Morgenster

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
All you need is love
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2018, 10:30
Man/Vrouw: V

Morgenster

Bericht door All you need is love »

Jesaja 14/12 Morgenster , zoon van de dageraad ,hoe diep ben je uit de hemel gevallen
Overwinnaar van alle volken ,hoe smadelijk lig je daar geveld

Versus Openbaring 22/16

Ik "Jezus "heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken
voor de gemeenten "Ik ben de telg van David ,zijn nakomeling , de stralende morgenster "

Wie is de morgenster , Venus of Jezus , en zijn planeten/sterren dan engelen ?
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Morgenster

Bericht door peda »

All you need is love schreef: 16 dec 2018, 15:28 Jesaja 14/12 Morgenster , zoon van de dageraad ,hoe diep ben je uit de hemel gevallen
Overwinnaar van alle volken ,hoe smadelijk lig je daar geveld

Versus Openbaring 22/16

Ik "Jezus "heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken
voor de gemeenten "Ik ben de telg van David ,zijn nakomeling , de stralende morgenster "

Wie is de morgenster , Venus of Jezus , en zijn planeten/sterren dan engelen ?
Volgens mij werd in de bijbel het woord "' morgenster "" voor meerdere Identiteiten gebruikt. Het verwijst wel naar een zeer verheven positie ( bijvoorbeeld Koning ) , maar is niet te koppelen aan steeds dezelfde Identiteit. Wie/Wat wordt in een specifiek Bijbelvers als "' morgenster "' bedoeld, zo zou de vraag m.i. moeten luiden.
All you need is love
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2018, 10:30
Man/Vrouw: V

Re: Morgenster

Bericht door All you need is love »

Ok dankje , dan is de vraag waarom noemt Jezus zichzelf de morgenster in Op 22 als er de koning van Babel[volgens mij ] mee wordt bedoeld in Jes 14
Als jes 14 niet over de koning van Babel gaat over wie gaat het dan ?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Morgenster

Bericht door Piebe Paulusma »

De koning van Babel wilde de morgenster zijn maar faalde. Hij wordt spottend morgenster genoemd. Er staat immers ook dat het een spotlied is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Morgenster

Bericht door peda »

All you need is love schreef: 17 dec 2018, 16:15 Ok dankje , dan is de vraag waarom noemt Jezus zichzelf de morgenster in Op 22 als er de koning van Babel[volgens mij ] mee wordt bedoeld in Jes 14
Als jes 14 niet over de koning van Babel gaat over wie gaat het dan ?
Ik herhaal, "'morgenster'" is in de bijbel niet gekoppeld aan dezelfde Entiteit. Het refereert symbolisch naar een Hoge persoonlijkheid.
Vergelijk het met de symbolische uitdrukking "" zoon van God "', ook niet alleen voorbehouden aan J C.
All you need is love
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 dec 2018, 10:30
Man/Vrouw: V

Re: Morgenster

Bericht door All you need is love »

ik ben schijnbaar niet intelligent genoeg voor deze uitleg ,want Zoon van God gaat in een bepaalde context zeker wel over JC Al kan het in andere context wel een andere betekenis hebben , In mijn vraag ,speekt JC over zichzelf , hij noemt zichzelf de morgenster ,lastig voor mij om dan te denken dat hij het over iets anders dan zichzelf kan hebben , toch bedankt
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Morgenster

Bericht door Vertrokken user 5 »

All you need is love schreef: 17 dec 2018, 19:24 ik ben schijnbaar niet intelligent genoeg voor deze uitleg ,want Zoon van God gaat in een bepaalde context zeker wel over JC Al kan het in andere context wel een andere betekenis hebben , In mijn vraag ,speekt JC over zichzelf , hij noemt zichzelf de morgenster ,lastig voor mij om dan te denken dat hij het over iets anders dan zichzelf kan hebben , toch bedankt
Aynil, Lees nog eens wat Peda schreef
peda schreef: 16 dec 2018, 15:50
All you need is love schreef: 16 dec 2018, 15:28 Jesaja 14/12 Morgenster , zoon van de dageraad ,hoe diep ben je uit de hemel gevallen
Overwinnaar van alle volken ,hoe smadelijk lig je daar geveld

Versus Openbaring 22/16

Ik "Jezus "heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken
voor de gemeenten "Ik ben de telg van David ,zijn nakomeling , de stralende morgenster "

Wie is de morgenster , Venus of Jezus , en zijn planeten/sterren dan engelen ?
Volgens mij werd in de bijbel het woord "' morgenster "" voor meerdere Identiteiten gebruikt. Het verwijst wel naar een zeer verheven positie ( bijvoorbeeld Koning ) , maar is niet te koppelen aan steeds dezelfde Identiteit. Wie/Wat wordt in een specifiek Bijbelvers als "' morgenster "' bedoeld, zo zou de vraag m.i. moeten luiden.
Dat er meer zonen van God waren, staat in de Bijbel. En dat de morgenster op verschillende Schriftplaatsen in verschillende contexten op verschillende identiteiten betrekking heeft, blijkt daarin ook.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 17 dec 2018, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Morgenster

Bericht door Vertrokken user 5 »

Zie ook: http://www.hetbestenieuws.nl/artikelen/ ... m_sons.htm

Ik haal er even iets uit:
Er is geen probleem indien Christus, de Zoon van God, het middel was waarmee God de Vader de andere Zonen van God schiep.23)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2544
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Morgenster

Bericht door Inktvlam »

Met de morgenster in Jesaja 14:12 wordt Lucifer bedoeld, de gevallen engel.
Ik dacht dat dit algemeen bekend was. De Engelse vertaling (King James version) vertaalt het met Lucifer. En hier wordt dezelfde uitleg gegeven:
https://www.allaboutgod.com/dutch/het-v ... ucifer.htm
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Morgenster

Bericht door Raymond B »

Er is Bijbels gezien maar 1 morgenster en dat is Yeshua.
Het woord wat hier voor lucifer word gebruikt is sachar en dat betekend juist het tegen overgestelde.
De donkerheid voordat de zon opkomt, => bewust of onbewust zo vertaald
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2544
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Morgenster

Bericht door Inktvlam »

Raymond B schreef: 19 dec 2018, 18:16 Er is Bijbels gezien maar 1 morgenster en dat is Yeshua.
Het woord wat hier voor lucifer word gebruikt is sachar en dat betekend juist het tegen overgestelde.
De donkerheid voordat de zon opkomt, => bewust of onbewust zo vertaald
De persoon in kwestie kan nooit Jezus zijn. We lezen in vers 12 “diep uit de hemel gevallen” en “smadelijk geveld”, over hoogmoed (hij wil de allerhoogste evenaren (vers 14)), nee, je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put (vers 15), die het land tot verval bracht en steden verwoestte en zijn gevangenen nooit vrij liet (vers 16), een schurk als jij (vers 20), enzovoort.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Morgenster

Bericht door Raymond B »

Inktvlam schreef: 22 dec 2018, 15:29
Raymond B schreef: 19 dec 2018, 18:16 Er is Bijbels gezien maar 1 morgenster en dat is Yeshua.
Het woord wat hier voor lucifer word gebruikt is sachar en dat betekend juist het tegen overgestelde.
De donkerheid voordat de zon opkomt, => bewust of onbewust zo vertaald
De persoon in kwestie kan nooit Jezus zijn. We lezen in vers 12 “diep uit de hemel gevallen” en “smadelijk geveld”, over hoogmoed (hij wil de allerhoogste evenaren (vers 14)), nee, je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put (vers 15), die het land tot verval bracht en steden verwoestte en zijn gevangenen nooit vrij liet (vers 16), een schurk als jij (vers 20), enzovoort.
???? :?:
inktvlam, ik heb gezegd dat Yeshua de enige morgester is niet dat Hij in bewuste tekst word bedoeld.
Satan is dus niet de morgenster maar de donkerheid voor het eerste ochtendlicht
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2544
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Morgenster

Bericht door Inktvlam »

Lucifer betekent lichtdrager, dus dat past wel bij het licht van de morgenster. Lucifer was eerst goed, maar hij heeft vrijwillig Gods goede orde verlaten.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.