Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 18 jan 2020, 11:16

Met de Zelfbeperking van God probeert men in bepaalde christelijke hoek het leed door de vrije wil veroorzaakt te verklaren.

Ook in de kabbala kent men het principe van de Goddelijke Zelfbeperking. God trekt Zich in die opvatting terug uit Zijn Almachtige Alomtegenwoordigheid om in de door God verlaten "'ruimte "' de schepping mogelijk te maken. De verklaring waarom er een "' iets "' Niet Goddelijks bestaat. In bepaalde hoeken van het christendom wordt de Zelfbeperking ook zo gezien. Waar God Zich Zelf -beperkt, heeft de mens ( tijdelijk ) de macht door het gebruik kunnen maken van zijn onvoorwaardelijke vrije wil en het is duidelijk in de praktijk van het leven zichtbaar dat de ( niet op God geconcentreerde ) mens er niet veel van terecht brengt. De "' gebroken "' of niet meer Goddelijke schepping als gevolg. Of je het al of niet met die zienswijze eens bent, is een tweede. Het gaat erom op grond van de gevolgde theologische leerstellingen te kunnen onderbouwen waar je het pad nog kunt volgen of waar je een andere weg bewandelt. In jouw Gods-visie doet de Zelfbeperking helemaal niet mee. Daarmede haak jij bij de allereerste premisse al onmiddellijk af bij de zienswijze van de klassieke christelijke visie en is een verder discuteren met herhaling van zetten op een veel lager beslissingsniveau eigenlijk overbodig, althans in mijn optiek.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

peda schreef: 18 jan 2020, 12:13 Ook in de kabbala kent men het principe van de Goddelijke Zelfbeperking. God trekt Zich in die opvatting terug uit Zijn Almachtige Alomtegenwoordigheid om in de door God verlaten "'ruimte "' de schepping mogelijk te maken. De verklaring waarom er een "' iets "' Niet Goddelijks bestaat. In bepaalde hoeken van het christendom wordt de Zelfbeperking ook zo gezien. Waar God Zich Zelf -beperkt, heeft de mens ( tijdelijk ) de macht door het gebruik kunnen maken van zijn onvoorwaardelijke vrije wil en het is duidelijk in de praktijk van het leven zichtbaar dat de ( niet op God geconcentreerde ) mens er niet veel van terecht brengt. De "' gebroken "' of niet meer Goddelijke schepping als gevolg. Of je het al of niet met die zienswijze eens bent, is een tweede. Het gaat erom op grond van de gevolgde theologische leerstellingen te kunnen onderbouwen waar je het pad nog kunt volgen of waar je een andere weg bewandelt. In jouw Gods-visie doet de Zelfbeperking helemaal niet mee. Daarmede haak jij bij de allereerste premisse al onmiddellijk af bij de zienswijze van de klassieke christelijke visie en is een verder discuteren met herhaling van zetten op een veel lager beslissingsniveau eigenlijk overbodig, althans in mijn optiek.
In de Kabbalah speelt ''Ejn 'od milvado'' (Deuteronomium 4:35) een belangrijke rol, letterlijk: ''Er is niets buiten Hem''; evenals de verzen waar het tetragrammaton JHWH Israel impliceert, zoals Israel dat JHWH en zichzelf bevrijdt uit de ballingschap, etc. God is in de Kabbalah een alomtgenwoordige eenheid die uiteindelijk niet valt te verslaan, maar is tegelijk kwetsbaar in de menselijke en natuurlijke zin.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 18 jan 2020, 12:13In jouw Gods-visie doet de Zelfbeperking helemaal niet mee. Daarmede haak jij bij de allereerste premisse al onmiddellijk af bij de zienswijze van de klassieke christelijke visie en is een verder discuteren met herhaling van zetten op een veel lager beslissingsniveau eigenlijk overbodig, althans in mijn optiek.
Zolang de klassieke christelijke visie domineert en de daarin gedemonstreerde afwijzing van homoseksualiteit op theologische gronden wordt verdedigd, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunten te herhalen.

Het mag misschien gezien worden als een veel lager beslissingsniveau, voor sommige religieuze mensen lijkt me dat juist een uitkomst omdat ze er met hun religieuze geloof al helemaal niet uit komen. Ze gaan denken over de Zelfbeperking van God om het maar te kunnen rijmen met het bestaande leed. Het is kronkelen in tegenstrijdig gedachtegoed. Uiteindelijk wordt daarmee nimmer een helder antwoord verkregen.

Mijn overtuigingen toets ik aan het 'lager' beslissingsniveau van de 8 kenmerken van een entiteit die daarmee God kan worden genoemd:
* God is echte, zuivere en daardoor onvoorwaardelijke liefde;
* God is almachtig;
* God is alwetend;
* God is alziend;
* God is volmaakt;
* God is onkwetsbaar;
* God is alomtegenwoordig;
* God is zonder enige behoefte (heeft slechts het verlangen Zich empirisch te ervaren).

Alles in strijd met deze kenmerken leg ik naast me neer. De 8 kenmerken zijn mijn toetssteen.
En daarmee voel ik me prima, ook met mijn eigen leed, en ben ik niet bang voor de dood en daardoor ook niet voor het leven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 18 jan 2020, 18:50In de Kabbalah speelt ''Ejn 'od milvado'' (Deuteronomium 4:35) een belangrijke rol, letterlijk: ''Er is niets buiten Hem''; evenals de verzen waar het tetragrammaton JHWH Israel impliceert, zoals Israel dat JHWH en zichzelf bevrijdt uit de ballingschap, etc. God is in de Kabbalah een alomtgenwoordige eenheid die uiteindelijk niet valt te verslaan, maar is tegelijk kwetsbaar in de menselijke en natuurlijke zin.
Daar kan ik het mee eens zijn. God als alles-dat-is valt niet te verslaan. Zich empirisch ervarende delen (Goddelijke individuaties) zijn kwetsbaar. Omdat zij zonder alwetendheid over de eigen herkomst/afkomst geboren worden, zien zij zich (geest en lichaam) als kwetsbaar.

Hun alwetende ziel echter weet zich God te zijn en daarmee onkwetsbaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Laat er geen misverstand over bestaan dat ik de geloofsvisie over homo geaardheid van een duidelijk lagere orde zie. Dat blijkt ook uit de verdeeldheid die over het thema tussen gelovigen onderling geldt. Op het moment dat de schepping door God werd gerealiseerd, namen de natuurwetten de regie over en was de Goddelijke Zelfbeperking een feit. God leverde Soevereiniteit en Almacht in. Niemand gelooft per heden nog dat God Zelve de natuurwetten beveelt om over te gaan tot regenen, of dat God Zelve in de herfst de bladeren van de bomen laat vallen.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

peda schreef: 18 jan 2020, 19:28 Laat er geen misverstand over bestaan dat ik de geloofsvisie over homo geaardheid van een duidelijk lagere orde zie.
Dat is bekend en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn: het betreft gedachtengoed van een lagere, mens-onterende en maatschappelijk verouderde orde.
Op het moment dat de schepping door God werd gerealiseerd, namen de natuurwetten de regie over en was de Goddelijke Zelfbeperking een feit. God leverde Soevereiniteit en Almacht in. Niemand gelooft per heden nog dat God Zelve de natuurwetten beveelt om over te gaan tot regenen, of dat God Zelve in de herfst de bladeren van de bomen laat vallen.
Kabbalah gaat daar wel vanuit. JHWH (een cognaat object afkomstig van het werkwoord "zijn") en elohiem (kracht/macht) is geen buitenstaander, maar is alles, overal, heeft geen begin, maar is ejn sof: zonder eind.
Zolderworm schreef: 18 jan 2020, 11:44
Messenger schreef: 18 jan 2020, 11:39
Snelheid schreef: 18 jan 2020, 11:26 Zo nu gaan wij een verjaardag vieren. :)
Gefeliciteerd met "jullie" verjaardag. :flower1: :flower1: :flower1:
Het is niet "onze" verjaardag, maar "een" verjaardag.
En wij wensen hen een plezierige verjaardag toe :flower1:
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Mart schreef: 18 jan 2020, 19:42
peda schreef: 18 jan 2020, 19:28 Op het moment dat de schepping door God werd gerealiseerd, namen de natuurwetten de regie over en was de Goddelijke Zelfbeperking een feit. God leverde Soevereiniteit en Almacht in. Niemand gelooft per heden nog dat God Zelve de natuurwetten beveelt om over te gaan tot regenen, of dat God Zelve in de herfst de bladeren van de bomen laat vallen.
Kabbalah gaat daar wel vanuit. JHWH (een cognaat object afkomstig van het werkwoord "zijn") en elohiem (kracht/macht) is geen buitenstaander, maar is alles, overal, heeft geen begin, maar is ejn sof: zonder ein
Maar de kabbalah gaat er weer niet van uit dat de pre-existente christelijke Christus in de menselijke huid van J v N zou "' kruipen "' ( Zelfbeperking ).
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

peda schreef: 18 jan 2020, 20:05Maar de kabbalah gaat er weer niet van uit dat de pre-existente christelijke Christus in de menselijke huid van J v N zou "' kruipen "' ( Zelfbeperking ).
Nee, natuurlijk niet. Jezus speelt binnen het judaisme geen rol. Kabbalah gaat er vanuit dat alles - inclusief mensen - godsvonken zijn. Niets is buitenstaander en alles is verbonden binnen het ene zijn (JHWH): de oneindige goddelijke eenheid. Kabbalah haalt echter wel een T'NaCH-passage uit Psalm 82:6 aan die Jezus eveneens citeerde: א‍ני־אמרתי אלהים אתם ובני עליון כלכם (''Ik heb jullie gezegd dat jullie Elohiem zijn, nakomelingen van het allerhoogste''). De T'NaCH stelt expliciet dat er geen elohiem buiten JHWH zijn, maar JHWH noemt ons desondanks elohiem, wat eveneens impliceert dat we deel uitmaken van JHWH.

Toen men Jezus beschuldigde van godslastering en hem betichtte dat hij zich als mens tot God verklaarde, antwoordde hij: Is er niet geschreven in de wet: ''Ik heb gezegd, gij zijt goden?'' Dezelfde passage, dezelfde uitleg.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Peter79 »

fries77 schreef: 17 jan 2020, 17:59 Ik volg de leer van de Alverzoening. Daarin krijgen homo's in de hel het juiste inzicht via geestelijke processen.Dat schijn je anno 2020 niet meer te mogen denken.
Wat is de hel dan? Is dat een leerhuis en vindt er na een verblijf in de hel alsnog verzoening plaats? En wat bedoel je ermee dat je dat anno 2020 niet meer mag denken?
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

fries77 schreef: 17 jan 2020, 17:59 Ik volg de leer van de Alverzoening. Daarin krijgen homo's in de hel het juiste inzicht via geestelijke processen.Dat schijn je anno 2020 niet meer te mogen denken.
Ja hoor, je mag denken wat je wil, ook in 2020. Als ze dan toch allemaal naar de hel gaan zullen ze daar ook wel een Gay Pride hebben en een paar leernichten-clubs. Ze maken het vast wel gezellig. Wat ik me afvraag is wat je zelf zou doen als je op mannen zou vallen. Dan is er blijkbaar geen gevoel voor een vrouw en zou je alleen verliefd kunnen worden op een man en stel dat het ook nog gebeurt, je bent smoorverliefd. Blijf je dan met je handen boven de dekens de andere kant op kijken?
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Namaste schreef: 18 jan 2020, 23:25
fries77 schreef: 17 jan 2020, 17:59 Ik volg de leer van de Alverzoening. Daarin krijgen homo's in de hel het juiste inzicht via geestelijke processen.Dat schijn je anno 2020 niet meer te mogen denken.
Ja hoor, je mag denken wat je wil, ook in 2020. Als ze dan toch allemaal naar de hel gaan zullen ze daar ook wel een Gay Pride hebben en een paar leernichten-clubs. Ze maken het vast wel gezellig. Wat ik me afvraag is wat je zelf zou doen als je op mannen zou vallen. Dan is er blijkbaar geen gevoel voor een vrouw en zou je alleen verliefd kunnen worden op een man en stel dat het ook nog gebeurt, je bent smoorverliefd. Blijf je dan met je handen boven de dekens de andere kant op kijken?
Volgens mij zie je hier dat verschil tussen de moraal van het gezag en gehoorzaamheid, en de moraal vanuit empathie. (waar peda op wees, en waarvan ik zei dat geloofsmoraal een sta in de weg was.viewtopic.php?f=55&t=3879&start=325#p266811.)

Veel mensen kunnen zich empathisch inleven, en invoelen hoe dat zou zijn als ze zelf 'de klos' zijn. Als je dat goed kan zul je anders gaan denken en handelen. Maar de ene is nou eenmaal empathischer dan de ander.

Overheerst de gehoorzaamheidsmoraal .. dan schakelt dat empathisch invoelen zeker naar een lager pitje.

Het is ook best wel menselijk om pas echt een ander te snappen als je het zelf ervaren hebt. Vandaar dat veel gelovigen pas echt tegen dit euvel aanlopen als ze er zelf mee te maken krijgen. Bv. omdat ze zelf homoseksueel zijn of hun kroost.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10797
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

Namaste schreef: 18 jan 2020, 23:25
fries77 schreef: 17 jan 2020, 17:59 Ik volg de leer van de Alverzoening. Daarin krijgen homo's in de hel het juiste inzicht via geestelijke processen.Dat schijn je anno 2020 niet meer te mogen denken.
Ja hoor, je mag denken wat je wil, ook in 2020. Als ze dan toch allemaal naar de hel gaan zullen ze daar ook wel een Gay Pride hebben en een paar leernichten-clubs. Ze maken het vast wel gezellig. Wat ik me afvraag is wat je zelf zou doen als je op mannen zou vallen. Dan is er blijkbaar geen gevoel voor een vrouw en zou je alleen verliefd kunnen worden op een man en stel dat het ook nog gebeurt, je bent smoorverliefd. Blijf je dan met je handen boven de dekens de andere kant op kijken?
Mensen slapen toch tegenwoordig onder dekbedden. :| .
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 12:43
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Bs"d

Ze krijgen hun hel hier op aarde.

De meest gruwelijke ziekten komen bij ze op bezoek.
Oké, ik ken anders ook nog gezonde homo's ☺️
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Gaitema schreef: 24 jan 2020, 17:45
Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 12:43
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Bs"d

Ze krijgen hun hel hier op aarde.

De meest gruwelijke ziekten komen bij ze op bezoek.
Oké, ik ken anders ook nog gezonde homo's ☺️
Een advies. Denk op dit forum aan het verschil in spelregels, bepaal jouw spelregels en laat je niet verlokken ( zoals vorige keer ) om de discussie naar voor jou minder bekende spelregels te spelen. Jouw sterkte ligt in het geloofsbewijs en naar mijn waarneming niet in het wetenschappelijk bewijs.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 24 jan 2020, 17:50
Gaitema schreef: 24 jan 2020, 17:45
Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 12:43
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Bs"d

Ze krijgen hun hel hier op aarde.

De meest gruwelijke ziekten komen bij ze op bezoek.
Oké, ik ken anders ook nog gezonde homo's ☺️
Een advies. Denk op dit forum aan het verschil in spelregels, bepaal jouw spelregels en laat je niet verlokken ( zoals vorige keer ) om de discussie naar voor jou minder bekende spelregels te spelen. Jouw sterkte ligt in het geloofsbewijs en naar mijn waarneming niet in het wetenschappelijk bewijs.
Dat klopt. Ik wist niet dat hij de wetenschappelijke bril op had.😎
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 24 jan 2020, 17:57 Dat klopt. Ik wist niet dat hij de wetenschappelijke bril op had.😎
Het was een waarschuwing aangaande je toekomstige postings: klik ;)
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 24 jan 2020, 18:03
Gaitema schreef: 24 jan 2020, 17:57 Dat klopt. Ik wist niet dat hij de wetenschappelijke bril op had.😎
Het was een waarschuwing aangaande je toekomstige postings: klik ;)
O, dat is ook lastig discuseerbaar, omdat het vaak al wel vaker uit de doeken gedaan is. Ik zal daar kort een reactie geven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Namaste schreef: 18 jan 2020, 23:25Als ze dan toch allemaal naar de hel gaan zullen ze daar ook wel een Gay Pride hebben en een paar leernichten-clubs. Ze maken het vast wel gezellig.
De hel bestaat niet. Maar in de hemel maken ze het inderdaad erg gezellig, daar ben ik niet bang voor.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Messenger schreef: 25 jan 2020, 10:06 De hel bestaat niet. Maar in de hemel maken ze het inderdaad erg gezellig, daar ben ik niet bang voor.
Ik begrijp niet dat een wereld vol met grenzen door het ego (waarin iedereen zijn eigen muren optrekt jegens anderen en een rol speelt van iemand anders dan ze in werkelijkheid zijn) als een lappendeken wordt gescheiden met grenzen van landen die dan vervolgens ook weer worden verdeeld in grenzen van verschillende religies, die vaak (vooral waar het homo's betreft) een schuldcomplex aanpraten waarbij je gewoontes en liefdes moet vermijden omdat de religie dat voorschrijft en je anders in de hel komt of zoals bovenstaand met allerlei ziektes wordt geconfronteerd die een straf zouden zijn. Als mensen die dit soort uitspraken doen zelf een enge ziekte krijgen, is dat dan ook een straf van God?

Als je de wereld vanuit de ruimte bekijkt zijn er helemaal geen grenzen zichtbaar. Juist de afscheiding en competitie van ego’s, landen en geloven maakten en maken deze wereld voor velen tot een hel op aarde. Mijn opmerking over de homo’s in de hel was een knipoog naar de religies die hel en verdoemenis prediken, levens verwoesten en mensen al dan niet bewust kwetsen met hun religieuze ‘wetten’ en vergeten dat een eventuele god ingebouwd en onderdeel van ons zal zijn en zal zien hoe iemand IS en niet hoe iemand DOET.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Als iets in de zg. Heilige boeken gepredikt wordt en staat hebben sommigen altijd een in hun ogen legitiem bewijs voor De waarheid.
Dan zegt hun God dat en kunnen ze dat ook als een stok gebruiken om de ander te slaan....helaas soms ook door het zelf niet in de gaten te hebben
Genoeg voorbeelden......velen zijn er dan al door vergiftigd door die prediking. :evil:
I.p.v. dat ze zich beter eens kunnen realiseren dat het de mens is die dat zegt en vindt.
En dus meer over de mens zegt...
Laatst gewijzigd door callista op 25 jan 2020, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Namaste schreef: 25 jan 2020, 10:39 Ik begrijp niet dat een wereld vol met grenzen door het ego (waarin iedereen zijn eigen muren optrekt jegens anderen en een rol speelt van iemand anders dan ze in werkelijkheid zijn) als een lappendeken wordt gescheiden met grenzen van landen die dan vervolgens ook weer worden verdeeld in grenzen van verschillende religies, die vaak (vooral waar het homo's betreft) een schuldcomplex aanpraten waarbij je gewoontes en liefdes moet vermijden omdat de religie dat voorschrijft en je anders in de hel komt of zoals bovenstaand met allerlei ziektes wordt geconfronteerd die een straf zouden zijn. Als mensen die dit soort uitspraken doen zelf een enge ziekte krijgen, is dat dan ook een straf van God?
Ik denk dat als die mensen, met dit soort uitspraken (oordelen over anderen), zelf zo'n enge ziekte krijgen zij dan in verwarring zijn en zich zien als slachtoffer van een kennelijk alweer ondoorgrondelijke God.
Namaste schreef:Mijn opmerking over de homo’s in de hel was een knipoog naar de religies die hel en verdoemenis prediken, levens verwoesten en mensen al dan niet bewust kwetsen met hun religieuze ‘wetten’ en vergeten dat een eventuele god ingebouwd en onderdeel van ons zal zijn en zal zien hoe iemand IS en niet hoe iemand DOET.
Dat weet ik ook wel hoe je dat bedoelde. Ik wil sowieso die hel ontkrachten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10797
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 25 jan 2020, 10:54 Als iets in de zg. Heilige boeken gepredikt wordt en staat hebben sommigen altijd een in hun ogen legitiem bewijs voor De waarheid.
Dan zegt hun God dat en kunnen ze dat ook als een stok gebruiken om de ander te slaan....helaas soms ook door het zelf niet in de gaten te hebben
Genoeg voorbeelden......velen zijn er dan al door vergiftigd door die prediking. :evil:
I.p.v. dat ze zich beter eens kunnen realiseren dat het de mens is die dat zegt en vindt.
En dus meer over de mens zegt...
Je moet wel onderscheidt maken welk gepreek je zal de protestantse bedoelen.De preken in de Romana en Oosterse Orthodoxie is wel een geheel andere.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Namaste schreef: 25 jan 2020, 10:39 Ik begrijp niet dat een wereld vol met grenzen door het ego (waarin iedereen zijn eigen muren optrekt jegens anderen en een rol speelt van iemand anders dan ze in werkelijkheid zijn) als een lappendeken wordt gescheiden met grenzen van landen die dan vervolgens ook weer worden verdeeld in grenzen van verschillende religies,

Als je de wereld vanuit de ruimte bekijkt zijn er helemaal geen grenzen zichtbaar. Juist de afscheiding en competitie van ego’s, landen en geloven maakten en maken deze wereld voor velen tot een hel op aarde. Mijn opmerking over de homo’s in de hel was een knipoog naar de religies die hel en verdoemenis prediken, levens verwoesten en mensen al dan niet bewust kwetsen met hun religieuze ‘wetten’ en vergeten dat een eventuele god ingebouwd en onderdeel van ons zal zijn en zal zien hoe iemand IS en niet hoe iemand DOET.
Ik begrijp een heleboel niet.
Ik begrijp ook niet dat er grenzen zijn.
Wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat iedereen nou eenmaal niet hetzelfde denkt en vindt als ik.

Dat mensen verschillend denken/vinden/voelen kan ik prima mee leven, waar ik veel moeite mee heb is dat er mensen zijn die menen dat ze geweld mogen of moeten gebruiken om andersdenkenden te beschadigen, vermoorden etc.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Dikkie
Berichten: 524
Lid geworden op: 19 jan 2020, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Dikkie »

Petra schreef: 26 jan 2020, 03:45 waar ik veel moeite mee heb is dat er mensen zijn die menen dat ze geweld mogen of moeten gebruiken om andersdenkenden te beschadigen, vermoorden etc.
Daar heb ik uiteraard ook moeite mee, maar is (helaas) van alle tijden. Straffen (b.v. met een hel), overwinnen en (bewust) beschadigen zit ons misschien wel in de genen?
Volg het bewijs waarheen het ook leidt
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Dikkie schreef: 26 jan 2020, 09:30
Petra schreef: 26 jan 2020, 03:45 waar ik veel moeite mee heb is dat er mensen zijn die menen dat ze geweld mogen of moeten gebruiken om andersdenkenden te beschadigen, vermoorden etc.
Daar heb ik uiteraard ook moeite mee, maar is (helaas) van alle tijden. Straffen (b.v. met een hel), overwinnen en (bewust) beschadigen zit ons misschien wel in de genen?
Dat komt doordat mensen denken dat zij God een handje moeten helpen met oordelen, veroordelen, straffen en doden.
Ze geloven in een God die toeziet hoe zijn wil wordt gedwarsboomd door andersdenkenden (zij geloven niet op de gewenste wijze).
Ze menen dat zij werktuig van God moeten zijn.

De God waarin zij geloven is dus allesbehalve almachtig en evenmin volmaakt. Hulpbehoevend is meer het juiste woord.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.