Bidden

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden

Bericht door Gaitema »

Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2019, 21:26
Gaitema schreef: 06 jan 2019, 21:11
Piebe Paulusma schreef: 06 jan 2019, 19:56
Martine schreef: 06 jan 2019, 18:13 Het stoort mij dat een onderwerp als dit in feite niet serieus genomen wordt.
Het wordt allemaal weggevaagd als onzin, of je kunt er mee spotten ("even een maccie doen b.v.)
Die uitspraak is afkomstig van Coby die beweert dat elk gebed van haar ex verhoord wordt en dat lijkt me stug.
[
Dat is van een hele andere orde, want ik neem aan dat jij God niet vraagt om wat geld op je rekening te storten en daarna ook nog beweert dat dat gebeurd is..... :oops:
Wat mij stoort is dat je Coby opzettelijk zit zwart te maken, terwijl ze heel respectvol naar jou toe heeft gereageerd. Je bent zelf jouw eigen topic om zeep aan het helpen en staat gigantisch voor joker voor iedereen hier. Als je goed kijkt, neemt iedereen het voor haar op en stoort het iedereen hoe je haar behandeld. Wat denk je dat de moderator zal doen als hij dit leest?
Het enige dat ik zeg is dat ik niet geloof dat God iemands saldo aanzuivert en dat het leugens zijn zulke zaken te beweren.
Nogmaals: ze gaf heel duidelijk aan dat haar man voor deze mensen bad en dat ze vermoed dat door giften van derden die mensen zijn geholpen. Ze bracht het eerst alsof God een rekening aanvulde, maar legde later uit dat ze denkt dat God daarvoor gulle gevers gebruikt heeft of dat er iets in de computer mis is gegaan. Ze kan het immers niet verklaren, omdat ze niet weet hoe het opgelost is. Dat lijkt me een perfecte verklaring. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen daar om liegen. In ieder geval stoort het iedereen hier hoe je keer op keer haar daar op belachelijk maakt.
En hardop bidden in de Mac, wat is daar nou stichtend aan? Leg dat nou eens uit i.p.v. steeds zo misplaatst sentimenteel te doen. Coby heeft ook geen respect voor mij ander schreef ze die stierenstront niet.
Er bidt iemand waarmee Coby was hardop in de MAC en mensen kunnen dat wel waarderen. Misschien is het een man die een beetje "bijzonder is". Als de beste man het goed bedoelt, zal God er niets op tegen hebben.
Ik kan me herinneren dat een zekere profeet in de bijbel ook hard op met de ramen open bad. Deze Daniel werd erom in de leeuwenkuil gegooid.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 06 jan 2019, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden

Bericht door Gaitema »

Normaals: als God vroeger gebeden van mensen graag aanhoorde en ook die van Daniël waardeerde, of die van Mozus met het verzoek met hem mee te gaan in de woestijn en van Lot om te pleiten voor Sodom en Gemorra, of van Job om zijn lot... David in zijn Psalmen! Waarom zou Hij dan niet meer jou willen horen en ons willen horen? Is God soms veranderd?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Bidden

Bericht door Trajecto »

(voorlopig) dicht
Tijd ontbreek me om snel uit te zoeken wat er hier mis gaat.
Nulla aetas ad discendum sera