[Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 08 apr 2019, 13:10 Als je niet wilt leren bevrijden en dus ook van dichtgetimmerde leer, kun je altijd nog in dat duizendjarige rijk incarneren. Ik zou het liever maar gewoon in dit leven leren.
De linken die ik je gaf geven mijn antwoorden op dit thema, die God Bertha Dudde geopenbaard had. Die zijn iets anders van aard en daarom wilde ik het jou als cadeau geven.
Ik zei er ook bij: het is iets om de tijd voor te nemen 🙂
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

In de kracht van mijn nee, ligt het Ja tegen het Leven. In 2006 was ik doordat ik alleen maar tegen iedereen ja had gezegd of dat zelfs anderen voor mij ja hadden gezegd ("dat doet zij wel") , aan het werk geschopt terwijl ik niet meer kon, zo radeloos dat ik nog maar 1 uitweg zag. Zelfmoord. Ik voelde mij als Wolfgang Borchert in Draussen vor der Tür. Ik had er velen geholpen en bijgestaan, maar toen het erop aankwam was er niemand voor mij. Gelukkig was er 1 deur die open ging, dat was de studie die ik was begonnen maar niet meer kon betalen (in de ziektewet ontving je het eerste jaar minder dan het gewone tarief). Ik kon geen informatie opnemen, maar mocht wel gratis blijven, en ik kon van 1 docent wel informatie opnemen. Hij doseerde en doceerde en dramde niet. Ik heb geen enkele studiepunt behaald maar hij heeft wel mijn leven gered.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 08 apr 2019, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Gaitema »

Ik moet ook mijzelf beschermen, daarom deel ik in het openbaar niet alles meer. Vandaar mijn pb, vanwege privé gevoelige info. Nu dat niet kan, dan houdt het op.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Gaitema schreef: 08 apr 2019, 16:52
Anja schreef: 08 apr 2019, 13:10 Als je niet wilt leren bevrijden en dus ook van dichtgetimmerde leer, kun je altijd nog in dat duizendjarige rijk incarneren. Ik zou het liever maar gewoon in dit leven leren.
De linken die ik je gaf geven mijn antwoorden op dit thema, die God Bertha Dudde geopenbaard had. Die zijn iets anders van aard en daarom wilde ik het jou als cadeau geven.
Ik zei er ook bij: het is iets om de tijd voor te nemen 🙂
Tot dan ging het goed. Met een link kan ik doen wat ik wil en wanneer ik wil. Maar daarna begon het druk zetten. Ter informatie zeg ik je dit he.

Hier laat ik het bij en ga offline. Tot morgen!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 08 apr 2019, 17:01
Gaitema schreef: 08 apr 2019, 16:52
Anja schreef: 08 apr 2019, 13:10 Als je niet wilt leren bevrijden en dus ook van dichtgetimmerde leer, kun je altijd nog in dat duizendjarige rijk incarneren. Ik zou het liever maar gewoon in dit leven leren.
De linken die ik je gaf geven mijn antwoorden op dit thema, die God Bertha Dudde geopenbaard had. Die zijn iets anders van aard en daarom wilde ik het jou als cadeau geven.
Ik zei er ook bij: het is iets om de tijd voor te nemen 🙂
Tot dan ging het goed. Met een link kan ik doen wat ik wil en wanneer ik wil. Maar daarna begon het druk zetten. Ter informatie zeg ik je dit he.

Hier laat ik het bij en ga offline. Tot morgen!
Ik denk dat het wel mee viel. De site kent gewoon ongelofelijk veel pagina's en ik moest zelf eerst al die pagina's zelf doornemen om jou geen rommel te geven. Het is dan wel veel wat ik gaf, maar het is allemaal geheel on topic wat ik je gaf. Daarbij zeg ik nog steeds: neem er gerust de tijd voor, juist omdat het veel is.

Mijn pb bericht was dat mijn vrouw voor een link die ik jou gaf gaat bidden en ik vroeg jou of ik jou mag zeggen wat Gods antwoord erop is. Of je dat wil weten.
Dat ik dit nu hier vraag, betekend dat je mij nu over mijn grens laat gaan.

Ik dram helemaal niet. Ik geef je gewoon goede info van grote betekenis.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door peda »

Gaitema schreef: 08 apr 2019, 17:00 Ik moet ook mijzelf beschermen, daarom deel ik in het openbaar niet alles meer. Vandaar mijn pb, vanwege privé gevoelige info. Nu dat niet kan, dan houdt het op.
Je eigen "' zelf "' heeft altijd de hoogste prioriteit. Dat hoeft niets te maken te hebben met egoisme, wel met de dikte van de eigen huid. Iedereen moet zelf bepalen in hoeverre de nek in een leuke of minder leuke confrontatie wordt uitgestoken en niet iedereen beschikt over dezelfde lengte van nek.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Gaitema schreef: 08 apr 2019, 17:49
Mijn pb bericht was dat mijn vrouw voor een link die ik jou gaf gaat bidden en ik vroeg jou of ik jou mag zeggen wat Gods antwoord erop is. Of je dat wil weten.
Antwoord: nee. Dankjewel, je bedoelt het goed, maar nee. Ik heb geen menselijke middelaars van node.
Gaitema schreef:Dat ik dit nu hier vraag, betekend dat je mij nu over mijn grens laat gaan.
Nee hoor. Die keuze maak jij zelf. En dat komt omdat je nog steeds niet loslaat wat een ander met je informatielinks doet.
Gaitema schreef:Ik dram helemaal niet. Ik geef je gewoon goede info van grote betekenis.
De betekenis van informatie en de waarde daarvan, bepaalt de individuele lezer zelf.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Trajecto »

Ik sluit dit topic nu even af.
Het lijkt me dat in plaats van op dit moment door te praten het beter is de zaken even te laten bezinken.
Vandaar dus: even dicht. Bijvoorbeeld morgen kan ik het dan wel weer openen.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: [Bijbelgesprek] Bestaat de hel?

Bericht door Trajecto »

Topic weer open.
Nulla aetas ad discendum sera