Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Peter79 »

snappie schreef:...
Dank je wel snappie voor de lange inhoudelijke berichten van de laatste dagen :flower1: . Ik zie momenteel even geen nieuw perspectief om het gesprek verder te brengen, dus ik laat het hier maar even bij. De driedeling onwetend, ongelovig en gelovig is nieuw voor me evenals de gedachte dat je rein en toch schuldig kan zijn. Dat laat ik maar even bezinken.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
snappie
Berichten: 439
Lid geworden op: 22 jul 2014, 00:23
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door snappie »

Peter79 schreef:Dank je wel snappie voor de lange inhoudelijke berichten van de laatste dagen . Ik zie momenteel even geen nieuw perspectief om het gesprek verder te brengen, dus ik laat het hier maar even bij. De driedeling onwetend, ongelovig en gelovig is nieuw voor me evenals de gedachte dat je rein en toch schuldig kan zijn. Dat laat ik maar even bezinken.
Uhm, rein en toch schuldig is ook nieuw voor mij. Dit is meer wat ik bedoel: baby's zijn onschuldig maar toch (nog) niet rein vanwege de zonde-natuur.
Ik denk dat ik het woord 'rein' maar reserveer voor allen die door wedergeboorte en geloof in Christus zijn.

Jij ook bedankt voor de discussie en de prettige toon waarop je dat deed! :D
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_920335

Dat voor de betrokken medebroeders de overdoop geen overdoop is, maar een geloofsdoop, omdat zij de babybesprenkeling niet als doop zien, bracht weer eens aan het licht hoe verdraagzaam de refo is.
Ontslag!
* "Sinds het binnenkort te vieren "500 jaar Dordtse Synode" lijkt er maar bitter weinig veranderd."
Cees
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2014, 22:09
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Cees »

Biker schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_920335

Dat voor de betrokken medebroeders de overdoop geen overdoop is, maar een geloofsdoop, omdat zij de babybesprenkeling niet als doop zien, bracht weer eens aan het licht hoe verdraagzaam de refo is.
Ontslag!
* "Sinds het binnenkort te vieren "500 jaar Dordtse Synode" lijkt er maar bitter weinig veranderd."
Je kan het ook omdraaien. Dat degenen die zich laten overdopen niet verdraagzaam zijn tegen hun werkgever. Ze hebben een arbeidscontract en vervolgens bepalen zij eenzijdig dat het contract niet geld voor hun op bepaalde punten. Volgens mij ga je eerst in gesprek, dan kijk je of je er samen uitkomt en als dat het niet het geval is dan moet je ander werk zoeken. Quite simple, volgens mij.

Een kennis werkte bij een grafisch bedrijf, hij wilde vanwege zijn eigen creativiteit gaan werken met Apple, zijn werkgever weigerde en gaf aan dat hij moest werken met de apparatuur die binnen de organisatie gebruikt werd. Die kennis heeft ontslag genomen en is voor zichzelf begonnen. Voor beiden een winst, want ze waren een negatieveling over de software kwijt en hij kwam er achter dat zijn creativiteit veel meer tot zijn recht kwam als zzp'er.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door callista »

Cees schreef:
Biker schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_920335

Dat voor de betrokken medebroeders de overdoop geen overdoop is, maar een geloofsdoop, omdat zij de babybesprenkeling niet als doop zien, bracht weer eens aan het licht hoe verdraagzaam de refo is.
Ontslag!
* "Sinds het binnenkort te vieren "500 jaar Dordtse Synode" lijkt er maar bitter weinig veranderd."
Je kan het ook omdraaien. Dat degenen die zich laten overdopen niet verdraagzaam zijn tegen hun werkgever. Ze hebben een arbeidscontract en vervolgens bepalen zij eenzijdig dat het contract niet geld voor hun op bepaalde punten. Volgens mij ga je eerst in gesprek, dan kijk je of je er samen uitkomt en als dat het niet het geval is dan moet je ander werk zoeken. Quite simple, volgens mij.

Een kennis werkte bij een grafisch bedrijf, hij wilde vanwege zijn eigen creativiteit gaan werken met Apple, zijn werkgever weigerde en gaf aan dat hij moest werken met de apparatuur die binnen de organisatie gebruikt werd. Die kennis heeft ontslag genomen en is voor zichzelf begonnen. Voor beiden een winst, want ze waren een negatieveling over de software kwijt en hij kwam er achter dat zijn creativiteit veel meer tot zijn recht kwam als zzp'er.
Die twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken.
Ik vind dat ontslag ronduit schandalig en verwerpelijk.... :x

Als ze verstandig zijn gaan ze ertegen in beroep....het gaat tenslotte om de kwaliteiten als docent.
De gym docente werkte er nota bene al 20 jaar.....

Ik hoop van ganser harte dat die leerlingen daar ook wakker worden...
Cees
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2014, 22:09
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Cees »

callista schreef:
Die twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken.
Ik vind dat ontslag ronduit schandalig en verwerpelijk.... :x

Als ze verstandig zijn gaan ze ertegen in beroep....het gaat tenslotte om de kwaliteiten als docent.
De gym docente werkte er nota bene al 20 jaar.....

Ik hoop van ganser harte dat die leerlingen daar ook wakker worden...
Ik heb net twee vrolijke evangelische collega's gesproken en het hen voorgelegd. De 1 is jurist en zei gelijk 'vertrekken is de enige optie'. De school heeft jaar en dag al statuten en als jij zaken in je leven gaat veranderen, dan moet je dat ruim van te voren beseffen. Dit ondanks alle goede werkzaamheden die je doet, maar dan moet je weg zijn. Als christen heb je de regels te eerbiedigen en te volgen. En als je je Heiland wil gehoorzaam, ga dan geen stennes schoppen, maar gewoon weg.

Nummer 2: (die al vrij veel in zijn leven heeft meegemaakt), beetje baptist strekt zijn rug en gaat verder achter zijn/haar Meester aan. Als je keuzes maakt, moet je die in de praktijk gewoon volgen. Verdrukking in deze tijd is goed om eens na te denken, dat alles niet zo gebeurd als jij dat wilt, maar dat je moet leren naar de stem van Jezus en de Geest te luisteren.

Zij vonden overigens dat mijn punt wel wat cluncy was, maar de strekking wel klopte.
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Alloniempje »

Ik meen dat tegenwoordig je niet meer ontslagen mag worden op een 'enkel feit'?
Of heb ik het daar ergens fout begrepen?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door callista »

Cees schreef:
callista schreef:
Die twee zaken zijn niet met elkaar te vergelijken.
Ik vind dat ontslag ronduit schandalig en verwerpelijk.... :x

Als ze verstandig zijn gaan ze ertegen in beroep....het gaat tenslotte om de kwaliteiten als docent.
De gym docente werkte er nota bene al 20 jaar.....

Ik hoop van ganser harte dat die leerlingen daar ook wakker worden...
Ik heb net twee vrolijke evangelische collega's gesproken en het hen voorgelegd. De 1 is jurist en zei gelijk 'vertrekken is de enige optie'.
De school heeft jaar en dag al statuten en als jij zaken in je leven gaat veranderen, dan moet je dat ruim van te voren beseffen. Dit ondanks alle goede werkzaamheden die je doet, maar dan moet je weg zijn.
Als je een functie krijgt kun je niet van tevoren zeggen hoe je er over een bepaald aantal jaren tegenaan kijkt.
Ze zijn nog steeds gelovig en dan is het van den zotte wanneer je wordt ontslagen om zo'n persoonlijk iets binnen je geloof.
Als christen heb je de regels te eerbiedigen en te volgen. En als je je Heiland wil gehoorzaam, ga dan geen stennes schoppen, maar gewoon weg.
Dit heeft niets te maken met je Heiland volgen, dat doen ze nog steeds.
Die werkgever moest zich schamen.
Nummer 2: (die al vrij veel in zijn leven heeft meegemaakt), beetje baptist strekt zijn rug en gaat verder achter zijn/haar Meester aan. Als je keuzes maakt, moet je die in de praktijk gewoon volgen. Verdrukking in deze tijd is goed om eens na te denken, dat alles niet zo gebeurd als jij dat wilt, maar dat je moet leren naar de stem van Jezus en de Geest te luisteren.
Nogmaals..totaal irrelevant.
In 2012 werd Duran Renkema ontslagen op een gereformeerde school vanwege het hebben van een homoseksuele relatie en na in beroep te zijn gegaan heeft hij gewonnen.
Natuurlijk is hij niet teruggekeerd naar die school.

Dus ik ben benieuwd of deze zaken nog een staartje krijgen....want naar ik begreep zijn er twee van plan om de zaak aan te vechten...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door callista »

Alloniempje schreef:Ik meen dat tegenwoordig je niet meer ontslagen mag worden op een 'enkel feit'?
Of heb ik het daar ergens fout begrepen?
Dat vermoed ik ook en zeker niet om zoiets onnozels.
Verdraagzaamheid, begrip en tolerantie zijn binnen bepaalde denominaties ver te zoeken en eigenlijk zeer vaak tussen christenen onderling helaas.
Geeft geen positief visitekaartje af.
Cees
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2014, 22:09
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Cees »

callista schreef: Dat vermoed ik ook en zeker niet om zoiets onnozels.
Verdraagzaamheid, begrip en tolerantie zijn binnen bepaalde denominaties ver te zoeken en eigenlijk zeer vaak tussen christenen onderling helaas.
Geeft geen positief visitekaartje af.
Als het dan niet positief is, waarom willen deze mensen dan nog blijven? Nog even een zak geld proberen los te krijgen? Het is toch kleinzielig etc.

Wat een stennis schoppen voor iets, waarvan je weet dat je er toch niet meer wil werken.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door callista »

Cees schreef:
callista schreef: Dat vermoed ik ook en zeker niet om zoiets onnozels.
Verdraagzaamheid, begrip en tolerantie zijn binnen bepaalde denominaties ver te zoeken en eigenlijk zeer vaak tussen christenen onderling helaas.
Geeft geen positief visitekaartje af.
Als het dan niet positief is, waarom willen deze mensen dan nog blijven? Nog even een zak geld proberen los te krijgen? Het is toch kleinzielig etc.

Wat een stennis schoppen voor iets, waarvan je weet dat je er toch niet meer wil werken.
Je draait het om.
En het gaat niet om geld...hoe kom je erop..... :o
Het gaat om mensen fatsoenlijk en met respect te behandelen en niet mensen die jarenlang voor je gewerkt hebben af te serveren en als oud vuil te dumpen.
En dat dan nog christelijk te noemen....
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Alloniempje »

Je kunt het ook anders zien, 20 jaar van je leven gegeven en dan afgeserveerd worden, daar mag iets tegenover staan...

edit

Callista zegt het zelfde en was me voor... :mrgreen:
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

Alloniempje schreef:Je kunt het ook anders zien, 20 jaar van je leven gegeven en dan afgeserveerd worden, daar mag iets tegenover staan...
Zoals alle andere Nederlanders die 20 jaar hard hebben gewerkt voor een werkgever en ontslagen worden heeft deze persoon ook recht op 3 + 20 maanden ww uitkering. Dus 23 maanden 70% van het laatste loon.
Cees
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2014, 22:09
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Cees »

callista schreef:[q
Je draait het om.
En het gaat niet om geld...hoe kom je erop..... :o
Het gaat om mensen fatsoenlijk en met respect te behandelen en niet mensen die jarenlang voor je gewerkt hebben af te serveren en als oud vuil te dumpen.
En dat dan nog christelijk te noemen....
Het is lachwekkend gewoon. Mensen nemen een beslissing die haaks staan op het beleid, statuten en reglementen die de school hanteert. Ze gaan publiekelijk hun keuze kenbaar maken en vervolgens vinden er gesprekken plaats vanuit de directie met de personen. De personen zijn het niet eens met de directie, zijn het niet eens met de statuten, beleidslijnen van de school en dan zien ze zich 'gedumpt als oud vuil'. Oh ja, en het bestuur is onchristelijk omdat zij de regels en statuten handhaven die de oprichters hebben neergezet.

Over omkeren gesproken, maar vooruit de rechter zal weer moeten spreken.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door coby »

Cees schreef:
callista schreef:[q
Je draait het om.
En het gaat niet om geld...hoe kom je erop..... :o
Het gaat om mensen fatsoenlijk en met respect te behandelen en niet mensen die jarenlang voor je gewerkt hebben af te serveren en als oud vuil te dumpen.
En dat dan nog christelijk te noemen....
Het is lachwekkend gewoon. Mensen nemen een beslissing die haaks staan op het beleid, statuten en reglementen die de school hanteert. Ze gaan publiekelijk hun keuze kenbaar maken en vervolgens vinden er gesprekken plaats vanuit de directie met de personen. De personen zijn het niet eens met de directie, zijn het niet eens met de statuten, beleidslijnen van de school en dan zien ze zich 'gedumpt als oud vuil'. Oh ja, en het bestuur is onchristelijk omdat zij de regels en statuten handhaven die de oprichters hebben neergezet.

Over omkeren gesproken, maar vooruit de rechter zal weer moeten spreken.
Dat is net zo onchristelijk als dat de Passie iemand zou ontslaan omdat ie nou naar de gereformeerde kerk gaat.
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door coby »

Titus schreef:Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
Dan zal ie wel ontslagen worden lijkt me. Ik dacht dat de verschillen tussen denominaties toch een ietsje minder waren.
Weet niet eens hoe het daar werkt. Het was onchristelijker dan een openbare school hoorde ik.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Titus schreef:Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
Een dergelijke vergelijking is eigenlijk te absurd om op in te gaan.
Hoe het ook zij, bovengenoemd voorval doet me denken aan het niet kunnen kopen of verkopen door diegenen die het teken van het beest niet hebben. Je raakt je baan kwijt, en zodra je zelf denkt, lig je eruit, je hebt niets in te brengen.
Als de babybesprenkeling zo goed verdedigbaar was met bijbelse onderbouwing, zouden de gereformeerde instituten toch niet zo bang hoeven te zijn voor hen die het volgens hen helemaal verkeerd begrepen hebben?
Het enige wat die religies allemaal weer gemeen hebben is het dwingende, liefdeloze karakter.
Vandaar mijn onderschrift.
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

coby schreef:
Titus schreef:Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
Dan zal ie wel ontslagen worden lijkt me. Ik dacht dat de verschillen tussen denominaties toch een ietsje minder waren.
Weet niet eens hoe het daar werkt. Het was onchristelijker dan een openbare school hoorde ik.
Nou je een ander wat meer passende vergelijk dan. De voorganger van de Passie valt van zijn geloof in het protestantse avondmaal af. Natuurlijk voert hij als voorganger wel het toneelstukje (zoals hij/zij het dan noemt) op. Dat hoort immers bij zijn taak. Maar zelf gaat hij ter eucharistie.

Ook in dit geval wordt de voorganger uit de laan gestuurd en eigenlijk niet meer dan logisch. Als je voor een werkgever werkt maar je staat niet meer achter de visie van die werkgever en gaat er zelfs tegenin dan kan je, indien je een ruggengraat hebt, maar 1 ding doen en dat is zelf je spullen pakken.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door coby »

Titus schreef:
coby schreef:
Titus schreef:Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
Dan zal ie wel ontslagen worden lijkt me. Ik dacht dat de verschillen tussen denominaties toch een ietsje minder waren. Ik weet niet eens hoe het daar werkt. Het was onchristelijker dan een openbare school hoorde ik.
Nou je een ander wat meer passende vergelijk dan. De voorganger van de Passie valt van zijn geloof in het protestantse avondmaal af. Natuurlijk voert hij als voorganger wel het toneelstukje (zoals hij/zij het dan noemt) op. Dat hoort immers bij zijn taak. Maar zelf gaat hij ter eucharistie.

Ook in dit geval wordt de voorganger uit de laan gestuurd en eigenlijk niet meer dan logisch. Als je voor een werkgever werkt maar je staat niet meer achter de visie van die werkgever en gaat er zelfs tegenin dan kan je, indien je een ruggengraat hebt, maar 1 ding doen en dat is zelf je spullen pakken.
Ik denk echt niet dat ze ze daar op checken.
http://www.passie.net/Algemeen/Vacature ... fault.aspx
Als het nou om een oudste van een kerk ging, maar het zijn gewoon leraren. Wij hadden een leraar aardrijkskunde op zo'n gewone naamchristelijke school waar vnl. ongelovige leraren zaten en die gaf ook godsdienstles. Hij was gereformeerd maar had ook evangelische ideeën. Die was ook gewoon welkom in de gereformeerde kerk. Zie het probleem niet. Als je nou als hyperevangelische die lui wilt komen bekeren tot jouw richting zonder enig respect op te brengen dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aannemen, maar om deze mensen nou te ontslaan.
Laatst gewijzigd door coby op 20 jun 2015, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Biker »

Het komt maar op 1 ding neer: Wiens eigendom ben je?
Dat van je "kerk", of van Christus?
Wie schrijft jouw leven voor, een kerkorde or -raad, of Gods Woord?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door BdO »

Cees schreef:
Biker schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_920335

Dat voor de betrokken medebroeders de overdoop geen overdoop is, maar een geloofsdoop, omdat zij de babybesprenkeling niet als doop zien, bracht weer eens aan het licht hoe verdraagzaam de refo is.
Ontslag!
* "Sinds het binnenkort te vieren "500 jaar Dordtse Synode" lijkt er maar bitter weinig veranderd."
Je kan het ook omdraaien. Dat degenen die zich laten overdopen niet verdraagzaam zijn tegen hun werkgever. Ze hebben een arbeidscontract en vervolgens bepalen zij eenzijdig dat het contract niet geld voor hun op bepaalde punten. Volgens mij ga je eerst in gesprek, dan kijk je of je er samen uitkomt en als dat het niet het geval is dan moet je ander werk zoeken. Quite simple, volgens mij.

Een kennis werkte bij een grafisch bedrijf, hij wilde vanwege zijn eigen creativiteit gaan werken met Apple, zijn werkgever weigerde en gaf aan dat hij moest werken met de apparatuur die binnen de organisatie gebruikt werd. Die kennis heeft ontslag genomen en is voor zichzelf begonnen. Voor beiden een winst, want ze waren een negatieveling over de software kwijt en hij kwam er achter dat zijn creativiteit veel meer tot zijn recht kwam als zzp'er.
Het verschil is dat het ene te maken heeft met privésituatie, en het andere duidelijk gedrag op de werkvloer.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Titus »

coby schreef: Ik denk echt niet dat ze ze daar op checken.
http://www.passie.net/Algemeen/Vacature ... fault.aspx
Omdat het niet in de vacature vermeld staat. Kom nou toch. Evangelische scholen doen wat dat betreft echt niet onder voor reformatorische.
Als het nou om een oudste van een kerk ging, maar het zijn gewoon leraren.
Je bedoeld mensen die verantwoording over tientallen/honderden kinderen hebben gedurende een aantal uren per week.
Wij hadden een leraar aardrijkskunde op zo'n gewone naamchristelijke school waar vnl. ongelovige leraren zaten en die gaf ook godsdienstles. Hij was gereformeerd maar had ook evangelische ideeën. Die was ook gewoon welkom in de gereformeerde kerk. Zie het probleem niet.
Jij ziet het probleem niet omdat jij eens op school x zat met leraar y enz enz. Zo kunnen we overal wel een mooi verhaal bij maken en het probleem niet zien.
Als je nou als hyperevangelische die lui wilt komen bekeren tot jouw richting zonder enig respect op te brengen dan kan ik me voorstellen dat ze je niet aannemen, maar om deze mensen nou te ontslaan.
Ik denk dat wij volstrekt niet voldoende informatie hebben om te zeggen hoe deze mensen erin stonden.
Flash Gordon
(vroegere naam: Zo Hee)
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 apr 2015, 14:38
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door Flash Gordon »

Alloniempje schreef:Ik meen dat tegenwoordig je niet meer ontslagen mag worden op een 'enkel feit'?
Of heb ik het daar ergens fout begrepen?
Dat heb je prima begrepen. Dat citeren van "een jurist" zegt niets. Geen arbeidsrecht-jurist, of gewoon een domme jurist.
2 miljoen. TWEE MILJOEN!
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Ongelovige partner geheiligd dankzij gelovige partner

Bericht door BdO »

Biker schreef:
Titus schreef:Wat doet de Passie als de voorganger besluit zich te laten besnijden en 5 keer per dag richting Mekka op zijn knieën gaat en tot Allah bid?
Een dergelijke vergelijking is eigenlijk te absurd om op in te gaan.
Juridisch gezien niet. Privé is privé.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?