Echte locatie derde tempel

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Echte locatie derde tempel

Bericht door doemdenker »

Joden en moslims maken ruzie om Romeins=heidens grondgebied. Keizer Hadrianus stelde de Westelijke (?) muur van het Romeinse Fort Antonia in als een Klaagmuur voor de Joden om ze te pesten. Herodes de Grote bouwde het Fort Antonia complex als een eerbetoon aan Marcus Antonius. Thans staat de islamitische Rotskoepel middenin dit gebied, evenals de Al Aqsa moskee. Vroeger Romeins, thans islamitisch. De Palestijnen hebben zelfs wel een beetje gelijk als ze dit gebied claimen dat ultiem heidens is. Historisch best interessant maar Bijbels gezien van geen waarde. De echte tempel stond vermoedelijk een stuk verderop. Zie dia's 12-13-14.

https://www.slideshare.net/goedbericht/ ... cBV-RQnTRg
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

De rode stier die naar Joods geloof in de nieuwe tempel moet worden geofferd, is bijna gereed. Die moet twee jaar oud zijn en mag geen enkele witte of zwarte haar hebben. Hij is nu 1 jaar oud. Ze hebben er tien, omdat ze een perfecte geloven te moeten hebben. De joden geloven dat die rode stier nodig is en genoeg is om het hele Joodse volk te reinigen. Aldus de leider van het sanhedrin:

https://youtu.be/Pa5R9Q7aekc

https://youtu.be/bhNKVtLsrt

De leider van het sanhedrin zegt dat het niet per se nodig is dat ze de ark des verbonds hebben, maar ze zijn er wel naarstig naar op zoek in Afrika en in de Nijl.

We leven in een bijzondere tijd.

Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij. Hij zegt er niet bij dat volgens de noachidische wet uit de talmud ook voor de "heidenen" de doodstraf staat op "afgoderij".
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door peda »

Anja schreef: 31 mar 2019, 14:15

Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij. Hij zegt er niet bij dat volgens de noachidische wet uit de talmud ook voor de "heidenen" de doodstraf staat op "afgoderij".
Alleen heeft de talmud geen voor alle Joden geldend gezag. Het is een rabbinale interpretatie van de Torah en die interpretatie wordt zoals bekend onder de schrift geleerden zeer verschillend beoordeeld.
De torah zelf geeft over het thema geen direct uitsluitsel. Het is interpretatie.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

peda schreef: 31 mar 2019, 18:23
Anja schreef: 31 mar 2019, 14:15

Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij. Hij zegt er niet bij dat volgens de noachidische wet uit de talmud ook voor de "heidenen" de doodstraf staat op "afgoderij".
Alleen heeft de talmud geen voor alle Joden geldend gezag. Het is een rabbinale interpretatie van de Torah en die interpretatie wordt zoals bekend onder de schrift geleerden zeer verschillend beoordeeld.
De torah zelf geeft over het thema geen direct uitsluitsel. Het is interpretatie.
Klopt. Maar als je goed naar de eerste video hebt gekeken hoor je hem (leider van het sanhedrin) zeggen dat geloof in Jezus verboden is. Hij lijkt wel wat gematigder tegenwoordig, maar in de tweede video zie je een stukje van een eerdere opname waarin hij zeer rabbinaal reageert. Overigens wordt het Israëlisch staatsburgerschap nogal eens geweigerd zodra iemand in Jezus gelooft. Naïviteit lijkt me net zo ongezond als antisemitisme. Het sanhedrin meent de hele wereld te gaan regeren en alle volkeren tot hun dienaren te maken.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door peda »

Anja schreef: 31 mar 2019, 18:40
peda schreef: 31 mar 2019, 18:23
Anja schreef: 31 mar 2019, 14:15

Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij. Hij zegt er niet bij dat volgens de noachidische wet uit de talmud ook voor de "heidenen" de doodstraf staat op "afgoderij".
Alleen heeft de talmud geen voor alle Joden geldend gezag. Het is een rabbinale interpretatie van de Torah en die interpretatie wordt zoals bekend onder de schrift geleerden zeer verschillend beoordeeld.
De torah zelf geeft over het thema geen direct uitsluitsel. Het is interpretatie.
Klopt. Maar als je goed naar de eerste video hebt gekeken hoor je hem (leider van het sanhedrin) zeggen dat geloof in Jezus verboden is. Hij lijkt wel wat gematigder tegenwoordig, maar in de tweede video zie je een stukje van een eerdere opname waarin hij zeer rabbinaal reageert. Overigens wordt het Israëlisch staatsburgerschap nogal eens geweigerd zodra iemand in Jezus gelooft. Naïviteit lijkt me net zo ongezond als antisemitisme. Het sanhedrin meent de hele wereld te gaan regeren en alle volkeren tot hun dienaren te maken.
Hallo Anja,

Het gaat om een organisatie die zichzelf uitroept tot de ( moderne ) opvolger van het oude Sanhedrin. In mijn optiek zegt dat niets over het beschikken over geloofsgezag. Waar jij op inspeelt, de religieuze wens op wereldregering en alle volkeren tot hun dienaren maken, past niet meer in het denken anno 2019. Het is als met de christelijke verwachting van de spoedige terugkeer van Jezus op de Olijfberg, veel gepraat, weinig wol.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

peda schreef: 31 mar 2019, 19:08
Anja schreef: 31 mar 2019, 18:40
peda schreef: 31 mar 2019, 18:23
Anja schreef: 31 mar 2019, 14:15

Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij. Hij zegt er niet bij dat volgens de noachidische wet uit de talmud ook voor de "heidenen" de doodstraf staat op "afgoderij".
Alleen heeft de talmud geen voor alle Joden geldend gezag. Het is een rabbinale interpretatie van de Torah en die interpretatie wordt zoals bekend onder de schrift geleerden zeer verschillend beoordeeld.
De torah zelf geeft over het thema geen direct uitsluitsel. Het is interpretatie.
Klopt. Maar als je goed naar de eerste video hebt gekeken hoor je hem (leider van het sanhedrin) zeggen dat geloof in Jezus verboden is. Hij lijkt wel wat gematigder tegenwoordig, maar in de tweede video zie je een stukje van een eerdere opname waarin hij zeer rabbinaal reageert. Overigens wordt het Israëlisch staatsburgerschap nogal eens geweigerd zodra iemand in Jezus gelooft. Naïviteit lijkt me net zo ongezond als antisemitisme. Het sanhedrin meent de hele wereld te gaan regeren en alle volkeren tot hun dienaren te maken.
Hallo Anja,

Het gaat om een organisatie die zichzelf uitroept tot de ( moderne ) opvolger van het oude Sanhedrin. In mijn optiek zegt dat niets over het beschikken over geloofsgezag. Waar jij op inspeelt, de religieuze wens op wereldregering en alle volkeren tot hun dienaren maken, past niet meer in het denken anno 2019. Het is als met de christelijke verwachting van de spoedige terugkeer van Jezus op de Olijfberg, veel gepraat, weinig wol.
Hallo Peda,

Je visie op de relatieve marginaliteit van het nieuwe sanhedrin anno 2019 deel ik. Je visie op de scheiding van kerk en staat in Israël deel ik niet. In mijn optiek is die scheiding van kerk en staat, voor zo ver die er nog was, recentelijk opgeheven toen Israël tot Joodse natiestaat werd verheven. Het is een klein landje, maar het maakt wel opmerkelijke ontwikkelingen door. Ook uit een aantal interviews met jonge orthodoxen op straat komt dezelfde visie naar voren. Dus daarom heb ik mijn bericht in deze topic over de tempel geplaatst. Ik kijk met belangstelling naar de verdere ontwikkelingen. Die man is wel een heel stuk milder geworden vind ik. :) En ik, en ik denk iedereen hier wel, deel natuurlijk zijn droom: vrede over heel de wereld.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door peda »

Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend. De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Mart »

Anja schreef: 31 mar 2019, 14:15 Hij zegt ook dat geloven in Jezus verboden is. In de ogen van een jood is dat afgoderij.
De triniteitsgedachte waarin 1 god driemaal ''Ik'' is en alledrie samen eveneens ''Ik'' is, betreft een Christelijke gedachte en past niet binnen het religieuze Jodendom. Maar waarom haal je dat aan in dit topic over de locatie van de derde tempel? Was het weer tijd uit te halen naar de Joden, Anja/Martha?
In mijn optiek is die scheiding van kerk en staat, voor zo ver die er nog was, recentelijk opgeheven toen Israël tot Joodse natiestaat werd verheven. Het is een klein landje, maar het maakt wel opmerkelijke ontwikkelingen door. Ook uit een aantal interviews met jonge orthodoxen op straat komt dezelfde visie naar voren. Dus daarom heb ik mijn bericht in deze topic over de tempel geplaatst.
Dus omdat in jouw optiek de scheiding van kerk en staat zou zijn opgeheven (wat overigens niet eens waar is, aangezien Israel een Joodse staat is en geen religieuze staat, waar de meerderheid van de Joden atheïst of liberaal is) en omdat het een klein landje is dat opmerkelijke ontwikkelingen doormaakt waarbij in een aantal interviews met jonge orthodoxen op straat dezelfde visie naar voren komt, heb jij je opmerking geplaatst in dit topic dat gaat over de locatie van de derde tempel? Bijzondere argumentatie.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

peda schreef: 01 apr 2019, 10:39 Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend.
Dat lijkt me een goede zaak. Mike Pompeo heeft overigens onlangs de ondergrondse synagoge in/onder de Westelijke Muur bezocht, die de ruimte is van het Sanhedrin. Een paar jaar geleden noemde ik die ondergrondse synagoge eens en werd toen vierkant uitgelachen door enkele katholici, maar deze ruimte is wel degelijk de eerste ruimte van de beoogde Derde Tempel.

https://youtu.be/Ql99We5MUvU

De eerste vijf minuten van deze is ook wel aardig: https://youtu.be/98fJNMSXC8U

https://youtu.be/TfHJU6UFOjc

Wat Pompeo precies ondertekent, wordt er niet bij vermeld, maar het lijkt me een intentieverklaring van de ondersteuning van de verdere bouw van de Derde Tempel.
peda schreef: De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Een goede zaak, vind ik. Iets soortgelijks wil Forum voor Democratie in Nederland bewerkstellingen door "Nederlandse" normen en waarden in de wet op te nemen. Zelf heb ik niet op Forum gestemd (ook niet op een andere partij) maar ik hoop voor het Nederlandse volk dat Forum dat in elk geval voor elkaar zal krijgen.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door peda »

Anja schreef: 01 apr 2019, 17:09
peda schreef: 01 apr 2019, 10:39 Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend.
Dat lijkt me een goede zaak. Mike Pompeo heeft overigens onlangs de ondergrondse synagoge in/onder de Westelijke Muur bezocht, die de ruimte is van het Sanhedrin. Een paar jaar geleden noemde ik die ondergrondse synagoge eens en werd toen vierkant uitgelachen door enkele katholici, maar deze ruimte is wel degelijk de eerste ruimte van de beoogde Derde Tempel.

https://youtu.be/Ql99We5MUvU

De eerste vijf minuten van deze is ook wel aardig: https://youtu.be/98fJNMSXC8U

https://youtu.be/TfHJU6UFOjc

Wat Pompeo precies ondertekent, wordt er niet bij vermeld, maar het lijkt me een intentieverklaring van de ondersteuning van de verdere bouw van de Derde Tempel.
peda schreef: De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Een goede zaak, vind ik. Iets soortgelijks wil Forum voor Democratie in Nederland bewerkstellingen door "Nederlandse" normen en waarden in de wet op te nemen. Zelf heb ik niet op Forum gestemd (ook niet op een andere partij) maar ik hoop voor het Nederlandse volk dat Forum dat in elk geval voor elkaar zal krijgen.
Het is de blijvende discussie. Kun en mag je de ''eigen"' culturele waarden verdedigen tegen andere culturele inzichten. Betekent integreren altijd de waarden en normen van het home-land volgen of behoort tot integreren ook het eventueel op democratische basis opgeven van de eigen culturele waarden en het overgaan naar een andere culturele beleving. Wat in Israel wellicht gaat gebeuren, zou ook hier kunnen plaatsvinden, n l het verhinderen van een te grote toename van de invloed van aanhangers met een andere cultuur.beleving.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

Het gaat heden ten dage in de politiek niet meer alleen om politiek maar ook om identiteit. In 3 minuut 55 van de volgende (naar mijn mening interessante) video wordt vermeld dat Trump dat begrepen heeft ten aanzien van de derde tempel in Jeruzalem .

https://m.youtube.com/watch?v=II9zAeZSyeE

De leider van het Sanhedrin vertelt in de 11e minuut dat zijn Messias een Jood is maar niet Jezus. Hij zegt erbij "but they can have their Jesus'. Dat is toch aardig van hem. :clown: Pré-fab tempeldelen schijnen klaar te staan om het ding snel op te kunnen richten.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

peda schreef: 01 apr 2019, 10:39 Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend. De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Hallo Peda,

Jij bent goed op de hoogte. Beter zelfs dan de exitpolls in de Israëlische media. Bibi heeft inderdaad gewonnen 🤗👌. https://youtu.be/gbJO6iS-9js

Als ik me goed herinner sprak hij in een andere video een keer de verwachting uit dat in de deal die in de maak is met de VS en een aantal buurlanden, de toezegging tot de bouw van de derde tempel zal staan. In ruil voor o.a. economische steun van o.a. de VS aan die buurlanden.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door peda »

Anja schreef: 10 apr 2019, 21:46
peda schreef: 01 apr 2019, 10:39 Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend. De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Hallo Peda,

Jij bent goed op de hoogte. Beter zelfs dan de exitpolls in de Israëlische media. Bibi heeft inderdaad gewonnen 🤗👌. https://youtu.be/gbJO6iS-9js

Als ik me goed herinner sprak hij in een andere video een keer de verwachting uit dat in de deal die in de maak is met de VS en een aantal buurlanden, de toezegging tot de bouw van de derde tempel zal staan. In ruil voor o.a. economische steun van o.a. de VS aan die buurlanden.
Helaas heeft de Shas partij de kiesdrempel gehaald en doet weer mee met de regeringscoalitie. Dat betekent een nog steviger inbreng van uiterst orthodoxe kant.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

peda schreef: 11 apr 2019, 09:53
Anja schreef: 10 apr 2019, 21:46
peda schreef: 01 apr 2019, 10:39 Hallo Anja,

De voorspellingen voor de binnenkort te houden verkiezingen in Israel duiden op meer zetels voor Likoed ( van 30 naar 34 ) van het totaal van 120 en het niet halen van de kiesdrempel voor de ultra orthodoxe Shas-partij. Zeker dat laatste zou in mijn ogen positief zijn omdat dan een rechts georienteerde meerderheidsregering onder leiding van Netanyahu kan worden gevormd zonder rekening te moeten houden met ultra religieuze wensen Nog een paar dagen wachten en de uitslag is bekend. De Joden vormen van atheist tot uiterst religieus als volk een homogene groep. Dat Joodse karakter wil men koste wat het kost, handhaven. De Joodse natiestaat. Arabieren mogen democratisch of niet democratisch het regeringsheft nooit overnemen, zo zie ik het althans.
Hallo Peda,

Jij bent goed op de hoogte. Beter zelfs dan de exitpolls in de Israëlische media. Bibi heeft inderdaad gewonnen 🤗👌. https://youtu.be/gbJO6iS-9js

Als ik me goed herinner sprak hij in een andere video een keer de verwachting uit dat in de deal die in de maak is met de VS en een aantal buurlanden, de toezegging tot de bouw van de derde tempel zal staan. In ruil voor o.a. economische steun van o.a. de VS aan die buurlanden.
Helaas heeft de Shas partij de kiesdrempel gehaald en doet weer mee met de regeringscoalitie. Dat betekent een nog steviger inbreng van uiterst orthodoxe kant.
Dat was mij even ontgaan. Had ik toch ook een beetje "gelijk" met mijn zorgen om die orthodoxen. ;)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Vertrokken user 5 »

Het Israëlische volk heeft de corrupte media en politiek wel handig aangepakt. Moeten wij ook doen, vind ik. Exitpolls en stemwijzers en zo, precies zo invullen dat de gevestigde Europaliefhebbers denken dat ze gewonnen hebben. Zo ontzettend slim van de Israëlis.

Syrië moest overigens plat omdat het geen staatsschuld had. Daar was een mooi interview over op Radio Maria. De smeerlappen hebben Irak, Afghanistan, Libië, Syrië alleen maar platgegooid voor eigen gewin. De gruwel der verwoesting lijkt mij de oude VN.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Echte locatie derde tempel

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 11 apr 2019, 12:19 Het Israëlische volk heeft de corrupte media en politiek wel handig aangepakt. Moeten wij ook doen, vind ik. Exitpolls en stemwijzers en zo, precies zo invullen dat de gevestigde Europaliefhebbers denken dat ze gewonnen hebben. Zo ontzettend slim van de Israëlis.

Syrië moest overigens plat omdat het geen staatsschuld had. Daar was een mooi interview over op Radio Maria. De smeerlappen hebben Irak, Afghanistan, Libië, Syrië alleen maar platgegooid voor eigen gewin. De gruwel der verwoesting lijkt mij de oude VN.
Je zit heet. 👍
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.