Wat is genade?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Martine schreef: 04 nov 2018, 13:40 Een moeder zal de deur altijd openhouden voor haar kind.
Wat hij/zij ook doet.
Maar die moeder zal wel met het kind dat iets ernstigs heeft gedaan praten en hem/haar vragen zelf naar de politie te gaan of naar degene die kwaad is gedaan.
Zo is voor God de deur open tot het laatste moment.
Nergens staat dat de deur openstaat tot het laatste moment. Christus ging zelfs naar de overledenen van de zondvloed.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Jezus zei tegen die lui: ongelovigen! Dat zei Hij tegen lui die die wonderen zagen, niet tegen een atheist van nu die nog nooit een dode heeft op zien staan. En religie maakt daar dan van: jij gelooft niet dat God bestaat, dus ben je verrot slecht en nou als je niet gelooft, dan komt dat omdat God dat niet wil. Zo'n Calvijn heb ik bijvoorbeeld ook weinig hoop voor. Ik hoop dat ie zich nog heeft bekeerd op z'n sterfbed, maar hij heeft van God een monster gemaakt. Daar had die Servettus gewoon gelijk in, die ie vermoordde.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 02 nov 2018, 16:19 Dit is geen aanval beste Coby en Peter79, maar ik ben benieuwd hoe een God die slechts zijn strafwijze wijzigt te rijmen is met genade.
[...]

Dus, wat is genade? Is het te combineren met vuur?
Genade is dat er een eind komt aan het lijden en kwaad.
De straf, voor wie denkt aan straf, is volbracht op Golgotha.
Het oordeel is dat het lijden en kwaad worden erkend en dat alle tranen worden afgewist.
Vuur is een beeld van loutering, het wegdoen van kwaad en lijden.
Het kan niet anders dan dat het verdwijnen van lijden en kwaad het einde betekent van de wereld zoals wij die kennen.

Johannes doopte met water, Jezus met vuur. Het vuur staat voor de Geest.
Noach en het volk Israël werden door het water heen gered, terwijl hun vervolgers er het leven door lieten.
Het vuur verteert alles wat in de eeuwigheid geen stand houdt, lijden en kwaad. Voor wie dat wil is er eeuwig leven door de Geest.

Ieder mens zal sterven, want dat is de natuurlijke gang van zaken in deze wereld. Dat is de waterdood. Opgewekt worden uit de dood is genade, gesymboliseerd door de waterdoop en mogelijk door de Geest.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 08 nov 2018, 11:57
Messenger schreef: Als ik je goed begrijp is die onvergefelijke zonde het ontkennen van het bestaan van Jezus?
Nee natuurlijk niet. Ik heb toch zelf ook jaren Zijn bestaan ontkend.
Maar wat bedoel je dan wel?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 08 nov 2018, 13:50
coby schreef: 08 nov 2018, 11:57
Messenger schreef: Als ik je goed begrijp is die onvergefelijke zonde het ontkennen van het bestaan van Jezus?
Nee natuurlijk niet. Ik heb toch zelf ook jaren Zijn bestaan ontkend.
Maar wat bedoel je dan wel?
Dat heb ik net uitgelegd. Zonde tegen de Geest is dat je willens en wetens, terwijl je de waarheid ziet en je ziet dat Jezus opstaat uit de dood, gaat liegen zodat mensen jou volgen en jij geld krijgt en macht. Onder andere. Verder weet ik er geen voorbeeld voor. Er zijn soms christenen die zich zorgen maken dat ze die zonde hebben gedaan. Dat is al een teken dat ze het niet hebben gedaan. Zo iemand is totaal verhard en dan is er geen weg meer terug.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Genade is iemand verzuipen. Als die demonen ook Noach hadden opgevreten had de wereld niet gered kunnen worden, want dan had Jezus niet kunnen komen.
Nu zal ik erover ophouden.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 08 nov 2018, 15:40
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Genade is iemand verzuipen. Als die demonen ook Noach hadden opgevreten had de wereld niet gered kunnen worden, want dan had Jezus niet kunnen komen.
Nu zal ik erover ophouden.
Kennelijk weet jij je ook geen raad met de belofte die God aan Noach deed. Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelooft dat de genadige God een wisseling van strafmethode bedoelde. Als je dat werkelijk denkt dan heb je een God die wars is van genade en waar je niks op aan kunt en zal ik voor je bidden of satan je uit z'n hand redt.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Ga maar de Farizeeen knuffelen dan als je zoveel van ze houdt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 08 nov 2018, 15:47
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Ga maar de Farizeeen knuffelen dan als je zoveel van ze houdt.
Die zijn al doodgeknuffeld.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Misschien kan ik meer zieltjes winnen als ik voortaan begin met de vraag: kent u degene die in staat is de hele aarde op te blazen zonder massavernietigingswapens? :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door Martine »

Piebe Paulusma schreef:Kennelijk weet jij je ook geen raad met de belofte die God aan Noach deed. Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelooft dat de genadige God een wisseling van strafmethode bedoelde. Als je dat werkelijk denkt dan heb je een God die wars is van genade en waar je niks op aan kunt en zal ik voor je bidden of satan je uit z'n hand redt.
Houd nou eens op over een straffende God. Dat krijg je als je je alleen op het OT oriënteert.
Het NT spreekt van een God die liefde is en ons in Christus genade schenkt.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:46
coby schreef: 08 nov 2018, 15:40
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Genade is iemand verzuipen. Als die demonen ook Noach hadden opgevreten had de wereld niet gered kunnen worden, want dan had Jezus niet kunnen komen.
Nu zal ik erover ophouden.
Kennelijk weet jij je ook geen raad met de belofte die God aan Noach deed. Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelooft dat de genadige God een wisseling van strafmethode bedoelde. Als je dat werkelijk denkt dan heb je een God die wars is van genade en waar je niks op aan kunt en zal ik voor je bidden of satan je uit z'n hand redt.
Hij verwoest de aarde niet door er de fik in te steken. Er komen een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Als ik evangeliseer, kom ik altijd met Psalm 5 of zo op een uithangbord en dan zeg ik: God haat u.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 08 nov 2018, 17:04
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:46
coby schreef: 08 nov 2018, 15:40
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Genade is iemand verzuipen. Als die demonen ook Noach hadden opgevreten had de wereld niet gered kunnen worden, want dan had Jezus niet kunnen komen.
Nu zal ik erover ophouden.
Kennelijk weet jij je ook geen raad met de belofte die God aan Noach deed. Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelooft dat de genadige God een wisseling van strafmethode bedoelde. Als je dat werkelijk denkt dan heb je een God die wars is van genade en waar je niks op aan kunt en zal ik voor je bidden of satan je uit z'n hand redt.
Hij verwoest de aarde niet door er de fik in te steken. Er komen een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Als ik evangeliseer, kom ik altijd met Psalm 5 of zo op een uithangbord en dan zeg ik: God haat u.
Het enige dat ik roep is: Mat 16 vers 28, Mat 16 vers 28! Waarop doorgaans de reacties zijn: 'Wat? Zet je er 16 Mat in 28 zetten?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Martine schreef: 08 nov 2018, 16:40
Piebe Paulusma schreef:Kennelijk weet jij je ook geen raad met de belofte die God aan Noach deed. Ik kan me niet voorstellen dat je echt gelooft dat de genadige God een wisseling van strafmethode bedoelde. Als je dat werkelijk denkt dan heb je een God die wars is van genade en waar je niks op aan kunt en zal ik voor je bidden of satan je uit z'n hand redt.
Houd nou eens op over een straffende God. Dat krijg je als je je alleen op het OT oriënteert.
Het NT spreekt van een God die liefde is en ons in Christus genade schenkt.
Volgens mij noemt Jezus de God van het OT zijn Vader.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Die man toen op FreeThinker, die zo kwaad werd toen ik zei dat God vuur ging geven hier in Nederland. Idiote gek! God gaat hier alles in de hens zetten? Nee nee, ik bedoel opwekkingsvuur.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 08 nov 2018, 17:28 Die man toen op FreeThinker, die zo kwaad werd toen ik zei dat God vuur ging geven hier in Nederland. Idiote gek! God gaat hier alles in de hens zetten? Nee nee, ik bedoel opwekkingsvuur.
We lachen er om, maar je zal maar echt geloven in een God die het na de zondvloed nog eens dunnetjes overdoet met vuur. En dan die God ook nog goed en de God van liefde durven noemen. Tja, daar zakt mijn broek van af tot op mijn knieën. Kun je je dat voorstellen? Ik ken mensen die hun dochter zijn verloren en geloven dat God dat heeft gedaan met een reden.... Er zijn niet genoeg gestichten om de gelovigen te herbergen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Piebe zal als hij opgewekt wordt uit de dood verontwaardigd roepen: dit is grafschennis! Laat me toch in vrede rusten :naughty:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 08 nov 2018, 19:15
Piebe Paulusma schreef: 08 nov 2018, 15:29 Wat is genade? Het is iemand de laatste klap toebrengen zo blijkt uit de reacties van dit topic. Tot zover de vredelievende christenen.
Piebe zal als hij opgewekt wordt uit de dood verontwaardigd roepen: dit is grafschennis! Laat me toch in vrede rusten :naughty:
Neen, ik zou Paulus geciteerd hebben:

'Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.' (1 kor 15,50)

En terug mijn graf zijn ingekropen. :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Peter79 schreef: 08 nov 2018, 12:14
Piebe Paulusma schreef: 02 nov 2018, 16:19 Dit is geen aanval beste Coby en Peter79, maar ik ben benieuwd hoe een God die slechts zijn strafwijze wijzigt te rijmen is met genade.
[...]

Dus, wat is genade? Is het te combineren met vuur?
Genade is dat er een eind komt aan het lijden en kwaad.
Een einde aan het lijden is de fysieke dood. Doch is de fysieke dood niet altijd genade, het kan ook een straf zijn, of doodslag. Genade is erkennen dat God Eén is en je naaste liefhebben als jezelf.
Peter79 schreef: 08 nov 2018, 12:14De straf, voor wie denkt aan straf, is volbracht op Golgotha.
En wat dan te doen met de post Golgotha dreigementen? Petrus schreef:

'Dewelke zullen rekenschap geven Dengene Die bereid staat om te oordelen de levenden en de doden.' (1 Petr4,5)
Peter79 schreef: 08 nov 2018, 12:14Het oordeel is dat het lijden en kwaad worden erkend en dat alle tranen worden afgewist.
Vuur is een beeld van loutering, het wegdoen van kwaad en lijden.
Het kan niet anders dan dat het verdwijnen van lijden en kwaad het einde betekent van de wereld zoals wij die kennen.
Waarom kan dat niet anders? Voor God is niets onmogelijk en bovendien heeft Jahweh meerdere keren over de schepping gezegd dat de het goed was dus hoe zeg jij dat het kwaad is? En er staat ook duidelijk in de Bijbel dat de aarde voor EEUWIG zal bestaan.

'Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.' (Pred 1,4)

'Hij heeft de aarde gegrond op haar grondvesten; zij zal nimmermeer noch eeuwiglijk wankelen.' (Ps 104,5)

Dus hoezo zeg jij dat de aarde zal vergaan?
Peter79 schreef: 08 nov 2018, 12:14Johannes doopte met water, Jezus met vuur. Het vuur staat voor de Geest.
Noach en het volk Israël werden door het water heen gered, terwijl hun vervolgers er het leven door lieten.
Het vuur verteert alles wat in de eeuwigheid geen stand houdt, lijden en kwaad. Voor wie dat wil is er eeuwig leven door de Geest.
God is een alles verterend vuur, doch Petrus spreekt van een vuur dat zal branden in de hemelen en de elementen op aarde verbrandt (2 Petr. 3:10-12) waarmee hij het huis van God bedoelde, want de hemel is Jahwe's troon en de aarde zijn voetbank (Jes. 66:1; Hand. 7:49) en het huis van God was de tweede tempel (Ps. 27:4) die is afgebrand. Geen alles verterend vuur, maar een vuur dat hen verteerde die Christus niet verteerden.
Peter79 schreef: 08 nov 2018, 12:14Ieder mens zal sterven, want dat is de natuurlijke gang van zaken in deze wereld. Dat is de waterdood. Opgewekt worden uit de dood is genade, gesymboliseerd door de waterdoop en mogelijk door de Geest.
De waterdood was geen natuurlijke gang van zaken broeder, maar een straf van God. En genade is wel opgewekt uit de dood worden, maar men hoeft niet fysiek te sterven om dood te zijn. Christus zei laat de doden hun doden begraven (Matth. 8:22) en volg mij tegen z'n volgelingen. Dus, de zondvloed zie ik toch als iets heel anders dan de natuurlijke dood.

Christus sprak misschien wel nooit over opgewekt worden uit de fysieke dood, maar uitsluitend uit de geestelijke.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 02 nov 2018, 16:19 Sommige christenen geloven dat de belofte die God deed aan Noach behelsde dat hij de mensheid niet meer met water zou uitroeien in de toekomst maar met vuur of op een andere wijze zou straffen. Maar is die visie wel te verenigen met de belofte?

Dit is de betreffende belofte uit Genesis 8,20-22:

En Noach bouwde den HEERE een altaar; en hij nam van al het reine vee en van al het rein gevogelte en offerde brandoffers op dat altaar.
En de HEERE rook dien lieflijken reuk, en de HEERE zeide in Zijn hart: Ik zal voortaan den aardbodem niet meer vervloeken om des mensen wil,
Voortaan, al de dagen der aarde zullen zaaiing en oogst, en koude en hitte, en zomer en winter, en dag en nacht niet ophouden.


Is de aarde met vuur vernietigen dan geen vloek? Als God onder het NT alleen zijn methode van straffen veranderd heeft, wat moeten wij met de volgende tekst uit Mat 9,13?

'Doch gaat heen en leert wat het is: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.'

En deze?

'Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.' (1 Joh. 4:18)

Dit is geen aanval beste Coby en Peter79, maar ik ben benieuwd hoe een God die slechts zijn strafwijze wijzigt te rijmen is met genade.

'Wordt niet omgevoerd met verscheidene en vreemde leringen; want het is goed dat het hart gesterkt wordt door genade, niet door spijzen, door welke geen nuttigheid bekomen hebben die daarin gewandeld hebben.' (Heb 13,9)

Dus, wat is genade? Is het te combineren met vuur?
Het Oude en het Nieuwe Testament zijn, volgens mij, twee aparte religies, die feitelijk niets met elkaar te maken hebben. Op een bepaald moment werd er, volgens mij, besloten dat ze wel iets met elkaar te maken zouden moeten hebben. Vraag me niet waarom, want dit is een grote vergissing. Men heeft toen,volgens mij, het Nieuwe Testament zodanig aangepast dat het lijkt dat het om één religie gaat. Maar dat is niet zo. Bij het Oude Testament gaat het om een religie die niet meer van deze tijd is. Het is een religie van een oud tribaal volk, dat weinig beschaving kende. De verhalen in het OT zijn op zich wel interessant, maar die moeten we maar gewoon vergeten. Het gaat om het NT, waarbij we alles wat er later aan is toegevoegd, maar even moeten wegdenken. Zo wist bijvoorbeeld, vijftig jaar na de dood van Jezus, niemand meer wat Jezus allemaal had gezegd en gedaan. Daarom kon zelfs Mattheus al lekker z'n gang gaan, zou ik denken. Jezus zelf zou er vermoedelijk om huilen wat er allemaal over hem werd geschreven. Het was net de Story.
De katharen hadden het begrepen. Maar die werden uitgeroeid.
De gedachte aan een God die de totale wereldbevolking verzuipt of verbrandt vind ik absurd, zeker in het licht van wat er in het NT staat. Zo'n gedachte is niet van deze tijd. Misschien zouden sommige moslims in Pakistan zoiets geloven. Die zouden het zelfs toejuichen. Maar wij doen dat natuurlijk niet. Zijn we nou een haartje betoeterd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Die oude religie vol van bloedrituelen noemt Callista joods en vindt dat hen veel onrecht is aangedaan door christenen. Andersom is het onrecht wat zij christenen hebben aangedaan natuurlijk te verwaarlozen want christenen zijn geen mensen en die mogen wel dood.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door callista »

Wat hebben joden christenen dan aangedaan?
Is dat te vergelijken met wat christenen elkaar onderling hebben aangedaan of wat de christenen de joden hebben aangedaan bv?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 09 nov 2018, 15:15 Die oude religie vol van bloedrituelen noemt Callista joods en vindt dat hen veel onrecht is aangedaan door christenen. Andersom is het onrecht wat zij christenen hebben aangedaan natuurlijk te verwaarlozen want christenen zijn geen mensen en die mogen wel dood.
Hebben joden christenen vermoord? Heb ik iets gemist? Ik denk dat in de Bijbel tamelijk goed beschreven staat hoe het er in die tijd aan toeging. Dus ik weet niet of dat de schuld van de christenen is.
Only dead fish go with the flow