Melchisedek eeuwig?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Piebe Paulusma schreef: 06 nov 2018, 20:40
Jesusisinnocent schreef: 05 nov 2018, 20:02
Peter79 schreef: 05 nov 2018, 08:26 Er hoeft niet geconcludeerd te worden dat Melchizedek God is, er is geen enkele reden om dat aan te nemen, maar uitsluiten? Kan God niet in een medemens verschijnen?
God zal enkel Goddelijk blijven en zich niet verlagen, zoals we het terug zien bij Jezus. Alle eer is aan God de Vader.

Doch Ik zoek Mijn eer niet; er is Eén, Die ze zoekt en oordeelt.
Dus Jahweh zoekt zijn eer? Het wordt ook steeds maffer. :clown:
(1 Kor. 10:24) Niemand zoeke wat zijns zelfs is; maar een iegelijk zoeke wat des anderen is.
(Filipp. 2:4) Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen dat der anderen is.

Dus Jahweh zoekt zijn eigen eer?? Bijzonder op z'n minst! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Ik sluit niet uit dat Melchizedek God is, dus hou ik de mogelijkheid open.

Van Melchizedek weet ik bijna niets, dat is anders dan bij Jezus. Maar wat er van Melchizedek bekend is, matcht met Jezus. Op deze manier laat de Hebreeenschrijver zien dat Jezus hogepriester is, ondanks dat hij niet uit Levi stamt. Dat vind ik een knap staaltje werk.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 06 nov 2018, 22:25 Ik sluit niet uit dat Melchizedek God is, dus hou ik de mogelijkheid open.
Dat is een goed begin, maar persoonlijk ben ik meer van het knopen doorhakken. Melchizedek heeft begin noch eind en leeft voor eeuwig (Heb 7,3) en die eigenschappen bezit niemand dus hak ik de knoop door: Melchizedek is God.
Peter79 schreef: 06 nov 2018, 22:25Van Melchizedek weet ik bijna niets, dat is anders dan bij Jezus.
Bijna niets? De Hebreeën schrijver besteedt heel het zevende hoofdstuk in zijn brief aan hem en leert dat hij:

- de Hogepriester is van de Allerhoogste.
- de koning was van Salem en is van gerechtigheid en vrede
- hoger is dan Levi
- geen vader en moeder heeft
- geen geslachtsregister
- geen begin van dagen
- geen levenseinde heeft
- Abraham zegende (en dus hoger in rang is dan Abraham)
- gelijk werd aan Gods Zoon (Christus)
- tienden kreeg van Abraham (de levieten droegen tienden af aan God)

Vind je dat weinig? Het is meer dan wat we weten van de de meeste profeten.
Peter79 schreef: 06 nov 2018, 22:25Maar wat er van Melchizedek bekend is, matcht met Jezus. Op deze manier laat de Hebreeenschrijver zien dat Jezus hogepriester is, ondanks dat hij niet uit Levi stamt. Dat vind ik een knap staaltje werk.
Ik vind het ook een zeer knap staaltje. En je zegt terecht dat Melchizedek matcht met Jezus i.p.v dat Jezus matcht met Melchizedek, want de Hebreeën schrijver stelt dat Melchizedek gelijk werd aan Gods Zoon.

1 WANT deze Melchizédek was koning van Salem, een priester des allerhoogsten Gods, die Abraham tegemoetging als hij wederkeerde van het slaan der koningen, en hem zegende;
2 Aan welken ook Abraham van alles de tiende deelde; die vooreerst overgezet wordt: koning der gerechtigheid, en daarna ook was een koning van Salem, hetwelk is een koning des vredes;
3 Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch begin der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zone Gods gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.
4 Aanmerkt nu hoe groot deze geweest is, aan denwelken ook Abraham, de patriarch, tiende gegeven heeft uit den buit.

Hij zegt dus niet dat Christus gelijk geworden is aan Melchizdek, maar andersom dat Melchizedek gelijk geworden is aan de Zoon van God. Een subtiel doch essentieel verschil met hoe dit doorgaans geïnterpreteerd wordt. Het doet me deugd dat we dit misverstand samen hebben opgelost. 8-)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Je noemt 4 punten die een niet-weten zijn. Melchizedek duikt zomaar op in het verhaal van Abraham. De Hebreeenschrijver weet er nog extra informatie uit te peuren door de naam te ontleden.

Uiteraard is Melchizedek gelijk gemaakt aan de Christus. Hij dient als type voor de Christus en wijst aldus een schaduw vooruit van de werkelijkheid die komen zou.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

De Hebreeën schrijver schrijft ook dat de Levieten door Abraham met terugwerkende kracht tienden aan Melchizedek geofferd hebben. Het spijt me het zo zwart-wit te moeten stellen: maar dan is Melchizedek God, want de tempelcyclus draaide met terugwerkende kracht om Melchizedek.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Melchizedek verrichtte de priesterdienst aan de allerhoogste God. Dus draaide het niet om Melchizedek, maar om God. Het is net zoiets als dat Jezus de vleesgeworden Thora is. Ga je dan ook een boek aanbidden, of is het boek gemaakt met het oog op Hem?
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 07 nov 2018, 06:56 Melchizedek verrichtte de priesterdienst aan de allerhoogste God. Dus draaide het niet om Melchizedek, maar om God. Het is net zoiets als dat Jezus de vleesgeworden Thora is. Ga je dan ook een boek aanbidden, of is het boek gemaakt met het oog op Hem?
Gaan we op die toer? Ook goed. Ik aanbid God, jij aanbidt wat je niet weet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 08:46
Peter79 schreef: 07 nov 2018, 06:56 Melchizedek verrichtte de priesterdienst aan de allerhoogste God. Dus draaide het niet om Melchizedek, maar om God. Het is net zoiets als dat Jezus de vleesgeworden Thora is. Ga je dan ook een boek aanbidden, of is het boek gemaakt met het oog op Hem?
Gaan we op die toer? Ook goed. Ik aanbid God, jij aanbidt wat je niet weet.
Als je daarmee kan leven :flower1:

Helder dat jij Melchizedek niet ziet als iemand van vlees en bloed.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Nee, als iemand van papier net als een Bijbel. :clown:

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 10:37 Nee, als iemand van papier net als een Bijbel.

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
En de Israëlieten offerden aan Levi? De vergelijking gaat m.i. mank.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 07 nov 2018, 10:39
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 10:37 Nee, als iemand van papier net als een Bijbel.

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
En de Israëlieten offerden aan Levi? De vergelijking gaat m.i. mank.
Van Levi is nooit gezegd dat hij geworden is als Christus en Christus is God naar mijn geloof.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 11:08
Peter79 schreef: 07 nov 2018, 10:39
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 10:37 Nee, als iemand van papier net als een Bijbel.

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
En de Israëlieten offerden aan Levi? De vergelijking gaat m.i. mank.
Van Levi is nooit gezegd dat hij geworden is als Christus en Christus is God naar mijn geloof.
Dat Abraham tienden gaf aan Melchizedek is dus geen zelfstandig argument, maar leunt op je conclusie omtrent Melchizedek.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 07 nov 2018, 11:16
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 11:08
Peter79 schreef: 07 nov 2018, 10:39
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 10:37 Nee, als iemand van papier net als een Bijbel.

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
En de Israëlieten offerden aan Levi? De vergelijking gaat m.i. mank.
Van Levi is nooit gezegd dat hij geworden is als Christus en Christus is God naar mijn geloof.
Dat Abraham tienden gaf aan Melchizedek is dus geen zelfstandig argument, maar leunt op je conclusie omtrent Melchizedek.
Niks van wat ik heb gezegd is een zelfstandig argument, ik baseer mij volkomen op wat de Hebreeen schrijver zegt in hoofdstuk 7. En hij schrijft dat Melchizedek meer is dan Levi, voor eeuwig leeft en geworden is als de Zoon van God (vers 3) allemaal goddelijke eigenschappen.

Maar goed, kennelijk zijn dat voor jou geen argumenten dus let's agree to disagree.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 11:20
Peter79 schreef: 07 nov 2018, 11:16
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 11:08
Peter79 schreef: 07 nov 2018, 10:39
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 10:37 Nee, als iemand van papier net als een Bijbel.

Het feit dat Abraham tienden aan Melchizedek offerde, terwijl Jahweh zelf van tijd tot tijd met hem sprak zegt je niks? Oké, dan is het mij helder waarom jij Melchizek niet ziet als God.
En de Israëlieten offerden aan Levi? De vergelijking gaat m.i. mank.
Van Levi is nooit gezegd dat hij geworden is als Christus en Christus is God naar mijn geloof.
Dat Abraham tienden gaf aan Melchizedek is dus geen zelfstandig argument, maar leunt op je conclusie omtrent Melchizedek.
Niks van wat ik heb gezegd is een zelfstandig argument, ik baseer mij volkomen op wat de Hebreeen schrijver zegt in hoofdstuk 7. En hij schrijft dat Melchizedek meer is dan Levi, voor eeuwig leeft en geworden is als de Zoon van God (vers 3) allemaal goddelijke eigenschappen.

Maar goed, kennelijk zijn dat voor jou geen argumenten dus let's agree to disagree.
Agree.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
maritime
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 feb 2016, 05:22
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door maritime »

Melichizefks orderning als priester ging voor op die van de levieten.
De ordening voor de Levieten gold van de tijd, dat Israël uit Egypte kwam, tot aan het kruis. Vanaf dat moment hebben wij het priesterschap van Christus, waarvan alle aardse priesters een afbeelding waren.

Hebreeën 8:5: deden de aardse prietsters dienst, in een afbeelding en schaduw van de hemelse dingen.
I Kronieken 24:1–19: werden de priesters verdeeld in 24 afdelingen, elke afdeling met een hoofd.
Ezra 2:61, 62: een register werd bijgehouden van iedereen die het recht hadden om als priester dienst te doen.

In werkelijkheid zijn wij geheiligd door het offer van de here Jezus, voor altijd. Hebreeën 10:10
Johannes zag de 24 oudsten in de eerste afdeling van de Hemelse Heiligdom. Openbaring 4:4; 5:8–10
Niemand zal behouden worden, welke niet in het boek des levens beschreven staat. Openbaring 20:15
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

maritime schreef: 07 nov 2018, 11:39 Melichizefks orderning als priester ging voor op die van de levieten.
De ordening voor de Levieten gold van de tijd, dat Israël uit Egypte kwam, tot aan het kruis. Vanaf dat moment hebben wij het priesterschap van Christus, waarvan alle aardse priesters een afbeelding waren.
Eens. En des te vreemder dat juist christenen beargumenteren dat Melchizedek God niet kan zijn vanwege zijn priesterschap. Eh, Christus was toch God en die is hogepriester voor eeuwig.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Peter79 »

maritime schreef: 07 nov 2018, 11:39 Melichizefks orderning als priester ging voor op die van de levieten.
De ordening voor de Levieten gold van de tijd, dat Israël uit Egypte kwam, tot aan het kruis. Vanaf dat moment hebben wij het priesterschap van Christus, waarvan alle aardse priesters een afbeelding waren.

Hebreeën 8:5: deden de aardse prietsters dienst, in een afbeelding en schaduw van de hemelse dingen.
I Kronieken 24:1–19: werden de priesters verdeeld in 24 afdelingen, elke afdeling met een hoofd.
Ezra 2:61, 62: een register werd bijgehouden van iedereen die het recht hadden om als priester dienst te doen.

In werkelijkheid zijn wij geheiligd door het offer van de here Jezus, voor altijd. Hebreeën 10:10
Johannes zag de 24 oudsten in de eerste afdeling van de Hemelse Heiligdom. Openbaring 4:4; 5:8–10
Niemand zal behouden worden, welke niet in het boek des levens beschreven staat. Openbaring 20:15
Eens.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door coby »

Melchisedek had geen vader of moeder. Ra ra wie zou het zijn?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 07 nov 2018, 13:10 Melchisedek had geen vader of moeder. Ra ra wie zou het zijn?
Een wees. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 16:01
coby schreef: 07 nov 2018, 13:10 Melchisedek had geen vader of moeder. Ra ra wie zou het zijn?
Een wees. :clown:
Lol mijn jongste zoon zei laatst: wezen zijn zwervers.
Nee joh. Die hebben geen vader en moeder.
Dat kan niet, want dan kunnen ze niet geboren zijn.
Heerlijk jong.
Die keer dat ie zei dat de vrouw van m'n ex een terrorist was, was nog grappiger. Mama Tim zei dat ze een terrorist was. Wut?
Een toerist!!
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 07 nov 2018, 16:15
Piebe Paulusma schreef: 07 nov 2018, 16:01
coby schreef: 07 nov 2018, 13:10 Melchisedek had geen vader of moeder. Ra ra wie zou het zijn?
Een wees. :clown:
Lol mijn jongste zoon zei laatst: wezen zijn zwervers.
Nee joh. Die hebben geen vader en moeder.
Dat kan niet, want dan kunnen ze niet geboren zijn.
Heerlijk jong.
Die keer dat ie zei dat de vrouw van m'n ex een terrorist was, was nog grappiger. Mama Tim zei dat ze een terrorist was. Wut?
Een toerist!!
Het is wel duidelijk van wie je zoon de humor heeft! :mrgreen:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Jesusisinnocent »

Piebe Paulusma schreef: 06 nov 2018, 22:15
Peter79 schreef: 06 nov 2018, 22:09
Piebe Paulusma schreef: 06 nov 2018, 21:54
Peter79 schreef: 06 nov 2018, 21:41 Hoe ik het zie stond al eerder in het topic
Peter79 schreef: 19 mar 2018, 15:14
Hallo peda,

Dit vind ik één van de geniale dingen van de Hebreeënbrief. Het is namelijk een argument op basis van wat er in Genesis niet staat. De argumentatie "zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch beginsel der dagen, noch einde des levens hebbende" is bijvoorbeeld niet van toepassing op een andere mysterieuze figuur, Bileam. Bileam had namelijk een vader (Beor). Van Job is het einde bekend.
Voor zover ik weet is dit een rabbijnse manier van argumenteren.

#edit: het is natuurlijk "beter goed gejat dan slecht bedacht" als de Hebreeënschrijver dit overnam uit een bestaande traditie.
Ik reageerde op een andere opmerking van jou, namelijk deze:
Er hoeft niet geconcludeerd te worden dat Melchizedek God is, er is geen enkele reden om dat aan te nemen, maar uitsluiten? Kan God niet in een medemens verschijnen?
Wat ik niet begrijp, noch kan rijmen met je eerdere bericht is dat jij vindt dat er niet geconcludeerd hoeft te worden dat Melchizedek God is. Wie is er nog meer zonder begin en zonder einde dan? Of bedoelde je dat sarcastisch?
Melchizedek is een mysterieuze figuur, zo mysterieus dat begin en eind niet bekend was.
Dat staat er helemaal niet. De strekking van wat er staat is dat Christus is geworden als Melchizedek en eeuwig leeft, niks mysterieus aan hoor.

'Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch begin der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zone Gods gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.' (Heb 7,3)
Peter79 schreef: 06 nov 2018, 22:09Dat, en ook de door Yolanda genoemde aspecten, zijn overeenkomsten. Melchizedek was, voor zover wij hem kennen zonder begin en eind, dat is Jezus ook. Daarom is Jezus hogepriester naar de ordening van Melchizedek, als Jezus Melchizedek was, dan kan je shortcuts maken dat Levi in Abraham afdroeg aan Jezus en heb je die ordening niet nodig als argument om Jezus met Melchizedek te verbinden.
Dus Jezus is een mysterieus figuur? :shock:

Waarom niet gewoon de mogelijkheid openhouden dat Melchizedek inderdaad God is? Of is dat idee je soms een aanstoot?
Nogmaals, een priester is in dienst van God, en God kan het dus niet zijn! We moeten gewoon toegeven dat de Bijbel geschreven is door de mens en daardoor verwarring met zich brengt. Want God is geen God van verwarring. 33 Want God is geen God van verwarring.. (1 Kor 14 )
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Piebe Paulusma »

Dus je citeert uit de Bijbel om te getuigen tegen de Bijbel? Je lijkt wel een moslim! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door Jesusisinnocent »

Piebe Paulusma schreef: 09 nov 2018, 00:03 Dus je citeert uit de Bijbel om te getuigen tegen de Bijbel? Je lijkt wel een moslim! :lol:
Ik kan soms kritisch zijn :D
maritime
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 feb 2016, 05:22
Man/Vrouw: M

Re: Melchisedek eeuwig?

Bericht door maritime »

Jesusisinnocent schreef: 08 nov 2018, 23:39
Nogmaals, een priester is in dienst van God, en God kan het dus niet zijn! We moeten gewoon toegeven dat de Bijbel geschreven is door de mens en daardoor verwarring met zich brengt. Want God is geen God van verwarring. 33 Want God is geen God van verwarring.. (1 Kor 14 )

In het begin had het volk van God geen koning, God was zelf hun koning.
Melchizedek was koning en priester tegelijk voor het volk, zo ook de Here Jezus Hij is koning en hogepriester voor ons.
Of Melchizedek God is in persoon? Geloof ik niet, want dat staat nergens beschreven, anders zou de God al eerder als mens zijn gekomen.
Er zijn meerdere goden verklaard de bijbel, satan is ook een Godheid.
In de NT wordt zelfs gesproken over berg der goden.