Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Dikkie
Berichten: 524
Lid geworden op: 19 jan 2020, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Dikkie »

Messenger schreef: 26 jan 2020, 12:22
Dat komt doordat mensen denken dat zij God een handje moeten helpen met oordelen, veroordelen, straffen en doden.
Ze geloven in een God die toeziet hoe zijn wil wordt gedwarsboomd door andersdenkenden (zij geloven niet op de gewenste wijze).
Ze menen dat zij werktuig van God moeten zijn.

De God waarin zij geloven is dus allesbehalve almachtig en evenmin volmaakt. Hulpbehoevend is meer het juiste woord.
Hier durf ik me niet in te mengen, maar mijn gedachte gaat nu wel uit naar natuurrampen (zou in ander forum beter passen denk ik). Van de hel heb ik geen verstand.
Wat dat betreft laat ik het hier dus maar bij.
Volg het bewijs waarheen het ook leidt
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

Dikkie schreef: 26 jan 2020, 12:25Van de hel heb ik geen verstand.
Wat dat betreft laat ik het hier dus maar bij.
Maar we kunnen wel zeggen dat het een wrange actie zou zijn van een almachtige schepper om de homoseksuele mens te scheppen en vervolgens te stellen dat homoseksualiteit een gruwel is. Het godsdienstige knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. En het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me - als gezegd - zeer tegen de borst.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 26 jan 2020, 13:11Maar we kunnen wel zeggen dat het een wrange actie zou zijn van een almachtige schepper om de homoseksuele mens te scheppen en vervolgens te stellen dat homoseksualiteit een gruwel is. Het godsdienstige knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. En het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me - als gezegd - zeer tegen de borst.
Dat mensen nog steeds meegaan in die bijbelteksten, ook al ondermijnen deze de almacht en volmaaktheid van hun God, laat zien dat er spiritueel nog veel werk te doen is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Petra schreef: 26 jan 2020, 03:45
Ik begrijp een heleboel niet.
Ik begrijp ook niet dat er grenzen zijn.
Wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat iedereen nou eenmaal niet hetzelfde denkt en vindt als ik.

Dat mensen verschillend denken/vinden/voelen kan ik prima mee leven, waar ik veel moeite mee heb is dat er mensen zijn die menen dat ze geweld mogen of moeten gebruiken om andersdenkenden te beschadigen, vermoorden etc.
Alle geweld dat vanuit religies wordt gepleegd, waarbij het ene geloof het andere om wat voor reden dan ook bestrijdt, is zinloos geweld en een reden om eens achter je oren te krabben over het wel of niet van religies. Zou een God dit nou echt zo bedoeld hebben?

Grenzen zijn er wel maar daar heeft zoals we kunnen zien een pandemie dan weer weinig boodschap aan. Zou deze aankomende pandemie een wraak kunnen zijn van moeder aarde, omdat het nu te gek wordt met het misbruiken en eten van dieren, omdat de aarde overbevolkt raakt, of was het 'gewoon' bedoeld als biologisch wapen van China en is het uit een laboratorium ontsnapt?

Hoe dan ook, je kunt er in beide gevallen een soort ingrijpen van een hogere macht in zien. Hoe we die hogere macht ook noemen. In die context is het best wel raar dat men zich steeds afvraagt of er na dit leven iets van een straf dan wel beloning zal zijn. Ik denk dat straffen en beloningen al tijdens dit leven worden aangereikt. Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven. Hoewel ik denk dat we ook veel meenemen uit vorige levens. Hoe verklaren we anders aangeboren gebreken of uitzonderlijke talenten?
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Namaste schreef: 26 jan 2020, 14:21
Petra schreef: 26 jan 2020, 03:45
Ik begrijp een heleboel niet.
Ik begrijp ook niet dat er grenzen zijn.
Wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat iedereen nou eenmaal niet hetzelfde denkt en vindt als ik.

Dat mensen verschillend denken/vinden/voelen kan ik prima mee leven, waar ik veel moeite mee heb is dat er mensen zijn die menen dat ze geweld mogen of moeten gebruiken om andersdenkenden te beschadigen, vermoorden etc.
Alle geweld dat vanuit religies wordt gepleegd, waarbij het ene geloof het andere om wat voor reden dan ook bestrijdt, is zinloos geweld en een reden om eens achter je oren te krabben over het wel of niet van religies. Zou een God dit nou echt zo bedoeld hebben?
Nee, God heeft geen voorkeur.
Namaste schreef: Grenzen zijn er wel maar daar heeft zoals we kunnen zien een pandemie dan weer weinig boodschap aan. Zou deze aankomende pandemie een wraak kunnen zijn van moeder aarde, omdat het nu te gek wordt met het misbruiken en eten van dieren, omdat de aarde overbevolkt raakt, of was het 'gewoon' bedoeld als biologisch wapen van China en is het uit een laboratorium ontsnapt?
De natuur zal zich aanpassen aan schadelijke factoren om houdbaar te kunnen blijven.
Namaste schreef: Hoe dan ook, je kunt er in beide gevallen een soort ingrijpen van een hogere macht in zien. Hoe we die hogere macht ook noemen. In die context is het best wel raar dat men zich steeds afvraagt of er na dit leven iets van een straf dan wel beloning zal zijn. Ik denk dat straffen en beloningen al tijdens dit leven worden aangereikt. Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven. Hoewel ik denk dat we ook veel meenemen uit vorige levens. Hoe verklaren we anders aangeboren gebreken of uitzonderlijke talenten?
Ik zie geen ingrijpen van God en straf of beloning is er niet (onvoorwaardelijke liefde en vrije wil).
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Messenger schreef: 26 jan 2020, 14:39 De natuur zal zich aanpassen aan schadelijke factoren om houdbaar te kunnen blijven.
Het lijkt mij niet dat we alle slachtoffers van een pandemie zomaar collectief schadelijke factoren kunnen noemen, misschien is er een collectieve oorzaak. Ik hoop wel dat er iets van een systeem of redenatie in zit en dat het geen toeval is.
Namaste schreef: Hoe dan ook, je kunt er in beide gevallen een soort ingrijpen van een hogere macht in zien. Hoe we die hogere macht ook noemen. In die context is het best wel raar dat men zich steeds afvraagt of er na dit leven iets van een straf dan wel beloning zal zijn. Ik denk dat straffen en beloningen al tijdens dit leven worden aangereikt. Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven. Hoewel ik denk dat we ook veel meenemen uit vorige levens. Hoe verklaren we anders aangeboren gebreken of uitzonderlijke talenten?
Messenger schreef: 26 jan 2020, 14:39 Ik zie geen ingrijpen van God en straf of beloning is er niet (onvoorwaardelijke liefde en vrije wil).
Als God de liefde heeft gemaakt dan ook de tegenpool. Straf of beloning zullen hopelijk wel op een of andere manier ingebouwd zijn. Er zijn uiteraard mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met wat goed of kwaad is. Waarom worden mensen geboren in armoede, om het te ervaren omdat de ziel dat wil zoals Neil Donald Walsch zegt? Ik denk dat er wel degelijk een bepaald systeem in zit en dat de manier en plaats waarop we geboren worden toch best het gevolg kan zijn van eerdere incarnaties en hoe we ons daarin gedragen hebben. Als we God zien als de veroorzaker van het zaad en de vruchtbaarheid zullen er ook andere factoren meespelen. Het lijkt mij dat alles wordt opgeslagen en het gemiddelde hieruit het resultaat is van wat wij nu zijn.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Namaste schreef: 26 jan 2020, 20:42
Messenger schreef: 26 jan 2020, 14:39 De natuur zal zich aanpassen aan schadelijke factoren om houdbaar te kunnen blijven.
Het lijkt mij niet dat we alle slachtoffers van een pandemie zomaar collectief schadelijke factoren kunnen noemen, misschien is er een collectieve oorzaak. Ik hoop wel dat er iets van een systeem of redenatie in zit en dat het geen toeval is.
In het geval van de overbevolkte menselijke soort, met een collectieve roofbouw en verontreiniging, is het niet ondenkbaar dat de natuur daar op in speelt. Daarbij is het niet aan de orde dat elk slachtoffer van een pandemie schuld zou moeten dragen. Alsof de natuur of een God gaat oordelen en selecteren.
Namaste schreef: Hoe dan ook, je kunt er in beide gevallen een soort ingrijpen van een hogere macht in zien. Hoe we die hogere macht ook noemen. In die context is het best wel raar dat men zich steeds afvraagt of er na dit leven iets van een straf dan wel beloning zal zijn. Ik denk dat straffen en beloningen al tijdens dit leven worden aangereikt. Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven. Hoewel ik denk dat we ook veel meenemen uit vorige levens. Hoe verklaren we anders aangeboren gebreken of uitzonderlijke talenten?
Je denkt dus dat mensen ziek worden omdat ze gestraft moeten worden, ook vanwege eerdere levens?
Namaste schreef:
Messenger schreef: 26 jan 2020, 14:39 Ik zie geen ingrijpen van God en straf of beloning is er niet (onvoorwaardelijke liefde en vrije wil).
Als God de liefde heeft gemaakt dan ook de tegenpool. Straf of beloning zullen hopelijk wel op een of andere manier ingebouwd zijn. Er zijn uiteraard mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met wat goed of kwaad is. Waarom worden mensen geboren in armoede, om het te ervaren omdat de ziel dat wil zoals Neil Donald Walsch zegt? Ik denk dat er wel degelijk een bepaald systeem in zit en dat de manier en plaats waarop we geboren worden toch best het gevolg kan zijn van eerdere incarnaties en hoe we ons daarin gedragen hebben. Als we God zien als de veroorzaker van het zaad en de vruchtbaarheid zullen er ook andere factoren meespelen. Het lijkt mij dat alles wordt opgeslagen en het gemiddelde hieruit het resultaat is van wat wij nu zijn.
Straf en beloning komen voort uit oordeel. God is onvoorwaardelijke liefde en deze liefde kent geen oordeel.
De ziel (onlosmakelijk deel van God) heeft bij elk leven dat empirisch ervaren wordt een agenda (of bucketlist).
Het gaat de ziel erom zo breed mogelijke ervaring op te doen. En dat is niet altijd leuk en mooi.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 26 jan 2020, 13:11Maar we kunnen wel zeggen dat het een wrange actie zou zijn van een almachtige schepper om de homoseksuele mens te scheppen en vervolgens te stellen dat homoseksualiteit een gruwel is. Het godsdienstige knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. En het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me - als gezegd - zeer tegen de borst.
Ja, daar ben ik het mee eens.
Dat vind ik ook zo verwrongen.. iets scheppen, dat gruwel noemen en vervolgens ophitsen tot geweld. Dat kan je hoofd toch niet bevatten.

Sja.. is het arrogantie of gebrek aan inzicht of aan empathie of aan?

Messenger schreef: 26 jan 2020, 13:30 Dat mensen nog steeds meegaan in die bijbelteksten, ook al ondermijnen deze de almacht en volmaaktheid van hun God, laat zien dat er spiritueel nog veel werk te doen is.
Volgens mij gaat het probleem dieper dan dat.
Is het niet op grond van een bijbeltekst dan vinden mensen wel weer een andere stok om mee te slaan.

Dikkie schreef: 26 jan 2020, 09:30 Daar heb ik uiteraard ook moeite mee, maar is (helaas) van alle tijden. Straffen (b.v. met een hel), overwinnen en (bewust) beschadigen zit ons misschien wel in de genen?
En daar gaat het denk ik om... het principe dat je met geweld een ander je eigen overtuigingen mag opleggen en afdwingen is al verkeerd.
Ja, agressie zit in de genen.

Ik twijfel eigenlijk of de hel bedacht is om te straffen of als bangmakerij.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Namaste schreef: 26 jan 2020, 14:21 Grenzen zijn er wel maar daar heeft zoals we kunnen zien een pandemie dan weer weinig boodschap aan. Zou deze aankomende pandemie een wraak kunnen zijn van moeder aarde, omdat het nu te gek wordt met het misbruiken en eten van dieren, omdat de aarde overbevolkt raakt, of was het 'gewoon' bedoeld als biologisch wapen van China en is het uit een laboratorium ontsnapt?

Hoe dan ook, je kunt er in beide gevallen een soort ingrijpen van een hogere macht in zien. Hoe we die hogere macht ook noemen.
Aarde kent geen wraak. Dat is een menselijke uitvinding.
Aarde reageert.
Als je water kookt gaat het borrelen en ontwikkelt het stoom. Niet omdat het water boos is maar omdat dat het natuurlijke proces is.
Kijk naar de bosbranden in Australië. Enorm klimaat probleem (één van de grootste uitstoters van het broeikasgas CO2), en natuurlijke variatie (het warme water is weggeblazen) waardoor er én extreme hitte én extreme droogte is. Het land reageert. Niet uit wraak maar door een combinatie van natuurlijke fenomenen en overheidsfalen.

Namaste schreef: 26 jan 2020, 14:21 In die context is het best wel raar dat men zich steeds afvraagt of er na dit leven iets van een straf dan wel beloning zal zijn. Ik denk dat straffen en beloningen al tijdens dit leven worden aangereikt.
Straf en beloning zijn ook menselijke uitvindingen.
Mensen vinden uit wat ze nodig hebben.

Namaste schreef: 26 jan 2020, 14:21 Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven.
Dat klopt. Maar helaas maar voor een deel; bij geweldplegers die handelen op eigen initiatief. Dat kan met een handicap, stoornis, psychose, tijdelijke verstandsverbijstering etc. te maken hebben.

Het meest schokkende vind ik nou juist het plegen van geweld door mensen die dat normaal gesproken helemaal niet in zich hebben. Geautoriseerd door religie of overheid zijn/worden de meest gruwelijke misdaden gepleegd.
Er zit iets in ons menselijk ras waardoor we blijkbaar lastig goed van kwaad kunnen scheiden of misschien wel maar dan niet keihard "nee" kunnen zeggen.
Of misschien sommigen wel, maar het gros niet.
Zoals bv. blijkt uit het (eindelijke!) excuus van Rutte gisteren.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Petra schreef: 27 jan 2020, 04:06 Aarde kent geen wraak. Dat is een menselijke uitvinding.
Aarde reageert.
Als je water kookt gaat het borrelen en ontwikkelt het stoom. Niet omdat het water boos is maar omdat dat het natuurlijke proces is.
Kijk naar de bosbranden in Australië. Enorm klimaat probleem (één van de grootste uitstoters van het broeikasgas CO2), en natuurlijke variatie (het warme water is weggeblazen) waardoor er én extreme hitte én extreme droogte is. Het land reageert. Niet uit wraak maar door een combinatie van natuurlijke fenomenen en overheidsfalen.


Als de aarde geen wraak kent en je hebt het over het water wat niet boos is, wat moet je dan denken van bijvoorbeeld het waterkristallen experiment van Masaru Emoto. Water is onontbeerlijk voor het leven op aarde en water kan positief of negatief geladen worden, we bestaan zelf voor 70% uit water: Waterexperiment Emoto

Blijkbaar zit er intelligentie in water en heeft het een geheugen. Er gaat overigens geen druppel verloren. Elke druppel komt terug op aarde. Water heeft blijkbaar een gevoel en dat kan of een positieve of negatieve manier beïnvloed worden. Dit experiment is ook met rijst uitgevoerd en je zou toch kunnen concluderen dat er beslist sprake is van gevoelens.
Namaste schreef: 26 jan 2020, 14:21 Geweldplegers zijn vaak gefrustreerd of gestoord en dat kan weer voortkomen uit eerdere ervaringen in dit leven.
Petra schreef: 27 jan 2020, 04:06 Dat klopt. Maar helaas maar voor een deel; bij geweldplegers die handelen op eigen initiatief. Dat kan met een handicap, stoornis, psychose, tijdelijke verstandsverbijstering etc. te maken hebben.

De eigen wil is vaak relatief. Bovendien is aangetoond dat voordat we actie ondernemen, dit al bekend was in het brein, zodat het helemaal de vraag is wat onze vrije wil inhoudt en hoe vrij die wil is. Een mooi voorbeeld is ook een slaapwandelaar die erop uit gaat, af en toe de meest verschrikkelijke daden pleegt en later geen idee heeft wat er gebeurd is.

Voor de zingeving is het af en toe wel fijn als je zelf het gevoel hebt dat er een systeem zit in dit universum. De astroloog die je vertelt hoe je bent, wat je pluspunten of tekortkomingen zijn en dit uiteraard zelf ook weet. Vooral achteraf is het fijn om te zien dat het inderdaad zo is als hij vertelde, vooral bij je kinderen. Het staat in de sterren beschreven en dat weet je zeker als het zo uitgekomen is. Ik wist vooraf hoe mijn kinderen zich gingen ontwikkelen. In je handen staat ook veel informatie. En zoals ik eerder vertelde is het orakel van de I Ching zodanig nauwkeurig dat je precies weet wat je te doen staat en je situatie van alle kanten belicht wordt. Zo zijn er nog vele mysteries die we op ons levenspad tegen kunnen komen.
het licht in mij groet het licht in jou
Bonjour
Moderator
Berichten: 7667
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Over het geheugen van water ben ik nog niet uit. Mijn geheugen zegt me dat dit over een verwarmde plek gaat voor Homoseksuelen.
On topic.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

@Namaste.

Je noemt een heleboel leuke onderwerpen, ik heb me jarenlang vermaakt met astrologie, tarot, droomuitlegging, mandala's, handlezen (was ik erg goed in) e.d. Ook vrije wil is een interessant onderwerp. Maar Bonjour heeft gelijk, allemaal zijpaadjes. Dus ik zou zeggen.. open topics voor wat je interesseert. :flower1:

In dit geval ging het mij er vnl om dat wraak een menselijke vinding is.
Een Godin/God die mensen uit wraak in de hel gooit wil er bij mij niet in.

En tevens... dat er individuele geweldplegers rondlopen is vreselijk vervelend maar nog enigszins te hanteren.
De grootste zorg vind ik nou juist de mensen die je in normale geestelijk gezonde staat acht maar die door opdracht van bovenaf toch vreselijke dingen gaan doen. (kruistochten, heksenverbranding, homohaat etc).
De heilige religieuze boeken zijn een houvast en richtsnoer voor veel mensen. Die boeken zijn anti-homo en roepen op tot haat en geweld, daardoor worden nog steeds homoseksuelen naar de hel verwezen. En in veel landen nog steeds veroordeeld, soms zelf ter dood veroordeeld.
Ik denk dat het voor een normaal goedwillend gelovig mens bijzonder moeilijk is om daar afstand van te nemen. Want dan ben je het niet eens met God. (Wat dat betreft is vrije wil best ter zake.. hoe vrij is die wil als men onder invloed staat van God's wil?).

Ik denk dat het helpt als mensen inzien dat het gaat om wat ándere mensen beweren over wat God's wil is (bv. in Bijbel of Koran). Zoals ik al zei, dat wil er bij mij niet in.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 28 jan 2020, 00:15
Ik denk dat het voor een normaal goedwillend gelovig mens bijzonder moeilijk is om daar afstand van te nemen. Want dan ben je het niet eens met God. (Wat dat betreft is vrije wil best ter zake.. hoe vrij is die wil als men onder invloed staat van God's wil?).

Ik denk dat het helpt als mensen inzien dat het gaat om wat ándere mensen beweren over wat God's wil is (bv. in Bijbel of Koran). Zoals ik al zei, dat wil er bij mij niet in.
Als een gelovige ook kan nadenken, snapt hij/zij dat je als mens met een vrije wil nooit of te nimmer de wil van een almachtige God kunt dwarsbomen.
Dat gààt gewoon niet, als je denkt van wel heb je niks begrepen van wat Almacht inhoudt.

Verder betekent de vrije wil van de mens zoveel als dat God tegen de mens zegt : "Jouw wil is Mijn wil."
Dat kan gecompliceerd uitpakken als mensen niet allemaal hetzelfde willen. Maar ook hier zegt God : "Jullie wil is Mijn wil."
Dààrom heet het : vrije wil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Bonjour schreef: 27 jan 2020, 22:43 [modbreak Bonjour] Over het geheugen van water ben ik nog niet uit. Mijn geheugen zegt me dat dit over een verwarmde plek gaat voor Homoseksuelen.
On topic.
Verschrikt om mij heen kijkend: werd gisteren door de cyberpolitie aangesproken. Afgeweken van het topic als een thee-kransje. Kruip bijna onder tafel van schaamte. Zolang het niet over homo's in de hel blijft gaan moet elk onderwerp van een apart topic worden voorzien, nou daar gaat ie: graag aparte topics over zoals daar zijn: handlezen * astrologie * het geheugen van water * zingeving * coronavirus * vrije wil * I Ching * droomduiding en doe er ook maar gelijk een topic over godinnen bij. Mijn dank!
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Petra »

Namaste schreef: 28 jan 2020, 10:04 Zolang het niet over homo's in de hel blijft gaan moet elk onderwerp van een apart topic worden voorzien, nou daar gaat ie: graag aparte topics over zoals daar zijn: handlezen * astrologie * het geheugen van water * zingeving * coronavirus * vrije wil * I Ching * droomduiding en doe er ook maar gelijk een topic over godinnen bij. Mijn dank!
Natuurlijk.. U roept maar hoor! :lol:
Die Godinnen vind ik trouwens een geweldige toevoeging. 8-) :kiss1:

Maar die had ik net hier geïntroduceerd. :mrgreen:
Via God naar huwelijksideaal en lust naar slangen, afgoderij en Godinnen... en ja hoor zelfs homoseksuelen komen langs. :D

Wat je allemaal opnoemt vind ik allemaal enige onderwerpen en ben heus niet te beroerd om er topics voor te maken maar phew... het is wat veel hè, zo in één keertje.
Je kunt ook zelf een topic starten over welke je het meest interesseert.
Voor hier in dit topic zijn het wel allemaal zijpaadjes en daarom zonde om er op door te gaan omdat ze IMO best een eigen topic verdienen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Petra schreef: 29 jan 2020, 02:15
Natuurlijk.. U roept maar hoor! :lol:
Die Godinnen vind ik trouwens een geweldige toevoeging. 8-) :kiss1:

Maar die had ik net hier geïntroduceerd. :mrgreen:
Via God naar huwelijksideaal en lust naar slangen, afgoderij en Godinnen... en ja hoor zelfs homoseksuelen komen langs. :D

Wat je allemaal opnoemt vind ik allemaal enige onderwerpen en ben heus niet te beroerd om er topics voor te maken maar phew... het is wat veel hè, zo in één keertje.
Je kunt ook zelf een topic starten over welke je het meest interesseert.
Voor hier in dit topic zijn het wel allemaal zijpaadjes en daarom zonde om er op door te gaan omdat ze IMO best een eigen topic verdienen.
Het was meer als knipoog bedoeld. Ik heb zelf geen behoefte aan (al) deze topics (op dit forum), ik vond het overdreven om er direct op te springen als ik kort wat van deze onderwerpen aanstip. Het werkt bij mij in elk geval averechts. Mijn aanwezigheid hier is niet zo urgent voor mij, vooral omdat ik de indruk heb dat er behalve door jou en messenger weinig interactie is. Ik had zelfs vorige maand mijn eigen forum al aangemaakt met dezelfde software maar heb het weer verwijderd omdat ik er eigenlijk geen tijd voor heb. Ik denk dat een forum specifiek over esoterie en spiritualiteit in het algemeen best iets is voor deze tijd. Er wordt niet voor niets gezegd dat dogma de eerste stap is naar onnozelheid. Misschien is een onderdeel esoterie een idee, of een deel idioterie waar topics zoals deze onder kunnen.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Namaste schreef: 29 jan 2020, 06:15Er wordt niet voor niets gezegd dat dogma de eerste stap is naar onnozelheid. Misschien is een onderdeel esoterie een idee, of een deel idioterie waar topics zoals deze onder kunnen.
Dat vind ik een geweldig idee! Een subforum Idioterie waar we dit topic "Homoseksuelen naar de hel?" kunnen onderbrengen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

Messenger schreef: 29 jan 2020, 12:06 Dat vind ik een geweldig idee! Een subforum Idioterie waar we dit topic "Homoseksuelen naar de hel?" kunnen onderbrengen.
Ik ben nog bezig met een andere website die nu redelijk vorm begint te krijgen. Ik zal de site tot nu toe even veilig stellen zodat die vertaald kan worden naar een andere doelgroep. Het is een community met mogelijkheid tot het maken van vrienden, abonneren op groepen, het op specifieke groepen uploaden van data, bijdragen aan groepsfora en het bijeen brengen van gelijkgestemden die elkaar op bepaalde momenten als groep kunnen ontmoeten, dit door het maken van evenementen zoals spirituele avonden en etentjes. Er is tevens een mogelijkheid om elkaar via de site te mailen en zo een vriendenkring op te bouwen. Niet zo anoniem als dit, sterker nog, anoniem blijven is verboden. Profiel en profielfoto zijn verplicht. Dit even terzijde, wordt vervolgd.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Dan lijkt het wel op een datingsite.... 8-)
Niet anoniem en met foto en al.
Is iets voor Wim....alles openbaar...
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

callista schreef: 29 jan 2020, 13:25 Dan lijkt het wel op een datingsite.... 8-)
Niet anoniem en met foto en al.
Is iets voor Wim....alles openbaar...
Het is inderdaad de bedoeling mensen bij elkaar te brengen, en wie niet wil die niet hoeft, vrijheid blijheid :D
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Namaste schreef: 29 jan 2020, 13:34
callista schreef: 29 jan 2020, 13:25 Dan lijkt het wel op een datingsite.... 8-)
Niet anoniem en met foto en al.
Is iets voor Wim....alles openbaar...
Het is inderdaad de bedoeling mensen bij elkaar te brengen, en wie niet wil die niet hoeft, vrijheid blijheid :D
Kijk aan ;)
Op zich wel een nobel streven Namaste :)
Veel succes wens ik je...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 29 jan 2020, 13:25 Dan lijkt het wel op een datingsite.... 8-)
Niet anoniem en met foto en al.
Is iets voor Wim....alles openbaar...
Nou, bij Wim is niet alles openbaar. Zo mogen we niet in z'n broek kijken. :lol:

Maar bij alles openbaar moet je gewoon voorzichtiger zijn en kun je niet zo lekker vrij praten. Je weet immers niet welke gek er dan met een pistool naar je toe kan komen als hij zich beledigd voelt. Ik zou er niets voor voelen, tenzij het een klein groepje bekenden is.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Dus als je wil inloggen, via de DigiD-code?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Namaste »

callista schreef: 29 jan 2020, 13:43 Kijk aan ;)
Op zich wel een nobel streven Namaste :)
Veel succes wens ik je...
Dank je wel! :kiss1:
Zolderworm schreef: 29 jan 2020, 14:04 Maar bij alles openbaar moet je gewoon voorzichtiger zijn en kun je niet zo lekker vrij praten. Je weet immers niet welke gek er dan met een pistool naar je toe kan komen als hij zich beledigd voelt. Ik zou er niets voor voelen, tenzij het een klein groepje bekenden is.
Het wordt een site voor alleenstaanden van de patatgeneratie (35-50), die kunnen online alvast kennis maken en zich inschrijven voor evenementen van groepen waarop ze geabonneerd zijn. Ze kunnen elkaar bevrienden en ontvrienden, alvast keuvelen via de mail en zien of de wederzijdse interesses een beetje overeenkomen. Ik verwacht niet dat er direct geschoten wordt, misschien hooguit een liefdespijl. Er zullen inderdaad best singles zijn die het niet durven, die moeten over de streep getrokken worden. Ze moeten er wat voor over hebben.
Messenger schreef: 29 jan 2020, 14:12 Dus als je wil inloggen, via de DigiD-code?
Nee via de pincode.
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Namaste schreef: 29 jan 2020, 14:23
Het wordt een site voor alleenstaanden van de patatgeneratie (35-50), die kunnen online alvast kennis maken en zich inschrijven voor evenementen van groepen waarop ze geabonneerd zijn. Ze kunnen elkaar bevrienden en ontvrienden, alvast keuvelen via de mail en zien of de wederzijdse interesses een beetje overeenkomen.
Dan valt Zolderworm daarbuiten....ik ook trouwens... 8-)