Laat de doden de doden begraven

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Laat de doden de doden begraven

Bericht door callista »

SarahVeldhuizen schreef: 03 jan 2019, 22:18 In de bijbel staat duidelijk 'respecteer elkaar'. Zo respecteerde de ouders de beslissing van de verloren zoon. En zo kunnen kinderen hun ouders respecteren, ook door bijvoorbeeld een mooie uitvaart te regelen.

Ik heb zelf altijd geprobeerd naar deze maatstaf te leven. En heb dan ook een uitvaart geregeld met een grafsteen bij http://www.veluwehof.nl/, een christelijk bedrijf.


Ook snap ik dat iedereen naar andere maatstaffen leeft, en snap ik heel goed dat mensen raar kunnen staan kijken bij het horen van een genadig verhaal zoals de verloren zoon.

[modbreak Trajecto] Ik heb de link even bijgewerkt zodat hij werkt.
Hallo Sarah
Welkom...
Ik zie dat je je net hebt aangemeld
Waarom specifiek reageren in dit al wat oude topic als ik vragen mag?
Of is die vraag te persoonlijk?

#edit
Ja..de link doet het nu...dank Trajecto.
Voorthuizen...mijn geboorteplaats...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Laat de doden de doden begraven

Bericht door Zolderworm »

SarahVeldhuizen schreef: 03 jan 2019, 22:18 In de bijbel staat duidelijk 'respecteer elkaar'. Zo respecteerde de ouders de beslissing van de verloren zoon. En zo kunnen kinderen hun ouders respecteren, ook door bijvoorbeeld een mooie uitvaart te regelen.

Ik heb zelf altijd geprobeerd naar deze maatstaf te leven. En heb dan ook een uitvaart geregeld met een grafsteen bij http://www.veluwehof.nl/, een christelijk bedrijf.


Ook snap ik dat iedereen naar andere maatstaffen leeft, en snap ik heel goed dat mensen raar kunnen staan kijken bij het horen van een genadig verhaal zoals de verloren zoon.

[modbreak Trajecto] Ik heb de link even bijgewerkt zodat hij werkt.
Ach ja, de Veluwehof Natuursteen die ken ik wel. Dat is hier om de hoek. Ik heb niet zoveel met grafstenen, maar ook niet met respect. Respect is vaak een beetje verstoppertje spelen. Van binnen vind je iemand een sul, maar van buiten toon je respect. Of ouders altijd respect verdienen is ook nog maar de vraag. Sommige ouders verdienen geen respect.
Only dead fish go with the flow