Ik en mijn Vader zijn één

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door peda »

Hallo Alpha,

Alleen reeds het feit dat jij antwoorden schrijft aan ex-deelnemers die in het recente verleden te kennen hebben gegeven het forum te verlaten, toont mij reeds aan dat het jou totaal niet gaat om het gesprek met een persoon , maar gewoon om het schrijven van uniforme J G bijbel boodschappen gericht tot iedereen. Op specifieke vragen van wel-forumleden wordt door jou niet of slechts zijdelings ingegaan, onmiddellijk wordt door jou een voor geplaveide weg ingeslagen. ""Dwaalwegen"' krijgen bij jou geen cent belangstelling.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 14 dec 2020, 14:20
Alpha schreef: 14 dec 2020, 13:59
Petra schreef: 08 dec 2020, 01:40
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:40
Petra schreef: 20 nov 2020, 00:05

Zijn we 't i.i.g ook 's 'n keertje ergens over eens 8-) :flower1:

Nu maar :praying1: dat onze Hemelse Moeder dat ook vindt.
:) :flower1:
In de hemel zijn alle personen geslachtsloos. ;)
Gezellig!
Een ehhhh...Zhij dus. :idea:
Nee dus. Geesten hebben geen geslacht.
Wanneer een engel uit de hemel op aarde komt, kan hij een menselijk, mannelijk lichaam aan doen.
Daar ben ik het ook al niet mee eens.

In de hemel zal een geest een menselijk lichaam kunnen hebben met alles erop en eraan.
Ook de seksuele identiteit blijft behouden en ja, ook seks is mogelijk. Lust in de hemel dus ook. Met elke fetisj die men leuk vindt. Er is in de hemel geen plaats voor schuld, angst en schaamte.
Onderbouw dat dan met de Bijbel.

Toon aan dat in de hemel kinderen verwekt worden?

Maar je mag geloven wat je wilt.
Ik ga uit van datgene wat de Bijbel leert.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam [Jezus] werd een levengevende geest. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

peda schreef: 14 dec 2020, 14:26 Hallo Alpha,

Alleen reeds het feit dat jij antwoorden schrijft aan ex-deelnemers die in het recente verleden te kennen hebben gegeven het forum te verlaten, toont mij reeds aan dat het jou totaal niet gaat om het gesprek met een persoon , maar gewoon om het schrijven van uniforme J G bijbel boodschappen gericht tot iedereen. Op specifieke vragen van wel-forumleden wordt door jou niet of slechts zijdelings ingegaan, onmiddellijk wordt door jou een voor geplaveide weg ingeslagen. ""Dwaalwegen"' krijgen bij jou geen cent belangstelling.
Je mag natuurlijk veronderstellen wat mijn beweegreden zijn.
Ik breng echter boodschappen, die direct uit de Bijbel komen.
Ik probeer aan de hand van de Bijbel vragen te beantwoorden. Helaas wordt dat meestal niet geaccepteerd.

Je kan van mij niet verwachten dat ik iemand voorschrijf wat hij moet geloven.
Ik probeer te tonen wat de Bijbel werkelijk leert.

Je mag van mij ook niet verwachten dat ik allerlei wegen, die tegen de Bijbelse leer zijn, uitvoerig op in ga.
Temeer ook dat die duidelijk verschillen per denominatie, vaak gebaseerd op traditie en dubieuze bronnen.
Wat zijn volgens jou dwaalwegen?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:30
Messenger schreef: 14 dec 2020, 14:20
Alpha schreef: 14 dec 2020, 13:59Geesten hebben geen geslacht.
Wanneer een engel uit de hemel op aarde komt, kan hij een menselijk, mannelijk lichaam aan doen.
Daar ben ik het ook al niet mee eens.

In de hemel zal een geest een menselijk lichaam kunnen hebben met alles erop en eraan.
Ook de seksuele identiteit blijft behouden en ja, ook seks is mogelijk. Lust in de hemel dus ook. Met elke fetisj die men leuk vindt. Er is in de hemel geen plaats voor schuld, angst en schaamte.
Onderbouw dat dan met de Bijbel.

Toon aan dat in de hemel kinderen verwekt worden?

Maar je mag geloven wat je wilt.
Ik ga uit van datgene wat de Bijbel leert.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam [Jezus] werd een levengevende geest. NWV.
Waarom zou ik het onderbouwen met de bijbel die niet gezaghebbend is voor mij?
Ik heb niet gezegd dat er kinderen verwekt worden in de bijbel. Het gaat erom dat seks mogelijk is, voor het plezier.
Kinderen worden er niet verwekt en geslachtsziektes komen er niet voor.

De geest creëert zich de vorm waarin deze wil verschijnen. Instantaan, zonder conceptie en ontwikkelingsfases als embryo/foetus/peuter/kleuter/adolescent/volwassene/bejaarde. En verdwijnt ook net zo snel als verschenen zodra het doel (bijvoorbeeld 'onfatsoenlijke' seks) behaald is.
Laatst gewijzigd door Messenger op 14 dec 2020, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door peda »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:37
peda schreef: 14 dec 2020, 14:26 Hallo Alpha,

Alleen reeds het feit dat jij antwoorden schrijft aan ex-deelnemers die in het recente verleden te kennen hebben gegeven het forum te verlaten, toont mij reeds aan dat het jou totaal niet gaat om het gesprek met een persoon , maar gewoon om het schrijven van uniforme J G bijbel boodschappen gericht tot iedereen. Op specifieke vragen van wel-forumleden wordt door jou niet of slechts zijdelings ingegaan, onmiddellijk wordt door jou een voor geplaveide weg ingeslagen. ""Dwaalwegen"' krijgen bij jou geen cent belangstelling.
Je mag natuurlijk veronderstellen wat mijn beweegreden zijn.
Ik breng echter boodschappen, die direct uit de Bijbel komen.
Ik probeer aan de hand van de Bijbel vragen te beantwoorden. Helaas wordt dat meestal niet geaccepteerd.

Je kan van mij niet verwachten dat ik iemand voorschrijf wat hij moet geloven.
Ik probeer te tonen wat de Bijbel werkelijk leert.

Je mag van mij ook niet verwachten dat ik allerlei wegen, die tegen de Bijbelse leer zijn, uitvoerig op in ga.
Temeer ook dat die duidelijk verschillen per denominatie, vaak gebaseerd op traditie en dubieuze bronnen.
Wat zijn volgens jou dwaalwegen?
Dwaalwegen is alle denken wat niet in de JG leer past. Zoals je het zelf schrijft : ik ga niet in op allerlei wegen die tegen de bijbelse leer zijn.

In een discussie ga je daar nu wel juist op in, anders heb je geen discussie over en weer maar wordt een "' lesronde "" gelanceerd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 14 dec 2020, 14:20
Alpha schreef: 14 dec 2020, 13:59
Petra schreef: 08 dec 2020, 01:40
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:40
Petra schreef: 20 nov 2020, 00:05

Zijn we 't i.i.g ook 's 'n keertje ergens over eens 8-) :flower1:

Nu maar :praying1: dat onze Hemelse Moeder dat ook vindt.
:) :flower1:
In de hemel zijn alle personen geslachtsloos. ;)
Gezellig!
Een ehhhh...Zhij dus. :idea:
Nee dus. Geesten hebben geen geslacht.
Wanneer een engel uit de hemel op aarde komt, kan hij een menselijk, mannelijk lichaam aan doen.
Daar ben ik het ook al niet mee eens.

In de hemel zal een geest een menselijk lichaam kunnen hebben met alles erop en eraan.
Ook de seksuele identiteit blijft behouden en ja, ook seks is mogelijk. Lust in de hemel dus ook. Met elke fetisj die men leuk vindt. Er is in de hemel geen plaats voor schuld, angst en schaamte.
Onderbouw dat dan met de Bijbel.

Toon aan dat in de hemel kinderen verwekt worden?

Maar je mag geloven wat je wilt.
Ik ga uit van datgene wat de Bijbel leert.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam [Jezus] werd een levengevende geest. NWV.

EdVaessen schreef: 08 dec 2020, 17:28
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:34 Het is een bekend feit dat de meeste mensen de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Dat doen ze terecht. We slaan baby's niet meer dood tegen rotsen. Ook verzuipen we geen kinderen meer in een Zondvloed.
Dat jij het doden van baby's en kinderen door God heel normaal vindt, dat is het probleem van jouw geest.
Ongeboren baby's worden nog steeds gedood, hoor.
Ik vindt dat niet normaal.

De mensen die verdronken tijdens de vloed waren vooraf door Noach gewaarschuwd.
Zij kozen kennelijk ervoor omdat te negeren.

Ze zagen dat Noach vele jaren bezig was een grote boot te bouwen op het droge land.
Vervolgens zagen zij koppels dieren zelfstandig aan boord gaan.
Toen ging de deur dicht en konden zij niet meer naar binnen.
Toen de regen losbarstte ook niet meer.

De ark was 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog.
De ark zou dan ca. 133,5 m lang, 22,3 m breed en 13,4 m hoog zijn geweest.
De ark had een brutovolume van bijna 40.000 m3.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: 08 dec 2020, 11:49
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:34
Zolderworm schreef: 19 nov 2020, 21:52
Alpha schreef: 19 nov 2020, 10:33
Zolderworm schreef: 09 nov 2020, 13:37
Het niet toegestaan om opvattingen van de eigen geloofsrichting naar voren te brengen als waarheid (of zelfs dé Waarheid), maar moet die worden gepresenteerd als hoe die richting het ziet en aanhangt. Ook (eigen) Bijbeluitleggingen verabsoluteren is niet toegestaan.

Het is ook niet toegestaan om over een bepaalde richting te gaan spreken in termen van valse leer of dwaalleer. Men kan wel met argumenten onderbouwd redenerend uitleggen waarom men een bepaalde richting als onjuiste/valse leer beschouwt, maar zomaar stellen dat iets dwaalleer is alsof dat een door iedereen erkende zaak zou zijn mag niet.

Het is niet toegestaan om een andere forummer uit te sluiten van gesprek, of te beschuldigen van valse intenties, omdat men weet dat die forummer niet dezelfde geloofsrichting aanhangt. Drammerig iemand steeds weerspreken omdat men anders denkt is uiteraard niet toegelaten.
Ik heb geen "eigen" geloofsrichting, maar een die uitsluitend op de Bijbel is gebaseerd.
Daarbij zijn de gebruikelijke buiten Bijbelse overleveringen en gebruiken niet opgenomen.

Wat uitsluiten betreft, ik heb nog NOOIT op het knopje gedrukt en heb dus NOOIT de bedoeling om iemand te weren.
Ik citeer gewoon de bijbel en toon wanneer iemand daar van af wijkt.

Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Overigens is de Jg mening niet uniek!
Als je van anderen zegt dat ze de Bijbel niet accepteren, dan sluit je hen uit.
Het is een bekend feit dat de meeste mensen de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Het gevolg is een hoop ellende: oorlog, misdaad en honger.
Jezus heeft dat voorzegt.
Je bedoelt te zeggen dat alle andere mensen, die niet jouw geloof aanhangen, slecht en verdorven zijn. Alleen jij niet. Dus sluit jij die anderen uit, zoals ik zei.
Nee, dus.
Ieder heeft een vrije wil en een vrije keuze.

Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 dec 2020, 14:49 Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Christus had als mens GEEN vrije wil beste Alpha! Kennelijk ben je de omega even kwijt. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:58
callista schreef: 14 dec 2020, 14:49 Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Kerst is een verbastering van Christus..... Dus je viert Christus' geboorte niet? Bijzonder!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

EdVaessen schreef: 08 dec 2020, 17:23
Alpha schreef: 07 dec 2020, 13:04 Mensen die andere jaartallen opgeven hebben niet de intentie om de betrouwbaarheid van de Bijbel aan te tonen.
Tja. Hoe weten we nu met zekerheid wanneer de Bijbelboeken werden geschreven? .
In de NWV staat een tabel.
Die is op basis van informatie uit de Bijbel zelf en grondig achtergrond onderzoek gebaseerd.
Jg hebben niet de intentie om aan de Bijbel te twijfelen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 15:00
EdVaessen schreef: 08 dec 2020, 17:23
Alpha schreef: 07 dec 2020, 13:04 Mensen die andere jaartallen opgeven hebben niet de intentie om de betrouwbaarheid van de Bijbel aan te tonen.
Tja. Hoe weten we nu met zekerheid wanneer de Bijbelboeken werden geschreven? .
In de NWV staat een tabel.
Die is op basis van informatie uit de Bijbel zelf en grondig achtergrond onderzoek gebaseerd.
Jg hebben niet de intentie om aan de Bijbel te twijfelen.
Die tabel klopt voor geen meter....dat heb ik je meermalen laten zien.
Die is opgesteld door de JG om de zg. "profetieën" te laten uitkomen.
Allemaal onderzocht door bijbelonderzoekers.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:00
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:58
callista schreef: 14 dec 2020, 14:49 Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Kerst is een verbastering van Christus..... Dus je viert Christus' geboorte niet? Bijzonder!
Nee, Het is gebaseerd op de zonneaanbidding.
Constantijn was een zonaanbidder.
Kerstmis werd in 354 ingesteld en verving saturnaliën.

Waar vierde in de bijbel Jezus kerstmis of zijn geboorte?

Zonnewendefeest
Veel van de gebruiken van het zonnewendefeest zijn later in ons christelijke kerstfeest opgenomen, zij het vaak in andere vorm. Het Zonnewendefeest werd gevierd ter ere van de godin Frey, en onder luid gejoel, het blazen van de midwinterhoorn en klokluiden werden boze geesten verjaagd en werden overleden voorvaderen en doden herdacht.
Een brandend zonnerad werd rondgedraaid om de terugkerende zon te verwelkomen.

Kerstmis
De oorsprong van kerstmis ligt bij de heidense feesten en vieringen rond midwinter, de periode rond de donkerste dagen van het jaar.
Naarmate het christelijk geloof zich uitbreidde en werd opgenomen door heidense volkeren, werden ook meer en meer lokale en oorspronkelijk heidense gebruiken en vieringen door de christelijke kerk overgenomen en ingepast in het christelijke geloof.
Dit proces duurde meerdere eeuwen, en de eerste 200 jaar werd de geboorte van Jezus in het geheel niet gevierd door christenen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Alpha »

callista schreef: 14 dec 2020, 15:02
Alpha schreef: 14 dec 2020, 15:00
EdVaessen schreef: 08 dec 2020, 17:23
Alpha schreef: 07 dec 2020, 13:04 Mensen die andere jaartallen opgeven hebben niet de intentie om de betrouwbaarheid van de Bijbel aan te tonen.
Tja. Hoe weten we nu met zekerheid wanneer de Bijbelboeken werden geschreven? .
In de NWV staat een tabel.
Die is op basis van informatie uit de Bijbel zelf en grondig achtergrond onderzoek gebaseerd.
Jg hebben niet de intentie om aan de Bijbel te twijfelen.
Die tabel klopt voor geen meter....dat heb ik je meermalen laten zien.
Die is opgesteld door de JG om de zg. "profetieën" te laten uitkomen.
Allemaal onderzocht door bijbelonderzoekers.
Je gaat uit van "geleerden". Ik van de Bijbel.
In tegenstelling tot wat de christenheid doet, passen Jg de leer niet aan de behoefte aan.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Ik ga uit van serieuze bijbelhistorici die de Bijbel grondig onderzoeken
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Piebe Paulusma »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 15:10
Piebe Paulusma schreef: 14 dec 2020, 15:00
Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:58
callista schreef: 14 dec 2020, 14:49 Fijne kerstdagen Alpha!! :thumb1:
Ik vier geen saturnaliën, dat weet je.
Kerst is een verbastering van Christus..... Dus je viert Christus' geboorte niet? Bijzonder!
Nee, Het is gebaseerd op de zonneaanbidding.
Constantijn was een zonaanbidder.
Kerstmis werd in 354 ingesteld en verving saturnaliën.

Waar vierde in de bijbel Jezus kerstmis of zijn geboorte?

Zonnewendefeest
Veel van de gebruiken van het zonnewendefeest zijn later in ons christelijke kerstfeest opgenomen, zij het vaak in andere vorm. Het Zonnewendefeest werd gevierd ter ere van de godin Frey, en onder luid gejoel, het blazen van de midwinterhoorn en klokluiden werden boze geesten verjaagd en werden overleden voorvaderen en doden herdacht.
Een brandend zonnerad werd rondgedraaid om de terugkerende zon te verwelkomen.

Kerstmis
De oorsprong van kerstmis ligt bij de heidense feesten en vieringen rond midwinter, de periode rond de donkerste dagen van het jaar.
Naarmate het christelijk geloof zich uitbreidde en werd opgenomen door heidense volkeren, werden ook meer en meer lokale en oorspronkelijk heidense gebruiken en vieringen door de christelijke kerk overgenomen en ingepast in het christelijke geloof.
Dit proces duurde meerdere eeuwen, en de eerste 200 jaar werd de geboorte van Jezus in het geheel niet gevierd door christenen.
Christus wordt de morgenster genoemd (Openb. 22:16) en het grote licht (Matth. 4:16) en zijn volgelingen kinderen van de dag (1 Thess. 5:5)..... Zo gek was Constantijn, de eerste christelijk keizer niet, want christen zijn per definitie zonneaanbidders. Misschien is dit een leuk kerstliedje voor je: 'er ging mij een lichtje op!'
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door EdVaessen »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:47 De mensen die verdronken tijdens de vloed waren vooraf door Noach gewaarschuwd.
Zij kozen kennelijk ervoor omdat te negeren.
De kinderen en baby's ook? Het was hun eigen schuld dat ze op wrede wijze verdronken door toedoen van God?
Dat jij dat normaal vindt zegt veel over jouw gebrek aan elementaire moraal. Je lijkt me een typisch geval van godsdienstwaanzin welke, zoals we weten, altijd heeft geleid tot verlies van menselijkheid.
Zoals het ooit treffend werd omschreven: de fanaat is overgevoelig voor het object van zijn verering en tegelijk ongevoelig voor het menselijke.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 14:56
Zolderworm schreef: 08 dec 2020, 11:49
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:34
Zolderworm schreef: 19 nov 2020, 21:52
Alpha schreef: 19 nov 2020, 10:33 Ik heb geen "eigen" geloofsrichting, maar een die uitsluitend op de Bijbel is gebaseerd.
Daarbij zijn de gebruikelijke buiten Bijbelse overleveringen en gebruiken niet opgenomen.

Wat uitsluiten betreft, ik heb nog NOOIT op het knopje gedrukt en heb dus NOOIT de bedoeling om iemand te weren.
Ik citeer gewoon de bijbel en toon wanneer iemand daar van af wijkt.

Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.
Overigens is de Jg mening niet uniek!
Als je van anderen zegt dat ze de Bijbel niet accepteren, dan sluit je hen uit.
Het is een bekend feit dat de meeste mensen de Bijbelse normen en waarden niet accepteren.
Het gevolg is een hoop ellende: oorlog, misdaad en honger.
Jezus heeft dat voorzegt.
Je bedoelt te zeggen dat alle andere mensen, die niet jouw geloof aanhangen, slecht en verdorven zijn. Alleen jij niet. Dus sluit jij die anderen uit, zoals ik zei.
Nee, dus.
Ieder heeft een vrije wil en een vrije keuze.

Als je een bekeuring krijgt voor het door rood licht rijden, dat is dat een gevolg van jouw beslissing.
Je moet dan niet gaan klagen, zoals sommigen doen.

Mensen die er voor kiezen de Bijbels normen en waarden te negeren, moeten dan ook niet klagen over de consequenties.

Wanneer je b.v. drugs koopt, ondersteun je zware misdaad.
Ik begrijp wel dat je intellectuele mogelijkheden nog niet zover reiken dat je kunt inzien dat jouw waarheid alleen maar jouw persoonlijke waarheid is en meer niet. En dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat jij geen gelijk hebt en de ander wel. Dat inzicht is je helaas nog niet gegeven. Maar wie weet wat in de toekomst nog mogelijk is, zeker nadat je het vaccin hebt gekregen. En het is natuurlijk ook een beetje sneu, want je doet je best. En je bent ook niet meer de jongste.
Maar het lukt natuurlijk niet om echt met een ander in gesprek te komen als je de houding hebt dat je alles beter weet en dat je vindt dat je die ander de les moet lezen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Petra »

Alpha schreef: 14 dec 2020, 13:59
Petra schreef: 08 dec 2020, 01:40
Alpha schreef: 07 dec 2020, 12:40
Petra schreef: 20 nov 2020, 00:05
Alpha schreef: 19 nov 2020, 10:35 Inderdaad, dat is in de grondwet en in de rechten van de mens vastgelegd.
Zijn we 't i.i.g ook 's 'n keertje ergens over eens 8-) :flower1:

Nu maar :praying1: dat onze Hemelse Moeder dat ook vindt.
:) :flower1:
In de hemel zijn alle personen geslachtsloos. ;)
Gezellig!
Een ehhhh...Zhij dus. :idea:
Nee dus. Geesten hebben geen geslacht.
Wanneer een engel uit de hemel op aarde komt, kan hij een menselijk, mannelijk lichaam aan doen.
Huh...wat krijgen we nou.. doen engelen dan alleen maar mannelijke lichamen aan nooit 's een vrouwelijke ?
Wat ongezellig. :(
Ik wil ook best wel 's een keertje een engel die mijn lichaam aandoet. Gaat dan het licht aan?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1821
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 dec 2020, 14:20
In de hemel zal een geest een menselijk lichaam kunnen hebben met alles erop en eraan.
Ook de seksuele identiteit blijft behouden en ja, ook seks is mogelijk. Lust in de hemel dus ook. Met elke fetisj die men leuk vindt. Er is in de hemel geen plaats voor schuld, angst en schaamte.

De hemel wordt niet voor niets ook het paradijs genoemd. ;)
In jouw zelf geschapen werkelijkheid is natuurlijk alles waar, maar ik denk dat je uiteindelijk van een koude kermis thuis komt. Per slot van rekening is lust nog altijd de afschaduwing van Liefde. En Liefde - het eeuwig Zijnde - is het hoogste dat er qua Bewustzijn is. Op de weg daarnaar toe is er veel lust, maar die zal uiteindelijk ten behoeve van de Liefde daaraan ondergeschikt gemaakt moeten worden.

Het tijdelijke éénzijn zoals dat binnen de seksualiteit beleefd wordt, ebt zoals je weet elke keer weer weg, waardoor er in jouw eigen gecreëerde lusthof niets anders opzit dan die seksuele roes keer op keer weer opnieuw te zoeken.

Wil je echter ooit permanent ‘Eénzijn met de Vader’, dan zullen daarvoor t.z.t. bepaalde andere keuze’s gemaakt moeten maken.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 16 dec 2020, 12:29 Wil je echter ooit permanent ‘Eénzijn met de Vader’, dan zullen daarvoor t.z.t. bepaalde andere keuze’s gemaakt moeten maken.
Waarom denk je dat? Seks is grotendeels plezier en genot. Denk je dat God daar vies van is?

Overigens ben ik al permanent één met God. Die is in mij en om mij heen, alomtegenwoordig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Zonder lust ook geen seks en derhalve geen nageslacht.
Seksualiteit verbindt ook; geeft ook troost en zelfs heling.....en inzicht.
Alles zit prima in elkaar in de natuur.

Het is de mens die er een eigen draai aan geeft en vaak onder invloed van religie...helaas.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door Messenger »

callista schreef: 16 dec 2020, 13:40 Zonder lust ook geen seks en derhalve geen nageslacht.
Seksualiteit verbindt ook; geeft ook troost en zelfs heling.....en inzicht.
Alles zit prima in elkaar in de natuur.

Het is de mens die er een eigen draai aan geeft en vaak onder invloed van religie...helaas.
Religie maakt er helaas een schaamtevolle zaak van dat een schuldgevoel oplevert.
Heb wel gehoord dat kindjes worden verwekt door echtparen die alle kleding aanhouden tijdens de piep-Jan-knor seks.
Geen enkel genot mag er dan zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Ik en mijn Vader zijn één

Bericht door callista »

Klopt...
Ja...de kleren aan en het licht uit.
En alles onder de dekens.