LO AMMI (niet mijn volk)

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door Gaitema »

Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2019, 21:25
Gaitema schreef: 15 mei 2019, 21:12
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2019, 20:40
Gaitema schreef: 15 mei 2019, 19:08
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2019, 15:41
Dat is bijzonder, want Jezus plaatste de wederkomst binnen de levens van zijn ooggetuigen (Mat 10,23 en 16,27-28) maar dat was kennelijk gelogen aangezien men er nog op wacht. Waarom geloof je dan wel dat er een duizendjarig vredesrijk komt? En bovendien wat hebben we aan tijdelijke vrede? Voor God is een dag als duizend jaar krijg ik steevast te horen, dus wat hebben we aan een dag vrede? Helemaal niets.
Een dag van vrede slaat op Genesis. De zevende dag is de Sabbath. Dat staat gelijk aan het duizend jaar van Openbaring, want 1 dag van Genesis staat gelijk aan 1000 jaar en 1000 jaar in Openbaring gelijk aan 1 dag in Genesis. Als een ieder naar de hemel gaat, ziet die Jezus ook in de lucht (einde van de tunnel). Ik denk dat Jezus daar op doelde of op Jezus' verschijningen.
Sorry hoor, maar hier kan ik helemaal niks mee. En dan zeg je dat ik vaag ben! :D
Gaitema schreef: 15 mei 2019, 19:08Verder zei Jezus dat als iemand je verteld dat Hij hier of daar is, je hen niet moet geloven, want als Jezus komt in al Zijn heerlijkheid, zal een ieder Hem aanschouwen en ik heb Hem niet gezien.

Verder zijn de huidige omstandigheden hier op aarde niet als dat van het 1000 jarige vredesrijk.
Wel, het koninkrijk van mijn God is dan ook niet van deze wereld.

'Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zo zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.' (Joh. 18:36)

En wat vrede betreft, heb je niet gelezen wat Christus daarover heeft gezegd?

'Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd en zij niet versaagd.' (Joh 14,27)

Noem jij jouzelf een christen terwijl je wacht op wereldvrede?? Man, man, man! :oops:
Het 1000 jarige rijk en wat het oude testament daarover zegt is nog niet aangebroken. Wat we nu hebben is in ballingschap. Als de wereld niet veranderd, dan heeft satan in wezen gewonnen. Echter ook wat van hem om ons heen als een brullende leeuw te keer gaat, zal Jezus wegnemen na Zijn wederkomst. En zoals ik al zei: als de wederkomst er al was, had ik Hem wel zien komen op de wolken.

Wat Jezus tegen die enkelingen zei, zullen zij vast wel gezien hebben. Het is iets tussen hen en Jezus, maar ik heb er niks van gezien.
'Die de zonde doet, is uit den duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zone Gods geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.' (1 Joh. 3:8)

De evangelische kerk legt de nadruk zo zwaar op Christus' tweede komst, dat jullie zijn eerste komst degraderen tot een voorprogramma. Maar toen hij gekruisigd werd sprak hij de veelbetekenende woorden: 'het is volbracht.'
Broeder, als het grote oordeel komt, zal satan met dien gepopel voor 1000 jaren (Op zijn minst) gevangen worden in een tandenknarsende beerput. En o dan kunnen we pas echt feesten! 😊

Voorpragramma? Ja natuurlijk! Je gaat eerst naar school, voor je aan de slag gaat. En dit is de school!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 15 mei 2019, 23:43
Piebe Paulusma schreef: 15 mei 2019, 21:25De evangelische kerk legt de nadruk zo zwaar op Christus' tweede komst, dat jullie zijn eerste komst degraderen tot een voorprogramma. Maar toen hij gekruisigd werd sprak hij de veelbetekenende woorden: 'het is volbracht.'
Voor de meerderheid van de Christenen slaat dit op de eerste komst en wacht men nu op de tweede komst.
Indien er nog een tweede komst in het vlees op het programma stond - wat de meerderheid van de christenen gelooft - dan was het nog niet volbracht en heeft Jezus gelogen.
Mart schreef: 15 mei 2019, 23:43Maar ik ben het met je eens dat de T'NaCH nergens zegt dat de messias tweemaal komt. Dat kan eveneens worden afgeleid uit de afwijzing van Hezekiah (volgens bijv. Hillel) en Sjim'on bar Kochba (volgens vrijwel geheel Israel en veel voorname Rabbijnen zoals Akiva) als messiaspretendenten. Ze hadden bijna alle profetieën uit de T'NaCH vervuld: Israel werd door hen bijna bevrijd van hun vijanden, Joden stichtten een staat onder hun leiding (bar Kochba had zelfs zijn eigen munteenheid), Joden stroomden terug naar Israel, etc. Ze waren niet meer veraf, maar beiden stierven en niemand zei: laten we wachten op een tweede komst.
Ook Christus heeft niks gezegd over een tweede komst, want zijn komst in het vlees was slechts een interlude van zijn eerste en definitieve komst om te oordelen tijdens de dag van de Heer (Rom. 2:16; 2 Tim. 4:1; Hebr. 10:30; 1 Petr. 4:5) en dit zag Johannes gebeuren in zijn visioen (Openb. 16:7).
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door Gaitema »

Jezus heeft niks gezegd over de tweede komst? Dan moet je toch beter de bijbel lezen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 16 mei 2019, 11:30 Ook Christus heeft niks gezegd over een tweede komst, want zijn komst in het vlees was slechts een interlude van zijn eerste en definitieve komst om te oordelen tijdens de dag van de Heer (Rom. 2:16; 2 Tim. 4:1; Hebr. 10:30; 1 Petr. 4:5) en dit zag Johannes gebeuren in zijn visioen (Openb. 16:7).
Alleen Israel oordelen dus en de profetieen uit het O.T. dat God Israel terug brengt naar hun land en de volken gaat oordelen over hoe ze hen behandeld hebben doen er dan ineens niet meer toe. De heidenen pikken lekker alle zegeningen in en de rotvoorspellingen waren voor Israel.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door Eliyahu »

Gaitema schreef: 15 mei 2019, 00:21 Mijn vraag is of dit volgens jullie juist is.
Bs"d

Het is fout.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: LO AMMI (niet mijn volk)

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour]
Het is not done om een oud topic met een oneliner te heropenen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.