Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Christiaan »

Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:24 Monogamie is een keuze, maar wie al zijn lusten bevredigt is een hoer.
Je houdt wel heel veel van hokjes he?!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Ja...erg stigmatiserend ook en zeer kortzichtig gedacht.......bah.. :x
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur. Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Anja schreef: 20 feb 2019, 12:38
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur.
Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Daar gaat het toch helemaal niet over? :shock:
Ik heb het er daar althans niet over....hoe een ander dat invult zegt meer over diegene dan over hoe ik het bedoel

Ja..en wie geen enkele lust mag bevredigen gaat nogal eens over tot excessen en geweld...aangezien die gebieden in de hersenen heel dicht bij elkaar liggen.
Seksualiteit omvat veel meer dan alleen maar het bevredigen van lusten....maar ja....dat moet je kunnen zien...en het niet alleen bestempelen als de lagere natuur....
Maar nogmaals...dat was niet punt
Wel of de mens van nature wel monogaam is....daar ging het mij om.
En tevens of de mens van nature alleen maar hetero is....
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door coby »

Gaitema schreef: 20 feb 2019, 10:38
coby schreef: 20 feb 2019, 10:13
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 23:44 Zo te zien zijn jullie het er allemaal wel over eens dat je niet kan zeggen dat alle homo's die praktiserend zijn in de hel belanden.
Ik even min. Vooral als het gelovigen betreft.
Ik begrijp nooit hoe mensen dat kunnen zeggen dat iemand naar de hel gaat. Laatst ook weer een Amerikaan. Had het over atheisten. Hou toch gewoon op met dat negatieve gepraat en bid dat ze zich bekeren en naar de hemel gaan. Nee bidden is weer een roeping voor anderen, zegt ie dan. Lekker lam lui niet je longen uit je lijf bidden voor mensen en wel zo praten. Ergerlijk.
Iedereen moet zich bekeren en dan ga je naar de hemel. Wat ik wel gevaarlijk vind is dat nu wordt gezegd dat je alle waarschuwingen in de Bijbel met een zak zout kunt nemen, want dan vragen mensen niet eens meer om vergeving en bekeren ze zich niet, omdat gezegd wordt dat God met de tijd is meegegaan en alles wel best vindt.
Fortuyn zit in de hemel. Rock Hudson zit in de hemel. Maar wel omdat die ene man van Eurospirit 4 uur voor 'm moest bidden net voordat ie stierf en omdat iemand Rock Hudson tot de Heer leidde net voor ie stierf.
Gebed is inderdaad heel belangrijk. Kan ik wel eens meer doen :oops:
Ja ik ook. Onderwerpen als deze inspireren me altijd weer.
Ik werd er altijd knetter van als we een helpreek hadden, maar toen zag ik Ian McCormack, een atheist die met tig vrouwen zat te flikflooien en die vlak voordat ie stierf het onze Vader bad en naar de hemel ging, omdat zijn moeder moest bidden. Da's de oplossing. Bid want God wil niet dat iemand verloren gaat.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Ja..atheïsten zijn verdorven, maar gelukkig kunnen ze zich nog net op tijd bekeren en net zo heilig worden als christenen :geek:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door coby »

callista schreef: 20 feb 2019, 13:09 Ja..atheïsten zijn verdorven, maar gelukkig kunnen ze zich nog net op tijd bekeren en net zo heilig worden als christenen :geek:
Nou dat is wel heel erg heilig. Zo heilig als ik kan natuurlijk niemand worden. Je moet de lat niet zo hoog leggen.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

callista schreef: 20 feb 2019, 12:40
Anja schreef: 20 feb 2019, 12:38
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur.
Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Daar gaat het toch helemaal niet over? :shock:
Ik heb het er daar althans niet over....hoe een ander dat invult zegt meer over diegene dan over hoe ik het bedoel
Het onderwerp staat in Bijbelgesprek. Piebe haalt een bijbeltekst aan. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet in Bijbelgesprek lezen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

coby schreef: 20 feb 2019, 13:14
callista schreef: 20 feb 2019, 13:09 Ja..atheïsten zijn verdorven, maar gelukkig kunnen ze zich nog net op tijd bekeren en net zo heilig worden als christenen :geek:
Nou dat is wel heel erg heilig. Zo heilig als ik kan natuurlijk niemand worden. Je moet de lat niet zo hoog leggen.
Klopt...
Binnenkort word jij officieel heilig verklaard; zelfs nog voor je overlijden... :geek: :flower1:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Anja schreef: 20 feb 2019, 13:14
callista schreef: 20 feb 2019, 12:40
Anja schreef: 20 feb 2019, 12:38
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur.
Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Daar gaat het toch helemaal niet over? :shock:
Ik heb het er daar althans niet over....hoe een ander dat invult zegt meer over diegene dan over hoe ik het bedoel
Het onderwerp staat in Bijbelgesprek. Piebe haalt een bijbeltekst aan. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet in Bijbelgesprek lezen.
Discussiestopper...
a..ik maak zelf wel uit waar en wat ik lees
b..ook waar ik enige waarde aan toedicht, aangezien ik zelf nadenk en dan mijn conclusie trek
c..als ik iets beweer is dat zoals ik dat zie...en dan moet een ander mij niet vertellen dat ik dat eigenlijk anders zie of moet zien....dan geeft deze zijn/haar eigen invulling daaraan....en verdraait mijn woorden...net alsof ik er maar op los leef... zonder enige vorm van normbesef...:evil: :naughty:

Daarvoor is het een discussieforum en geen oplepelen van teksten die ik voetstoots moet aannemen als zijnde de enige vorm van gezag en waarheid
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

callista schreef: 20 feb 2019, 13:18
Anja schreef: 20 feb 2019, 13:14
callista schreef: 20 feb 2019, 12:40
Anja schreef: 20 feb 2019, 12:38
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur.
Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Daar gaat het toch helemaal niet over? :shock:
Ik heb het er daar althans niet over....hoe een ander dat invult zegt meer over diegene dan over hoe ik het bedoel
Het onderwerp staat in Bijbelgesprek. Piebe haalt een bijbeltekst aan. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet in Bijbelgesprek lezen.
Discussiestopper...
a..ik maak zelf wel uit waar en wat ik lees
b..ook waar ik enige waarde aan toedicht, aangezien ik zelf nadenk en dan mijn conclusie trek
c..als ik iets beweer is dat zoals ik dat zie...en dan moet een ander mij niet vertellen dat ik dat eigenlijk anders zie of moet zien....dan geeft deze zijn/haar eigen invulling daaraan....en verdraait mijn woorden...net alsof ik er maar op los leef... zonder enige vorm van normbesef...:evil: :naughty:

Daarvoor is het een discussieforum en geen oplepelen van teksten die ik voetstoots moet aannemen als zijnde de enige vorm van gezag en waarheid
Zodra een bijbeltekst verschijnt, begin jij al te roepen dat het stigmatiserend zou zijn en vervolgens begin je te spotten. Het lijkt de laatste tijd wel alsof je enkel nog maar elke gelegenheid te baat neemt om je afschuw voor het christendom te spuien.. Als jij je daar prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Dat is pas echt een "discussiestopper". Maar ga inderdaad dan je gang maar, ik hou je niet meer tegen.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Gaitema schreef: 19 feb 2019, 23:45
Anja schreef: 19 feb 2019, 17:11
Messenger schreef: 19 feb 2019, 17:06
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Er bestaat in het geheel geen hel.
Een God van echte liefde zou iets dergelijks niet scheppen.
Wie zegt dat de hel geschapen is? Volgens mij staat dat helemaal nergens in de Heilige Schrift.

Persoonlijk denk ik dat de domeinen van afnemende lichtheid in de hemelen die wij hel noemen, zijn ontstaan na de val. Ze zijn een gevolg van de val. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen zelf gevallen engelen zijn. En aangezien God ooit alles in allen zal zijn, geloof ik dat alle gevallen engelen ooit zullen terugkeren in het Vaderhuis. De hel zal dan uiteindelijk leeg blijken te blijven.

Ik denk dat het een hel is als je brandt van verlangen. Alle aard-gebonden zielen branden in het hiernamaals van verlangen aangezien ze tijdens hun leven hun verlangens nooit zijn ontstegen. Je kunt dat denk ik gerust hel noemen. George G. Ritchie beschrijft in zijn boek "Terugkeer uit de dood" hoe hij tijdens zijn dood (hij was al afgelegd in het veldhospitaal waarin hij was gestorven) een kroeg binnengaat en daar allemaal gestorven zielen ziet die proberen via (doorheen) de levende mensen mee te drinken, wat natuurlijk niet lukt, aangezien ze geen grofstoffelijk lichaam meer hebben. En maar drinken en drinken en toch de dorst niet gelest krijgen. Het vuur van het verlangen dat nooit dooft.

Van harte aanbevolen te lezen:
Terugkeer uit de dood is het fascinerende en boeiende verslag van een psychiater over zijn ervaringen aan ''gene zijde''. George Ritchie , toen nog geen psychiater, maar soldaat , ''stierf'' in 1943. Althans, hij werd dood verklaard als gevolg van een dubbele longontsteking, opgelopen in een opleidingskamp in Texas. Tijdens zijn klinische dood had hij ervaringen die zijn ''leven na de dood'' ingrijpend zouden veranderen en die in dit boek gedetailleerd worden weergegeven. Terugkeer uit de dood heeft ertoe geleid dat mensen als Raymond A. Moody (Leven na dit leven) en Pim van Lommel (Eindeloos bewustzijn) het verschijnsel bijna-dood ervaring serieus zijn gaan onderzoeken

https://www.bol.com/nl/p/terugkeer-uit- ... roductPage
Interessante bijdrage. Ik ben zelf tot de zelfde conclusies gekomen.
Dankje. Ik weet nog dat jij ook een keer iemand noemde, een zieneres, die een interessante spirituele visie had. Ik ben haar naam vergeten. Sorry dat ik je toen niet de juiste waardering daarvoor kon geven. Ik was toen nog te allergisch voor theorieën die mij (in dit geval onterecht) aan new age theorieën deden denken. Dat was mijn fout. Mijn excuses daarvoor, Gaitema.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 20 feb 2019, 12:25
Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:24 Monogamie is een keuze, maar wie al zijn lusten bevredigt is een hoer.
Ook dat is jouw invulling....van hoe jij zit ziet... :naughty:
Want zo hoeft het namelijk helemaal niet te zijn....
Als jij het bed delen met iedereen die je lust opwekkend vindt als norm hanteert, dan ben jij precies dat.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 20 feb 2019, 12:38
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend....bah.. :x
Je overdrijft nu wel erg. Wie al zijn lusten bevredigt hoereert inderdaad met de lagere natuur. Gelukkig bevredigen maar weinig mensen echt al hun lusten, anders hadden we nog grotere problemen in de wereld dan we al hebben.
Juist!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Christiaan schreef: 20 feb 2019, 12:33
Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:24 Monogamie is een keuze, maar wie al zijn lusten bevredigt is een hoer.
Je houdt wel heel veel van hokjes he?!
callista schreef: 20 feb 2019, 12:35 Ja...erg stigmatiserend ook en zeer kortzichtig gedacht.......bah.. :x
Heb je weer een medestander gevonden in je persoonlijke vete tegen mij? Sneue tr*t.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Trajecto »

Geen ruzie maken, mensen!
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 20 feb 2019, 14:24 Het lijkt de laatste tijd wel alsof je enkel nog maar elke gelegenheid te baat neemt om je afschuw voor het christendom te spuien.. Als jij je daar prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Dat is pas echt een "discussiestopper". Maar ga inderdaad dan je gang maar, ik hou je niet meer tegen.
Misschien moet ik dan maar weer eens een knieblessure oplopen en jullie adviezen negeren, want toen zaten Callista en jij wel helemaal op een lijn. :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 15:20
Anja schreef: 20 feb 2019, 14:24 Het lijkt de laatste tijd wel alsof je enkel nog maar elke gelegenheid te baat neemt om je afschuw voor het christendom te spuien.. Als jij je daar prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Dat is pas echt een "discussiestopper". Maar ga inderdaad dan je gang maar, ik hou je niet meer tegen.
Misschien moet ik dan maar weer eens een knieblessure oplopen en jullie adviezen negeren, want toen zaten Callista en jij wel helemaal op een lijn. :D
Je betrekt een en ander op de persoon, in plaats van dat je het gewoon bij de inhoud houdt. Jammer, want dat geeft imho onnodig veel ruis.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 20 feb 2019, 15:23
Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 15:20
Anja schreef: 20 feb 2019, 14:24 Het lijkt de laatste tijd wel alsof je enkel nog maar elke gelegenheid te baat neemt om je afschuw voor het christendom te spuien.. Als jij je daar prettig bij voelt, moet je dat vooral doen. Dat is pas echt een "discussiestopper". Maar ga inderdaad dan je gang maar, ik hou je niet meer tegen.
Misschien moet ik dan maar weer eens een knieblessure oplopen en jullie adviezen negeren, want toen zaten Callista en jij wel helemaal op een lijn. :D
Je betrekt een en ander op de persoon, in plaats van dat je het gewoon bij de inhoud houdt. Jammer, want dat geeft imho onnodig veel ruis.
Vervelend hé, als je de bal teruggekaatst krijgt. ;)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door coby »

Trajecto schreef: 20 feb 2019, 15:10 Geen ruzie maken, mensen!
:kiss1: :flower1:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 20 feb 2019, 15:31
Trajecto schreef: 20 feb 2019, 15:10 Geen ruzie maken, mensen!
:kiss1: :flower1:
Tja, wie geen ruzie wil moet ook geen grote muil opzetten.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door coby »

Zullen we een potje schaken?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef: 20 feb 2019, 15:39 Zullen we een potje schaken?
Wil je ruzie met me? :shock:

Ach, van jou win ik wel, kom maar op! :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Christiaan »

coby schreef: 20 feb 2019, 15:39 Zullen we een potje schaken?
e2-e4
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Christiaan schreef: 20 feb 2019, 15:43
coby schreef: 20 feb 2019, 15:39 Zullen we een potje schaken?
e2-e4
Goeie opening! :flower1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende