Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Wat een flauwekul.... :evil:
Diegene moet opgesloten worden...het liefst in een gesloten afdeling.....die is ziek.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door peda »

Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Ik denk dat iedere gelovige er wijs aan doet om hier op aarde niet te gaan vertellen of er iemand naar de hel gaat of niet. Vergeet niet dat God theologisch onomstreden Soeverein en bijgevolg Ondoorgrondelijk is in Zijn Handelen. Ook al zou de gelovige verwijzen naar betreffende bijbel teksten ( Gruwel ) dan zegt dat nog niets over de Uitkomst van het "' Laatste Oordeel "'. Gelovigen die precies weten te vertellen Hoe de Reactie van God zal worden, moeten de definitie van Soevereiniteit maar beginnen te lezen. Dan blijft van de vermeende zekerheid van uitspraken Over God's Handelen weinig over.
Bovendien is er een enorm verschil in "' kijk "' op God tussen gelovigen onderling. Ik noem alleen maar het thema Alverzoening dat in onze omstreken meer en meer volgers krijgt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Er bestaat in het geheel geen hel.
Een God van echte liefde zou iets dergelijks niet scheppen.
Een God die de mens een vrije wil geeft en wiens almachtige wil niet gedwarsboomd kan worden heeft geen hel nodig.

God heeft geen enkel probleem met homoseksuelen. Dat mensen hebben geschreven dat homoseksuelen een gruwel zijn in de ogen van God, is puur voor rekening van de schrijvers van die teksten. Het zijn mensen die God woorden in de mond hebben gelegd.
Als God wel een probleem zou hebben met Zijn Schepping, zou God niet volmaakt en daardoor ook niet almachtig zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Messenger schreef: 19 feb 2019, 17:06
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Er bestaat in het geheel geen hel.
Een God van echte liefde zou iets dergelijks niet scheppen.
Wie zegt dat de hel geschapen is? Volgens mij staat dat helemaal nergens in de Heilige Schrift.

Persoonlijk denk ik dat de domeinen van afnemende lichtheid in de hemelen die wij hel noemen, zijn ontstaan na de val. Ze zijn een gevolg van de val. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen zelf gevallen engelen zijn. En aangezien God ooit alles in allen zal zijn, geloof ik dat alle gevallen engelen ooit zullen terugkeren in het Vaderhuis. De hel zal dan uiteindelijk leeg blijken te blijven.

Ik denk dat het een hel is als je brandt van verlangen. Alle aard-gebonden zielen branden in het hiernamaals van verlangen aangezien ze tijdens hun leven hun verlangens nooit zijn ontstegen. Je kunt dat denk ik gerust hel noemen. George G. Ritchie beschrijft in zijn boek "Terugkeer uit de dood" hoe hij tijdens zijn dood (hij was al afgelegd in het veldhospitaal waarin hij was gestorven) een kroeg binnengaat en daar allemaal gestorven zielen ziet die proberen via (doorheen) de levende mensen mee te drinken, wat natuurlijk niet lukt, aangezien ze geen grofstoffelijk lichaam meer hebben. En maar drinken en drinken en toch de dorst niet gelest krijgen. Het vuur van het verlangen dat nooit dooft.

Van harte aanbevolen te lezen:
Terugkeer uit de dood is het fascinerende en boeiende verslag van een psychiater over zijn ervaringen aan ''gene zijde''. George Ritchie , toen nog geen psychiater, maar soldaat , ''stierf'' in 1943. Althans, hij werd dood verklaard als gevolg van een dubbele longontsteking, opgelopen in een opleidingskamp in Texas. Tijdens zijn klinische dood had hij ervaringen die zijn ''leven na de dood'' ingrijpend zouden veranderen en die in dit boek gedetailleerd worden weergegeven. Terugkeer uit de dood heeft ertoe geleid dat mensen als Raymond A. Moody (Leven na dit leven) en Pim van Lommel (Eindeloos bewustzijn) het verschijnsel bijna-dood ervaring serieus zijn gaan onderzoeken

https://www.bol.com/nl/p/terugkeer-uit- ... roductPage
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Zo te zien zijn jullie het er allemaal wel over eens dat je niet kan zeggen dat alle homo's die praktiserend zijn in de hel belanden.
Ik even min. Vooral als het gelovigen betreft.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 19 feb 2019, 17:11
Messenger schreef: 19 feb 2019, 17:06
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Er bestaat in het geheel geen hel.
Een God van echte liefde zou iets dergelijks niet scheppen.
Wie zegt dat de hel geschapen is? Volgens mij staat dat helemaal nergens in de Heilige Schrift.

Persoonlijk denk ik dat de domeinen van afnemende lichtheid in de hemelen die wij hel noemen, zijn ontstaan na de val. Ze zijn een gevolg van de val. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen zelf gevallen engelen zijn. En aangezien God ooit alles in allen zal zijn, geloof ik dat alle gevallen engelen ooit zullen terugkeren in het Vaderhuis. De hel zal dan uiteindelijk leeg blijken te blijven.

Ik denk dat het een hel is als je brandt van verlangen. Alle aard-gebonden zielen branden in het hiernamaals van verlangen aangezien ze tijdens hun leven hun verlangens nooit zijn ontstegen. Je kunt dat denk ik gerust hel noemen. George G. Ritchie beschrijft in zijn boek "Terugkeer uit de dood" hoe hij tijdens zijn dood (hij was al afgelegd in het veldhospitaal waarin hij was gestorven) een kroeg binnengaat en daar allemaal gestorven zielen ziet die proberen via (doorheen) de levende mensen mee te drinken, wat natuurlijk niet lukt, aangezien ze geen grofstoffelijk lichaam meer hebben. En maar drinken en drinken en toch de dorst niet gelest krijgen. Het vuur van het verlangen dat nooit dooft.

Van harte aanbevolen te lezen:
Terugkeer uit de dood is het fascinerende en boeiende verslag van een psychiater over zijn ervaringen aan ''gene zijde''. George Ritchie , toen nog geen psychiater, maar soldaat , ''stierf'' in 1943. Althans, hij werd dood verklaard als gevolg van een dubbele longontsteking, opgelopen in een opleidingskamp in Texas. Tijdens zijn klinische dood had hij ervaringen die zijn ''leven na de dood'' ingrijpend zouden veranderen en die in dit boek gedetailleerd worden weergegeven. Terugkeer uit de dood heeft ertoe geleid dat mensen als Raymond A. Moody (Leven na dit leven) en Pim van Lommel (Eindeloos bewustzijn) het verschijnsel bijna-dood ervaring serieus zijn gaan onderzoeken

https://www.bol.com/nl/p/terugkeer-uit- ... roductPage
Interessante bijdrage. Ik ben zelf tot de zelfde conclusies gekomen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 19 feb 2019, 14:15
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 13:53 Dag, ik hoorde iemand de overtuiging delen dat praktiserende homoseksuelen naar de hel gaan. Hoe zien jullie dat?
Ik denk dat iedere gelovige er wijs aan doet om hier op aarde niet te gaan vertellen of er iemand naar de hel gaat of niet. Vergeet niet dat God theologisch onomstreden Soeverein en bijgevolg Ondoorgrondelijk is in Zijn Handelen. Ook al zou de gelovige verwijzen naar betreffende bijbel teksten ( Gruwel ) dan zegt dat nog niets over de Uitkomst van het "' Laatste Oordeel "'.
Mee eens.

Bovendien is er een enorm verschil in "' kijk "' op God tussen gelovigen onderling. Ik noem alleen maar het thema Alverzoening dat in onze omstreken meer en meer volgers krijgt.
Het is een uitstapje, maar ik wil wel even een verschil kwa visies benadrukken. Je ziet de twee groepen hier samen komen in dit topic.

De groep die beweerd dat er geen hel is en de groep die beweerd dat er wel een hel is, tot dat iedereen aan Jezus' voeten onderworpen is.
De laatste groep is ook weer in twee subgroepen te verdelen. Een groep die beweerd dat zij die door de hel gaan daarna automatisch gered zijn (door de zuivering) en een groep die geloofd dat ze alsnog voor Jezus of tegen Jezus moeten kiezen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
Ja, alle veeldrinkers, vraatzuchtigen, overspeligen, begerigen, geldzuchtigen, nalatigen, haatdragenden, moordlustigen, egoïsten, knapenschenders, drugsgebruikers, verslaafden, rovers, koude harten, lauwe harten, heetgebakerden, verklikkers, roddelaars, vloekenden, vunzig spekenden, gestoorden, bezetenden, betweters, dwaalleraars, lichtzinnigen, gokkers, ijdeltuiten, begerige mensen, verkeersovertreders, milieuvervuilers, mishandelaars, graaiers en leugenaars gaan verloren. Kortom iedereen... als Jezus niet aan het kruis gestorven zou zijn.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 19 feb 2019, 14:06 Wat een flauwekul.... :evil:
Diegene moet opgesloten worden...het liefst in een gesloten afdeling.....die is ziek.
Of gehersenspoeld? :?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Leonardus Calvijn
a.k.a. R.L.
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 okt 2018, 00:30
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Leonardus Calvijn »

Als je de Bijbel goed leest dan bestaat de "hel" niet.
Er wordt wel geschreven over "Gehenna" maar dat is niet wat in ons taalgebied de "hel" is.
Dat ten eerste.
Als tweede: Jezus zélf leert ons om niet te oordelen over anderen.
En als dat je maatstaf wordt dan kun je mogelijk anderen (bv die beweren dat anders-seksuelen naar de hel gaan) aanspreken op hun gedrag en uiting.
Wie een mens veracht zal nooit iets met hem kunnen beginnen. (Dietrich Bonhoeffer)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door coby »

Gaitema schreef: 19 feb 2019, 23:44 Zo te zien zijn jullie het er allemaal wel over eens dat je niet kan zeggen dat alle homo's die praktiserend zijn in de hel belanden.
Ik even min. Vooral als het gelovigen betreft.
Ik begrijp nooit hoe mensen dat kunnen zeggen dat iemand naar de hel gaat. Laatst ook weer een Amerikaan. Had het over atheisten. Hou toch gewoon op met dat negatieve gepraat en bid dat ze zich bekeren en naar de hemel gaan. Nee bidden is weer een roeping voor anderen, zegt ie dan. Lekker lam lui niet je longen uit je lijf bidden voor mensen en wel zo praten. Ergerlijk.
Iedereen moet zich bekeren en dan ga je naar de hemel. Wat ik wel gevaarlijk vind is dat nu wordt gezegd dat je alle waarschuwingen in de Bijbel met een zak zout kunt nemen, want dan vragen mensen niet eens meer om vergeving en bekeren ze zich niet, omdat gezegd wordt dat God met de tijd is meegegaan en alles wel best vindt.
Fortuyn zit in de hemel. Rock Hudson zit in de hemel. Maar wel omdat die ene man van Eurospirit 4 uur voor 'm moest bidden net voordat ie stierf en omdat iemand Rock Hudson tot de Heer leidde net voor ie stierf.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Misschien gaan alle evangelisten en missionarissen, die mensen dwingen tot bekering en dat eeuwen lang hebben gedaan en zo hele culturen hebben vernietigd..waar bij velen het leven hebben moeten laten en martelingen moesten ondergaan etc....enz,...wel naar de hel...
Of mensen die homoseksuelen denken te kunnen genezen en deze mensen geen volwaardige relatie gunnen

Stel dat deze bestaat

Zou mij rechtvaardiger lijken.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door dingo »

Toch maar weer eens tijd om Rom 2 er bij te pakken:

13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Spreuken 26:4
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 20 feb 2019, 10:24 Misschien gaan alle evangelisten en missionarissen, die mensen dwingen tot bekering en dat eeuwen lang hebben gedaan en zo hele culturen hebben vernietigd..waar bij velen het leven hebben moeten laten en martelingen moesten ondergaan etc....enz,...wel naar de hel...
Of mensen die homoseksuelen denken te kunnen genezen en deze mensen geen volwaardige relatie gunnen

Stel dat deze bestaat

Zou mij rechtvaardiger lijken.
Dat lijkt me ook weer ver gaan. Evangelisten en missionarissen hebben trouwens ook veel goeds gebracht. Ons land is zo ook christelijk geworden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

dingo schreef: 20 feb 2019, 10:35 Toch maar weer eens tijd om Rom 2 er bij te pakken:

13 Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Dat vind ik altijd ook een hele mooie hoopgevende tekst. :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Gaitema »

coby schreef: 20 feb 2019, 10:13
Gaitema schreef: 19 feb 2019, 23:44 Zo te zien zijn jullie het er allemaal wel over eens dat je niet kan zeggen dat alle homo's die praktiserend zijn in de hel belanden.
Ik even min. Vooral als het gelovigen betreft.
Ik begrijp nooit hoe mensen dat kunnen zeggen dat iemand naar de hel gaat. Laatst ook weer een Amerikaan. Had het over atheisten. Hou toch gewoon op met dat negatieve gepraat en bid dat ze zich bekeren en naar de hemel gaan. Nee bidden is weer een roeping voor anderen, zegt ie dan. Lekker lam lui niet je longen uit je lijf bidden voor mensen en wel zo praten. Ergerlijk.
Iedereen moet zich bekeren en dan ga je naar de hemel. Wat ik wel gevaarlijk vind is dat nu wordt gezegd dat je alle waarschuwingen in de Bijbel met een zak zout kunt nemen, want dan vragen mensen niet eens meer om vergeving en bekeren ze zich niet, omdat gezegd wordt dat God met de tijd is meegegaan en alles wel best vindt.
Fortuyn zit in de hemel. Rock Hudson zit in de hemel. Maar wel omdat die ene man van Eurospirit 4 uur voor 'm moest bidden net voordat ie stierf en omdat iemand Rock Hudson tot de Heer leidde net voor ie stierf.
Gebed is inderdaad heel belangrijk. Kan ik wel eens meer doen :oops:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
In paranormale kringen is het een welbekend gegeven dat de domeinen van toe en afnemende lichtheid inderdaad vol zitten met aardgebonden zielen. Niet voor niets waarschuwt het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, voor verslavingen. En niet voor niets kent het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, periodieke aandacht voor vasten. Monogamie hoort daar ook bij.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 20 feb 2019, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 20 feb 2019, 12:10
Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
In paranormale kringen is het een welbekend gegeven dat de domeinen van toe en afnemende lichtheid inderdaad vol zitten met aardgebonden zielen. Niet voor niets waarschuwt het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, voor verslavingen. En niet oor niets kent het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, periodieke aandacht voor vasten.
Wie vast onder toeziend oog van anderen heeft zijn loon gehad.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Vertrokken user 5 »

Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:17
Anja schreef: 20 feb 2019, 12:10
Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
In paranormale kringen is het een welbekend gegeven dat de domeinen van toe en afnemende lichtheid inderdaad vol zitten met aardgebonden zielen. Niet voor niets waarschuwt het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, voor verslavingen. En niet oor niets kent het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, periodieke aandacht voor vasten.
Wie vast onder toeziend oog van anderen heeft zijn loon gehad.
Dat is een ander onderwerp, namelijk ijdelheid, en die zin staat in een bepaalde context.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 20 feb 2019, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef: 20 feb 2019, 12:18
Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:17
Anja schreef: 20 feb 2019, 12:10
Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
In paranormale kringen is het een welbekend gegeven dat de domeinen van toe en afnemende lichtheid inderdaad vol zitten met aardgebonden zielen. Niet voor niets waarschuwt het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, voor verslavingen. En niet oor niets kent het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, periodieke aandacht voor vasten.
Wie vast onder toeziend oog van anderen heeft zijn loon gehad.
Dat is een ander onderwerp, namelijk ijdelheid.
Vis eten omdat je vast is pure ijdelheid en mystiek is gnostiek. Christus heeft juist het mysterie opgehelderd maar dat begrijp jij niet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Anja schreef: 20 feb 2019, 12:10
Piebe Paulusma schreef: 19 feb 2019, 21:11 Het zal nog druk worden in de hel als ik gelovigen mag geloven... :w
In paranormale kringen is het een welbekend gegeven dat de domeinen van toe en afnemende lichtheid inderdaad vol zitten met aardgebonden zielen. Niet voor niets waarschuwt het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, voor verslavingen. En niet oor niets kent het christendom, net als vrijwel alle mystieke tradities, periodieke aandacht voor vasten. Monogamie hoort daar ook bij.
Of monogamie nu wel zo natuurlijk is, is nog maar de vraag.....denk ik
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Piebe Paulusma »

Monogamie is een keuze, maar wie al zijn lusten bevredigt is een hoer.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door callista »

Piebe Paulusma schreef: 20 feb 2019, 12:24 Monogamie is een keuze, maar wie al zijn lusten bevredigt is een hoer.
Ook dat is jouw invulling....van hoe jij zit ziet... :naughty:
Want zo hoeft het namelijk helemaal niet te zijn....