Re: Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Geplaatst: 16 jun 2019, 12:15
Jij bent Hem en Hij is Jou. Je bent een Godsvonk, maar je ziet jezelf als een losstaand schepsel.
We praten hier over geloof, levensbeschouwing en wat ons verder bezighoudt!
https://www.geloofsgesprek.nl/forum/
Jij bent Hem en Hij is Jou. Je bent een Godsvonk, maar je ziet jezelf als een losstaand schepsel.
Als ik God ben, zal ik er even een planeet bij scheppen.Messenger schreef: ↑16 jun 2019, 12:15Jij bent Hem en Hij is Jou. Je bent een Godsvonk, maar je ziet jezelf als een losstaand schepsel.
Goedertierenheid zegt me daarin alles. Dat betekend "alle goeds inhoudende Liefde voor anderen". En wat goed voor ons is, laat God ons doormaken.coby schreef: ↑16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel. Hij liet me een keer ervaren dat ik in de hel zou donderen als ik niet zou kappen met iets. Ben je er heel snel van af.
Zo heb ik een ex van zelfmoord weerhouden. Die zat met scheermessen aan de slootkant. Hele tijd dreigen dat ie zelfmoord ging plegen. Ik zei: dan wordt het nog 10.000 keer zo erg. Hij geloofde niet eens, maar schrok zich rot en later was ie weer gewoon blij. Z'n moeder zou me dankbaar zijn als ze het wist. Andere jongen van een forum ging er nu een eind aan maken, een christen die z'n baan en huis kwijt was. Ik zei: nou toen ik dat wilde doen dreigde God me met de hel. Doe maar niet. Kom maar hierheen als iedereen te lam is om je in huis te nemen. Nog een moeder die nergens van wist. Jong zit nog steeds op Facebook. Gaat hartstikke goed met 'm. Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Wij zijn Gods kinderen en daarmee ook goden, net als de engelen en de demonen. Net als wij kunnen zij goede en slechte keuzes maken en daarom zijn zij er ook.Messenger schreef: ↑16 jun 2019, 12:15Jij bent Hem en Hij is Jou. Je bent een Godsvonk, maar je ziet jezelf als een losstaand schepsel.
Wie bedoel je met "wij"?Gaitema schreef: ↑16 jun 2019, 12:23Wij zijn Gods kinderen en daarmee ook goden, net als de engelen en de demonen. Net als wij kunnen zij goede en slechte keuzes maken en daarom zijn zij er ook.Messenger schreef: ↑16 jun 2019, 12:15Jij bent Hem en Hij is Jou. Je bent een Godsvonk, maar je ziet jezelf als een losstaand schepsel.
Alle mensencallista schreef: ↑16 jun 2019, 12:24Wie bedoel je met "wij"?Gaitema schreef: ↑16 jun 2019, 12:23Wij zijn Gods kinderen en daarmee ook goden, net als de engelen en de demonen. Net als wij kunnen zij goede en slechte keuzes maken en daarom zijn zij er ook.
Jezus zei "Staat er niet in uw Torah geschreven: Ik heb gezegd: gij zijt goden?'' Waar de T'NaCH het woord 'elohiem' hanteert dat naast 'God' eveneens kan worden vertaald als 'rechters', 'hoogwaardigheidsbekleders' of 'engelen', gebruikt de Nieuw Testamentische tekst de term Θεοί, die altijd naar het goddelijke verwijst.
Zoals de mens deel uitmaakt van het heelal en er feitelijk niet buiten staat, zo maken we volgens het Chassidisme deel uit van JHWH (wat simpel van het werkwoord 'zijn' is afgeleid). Zoals de ervaring van afgescheidenheid een feit is, is eveneens de daadwerkelijke eenheid aantoonbaar een gegeven: we maken deel uit van alles. De T'NaCH stelt letterlijk in Deut. 4:35: ejn 'od milvado (er is niets buiten Hem) en Psalm 82:6 zegt eveneens letterlijk: Jullie zijn allen elohiem en nakomelingen van het allerhoogste (אני־אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם׃). Net zoals ''jij'' nergens bestaat (niemand is werkelijk ''jij''), maar slechts dient om de ervaring van dualiteit gestalte te geven binnen taal, zo bestaat volgens het chassidisme ''schepping'' nergens buiten de schepper, maar dient slechts om de ervaring van dualiteit uit te drukken binnen taal. De verwezenlijkte Mozes wordt in Exodus 4:16 en Exodus 7:1 eveneens Elohiem genoemd en Rabbi Akiva zei daarom: "God heeft zichzelf uit Egypte bevrijd, zoals er staat geschreven (in II Samuel 7:23): Goden gingen (hal'choe is meervoud: zij gingen) om [Israel] te bevrijden".God hoeft Zichzelf niet te verlossen.
Dank je voor de aanvullingMart schreef: ↑16 jun 2019, 13:42Jezus zei "Staat er niet in uw Torah geschreven: Ik heb gezegd: gij zijt goden?'' Waar de T'NaCH het woord 'elohiem' hanteert dat naast 'God' eveneens kan worden vertaald als 'rechters', 'hoogwaardigheidsbekleders' of 'engelen', gebruikt de Nieuw Testamentische tekst de term Θεοί, die altijd naar het goddelijke verwijst.
Je bedoelt dat je geen Bijbelse wetten wenst te accepteren.Messenger schreef: ↑13 jun 2019, 16:12Verkeerswetten zijn menselijke wetten.Alpha schreef: ↑13 jun 2019, 16:02Welnee. De conflicten ontstaan door wetten te negeren.Messenger schreef: ↑11 jun 2019, 12:59 De bijbel heeft me laten zien hoe God niet is. Er zijn geen geboden. Hooguit een advies zoals de Gulden Regel.
Echte liefde is onvoorwaardelijk (zonder voorwaarden dus ook zonder geboden) en geeft de mens een écht vrije wil waarover niet geoordeeld, niet wordt ingegrepen en niet gestraft wordt.
De bijbel is daarmee in conflict.
De verkeerswetten dan ook maar massaal negeren?
Dat is toch tegen de menselijke vrije wil?
De door God gegeven vrije wil houdt in dat er geen Goddelijke wetten zijn.
Er zijn dus geen Goddelijke verkeerswetten.
Helaas is dat een fabeltje, Elia kreeg een andere functie en schreef brieven aan koning Joram.coby schreef: ↑13 jun 2019, 16:13Elia voer ten hemel. We zijn gezeten in de hemelse gewesten met Christus. Samuel wist wat, toen hij uit de aarde op kwam, dus 'de doden weten niets' betekende niet dat hij niet bij bewustzijn was. Mozes en Elia verschenen. Van wie van de 7 zal de vrouw in de opstanding de vrouw zijn? God is geen God van doden, maar van levenden.Alpha schreef: ↑13 jun 2019, 16:00is het niet omgekeerd, dat je zelf de bijbel niet ( wilt) begrijpt(en).?Messenger schreef: ↑11 jun 2019, 12:53Nee de meeste problemen op aarde worden veroorzaakt door de vrije wil en het niet eensgezind zijn in het maken van keuzes voor het collectief.Wederom teksten waaruit blijkt dat de schrijvers van de bijbel God niet begrepen.Alpha schreef:Wanneer je onbevoordeeld de Bijbel leest zie je dit staan:
Psalm 146:4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten.
Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat. NWV.
De Bijbel maakt duidelijk dat de aarde voor de mensen is gemaakt, de hemel niet.
Daar wij nu een wolk van getuigen om ons heen hebben.
De rijke man en de arme Lazarus lagen niet te slapen in het stof der aarde zonder zich ergens van bewust te zijn. Alleen waren ze zich waarschijnlijk niet bewust van wat er toen allemaal gaande was op aarde.
Jezus predikte tegen de geesten in de gevangenis van voor de zondvloed.
Ik vindt Mazda ook een tof merk.coby schreef: ↑13 jun 2019, 16:14Wel. Alle Mazda's hebben voorrang in de hemel.Messenger schreef: ↑13 jun 2019, 16:12Verkeerswetten zijn menselijke wetten.Alpha schreef: ↑13 jun 2019, 16:02Welnee. De conflicten ontstaan door wetten te negeren.Messenger schreef: ↑11 jun 2019, 12:59 De bijbel heeft me laten zien hoe God niet is. Er zijn geen geboden. Hooguit een advies zoals de Gulden Regel.
Echte liefde is onvoorwaardelijk (zonder voorwaarden dus ook zonder geboden) en geeft de mens een écht vrije wil waarover niet geoordeeld, niet wordt ingegrepen en niet gestraft wordt.
De bijbel is daarmee in conflict.
De verkeerswetten dan ook maar massaal negeren?
Dat is toch tegen de menselijke vrije wil?
De door God gegeven vrije wil houdt in dat er geen Goddelijke wetten zijn.
Er zijn dus geen Goddelijke verkeerswetten.
Volgens de HSV:
De Hel komt niet in de Bijbel voor. Deze is door de RKK bedacht om aflaten te kunnen verkopen.coby schreef: ↑16 jun 2019, 11:15 Doe mij maar God die me dreigt met de hel. Hij liet me een keer ervaren dat ik in de hel zou donderen als ik niet zou kappen met iets. Ben je er heel snel van af.
Zo heb ik een ex van zelfmoord weerhouden. Die zat met scheermessen aan de slootkant. Hele tijd dreigen dat ie zelfmoord ging plegen. Ik zei: dan wordt het nog 10.000 keer zo erg. Hij geloofde niet eens, maar schrok zich rot en later was ie weer gewoon blij. Z'n moeder zou me dankbaar zijn als ze het wist. Andere jongen van een forum ging er nu een eind aan maken, een christen die z'n baan en huis kwijt was. Ik zei: nou toen ik dat wilde doen dreigde God me met de hel. Doe maar niet. Kom maar hierheen als iedereen te lam is om je in huis te nemen. Nog een moeder die nergens van wist. Jong zit nog steeds op Facebook. Gaat hartstikke goed met 'm. Wat heb je aan onvoorwaardelijk lief gezwam.
Ps 82: 6 „Ikzelf heb gezegd: ’GIJ zijt goden, En GIJ allen zijt zonen van de Allerhoogste.Mart schreef: ↑16 jun 2019, 13:42Jezus zei "Staat er niet in uw Torah geschreven: Ik heb gezegd: gij zijt goden?'' Waar de T'NaCH het woord 'elohiem' hanteert dat naast 'God' eveneens kan worden vertaald als 'rechters', 'hoogwaardigheidsbekleders' of 'engelen', gebruikt de Nieuw Testamentische tekst de term Θεοί, die altijd naar het goddelijke verwijst.Zoals de mens deel uitmaakt van het heelal en er feitelijk niet buiten staat, zo maken we volgens het Chassidisme deel uit van JHWH (wat simpel van het werkwoord 'zijn' is afgeleid). Zoals de ervaring van afgescheidenheid een feit is, is eveneens de daadwerkelijke eenheid aantoonbaar een gegeven: we maken deel uit van alles. De T'NaCH stelt letterlijk in Deut. 4:35: ejn 'od milvado (er is niets buiten Hem) en Psalm 82:6 zegt eveneens letterlijk: Jullie zijn allen elohiem en nakomelingen van het allerhoogste (אני־אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם׃). Net zoals ''jij'' nergens bestaat (niemand is werkelijk ''jij''), maar slechts dient om de ervaring van dualiteit gestalte te geven binnen taal, zo bestaat volgens het chassidisme ''schepping'' nergens buiten de schepper, maar dient slechts om de ervaring van dualiteit uit te drukken binnen taal. De verwezenlijkte Mozes wordt in Exodus 4:16 en Exodus 7:1 eveneens Elohiem genoemd en Rabbi Akiva zei daarom: "God heeft zichzelf uit Egypte bevrijd, zoals er staat geschreven (in II Samuel 7:23): Goden gingen (hal'choe is meervoud: zij gingen) om [Israel] te bevrijden".God hoeft Zichzelf niet te verlossen.
Er staat ergens dat de duivel zich vermomt als een engel van het licht, want dergelijk dreigen met de hel is niet uit God. Het oordeel waar Johannes de Doper mee dreigde was aards en makkelijk aan te ontkomen, daarom lieten de bekeerlingen zich ook op aarde dopen snap je?
Bijbelse wetten zijn menselijke wetten. Ze zijn niet afkomstig van God.
Als jij duizenden jaren oud bent heb je misschien daaraan bijgedragen.Alpha schreef: Dus de getoonde Bijbelse wetten, die duizenden jaren geleden zijn opgetekend, heb ik zelf verzonnen?
Als je gebruik maakt van je vrije wil zal God daar niet interveniëren, niet over oordelen en niet voor straffen.Alpha schreef: Je mag dus je vrije wil gebruiken om menselijke wetten te negeren?
Vele menselijke wetten zijn afkomstig uit de Bijbel.
Dus dan maar moorden, stelen ect?
Nou je hebt de tekst evengoed kunnen vinden. Het is de eerste die je aanhaalt.Alpha schreef: ↑17 jun 2019, 16:47Volgens de HSV:
Jes 45:
7 Ik formeer het licht en schep de duisternis, Ik maak de vrede en schep het onheil; Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.
Mi. is God niet "alles en iedereen", maar heeft hij de mens naar zijn beeld, zijn eigenschappen, geschapen.
Wanneer je de tekst had geciteerd, had ik daar onderbouwd op in kunnen gaan.
Zodra jouw vrijheid een ander benadeelt, dan zal iemand er over moeten oordelen. Anders geldt het recht van de sterkste en wordt het een gevaarlijke bende.
Die iemand zal een mens zijn dan, een rechter.Piebe Paulusma schreef: ↑18 jun 2019, 09:01Zodra jouw vrijheid een ander benadeelt, dan zal iemand er over moeten oordelen. Anders geldt het recht van de sterkste en wordt het een gevaarlijke bende.
Dan leidt moord tot het Nirwana en zit de hemel vol mensenhaters. Doe mij dan de hel maar.Messenger schreef: ↑18 jun 2019, 09:19Die iemand zal een mens zijn dan, een rechter.Piebe Paulusma schreef: ↑18 jun 2019, 09:01Zodra jouw vrijheid een ander benadeelt, dan zal iemand er over moeten oordelen. Anders geldt het recht van de sterkste en wordt het een gevaarlijke bende.
Ik heb het over de vrije wil waarover God geen oordeel velt.
Heel zwart-wit gesteld maakt het de God van Messenger niet uit of men massaal aan het moorden slaat of hongerige kindertjes voedt. Zo'n God vind ik een grote broodzak zonder touwtje waarbij Hitler verbleekt.peda schreef: ↑18 jun 2019, 09:27 Na de dood leeft bij Messenger niet de geschapen menselijke ziel voort, maar gaat het om de Godsvonk die eeuwig en daarmede ongeschapen en onveroorzaakt is. Bij Messenger oordeelt God niet over de Godsvonk ( God in mini ""uitvoering "' ) De gedachte van Messenger ( Walsch ) is totaal anders als dat van de Joden en christenen, waar het geschapen zijn en dus niet aan God gelijk, een onaantastbaar uitgangspunt is.
Daarover heb ik ook reeds met Messenger van gedachten gewisseld. De Godsvonk in de mens doet niet het kwaad, het ""omhulsel"' waarin de Godsvonk huist, doet het kwaad. Omdat het "' omhulsel "' vervreemd is van de Godsvonk, vind er geen correctie plaats. Omdat het omhulsel de dood niet overleeft, is het bij de dood voor het schuldige omhulsel einde oefening. Bij de christenen doet de geschapen ziel in principe het kwaad, de geschapen ziel overleeft de dood en de ziel wordt vervolgens na de dood ter verantwoording geroepen, althans volgens de main-stream gedachte. Bij mij ligt het probleem met de visie van Messenger daar waar in zijn visie de Godsvonk geen macht/gezag heeft over het "" omhulsel "'. Maar dat is voor mij ook de zwakte van de esoterie, althans in die gebieden waar dit uitgangspunt ook wordt gehanteerd. De slechte materie heeft op aarde het gezag over het Goddelijke ( dualisme ) , het probleem van het niet kunnen overwinnen van het kwaad.Piebe Paulusma schreef: ↑18 jun 2019, 09:31Heel zwart-wit gesteld maakt het de God van Messenger niet uit of men massaal aan het moorden slaat of hongerige kindertjes voedt. Zo'n God vind ik een grote broodzak zonder touwtje waarbij Hitler verbleekt.peda schreef: ↑18 jun 2019, 09:27 Na de dood leeft bij Messenger niet de geschapen menselijke ziel voort, maar gaat het om de Godsvonk die eeuwig en daarmede ongeschapen en onveroorzaakt is. Bij Messenger oordeelt God niet over de Godsvonk ( God in mini ""uitvoering "' ) De gedachte van Messenger ( Walsch ) is totaal anders als dat van de Joden en christenen, waar het geschapen zijn en dus niet aan God gelijk, een onaantastbaar uitgangspunt is.