Identificeer de mol

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Nu zou ik graag hier weer een bijbelstudie willen doen. Willen jullie dat respecteren en andere onderwerpen die niet binnen bijbelstudie passen een nieuwe topic voor maken?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:23 Nu zou ik graag hier weer een bijbelstudie willen doen. Willen jullie dat respecteren en andere onderwerpen die niet binnen bijbelstudie passen een nieuwe topic voor maken?
Leer jij je eerst maar eens te gedragen en tolerant te zijn.
Je schept zo alleen maar verdeeldheid
Niet te filmen,....wat denk je wel niet
Dat jij alles naar jouw hand kunt \zetten?
steeds te schermen met TR's en dat ook doen....terwijl dat nergens op slaat....
Je verpest hier zo de sfeer/
Wil je alleen maar meningen die het met de jouwe eens zijn.
Nou...dan zit je hier verkeerd.
De discussie verliep prima......iedereen kan zeggen hoie hij/zij erin staat

[Modbreak Piebe]Kritiek op elkaar kan men uiten via een privé bericht naar Trajecto, of een van de moderatoren. Bespreek dat niet in het topic en blijf bij het onderwerp.
Laatst gewijzigd door callista op 22 aug 2019, 15:31, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Anja schreef: 22 aug 2019, 14:48Precies omgekeerd.

Zonder oordeel geen Wezenlijke vooruitgang, geen spirituele groei.
Prima. Wat in de praktijk aantoonbaar waar te nemen valt, is dat hardnekkige verdedigers van het Nashville manifest, ontkenning van de opwarming van de aarde door menselijk toedoen, de claim betreffende onderdanigheid van de vrouw, etc., een prachtig wapen zijn in de handen van opponenten zoals ikzelf: activeer hen, motiveer hen, laat ze hun polariserende oordeel van de daken schreeuwen. Hoe fanatieker hun tegenstand des te duidelijker het in het oog springt. De maatschappij doet de rest.
En juist dat eenzijdige beeld dat het lauwe christendom samen met humanisten van Jezus heeft opgetrokken, is het astrale paard van Troje...... Een astraal beeld van een krachteloos geworden humanistisch atheïstisch gepoliticologiseerde Jezus. Verenigbaar met elke religie, derhalve waarin de waarheid is gesneuveld.
Astraal? Liefde is constructief en zal overleven. Verouderde dogmas zoals die in het Nasville manifest zullen vergaan. Indien je dat niet gelooft, verdedig ze dan maar. Graag zelfs. Je schiet jezelf in de voeten.
Laatst gewijzigd door Mart op 22 aug 2019, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:21
Zolderworm schreef: 22 aug 2019, 15:04
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 14:57
Zolderworm schreef: 22 aug 2019, 10:09
Gaitema schreef: 21 aug 2019, 15:33
En ik vind het beledigend en respectloos om ons zo te noemen. Het is puur trollen. Je moet je ook schamen met jouw ervaringen van demonen. Ik vind jou daarom ook zeer intolerant en totaal niet toegankelijk in de discussie. We moeten jou met jouw ervaringen maar geloven en respecteren. Maar zelf toon je totaal geen begrip en inzicht naar christenen toe. Zo lang je zo denigrerend op ons van uit de hoogte vol arrogantie neerkijkt, praat ik niet met je en voor jou zal ik zeker geen woord voeren.
Je vertegenwoordigt niet de christenen, maar een minderheid, die een nogal simpele visie heeft. De vele christen die ik ken, denken geheel anders dan jij. Die geloven niet in mollen, behalve dan die halfblinde beesten in hun tuin. Die beginnen geen heksenjacht, zoals jij. En die geloven ook niet dat ze een soort telefoonlijn met God hebben.
Ga dat in een ander topic bespreken. Ik ga daarover met jou niet in gesprek. Je bent zeer intolerant naar mij toe en wil mijn geloof aanvallen Ik ben daar niet van gediend. Ik doe weer een aanklacht. Piebe had al ingegrepen, maar je respecteert zijn ingreep ook niet.
O, die ingreep heb ik gemist. Ik was een paar dagen weg.
Maar intolerant ben ik niet. Ik zeg alleen dat ik het een beetje simpel vind (de simpele variant van het christendom) en dat je niet namens alle christenen spreekt, en het niet in de haak is om een zondebok te gaan zoeken. En dat ik het aanmatigend vind om te stellen dat je met God telefoneert. Maar dat betekent niet dat ik het niet tolereer.
Ik vind de bewoordingen zeer onprettig en onnodig stokend op mij overkomen.
Zo vat ik Zolderworms bericht niet op.
Gaitema schreef:Het levert jou ook niks op, want ik zal me niet bekeren tot jouw levensbeschouwing, maar ik voel me er dan wel toe genoodzaakt om jou uit de weg te gaan, omdat jouw woorden mij anders boos zouden kunnen maken.
De confrontatie tussen verschillende meningen en visies levert soms niets en soms een heleboel op, mits natuurlijk wel binnen de perken van het fatsoen. Zolderworm vindt het een simpele visie en dat is het ook, want ingewikkeld is het zeker niet. Als jij jouw boosheid op dat moment niet aan Christus over kunt geven, kun je het beste gewoon even afstand nemen. Zo ga ik nu zelf even sporten. Niet omdat ik boosheid voel, maar wel om even lekker wat anders te gaan doen.

Je incasseringsvermogen groeit niet door elke confrontatie uit de weg te gaan. Christus in je groeit wel door gewoon op tijd afstand te nemen.
Gaitema schreef: Jouw ervaringen bevestigen mijn levensbeschouwing juist, dat er een mol is die demonen aanvoert. Persoonlijke aanvallen doen we juist niet aan, door het bij de demonische machten te zoeken en niet te strijden tegen mensen van vlees en bloed.
Dus waarom maak je je druk om Zolderworm dan?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 22 aug 2019, 15:24
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:23 Nu zou ik graag hier weer een bijbelstudie willen doen. Willen jullie dat respecteren en andere onderwerpen die niet binnen bijbelstudie passen een nieuwe topic voor maken?
Leer jij je eerst maar eens te gedragen en tolerant te zijn.
Je schept zo alleen maar verdeeldheid
Niet te filmen,....wat denk je wel niet
Dat jij alles naar jouw hand kant w\zetten?
steeds te schermen met TR's en dat ook doen....terwijl dat nergens op slaat....
Je verpest hier zo de sfeer/
Wil je alleen maar meningen die het met de jouwe eens zijn.
Nou...dan zit je hier verkeerd.
Jullie respecteren mijn grenzen maar en ik blijf TR's make, als christenen hier voor rotte vis worden uitgemaakt.
Kan dit niet en blijven jullie off topic gaan, dan vraag ik om een slot hierop, maar dan hebben jullie het met elkaar wel mooi weer verziekt en het voor christenen onmogelijk gemaakt met elkaar over het christelijke geloof te hebben en daarmee de reden gevonden, waarom er hier zo weinig christenen reageren!!!!!

Dit is allemaal GEEN BIJBELSTUDIE, DUS OFF TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Modbreak Piebe]Ik begrijp dat je sommige reacties vervelend vindt, maar als je zo gefrustreerd raakt laat dan liever de discussie even rusten.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 22 aug 2019, 15:25
Anja schreef: 22 aug 2019, 14:48Precies omgekeerd.

Zonder oordeel geen Wezenlijke vooruitgang, geen spirituele groei.
Prima. Wat in de praktijk aantoonbaar waar te nemen valt, is dat hardnekkige verdedigers van het Nashville manifest, ontkenning van de opwarming van de aarde door menselijk toedoen, de claim betreffende onderdanigheid van de vrouw, etc., een prachtig wapen zijn in de handen van opponenten zoals ikzelf: activeer hen, motiveer hen, laat ze hun polariserende oordeel van de daken schreeuwen. Hoe fanatieker hun tegenstand des te duidelijker het in het oog springt. De maatschappij doet de rest.
En juist dat eenzijdige beeld dat het lauwe christendom samen met humanisten van Jezus heeft opgetrokken, is het astrale paard van Troje...... Een astraal beeld van een krachteloos geworden humanistisch atheïstisch gepoliticologiseerde Jezus. Verenigbaar met elke religie, derhalve waarin de waarheid is gesneuveld.
Astraal? Liefde is constructief en zal overleven. Verouderde dogmas zoals die in het Nasville manifest zullen vergaan. Indien je dat niet gelooft, verdedig ze dan maar. Graag zelfs. Je schiet jezelf in de voeten.
Ik heb heel vriendelijk verzocht een eigen topic te maken en te respecteren dat ik hier weer met bijbelstudie verder kan, wat is er zo moeilijk aan mijn verzoek???????????????????????????????????
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Mart schreef: 22 aug 2019, 15:25
Anja schreef: 22 aug 2019, 14:48Precies omgekeerd.

Zonder oordeel geen Wezenlijke vooruitgang, geen spirituele groei.
Prima. Wat in de praktijk aantoonbaar waar te nemen valt, is dat hardnekkige verdedigers van het Nashville manifest, ontkenning van de opwarming van de aarde door menselijk toedoen, de claim betreffende onderdanigheid van de vrouw, etc., een prachtig wapen zijn in de handen van opponenten zoals ikzelf: activeer hen, motiveer hen, laat ze hun polariserende oordeel van de daken schreeuwen. Hoe fanatieker hun tegenstand des te duidelijker het in het oog springt. De maatschappij doet de rest.
Welke "rest" is het die "de maatschappij" precies "doet"? Wat bedoel je precies met die zin?

Mart schreef:
Anja schreef:En juist dat eenzijdige beeld dat het lauwe christendom samen met humanisten van Jezus heeft opgetrokken, is het astrale paard van Troje...... Een astraal beeld van een krachteloos geworden humanistisch atheïstisch gepoliticologiseerde Jezus. Verenigbaar met elke religie, derhalve waarin de waarheid is gesneuveld.
Astraal? Liefde is constructief en zal overleven. Verouderde dogmas zoals die in het Nasville manifest zullen vergaan. Indien je dat niet gelooft, verdedig ze dan maar. Graag zelfs. Je schiet jezelf in de voeten.
De visie op liefde is verschillend. Jouw visie op liefde is de mijne niet en vice versa. Waarom gun jij niet ieder zijn visie?
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:31
callista schreef: 22 aug 2019, 15:24
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:23 Nu zou ik graag hier weer een bijbelstudie willen doen. Willen jullie dat respecteren en andere onderwerpen die niet binnen bijbelstudie passen een nieuwe topic voor maken?
Leer jij je eerst maar eens te gedragen en tolerant te zijn.
Je schept zo alleen maar verdeeldheid
Niet te filmen,....wat denk je wel niet
Dat jij alles naar jouw hand kant w\zetten?
steeds te schermen met TR's en dat ook doen....terwijl dat nergens op slaat....
Je verpest hier zo de sfeer/
Wil je alleen maar meningen die het met de jouwe eens zijn.
Nou...dan zit je hier verkeerd.
Jullie respecteren mijn grenzen maar en ik blijf TR's make, als christenen hier voor rotte vis worden uitgemaakt.
Kan dit niet en blijven jullie off topic gaan, dan vraag ik om een slot hierop, maar dan hebben jullie het met elkaar wel mooi weer verziekt en het voor christenen onmogelijk gemaakt met elkaar over het christelijke geloof te hebben en daarmee de reden gevonden, waarom er hier zo weinig christenen reageren!!!!!

Dit is allemaal GEEN BIJBELSTUDIE, DUS OFF TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar ben je nou zo bang voor?

Beheers jezelf en neem afstand.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 22 aug 2019, 15:28
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:21
Zolderworm schreef: 22 aug 2019, 15:04
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 14:57
Zolderworm schreef: 22 aug 2019, 10:09
Je vertegenwoordigt niet de christenen, maar een minderheid, die een nogal simpele visie heeft. De vele christen die ik ken, denken geheel anders dan jij. Die geloven niet in mollen, behalve dan die halfblinde beesten in hun tuin. Die beginnen geen heksenjacht, zoals jij. En die geloven ook niet dat ze een soort telefoonlijn met God hebben.
Ga dat in een ander topic bespreken. Ik ga daarover met jou niet in gesprek. Je bent zeer intolerant naar mij toe en wil mijn geloof aanvallen Ik ben daar niet van gediend. Ik doe weer een aanklacht. Piebe had al ingegrepen, maar je respecteert zijn ingreep ook niet.
O, die ingreep heb ik gemist. Ik was een paar dagen weg.
Maar intolerant ben ik niet. Ik zeg alleen dat ik het een beetje simpel vind (de simpele variant van het christendom) en dat je niet namens alle christenen spreekt, en het niet in de haak is om een zondebok te gaan zoeken. En dat ik het aanmatigend vind om te stellen dat je met God telefoneert. Maar dat betekent niet dat ik het niet tolereer.
Ik vind de bewoordingen zeer onprettig en onnodig stokend op mij overkomen.

Zo vat ik Zolderworms bericht niet op.
Ik wel. Ik vind het zeer laag bij de grond.
Gaitema schreef:Het levert jou ook niks op, want ik zal me niet bekeren tot jouw levensbeschouwing, maar ik voel me er dan wel toe genoodzaakt om jou uit de weg te gaan, omdat jouw woorden mij anders boos zouden kunnen maken.
De confrontatie tussen verschillende meningen en visies levert soms niets en soms een heleboel op, mits natuurlijk wel binnen de perken van het fatsoen. Zolderworm vindt het een simpele visie en dat is het ook, want ingewikkeld is het zeker niet. Als jij jouw boosheid op dat moment niet aan Christus over kunt geven, kun je het beste gewoon even afstand nemen. Zo ga ik nu zelf even sporten. Niet omdat ik boosheid voel, maar wel om even lekker wat anders te gaan doen.
En ik maak TR's en spreek die persoon op zijn arrogante houding aan. Ik vind het kwetsend en niet opbouwend en bovendien off topic.
Je incasseringsvermogen groeit niet door elke confrontatie uit de weg te gaan. Christus in je groeit wel door gewoon op tijd afstand te nemen.
Gaitema schreef: Jouw ervaringen bevestigen mijn levensbeschouwing juist, dat er een mol is die demonen aanvoert. Persoonlijke aanvallen doen we juist niet aan, door het bij de demonische machten te zoeken en niet te strijden tegen mensen van vlees en bloed.
Dus waarom maak je je druk om Zolderworm dan?
Het zijn allemaal reacties waardoor christenen met elkaar niet meer in discussie kunnen en dit GEEN BIJBELSTUDIE (!) meer is. Ik moet ook mijn grenzen bewaken. Ik ga gewoon niet in op mensen die me negatieve energie geven en geef opbouwende positieve energie geven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Anja schreef: 22 aug 2019, 15:38
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:31
callista schreef: 22 aug 2019, 15:24
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:23 Nu zou ik graag hier weer een bijbelstudie willen doen. Willen jullie dat respecteren en andere onderwerpen die niet binnen bijbelstudie passen een nieuwe topic voor maken?
Leer jij je eerst maar eens te gedragen en tolerant te zijn.
Je schept zo alleen maar verdeeldheid
Niet te filmen,....wat denk je wel niet
Dat jij alles naar jouw hand kant w\zetten?
steeds te schermen met TR's en dat ook doen....terwijl dat nergens op slaat....
Je verpest hier zo de sfeer/
Wil je alleen maar meningen die het met de jouwe eens zijn.
Nou...dan zit je hier verkeerd.
Jullie respecteren mijn grenzen maar en ik blijf TR's make, als christenen hier voor rotte vis worden uitgemaakt.
Kan dit niet en blijven jullie off topic gaan, dan vraag ik om een slot hierop, maar dan hebben jullie het met elkaar wel mooi weer verziekt en het voor christenen onmogelijk gemaakt met elkaar over het christelijke geloof te hebben en daarmee de reden gevonden, waarom er hier zo weinig christenen reageren!!!!!

Dit is allemaal GEEN BIJBELSTUDIE, DUS OFF TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar ben je nou zo bang voor?

Beheers jezelf en neem afstand.
We zijn OFF TOPIC! Ik wil on TOPIC VERDER! Wat is er zo chinees aan wat ik zeg?

Het is toch niet zo moeilijk om een nieuwe topic te starten?

Ik ga inderdaad om een slot vragen, voor een grote schoonmaak, zodat we daarna weer on topic verder kunnen zonder atheïstisten en Zolderworm christenen neerhalen! Deze topic doet Jezus geen eer meer aan. De atheïsten en Zolderworm kapen mijn topic.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door callista »

Ja..het ligt allemaal die vermaledijde andersdenkenden en atheïsten
Ad hominem na ad hominem..en nog eens discriminerend ...dat verdient al een TR.
Toom je wat in...het is ver beneden de maat hoe je reageert. :naughty:
Niet te filmen dit...

Zo gaat dit forum nog naar de gallemieze...
Tot 40 tellen of tot 100....

Probeer eens wat meer te incasseren.....
En begin hier....
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Anja schreef: 22 aug 2019, 15:36Welke "rest" is het die "de maatschappij" precies "doet"? Wat bedoel je precies met die zin?
De maatschappij nagelt destructief gedachtengoed zoals dat van de verdedigers van het Nashville manifest aan de schandpaal. Terecht. En hoe harder men schreeuwt en hoe fanatieker men zulke polariserende ideeën verdedigt, des te meer men in de maatschappelijke kast terecht komt.
Waarom gun jij niet ieder zijn visie?
Zou je kunnen aantonen dat ik niet ieder zijn visie gun of anders je zoveelste ad-hominem suggestie rectificeren?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:41De atheïsten en Zolderworm kapen mijn topic.
Incorrect. Dit is je topic:
Gaitema schreef: 18 aug 2019, 22:53 Om te weten wie de mol is, moeten we hem identificeren. Hoe identificeren we de mol in het christendom? De gene die de kerk van binnen uitholt?
We zijn bezig de mol binnen het Christendom te identificeren.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 22 aug 2019, 15:52
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:41De atheïsten en Zolderworm kapen mijn topic.
Incorrect. Dit is je topic:
Gaitema schreef: 18 aug 2019, 22:53 Om te weten wie de mol is, moeten we hem identificeren. Hoe identificeren we de mol in het christendom? De gene die de kerk van binnen uitholt?
We zijn bezig de mol binnen het Christendom te identificeren.
Ja , maar het is geen Bijbelstudie meer. Ik kreeg van Tranjecto een vraag om het topic daarom te verplaatsen, maar ik wil wel graag een bijbelstudie topic houden, dus lijkt het me handig om nog een topic naast Bijbelstudie te openen. Wacht, ik maar er wel één aan.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door Vertrokken user 5 »

De mol is de drift--kikker.

Binnen de mens, en van daaruit binnen het christendom, binnen het atheīsme, binnen het humanisme, en overal.

En dat te constateren is geheel des Christus en tevens des Bijbels.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:59
Mart schreef: 22 aug 2019, 15:52
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:41De atheïsten en Zolderworm kapen mijn topic.
Incorrect. Dit is je topic:
Gaitema schreef: 18 aug 2019, 22:53 Om te weten wie de mol is, moeten we hem identificeren. Hoe identificeren we de mol in het christendom? De gene die de kerk van binnen uitholt?
We zijn bezig de mol binnen het Christendom te identificeren.
Ja , maar het is geen Bijbelstudie meer. Ik kreeg van Tranjecto een vraag om het topic daarom te verplaatsen, maar ik wil wel graag een bijbelstudie topic houden, dus lijkt het me handig om nog een topic naast Bijbelstudie te openen. Wacht, ik maar er wel één aan.
Als jij zo doorgaat met dit gedrag zal ik het beheer aanspreken....reken daar maar op....
Zo gaat dit niet langer....
Het verliep vandaag prima totdat jij je gal ging spuwen.
En zeer onterecht...dit pik IK niet...
jij gedraagt je als een mol.....

[Modbreak Piebe]Gaitema raakt duidelijk gefrustreerd van het gesprek en het is zijn topic, dus laat het liever maar rusten.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:59 Ja , maar het is geen Bijbelstudie meer. Ik kreeg van Tranjecto een vraag om het topic daarom te verplaatsen, maar ik wil wel graag een bijbelstudie topic houden, dus lijkt het me handig om nog een topic naast Bijbelstudie te openen. Wacht, ik maar er wel één aan.
Okay. Bijbels gezien is er een vergelijking te trekken met mensen binnen Paulus' gemeenschappen die verdeeldheid zaaiden. Mensen die het Christendom maatschappelijk voor schut zetten, zoals de aanhangers van het Nashville manifest, kwetsen naar buiten toe het imago van het Christendom en halen de religie naar beneden. Zij zijn, net als die valse gebedshelers, de mollen binnen deze religie.
Laatst gewijzigd door Mart op 22 aug 2019, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 22 aug 2019, 16:05
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:59
Mart schreef: 22 aug 2019, 15:52
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:41De atheïsten en Zolderworm kapen mijn topic.
Incorrect. Dit is je topic:
Gaitema schreef: 18 aug 2019, 22:53 Om te weten wie de mol is, moeten we hem identificeren. Hoe identificeren we de mol in het christendom? De gene die de kerk van binnen uitholt?
We zijn bezig de mol binnen het Christendom te identificeren.
Ja , maar het is geen Bijbelstudie meer. Ik kreeg van Tranjecto een vraag om het topic daarom te verplaatsen, maar ik wil wel graag een bijbelstudie topic houden, dus lijkt het me handig om nog een topic naast Bijbelstudie te openen. Wacht, ik maar er wel één aan.
Als jij zo doorgaat met dit gedrag zal ik het beheer aanspreken....reken daar maar op....
Zo gaat dit niet langer....
Het verliep vandaag prima totdat jij je gal ging spuwen.
En zeer onterecht...dit pik IK niet...
jij gedraagt je als een mol.....
Ik heb jou al aangeklaagd vanwege jou onbegrip en persoonlijke aanvallen aan mijn adres.

Dit is pff topic hier, omdat het Bijbelstudie is. Kan je niet lezen? Daarbij viel ik enkel over de woordenkeus van Zolderworm en naar mijn beleving terecht. Ik mag daar wat van vinden
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Identificeer de mol

Bericht door coby »

Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 22 aug 2019, 16:14
Gaitema schreef: 22 aug 2019, 15:59 Ja , maar het is geen Bijbelstudie meer. Ik kreeg van Tranjecto een vraag om het topic daarom te verplaatsen, maar ik wil wel graag een bijbelstudie topic houden, dus lijkt het me handig om nog een topic naast Bijbelstudie te openen. Wacht, ik maar er wel één aan.
Okay. Bijbels gezien is er een vergelijking te trekken met mensen binnen Paulus' gemeenschappen die verdeeldheid zaaiden. Mensen die het Christendom maatschappelijk voor schut zetten, zoals de aanhangers van het Nashville manifest, halen de religie naar beneden. Zij zijn, net als die valse gebedshelers, de mollen binnen deze religie.
Zou je dat vanuit bijbelteksten kunnen aanhalen?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door Mart »

coby schreef: 22 aug 2019, 16:15 Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
We zijn reeds bezig het binnen bijbelse context te zetten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

coby schreef: 22 aug 2019, 16:15 Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
Goed, ik geef het maar op.
Zoals wij christenen het hier doen. Ik geef het samen met jullie op.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 22 aug 2019, 16:17
coby schreef: 22 aug 2019, 16:15 Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
We zijn reeds bezig het binnen bijbelse context te zetten.
Oké, super. Want ik geef de moed al op.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Identificeer de mol

Bericht door peda »

coby schreef: 22 aug 2019, 16:15 Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
Daarom waardeer ik jou bijdragen ook zeer. Met een kwinkslag de opmerkingen van de ander buiten spel plaatsen. Dat functioneert ( bijna ) altijd en heeft niets te maken ( in mijn ogen ) met "" dom blijven lachen "'. Integendeel. :flower1:
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Identificeer de mol

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 22 aug 2019, 16:23
coby schreef: 22 aug 2019, 16:15 Ik zou de hoop maar opgeven Gaitema om hier een christelijk Bijbels gesprek van te maken. Dat gaat niet lukken. Mensen begrijpen volgens mij ook niet wat je bedoelt. Ik denk dat het op een christelijk forum trouwens ook niet kan. Het wordt verkeerd opgevat en voor je het weet is de mollentuin gemold. Gewoon laten gaan. Mollen die alles mollen zijn lieve beesten. Hoef je je grasveld ook niet te maaien en verticuteren. Scheelt weer werk. Een collega van mij zegt altijd: gewoon dom blijven lachen.
Daarom waardeer ik jou bijdragen ook zeer. Met een kwinkslag de opmerkingen van de ander buiten spel plaatsen. Dat functioneert ( bijna ) altijd en heeft niets te maken ( in mijn ogen ) met "" dom blijven lachen "'. Integendeel. :flower1:
Maar weet je wat ik steeds zie, de christenen kunnen niet meer zonnen op een tuin vol mollen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.