Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 07 jan 2020, 12:43
Messenger schreef: 07 jan 2020, 08:03 Vaak zijn homofobe mensen zelf latent homo. Stiekem komen ze - alleen - op ontmoetingsplaatsen voor hun seksuele ontlading, andere keren komen ze met andere homofobe lieden terug om homo's te beroven of te mishandelen. Meestal heeft de leider van zo'n groep lafaards die latente homoseksuele gevoelens en probeert hij zich te bewijzen als heteroseksuele leider.
Bs"d

Je bedoelt dat degenen die tegen homoseksualiteit zijn, dat dat de echte homo's zijn?
Nee, maar dat potenrammers meestal zelf latent homo zijn, het potenrammen komt voort uit bewijsdrang naar zijn homofobe omgeving : "Ik kan geen homo zijn, kijk hoe ik homo's in elkaar sla."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 07 jan 2020, 08:03
Petra schreef: 07 jan 2020, 01:59 Er zijn ook niet gelovigen die tegen homoseksualiteit zijn.
Ik heb eens gelezen dat het vaak de mensen zijn die zichzelf seksueel aangetrokken voelen tot de eigen sekse en daar moeite mee hebben of zich voor schamen die het felst tekeer gaan tegen deze geaardheid.
Het heeft ook een naam..kan ik nu ff niet opkomen. Het heeft te maken met je willen distantieren van..
Het schijnt in ieder geval voor hen moeilijker te zijn om het te zien en van anderen te accepteren dan voor mensen die 100% hetero zijn.
Vaak zijn homofobe mensen zelf latent homo. Stiekem komen ze - alleen - op ontmoetingsplaatsen voor hun seksuele ontlading, andere keren komen ze met andere homofobe lieden terug om homo's te beroven of te mishandelen. Meestal heeft de leider van zo'n groep lafaards die latente homoseksuele gevoelens en probeert hij zich te bewijzen als heteroseksuele leider.
Idd. dat bedoelde ik. Er is een term/benaming voor. Gevonden: Autohomofobie.
Maar er is ook een term voor het willen distantieren in het algemeen van verdrongen gevoelens.. distancing nogwat.
Dat bestrijden gebeurt fysiek maar ook mentaal, bijv in woord of op schrift. Dat zijn ook vormen van geweld. Best wel treurig, eigenlijk zijn de daders slachtoffers.
Maar ook dat is een bekende.. slachtoffers die dader worden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 08 jan 2020, 02:10
Messenger schreef: 07 jan 2020, 08:03
Petra schreef: 07 jan 2020, 01:59 Er zijn ook niet gelovigen die tegen homoseksualiteit zijn.
Ik heb eens gelezen dat het vaak de mensen zijn die zichzelf seksueel aangetrokken voelen tot de eigen sekse en daar moeite mee hebben of zich voor schamen die het felst tekeer gaan tegen deze geaardheid.
Het heeft ook een naam..kan ik nu ff niet opkomen. Het heeft te maken met je willen distantieren van..
Het schijnt in ieder geval voor hen moeilijker te zijn om het te zien en van anderen te accepteren dan voor mensen die 100% hetero zijn.
Vaak zijn homofobe mensen zelf latent homo. Stiekem komen ze - alleen - op ontmoetingsplaatsen voor hun seksuele ontlading, andere keren komen ze met andere homofobe lieden terug om homo's te beroven of te mishandelen. Meestal heeft de leider van zo'n groep lafaards die latente homoseksuele gevoelens en probeert hij zich te bewijzen als heteroseksuele leider.
Idd. dat bedoelde ik. Er is een term/benaming voor. Gevonden: Autohomofobie.
Maar er is ook een term voor het willen distantieren in het algemeen van verdrongen gevoelens.. distancing nogwat.
Dat bestrijden gebeurt fysiek maar ook mentaal, bijv in woord of op schrift. Dat zijn ook vormen van geweld. Best wel treurig, eigenlijk zijn de daders slachtoffers.
Maar ook dat is een bekende.. slachtoffers die dader worden.
Dank je Petra, ik had er (als homo) niet eerder van gehoord: autohomofobie.
Je kunt het ook zien als een zelfhaat voor een deel van de eigen identiteit die je niet wilt accepteren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 08 jan 2020, 09:07 Dank je Petra, ik had er (als homo) niet eerder van gehoord: autohomofobie.
Je kunt het ook zien als een zelfhaat voor een deel van de eigen identiteit die je niet wilt accepteren.
Dat klopt die zelfhaat, vandaar dat ik het slachtoffers noemde.

Die andere term heb ik nu ook gevonden, het heet: "self group distancing".
Het wordt hier besproken in een artikel wat ik in het topic "Vrouwen aan de top" had geplaatst.
Maar de term geldt voor alle situaties waarin mensen zich ongemakkelijk voelen over zichzelf, zich afzetten tegen/distantieren van hun eigen groep...vrouwen op de werkvloer, ethnische minderheden, homoseksuelen etc.
Het is een overlevingsmechanisme / copings strategie. https://coes.cl/investigacion/investiga ... dividuals/
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:02 Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
Er gaat helemaal niemand naar de hel met een God van echte en dus onvoorwaardelijke liefde die een vrije wil geeft.
Gewoon een kwestie van nadenken en de 'heilige schrift' buiten beschouwing laten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 09 jan 2020, 21:24
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:02 Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
Er gaat helemaal niemand naar de hel met een God van echte en dus onvoorwaardelijke liefde die een vrije wil geeft.
Gewoon een kwestie van nadenken en de 'heilige schrift' buiten beschouwing laten.
Als jij dat wil dromen tja................ alleen de Heilige Schrift kan je niet buiten beschouwing laten integendeel daar het er bij betrokken is; en God is niet alleen onvoorwaardelijke liefde,maar ook een rechtvaardige God die zal straffen.ja en dat wil men niet horen.

Studeer is toegepaste theologie misschien kom je er dan achter,de hel zal niet leeg zijn er wie er komen is niet aan ons wellicht zullen er ook homo,s daar te recht komen en mensen die de schijn ophouden van goed te zijn;de Heilige Schrift is er een goede handleiding bij; wie zich bekeren(wil men ook niet horen ) hebben niets te vrezen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:44
Messenger schreef: 09 jan 2020, 21:24
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:02 Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
Er gaat helemaal niemand naar de hel met een God van echte en dus onvoorwaardelijke liefde die een vrije wil geeft.
Gewoon een kwestie van nadenken en de 'heilige schrift' buiten beschouwing laten.
Als jij dat wil dromen tja................
Dat is geen dromen, dat is nuchter nadenken.
Snelheid schreef: en God is niet alleen onvoorwaardelijke liefde,
God is onvoorwaardelijke liefde of niet. Net als dat je niet een beetje zwanger kan zijn.
Snelheid schreef: maar ook een rechtvaardige God die zal straffen.ja en dat wil men niet horen.
Ik wil het niet horen omdat het lariekoek is.

Wraak, vergelding of straf zijn zaken waar een God van echte liefde niets mee te maken heeft.
Snelheid schreef: Studeer is toegepaste theologie misschien kom je er dan achter,de hel zal niet leeg zijn er wie er komen is niet aan ons wellicht zullen er ook homo,s daar te recht komen en mensen die de schijn ophouden van goed te zijn;de Heilige Schrift is er een goede handleiding bij; wie zich bekeren(wil men ook niet horen ) hebben niets te vrezen.
Als ik ga studeren wil ik slimmer en wijzer worden, niet dommer dus een studie toegepaste theologie zie ik niet zitten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 09 jan 2020, 22:06
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:44
Messenger schreef: 09 jan 2020, 21:24
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:02 Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
Er gaat helemaal niemand naar de hel met een God van echte en dus onvoorwaardelijke liefde die een vrije wil geeft.
Gewoon een kwestie van nadenken en de 'heilige schrift' buiten beschouwing laten.
Als jij dat wil dromen tja................
Dat is geen dromen, dat is nuchter nadenken.
Snelheid schreef: en God is niet alleen onvoorwaardelijke liefde,
God is onvoorwaardelijke liefde of niet. Net als dat je niet een beetje zwanger kan zijn.
Snelheid schreef: maar ook een rechtvaardige God die zal straffen.ja en dat wil men niet horen.
Ik wil het niet horen omdat het lariekoek is.

Wraak, vergelding of straf zijn zaken waar een God van echte liefde niets mee te maken heeft.
Snelheid schreef: Studeer is toegepaste theologie misschien kom je er dan achter,de hel zal niet leeg zijn er wie er komen is niet aan ons wellicht zullen er ook homo,s daar te recht komen en mensen die de schijn ophouden van goed te zijn;de Heilige Schrift is er een goede handleiding bij; wie zich bekeren(wil men ook niet horen ) hebben niets te vrezen.
Als ik ga studeren wil ik slimmer en wijzer worden, niet dommer dus een studie toegepaste theologie zie ik niet zitten.
Wat wij al zeiden; droom wat je niet laten kan,de goddelijke realiteit is anders.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 22:11 Wat wij al zeiden; droom wat je niet laten kan,de goddelijke realiteit is anders.
"Wij"???

Ik stel me voor dat ik met moeder-overste en een hele tafel nonnen voor 1 laptop zit te overleggen en met dit non-argument komt op mijn betoog.

Beetje triest dat "Wij" niet met argumenten komen in deze discussie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 09 jan 2020, 22:16
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 22:11 Wat wij al zeiden; droom wat je niet laten kan,de goddelijke realiteit is anders.
"Wij"???

Ik stel me voor dat ik met moeder-overste en een hele tafel nonnen voor 1 laptop zit te overleggen en met dit non-argument komt op mijn betoog.

Beetje triest dat "Wij" niet met argumenten komen in deze discussie.
Wat hebben nonnen te maken met dit onderwerp ....tja :P ....maar goed het argument is gegeven maar jij wil het niet horen omdat het jou niet bevalt;niet ons verwijt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 22:23
Messenger schreef: 09 jan 2020, 22:16
Snelheid schreef: 09 jan 2020, 22:11 Wat wij al zeiden; droom wat je niet laten kan,de goddelijke realiteit is anders.
"Wij"???

Ik stel me voor dat ik met moeder-overste en een hele tafel nonnen voor 1 laptop zit te overleggen en met dit non-argument komt op mijn betoog.

Beetje triest dat "Wij" niet met argumenten komen in deze discussie.
Wat hebben nonnen te maken met dit onderwerp ....tja :P ....maar goed het argument is gegeven maar jij wil het niet horen omdat het jou niet bevalt;niet ons verwijt.
Wie is "ons"?

Of heb je het zo hoog in de bol dat je jezelf enorm verheven voelt?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_majestatis
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leonardus Calvijn
a.k.a. R.L.
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 okt 2018, 00:30
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Leonardus Calvijn »

Snelheid schreef: 09 jan 2020, 21:02 Wie er naar de hel gaan daar gaan wij niet over geen elk mens,maar wie er naar de hel gaan is na te gaan in de Heilige Schrift en daar kunnen ook homo,s bij zitten;hen die zich bekeren hebben. niets te vrezen.
Hoe kun je je bekeren van een gevoelen wat van God gegeven is?
Dat geldt overigens niet alleen voor de LHBT groep maar algemeen: als God jou een vorm geeft (in dit geval homoseksueel) waarom moet je je dan bekeren?
Mogelijk een gekke vraag maar ik geloof dat God het zijnswezen van de mens vorm geeft. De Bijbel getuigt daar ook over overigens.
als laatste: de hel bestaat niet in de Bijbel. Gehenna kennen we wel maar de door mens bedachte "hel" bestaat niet als je de Bijbel leest.
Hoe zie je dat dan?
Wie een mens veracht zal nooit iets met hem kunnen beginnen. (Dietrich Bonhoeffer)
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Er is bijna geen theologisch thema waarover zoveel nagedacht wordt als over de "' Rechtvaardigheid "' van God en Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. De RK Kerk volgt met haar geloofsleer de rechts-orthodoxe variant evenals een aantal protestante stromingen. God is daar zo Al-heilig dat Hij gruwt van de mens, die als gevolg van de erfzonde per definitie tot niets goeds in staat is in de ogen van God. Een zeer sombere theologie waar ook grote ruimte is ingelast voor het Laatste Oordeel en daarmede de hel. Maar de rechts-orthodoxe theologie is niet de enige theologie in theologenland. Zo wordt de idee "" hel "' elders in geloofsland totaal anders ingevuld of het bestaan er van totaal ontkend ( zie o.m. de bijdrage van Leonardus Calvijn) . En dit alles beargumenteert met bijbel teksten in de hand. Je hoeft de bijbel dus helemaal niet in de prullenmand te gooien, gewoon goed de bijbel lezen met een andere theologische bril op het hoofd.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 10 jan 2020, 09:53 Er is bijna geen theologisch thema waarover zoveel nagedacht wordt als over de "' Rechtvaardigheid "' van God en Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. De RK Kerk volgt met haar geloofsleer de rechts-orthodoxe variant evenals een aantal protestante stromingen. God is daar zo Al-heilig dat Hij gruwt van de mens, die als gevolg van de erfzonde per definitie tot niets goeds in staat is in de ogen van God. Een zeer sombere theologie waar ook grote ruimte is ingelast voor het Laatste Oordeel en daarmede de hel. Maar de rechts-orthodoxe theologie is niet de enige theologie in theologenland. Zo wordt de idee "" hel "' elders in geloofsland totaal anders ingevuld of het bestaan er van totaal ontkend ( zie o.m. de bijdrage van Leonardus Calvijn) . En dit alles beargumenteert met bijbel teksten in de hand. Je hoeft de bijbel dus helemaal niet in de prullenmand te gooien, gewoon goed de bijbel lezen met een andere theologische bril op het hoofd.
Je kunt er ook gewoon zelf over nadenken zonder de bijbel. Dat is beter.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

De Braziliaanse comedy The First Temptation of Christ mag in haar thuisland toch in het aanbod van Netflix blijven staan.
Donderdag werd bekend dat een rechter de film had verboden, maar die uitspraak heeft het Braziliaanse hooggerechtshof nu teruggedraaid, meldt de BBC vrijdag.
Het hooggerechtshof laat weten dat de vrijheid van meningsuiting fundamenteel is in een democratie. "Men mag er niet van uitgaan dat satire de waarden van het christelijk geloof, dat al tweeduizend jaar bestaat en waar de meerderheid van het Braziliaanse volk zich aan vasthoudt, kan verzwakken."
In Brazilië verschenen boze reacties van christenen na het verschijnen van de film, waarin Jezus een liefdesrelatie met een man heeft.
Twee miljoen mensen tekenden een petitie om de comedy van Netflix te laten verwijderen.
Het productiebedrijf werd daarnaast bekogeld met molotovcocktails.
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... spartanntp
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 10 jan 2020, 13:11 De Braziliaanse comedy The First Temptation of Christ mag in haar thuisland toch in het aanbod van Netflix blijven staan.
Uit nieuwsgierigheid heb ik de film gekeken maar de humor is niet naar mijn smaak.
Het is een erg flauwe, humorloze film die alleen lijkt te willen choqueren.

Niet vergelijkbaar met Life of Brian.

Het is van een amateuristisch niveau en alleen leuk voor degenen die eraan gewerkt hebben.

Netflix heeft gelukkig ook echt goede producties, maar volkomen vrij van bagger is Netflix niet.

1 pluspunt : de film heeft een korte tijdsduur, als je hem al helemaal uit wil kijken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Tenzij iemand aan kan tonen dat Jezus homoseksueel was, lijkt me de temptation of christ enigszins offtopic.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze niet naar de hel gaan. Het lijkt me voor homo's en lesbiennes nogal irrelevant om op een forum met mensen die zich hier op aarde al in de hel bevinden in discussie te gaan over wie wel en wie niet naar de hel zouden gaan. Daar zou ik bij voorbaat al geen oordeel bij hebben. Een goed hart is het enige dat telt. De hufters en schijnheiligen moeten zich denk ik meer zorgen maken. Seksualiteit is essentieel is voor het leven van de ziel en het erotisch leven is net zo belangrijk. Schoonheid is een gegeven. Je moet ook als homo meer ontspannen zijn over seksualiteit en vooral een middelvinger opsteken naar oordelen van anderen. Het is jouw leven. Laat anderen eerst maar hun eigen narigheid oplossen en zich vooral niet met de persoonlijke gevoelens van hun medemens bemoeien. We hebben een dieper begrip nodig om te beseffen waar seks om draait. Seksualiteit en erotiek zijn een manier om meer op de ziel gericht te raken. Het gevoel komt van diep binnen jezelf. Erotiek legt de nadruk op plezier, verlangen, verbinding, contact, betrokkenheid en diepe vervulling. Het zou iemands seksleven helpen om meer te leven vanuit deze diepere, aangenamere plek. Het past niet altijd binnen "conventionele" grenzen maar daar moet je echt totaal geen boodschap aan hebben. Als je een verdiepend leven wil leiden, met aandacht voor de mooie dingen in het leven, geef dan zonder schuldgevoel gehoor aan impulsen die je diep van binnen voelt. Het lijkt me een betere tijdsbesteding om eens verder te kijken dan dit forum waar veel mensen met oogkleppen op, muurvast in hun hoofd zitten, klem gezet met onzinnige dogma’s waar een God zich voor zou schamen.

Deze film is een aanrader en stond op Netflix, ik heb hem zelf op mubi.com gezien: Blue is the Warmest Color: https://www.youtube.com/watch?v=2aX-aNMqzCE
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Wat een mooie bijdrage Namaste…. :flower1:
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

callista schreef: 12 jan 2020, 21:12 Wat een mooie bijdrage Namaste…. :flower1:
Dank je Callista :lol: :kiss1:
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Trajecto »

Namaste schreef: 12 jan 2020, 21:00 Het lijkt me een betere tijdsbesteding om eens verder te kijken dan dit forum waar veel mensen met oogkleppen op, muurvast in hun hoofd zitten, klem gezet met onzinnige dogma’s waar een God zich voor zou schamen.
Hm, geen compliment voor de forummers hier en wellicht ook bedoeld als een minder vleiende opmerking richting forum en crew...
Nou ja... :?
(Lijkt me toch dat je het forum niet zo goed volgt, als je hier alom alles klem gezet ziet met onzinnige dogma's.)
Nulla aetas ad discendum sera
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Trajecto schreef: 12 jan 2020, 22:03
Namaste schreef: 12 jan 2020, 21:00 Het lijkt me een betere tijdsbesteding om eens verder te kijken dan dit forum waar veel mensen met oogkleppen op, muurvast in hun hoofd zitten, klem gezet met onzinnige dogma’s waar een God zich voor zou schamen.
Hm, geen compliment voor de forummers hier en wellicht ook bedoeld als een minder vleiende opmerking richting forum en crew...
Nou ja... :?
(Lijkt me toch dat je het forum niet zo goed volgt, als je hier alom alles klem gezet ziet met onzinnige dogma's.)
Wij moesten wel lachen om die opmerking,wat kunnen mensen toch slecht lezen;als men hier de dogma,s zou volgen zou dit forum er wel anders uit zien,voorts weet men niet goed wat dogma,s nou eigenlijk zijn........het zijn niet meer dan richting aanwijzers en meer niet.

Maar wij weten nog wel een paar forums zo wel kerkelijk als niet kerkelijk die zijn soms nog erger waar ze de dogma,s hanteren,daar is gaan kijken zo een goede leerschool voor hem zijn.

En waarom de mede forumleden zo te beledigen is een raadsel nou ja.......... :roll: :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Trajecto schreef: 12 jan 2020, 22:03
Hm, geen compliment voor de forummers hier en wellicht ook bedoeld als een minder vleiende opmerking richting forum en crew...
Nou ja... :?
(Lijkt me toch dat je het forum niet zo goed volgt, als je hier alom alles klem gezet ziet met onzinnige dogma's.)
Ik bedoelde een aantal of een enkeling, veel zijn er niet hier. Ik zal het wat nuanceren. Er zijn verschillende heilige boeken en die mogen van mij allemaal blijven bestaan tenzij ze zich op het terrein van het gevoel begeven en de levens van individuen verwoesten door voor te schrijven wat je wél of niet mag voelen. Het gevoel is heilig. Daar kunnen we niet bij, we weten niet waarom we iets voelen of waarom iets ons raakt. Aan het gevoel valt daarom niet te tornen, dat is afkomstig uit onze diepste essentie. Het mag nooit zo zijn dat een religie voorschrijft wat je wél of niet mag voelen omdat dit mensen in conflict met zichzelf (en hun ziel) brengt met alle schadelijke gevolgen van dien. Ik vind het prima de tien geboden na te leven maar het mag niet zo zijn dat er stiekeme relaties ontstaan omdat de religie van thuis dit soort relaties verbiedt. Dit richt onvoorstelbare schade aan en ontwricht gezinnen. Dat is wat ik bedoel met onzinnige dogma's. Dogma's zijn voor mij onzinnig als deze op welke manier dan ook tegen het gevoel of zo je wilt de realiteit ingaan. Het veroordelen van een seksuele voorkeur getuigt van een totaal negeren van de realiteit. Ik heb oprecht medeleven met de homo of lesbienne die in het verkeerde gezin geboren wordt. Het kan niet de bedoeling zijn je kinderen hun levensgeluk te ontzeggen en ze te veroordelen voor hun seksuele voorkeur, welk boek of religie dit ook voorschrijft omdat dit tegen mijn eigen gevoel in zou gaan. Ik heb overigens geen homoseksuele kinderen, maar maak wel mee dat er veel ellende wordt veroorzaakt door de opstellingen van ouders, vaak ingegeven door religieuze opvattingen.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Trajecto »

O, ik kan wel aardig met je meegaan, maar "heiligheid van gevoel" vind ik een vreemde constructie.
Een gevoel --eventueel dat van een bepaald moment -- is zoals het is, maar "heilig" verklaren(?).
Zo begeef je je op vreemd terrein, dunkt me.
Het is helaas zo dat er mensen bestaan, laten we ze dan maar misdadigers noemen, die vreugde kunnen putten uit de vorm van macht die bij hen voortkomt uit het doden van iemand, het beschikken over leven en dood. Dat gevoel hebben ze dan. Is dat gevoel heilig?
Zo gaan we de zaken toch niet bezien?
Kijk het topic gaat daar niet over en we moeten liefst on-topic blijven, maar we moeten ook bedenken wat we zeggen als we opeens iets heilig verklaren.
Nulla aetas ad discendum sera