Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Jesusisinnocent »

Openbaring 7

4 En ik hoorde het getal dergenen, die verzegeld waren: honderd vier en veertig duizend (144.000) waren verzegeld uit alle geslachten der kinderen Israëls.

Dat zijn er niet veel. Betekent het dat niet alle gelovigen in Jezus de hemel zullen binnentreden?

Wat zijn jullie meningen hierover?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Verzegeld zegt toch niets over naar de hemel gaan. Die prediken in de eindtijd. Er gaat dan een schare die niet te tellen is naar de hemel.
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Jesusisinnocent »

coby schreef: 16 nov 2018, 17:26 Verzegeld zegt toch niets over naar de hemel gaan. Die prediken in de eindtijd. Er gaat dan een schare die niet te tellen is naar de hemel.
Wie zijn dan die 144000 eerstelingen?

4 Dezen zijn het, die met vrouwen niet bevlekt zijn, want zij zijn maagden; dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Het ook heengaat; dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen Gode en het Lam. (Openbaring 14)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Zolderworm »

Jesusisinnocent schreef: 16 nov 2018, 17:24 Openbaring 7

4 En ik hoorde het getal dergenen, die verzegeld waren: honderd vier en veertig duizend (144.000) waren verzegeld uit alle geslachten der kinderen Israëls.

Dat zijn er niet veel. Betekent het dat niet alle gelovigen in Jezus de hemel zullen binnentreden?

Wat zijn jullie meningen hierover?
Uiteraard gaat iedereen naar de hemel: het collectieve astrale gebied, al blijven sommige doden eerst nog een tijdje op de Aarde rondzwerven. De vraag is veeleer: hoeveel mensen ondergaan een natuuroverstijgende transformatie, waarbij ze zich losmaken van het gebied van de zonde, onder invloed van de kracht van Christus. Dat zijn er thans nog niet zoveel. Maar op den duur gebeurt ook dat bij iedereen. Is het niet in dit leven, dan wel in een volgend. Het is gewoon de ontwikkeling die wij zullen gaan. Op weg terug naar God. Het is onvermijdelijk.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Jesusisinnocent schreef: 16 nov 2018, 17:45
coby schreef: 16 nov 2018, 17:26 Verzegeld zegt toch niets over naar de hemel gaan. Die prediken in de eindtijd. Er gaat dan een schare die niet te tellen is naar de hemel.
Wie zijn dan die 144000 eerstelingen?

4 Dezen zijn het, die met vrouwen niet bevlekt zijn, want zij zijn maagden; dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Het ook heengaat; dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen Gode en het Lam. (Openbaring 14)
Profeten, 12000 per stam.
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Jesusisinnocent »

Zolderworm schreef: 16 nov 2018, 18:01
Jesusisinnocent schreef: 16 nov 2018, 17:24 Openbaring 7

4 En ik hoorde het getal dergenen, die verzegeld waren: honderd vier en veertig duizend (144.000) waren verzegeld uit alle geslachten der kinderen Israëls.

Dat zijn er niet veel. Betekent het dat niet alle gelovigen in Jezus de hemel zullen binnentreden?

Wat zijn jullie meningen hierover?
Uiteraard gaat iedereen naar de hemel: het collectieve astrale gebied, al blijven sommige doden eerst nog een tijdje op de Aarde rondzwerven. De vraag is veeleer: hoeveel mensen ondergaan een natuuroverstijgende transformatie, waarbij ze zich losmaken van het gebied van de zonde, onder invloed van de kracht van Christus. Dat zijn er thans nog niet zoveel. Maar op den duur gebeurt ook dat bij iedereen. Is het niet in dit leven, dan wel in een volgend. Het is gewoon de ontwikkeling die wij zullen gaan. Op weg terug naar God. Het is onvermijdelijk.
Volgens de woorden van Jezus gaan niet iedereen de hemel in. Mattheus 25:

41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.

42 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven;

43 Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?

45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan.

46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door coby »

Zoveel als de sterren des hemels
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9937
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Iedereen gaat naar de hemel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Jesusisinnocent
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2018, 20:04
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Jesusisinnocent »

Bedoel je de christenen met iedereen of ook aanhangers van een ander religie en ateïsten, want dit zou betekenen dat de hel dan niet bestaat?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9937
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Messenger »

Jesusisinnocent schreef: 17 nov 2018, 01:37 Bedoel je de christenen met iedereen of ook aanhangers van een ander religie en ateïsten, want dit zou betekenen dat de hel dan niet bestaat?
Ik bedoel alle mensen. De hel bestaat niet. Je kunt je afvragen of een God van échte liefde zoiets als een hel zou scheppen.
Naar mijn idee niet.
Daarnaast zal échte liefde onvoorwaardelijk zijn. En zulke liefde oordeelt niet. Zulke liefde straft ook niet.
En hoe zou dat dan eigenlijk moeten als God de mens een vrije wil heeft gegeven?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 17 nov 2018, 10:02
Jesusisinnocent schreef: 17 nov 2018, 01:37 Bedoel je de christenen met iedereen of ook aanhangers van een ander religie en ateïsten, want dit zou betekenen dat de hel dan niet bestaat?
Ik bedoel alle mensen. De hel bestaat niet. Je kunt je afvragen of een God van échte liefde zoiets als een hel zou scheppen.
Naar mijn idee niet.
Daarnaast zal échte liefde onvoorwaardelijk zijn. En zulke liefde oordeelt niet. Zulke liefde straft ook niet.
En hoe zou dat dan eigenlijk moeten als God de mens een vrije wil heeft gegeven?
Op zich bestaat de hel niet. Maar er bestaat volgens mij wel een voor het gewone oog onzichtbare sfeer, waarin we allerlei emotionele residuen vinden van slechte gebeurtenissen in de wereld. Die sfeer kun je wel degelijk ervaren. En je kunt dan denken dat het om de hel gaat.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Wie zich afvraagt hoeveel mensen naar de hemel gaan begeeft zich op Gods zetel. Dat is wat ik er van vind. :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Er wordt in de Bijbel over twee groepen personen gesproken.
De Grote schare, die niemand kon tellen, en de kleine kudde (144.000).
Wat het Gods bedoeling dat "iedereen" naar de hemel zou gaan?
Nee, hij heeft de mens gemaakt om op aarde te leven, vandaar dat hij het paradijs stichtte.

Staat in de Bijbel dat de grote schare zich in de hemel bevindt?
Nee, zij uiten hun vreugde door met palmtakken te zwaaien.
In de hemel zijn geen palmen.

Gaan de 144.000 naar de hemel?
Ja, zij treden op als mede regeerders met Jezus als koning.

Openb 20:6  Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding.
Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Openb 1:6 hij heeft ons gemaakt tot een koninkrijk, tot priesters voor zijn God en Vader — aan hem komt de eer toe en de macht, voor eeuwig. Amen. NWV.

Het hier gebruikte "ons" heeft betrekking op de 144.000.
Wanneer de apostelen in een "ons" of "wij" vorm praten, heeft dat meestal betrekking op de 144.000, zij kennen inmiddels hun hemelse roeping.

Johannes 16:
12 Ik heb jullie nog veel te zeggen, maar jullie kunnen het nu niet bevatten. NWV
12 Nog veel heb Ik tegen u te zeggen, maar u kunt het nu niet dragen. HSV.

Handelingen 1:6 Toen ze bijeengekomen waren, vroegen ze hem: ‘Heer, herstel je in deze tijd het koninkrijk voor Israël?’ NWV.
Zij begrepen op dat moment niet dat zij mede regeerders vanuit de hemel zouden worden.

Zij kregen die informatie later.
B.v.b.: De Emmaüsgangers waren bedroefd omdat de dingen niet zo gelopen waren als ze verwacht hadden.
Ze hadden geen duidelijk beeld of overzicht, ook al had Jezus hen meerdere malen verteld wat zijn doel was.
Vandaar dat Jezus hen na zijn opstanding op diverse plaatsen bezocht, om hen verder te informeren.

Lukas 24:
15 Terwijl ze hierover in gesprek waren, kwam Jezus naar ze toe en liep met ze mee,
16 maar hun ogen werden ervan weerhouden hem te herkennen.
17 Hij zei tegen ze: ‘Waar lopen jullie zo druk over te praten?’ Met een verdrietig gezicht bleven ze staan.
18 Eén van hen, Kleopas, antwoordde: ‘Bent u soms een vreemdeling die helemaal alleen woont? Weet u echt niet wat er de afgelopen dagen in Jeruzalem gebeurd is?’
19 Hij vroeg: ‘Wat dan?’ Ze zeiden: ‘Wat er gebeurd is met Jezus de Nazarener. Hij was een profeet die krachtig was in woord en daad voor de ogen van God en van het hele volk.
20 Maar onze overpriesters en regeerders hebben hem ter dood laten veroordelen en hebben hem aan een paal gehangen. 21 Wij hoopten juist dat deze man degene was die Israël zou bevrijden. Maar inmiddels is het al de derde dag sinds dat allemaal gebeurd is.

27 En hij legde hun uit wat in de hele Schrift over hem gezegd werd, te beginnen bij Mozes en alle Profeten.

32 Ze zeiden tegen elkaar: ‘Brandde ons hart niet in ons toen hij onderweg met ons praatte en de Schrift duidelijk aan ons uitlegde?’ NWV.

Interessant is de opmerking van Jezus hij zegt in:

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 En niemand is opgevaren naar de hemel dan Hij Die uit de hemel neergedaald is, namelijk de Zoon des mensen, Die in de hemel is. HSV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Er is geen mens die daar een adequaat antwoord op kan geven.......niemand dus...
Het enig mogelijke antwoord is....."wij weten het niet"
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 17 nov 2018, 10:02
Jesusisinnocent schreef: 17 nov 2018, 01:37 Bedoel je de christenen met iedereen of ook aanhangers van een ander religie en ateïsten, want dit zou betekenen dat de hel dan niet bestaat?
Ik bedoel alle mensen. De hel bestaat niet. Je kunt je afvragen of een God van échte liefde zoiets als een hel zou scheppen.
Naar mijn idee niet.
Daarnaast zal échte liefde onvoorwaardelijk zijn. En zulke liefde oordeelt niet. Zulke liefde straft ook niet.
En hoe zou dat dan eigenlijk moeten als God de mens een vrije wil heeft gegeven?
De hel bestaat inderdaad niet.

Men vertaalt Sjeool, Hades en Gehenna graag met hel.
Een klein beetje onderzoek toont aan dat Sjeool en Hades gewoon graf betekend.
Zelfs de SV maakt dat in het OT heel duidelijk.

Gehenna is een symboliek voor vernietiging.
Het was een vuilnisbelt, die door Koning Josia op de plaats van Baäl aanbidding heeft gemaakt.
Wiki geeft dat ook heel duidelijk aan. Zie Gehenna.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

ja Alpha dat weten we hoe de JG erover denken.
Geen hel, maar de niet gelovigen of anders gelovigen worden vernietigd
Zo is het toch?

Of hebben hindoes en boeddhisten o.a. ook nog een kans?
En atheïsten?
En diegenen Kerst vieren en hun verjaardag.....worden die ook vernietigd?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 nov 2018, 21:33 Er is geen mens die daar een adequaat antwoord op kan geven.......niemand dus...
Het enig mogelijke antwoord is....."wij weten het niet"
De Bijbel is gewoon duidelijk, 144.000 mensen, die door Jezus zijn uitgekozen om met hem de hemelse regering te vormen.

Maar ja, het begrip van de Bijbel wordt m.i. sterk beïnvloed door buiten Bijbelse leringen.

Waarom is het getal 144.000 in het boek Openbaring letterlijk en niet symbolisch?

De apostel Johannes schreef: „Ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend” (Openbaring 7:4).
In de bijbel heeft de uitdrukking „hen die verzegeld werden” betrekking op een groep personen die uit het midden van de mensen gekozen zijn om met Christus in de hemel over het komende paradijs op aarde te regeren (2 Korinthiërs 1:21, 22; Openbaring 5:9, 10; 20:6).
Hun aantal, 144.000, wordt om verschillende redenen letterlijk opgevat.
Een daarvan staat in de onmiddellijke context van Openbaring 7:4.
Nadat de apostel Johannes in een visioen over deze groep van 144.000 personen had gehoord, werd hem een andere groep getoond.
Johannes beschrijft deze tweede groep als „een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen”.
Deze grote schare heeft betrekking op degenen die de komende „grote verdrukking”, waarin de huidige goddeloze wereld vernietigd zal worden, zullen overleven. — Openbaring 7:9, 14.NWV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

De Bijbel is door mensen geschreven en die wisten het ook niet......die vulden maar wat in.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 nov 2018, 21:42 ja Alpha dat weten we hoe de JG erover denken.
Geen hel, maar de niet gelovigen of anders gelovigen worden vernietigd
Zo is het toch?

Of hebben hindoes en boeddhisten o.a. ook nog een kans?
En atheïsten?
En diegenen Kerst vieren en hun verjaardag.....worden die ook vernietigd?
dat wil je kennelijk zo interpreteren.
Ik kijk liever wat de Bijbel zelf leert, dat is niet afhankelijk van de diverse menselijke meningen.

Er staat o.a.:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt, maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

Kijk nog eens naar Elia?

1 Kon 18:
21 Toen richtte Eli̱a zich tot het hele volk en zei: ‘Hoelang blijven jullie op twee gedachten hinken? Als Jehovah de ware God is, volg hem dan. Maar als het Baäl is, volg hem!’ Het volk zweeg.
22 Eli̱a zei toen tegen het volk: ‘Ik ben de enige profeet van Jehovah die er nog is, terwijl er 450 profeten van Baäl zijn. 23 Geef ons twee jonge stieren. Laten zij dan één jonge stier uitkiezen en die in stukken snijden en op het hout leggen, maar ze mogen het hout niet aansteken. Ik zal de andere jonge stier klaarmaken en die op het hout leggen, maar ik zal het hout niet aansteken.
24 Dan moeten jullie de naam van jullie god aanroepen, en ik zal de naam van Jehovah aanroepen. De God die antwoordt met vuur laat zien dat hij de ware God is.’ Het hele volk antwoordde: ‘Dat is goed.’


Lees ook de resterende gebeurtenissen.

Men heeft de betreffende offerplaats terug gevonden.
Men was verbaasd dat er overal kleine glaspareltjes te zien waren.
Laatst gewijzigd door Alpha op 17 nov 2018, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Oh...dus berouw krijgen omdat je niet gelooft of anders gelooft.?
Of berouw krijgen waarvan?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 nov 2018, 21:46 De Bijbel is door mensen geschreven en die wisten het ook niet......die vulden maar wat in.
In werkelijkheid is de gehele Bijbel door God geïnspireerd.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid, NWV.

In zijn wijsheid heeft hij gewone mensen zijn woord laten optekenen.
Zijn wijsheid is veel hoger dan die van mensen, vandaar.

Jes 55:
 8 ‘Want mijn gedachten zijn niet jullie gedachten en jullie wegen zijn niet mijn wegen’, verklaart Jehovah.
 9 ‘Want zoals de hemel hoger is dan de aarde,zo gaan mijn wegen jullie wegen te boven en mijn gedachten jullie gedachten. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8720
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 nov 2018, 21:52 Oh...dus berouw krijgen omdat je niet gelooft of anders gelooft.?
Of berouw krijgen waarvan?
Berouw over slechte dingen die je doet of gedaan hebt.
Berouw over je ongeloof, omdat je Gods woord niet wil aanvaarden.

Kijk om je heen naar "anders denkenden".
Veroorzaken zij een betere wereld, waar geen oorlog of honger meer is?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door callista »

Ik ben atheïst dus aanvaard Gods woord niet.
Echt slechte dingen heb ik ook niet gedaan....niet gemoord of gestolen of mensen besode mieterd.
Hebben gelovigen voor een betere wereld gezorgd?
Waar geen honger of oorlog meer is?
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door Bonjour »

Alpha schreef: 17 nov 2018, 21:57 In werkelijkheid is de gehele Bijbel door God geïnspireerd.
Hier maak je de fout een dogma buiten de groep te gebruiken die het dogma aanvaardt.
Alpha schreef: 17 nov 2018, 21:57 2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid, NWV.
Hier maak je een fout door een tekst te gebruiken om een stukje bewijs te maken. Maar het bewijs moet juist aantonen dat het stukje tekst waar is.

Denk je nu dat atheïsten zo stom zijn dat we met een paar bijbelverzen overtuigd zijn?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda
Berichten: 20404
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 17 nov 2018, 22:00
Kijk om je heen naar "anders denkenden".
Veroorzaken zij een betere wereld, waar geen oorlog of honger meer is?
Er wordt geleefd in een kosmos die voor zover deze kan worden waargenomen overal levensvijandig is.
Ofwel de temperatuur is ongeschikt voor biologisch leven, of de sterkte van de zwaartekracht is niet goed en zo kun je nog even door gaan.
De gelovigen schrijven dit toe aan de onvergefelijke fout van Adam en Eva, waardoor de gehele kosmos als straf in de catastrofe modus is geraakt. De naturalisten constateren op basis van kosmische waarneming dat vanaf den beginne de onvolkomenheid een feit is.
De kosmos was in hun waarneming nooit perfect, was altijd onvolkomen en zal ook onder de heersende natuurwetten nooit volkomen worden. Denk je dus aan een aarde waarop alles pais en vree is, het volledige paradijs, dan is zulks onder de huidige natuurwetten niet te bereiken. Dan moet je wel geloven in een volkomen nieuwe schepping, een volledig nieuwe aarde in een geheel andere kosmos, waar andere natuurwetten heersen. Voor de huidige aardbewoner een fata morgana wereld. Maar een aantal gelovigen menen nog steeds dat dit de toekomst zal gaan worden. Dat anno 2018 zulke gedachten met een schouder ophalen worden begroet, is dan ook niet vreemd. De stand van weten is ten opzichte van 2000 jaren geleden zodanig enorm toegenomen, dat wat toen heel normaal was om te denken, anno 2018 voor velen als groot "' sprookjesverhaal '' wordt gezien. Door verwijzing naar 2 Tim; 3 vers 16 , verandert een sprookje niet in realiteit. Ook de post-theisten vullen het begrip God inmiddels anders in als in oude tijden.
Plaats reactie