'duizend jaar te regeren met Christus" (4-6)
• Aan het eind van die periode verzamelen de machten van het kwaad zich om Gods mensen aan te vallen, maar ze worden totaal vernietigd. Satan zelf deelt het lot van het beest en de valse profeet in 'de poel van vuur'(7-10)
• Er komt een algehele opstanding, waarbij iedereen voor God moet verschijnen om geoordeeld te worden, ieder voor zich.
Het vonnis is leven of dood. En voor diegenen die leven zal er geen dood meer zijn. (11-15)

Voor wat de details betreft, net als in de rest van het boek, is het goed voorzichtig te zijn. En de basisregels van interpretatie moeten worden toegepast (zie inleiding).

(Ik denk dat het boek dit bedoelde:
Het is het enige ‘apocalyptische’ geschrift dat is opgenomen in het Nieuwe Testament.
Joodse openbaringen werden in tijden van crisis geschreven. Deze moedigen de lezers aan het grote geheel van de geschiedenis te bezien en hun aandacht te vestigen op het einde van de wereld als God oppermachtig zal heersen in vrede en gerechtigheid. Veel van de dingen die lezers van nu moeilijk te begrijpen vinden zijn kenmerken van deze manier van schrijven – bijvoorbeeld de gebruikmaking van:
• Visioenen
• Symbolen
• ‘weergeven’ uit het Oude Testament (een soort her-beschouwing van de geschriften en de aanpassingen ervan aan deze tijd’)
• getallen die een speciale betekenis hebben.)

Om te vragen “waar” de heerschappij gevestigd zal zijn of te proberen een tijdschema van gebeurtenissen uit te werken, gaat tegen de geest van het geheel in.
Het is waar, dat volgens het vroege judaïsme het messiaanse koninkrijk op de aarde was gevestigd. Sommige joden dachten in termen van een Messiaanse regering in een bepaald tijdsbestek, anderen aan een interim-sabbat van 1000 jaar. De vroegste christelijke uitleggers namen aan dat dit hoofdstuk verwijst naar een duizendjarige rijk op aarde.
Maar Johannes brengt iets nieuws. Dit is geen algemene regering van alle gelovigen, maar alleen van de martelaren. Ook zegt hij niet waar op aarde deze regering is (elders in Openbaring zegt hij dat de vier tronen in de hemel zijn). En hoewel er hevig is getwist over de relatie van het millennium met de wederkomst van Christus, noemt hij deze niet in dit hoofdstuk.

> N.B. Het visioen van Johannes kan misschien vergeleken worden met de woorden van Paulus in
1 Korintiërs 15: 24-28


24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’. 26 De laatste vijand die vernietigd wordt is de dood, 27 want er staat: ‘Hij heeft alles aan zijn voeten gelegd.’ Wanneer er ‘alles’ staat, is dat natuurlijk uitgezonderd degene die alles aan hem onderwerpt. 28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


> 1000 jaar (2) Andere getallen in Openbaring zijn symbolische figuren. Duizend jaar is lang genoeg om Gods complete heerschappij over Satan aan te tonen en weegt verre op tegen het lijden van de martelaren op aarde.
> God en Magog (8) Zie bij Ezechiël 38
> De geliefde stad (9) De gemeenschap van Gods mensen, in tegenstelling tot ‘de prachtige stad’Babylon.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 30 jul 2013, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Gelukkig Gereformeerd over Openbaring 20

Volgens de schrijver biedt de bijbel geen ruimte voor meerdere periodes of terugkomsten van Jezus.
Ik zelf (Gaitema : ) ) denk daar anders over, maar het is toch interessant het even te plaatsen hoe deze schrijver het vanuit de gereformeerde zienswijze het ziet.

Volgens de schrijver lijkt het alsof het zo doorloopt vanuit Openbaring 19 naar 20, maar Openbaring schrijft volgens hem geen chronologische geschiedschrijving van de toekomst en zo moet je dit ook niet lezen. Openbaring geeft een aantal visioenen over de toekomst en een aantal keren achter elkaar in telkens een ander visioen. Het gaat dan om de periode van Christus' eerste komst tot aan zijn wederkomst. Dit wordt ook wel de periode van de laatste dagen genoemd. Dat is bijvoorbeeld heel duidelijk te zien in de hoofdstukken 12 en 14: het visioen begint met de geboorte van Christus en het loopt uit op de laatste oordeel, aldus deze schrijver (we hadden al over deze hoofdstukken een interessante gedachtewisseling gehad) In de hoofdstukken 17 tot 19 zie je hetzelfde: het begint met een visioen van Babel - de wereld zonder God- en loopt uit op het laatste oordeel. In de hoofdstukken 20 tot 22 volgt dan opnieuw een schets van dezelfde periode en deze keer loopt het niet alleen uit op het laatste oordeel, maar krijgen we daarna ook het nieuwe Jeruzalem te zien.
Het boek Openbaring schrijft volgens hem dus een aantal keren achter elkaar de zelfde periode. Het is dan ook niet verwonderlijk dat iemand die deze herhalingen dan ook niet onderkent en na hoofdstuk 19 onbekommerd verder leest in hoofdstuk 20, uitkomt bij een tweevoudige opstanding, een tweevoudige grote verdrukking en een tweevoudige wederkomst van Christus. Maar het gaat telkens om de zelfde periode, alleen wel steeds vanuit een ander perspectief dat van de tijdelijke gebondenheid van de Satan. Dat wil overigens niet zeggen dat Satan in deze periode altijd en overal gebonden is (Adinomis bestreed deze gedachte wat mij betreft wel heel goed ;) ), maar dat het dan weer hier en dan weer daar het geval is. En waar Satan gebonden is, daar krijgt het evangelie de kans om harten te winnen.


Het pleidooi wat hij vervolgens doet vind ik wel heel interessant. De discussie komt er tussen vaak evangelischen en gereformeerden er op neer dat er verschillend bijbel gelezen wordt. Het maakt een verschil uit of je een letterlijke Bijbellezing en zo vaker in betrekking op ons zelf toegepast moet worden, onze tijd en onze situatie speelt evengoed mee.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Het verschil van uitleg tussen de twee boeken valt me wel op. Het lijkt erop dat het eerste boek het een beetje open wil laten staan hoe je het precies moet zien en vooral wil onthullen wat er opvalt aan "hoe" het beschreven wordt en "wat" gebruikelijk was in de beschrijvingen in de tijd, met bovendien de klemtoon op het gegeven dat deze heerschappij van het 1000 jarige rijk enkel door de martelaren onder de christenen met Jezus geregeerd zal worden.
Of dat zo exclusief gelezen moet worden of meer als een bemoediging naar de martelaren toe is mij de vraag eigenlijk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,
Er zullen altijd verschillen in visies zijn en rondom dat van het punctueel de sabbat volgen is zo'n heikel punt. Is het dan wijs om mensen min of meer een vloek over uit te spreken, door van hen te beweren dat ze geen geestelijk inzicht hebben en meerdere heren dienen?
Wie komt dat recht toe, dan enkel Jezus alleen? Wij zijn slechts mensen
Nu Gait, waar gaat Openbaring nu over! Wat is de essentie van 0penbaring. Wat moeten de trouwe dienaren nog weten!
Wie zegt dat mensen geen Geestelijk inzicht hebben, als het om de geboden gaat, of als het om de laatste oproep gaat die in Openbaring 14 te vinden is.
WIE zegt nu dat mensen zichzelf ten gronde richten en in het Grote Babylon achterblijven OMDAT ze "eigenwijs" zijn.

Beschuldig mij niet van het feit dat ik, op Bijbelse gronden, en zeker door Openbaring aantoon een BEWIJS aandraag,waarom Jezus bezorgt is om Zijn volk!

Juist het ONTBREKEN van Geestelijk inzicht is de basis van het ONTEKENNEN van de 10 leefregels van het Koninkrijk der Hemelen.
NERGENS laat Jezus zo DUIDELIJK ZIEN wat de Sabbat van het 4e gebod zo belangrijk maakt. En wat liefde betekent die wij -zeggen- voor onze Heiland te hebben........mooi niet dus (zoals Hij zelf zegt tegen ons)
IEDEREEN mag uiteraard geloven wat hij of zij wil. Er zijn ook mensen die, ondanks het feit dat ze het Evangelie verkondigen, het Koninkrijk niet binnen zullen en kunnen gaan!

ONTWIJK niet steeds mijn oprechte waarschuwingen! Ik vraag niet om het met mij eens te zijn, maar ga er eens op in.
Draai niet om de hete brij heen. Zondag vieren én Sabbat vieren kan NIET SAMEN GAAN!
Voorbereiden betekent ook DE GRONDWET van het Hemels Koninkrijk leren te aanvaarden en te ONDERZOEKEN wat Jezus vraagt!

Vandaag de dag moeten 'vreemdelingen' een inburgering cursus doen, voordat ze de Nederlandse- of Belgische nationaliteit kunnen verkrijgen of inwoner mogen zijn.
Dat principe is een Bijbels principe.......dat de gehele Bijbel door wordt voorgehouden en vanaf het NT een Geestelijke toevoeging moet krijgen, net zoals in onze hedendaagse
maatschappij!

Als we VRIJ gemaakt willen worden van de zonde, dan moeten we ook Geestelijk breken met valse wetgeving en onjuist weergave er van!
Daniël 9:7-11 leert ons dat we goddelijke genezing en de vrijheid van zonde moeten leren ervaren! Maar dan dienen we toch eerst te erkennen
in welke toestand we werkelijk verkeren. en in hoeverre we tegen Gods wil (=wet) ingaan met onze eigen weg te gaan en denken dat het "zo'n vaart niet zal lopen"
Inderdaad, wij mensen vinden het vanuit onze menselijke natuur moeilijk om toe te geven dat er weleens iets verkeerd zou kunnen zijn aan onze houding t.o.v.
de Allerhoogste en dat we daadwerkelijk vergeving nodig hebben, dagelijks! Maar hoe kunnen we vergeving ontvangen als we steeds, onze eigen gedachten laten gaan
en het eens met "andersdenkenden" eens zijn en werkelijk ONDERZOEKEN wat Jezus nu bedoelt met Openbaring.

Het boek Daniël en Openbaring zijn twee 'boeken' die naadloos in elkaar overgaan. En wat zegt Daniël over de 490 afgesneden jaren (de 7x70 weken)die het volk Israël
nog als ('Genade-) toegewezen kregen (van de 2300 avonden en morgens):
‘Heer, grote en geduchte God, die zijn beloften nakomt en trouw is aan wie hem liefhebben en doen wat hij gebiedt; 5 wij hebben gezondigd en ons misdragen. Wij zijn slecht en opstandig geweest, wij zijn van uw geboden en regels afgeweken 6 en wij hebben niet geluisterd naar uw dienaren, de profeten, die in uw naam tot onze koningen, onze vorsten, onze oudsten en tot het hele volk gesproken hebben. 7 U, Heer, staat in uw recht, maar tot op deze dag staat de schaamte ons op het gezicht, ons, de mannen van Juda, de inwoners van Jeruzalem, alle Israëlieten, of ze nu dichtbij zijn of ver weg, in alle landen waarheen u hen hebt verdreven vanwege hun ontrouw jegens u. 8 HEER, ons en onze koningen, onze vorsten en onze oudsten staat de schaamte op het gezicht, omdat wij tegen u gezondigd hebben. 9 De Heer, onze God, is vol erbarmen en vergeving, hoewel wij tegen hem in opstand zijn gekomen 10 en niet hebben geluisterd naar de HEER, onze God. We hebben de lessen die hij ons door zijn dienaren, de profeten, heeft laten leren in de wind geslagen. 11 Alle Israëlieten hebben uw wet overtreden, zijn daarvan afgeweken en hebben niet naar u geluisterd. De met een eed bekrachtigde vervloekingen die opgetekend staan in de wet van Mozes, de dienaar van God, zijn over ons uitgestort, want wij hebben tegen u gezondigd
In Christus zijn betekent één in Geest zijn met wat.......de wet! Niet wettisch, maar naar het LEVENDE WOORD.
het woord moet LEVEN in ons eigen leven...vrucht voortbrengen.
En daarom Gait en Adinomis vindt er NU een Universele reiniging plaats, dat in het voorbeeld van de jaarlijkse Verzoendag ten tijde van het OT was.
En NU een voorbeeld is van het Dienstwerk dat Jezus IN DE HEMEL doet in het HEILIGE der HEILIGE als Hoogste Priester, Yom Kippur= GROTE VERZOENDAG!

Openbaring wijst, door Daniël en de 2300 avonden en morgens op die Grote hemelse Verzoendag die Jezus is begonnen. Daniël gebruikt de symboliek van de Grote verzoendag om DUIDELIJK te maken
dat het ernstig bedoeld wordt met het Volk van God, omdat ze AFGEDWAALD zijn in het Grote Babylon!
Daniël en Openbaring kan alleen Geestelijke begrepen worden, zoals Jezus (daarom) aantoont!

Daarom Gait
Jezus zei: “Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is” (Matteüs 7:21). “Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot” (Matteüs 7:24 t/m 27).
Dus, om Gods koninkrijk binnen te gaan, moeten wij de wil van de Vader doen. Wij moeten doen wat Jezus zegt
Evangelischen spreken Jezus tegen wanneer zij beweren dat het heil niet afhankelijk is van wat men doet.En dat is zo waar als een koe, Gait.
Voorbeelden zat hé!
Welke antwoorden kregen mensen die vroegen: “Wat moet ik doen?”

Te Kafarnaüm vroegen de mensen: “Wat moeten wij doen, opdat wij de werken Gods mogen werken?” (Johannes 6:28). Jezus antwoordde: “Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, die Hij gezonden heeft” (Johannes 6:29).
Het eerste dat men moet doen om behouden te worden, is in Christus geloven. “Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe” (Johannes 3:16).
Daarna legt Jezus uit dat geloven of niet-geloven verband houdt met wat men doet: “Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijken, dat zij in God verricht zijn” (Johannes 3:19 t/m 21).
“Allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods” (Romeinen 3:23). Alleen door Christus kunnen zondige mensen gered worden: “De behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden” (Handelingen 4:12). “Want de genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen” (Titus 2:11). Christus is “voor allen gestorven” (2 Korintiërs 5:15). Hij heeft Zich gegeven “tot een losprijs voor allen” (1 Timoteüs 2:6). “Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld” (1 Johannes 2:2).
Door het offer van Zijn Zoon heeft God de redding voor iedereen beschikbaar gemaakt. Of men wel of niet behouden wordt, hangt dan af van hoe men op Gods aanbieding van heil reageert.

Tot slot:

Het is van belang dat we het verschil leren zien en horen tussen tovenarij en daadwerkelijke profetische boodschappen.
Ik kom hier regelmatig veel tovenarij en sprookjes tegen. Niet zonder respect bedoeld, maar Bijbels gewoonweg uitermate onjuist
De meesten leggen hun oor daar naar ten gehore! Niets nieuws, Openbaring staat vol met waarschuwingen daar omtrent.
Ik heb daar steeds in oprecht naar verwezen. Maar ach die......Nicodemus met zijn 'andersdenke' inzichten en die zich 'verzet' tegen de rest ....of zo!
15 Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.
16 ‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’
17 De Geest en de bruid zeggen: ‘Kom!’ Laat wie luistert zeggen: ‘Kom!’ Laat wie dorst heeft komen; laat wie dat wil vrij drinken van het water dat leven geeft.
Een beetje respect graag, ook voor mijn bijdragen!

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Adinomis schreef:
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
4 De Ene zegt tot hem: trek dwars door de stad, dwars door Jeruzalem,-
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Nu, wat de Naardense Bijbel schrijft is mooi, maar waar het hier om gaat is een Zegel of een Teken.
Dat de Naardense Bijbel spreekt over 'kruis' is mooi maar dat is dan Naardens!
Het gaat hier gewoon om het 'teken tussen de Allerhoogste god en Zijn volk", zij die trouw zijn aan de Thora.
Het is gewoon hetzelfde als Openbaring aangeeft, zij die het Beest volgen en zij die het Lam volgen.
Ezechiël wijst ook op het oordeel dat over de goddelozen zal komen. Ook Openbaring 14-18 handelt daarover.
Het heeft niets met 'Het Kruis' te maken. De 10 leefregels zijn de basis, het fundament van het hemels Koninkrijk,
daar gaat het in Ezechiël ook over.

Want als we verder lezen, dan zien we het volgende:

"...maar niemand die het teken draagt, moogt gij aanraken; bij mijn heiligdom moet gij beginnen".

Het oordeel, dat dus in 1843 begonnen is, en waar Jezus dus in het Hemels Jeruzalem dus nu mee bezig is, worden
én de gemeenschappen én de individuele gelovige geoordeeld, het begint bij het Geestelijke volk Israël.....van alle tijden.
Petrus zegt daarover: "Want het is NU tijd, dat het oordeel begint bij het huis van de Allerhoogste god (1 Petrus 4:17)

Als wij "gekocht" en "betaald" zijn dan zijn onze koopbrieven verzegeld;
Een Verbond tussen een Koning en een burger wordt in bepaalde gevallen 'verzegeld' met een Zegel.
Ga de historie maar na!

Tekenen of Zegels zijn symbolen of bewijzen als voornemens of afspraken tot de herinnering moeten worden gebracht of in herinnering
moeten blijven. Er is één zichtbaar teken tussen alles wat leeft op aarde en de Allerhoogste god; de regenboog (Genesis 9:12-17)
Verder spreekt de Bijbel maar in enkele verzen over een Zegel of een Teken tussen Hem en Zijn (Geestelijke-) volk!

Exodus 31:13 en 17

"Gij dan, spreek tot de Israëliten (dus ook de christenen); maar Mijn Sabbatten moet gij onderhouden, wat dat is een teken tussen Mij en u, van geslacht tot geslacht, zodat gij weet, dat Ik de Heere ben, die hu heilig. Tussen Mij en de Israëlieten (dus ook de christenen) is deze een Teken voor altoos, want in zes dagen heeft de Here de hemel en aarde gemaakt, en op de zevende dag heeft Hij gerust en adem geschept
Als dat een Zegel of Teken is, dat wij samen afgesproken hebben en ons door de Doop, de Allerhoogste beloven dat teken ooik te onderhouden, in Christus, dan moet het toch allemaal niet zo moeilijk zijn.

Jesaja 8:16 is duidelijk, alsook Openbaring 14 duidelijk is:
"Bind de getuigenis toe, verzegel de wet onder Mijn leerlingen.
Dat betekent dus gewoonweg dat wij de wet inclusief het 4e gebod als een Geestelijke basis voor ons geloof en liefde in Christus dienen te waarborgen, voor onze Heiland.
Want het oordeel is alleen naar die wet, en geen andere!
Het Hebreeuwe Woord "owth" betekent dan ook: 'bakebn/monument van verbondenheid, bewijs van kenmerk" tussen.....wat.... De Allerhoogste enige god en de valse goden.
Een veilig baken tussen afgoderij en waarlijke aanbidding. Een bewijs van Zijn autoriteit en dus het kenmerk zijn van diegenen die de Allerhoogste god in Christus dienen. (Psalm 119:151 en 1 Joh. 2:4)

Wie Verzegelt is in de wet en het 4e gebod weet tot welke: Opdrachtgever hij of zij behoort, welke functie deze draagt, titel, en in welk Rijksgebied hij woonachtig is.

"Gedenk de Sabbatdag, dat gij dié heiligt..........(Exodus 20:8-11)

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:
Ezechiël 9:3 De glorie van Israëls God is opgestegen van de cheroev waarop hij tot dan heeft gerust, naar de dorpels van het huis,-
en roept tot de man die gekleed is in het linnen, met een inktkoker van een schrijver aan zijn lendenen.
..
4 De Ene zegt tot hem: trek dwars door de stad, dwars door Jeruzalem,-
en teken een kruis op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over alle gruweldaden die in haar midden worden gedaan!
5 Maar tot de anderen heeft hij voor mijn oren gezegd: trek na hem door de stad en slaat neer; laat uw ogen niemand ontzien en spaar niets en niemand!
Ik vond ook nog een website over dit onderwerp.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:Van Openbaring 20 ga ik overigens bij nadenken toch mee in het idee van dat het een aankomende periode betreft, maar voor de variatie wil ik ook even kijken wat het "handboek bij de bijbel" en " gelukkig gereformeerd" beschrijft.

In de "Handboek bij de bijbel" staat:

20 Het duizendjarige rijk; Satan overwonnen; het laatste oordeel

De 'duizend jaar" (millennium) van dit hoofdstuk worden nergens elders in de bijbel genoemd en geen enkel ander hoofdstuk in de bijbel heeft aanleiding gegeven tot zoveel verhitte debatten over de betekenis. Maar enige zaken zijn duidelijk.
De term "duizendjarig rijk" komt inderdaad alleen in het boek Openbaring voor. Maar het concept van dit rijk vinden we bijv. in Jesaja 2:1-5. Hetzelfde vinden we in Micha 4:1-3. Ook bijzonder is Zach.14:16-28, waar de volken worden opgeroepen om in Israël het Loofhuttenfeest te vieren. De volken die niet komen worden gestraft. Het is goed om deze Bijbelgedeelten in dit verband te lezen.
• Johannes ziet Satan onder de strenge controle van God (1-3)
• Hij ziet de zielen van de martelaren, niet elke christen (en dat is belangrijk voor de vervolgde vroege kerk), herrezen om 'duizend jaar te regeren met Christus" (4-6)
• Aan het eind van die periode verzamelen de machten van het kwaad zich om Gods mensen aan te vallen, maar ze worden totaal vernietigd. Satan zelf deelt het lot van het beest en de valse profeet in 'de poel van vuur'(7-10)
• Er komt een algehele opstanding, waarbij iedereen voor God moet verschijnen om geoordeeld te worden, ieder voor zich.
Het vonnis is leven of dood. En voor diegenen die leven zal er geen dood meer zijn. (11-15)

Voor wat de details betreft, net als in de rest van het boek, is het goed voorzichtig te zijn. En de basisregels van interpretatie moeten worden toegepast (zie inleiding).
Ik ben het er mee eens dat we voorzichtig moeten zijn met de interpretatie van dit boek. We mogen God om wijsheid bidden. Als we in geloof bidden zal God dat geven, zegt Jakobus. Het boek Daniël hoofdstuk 12 een belofte voor de eindtijd:

9 Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.
10 Velen zullen gereinigd, zuiver wit gemaakt en gelouterd worden. De goddelozen echter zullen goddeloos handelen en geen enkele van de goddelozen zal het begrijpen, maar de verstandigen zullen het begrijpen.


Om te vragen “waar” de heerschappij gevestigd zal zijn of te proberen een tijdschema van gebeurtenissen uit te werken, gaat tegen de geest van het geheel in.
Het is waar, dat volgens het vroege judaïsme het messiaanse koninkrijk op de aarde was gevestigd. Sommige joden dachten in termen van een Messiaanse regering in een bepaald tijdsbestek, anderen aan een interim-sabbat van 1000 jaar. De vroegste christelijke uitleggers namen aan dat dit hoofdstuk verwijst naar een duizendjarige rijk op aarde.
Maar Johannes brengt iets nieuws. Dit is geen algemene regering van alle gelovigen, maar alleen van de martelaren. Ook zegt hij niet waar op aarde deze regering is (elders in Openbaring zegt hij dat de vier tronen in de hemel zijn). En hoewel er hevig is getwist over de relatie van het millennium met de wederkomst van Christus, noemt hij deze niet in dit hoofdstuk.

> N.B. Het visioen van Johannes kan misschien vergeleken worden met de woorden van Paulus in
1 Korintiërs 15: 24-28

24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’. 26 De laatste vijand die vernietigd wordt is de dood, 27 want er staat: ‘Hij heeft alles aan zijn voeten gelegd.’ Wanneer er ‘alles’ staat, is dat natuurlijk uitgezonderd degene die alles aan hem onderwerpt. 28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.
Het koningschap van Jezus op aarde heeft een doel: herstel van Gods Koninkrijk op aarde. Als alle vijanden zich zullen neerbuigen voor Zijn voeten, zal ook de laatste vijand "de dood" tenietgedaan worden. Dan is een "Middelaar" tussen God en mensen niet meer nodig. Dan zal Christus ook zijn macht teruggeven aan de Vader en zal God alles in allen zijn. Dan gaat de bede uit het "Onze Vader" in vervulling: "Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel". Het is moeilijk voor te stellen hoe het dan zal zijn. Maar God heeft beloofd dat wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en in geen mensenhart is opgekomen, dat is het wat God bereid heeft voor hen die Hem liefhebben. (1 Kor.2:9)
Het zal dus heel goed zijn. Ook al kunnen we het niet begrijpen, we mogen Hem vertrouwen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Je schreef:
Ik kan je geweldige ontdekking bevestigen met letterlijk het kruisteken dat opgeschreven is in de "Naardense Bijbelvertaling" waar staat:

Ik ben het er mee eens dat we voorzichtig moeten zijn met de interpretatie van dit boek. We mogen God om wijsheid bidden. Als we in geloof bidden zal God dat geven, zegt Jakobus. Het boek Daniël hoofdstuk 12 een belofte voor de eindtijd:

9 Toen zei Hij: Ga heen, Daniël, want deze woorden blijven geheim en verzegeld tot de tijd van het einde.
10 Velen zullen gereinigd, zuiver wit gemaakt en gelouterd worden. De goddelozen echter zullen goddeloos handelen en geen enkele van de goddelozen zal het begrijpen, maar de verstandigen zullen het begrijpen.
Nu, laat ik je nog eens er op wijzen dat, ondanks je verwijzing naar Daniël je de essentie van Openbaring niet begrijpt!
Steeds val je terug op Ezechiël en inderdaad, ik heb je aangeduide website eens bekeken. Daar staan geen onwaarheden in, maar deze golden voor OT tijden, NIET voor NT tijden.
Jezus zegt dat WIJ gereed moeten zijn NU. Hij toont aan dat het Oordeel NU plaats vindt. We moeten niet nog eens wachten op OT vervullingen, want wat oud en versleten is, is niet meer vann toepassing.
Je zegt ook (terecht): Ik ben het er mee eens dat we voorzichtig moeten zijn met de interpretatie van dit boek
Nu DOE dat dan ook en leg geen OT in Geestelijke zaken van het NT dat heet 'inlegkunde'. Jezus wijst er nergens op in Openbaring dat we Ezechiël "letterlijk" op Openbaringen kunnen of mogen leggen.
Dat kan ook niet!

Dus begin bij jezelf en interpreteer Ezechiël NIET zoals het NIET bedoelt is, want je uitleg is, in verband met Openbaring totaal onterecht, als je niet erkent dat Openbaring wijst op een Geestelijke ervaring en een Geestelijk Israël en niet -meer- op een Israël als nationale Staat.Als je Openbaring niet begrijpt, probeer dan niet door te linken naar andere Bijbelboeken. Openbaring heeft, voor onze tijd, niets met Ezechiël te maken.
Misleid je toehoorders niet! Stel het letterlijke niet voor als een Geestelijk Israël! Je kunt Openbaring niet doorgronden, zonder Geestelijk inzicht van zaken, dat bewijst Daniël en datgene wat -notabene- Johannesn op Patmos zelf ervaart!

Hartelijke groet
Aan fantasie en veronderstellende zaken hebben we niets. We moeten groeien in een persoonlijke en Geestelijk verband met het Koninkrijk, niet aan zaken die er niet meer er toe doen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Jerommel »

Jaja, beetje minder belerend mag ook wel hoor.
Je hebt ook nog wat vragen open staan, gaat ook over inlegkunde.
Je ondermijnt i.i.g. je eigen geloofwaardigheid.
Maar dat zal je dan ook wel blindheid van anderen vinden...
:cry:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Wat zegt Ezechiël:
Maar God had gezegd: "Ik maakte u tot as op de grond... verdwenen zijt gij - voor altijd!" (Jesaja 14:13,14; Ezechiël 28:1leachi
„Want zie, de dag komt, brandend als een oven! Dan zullen alle overmoedigen en allen die goddeloosheid bedrijven, zijn als stoppels, en de dag die komt, zal hen in brand steken - zegt de HERE der heerscharen -welke hun wortel noch tak zal overlaten" (Maleachi 4:1).
En nu, zo is dan ook de zelfde boodschap Geestelijk bedoeld in de wekelijkheid van heden, zoals Openbaring dat bedoeld!
We moeten dan uitgaan van het einde van de 2300 avonden en morgens; zoals Daniël die uitlegt, hij legt in het voorbeeld van het Beeld van Nebukadnessar uit, wat het einde en het begin van onze (eindtijd)
aanvangt en eindigt!

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,

Mijn vragen en antwoorden zijn niet belerend, maar roepen op tot waakzaamheid, om Oud Testamentische zaken niet in het Nieuwe testament nog eens proberen tot vervulling te laten gaan!
Als je mijn oprechte advies had opgevolgd eens mijn 'links' door te nemen, dan had ik zo'n een antwoord dan ook niet verwacht!
Zeker niet in het licht van Openbaring! Het is de mens eenmaal te sterven, daarna het oordeel!
Wisten we maar wanneer we levend-dood waren en fysiek zouden sterven, dan zouden we wel anders praten!
Immers zoveel tijd hebben we niet en eens gestorven, kunnen we geen keuzes of Geestelijke groei meer maken in Christus!

Je antwoord is dus feitelijk niet ter zaken doende, lijkt me!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

In Openbaring 20 is sprake van Gog en Magog:

8 En hij zal uitgaan om de volken te misleiden die zich in de vier hoeken van de aarde bevinden, Gog en Magog, om hen te verzamelen voor de oorlog. En hun aantal is als het zand van de zee.
9 En zij kwamen op over de breedte van de aarde, en omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar er daalde vuur van God neer uit de hemel en dat verslond hen.


We herkennen deze volken uit Ez. 38 en 39. De situatie wordt weliswaar anders beschreven. Er zijn verschillen en overeenkomsten. In Openbaring worden de volken bedoeld die vijandig tegenover God staan. In Ezechiël is sprake van volken uit het Noorden.
Maar daar wordt een situatie beschreven die we in onze tijd voor onze ogen hebben zien voltrekken: bevel om op te trekken tegen een volk dat uit vele volken weer is samengebracht op de bergen van Israël, die lange tijd verlaten zijn geweest. (vs 8b)

In Ezechiël worden de vijanden op de bergen al verslagen en komen ze aan Jeruzalem niet toe. Maar in Openbaring 20 omsingelen ze de "geliefde stad". Welke stad wordt in de bijbel de geliefde stad genoemd?

Psalm 87:Boven alle steden van Jakob
heeft de HEER de poorten van Sion lief,
zijn vesting op de heilige bergen. 2
3 Van u wordt met lof gesproken,
stad van God.

Jesaja 62:7 en gun hem evenmin rust,
totdat hij Jeruzalem weer heeft gegrondvest
en haar roem op aarde heeft bevestigd.

Zach.12:6b Jeruzalem zal blijven staan waar het staat. '

Zach. 14:11 zal de stad bewoond zijn. Jeruzalem zal weer een veilige woonplaats zijn, want er zal nooit meer vernietiging over worden afgeroepen.

Ondanks verschillen is er verband tussen wat er in Ezechiël staat en wat in Openbaring beschreven wordt. In beide beschrijvingen wil men Israël vernietigen en de gelovigen verdelgen.
Zal het aantal gelovigen aan het eind van het duizendjarig Vrederijk niet zijn toegenomen? Ze hebben God leren kennen zoals Hij is en Jezus de Vredevorst.

Ik vond onderstaande mooie opsomming op een website die volgens mij van de zevende dag adventisten is: (agp dezelfde naam)

Wanneer zal het optrekken van Gog geschieden?
Daarover is Ezechiël heel duidelijk. Het vindt plaats,
a. “Na geruime tijd; in toekomende jaren” (38: 8)
b. “Als het land zich van de krijg hersteld heeft, nadat Israël uit het gebied der volkeren bijeengebracht is, op de bergen Israëls” (38: 8)
c. “Allen wonen zij in gerustheid” (38: 8)
d. “Een land van dorpen, en zij wonen in gerustheid zonder muur, grendels of poorten” (38: 11)
e. “Een natie die uit het gebied der volken bijeen gebracht is” (38: 12)
f. “Gog komt in het land van Israël” (38: 18)
g. “Op de bergen van Israël zult gij vallen” (39: 2, 4)
h. “Wanneer zij weer in hun land wonen” (39: 26)
i. “En hen uit de landen van hun vijanden verzamel” (39: 27)
j. “Wanneer Ik hen weer in hun eigen land verzamel zonder dat Ik iemand van hen daarginds achterlaat” (39: 28)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef:Hallo Gait,
Er zullen altijd verschillen in visies zijn en rondom dat van het punctueel de sabbat volgen is zo'n heikel punt. Is het dan wijs om mensen min of meer een vloek over uit te spreken, door van hen te beweren dat ze geen geestelijk inzicht hebben en meerdere heren dienen?
Wie komt dat recht toe, dan enkel Jezus alleen? Wij zijn slechts mensen
Nu Gait, waar gaat Openbaring nu over! Wat is de essentie van 0penbaring. Wat moeten de trouwe dienaren nog weten!
Wie zegt dat mensen geen Geestelijk inzicht hebben, als het om de geboden gaat, of als het om de laatste oproep gaat die in Openbaring 14 te vinden is.
WIE zegt nu dat mensen zichzelf ten gronde richten en in het Grote Babylon achterblijven OMDAT ze "eigenwijs" zijn.

Beschuldig mij niet van het feit dat ik, op Bijbelse gronden, en zeker door Openbaring aantoon een BEWIJS aandraag,waarom Jezus bezorgt is om Zijn volk!

Juist het ONTBREKEN van Geestelijk inzicht is de basis van het ONTEKENNEN van de 10 leefregels van het Koninkrijk der Hemelen.
NERGENS laat Jezus zo DUIDELIJK ZIEN wat de Sabbat van het 4e gebod zo belangrijk maakt. En wat liefde betekent die wij -zeggen- voor onze Heiland te hebben........mooi niet dus (zoals Hij zelf zegt tegen ons)
IEDEREEN mag uiteraard geloven wat hij of zij wil. Er zijn ook mensen die, ondanks het feit dat ze het Evangelie verkondigen, het Koninkrijk niet binnen zullen en kunnen gaan!

ONTWIJK niet steeds mijn oprechte waarschuwingen! Ik vraag niet om het met mij eens te zijn, maar ga er eens op in.
Draai niet om de hete brij heen. Zondag vieren én Sabbat vieren kan NIET SAMEN GAAN!
Voorbereiden betekent ook DE GRONDWET van het Hemels Koninkrijk leren te aanvaarden en te ONDERZOEKEN wat Jezus vraagt!
Tot zo ver heb ik het gelezen en verder lees ik niet, want deze discussie hebben ik met jou al lang en breed gehad aan de hand van Hebreeën 4.
Ik zie je telkens op de man spelen en nu ook op mij en daar wijs ik je op. Het is mij duidelijk dat je moeite hebt in de omgang met anders denkenden. Maar ik kan je beloven, als ik de sabbat op die manier houd als jij dat doet, dan heb ik zelf persoonlijk God de rug toegekeerd, dus doe ik dat niet. Voor jou is het anders, want jij leeft vanuit andere inzichten.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Adinomis: interessante website over dat kruisteken. Ik heb weer wat van je geleerd vandaag :D

Verder geloof ik de Bijbelteksten die je aanhaalt, al weet ik niet "hoe" God dit in praktijk brengt.
Ik heb toch altijd in gedachten dat Gods koninkrijk niet van hier is, maar Zijn mensen wel hier leven en in de toekomstige wereld.
De bijbel is hier en daar ook heel symbolisch aan het schrijven over Israël. Zoals dat Loofhuttenfeest, wat wordt daar ook weer gevierd?
Ik leerde in een preek dat er gevierd werd hoe door het bloed een einde kwam aan de heerschappij van Egypte en een uittocht kwam naar Israël.
Dat komt dus in de praktijk door het bloed aan het kruis van Jezus, waardoor wij allen uit de Egyptische slavernij worden bevrijd en opweg gaan naar het beloofde land. Egypte staat immers symbool voor dat waar satan ons als slaven in gevangen houdt en Israël staat symbool voor Gods rijk dat komen zal.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Dank voor je antwoord:

Je schreef:
Tot zo ver heb ik het gelezen en verder lees ik niet, want deze discussie hebben ik met jou al lang en breed gehad aan de hand van Hebreeën 4.
Ik zie je telkens op de man spelen en nu ook op mij en daar wijs ik je op. Het is mij duidelijk dat je moeite hebt in de omgang met anders denkenden. Maar ik kan je beloven, als ik de sabbat op die manier houd als jij dat doet, dan heb ik zelf persoonlijk God de rug toegekeerd, dus doe ik dat niet. Voor jou is het anders, want jij leeft vanuit andere inzichten.
Nu, ik geloof niet geheel dat ik moeite heb om met andersdenkenden om te gaan. Ook niet met andere inzichten.
En als we het 'op de man spelen' hebben, dan wijs ik graag op de onzin die wordt geuit, aangaande mijn adres. Het negeren van mijn bijdragen, omdat het gewoonweg niet begrepen wordt!
Op mijn bijdragen wordt geheel aan voorbij gegaan. Hier wordt feitelijk gezien, op geen enkele wijze 'werkelijke 'Bijbelstudie' gedaan, naar mijn oprechte mening.
Wat heeft nu het Kruisteken te maken met het teken tussen de Allerhoogste God en Zijn volk.
Het Kruisteken is niet het teken tussen de Allerhoogste god en Zijn volk. We kunnen get gewoon lezen als we Mozes aanhalen, ik begrijp dus niet waarom men dat stelselmatig negeert
Blijf on-topic als het om Openbaring gaat, juist omdat het een moeilijk boek is, voor sommigen.
Openbaringen heeft een eigen uitleg, voor onze tijd! Vandaag en nu! Begrijp eens dat het letterlijke Israël en Jeruzalem hebben afgedaan en dat Openbaring
in dat licht op andere aspecten wijst, die Hemels en Geestelijk zijn.

Graag wil ik dan ook bijdragen, door deze twee links aan te tonen, opdat er eens ook een ander licht gaat schijnen over het onderwerp Openbaring, want er wordt hier heel wat door elkaar gehusseld,
eerlijk gezegd. Dat baart mij zorgen Gait, zonde van de verspilde tijd.

Ik hoop van harte dat forumleden eens wat tijd gaan besteden aan het bestuderen van de zaken die in mijn aangeduide websites staan misschien is dat dan wel
een manier om de gedachte eens te zetten op de profetie van VANDAAG!

https://www.youtube.com/user/ChristianA ... eos?view=0 (engels-duits)
http://www.adventmedia.nl/ (engels-Nederlands ondertitelt)

Wees eens wijs Gait en bestudeer nu eens oprecht andersdenkenden en inzichten! En dwaal niet rond in afgedane zaken en oude steden!
Het is een oprecht advies!! Neemp dat nu eens aan!

Hartelijke groet en een fijne dag!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Het is gewoon vermoeiend, maar wat je zegt betekend feitelijk: neem alles van mij aan!
Als dat niet gebeurd, dan kom je met allerlei verwijten.
Ik snap zelf niet, dat jij niet snapt dat het kruisteken "symbolisch" weergeeft dat het of het kruisoffer van Jezus gaat met het geloof erin (zoals de slang die opgericht werd voor het volk)
Afbeelding
en niet "letterlijk" dat er op ieders hoofd een kruis getekend wordt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Dank voor je antwoord:

Je schreef:
Ik snap zelf niet, dat jij niet snapt dat het kruisteken "symbolisch" weergeeft dat het of het kruisoffer van Jezus gaat met het geloof erin (zoals de slang die opgericht werd voor het volk)
En niet "letterlijk" dat er op ieders hoofd een kruis getekend wordt.
Waarom aanvaard je dan zelf de 10 leefregels niet en wandel je over het "Teken tussen de Allerhoogste en Jezus en de mens" dan zo maar heen.
Hoe tegenstrijdig kun je mij nu antwoorden, goedbedoeld dat wel. Adinomis en jij halen de zaken door elkaar en zo mis je in je poging Openbaring (profetisch) zichtbaar te maken.
ik zal het je laten 'zien'

Maar vraag je eens af, wanneer werd dat Kruis offer een teken van belang en voor wie!

En wat is dan dat kruisteken dat in de Naardense Bijbel staat. Gewoon het Zegel van de levende God, het teken van Geestelijk ingestelde die mannen, ze waren a.h.w. verbonden door Heilige Geest, met het Hemels Jeruzalem.
De wet van de 10 leefregels zijn de grondwet van het Hemels Koninkrijk! De wet en de Sabbat van het 4e gebod zijn er altijd geweest en dus -ook- niet
voor de Joden alleen. Daar verwijzen die 'kruisjes' op hun voorhoofden naar. Het zijn de waarlijke Dienstknechten van de Allerhoogste, kun je nagaan hoeveel gespuis en afgoderij er toen al in "Israël" en "Jeruzalem" was.
Geen wonder dat Jezus een einde maakte aan die Staat
Er kan in de Naardense Biibel wel gesproken over 'een kruis' aan het voorhoofden van de mannen, maar dat is een keuze van uitleg van woordgebruik, dat heeft met het Kruis op Golgotha helemaal NIETS te maken.
In andere Bijbels of geschriften wordt over 'een zegel' of 'teken' aan hun voorhoofd. Wie zegt dat ik heb gesproken over een 'letterlijk' kruis.
Zie je wel dat je zaken door elkaar haalt en "verwerpt" dan de Sabbat van het 4e gebod als een waarlijk teken tussen de Allerhoogste en de mens.
Adinomis voorop; Die verwijt mij dat 'hamer" op de Sabbat van het 4e gebod, terwijl Jezus voortduren 'hamert op het onderhouden van de 10 leefregels en de Sabbat van het 4e gebod.
Maar ondertussen dwaal je helemaal af van Openbaring en kom je op een terrein dat met de huidige stand van zaken, als het om Openbaring gaat, niets te maken heeft.

Als dus de 10 leefregels een eeuwige inzetting zijn Gait, dan waren die er al voor de Kruisiging van Jezus.
En zo is het ook met de 'koperen slang' Maar wat is de werkelijke betekenis daar van?
Tijdens hun tocht naar het beloofde land klaagt het volk van Mozes over de lange tocht door de woestijn. God straft ze onmiddellijk voor dat gebrek aan geloof: ze belanden in een veld met giftige slangen. Het volk zegt tegen Mozes dat het gezondigd heeft en smeekt hem om God om vergiffenis te vragen.
God zegt tegen Mozes dat hij een koperen slang op een staf moet maken. Iedereen die daarna nog gebeten werd en de koperen slang aankeek, overleed niet aan het gif.
Wat staat daar Gait, vrij vertaald:
Velen willen Christus niet aannemen eer ze het geheim van het verlossingsplan ten volle verstaan. Ze weigeren in geloof op te zien, hoewel ze beseffen dat duizenden hebben gezien op het kruis van Christus en daarbij baat gevonden hebben. Velen zijn verstrikt in de doolhof van filosofie, op zoek naar redenen en bewijzen die ze nooit zullen vinden, terwijl ze het bewijs verwerpen dat God ons heeft willen schenken. Ze weigeren te wandelen in het licht van de Zon der Gerechtigheid, alvorens de reden van haar schijnsel zal zijn verklaard. Allen die volharden op deze weg, zullen nooit tot kennis der waarheid komen. God zal nimmer elke gelegenheid tot twijfelen wegnemen. Hij geeft ruimschoots bewijzen waarop men het geloof kan gronden, en als deze niet worden aanvaard, blijft het verstand in het duister. Als degenen die door de slangen gebeten waren, getwijfeld hadden eer ze wilden opzien, zouden ze zijn gestorven. Wij moeten eerst zien; en het zien in geloof zal ons (eeuwig) leven geven.
Je moet dus -ook- opzien naar de Hemel Gait, naar het Hemels Jeruzalem, naar 'boven' zoals Jezus zegt komt onze redding, niet van aardse zaken en ook niet vanuit aardse steden of Staten. Ook niet van de natuurlijke staat Israël en Jeruzalem. Want wat daar gebeurt is schandelijk van woorden, als het om de menslievendheid en de medemens van natuurlijke mensen gaat!

Wel Gait, de 10 leefregels voor alle mensen liggen vast, ze zijn er al van voor de Schepping, in het Hemels Paradijs.
Opzien naar de Koperen slangen, betekent ook de 10 leefregels te leren aanvaarden, als toekomstige Hemelbewoners.
Ik heb he je zojuist aangetoond! Nogmaals je wordt afgeleid van de werkelijke profetie van Openbaring; ik ZIE het en ERVAAR het Gait!
Vandaar dat ik eens twee extra links heb getoond, waar je eens een andere over Openbaring kunt aantreffen in de diverse presentaties, het zal je helpen bij je poging Openbaring bespreekbaar te maken!
Want het verzand in zaken, die voor onze tijd minder van belang zijn, en wellicht alleen aan aanvulling op Openbaring kunnen zijn, maar dat zie ik ook niet echt als het om profetie gaat.

Openbaring 14:6-13
6 Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’
12 Hier komt het aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden en aan de trouw van Jezus.
13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die vanaf nu in verbondenheid met de Heer sterven.”’ En de Geest beaamt: ‘Zij mogen uitrusten van hun inspanningen, want hun daden' vergezellen hen.’
Ik hoop dat je nog eens bovenstaande verzen goed tot je door laat dringen. Gewoon op je te HELPEN en te trachten INZICHT te verstrekken in Openbaring, het is niet voor niets Jezus die het laat opschrijven.

Het vierde zegt:

De Sabbat van het 'e gebod is deel van een onveranderlijke wetgeving voor een Geestelijk Israël, dat de Hemel zal beërven.
Het is en teken tussen de Allerhoogste god, Jezus en de mens, voor altijd. Het is daarom geheiligd en gezegend.
De Sabbat van het 4e gebod is er voor de mens, niet andersom. Een teken van geestelijke rust.......omwille van eigen werken der zonde en het ingaan van een diepgaande zielenrust,
die Jezus belooft aan die gelovigen die tot Hem, in Geest willenn komen (Ex.20/31 en 12 alsook Hebreeën 4:1-10.

De wet en dus ook de Sabbat van het 4e gebod, in het bijzonder, ons de ogen doet openen voor onze zonden kunnen we weten dat het loon van de zonde de dood is.
De wet kan, als "dode letter" die zonde doet kennen, de overtreder niet redden, en ook de kracht niet geven om van zonde verlost te worden of inzicht te geven om geen zonde te doen.

Zie je Gait, waarom 'opzien' naar een 'kruis' of koperen slang je niet kan redden of verlossen?

Alleen door Jezus kunnen we redding ontvangen en verlost worden. Genade is het woord dat daarin centraal staat.
Maar als wij onze Heiland om Zijn offer aan alle mensen -leren- lief te hebben dan onderhouden wij de wet, naar ons vermogen.
Niet "wettisch", maar Levend in Christus. En aldus de Sabbat van het 4e gebod een Teken is tussen Adam en Eva/ het volk Israël van het OT en in feite alle mensen,
dan moeten we niet naarstig gaan zoeken naar een 'teken' dat het teken niet is, niet zoeken naar een 'zegel' dat het Zegel niet is.

Satan staat aan het hoofd van een kerk in de wereld. Jezus zegt dat zelf, Hij noemt die gemeenschap "De Synagoge van Satan". In deze gemeenschap zitten mensen van allerlei slag en gemeenschappen, ook Joden.
Ze willen naar een oecumene waar Jezus -met name in Openbaring- voor waarschuwt. Ze zoeken eenheid die ogenschijnlijk 'verscheidenheid' aantoont, maar in werkelijkheid een volk wordt dat tegen de Allerhoogste strijd voert.
De leden van de Synagoge proberen voortdurend redenen te vinden om "het juk van de 10 leefregels" van zich af te schudden. Vooral door ze een eigen maatstaf toe te kennen.
Jezus legt aan Nicodemus in Joh 3 hoe dat zit! Mooi voorbeeld, dat de 10 leefregels en dus de Sabbat van het 4e gebod onveranderlijk zijn (gebleven).

Door de zaak op de spits te drijven, tracht Satan allerlei ingewikkelde Bijbelse waarheden tot een brij van ondoorzichtige 'kennis' te smeden, die het verschil tussen 'goed en kwaad' doet vervagen.
Hij verheft afval en verraad van Christus tot 'De Waarheid'

Openbaring leert zeer duidelijk Gait, waar het om gaat in onze dagen; Onze tijd, HIER en NU!

Hartelijke groet een fijne dag verder toegewenst!
Je broeder in Christus Nico@